Dat stuk uit Elsevier dat du_ke postte laat het anders zien.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jouw partij is van de onderklasse. Jouw partij laat het compleet afweten. Jouw partij hanteert het laat maar waaien principe. Jouw partij creert telkens groepen. Jouw partij blijft mensen in de zielighoek duwen.
Elsevierquote:Op maandag 27 juni 2011 19:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat stuk uit Elsevier dat du_ke postte laat het anders zien.
Nou als het alternatief goedkoop, stupide populisme is...quote:
Net als VVD en CDA. Je projecteert wel creatief vandaag maar slaagt matigquote:Op maandag 27 juni 2011 19:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
PvdA heeft een grote overheid nodig omdat ze anders niet aan de slag komen.
Raar eigenlijk, want in Duitsland speelde Fortuyn absoluut geen issue m.b.t. de houding tot Nederland / Nederlanders. Dus dan heeft Fortuyn schijnbaar alleen in Italië schade aan het Nederlandse imago aangericht. Rare jongens, die Italianen.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, Italië is van oudsher zeer esterofiel, vooral Nederlanders en Duitsers stonden in hoog aanzien. Nu alleen nog de Duitsers, Nederland kunnen ze niet meer serieus nemen. En dat in een land dat zelf een clown als MP heeft, kan je nagaan
Zolang je de opinie en reacties ontwijkt valt het meequote:
Ow, dat het zoveel mensen van de SP aanspreekt had ik niet verwacht.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een partij met zoveel zetels haalt overal een substantieel deel van de kiezers vandaan. Maar een onderzoekje
http://www.elsevier.nl/we(...)j-VVD,-SP-en-CDA.htm
Het is het volksrechtse en populistische deel van het volk dat hij aanspreekt. Vandaar mijn kwalificatie van het broertje van de VVD.
Nee, dat begrijp je verkeerd. De SP is wel erg afhankelijk van de populistische stem en een populistische partij is de SP wel degelijk.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ow, dat het zoveel mensen van de SP aanspreekt had ik niet verwacht.
Dus de SP is in jouw ogen een volksrechtse partij, aangezien de PVV daar ook kiezers vandaan trekt?
Oostenrijkers mogen ze niet zo. De grootvader van m'n vriendin had nog steeds een trauma uit de oorlog tegen Oostenrijk-Hongarije.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Raar eigenlijk, want in Duitsland speelde Fortuyn absoluut geen issue m.b.t. de houding tot Nederland / Nederlanders. Dus dan heeft Fortuyn schijnbaar alleen in Italië schade aan het Nederlandse imago aangericht. Rare jongens, die Italianen.
Wat vinden Italianen dan van Oostenrijkers? Met Haider die daar jarenlang een (lokale) politieke rol spelen moeten ze die al helemaal niet meer zien zitten.
Dan hebben we vastgesteld dat de Italianen enorm lange tenen hebben en niet representatief zijn voor het beeld dat buitenlanders van Nederland hebben.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Oostenrijkers mogen ze niet zo. De grootvader van m'n vriendin had nog steeds een trauma uit de oorlog tegen Oostenrijk-Hongarije.
En Süd-Tirolers worden ook raar aangekeken met hun autonomiteit binnen Italië.
Ik denk dat in bijvoorbeeld Roemenië de haat tegen Nederlanders inderdaad veel groter is.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan hebben we vastgesteld dat de Italianen enorm lange tenen hebben en niet representatief zijn voor het beeld dat buitenlanders van Nederland hebben.
Waarom? Omdat ze hier niet mogen werken?quote:Op maandag 27 juni 2011 19:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat in bijvoorbeeld Roemenië de haat tegen Nederlanders inderdaad veel groter is.
Omdat onze zakken niet goed te rollen zijn vermoed ik.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ze hier niet mogen werken?
Het alternatief? Dat is complementair. Of hoe tracht jij een impopulaire en technocratische maatregel van een zakenkabinet dusdanig charismatisch te verkopen dat hij het onderbuikgevoel van de massa vertegenwoordigd, maar eveneens getuigt van intelligent en duurzaam beleid maken? Stupide populisme is een onderdeel van de democratie, maar door dit weg te zetten als een vervanger, bescherm je de huidige staatsinrichting van een volkomen natuurlijk fenomeen, iets dat zich door uitersten als Marijnissen en Wilders hoe dan een ook weg vindt naar de wetgevende macht.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou als het alternatief goedkoop, stupide populisme is...
De VVD heeft op zijn minst het doel de overheid wat minder groot te maken.quote:Net als VVD en CDA. Je projecteert wel creatief vandaag maar slaagt matig
Yep, omdat wij ze nog steeds niet de volledige rechten geven die we ze als mede-EU-burgers wel zouden moeten geven.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ze hier niet mogen werken?
quote:Daaristie weer: de PvdA-drol van de week
Het was even wachten, maar daar wastie dan eindelijk: de PvdA-drol over de bezuinigingen op cultuur. Luistert u even naar PvdA-Kamerlid Jetta Klijnsma: "Dankzij deze bezuinigingen verandert Nederland in een ander land. Kunst zal weer alleen voor de elite worden. Als je jeugdtheater en jeugddans zo milimetert moet je beseffen wat dit betekent voor kinderen."
Goed gesproken verheffingsmevrouwtje! Kunst is momenteel namelijk totaal niet voor de elite. Nee, kunst is in Nederland heden ten dage een multicultureel feest voor alle rangen, standen en leeftijden, overeenkomstig het gedachtengoed van de PvdA. Kijk maar eens hoeveel jonge allochtonen er op Oerol afkomen. Ga maar eens naar het concertgebouw in Amsterdam, dan valt je bek gewoon open van de multiculturele jongerendynamiek die heerst in de foyer voorafgaande aan de zesde van Mahler.
Maar ja, met deze bezuinigingen is dat dus allemaal voorbij. Dan staan straks alleen nog maar van die Avro-presentatoren met zo'n gek sjaaltje op Terschelling in de regen te oerollollen en moet het concertgebouw het hebben van blanke Landrover-rijders die in de buurt wonen. En die kunnen echt geen extra btw betalen. Nee, dat moeten we inderdaad niet willen met z'n allen. Godverdomme, wat goed dat de PvdA altijd zoveel feeling heeft met de realiteit. Oh wacht. Nouja, doen wij dat wel even.
Zo troffen wij Kevin (14), woonachtig in Deurne-Oost. Kevin, hoe voelt dat nou zo'n gekorte jeugddansopleiding? "Ik ben radeloos. Mijn kk matties liggen al twee dagen op de stoep te janken, hun pipa tegen de slaap gedrukt, vinger aan de trekker. KK. Wat moet ik kk zonder dans? Ik ben kk nergens zonder sierlijk bewegen op klassieke muziek. Een dag niet op spitzen is een dag van existentiële kk leegte. Okee, krijg ik nou die Playstation?".
Rachid uit Amersfoort (13): "Dans? Biatch! Wat nou dans? Kaaskop! Hee kijk een rouwstoet, ik moet gaan. Boks ouwe! We Whatsappen!".
Sterre & Judo (7 en 8), Herengracht Amsterdam: "Meneerrrrj, het is een perverse schande dat er wordt bezuinigd over onze hoofden. Zonder de mogelijkheid ons expressief te uiten middels dans en ballet zullen wij aanstonds in een zeer diep dal geraken en wordt onze vaderrrrj gedwongen drie euro per dansles meer te betalen. Straks moeten we nog carpoolen in de Saab van Mees & Annemijn's ouderrrrrjs. Dat is toch pauperrrrrj? Echt kak gewoon!" Enfin, u hoort het: ook voor de striemende argumentatie tegen cultuurbezuinigingen moet u bij de PvdA zijn. Al 65 jaar uw hofleverancier voor realistisch denken en modern besturen, eerlijk midden in de samenleving.
Geenstijl
Een natuurlijk fenomeen is onze democratie zeker niet. Hoewel vrij robuust zijn er altijd bedreigingen en moeten we blijven vechten voor het voortbestaan. Zeker zolang er geen betere alternatieven beschikbaar zijn.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het alternatief? Dat is complementair. Of hoe tracht jij een impopulaire en technocratische maatregel van een zakenkabinet dusdanig charismatisch te verkopen dat hij het onderbuikgevoel van de massa vertegenwoordigd, maar eveneens getuigt van intelligent en duurzaam beleid maken? Stupide populisme is een onderdeel van de democratie, maar door dit weg te zetten als een vervanger, bescherm je de huidige staatsinrichting van een volkomen natuurlijk fenomeen, iets dat zich door uitersten als Marijnissen en Wilders hoe dan een ook weg vindt naar de wetgevende macht.
Ook dat is creatief interpreteren van wat de VVD doet en laatquote:De VVD heeft op zijn minst het doel de overheid wat minder groot te maken.
Geloof je daar niet in of vertrouw je daar niet op, dan zijn we natuurlijk snel klaar.
Hahahaha.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:15 schreef GSbrder het volgende:
De VVD heeft op zijn minst het doel de overheid wat minder groot te maken.
Geloof je daar niet in of vertrouw je daar niet op, dan zijn we natuurlijk snel klaar.
VVD is meer aan het bezuinigen dan in Paars mogelijk was.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een natuurlijk fenomeen is onze democratie zeker niet. Hoewel vrij robuust zijn er altijd bedreigingen en moeten we blijven vechten voor het voortbestaan. Zeker zolang er geen betere alternatieven beschikbaar zijn.
[..]
[..]
Ook dat is creatief interpreteren van wat de VVD doet en laat.
quote:Op maandag 27 juni 2011 19:26 schreef du_ke het volgende:
Geenstijl is toch wel minstens zo sneu als de PvdA
Goed argument!quote:Op maandag 27 juni 2011 19:25 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hahahaha.Dat jij daar wel in gelooft zegt vooral een hele hoop over hoe simpel jij bent te overtuigen door verhaaltjes.
Populisme is een natuurlijk fenomeen. Bij gebrek aan karakter, bij gebrek aan daadkracht of bij gebrek aan realisme in de politiek zal een groep burgers een charismatische leider vertrouwen die wél hun politiek incorrecte gevoelens verwoord.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een natuurlijk fenomeen is onze democratie zeker niet. Hoewel vrij robuust zijn er altijd bedreigingen en moeten we blijven vechten voor het voortbestaan. Zeker zolang er geen betere alternatieven beschikbaar zijn.
Dat is maar de vraag. volgens mij was er meer en structureler mogelijk geweest in Paars als er goed was onderhandeld.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
VVD is meer aan het bezuinigen dan in Paars mogelijk was.
Zo sterk hebben ze dat volgens mij nooit beweerd. Wat vooral speelde was volgens mij dat de VVD nog altijd haar voorkeursalternatief met de PVV boven de markt had zweven en sowieso eerst dat wou proberen voor Paars serieus aan de orde kon komen.quote:Anders staan PvdA, D66 en GL te liegen als de hoogte van de bezuinigingen een breekpunt in de bespreking was.
Wat een sneue flikkers lopen er ook rond bij GSquote:
jij bent niet al te hoog opgeleid dus je valt wel onder de doelgroep maar het is toch allemaal erg sneu en zuur?quote:
Klopt en dan is het aan het gezond verstand om een stokje te steken voor zijn of haar poging de macht te grijpen.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Populisme is een natuurlijk fenomeen. Bij gebrek aan karakter, bij gebrek aan daadkracht of bij gebrek aan realisme in de politiek zal een groep burgers een charismatische leider vertrouwen die wél hun politiek incorrecte gevoelens verwoord.
Vooral dat goed onderhandelen was het probleem. Cohen overspeelde zich blijkbaar, voor ons is het uiteraard gissen wat de definitieve breuk heeft ingeleid, maar het was een inhoudelijk en electoraal risico om voor Paars plus te kiezen. De potentiele coalitiegenoten hebben er dus niet genoeg tegenover kunnen stellen.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. volgens mij was er meer en structureler mogelijk geweest in Paars als er goed was onderhandeld.
quote:Op maandag 27 juni 2011 19:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, Italië is van oudsher zeer esterofiel, vooral Nederlanders en Duitsers stonden in hoog aanzien. Nu alleen nog de Duitsers, Nederland kunnen ze niet meer serieus nemen. En dat in een land dat zelf een clown als MP heeft, kan je nagaan
Is dat niet antidemocratisch en elitair?quote:Op maandag 27 juni 2011 19:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt en dan is het aan het gezond verstand om een stokje te steken voor zijn of haar poging de macht te grijpen.
Ja tuurlijk, zoals we gewend zijn van du_ke geen enkele onderbouwingquote:Op maandag 27 juni 2011 19:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
jij bent niet al te hoog opgeleid dus je valt wel onder de doelgroep maar het is toch allemaal erg sneu en zuur?
En inhoudelijk stond de PVV dichterbij bedoel je? Dat dit de voorkeur had van Rutte was al vrij ver voor de verkiezingen duidelijk.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vooral dat goed onderhandelen was het probleem. Cohen overspeelde zich blijkbaar, voor ons is het uiteraard gissen wat de definitieve breuk heeft ingeleid, maar het was een inhoudelijk en electoraal risico om voor Paars plus te kiezen. De potentiele coalitiegenoten hebben er dus niet genoeg tegenover kunnen stellen.
Het klopt wel, ik kom een aantal keer per jaar in de schouwburg en het zijn allemaal blanke, oudere mensen uit een betere sociale kring die je daar ziet.quote:
Verrassend. Je zou denken dat mensen met een beetje verstand die site uit de weg gaan.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, zoals we gewend zijn van du_ke geen enkele onderbouwing
Zie dit: http://sevenxseven.wordpr(...)ngsniveau-bezoekers/
Tot op zekere hoogte wel. Goed fatsoen is wel wat waard (binnen de democratische kaders uiteraard) wat mij betreft.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat niet antidemocratisch en elitair?
Klopt. Daarom is subsidie ook geen goede maatregel.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het klopt wel, ik kom een aantal keer per jaar in de schouwburg en het zijn allemaal blanke, oudere mensen uit een betere sociale kring die je daar ziet.
Goh, wat frappant dit te horen van je.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel. Goed fatsoen is wel wat waard (binnen de democratische kaders uiteraard) wat mij betreft.
Doelgroep en een stel studentjes dat er komt hoeven niet gelijk te zijnquote:Op maandag 27 juni 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, zoals we gewend zijn van du_ke geen enkele onderbouwing
Zie dit: http://sevenxseven.wordpr(...)ngsniveau-bezoekers/
Neuh.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verrassend. Je zou denken dat mensen met een beetje verstand die site uit de weg gaan.
Hoezo? Ik heb 'goed fatsoen' altijd als belangrijk argument tegen samenwerking met de PVV gepropageerd .quote:Op maandag 27 juni 2011 19:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goh, wat frappant dit te horen van je.
Snap jij het onderzoek wel?quote:Op maandag 27 juni 2011 19:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doelgroep en een stel studentjes dat er komt hoeven niet gelijk te zijn.
Blijkbaar niet, want persoon A kan je niet met persoon B vergelijkenquote:
Ik vind goed fatsoen een vorm van elitarisme.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb 'goed fatsoen' altijd als belangrijk argument tegen samenwerking met de PVV gepropageerd .
Vorig voorjaar was hij constant aan het flirten met Wilders. Dus goed gedraaidquote:Op maandag 27 juni 2011 19:37 schreef Picchia het volgende:
Rutte riep in 2006 al dat hij nooit met Wilders zou regeren. Zijn voorkeuren waren dus al tijdig bekend.
Dan plaats je wel een enorm nutteloze post.quote:
Jouw variant van goed fatsoen zou dan nergens op slaan, dat is het verschilquote:Op maandag 27 juni 2011 19:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind goed fatsoen een vorm van elitarisme.
Ik kan uit goed fatsoen ook de uitkeringen omlaag schroeven, dan bepalen tokkies minder het commercieel landschap en de reclames. Goed fatsoen.
Fatsoen is arbitrair.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jouw variant van goed fatsoen zou dan nergens op slaan, dat is het verschil.
Wie heeft dit gezegd?quote:"Degenen die het hardst roepen dat de overheid de joods-christelijke cultuur moet beschermen, zijn degenen die ik het minst ervan verdenk dat zij ooit of regelmatig een kerk van binnen zien. In hun handen wordt het christelijk geloof een instrument om mensen uit te sluiten en daar was het geloof nooit voor bedoeld."
Tot op zekere hoogte maar binnen een moderne westerse democratie kom je een heel eind met een gemeenschappelijke definitie. Dat is toch mijn referentiekader, niet een of andere theorietje.quote:
Jouw theorietje is een perceptie van een moderne westerse democratie.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte maar binnen een moderne westerse democratie kom je een heel eind met een gemeenschappelijke definitie. Dat is toch mijn referentiekader, niet een of andere theorietje.
Wou jij dan beweren dat de 'stukjes' op GS geschreven zijn met een hoog opgeleide doelgroep in het achterhoofd? Schatten ze die hoog opgeleiden dan zo achterlijk in?quote:Op maandag 27 juni 2011 19:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan plaats je wel een enorm nutteloze post.
STIR, Stichting Internet Reclame doet de meting en gebruiken daarvoor een gescreend panel van 10.000 personen. Het gaat immers om honderden miljoenen reclamegeld in totaal, zo niet meer. Het is meer dan een polletje.
Mijn vader ziet de turken nog als beesten.Zit er hard ingebakken daar in die landen.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Oostenrijkers mogen ze niet zo. De grootvader van m'n vriendin had nog steeds een trauma uit de oorlog tegen Oostenrijk-Hongarije.
En Süd-Tirolers worden ook raar aangekeken met hun autonomiteit binnen Italië.
Die landen vind ik inderdaad niet gek fatsoenlijk. Daarom walg ik ook zo van de PVV en wat daar achteraan loopt met hun voorstellen die neerkomen op een Nederlandse variant van de Iraanse wetgeving...quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jouw theorietje is een perceptie van een moderne westerse democratie.
Gekke onfatsoenlijke arabische landen toch
Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat je gaat googlenquote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-isolationisme.dhtml
Hehe, ik dacht dat het een serieuze vraag wasquote:Op maandag 27 juni 2011 19:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat je gaat googlen.
Haha, gekke du_ke toch, dat was niet het punt.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wou jij dan beweren dat de 'stukjes' op GS geschreven zijn met een hoog opgeleide doelgroep in het achterhoofd? Schatten ze die hoog opgeleiden dan zo achterlijk in?
Hè? Willen zij niet juist voorkomen dat Nederland onfatsoenlijk wordt door grote groepen onfatsoenlijke mensen uit onfatsoenlijke landen? Je praat in raadselen.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die landen vind ik inderdaad niet gek fatsoenlijk. Daarom walg ik ook zo van de PVV en wat daar achteraan loopt met hun voorstellen die neerkomen op een Nederlandse variant van de Iraanse wetgeving...
Een weinig treffend argument.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:46 schreef Picchia het volgende:
Wel grappig eigenlijk. Eerst roepen die linksen dat we geen cultuur hebben. Twee jaar later zijn er bezuinigingen. "O NEE, WE VERLIEZEN ONZE CULTUUR."
Van een mod nog wel he.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Haha, gekke du_ke toch, dat was niet het punt.
Jij speelt ad hominem op robin omdat hij commentaar had op een GS-cross post. Dat hij zogenaamd tot de doelgroep zou horen is dus incorrect. De populatie GeenStijl-bezoekers bestaat volgens eigen zeggen voor 70% uit mannen, jong en hoogopgeleid.
Richt je even op dat gare wijf van de PvdAquote:Op maandag 27 juni 2011 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een sneue flikkers lopen er ook rond bij GS
Door kledingstukken te verbieden? Door 1 soort religieus onderwijs te verbieden? Door bepaalde religieuze gebouwen niet meer toe te staan? Door de politiek meer invloed op de rechtspraak te geven?quote:Op maandag 27 juni 2011 19:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hè? Willen zij niet juist voorkomen dat Nederland onfatsoenlijk wordt door grote groepen onfatsoenlijke mensen uit onfatsoenlijke landen? Je praat in raadselen.
Dat doet GS al.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Richt je even op dat gare wijf van de PvdA
Ja, want veel sarcasme en ironie. En raad eens: domme mensen hebben dat gevoel niet. En kunnen niet relativeren. Precies datgene wat jij hier etaleert.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wou jij dan beweren dat de 'stukjes' op GS geschreven zijn met een hoog opgeleide doelgroep in het achterhoofd? Schatten ze die hoog opgeleiden dan zo achterlijk in?
Je meent dus serieus dat die stukjes met hoger opgeleiden in het achterhoofd worden geschreven...quote:Op maandag 27 juni 2011 19:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Haha, gekke du_ke toch, dat was niet het punt.
Jij speelt ad hominem op robin omdat hij commentaar had op een GS-cross post. Dat hij zogenaamd tot de doelgroep zou horen is dus incorrect. De populatie GeenStijl-bezoekers bestaat volgens eigen zeggen voor 70% uit mannen, jong en hoogopgeleid.
Aha is dit tegenwoordig sarcasme en ironie? Dan is dat aardig gedevalueerdquote:Op maandag 27 juni 2011 19:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, want veel sarcasme en ironie. En raad eens: domme mensen hebben dat gevoel niet. En kunnen niet relativeren. Precies datgene wat jij hier etaleert.
Ik kan er kostelijk om lachen.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je meent dus serieus dat die stukjes met hoger opgeleiden in het achterhoofd worden geschreven...
Want dat was mijn punt. Het kinderachtige taalgebruik gecombineerd met de verzuurde inhoud kan toch nooit voor hoger opgeleiden bedoeld zijn?
Dit doet wel wat afbreuk aan je status als sluimerlinkse.quote:
Ik vind het allemaal een beetje puberaal, om eerlijk te zijn.quote:
Maar ik ben wel hoogopgeleid. Wat nu?!?!quote:Op maandag 27 juni 2011 19:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit doet wel wat afbreuk aan je status als sluimerlinkse.
Remlof is ook een geenstijl-bezoekerquote:Op maandag 27 juni 2011 19:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit doet wel wat afbreuk aan je status als sluimerlinkse.
Dan begrijp ik je punt niet langer. Je ziet zaken die kenmerkend zijn voor een moderne westerse samenleving als fatsoenlijk en iets wat daarvan af wijkt als onfatsoenlijk. Tevens kaart je aan dat de politiek volgens Wilders meer invloed op de rechtspraak zou krijgen, iets wat ik betwist, maar het omgekeerde is vanzelfspreken net zo schadelijk; een rechtspraak die de politiek kan beinvloeden.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Door kledingstukken te verbieden? Door 1 soort religieus onderwijs te verbieden? Door bepaalde religieuze gebouwen niet meer toe te staan? Door de politiek meer invloed op de rechtspraak te geven?
Dat soort wetten valt volgens mij prima in de Iraanse of Saoedische normen.
Het opgeven van religies of vormen van onderwijs is niet iets dat zou kunnen om het fatsoen te waarborgen?quote:Goed fatsoen is wel wat waard (binnen de democratische kaders uiteraard) wat mij betreft.
Care. De onderwerpen draaien dan ook om uiterst kansloos gedrag.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal een beetje puberaal, om eerlijk te zijn.
Namen.quote:Sterre & Judo (7 en 8), Herengracht Amsterdam: "Meneerrrrj, het is een perverse schande dat er wordt bezuinigd over onze hoofden. Zonder de mogelijkheid ons expressief te uiten middels dans en ballet zullen wij aanstonds in een zeer diep dal geraken en wordt onze vaderrrrj gedwongen drie euro per dansles meer te betalen. Straks moeten we nog carpoolen in de Saab van Mees & Annemijn's ouderrrrrjs. Dat is toch pauperrrrrj? Echt kak gewoon!"
Ik kom er misschien één keer in de twee weken. En als ik er post, doe ik dat onder remlof.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Remlof is ook een geenstijl-bezoeker
Denk dat mijn gevoel voor humor wat meer ontwikkeld is.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Care. De onderwerpen draaien dan ook om uiterst kansloos gedrag.
Jouw punt is dat jouw soort hoger opgeleiden (toch niet het rechtse of kakkineuze type) niet dit soort weblogs lezen? Goed mogelijk, KV is er bijvoorbeeld ook niet op te vinden. Maar je zou beter moeten weten om dit te projecteren op een hele doelgroep, want complete jaarlagen zitten hier de GS-blogs te lezen.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je meent dus serieus dat die stukjes met hoger opgeleiden in het achterhoofd worden geschreven...
Want dat was mijn punt. Het kinderachtige taalgebruik gecombineerd met de verzuurde inhoud kan toch nooit voor hoger opgeleiden bedoeld zijn?
Snob.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat mijn gevoel voor humor wat meer ontwikkeld is.
Dat mag. Jij was ook fan van "dit was het nieuws" hé?quote:Op maandag 27 juni 2011 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat mijn gevoel voor humor wat meer ontwikkeld is.
Maar kan niet schrijven.quote:
Ik ben een held, dat klopt.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat mag. Jij was ook fan van "dit was het nieuws" hé?
Goh, jij verrechtsquote:
Neuh.quote:
Altijd al geweest, maar dat betekent niet automatisch dat ik ook op anderen schijt.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goh, jij verrechts
Interessant, je wordt bijna net zo arrogant en narcistisch als ik.
Dit is wel weer humor.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat mag. Jij was ook fan van "dit was het nieuws" hé?
Narcismequote:Op maandag 27 juni 2011 19:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goh, jij verrechts
Ryan3 vond dat ook al!quote:Op maandag 27 juni 2011 19:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goh, jij verrechts
quote:
Dat ik verrechts?quote:
Nee, dan Geenstijl, met zijn trek-aan-mn-vinger humor.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neuh.
Maar het zegt wel een hoop over je pretenties humor op hoog niveau te bezitten
Nee, dat beweer ik ook niet. Sterker nog, jij haalt je zelfverwerkelijking uit je eigen socialisme of sociaal-democratische wereldbeeld, wat je het gevoel geeft een voorbeeld te zijn van het verstandig midden en de nuance.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Altijd al geweest, maar dat betekent niet automatisch dat ik ook op anderen schijt.
Dat je een droplul bent.quote:
Een beetjequote:Op maandag 27 juni 2011 20:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat je een droplul bent.
Nee, dat GS een narcist is.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat beweer ik ook niet. Sterker nog, jij haalt je zelfverwerkelijking uit je eigen socialisme of sociaal-democratische wereldbeeld, wat je het gevoel geeft een voorbeeld te zijn van het verstandig midden en de nuance.
Voordat wij je serieus gaan nemen, moet je toch van dat pretblaadje weg.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Ben overigens ook zeer overtuigd van mijn professionele kwaliteiten, maar dat is een ander verhaal.
Dat is niet echt een openbaring te noemen.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat je een droplul bent.
Nee, dat GS een narcist is.
Nee.quote:
Oh, maar dat gaat ook wel lukken.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voordat wij je serieus gaan nemen, moet je toch van dat pretblaadje weg.
Mooi. Ben je al hoofdredacteur?quote:
Vooralsnog lijkt een val zich niet in te zettenquote:Op maandag 27 juni 2011 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is niet echt een openbaring te noemen.
Wordt lastig.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:05 schreef GSbrder het volgende:
Als jij nou eens voor GS gaat schrijven Koos?
Trek je al 10 keer zoveel publiek.
Er is mij wel eens gevraagd of ik voor FOK! wil schrijven.quote:
ik zie maatregelen die ons af doen zakken richting het niveau van Iran of Saoedi-Arabië inderdaad als onfatsoenlijk (snap je dat?)quote:Op maandag 27 juni 2011 19:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan begrijp ik je punt niet langer. Je ziet zaken die kenmerkend zijn voor een moderne westerse samenleving als fatsoenlijk en iets wat daarvan af wijkt als onfatsoenlijk.
Hij wil tornen aan de scheiding der machten en van hun straffen laten afhangen of rechters mogen blijven. Dat is volgens mij meer invloed van de politiek op de rechtspraakquote:Tevens kaart je aan dat de politiek volgens Wilders meer invloed op de rechtspraak zou krijgen, iets wat ik betwist,
Eens hoor. Het moet goed gescheiden zijn.quote:maar het omgekeerde is vanzelfspreken net zo schadelijk; een rechtspraak die de politiek kan beinvloeden.
Binnen mijn vergelijkingskader (moderne westerse democratieën) is dat inderdaad geen logische optie. Een overheid die 1 religie actief gat voortrekken of discrimineren past niet bij mijn definitie van goed fatsoen, sorry..quote:Daarnaast zei je nog het volgende als het gaat om de offers die gemaakt moeten worden om goed fatsoen te waarborgen:
[..]
[q]
Het opgeven van religies of vormen van onderwijs is niet iets dat zou kunnen om het fatsoen te waarborgen?
Gaafst. Goh, bestond dat woord en die kwalificatie nog?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:13 schreef Friek_ het volgende:
Ik ben niet arrogant, het is simpelweg een feit dat ik het gaafst ben van iedereen.
Ik zou hier lang op in kunnen gaan.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:13 schreef Friek_ het volgende:
Ik ben niet arrogant, het is simpelweg een feit dat ik het gaafst ben van iedereen.
Voorlichter is een baan van lik mn reet.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:11 schreef eriksd het volgende:
Koos mag mijn tekstschrijver worden later. Of voorlichter.
Jij bent gewoon niet tot dat niveau te verlagen.quote:
Oh, ik zou het wel leuk vinden hoor. Beetje spinnen, rellen, vals doen.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voorlichter is een baan van lik mn reet.
Hallo poezelewoeziequote:
Voorlichters zijn de Sith, journalisten de Jedi.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, ik zou het wel leuk vinden hoor. Beetje spinnen, rellen, vals doen.
Het journaille doet daar amper voor onder.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voorlichter is een baan van lik mn reet.
Wel irritante Jedi dan.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voorlichters zijn de Sith, journalisten de Jedi.
Ik ben dan ook de duistere zijde.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voorlichters zijn de Sith, journalisten de Jedi.
Gratis waarschijnlijkquote:Op maandag 27 juni 2011 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is mij wel eens gevraagd of ik voor FOK! wil schrijven.
Bedank de aandeelhouders met eurotekens in de ogen daar maar voor.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het journaille doet daar amper voor onder.
Op kantoor word ik ook wel Koos Kenobi genoemd.quote:
Ja, en daar had ik weinig trek in.quote:
Onthou: een goeie journalist, is geen trompettist.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bedank de aandeelhouders met eurotekens in de ogen daar maar voor.
Bazenstudiequote:Op maandag 27 juni 2011 20:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zou hier lang op in kunnen gaan.
Doe het echter niet. Slechts 1 woord:
filosofie
Eigen baas worden zit er dik in ja. Of het vrijwillig is, dat blijft een tweede.quote:
Een filosoof is een nobel armoelijder, laat ons dat niet vergeten.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
filosofie
Ach, als je geen baan vindt kun je altijd nog gaan filosoferen.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eigen baas worden zit er dik in ja. Of het vrijwillig is, dat blijft een tweede.
Filosoferen over het vinden van een baan.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:23 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ach, als je geen baan vindt kun je altijd nog gaan filosoferen.
pimpquote:Op maandag 27 juni 2011 20:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eigen baas worden zit er dik in ja. Of het vrijwillig is, dat blijft een tweede.
Heb ik de baan niet gevonden of heeft de baan mij niet gevonden?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Filosoferen over het vinden van een baan.
Een overschatting van eigen kunnen en ongegrond zelfvertrouwen is de snelste weg naar de top.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:13 schreef Friek_ het volgende:
Daar zullen zijn kinderen hem dankbaar om zijn.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Een filosoof is een nobel armoelijder, laat ons dat niet vergeten.
Waarom toch steeds m'n opleiding? Al zou ik het wel grappig vinden als ik later een beter betaalde functie bekleed met meer aanzien dan jij.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
filosofie
Studies bepalen je succes niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Waarom toch steeds m'n opleiding? Al zou ik het wel grappig vinden als ik later een beter betaalde functie bekleed met meer aanzien dan jij.
Oh, dat zou ik je van harte gunnen.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Waarom toch steeds m'n opleiding? Al zou ik het wel grappig vinden als ik later een beter betaalde functie bekleed met meer aanzien dan jij.
Ach, ik eindig toch als docent filosofie, levensbeschouwing of maatschappijleer.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Studies bepalen je succes niet.
Hoe je in een studie staat, zegt daarentegen wel veel over je.
Leugenaar.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:29 schreef GSbrder het volgende:
En een meisje heeft op haar transpiratieplekjes parfum gespoten, waardoor ik bedwelmd wordt.
Eveneens staat ze voorover gebogen in haar zomerjurkje
Je maakt me verdrietigquote:Op maandag 27 juni 2011 20:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ach, ik eindig toch als docent filosofie, levensbeschouwing of maatschappijleer.
Dat weet jij vanuit Schijndel?quote:
En daar is niets mis mee.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ach, ik eindig toch als docent filosofie, levensbeschouwing of maatschappijleer.
Dan hoop ik voor jou dat dit kabinet snel aan zijn eind komt, anders wordt je toekomstige arbeidsplek wegbezuinigd als onnodige linkse hobbyquote:Op maandag 27 juni 2011 20:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Privaat onderwijs verdient sowieso beter voor Friek_quote:Op maandag 27 juni 2011 20:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor jou dat dit kabinet snel aan zijn eind komt, anders wordt je toekomstige arbeidsplek wegbezuinigd als onnodige linkse hobby
IK PIK HET NIET ERIK HOOR JE ME.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, dat zou ik je van harte gunnen.
Maar een beetje plagen moet kunnen, komkom.
quote:
Ik studeer. Verschil moet er zijnquote:Op maandag 27 juni 2011 20:34 schreef Friek_ het volgende:
Overigens zit ik wat halfdronken te posten vanaf een terras.
Opbokken, kuthongaar.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Schijndel![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, het is gewoon niet waar.
Zit er nog goed in idd.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor jou dat dit kabinet snel aan zijn eind komt, anders wordt je toekomstige arbeidsplek wegbezuinigd als onnodige linkse hobby
Om vervolgens docenten filosofie, levensbeschouwing of maatschappijleer op te leiden?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
Toch heb je wel voldoende verstand om niet af te dwalen naar het PvdA-niveau.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zit er nog goed in idd.Ik heb al enigszins geaccepteerd dat ik met dit soort kabinetten nooit aan een baan zal komen. Ook niet als wetenschapper (promovendus) of iets. Gewoon UWV.
Ach, ik heb ook werk gevonden en heb zelfs een vast contract.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zit er nog goed in idd.Ik heb al enigszins geaccepteerd dat ik met dit soort kabinetten nooit aan een baan zal komen. Ook niet als wetenschapper (promovendus) of iets. Gewoon UWV.
gezet.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:36 schreef eriksd het volgende:
De twee productieve dingen die ik vandaag gedaan heb:
vuilniszak weggooien
naar de wc gaan
Maar jij hebt niet bepaald je droombaan nu, toch?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:40 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ach, ik heb ook werk gevonden en heb zelfs een vast contract.
Of hoofdredacteur van een krant.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
Nee, maar dat is ook vrij lastig als starter natuurlijk. Je komt dan al snel in de vicieuze circel van geen baan kunnen vinden omdat je geen ervaring hebt en omdat je geen baan kan vinden krijg je geen ervaring. Dan liever een tijd een baan hebben die misschien niet je droombaan is, maar dat je toch je CV kan vullen met werkervaring en wat vaardigheden op kan doen.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar jij hebt niet bepaald je droombaan nu, toch?
Ja ach, ik zit ook naast mijn studie veel te doen. Inmiddels al faculteitsraad en opleidingscommissie achter de rug, volgend jaar ben ik student-adviseur van de faculteit. Aan m'n CV werken en mezelf verkopen doe ik wel. Punt is dat je 'succes' veel meer zit in het sociale (netwerken etc.) dan in daadwerkelijk waarvoor je gekwalificeerd bent.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Toch heb je wel voldoende verstand om niet af te dwalen naar het PvdA-niveau.
Te stijgen bedoel je. Of wou je beweren dat het niveau tegenwoordig bij de VVD zit?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Toch heb je wel voldoende verstand om niet af te dwalen naar het PvdA-niveau.
Daar zitten mensen die hun loopbaan als iets positiefs zien, evenals D66-electoraat.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Te stijgen bedoel je. Of wou je beweren dat het niveau tegenwoordig bij de VVD zit?
Nog altijd meer dan bij het stemvee van de PvdA.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Te stijgen bedoel je. Of wou je beweren dat het niveau tegenwoordig bij de VVD zit?
Ik denk dat de mensen die tegenwoordig nog PvdA stemmen dat heel weloverwogen doen. Het is in ieder geval niet het volk dat achter roeptoeters aanloopt.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nog altijd meer dan bij het stemvee van de PvdA.
Die zitten inderdaad bij de VVD tegenwoordig.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die tegenwoordig nog PvdA stemmen dat heel weloverwogen doen. Het is in ieder geval niet het volk dat achter roeptoeters aanloopt.
Ja, de VVD die haar liberale beginselen opzij schuift voor religieuze fundamentalisten en fascistenquote:Op maandag 27 juni 2011 20:51 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Die zitten inderdaad bij de VVD tegenwoordig.
Oftewel PvdA'ers snappen hoe de wereld werkt, in tegenstelling tot die verdwaasde "liberalen" van de VVD. Goed dat je dat toegeeft.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar zitten mensen die hun loopbaan als iets positiefs zien, evenals D66-electoraat.
Bij de PvdA zijn werkgevers boeven en werknemers weerloos volk.
Je bedoelt allochtonen en traditiestemmers?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die tegenwoordig nog PvdA stemmen dat heel weloverwogen doen. Het is in ieder geval niet het volk dat achter roeptoeters aanloopt.
Maar ze vormen wel het eerste liberale kabinet (dankzij steun van extreem-rechts en vrouwenhaters)!11!quote:Op maandag 27 juni 2011 20:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, de VVD die haar liberale beginselen opzij schuift voor religieuze fundamentalisten en fascisten
Ik denk dat juist allochtonen hun stem zeer overwegen, zou ik ook doen in een buitenland als dit kutland.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bedoelt allochtonen en traditiestemmers?
Jij moet even uit de zon gaan zitten.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:53 schreef Friek_ het volgende:
HET IS GODVERDOMME CIRKEL NIET 'CIRCEL' OF IETS.
Liberalen zullen in de ogen van socialisten en communisten altijd verdwaasd zijn.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:52 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Oftewel PvdA'ers snappen hoe de wereld werkt, in tegenstelling tot die verdwaasde "liberalen" van de VVD. Goed dat je dat toegeeft.
Ja, well done Ruttequote:Op maandag 27 juni 2011 20:53 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Maar ze vormen wel het eerste liberale kabinet (dankzij steun van extreem-rechts en vrouwenhaters)!11!
Volgens mij heb ik ergens eens gelezen dat 50% van de afgestudeerden uiteindelijk in een andere "beroep" terecht komt dan waarvoor ze gestudeerd hebben.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ze hoeven hier niet te blijven.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat juist allochtonen hun stem zeer overwegen, zou ik ook doen in een buitenland als dit kutland.
Hey? Al die fantastisch geemancipeerde PvdA stemmers?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat juist allochtonen hun stem zeer overwegen, zou ik ook doen in een buitenland als dit kutland.
Ik vind mezelf nog steeds liberaal. Maar ik ben dan ook geen socialist of communist.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Liberalen zullen in de ogen van socialisten en communisten altijd verdwaasd zijn.
Overigens geheel vice versa.
Wat een trieste post.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze hoeven hier niet te blijven.
Ga maar terug.
Ga maar terug naar Marokko.
Dat kan.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind mezelf nog steeds liberaal. Maar ik ben dan ook geen socialist of communist.
Waarom? Omdat hen verweten wordt dat een groep adolescenten loopt te kutten op straat?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze hoeven hier niet te blijven.
Ga maar terug.
Ga maar terug naar Marokko.
Je snapt de referentie niet.quote:
Huh?quote:
quote:Op maandag 27 juni 2011 20:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind mezelf nog steeds liberaal. Maar ik ben dan ook geen socialist of communist.
Dan hoor je niet echt thuis bij PvdA, ik zie in Remlof meer een D66'erquote:Op maandag 27 juni 2011 20:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor. Bevalt je het hier niet, dan ga je maar. Ik zie het probleem niet zo. Maarja, het is hier natuurlijk zo heerlijk toeven, puntje bij het paaltje blijft het bij stoerdoenerij.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom? Omdat hen verweten wordt dat een groep adolescenten loopt te kutten op straat?
D66 is inderdaad ook nog steeds een optie.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan hoor je niet echt thuis bij PvdA, ik zie in Remlof meer een D66'er
hahahahahahahahaaaaaquote:Op maandag 27 juni 2011 20:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja lach maar. Deze liberaal stemt PvdA. En niet zonder reden.
Denk daar maar eens over na.
Ergens tegen een betonnen pilaar aangelopen?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja lach maar. Deze liberaal stemt PvdA. En niet zonder reden.
Denk daar maar eens over na.
Welnee, je kan prima bij de PvdA zitten zonder een hekel aan kapitalisme te hebben. Dat geruzie om of iemand nou bij de PvdA of D66 hoort is altijd wel grappig, want het is ruzieen om vierkante centimers verschil uiteindelijk.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan hoor je niet echt thuis bij PvdA, ik zie in Remlof meer een D66'er
Die vent is was nog triesterquote:
Nee, ik heb gezien hoe de VVD zich ontwikkeld heeft na de afsplitsing van Verdonk en Wilders.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ergens tegen een betonnen pilaar aangelopen?
quote:Plein met moskee wordt toch Moskeeplein
Islamdebat in de marge: een nieuw plein in Utrechtse prachtwijk Lombok mag van Bouwfonds geen Moskeeplein heten, want dat zou de verkoop van de appartementen die er moeten komen de keel afsnijden. Dat er op het Moskeeplein ook daadwerkelijk een moskee gebouwd wordt, is al erg genoeg natuurlijk. B&W in 030 heeft het verzoek van Bouwfonds om het plein 'Damplein' of 'Lombokplein' te noemen echter van tafel geveegd met het ijzersterke argument dat een plein met zo'n naam compleet onvindbaar zou zijn voor hulpdiensten. Terwijl er twee Utrechtse uitvalswegen samenkomen op de Kop van Lombok. Oh, en Hoog Catharijne en de Jaarbeurs liggen er praktisch naast. Bovendien kent elke agent in 030 de Kanaalstraat, die langs het plein loopt. De 45 meter hoge minaretten van de moskee (niet eens zo'n poeplelijk, pastelkleurig Eftelinghotel) zullen bovendien ook niet te missen zijn. Ons advies aan 030: Fuck dat Bouwfonds en maak van het Moskeeplein meteen een uitgebreid eerbetoon aan de islam. Dus met een stenigingsplaats en een klein standbeeld voor 8-jarige bomgordelmeisjes. Zet er een waterspektakel neer en noem dat Intifadafontein. Ies leuk voor de mensen die bij de Allahu Hak-bar op het terras aan de thee zitten. Verplicht ook meteen de Appie die onder de appartementen moet komen om zich Halalbert Heijn te noemen en doop tenslotte de Kanaalstraat om in de Laan der Verenigde Rouwstoetverstoorders. En kijk dan eens wat de prijzen van de appartementjes gaan doen.
Devolutie recht voor je ogen. Nooit gedacht dat het bestond, maar nu ben ik overtuigd.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik heb gezien hoe de VVD zich ontwikkeld heeft na de afsplitsing van Verdonk en Wilders.
Als liberaal pleit je voor een kleine overheid neem ik aan? De PvdA staat daar echt haaks tegenover..quote:Op maandag 27 juni 2011 20:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik heb gezien hoe de VVD zich ontwikkeld heeft na de afsplitsing van Verdonk en Wilders.
Hahaha het wordt steeds grappiger. Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Of je denkt niet na, dat kan ook en is makkelijker.
Goedquote:Op maandag 27 juni 2011 21:00 schreef Zeeland het volgende:
Wat vinden jullie van het JOVD idee? Uniform tarief en afschaffing HRA?
JOVD afschaffen is een beter idee.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:00 schreef Zeeland het volgende:
Ik ga straks een anti-individualisme topic openen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als liberaal pleit je voor een kleine overheid neem ik aan? De PvdA staat daar echt haaks tegenover..
Oeh laat maar komen hoorquote:Op maandag 27 juni 2011 21:01 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik ga straks een anti-individualisme topic openen.
De VVD ook, trap niet in praatjes. Er is letterlijk nul bewijs dat na een rechts kabinet de overheid is afgenomen. Vraag maar aan Boze_Appel.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als liberaal pleit je voor een kleine overheid neem ik aan? De PvdA staat daar echt haaks tegenover..
Wel samen openen dan.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:01 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Kutquote:Op maandag 27 juni 2011 21:00 schreef Zeeland het volgende:
Waaromquote:Op maandag 27 juni 2011 21:01 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Boze_Appel, van dotCommunism moest ik dit dus aan je vragenquote:Op maandag 27 juni 2011 21:02 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De VVD ook, trap niet in praatjes. Er is letterlijk nul bewijs dat na een rechts kabinet de overheid is afgenomen. Vraag maar aan Boze_Appel.
Uniform HRA percentage is beter.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:00 schreef Zeeland het volgende:
En jij noemt jezelf liberaal?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat een teveel aan individualisme leidt tot een onleefbare samenleving.
Klopt.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:03 schreef robin007bond het volgende:
Jij stemt uit principe niet neem ik aan, BA?
Welnee, individualisme is het kiezen van je eigen zuil.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat, maar dan wat oppervlakkiger aan de hand van één voorbeeld.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bent niet automatisch geen liberaal meer als je meent dat er grenzen zitten. Dat is simpelweg erkennen hoe mens en samenleving werkt, wat een stuk realistischer is dan je ogen en oren sluiten.quote:
Het collectivisme leidt daarentegen tot een Walhalla.. nee echt, indiviualisme hebben we juist sterk nodig.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey, mag ik je aan deze herinneren als bij een verbod weer begint te zeuren dat het niet liberaal is enzo?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:06 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je bent niet automatisch geen liberaal meer als je meent dat er grenzen zitten. Dat is simpelweg erkennen hoe mens en samenleving werkt, wat een stuk realistischer is dan je ogen en oren sluiten.
quote:Op maandag 27 juni 2011 21:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het collectivisme leidt daarentegen tot een Walhalla.. nee echt, indiviualisme hebben we juist sterk nodig.
Dat wil nog niet zeggen dat een overheid de oplossing is voor mensen die het niet op eigen kracht kunnen. Voedselbank is een mooi voorbeeld.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Links-liberaal. Niet iedereen kan het op eigen kracht.
Nee, het gaat om de juiste afweging tussen individualisme en collectivisme.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het collectivisme leidt daarentegen tot een Walhalla.. nee echt, indiviualisme hebben we juist sterk nodig.
Jij bent een vliegtuig, ik kan je niet meer serieus nemen, sorry.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:09 schreef Tem het volgende:
Ik vind je een beste vent Remlof en moest erg lachen daarom deze ode in mijn sig.
die mensen dienen volgens naar hun eigen zeggen de echte liberalen uit te sterven. Die moet je geen aandacht schenken en ze rotten vanzelf weg door moeder natuur.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Links-liberaal. Niet iedereen kan het op eigen kracht.
Dat ben ik nog wel met je eens.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de juiste afweging tussen individualisme en collectivisme.
Dat klinkt meer als fascisme. Maar ja als je de VVD anno 2011 ziet is dat niet eens vreemd, helaas.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:09 schreef betyar het volgende:
[..]
die mensen dienen volgens naar hun eigen zeggen de echte liberalen uit te sterven. Die moet je geen aandacht schenken en ze rotten vanzelf weg door moeder natuur.
Dat is dan ook gewoon een feit.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als fascisme. Maar ja als je de VVD anno 2011 ziet is dat niet eens vreemd, helaas.
Geeft niet hoor liberaalquote:Op maandag 27 juni 2011 21:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij bent een vliegtuig, ik kan je niet meer serieus nemen, sorry.
Je wilt graag dat iedereen afhankelijk wordt van de overheid?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:09 schreef betyar het volgende:
[..]
die mensen dienen volgens naar hun eigen zeggen de echte liberalen uit te sterven. Die moet je geen aandacht schenken en ze rotten vanzelf weg door moeder natuur.
Waarom wordt er op Fok altijd meteen het andere uiterste gekozen? Iemand zegt dat doorgeslagen individualisme misschien niet goed is en meteen wordt gedaan alsof het enige andere alternatief de Borg worden is. Zelfde met kritiek hebben op het kapitalisme, dan wordt er meteen gedaan alsof je voor volledige collectivisatie pleit.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Waarom schiet je weer in extremen? Waar hebben we het over "iedereen"?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je wilt graag dat iedereen afhankelijk wordt van de overheid?
Waar draait dit instituut dan nog op?
Waar staat dat?? Je overdrijft en verdraaid de boel weer eens......quote:Op maandag 27 juni 2011 21:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je wilt graag dat iedereen afhankelijk wordt van de overheid?
Waar draait dit instituut dan nog op?
Tja, simpelste manier om kritiek weg te wuiven. Gewoon ridiculiseren en stropoppen creeren en je bent meer bezig dat te weerleggen dan dat de ander op je punt hoeft in te gaan.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Waar staat dat?? Je overdrijft en verdraaid de boel weer eens......
Dit is het probleem, zowel hier in POL op FOK! als in Den Haag.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:12 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Waarom wordt er op Fok altijd meteen het andere uiterste gekozen? Iemand zegt dat doorgeslagen individualisme misschien niet goed is en meteen wordt gedaan alsof het enige andere alternatief de Borg worden is. Zelfde met kritiek hebben op het kapitalisme, dan wordt er meteen gedaan alsof je voor volledige collectivisatie pleit.
Daar ben je zelf ook schuldig aan lieve schat.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:12 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Waarom wordt er op Fok altijd meteen het andere uiterste gekozen? Iemand zegt dat doorgeslagen individualisme misschien niet goed is en meteen wordt gedaan alsof het enige andere alternatief de Borg worden is. Zelfde met kritiek hebben op het kapitalisme, dan wordt er meteen gedaan alsof je voor volledige collectivisatie pleit.
Maar daar doe je zelf niet aan mee, is het welquote:Op maandag 27 juni 2011 21:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit is het probleem, zowel hier in POL op FOK! als in Den Haag.
De redelijkheid is verdwenen, polarisatie viert hoogtij.
Oh, nee, dan is het goed.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daar ben je zelf ook schuldig aan lieve schat.
Je hebt echt niet geluisterd naar de oppositie hè? Ze zijn niet tegen de bezuinigingen, ze vinden alleen dat het heel erg weinig doordacht wordt gedaan.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:14 schreef GSbrder het volgende:
Er worden toch ook extremen gehanteerd bij de behandeling van zwakkeren volgens de VVD-doctrine? Begrippen als kaalslag, roofmoord en botte-bijl-werk omdat er - ach gut - een paar miljoentjes minder subsidie worden verleend. Dat is subsidie, gratis geld, afgenomen van anderen. Vermindering hiervan is geen roofmoord, maar stoppen met het in stand houden van onwenselijk en kunstmatig gedrag.
Hilarisch is om dit uit jouw mond te horenquote:Op maandag 27 juni 2011 21:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Tja, simpelste manier om kritiek weg te wuiven. Gewoon ridiculiseren en stropoppen creeren en je bent meer bezig dat te weerleggen dan dat de ander op je punt hoeft in te gaan.
Dacht het niet, ik pleit nergens voor een communistische staat, is het wel?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar daar doe je zelf niet aan mee, is het wel
Het maakt mij niet zoveel uit, maar ik bedoel gewoon dat je zelf vaak de opinies van anderen in het ridicule trekt.quote:
Hilarisch ook om jou ook weer anderen daarom uit te lachen. Maar goed, zelfkritiek is niet een van de sterkste punten van de meeste fokkers.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hilarisch is om dit uit jouw mond te horen
Omdat ik vind dat D66 zich teveel laat leiden door tegen Wilders tekeer te gaan. Ik vind dat die gek teveel aandacht krijgt op die manier. Wat dat betreft vind ik dat Cohen het veel beter doet.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:16 schreef StarGazer het volgende:
Als jij jezelf als links - liberaal kwalificeert Remlof, mag ik dan vragen waarom je geen D66 stemt?
Nogmaals, maakt dat het goed? Want dat lijk je te insinueren, terwijl ik prima weet dat ik dat doe en dat dat inderdaad geen goede posts zijn. Maar goed, de algehele sfeer hier roept zo posten ook wel op.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het maakt mij niet zoveel uit, maar ik bedoel gewoon dat je zelf vaak de opinies van anderen in het ridicule trekt.
just saying...
Kan je dan een alternatief scenario voor bezuinigingen op kunst en cultuur, of onderwijs, geven die dezelfde bedragen zal bezuinigen? Nee, de tegengeluiden beginnen meestal met een discussie of er wel bezuinigingen moeten plaatsvinden, of dat de bezuinigde gelden niet ten bate kunnen komen aan de sector. Het hele debat over het wat en waar is inmiddels overgenomen door VVD en CDA, want zij schipperen nog wel met wat belangen. CDA heeft bijvoorbeeld de regionale k&c geboost om haar plattelandskiezers en provinciaaltjes tevreden te stemmen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Je hebt echt niet geluisterd naar de oppositie hè? Ze zijn niet tegen de bezuinigingen, ze vinden alleen dat het heel erg weinig doordacht wordt gedaan.
Heh? Ik roep consequent dat ik het heerlijk vind de demagoog uit te hangen. Niet zo selectief zijn, komop.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hilarisch ook om jou ook weer anderen daarom uit te lachen. Maar goed, zelfkritiek is niet een van de sterkste punten van de meeste fokkers.
Ach ja, en ik heb al vaker gezegd heus wel te weten dat ik hier vooral zit te shitposten. Dus ook jij niet zo selectief zijn lieve Erik.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heh? Ik roep consequent dat ik het heerlijk vind de demagoog uit te hangen. Niet zo selectief zijn, komop.
Neuh, dat maakt het niet goed, als er sowieso wat goed te maken valt.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:18 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nogmaals, maakt dat het goed? Want dat lijk je te insinueren, terwijl ik prima weet dat ik dat doe en dat dat inderdaad geen goede posts zijn. Maar goed, de algehele sfeer hier roept zo posten ook wel op.
True. Maar ik heb het idee dat het vooral Pechtold is die zichzelf daar schuldig aan maakt. Wat vind je van Boris van der Ham? Zou hem wel graag als leider van D66 zien.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat D66 zich teveel laat leiden door tegen Wilders tekeer te gaan. Ik vind dat die gek teveel aandacht krijgt op die manier. Wat dat betreft vind ik dat Cohen het veel beter doet.
Onderwijs? Afschaffen studiefinanciering en omzetten in een sociaal leenstelsel, de OV-kaart omzetten in een kortingskaart.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kan je dan een alternatief scenario voor bezuinigingen op kunst en cultuur, of onderwijs, geven die dezelfde bedragen zal bezuinigen? Nee, de tegengeluiden beginnen meestal met een discussie of er wel bezuinigingen moeten plaatsvinden, of dat de bezuinigde gelden niet ten bate kunnen komen aan de sector. Het hele debat over het wat en waar is inmiddels overgenomen door VVD en CDA, want zij schipperen nog wel met wat belangen. CDA heeft bijvoorbeeld de regionale k&c geboost om haar plattelandskiezers en provinciaaltjes tevreden te stemmen.
Was het je nog niet opgevallen?quote:
Onzin, iedereen is het erover eens dat er in deze tijden ook op cultuur bezuinigd moet worden. Het gaat vooral om de verdeling van de lasten, waarom worden de podiumkunsten zo hard aangepakt? Omdat ze vaak maatschappijkritisch zijn soms?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kan je dan een alternatief scenario voor bezuinigingen op kunst en cultuur, of onderwijs, geven die dezelfde bedragen zal bezuinigen? Nee, de tegengeluiden beginnen meestal met een discussie of er wel bezuinigingen moeten plaatsvinden, of dat de bezuinigde gelden niet ten bate kunnen komen aan de sector. Het hele debat over het wat en waar is inmiddels overgenomen door VVD en CDA, want zij schipperen nog wel met wat belangen. CDA heeft bijvoorbeeld de regionale k&c geboost om haar plattelandskiezers en provinciaaltjes tevreden te stemmen.
Welke oppositie-partij kwam met die voorstellen?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onderwijs? Afschaffen studiefinanciering en omzetten in een sociaal leenstelsel, de OV-kaart omzetten in een kortingskaart.
Viola, daar heeft u simpele bezuinigingen die veel geld opleveren zonder de bureaucratische draak die ze nu optuigen die een nadelig effect op het niveau van het onderwijs heeft, omdat men nu een prikkel schept voor onderwijsinstellingen om via de inHolland-methode studenten zo snel mogelijk te laten afstuderen.
En intussen blijven over de wereld die er nooit gaat komen?quote:
Een complottheorie?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, iedereen is het erover eens dat er in deze tijden ook op cultuur bezuinigd moet worden. Het gaat vooral om de verdeling van de lasten, waarom worden de podiumkunsten zo hard aangepakt? Omdat ze vaak maatschappijkritisch zijn soms?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |