abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98743647
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:08 schreef AchJa het volgende:
Ach, laat ook maar.

Jullie insteek is dat de ME standaard hardhandig ingrijpt.

Hoe kan het in hemelsnaam dan bestaan dat daar 6000 militairen staan zonder ook maar enige wanklank? Leg mij dat eens uit.
Hou nou eens op over je militairen en kijk naar de feiten. Er is geen gewonde politie agent naar het ziekenhuis gegaan dus de demonstranten hebben er niet op los geramd. Er is niet geplunderd of gestolen dus de demonstranten waren geen bandieten uit opstootjes.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:12:02 #152
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_98743711
Overigens goed dat er op het Malieveld de waarheid (waarheid!) werd verkondigd dat er al enorm ingezet is op marktwerking de afgelopen jaren.

Als dat proces gewoon verder doorzet... maar nee... juist de productiehuizen die enorm marktgericht zijn (daar zou de VVD blij mee moeten zijn) gaan nu ook verdwijnen. :')

Omdat de topinstellingen ietwat worden bespaard en aan de basis (waar het onstaat en gaat broeien en wordt opgeleid) juist alle klappen vallen.

Maar goed, die lange-termijn visie heeft dit kabinet niet.

Dat zie je hier, maar ook bij bijvoorbeeld de bezuinigingen op defensie.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:12:32 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98743741
quote:
5s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:10 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

6000 militairen voor een paar cultuurbarbaren?
Malieveld een tijdje geleden, geen enkel probleem, geen rellen, niets. Maar nu staan daar kunstenaars en het draait uit op inzet van de ME, komt iemand met studentenprotest en het draait uit op inzet van de ME... Welke club heeft zichzelf nou beter in de hand?
pi_98743804
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Licht eens toe?
Je begrijpt zelf toch hopelijk ook wel dat elementaire vakken als natuur-, wiskunde en Nederlands toch wel wat belangrijker zijn dan een toneelvoorstelling. Ik vind het zelfs een vrij naieve gedachte (om niet te zeggen: een illusie) dat een toneelvoorstelling pubers überhaupt zou boeien. Bovengenoemde vakken wellicht ook niet, maar daar zal de gemiddelde puber het nut zelf ook nog wel van inzien...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:13:48 #155
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98743812
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Malieveld een tijdje geleden, geen enkel probleem, geen rellen, niets. Maar nu staan daar kunstenaars en het draait uit op inzet van de ME, komt iemand met studentenprotest en het draait uit op inzet van de ME... Welke club heeft zichzelf nou beter in de hand?
HET DRAAIT NIET UIT OP INZET VAN DE ME, dat was al dagen vantevoren vastgesteld dat die er bij zouden zijn.

Het hele Binnenhof was al hermetisch afgesloten toen de kunstwandelaars nog vrolijk richting Den Haag wandelden.

Wat is er gebeurd? He? Hoeveel winkelruiten zijn ingeslagen? Hoeveel politieagenten gewond?
pi_98743820
quote:

[..]

Dude, de ME staat er standaard...
  maandag 27 juni 2011 @ 23:14:14 #157
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98743837
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dude, de ME staat er standaard...
  maandag 27 juni 2011 @ 23:14:21 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98743844
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hou nou eens op over je militairen en kijk naar de feiten. Er is geen gewonde politie agent naar het ziekenhuis gegaan dus de demonstranten hebben er niet op los geramd. Er is niet geplunderd of gestolen dus de demonstranten waren geen bandieten uit opstootjes.
Ah, dat is de maatstaf!

Zolang er geen gewonden zijn aan de andere kant kunnen we wel huilen over de onterechte behandeling... Kom op.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:15:07 #159
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98743889
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah, dat is de maatstaf!

Zolang er geen gewonden zijn aan de andere kant kunnen we wel huilen over de onterechte behandeling... Kom op.
Het lijkt me wel redelijk van belang als je gaat roepen dat 'DE ME MOEST WORDEN INGEZET', dat je dan gaat kijken of er überhaupt wel iets is gebeurd.
pi_98743924
quote:
4s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:54 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Zoals het hoort. Als je denkt dat je je mening dient op te dringen aan anderen kan de overheid dat ook. Welkom in de grote mensen wereld. Kunst is een ding, de orde ervoor verstoren is iets heel anders.
Errr, volgens mij is de politie er om de veiligheid van burgers te wáárborgen. Niet om die om zeep te helpen.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:15:39 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98743931
quote:

[..]

AchJa de ME gaat af op protesterende militairen.
Die krijgen gewoon hun orders en weten precies wanneer er geruimd gaat worden.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:16:24 #163
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98743969
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo ook bij dat defensie verhaal... maar nu (kunstenaars) zijn er lui opgepakt. Rara.
Inderdaad. Er zijn mensen opgepakt. Ik heb het gezien.

Er werd gezeten. En dat was reden tot arrestatie.

Was je er bij?

Was je er bij?

Was je er bij?

Was je er bij?
  maandag 27 juni 2011 @ 23:17:31 #164
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744019
En de ME weet natuurlijk ook wel dat je bij kunstenaars wat hardhandiger op kunt treden dan bij militairen.

Waar gaat überhaupt de discussie over?

Laten we het eens hebben over hoe weinig (tot niets) deze bezuinigingen ons land opleveren.
pi_98744046
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:15 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Het lijkt me wel redelijk van belang als je gaat roepen dat 'DE ME MOEST WORDEN INGEZET', dat je dan gaat kijken of er überhaupt wel iets is gebeurd.
Ho, het staan op NU.NL!!!!!!!$%#$#$ dan moet het wel waar zijn. Ik denk verder niet meer na. Ik ben nog nooit naar een demonstratie geweest. Ik heb er verstand van.
pi_98744066
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo ook bij dat defensie verhaal... maar nu (kunstenaars) zijn er lui opgepakt. Rara.
Niks aan de hand hoor.

Waar is zo'n debat nu voor nodig?

:W
pi_98744087
Het is gewoon een voldongen feit dat kunstenaars tuig van de richel zijn die subsidie onwaardig zijn.
pi_98744113
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Je begrijpt zelf toch hopelijk ook wel dat elementaire vakken als natuur-, wiskunde en Nederlands toch wel wat belangrijker zijn dan een toneelvoorstelling. Ik vind het zelfs een vrij naieve gedachte (om niet te zeggen: een illusie) dat een toneelvoorstelling pubers überhaupt zou boeien. Bovengenoemde vakken wellicht ook niet, maar daar zal de gemiddelde puber het nut zelf ook nog wel van inzien...
Ik vind culturele vorming erg belangrijk. Dat is overigens een mening en niet, zoals jij je mening presenteert een feit.
pi_98744168
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:17 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
En de ME weet natuurlijk ook wel dat je bij kunstenaars wat hardhandiger op kunt treden dan bij militairen.

Laten we het eens hebben over hoe weinig (tot niets) deze bezuinigingen ons land opleveren.
Fundamentele grondrechten zoals demonstreren die worden gedemoniseerd door figuren als Achja en bepaalde media zijn belangrijker dan een bezuiniging die het budget op kunst terugbrengen op het niveau van 2005. Kan wel een ministerie opnoemen waar ik en Achja denk ik allebei fan van zijn, die daar heel gelukkig van zou worden.
pi_98744208
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:17 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Het punt is dat er gewoon bezuinigd moet worden en zaken zoals zorg en onderwijs toch net even belangrijker zijn dan kunst en cultuur. Zoiets kun je niet voorkomen. Verder heb ik wel eens gekeken hoeveel een zelfstandige kunstenaar aan subsidie kan krijgen en dat is niet mis. Natuurlijk stelt het in het geheel alsnog vrij weinig voor, maar alle kleine beetjes helpen.
signatuurloos
pi_98744259
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:18 schreef Scorpie het volgende:
Het is gewoon een voldongen feit dat kunstenaars tuig van de richel zijn die subsidie onwaardig zijn.
Alle subsidie naar de HRA en de rest afschaffen.
pi_98744282
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind culturele vorming erg belangrijk. Dat is overigens een mening en niet, zoals jij je mening presenteert een feit.
Het is belangrijk, maar bepaalde zaken zijn nu eenmaal belangrijker.
signatuurloos
  maandag 27 juni 2011 @ 23:23:07 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98744311
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:16 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Inderdaad. Er zijn mensen opgepakt. Ik heb het gezien.

Er werd gezeten. En dat was reden tot arrestatie.

Was je er bij?

Was je er bij?

Was je er bij?

Was je er bij?
Ach, juichen als er bezuinigd wordt op defensie en nu dikke boehoe doen...

Zo ken ik jullie weer.

Nogmaals, aan alle kanten wordt de vraag weer ontweken. Waarom kan een defensiemedewerker wel gedisciplineerd mee doen aan een actie op het Malieveld terwijl het bij de rest altijd afloopt met opgepakte lui wat weer tot de meest verontwaardige reacties leidt.
pi_98744395
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:23 schreef AchJa het volgende:
Nogmaals, aan alle kanten wordt de vraag weer ontweken. Waarom kan een defensiemedewerker wel gedisciplineerd mee doen aan een actie op het Malieveld terwijl het bij de rest altijd afloopt met opgepakte lui wat weer tot de meest verontwaardige reacties leidt.
Omdat de ME nu eenmaal vaker onnodig hardhandig ingrijpt.
pi_98744401
quote:
Dat is wat kort door de bocht. Wel lopen er in de kunstsector een stel verwende (20 procent erbij voor cultuur in de afgelopen zes jaar valt niet echt onder de noemer inflatiecorrectie...) kinderen, die stampvoeten en drammen als ze eens wat moeten inleveren.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 27 juni 2011 @ 23:25:08 #176
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744405
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:21 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het punt is dat er gewoon bezuinigd moet worden en zaken zoals zorg en onderwijs toch net even belangrijker zijn dan kunst en cultuur. Zoiets kun je niet voorkomen. Verder heb ik wel eens gekeken hoeveel een zelfstandige kunstenaar aan subsidie kan krijgen en dat is niet mis. Natuurlijk stelt het in het geheel alsnog vrij weinig voor, maar alle kleine beetjes helpen.
Mwah.

0.7% naar alles.

Musea, poppodia, debatcentra, bibliotheken, start(START)subsidies, theater, kennismaking van kinderen met cultuur, nationale archieven, etcetera.

En alle kleine beetjes helpen, tsja. Het levert zeven kilometer snelweg op inderdaad. Er is al een enorm proces van marktwerking gaande in de kunstsector, dat probeert het kabinet in haar beargumentatie nu te verdoezelen. Sowieso is niet gekeken naar wat kunst en cultuur oplevert.

En om nu te zeggen dat 25 tot 30% te bezuinigen proportioneel is als de rest zo rond 8% ligt... terwijl het dus zo ontiegelijk weinig oplevert...
  maandag 27 juni 2011 @ 23:25:16 #177
330215 Monque
panta rhei
pi_98744408
quote:
De redenatie zal ongeveer zijn, en ik heb 'm al langs zien komen, dat de ME nu eenmaal bevooroordeeld is richting militairen, want zelfde slag volk.
Aequam memento rebus in arduis servare mentem
pi_98744428
quote:
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat kunstenaars tuig zijn. Helaas is er een kleine groep die als een stel debielen gedragen. Waarschijnlijk ook de groep die er zelf niks van bakken. :')
signatuurloos
pi_98744429
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:25 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat is wat kort door de bocht. Wel lopen er in de kunstsector een stel verwende (20 procent erbij voor cultuur in de afgelopen zes jaar valt niet echt onder de noemer inflatiecorrectie...) kinderen, die stampvoeten en drammen als ze eens wat moeten inleveren.
Eens.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_98744434
quote:

[..]

Zo ken ik jullie weer.

Die lui van defensie staan te juichen bij deze bezuinigingen maar deden een paar weken geleden dikke BOEHOE. Wat een tuig, zomaar opkomen voor je eigen mening.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:26:22 #181
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744472
quote:

[..]

Zo ken ik jullie weer.

Mond dicht jij. Ik heb hier op Fok het hardst gereageerd op de mijns inziens compleet destructieve bezuinigingen op Defensie.

Het is makkelijker voor je om verschillende mensen hypocriet te noemen als je ze bij elkaar in dezelfde groep gooit. Teleurstellend, AchJa.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:28:57 #182
330215 Monque
panta rhei
pi_98744591
Maar goed, de meeste (en beste, maar dat is smaak) kunst is gemaakt in tijden/landen/situaties waarin er geen enkele subsidies waren. Hoogstens patronage, en dat waren vaak niet eens de beste kunstenaars. Het lijkt wel alsof de kwaliteit van de kunst omgekeerd evenredig toeneemt met het uitblijven van 'pamperen' van de kunstenaar.
Aequam memento rebus in arduis servare mentem
pi_98744621
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:22 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het is belangrijk, maar bepaalde zaken zijn nu eenmaal belangrijker.
Zorgkosten lopen de klauwen uit, dat is inderdaad belangrijker en gaat veel meer geld in om maar het klinkt wel lekker belangrijk om wat grijpstuivers op cultuur te bezuinigen dat doet het goed bij de massa.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:29:39 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98744627
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Mond dicht jij. Ik heb hier op Fok het hardst gereageerd op de mijns inziens compleet destructieve bezuinigingen op Defensie.

Het is makkelijker voor je om verschillende mensen hypocriet te noemen als je ze bij elkaar in dezelfde groep gooit. Teleurstellend, AchJa.
Het gaat mij nu niet om de bezuiniging ansich, maar om de reactie op het Malieveld en de daar opvolgende tegen reactie.
pi_98744669
Ik realiseer dan mijn post wat te vaag is voor Achja. Bij deze een wat simpelere versie. Defensie medewerkers zijn het niet eens met de schandalige bezuiniging dus gaan ze demonstreren. Sommige mensen zullen het eens zijn met onze soldaten en hun steunen. Dat er ook nog andere groepen zijn waarop bezuinigd wordt betekent niet dat die vervolgens zichzelf niet moeten aanstellen en gewoon stilletjes ten onder moeten gaan. Ook deze mensen mogen BOEHOE doen.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:30:42 #186
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744680
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat mij nu niet om de bezuiniging ansich, maar om de reactie op het Malieveld en de daar opvolgende tegen reactie.
Nee, jij haalt er 'onze' reacties op Defensie-bezuinigingen bij.

En die is allesbehalve homogeen.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:30:49 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98744688
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Die lui van defensie staan te juichen bij deze bezuinigingen maar deden een paar weken geleden dikke BOEHOE. Wat een tuig, zomaar opkomen voor je eigen mening.
Bij ons draaide dat iig niet uit op ME inzet, kunnen jullie nog wat van leren.
pi_98744702
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:30 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Nee, jij haalt er 'onze' reacties op Defensie-bezuinigingen bij.

En die is allesbehalve homogeen.
Moeilijk woord... moet je vermijden op fok
  maandag 27 juni 2011 @ 23:31:52 #189
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744747
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hou daar nou eens mee op, klapmongool.

Natuurlijk gaat de ME lekker hard tekeer tegen kunstenaars en denken ze wel twee keer na voordat ze een militair aan gaan pakken.

Je was er niet bij. Ik wel. Zitten = arrestatie.

Maar blijf het er maar bij halen, jongen. :')
pi_98744780
quote:

[..]

De ME heeft een dubbele agenda.
pi_98744802
quote:

[..]

Zoals al eerder gezegd: de ME wordt óók ingezet en misbruikt als daar geen aanleiding toe is. Het voorbeeld met defensie is een uitzondering die de regel bevestigt.
pi_98744834
Culturele vorming is wellicht belangrijk, maar gegarandeerd niet belangrijker als elementaire vakken. Bovendien lijkt de puberleeftijd me ook niet echt de meest ideale leeftijd om pubers bekend te maken met de Nederlandse cultuur met een gedicht als "oote oote boe", of een flutboekje als 'Kaas'. Ik heb er alleen maar een afkeer voor dat soort "hoog aangeschreven" onzin aan over gehouden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:34:15 #193
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744875
Het doel van de ME was om het zitprotest Den Haag uit te drijven.

Dus werd er met de paarden en met de knuppels steeds verder geavanceerd op de groep. Degenen die niet snel genoeg opstonden werden gearresteerd.

EN HUP! Achja kan zeggen dat er 'werd gearresteerd'!

Denk je nou echt dat ze op zo'n manier op militairen af zijn gekomen?
pi_98744891
*btw de gemiddelde Nederlander vindt het ook prima dat er flink op defensie bezuinigd wordt.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:34:59 #195
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744918
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
Culturele vorming is wellicht belangrijk, maar gegarandeerd niet belangrijker als elementaire vakken. Bovendien lijkt de puberleeftijd me ook niet echt de meest ideale leeftijd om pubers bekend te maken met de Nederlandse cultuur met een gedicht als "oote oote boe", of een flutboekje als 'Kaas'. Ik heb er alleen maar een afkeer voor dat soort "hoog aangeschreven" onzin aan over gehouden...
En je moet kiezen tussen de twee omdat? Ons land er heel erg slecht aan toe is economisch?

Kijk eerst maar eens naar de HRA, de JFS, en de Betuwelijn, als je toch echt wil gaan kiezen met een grote K.
pi_98744982
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:34 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

En je moet kiezen tussen de twee omdat? Ons land er heel erg slecht aan toe is economisch?

Kijk eerst maar eens naar de HRA, de JFS, en de Betuwelijn, als je toch echt wil gaan kiezen met een grote K.
Is ook een verschil tussen miljoenen en miljarden.
pi_98745066
als er geen markt is voor bepaalde kunst dan moet het maar uitsterven.
echte kunst en cultuur waar markt voor is zal altijd blijven bestaan.
ik zie vaak zat hele goede artiesten bij open podium avonden.
vaak gewoon hobbyisten die elk vrij uurtje spenderen aan hun hobby.
dan betaal ik graag een paar euro entree en verteer flink wat bier.

ook leuke kunstvoorwerpjes zal ik wel kopen als het me aanspreekt.
dus als je maar goed genoeg bent zul je altijd wel betalend publiek vinden.

dus oprotten met die subsidies, dan kunnen de echt begaafden weer doordringen ipv van gesubsidieerde bagger
  maandag 27 juni 2011 @ 23:38:29 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98745078
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:31 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Hou daar nou eens mee op, klapmongool.

Natuurlijk gaat de ME lekker hard tekeer tegen kunstenaars en denken ze wel twee keer na voordat ze een militair aan gaan pakken.

Je was er niet bij. Ik wel. Zitten = arrestatie.

Maar blijf het er maar bij halen, jongen. :')
Je wil het echt niet begrijpen he. Nu kun je wel met "tegen bezuinigingen defensie" gaan lopen ouwehoeren maar dat heeft nog geen centimeter te maken met dit verhaal.

Als er bepaald is dat je niet gaat zitten ga je niet zitten, is dat soms een soort Afghaans voor je?
pi_98745088
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:28 schreef Monque het volgende:
Maar goed, de meeste (en beste, maar dat is smaak) kunst is gemaakt in tijden/landen/situaties waarin er geen enkele subsidies waren. Hoogstens patronage, en dat waren vaak niet eens de beste kunstenaars. Het lijkt wel alsof de kwaliteit van de kunst omgekeerd evenredig toeneemt met het uitblijven van 'pamperen' van de kunstenaar.
Er wordt nog steeds zeer interessante kunst gemaakt, maar ook een hoop troep. Het punt met die subsidies is, dat er een klein groepje bepaald welke kunstenaars daarvoor in aanmerking komen. Dit was oorspronkelijk bedoelt om de professionelen te onderscheiden van de amateurs. Echter is het nog altijd een kwestie van smaak en het is best raar dat 3 mensen bepalen of de kunstenaar wel of geen subsidie krijgt. Net als die prijzen die worden weggegeven. Het gaat niet meer om het werk, maar om de persoon. Als je de jury niet kent, ben je gewoon kansloos. Zelf maak ik liever werk voor vrienden wat ze mooi vinden, dan met iets aankomen waar ik zelf niet achter sta, maar het wel goed doet bij de elite.
signatuurloos
pi_98745127
Liever zaken, waar ik als gewone burger nog iets aan heb, overeind gehouden, als een stokpaardje van een select, elitair gezelschap dat zelf voldoende in de slappe was zit om de door hun zo opgehemelde cultuur te financieren...
pi_98745199
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:38 schreef dalnovich het volgende:

En waar worden die georganiseerd?
  maandag 27 juni 2011 @ 23:41:29 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98745227
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:34 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Het doel van de ME was om het zitprotest Den Haag uit te drijven.

Dus werd er met de paarden en met de knuppels steeds verder geavanceerd op de groep. Degenen die niet snel genoeg opstonden werden gearresteerd.

EN HUP! Achja kan zeggen dat er 'werd gearresteerd'!

Denk je nou echt dat ze op zo'n manier op militairen af zijn gekomen?
Nee, want militairen doen dat niet en mogen dat op dat moment niet omdat er door een hoger iemand iets is bepaald. Dringt dat nou echt niet tot jullie botte harses door? Wij houden ons aan regels. Dit in tegenstelling tot bv. eiergooiers, die gaan toch gooien en zijn verontwaardigd als ze opgepakt worden.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:42:22 #203
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98745262
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je wil het echt niet begrijpen he. Nu kun je wel met "tegen bezuinigingen defensie" gaan lopen ouwehoeren maar dat heeft nog geen centimeter te maken met dit verhaal.

Als er bepaald is dat je niet gaat zitten ga je niet zitten, is dat soms een soort Afghaans voor je?
Het werd juist bepaald dat je wel moest gaan zitten. Was een behoorlijk eng moment, maar iedereen ging meteen van staan over op zitten. DAARNA werd er op de groep geavanceerd en werd iedereen (die dus was gaan zitten omdat dat moest) die niet snel genoeg opstond aan de haren de ME-wagen ingesleurd.

Spreek IK Afghaans?
pi_98745275
quote:
5s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En waar worden die georganiseerd?
cafe's
  maandag 27 juni 2011 @ 23:42:52 #205
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98745293
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, want militairen doen dat niet en mogen dat op dat moment niet omdat er door een hoger iemand iets is bepaald. Dringt dat nou echt niet tot jullie botte harses door? Wij houden ons aan regels. Dit in tegenstelling tot bv. eiergooiers, die gaan toch gooien en zijn verontwaardigd als ze opgepakt worden.
Ik ben niet verontwaardigd als eiergooiers opgepakt worden. Einde discussie.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:47:23 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98745575
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:42 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Het werd juist bepaald dat je wel moest gaan zitten. Was een behoorlijk eng moment, maar iedereen ging meteen van staan over op zitten. DAARNA werd er op de groep geavanceerd en werd iedereen (die dus was gaan zitten omdat dat moest) die niet snel genoeg opstond aan de haren de ME-wagen ingesleurd.

Spreek IK Afghaans?
Und? Als je als een lamme tak een beetje blijft hangen terwijl de ME maten zeggen dat je moet opstaan moet je idd niet vreemd opkijken dat je in een bus verdwijnt.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:49:14 #207
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98745675
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Und? Als je als een lamme tak een beetje blijft hangen terwijl de ME maten zeggen dat je moet opstaan moet je idd niet vreemd opkijken dat je in een bus verdwijnt.
En waarom zou je moeten verdwijnen?

Als er gewoon een vreedzaam protest is?

Echt, ik hoop dat jij nooit ergens voor wilt strijden en dat als je wel wil gaan demonstreren dat je dan keihard de mond gesnoerd wordt.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:50:30 #208
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98745742
quote:
Ik zou het niet weten maar daar zou ik in ieder geval niet op bezuinigen, mensen die muzikaal talent hebben moeten dat ergens kunnen demonstreren, ook buiten rokerige marginale bruine kroegjes.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2011 @ 23:50:41 #209
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98745754
Als een lamme tak blijft hangen... hoe kun je als een lamme tak blijven hangen als je van de ME met zijn 300'erden naar achteren moet en jij bent de eerste rij en het schiet achter je niet heel erg op?

Sowieso heb je nu hopelijk ook wel door dat we inmiddels beland zijn in een discussie die jij aanvankelijk in ging met het standpunt 'er is gearresteerd' met de suggestie dat dat een en al geweldadigheid impliceerde.
pi_98745802
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:49 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

En waarom zou je moeten verdwijnen?

Als er gewoon een vreedzaam protest is?

Echt, ik hoop dat jij nooit ergens voor wilt strijden en dat als je wel wil gaan demonstreren dat je dan keihard de mond gesnoerd wordt.
ach kom op, het is werkschuw tuig die hun luizeleventje ziet verdwijnen.
niet meer stinkend tot 12 uur in bed liggen om daarna met 10 bierachter je kiezen klodders verf tegen een doek gooien in een half uurtje en zeggen dat je hard gewerkt hebt...
  maandag 27 juni 2011 @ 23:52:34 #211
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98745856
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:51 schreef dalnovich het volgende:

[..]

niet meer stinkend tot 12 uur in bed liggen om daarna met 10 bierachter je kiezen klodders verf tegen een doek gooien in een half uurtje en zeggen dat je hard gewerkt hebt...
Flikker toch op, ik werk me iedere dag de naad uit op het platteland, zes uur opstaan, zes uur 's avonds thuis.

Scheer het allemaal maar over éen kam.
pi_98745864
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten maar daar zou ik in ieder geval niet op bezuinigen, mensen die muzikaal talent hebben moeten dat ergens kunnen demonstreren, ook buiten rokerige marginale bruine kroegjes.
marginale bruine kroeg...het zijn grand cafe's, luxe ingericht en stevige prijzen.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:53:05 #213
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98745877
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:51 schreef dalnovich het volgende:

[..]

Heb je kinderen die naar de bibliotheek gaan? Cultuur.

Jij hebt lang niet door hoeveel er wordt gedaan met die 0,7% van het budget.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:53:21 #214
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
  maandag 27 juni 2011 @ 23:54:37 #215
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 27 juni 2011 @ 23:55:11 #216
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98745976
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een gevaarlijke opmerking knaap. En ik daar wil ik het bij laten.
Ach, watje.

Een beetje op een vierkant plekje demonstreren. Dat laten ze toe omdat ze je daar kunnen negeren.

Heb jij dat niet door? Knaap?
pi_98746035
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een gevaarlijke opmerking knaap. En ik daar wil ik het bij laten.
Je naiëve, grenzeloze vertrouwen in de politie, die is gevaarlijk.
pi_98746046
Bibliotheken kunnen ook weg, die zijn ingehaald.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:56:47 #219
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98746065
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
Door Hyves, Facebook, en Dancing with the Stars.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:57:34 #220
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98746114
quote:
marginale bruine kroeg...het zijn grand cafe's, luxe ingericht en stevige prijzen.
En die geven onbekende talenten een kans? Die laten onbekende talenten auditie doen en ook al optreden wanneer ze nog te weinig ervaring hebben?
Is het je al eens opgevallen dat we voor een klein landje een redelijk groot aantal amateurmuzikanten hebben die nog redelijk getalenteerd zijn ook?
Hoe zou dat toch komen? Dat komt niet uit de lucht vallen hoor, net als dat het niet uit de lucht komt vallen dat we bijv. veel goede voetballers hebben en dat de jongeren hier niet meer kunnen rekenen. ;)
Het is allemaal een gevolg van beleid maar velen hebben dat niet in de gaten omdat ze nooit in het buitenland hebben gewoond en dientengevolge allerlei zaken als vanzelfsprekend zijn gaan ervaren.
#NoDAPL
  maandag 27 juni 2011 @ 23:58:46 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98746178
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:55 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Ach, watje.

Een beetje op een vierkant plekje demonstreren. Dat laten ze toe omdat ze je daar kunnen negeren.

Heb jij dat niet door? Knaap?
Ach, zolang jij demonstreren in Kandahar, Tarin Kowt danwel Deh Rahwood een soort negeer actie vindt...

Dus als ik jou was zou ik je mondje maar dicht houden met je "vierkante plekje".
pi_98746204
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:56 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Door Hyves, Facebook, en Dancing with the Stars.
Alles commercieel dan komt het goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2011 23:59:37 ]
  maandag 27 juni 2011 @ 23:59:40 #223
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98746225
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ach, zolang jij demonstreren in Kandahar, Tarin Kowt danwel Deh Rahwood een soort negeer actie vindt...

Dus als ik jou was zou ik je mondje maar dicht houden met je "vierkante plekje".
Oh, je bent in Kandahar geweest.

Nou, dan heb je inderdaad ook meteen gelijk over vierkante plekjes.

:')

Echt. :')

"IK HEB GEDIEND DUS DE KUNST MOET NIET ZEUREN."
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:00:12 #224
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98746252
quote:
Laat ik maar even in het Engels reageren aangezien de Nederlandse taal hier geen goede uitdrukking voor heeft: should I dignify that with a response?
#NoDAPL
pi_98746293
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Laat ik maar even in het Engels reageren aangezien de Nederlandse taal hier geen goede uitdrukking voor heeft: should I dignify that with a response?
Ik was sarcastisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')