abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2011 @ 23:25:08 #176
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_98744405
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:21 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het punt is dat er gewoon bezuinigd moet worden en zaken zoals zorg en onderwijs toch net even belangrijker zijn dan kunst en cultuur. Zoiets kun je niet voorkomen. Verder heb ik wel eens gekeken hoeveel een zelfstandige kunstenaar aan subsidie kan krijgen en dat is niet mis. Natuurlijk stelt het in het geheel alsnog vrij weinig voor, maar alle kleine beetjes helpen.
Mwah.

0.7% naar alles.

Musea, poppodia, debatcentra, bibliotheken, start(START)subsidies, theater, kennismaking van kinderen met cultuur, nationale archieven, etcetera.

En alle kleine beetjes helpen, tsja. Het levert zeven kilometer snelweg op inderdaad. Er is al een enorm proces van marktwerking gaande in de kunstsector, dat probeert het kabinet in haar beargumentatie nu te verdoezelen. Sowieso is niet gekeken naar wat kunst en cultuur oplevert.

En om nu te zeggen dat 25 tot 30% te bezuinigen proportioneel is als de rest zo rond 8% ligt... terwijl het dus zo ontiegelijk weinig oplevert...
  maandag 27 juni 2011 @ 23:25:16 #177
330215 Monque
panta rhei
pi_98744408
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:23 schreef AchJa het volgende:
Nogmaals, aan alle kanten wordt de vraag weer ontweken. Waarom kan een defensiemedewerker wel gedisciplineerd mee doen aan een actie op het Malieveld terwijl het bij de rest altijd afloopt met opgepakte lui wat weer tot de meest verontwaardige reacties leidt.
De redenatie zal ongeveer zijn, en ik heb 'm al langs zien komen, dat de ME nu eenmaal bevooroordeeld is richting militairen, want zelfde slag volk.
Aequam memento rebus in arduis servare mentem
pi_98744428
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:18 schreef Scorpie het volgende:
Het is gewoon een voldongen feit dat kunstenaars tuig van de richel zijn die subsidie onwaardig zijn.
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat kunstenaars tuig zijn. Helaas is er een kleine groep die als een stel debielen gedragen. Waarschijnlijk ook de groep die er zelf niks van bakken. :')
signatuurloos
pi_98744429
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:25 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat is wat kort door de bocht. Wel lopen er in de kunstsector een stel verwende (20 procent erbij voor cultuur in de afgelopen zes jaar valt niet echt onder de noemer inflatiecorrectie...) kinderen, die stampvoeten en drammen als ze eens wat moeten inleveren.
Eens.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_98744434
quote:

[..]

Ach, juichen als er bezuinigd wordt op defensie en nu dikke boehoe doen...

Zo ken ik jullie weer.

Nogmaals, aan alle kanten wordt de vraag weer ontweken. Waarom kan een defensiemedewerker wel gedisciplineerd mee doen aan een actie op het Malieveld terwijl het bij de rest altijd afloopt met opgepakte lui wat weer tot de meest verontwaardige reacties leidt.
Die lui van defensie staan te juichen bij deze bezuinigingen maar deden een paar weken geleden dikke BOEHOE. Wat een tuig, zomaar opkomen voor je eigen mening.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:26:22 #181
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744472
quote:

[..]

Ach, juichen als er bezuinigd wordt op defensie en nu dikke boehoe doen...

Zo ken ik jullie weer.

Mond dicht jij. Ik heb hier op Fok het hardst gereageerd op de mijns inziens compleet destructieve bezuinigingen op Defensie.

Het is makkelijker voor je om verschillende mensen hypocriet te noemen als je ze bij elkaar in dezelfde groep gooit. Teleurstellend, AchJa.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:28:57 #182
330215 Monque
panta rhei
pi_98744591
Maar goed, de meeste (en beste, maar dat is smaak) kunst is gemaakt in tijden/landen/situaties waarin er geen enkele subsidies waren. Hoogstens patronage, en dat waren vaak niet eens de beste kunstenaars. Het lijkt wel alsof de kwaliteit van de kunst omgekeerd evenredig toeneemt met het uitblijven van 'pamperen' van de kunstenaar.
Aequam memento rebus in arduis servare mentem
pi_98744621
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:22 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het is belangrijk, maar bepaalde zaken zijn nu eenmaal belangrijker.
Zorgkosten lopen de klauwen uit, dat is inderdaad belangrijker en gaat veel meer geld in om maar het klinkt wel lekker belangrijk om wat grijpstuivers op cultuur te bezuinigen dat doet het goed bij de massa.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:29:39 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98744627
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Mond dicht jij. Ik heb hier op Fok het hardst gereageerd op de mijns inziens compleet destructieve bezuinigingen op Defensie.

Het is makkelijker voor je om verschillende mensen hypocriet te noemen als je ze bij elkaar in dezelfde groep gooit. Teleurstellend, AchJa.
Het gaat mij nu niet om de bezuiniging ansich, maar om de reactie op het Malieveld en de daar opvolgende tegen reactie.
pi_98744669
Ik realiseer dan mijn post wat te vaag is voor Achja. Bij deze een wat simpelere versie. Defensie medewerkers zijn het niet eens met de schandalige bezuiniging dus gaan ze demonstreren. Sommige mensen zullen het eens zijn met onze soldaten en hun steunen. Dat er ook nog andere groepen zijn waarop bezuinigd wordt betekent niet dat die vervolgens zichzelf niet moeten aanstellen en gewoon stilletjes ten onder moeten gaan. Ook deze mensen mogen BOEHOE doen.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:30:42 #186
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744680
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat mij nu niet om de bezuiniging ansich, maar om de reactie op het Malieveld en de daar opvolgende tegen reactie.
Nee, jij haalt er 'onze' reacties op Defensie-bezuinigingen bij.

En die is allesbehalve homogeen.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:30:49 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98744688
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Die lui van defensie staan te juichen bij deze bezuinigingen maar deden een paar weken geleden dikke BOEHOE. Wat een tuig, zomaar opkomen voor je eigen mening.
Bij ons draaide dat iig niet uit op ME inzet, kunnen jullie nog wat van leren.
pi_98744702
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:30 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Nee, jij haalt er 'onze' reacties op Defensie-bezuinigingen bij.

En die is allesbehalve homogeen.
Moeilijk woord... moet je vermijden op fok
  maandag 27 juni 2011 @ 23:31:52 #189
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744747
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hou daar nou eens mee op, klapmongool.

Natuurlijk gaat de ME lekker hard tekeer tegen kunstenaars en denken ze wel twee keer na voordat ze een militair aan gaan pakken.

Je was er niet bij. Ik wel. Zitten = arrestatie.

Maar blijf het er maar bij halen, jongen. :')
pi_98744780
quote:

[..]

De ME heeft een dubbele agenda.
pi_98744802
quote:

[..]

Zoals al eerder gezegd: de ME wordt óók ingezet en misbruikt als daar geen aanleiding toe is. Het voorbeeld met defensie is een uitzondering die de regel bevestigt.
pi_98744834
Culturele vorming is wellicht belangrijk, maar gegarandeerd niet belangrijker als elementaire vakken. Bovendien lijkt de puberleeftijd me ook niet echt de meest ideale leeftijd om pubers bekend te maken met de Nederlandse cultuur met een gedicht als "oote oote boe", of een flutboekje als 'Kaas'. Ik heb er alleen maar een afkeer voor dat soort "hoog aangeschreven" onzin aan over gehouden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:34:15 #193
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744875
Het doel van de ME was om het zitprotest Den Haag uit te drijven.

Dus werd er met de paarden en met de knuppels steeds verder geavanceerd op de groep. Degenen die niet snel genoeg opstonden werden gearresteerd.

EN HUP! Achja kan zeggen dat er 'werd gearresteerd'!

Denk je nou echt dat ze op zo'n manier op militairen af zijn gekomen?
pi_98744891
*btw de gemiddelde Nederlander vindt het ook prima dat er flink op defensie bezuinigd wordt.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:34:59 #195
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744918
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
Culturele vorming is wellicht belangrijk, maar gegarandeerd niet belangrijker als elementaire vakken. Bovendien lijkt de puberleeftijd me ook niet echt de meest ideale leeftijd om pubers bekend te maken met de Nederlandse cultuur met een gedicht als "oote oote boe", of een flutboekje als 'Kaas'. Ik heb er alleen maar een afkeer voor dat soort "hoog aangeschreven" onzin aan over gehouden...
En je moet kiezen tussen de twee omdat? Ons land er heel erg slecht aan toe is economisch?

Kijk eerst maar eens naar de HRA, de JFS, en de Betuwelijn, als je toch echt wil gaan kiezen met een grote K.
pi_98744982
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:34 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

En je moet kiezen tussen de twee omdat? Ons land er heel erg slecht aan toe is economisch?

Kijk eerst maar eens naar de HRA, de JFS, en de Betuwelijn, als je toch echt wil gaan kiezen met een grote K.
Is ook een verschil tussen miljoenen en miljarden.
pi_98745066
als er geen markt is voor bepaalde kunst dan moet het maar uitsterven.
echte kunst en cultuur waar markt voor is zal altijd blijven bestaan.
ik zie vaak zat hele goede artiesten bij open podium avonden.
vaak gewoon hobbyisten die elk vrij uurtje spenderen aan hun hobby.
dan betaal ik graag een paar euro entree en verteer flink wat bier.

ook leuke kunstvoorwerpjes zal ik wel kopen als het me aanspreekt.
dus als je maar goed genoeg bent zul je altijd wel betalend publiek vinden.

dus oprotten met die subsidies, dan kunnen de echt begaafden weer doordringen ipv van gesubsidieerde bagger
  maandag 27 juni 2011 @ 23:38:29 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98745078
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:31 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Hou daar nou eens mee op, klapmongool.

Natuurlijk gaat de ME lekker hard tekeer tegen kunstenaars en denken ze wel twee keer na voordat ze een militair aan gaan pakken.

Je was er niet bij. Ik wel. Zitten = arrestatie.

Maar blijf het er maar bij halen, jongen. :')
Je wil het echt niet begrijpen he. Nu kun je wel met "tegen bezuinigingen defensie" gaan lopen ouwehoeren maar dat heeft nog geen centimeter te maken met dit verhaal.

Als er bepaald is dat je niet gaat zitten ga je niet zitten, is dat soms een soort Afghaans voor je?
pi_98745088
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:28 schreef Monque het volgende:
Maar goed, de meeste (en beste, maar dat is smaak) kunst is gemaakt in tijden/landen/situaties waarin er geen enkele subsidies waren. Hoogstens patronage, en dat waren vaak niet eens de beste kunstenaars. Het lijkt wel alsof de kwaliteit van de kunst omgekeerd evenredig toeneemt met het uitblijven van 'pamperen' van de kunstenaar.
Er wordt nog steeds zeer interessante kunst gemaakt, maar ook een hoop troep. Het punt met die subsidies is, dat er een klein groepje bepaald welke kunstenaars daarvoor in aanmerking komen. Dit was oorspronkelijk bedoelt om de professionelen te onderscheiden van de amateurs. Echter is het nog altijd een kwestie van smaak en het is best raar dat 3 mensen bepalen of de kunstenaar wel of geen subsidie krijgt. Net als die prijzen die worden weggegeven. Het gaat niet meer om het werk, maar om de persoon. Als je de jury niet kent, ben je gewoon kansloos. Zelf maak ik liever werk voor vrienden wat ze mooi vinden, dan met iets aankomen waar ik zelf niet achter sta, maar het wel goed doet bij de elite.
signatuurloos
pi_98745127
Liever zaken, waar ik als gewone burger nog iets aan heb, overeind gehouden, als een stokpaardje van een select, elitair gezelschap dat zelf voldoende in de slappe was zit om de door hun zo opgehemelde cultuur te financieren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')