abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98743647
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:08 schreef AchJa het volgende:
Ach, laat ook maar.

Jullie insteek is dat de ME standaard hardhandig ingrijpt.

Hoe kan het in hemelsnaam dan bestaan dat daar 6000 militairen staan zonder ook maar enige wanklank? Leg mij dat eens uit.
Hou nou eens op over je militairen en kijk naar de feiten. Er is geen gewonde politie agent naar het ziekenhuis gegaan dus de demonstranten hebben er niet op los geramd. Er is niet geplunderd of gestolen dus de demonstranten waren geen bandieten uit opstootjes.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:12:02 #152
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_98743711
Overigens goed dat er op het Malieveld de waarheid (waarheid!) werd verkondigd dat er al enorm ingezet is op marktwerking de afgelopen jaren.

Als dat proces gewoon verder doorzet... maar nee... juist de productiehuizen die enorm marktgericht zijn (daar zou de VVD blij mee moeten zijn) gaan nu ook verdwijnen. :')

Omdat de topinstellingen ietwat worden bespaard en aan de basis (waar het onstaat en gaat broeien en wordt opgeleid) juist alle klappen vallen.

Maar goed, die lange-termijn visie heeft dit kabinet niet.

Dat zie je hier, maar ook bij bijvoorbeeld de bezuinigingen op defensie.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:12:32 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98743741
quote:
5s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:10 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

6000 militairen voor een paar cultuurbarbaren?
Malieveld een tijdje geleden, geen enkel probleem, geen rellen, niets. Maar nu staan daar kunstenaars en het draait uit op inzet van de ME, komt iemand met studentenprotest en het draait uit op inzet van de ME... Welke club heeft zichzelf nou beter in de hand?
pi_98743804
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Licht eens toe?
Je begrijpt zelf toch hopelijk ook wel dat elementaire vakken als natuur-, wiskunde en Nederlands toch wel wat belangrijker zijn dan een toneelvoorstelling. Ik vind het zelfs een vrij naieve gedachte (om niet te zeggen: een illusie) dat een toneelvoorstelling pubers überhaupt zou boeien. Bovengenoemde vakken wellicht ook niet, maar daar zal de gemiddelde puber het nut zelf ook nog wel van inzien...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:13:48 #155
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98743812
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Malieveld een tijdje geleden, geen enkel probleem, geen rellen, niets. Maar nu staan daar kunstenaars en het draait uit op inzet van de ME, komt iemand met studentenprotest en het draait uit op inzet van de ME... Welke club heeft zichzelf nou beter in de hand?
HET DRAAIT NIET UIT OP INZET VAN DE ME, dat was al dagen vantevoren vastgesteld dat die er bij zouden zijn.

Het hele Binnenhof was al hermetisch afgesloten toen de kunstwandelaars nog vrolijk richting Den Haag wandelden.

Wat is er gebeurd? He? Hoeveel winkelruiten zijn ingeslagen? Hoeveel politieagenten gewond?
pi_98743820
quote:

[..]

Dude, de ME staat er standaard...
  maandag 27 juni 2011 @ 23:14:14 #157
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98743837
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dude, de ME staat er standaard...
  maandag 27 juni 2011 @ 23:14:21 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98743844
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hou nou eens op over je militairen en kijk naar de feiten. Er is geen gewonde politie agent naar het ziekenhuis gegaan dus de demonstranten hebben er niet op los geramd. Er is niet geplunderd of gestolen dus de demonstranten waren geen bandieten uit opstootjes.
Ah, dat is de maatstaf!

Zolang er geen gewonden zijn aan de andere kant kunnen we wel huilen over de onterechte behandeling... Kom op.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:15:07 #159
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98743889
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah, dat is de maatstaf!

Zolang er geen gewonden zijn aan de andere kant kunnen we wel huilen over de onterechte behandeling... Kom op.
Het lijkt me wel redelijk van belang als je gaat roepen dat 'DE ME MOEST WORDEN INGEZET', dat je dan gaat kijken of er überhaupt wel iets is gebeurd.
pi_98743924
quote:
4s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:54 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Zoals het hoort. Als je denkt dat je je mening dient op te dringen aan anderen kan de overheid dat ook. Welkom in de grote mensen wereld. Kunst is een ding, de orde ervoor verstoren is iets heel anders.
Errr, volgens mij is de politie er om de veiligheid van burgers te wáárborgen. Niet om die om zeep te helpen.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:15:39 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98743931
quote:

[..]

AchJa de ME gaat af op protesterende militairen.
Die krijgen gewoon hun orders en weten precies wanneer er geruimd gaat worden.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:16:24 #163
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98743969
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo ook bij dat defensie verhaal... maar nu (kunstenaars) zijn er lui opgepakt. Rara.
Inderdaad. Er zijn mensen opgepakt. Ik heb het gezien.

Er werd gezeten. En dat was reden tot arrestatie.

Was je er bij?

Was je er bij?

Was je er bij?

Was je er bij?
  maandag 27 juni 2011 @ 23:17:31 #164
256363 ZoKanIkHetOok
pi_98744019
En de ME weet natuurlijk ook wel dat je bij kunstenaars wat hardhandiger op kunt treden dan bij militairen.

Waar gaat überhaupt de discussie over?

Laten we het eens hebben over hoe weinig (tot niets) deze bezuinigingen ons land opleveren.
pi_98744046
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:15 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Het lijkt me wel redelijk van belang als je gaat roepen dat 'DE ME MOEST WORDEN INGEZET', dat je dan gaat kijken of er überhaupt wel iets is gebeurd.
Ho, het staan op NU.NL!!!!!!!$%#$#$ dan moet het wel waar zijn. Ik denk verder niet meer na. Ik ben nog nooit naar een demonstratie geweest. Ik heb er verstand van.
pi_98744066
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo ook bij dat defensie verhaal... maar nu (kunstenaars) zijn er lui opgepakt. Rara.
Niks aan de hand hoor.

Waar is zo'n debat nu voor nodig?

:W
pi_98744087
Het is gewoon een voldongen feit dat kunstenaars tuig van de richel zijn die subsidie onwaardig zijn.
pi_98744113
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Je begrijpt zelf toch hopelijk ook wel dat elementaire vakken als natuur-, wiskunde en Nederlands toch wel wat belangrijker zijn dan een toneelvoorstelling. Ik vind het zelfs een vrij naieve gedachte (om niet te zeggen: een illusie) dat een toneelvoorstelling pubers überhaupt zou boeien. Bovengenoemde vakken wellicht ook niet, maar daar zal de gemiddelde puber het nut zelf ook nog wel van inzien...
Ik vind culturele vorming erg belangrijk. Dat is overigens een mening en niet, zoals jij je mening presenteert een feit.
pi_98744168
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:17 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
En de ME weet natuurlijk ook wel dat je bij kunstenaars wat hardhandiger op kunt treden dan bij militairen.

Laten we het eens hebben over hoe weinig (tot niets) deze bezuinigingen ons land opleveren.
Fundamentele grondrechten zoals demonstreren die worden gedemoniseerd door figuren als Achja en bepaalde media zijn belangrijker dan een bezuiniging die het budget op kunst terugbrengen op het niveau van 2005. Kan wel een ministerie opnoemen waar ik en Achja denk ik allebei fan van zijn, die daar heel gelukkig van zou worden.
pi_98744208
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:17 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Het punt is dat er gewoon bezuinigd moet worden en zaken zoals zorg en onderwijs toch net even belangrijker zijn dan kunst en cultuur. Zoiets kun je niet voorkomen. Verder heb ik wel eens gekeken hoeveel een zelfstandige kunstenaar aan subsidie kan krijgen en dat is niet mis. Natuurlijk stelt het in het geheel alsnog vrij weinig voor, maar alle kleine beetjes helpen.
signatuurloos
pi_98744259
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:18 schreef Scorpie het volgende:
Het is gewoon een voldongen feit dat kunstenaars tuig van de richel zijn die subsidie onwaardig zijn.
Alle subsidie naar de HRA en de rest afschaffen.
pi_98744282
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind culturele vorming erg belangrijk. Dat is overigens een mening en niet, zoals jij je mening presenteert een feit.
Het is belangrijk, maar bepaalde zaken zijn nu eenmaal belangrijker.
signatuurloos
  maandag 27 juni 2011 @ 23:23:07 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_98744311
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:16 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Inderdaad. Er zijn mensen opgepakt. Ik heb het gezien.

Er werd gezeten. En dat was reden tot arrestatie.

Was je er bij?

Was je er bij?

Was je er bij?

Was je er bij?
Ach, juichen als er bezuinigd wordt op defensie en nu dikke boehoe doen...

Zo ken ik jullie weer.

Nogmaals, aan alle kanten wordt de vraag weer ontweken. Waarom kan een defensiemedewerker wel gedisciplineerd mee doen aan een actie op het Malieveld terwijl het bij de rest altijd afloopt met opgepakte lui wat weer tot de meest verontwaardige reacties leidt.
pi_98744395
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:23 schreef AchJa het volgende:
Nogmaals, aan alle kanten wordt de vraag weer ontweken. Waarom kan een defensiemedewerker wel gedisciplineerd mee doen aan een actie op het Malieveld terwijl het bij de rest altijd afloopt met opgepakte lui wat weer tot de meest verontwaardige reacties leidt.
Omdat de ME nu eenmaal vaker onnodig hardhandig ingrijpt.
pi_98744401
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:18 schreef Scorpie het volgende:
Dat is wat kort door de bocht. Wel lopen er in de kunstsector een stel verwende (20 procent erbij voor cultuur in de afgelopen zes jaar valt niet echt onder de noemer inflatiecorrectie...) kinderen, die stampvoeten en drammen als ze eens wat moeten inleveren.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')