is niet echt een moeilijke vraag,....ik heb van de afgelopen 28 weken,...24 keer mijn productiviteit gehaald. waarom haalde ik het o.a. niet?,...veel nieuwe mensen in één keer,...te grote worpen met te weinig uren op de wap. Een tegenvallende omzet.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:46 schreef TjilpTjilp het volgende:
Moeilijke vraag: halen jullie in je filiaal de urennorm? Wij zitten er namelijk al sinds jaar en dag steevast overheen en dat komt vooral door verkoopklaar. Ik deed net de urencorrecties van afgelopen week en zit er nu al 50 uur overheen, mijn baas wil dat graag anders zien. Halen jullie het, en zo ja: hoe dan?
Maar de lekkage zit bij ons niet in de vulnorm, danwel in de restanten. Voor die restanten krijg je namelijk nauwelijks tijd, maar ze kosten ons toch een uur of 15 per dag! De tellingen zijn ook behoorlijk onder controle, hoe kan je verder de restanten verminderen? Mijn baas heeft het over vulkwaliteit, maar ik geloof niet dat het daaraan schort (de restanten worden immers wel altijd nagekeken en er gaat dus in principe niets onterecht naar achter), en over het goed nakijken van obstructies en facings enzo...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:35 schreef OVWKG het volgende:
[..]
is niet echt een moeilijke vraag,....ik heb van de afgelopen 28 weken,...24 keer mijn productiviteit gehaald. waarom haalde ik het o.a. niet?,...veel nieuwe mensen in één keer,...te grote worpen met te weinig uren op de wap. Een tegenvallende omzet.
De mensen goed laten weten wat hun vulnorm is,...ze kunnen meer dan ze laten zien. Rotte appelen laten gaan. De grootste verantwoordelijkheid ligt bij de teamleider.
dus het zit niet in de basis,...halen jullie de omzet tov het budget?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:50 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Maar de lekkage zit bij ons niet in de vulnorm, danwel in de restanten. Voor die restanten krijg je namelijk nauwelijks tijd, maar ze kosten ons toch een uur of 15 per dag! De tellingen zijn ook behoorlijk onder controle, hoe kan je verder de restanten verminderen? Mijn baas heeft het over vulkwaliteit, maar ik geloof niet dat het daaraan schort (de restanten worden immers wel altijd nagekeken en er gaat dus in principe niets onterecht naar achter), en over het goed nakijken van obstructies en facings enzo...
Nee, als het zo makkelijk was, had ik de oplossing zelf wel...
Ja. Sterker nog: vorige week draaiden we ruim 20.000 meer, en toch zaten we over de urennorm heen. Onze planner plant precies op de norm, maar dan hebben we in de avond altijd te weinig vullers en moeten we bijbellen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:10 schreef OVWKG het volgende:
[..]
dus het zit niet in de basis,...halen jullie de omzet tov het budget?
Maar als je op norm zit en je draait meer,..kom je zowiezo te kort. wat voor vulnorm houden jullie aan?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:14 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog: vorige week draaiden we ruim 20.000 meer, en toch zaten we over de urennorm heen. Onze planner plant precies op de norm, maar dan hebben we in de avond altijd te weinig vullers en moeten we bijbellen.
Nee, want de uiteindelijke norm wordt gekoppeld aan je daadwerkelijke omzet, niet aan het plan. We zaten dus vorige week boven het uiteindelijke urenbudget. Bovendien zat verreweg de meeste drukte in de vrijdag en de zaterdag, dat zagen we qua colli-aantallen pas begin deze week terug.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:58 schreef OVWKG het volgende:
[..]
Maar als je op norm zit en je draait meer,..kom je zowiezo te kort. wat voor vulnorm houden jullie aan?
Hoe zit het met de andere afdelingen? Kwaliteit, Verkoopafhandeling, Verkoop?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:07 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Nee, want de uiteindelijke norm wordt gekoppeld aan je daadwerkelijke omzet, niet aan het plan. We zaten dus vorige week boven het uiteindelijke urenbudget. Bovendien zat verreweg de meeste drukte in de vrijdag en de zaterdag, dat zagen we qua colli-aantallen pas begin deze week terug.
65 colli per uur voor houdbaar, 75 voor vers. Lijkt me een hele reële norm, toch?
Die zitten er vaak onder en daardoor valt de uiteindelijk overschrijding vaak wel mee. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, want dat betekent dat er uit die afdelingen nog meer te halen is (vooral verkoop en kwaliteit).quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:12 schreef AHTLVA het volgende:
[..]
Hoe zit het met de andere afdelingen? Kwaliteit, Verkoopafhandeling, Verkoop?
verkoop kan heel veel uren generen dmv extra verkoop in bijvoorbeeld donuts, gevulde koeken,...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:19 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Die zitten er vaak onder en daardoor valt de uiteindelijk overschrijding vaak wel mee. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, want dat betekent dat er uit die afdelingen nog meer te halen is (vooral verkoop en kwaliteit).
We zitten precies tussen drie middelbare scholen en een MBO in, dus wat dat betreft wordt die extra broodomzet nu al ruimschoots bereikt!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:22 schreef OVWKG het volgende:
[..]
verkoop kan heel veel uren generen dmv extra verkoop in bijvoorbeeld donuts, gevulde koeken,...
redelijke vulnormen,..niets mis mee.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:07 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Nee, want de uiteindelijke norm wordt gekoppeld aan je daadwerkelijke omzet, niet aan het plan. We zaten dus vorige week boven het uiteindelijke urenbudget. Bovendien zat verreweg de meeste drukte in de vrijdag en de zaterdag, dat zagen we qua colli-aantallen pas begin deze week terug.
65 colli per uur voor houdbaar, 75 voor vers. Lijkt me een hele reële norm, toch?
Ik zeg niet dat het er niet veel zijn, ik zeg dat de voorraden goed staanquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:54 schreef ikbenschipper het volgende:
verkoopklaar is in bijna iedere winkel de verslindende afdelng. Daar kan je rustig 150 uur te veel inplannen zonder dat het lijkt alsof mensen niets te doen hebben.
Goede verkoopafdelingen creeren voor de verkoopklaar idd nog wel leuk uren door donuts e.d.
Gemiddeld 75 op vers kan misschien nog iets omhoog maar dat ligt ook aan wat je voor vers binnen krijgt veel 1=1 of veel collo's waar 6 of 8 ce in zit. Al vind ik HB wel weer aan de hoge kant ik rekende altijd met een gemiddelde van 60 colli, maar als 65 geen problemen geeft dan zou ik daar niet aan gaan zitten natuurlijk
Restanten omlaag brengen nog een optie maar je zegt dat dat het probleem niet is. Hoeveel heb je per pad?
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:19 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het er niet veel zijn, ik zeg dat de voorraden goed staan. Het zijn toch wel vier/vijf kratjes dagrestanten per pad en een stuk of tien/twaalf bulkkarren (over een winkel met 340.000 euro omzet). Ik denk dat deze restanten het probleem zijn, daar krijgen we namelijk nauwelijks tijd voor gerekend, maar hoe breng je ze omlaag als de voorraden goed staan? Eerder acties uitsluiten, goed dat kwaliteit van het vullen controleren en de obstructies goed in het systeem zetten... maar daar zijn we al zo hard mee bezig!
Maar wil je de restanten omlaag brengen, of de uren die jullie daaraan besteden omlaag brengen?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:19 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het er niet veel zijn, ik zeg dat de voorraden goed staan. Het zijn toch wel vier/vijf kratjes dagrestanten per pad en een stuk of tien/twaalf bulkkarren (over een winkel met 340.000 euro omzet). Ik denk dat deze restanten het probleem zijn, daar krijgen we namelijk nauwelijks tijd voor gerekend, maar hoe breng je ze omlaag als de voorraden goed staan? Eerder acties uitsluiten, goed dat kwaliteit van het vullen controleren en de obstructies goed in het systeem zetten... maar daar zijn we al zo hard mee bezig!
Heb je 11 cm kratjes voor je restanten of 23cm kratjes?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:19 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Hier ook.quote:
Bij mij duurde het 6 weken voor ze terug beldenquote:Op zondag 17 juli 2011 10:14 schreef Burnedgamer het volgende:
Hoelang duurt het normaal eigenlijk voor je weet of je wel of niet aangenomen bent ?
Maar ik heb alleen een sollicitatieformulier ingevuld dus ik vraag me af wanneer ik hoor of ik een gesprek krijg of niet.quote:
Gewoon aangeven wanneer jij kan werken. Als je een kaar ouder wordt, gaan ze je echt niet opnieuw naar je beschikbaarheid vragen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:59 schreef Burnedgamer het volgende:
Op dat sollicitatieformulier moet je ook aangeven ochtend/middag/avond, dus moet ik dus geen avond aangeven omdat ik maar tot 19:00 uur mag, of weten zij dat ook en houden ze daar rekening mee?
Denk je nou echt dat wij dit kunnen weten? Soms hoor je niets, soms wel, soms duurt het even.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:46 schreef Burnedgamer het volgende:
[..]
Maar ik heb alleen een sollicitatieformulier ingevuld dus ik vraag me af wanneer ik hoor of ik een gesprek krijg of niet.
6 weken bij mij dus, maar ik zou als je haast heb anders zelf na een week of 2 even bellen/langs gaan om te vragen. Zulke dingen komen soms gewoon op de stapel te liggen als ze niet echt op zoek zijn.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:46 schreef Burnedgamer het volgende:
[..]
Maar ik heb alleen een sollicitatieformulier ingevuld dus ik vraag me af wanneer ik hoor of ik een gesprek krijg of niet.
Nog niets van gemerkt?quote:Op maandag 18 juli 2011 13:38 schreef Diconnected het volgende:
Ik vind de joker actie nu al niet meer leuk.
Ik ook niet :pquote:Op maandag 18 juli 2011 13:38 schreef Diconnected het volgende:
Bweh. Gaan ze massaal plakken op de boulognes.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:38 schreef Diconnected het volgende:
Ik weet het toch ook nietquote:
Dat zal een fanchise zijn dan inderdaad, die betalen uit wanneer ze zelf willen volgens mij.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:04 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Ik weet het toch ook niet
Volgens mij is het een franchise i.i.g.
Was de eerste betaling.
Aha, dat verklaard een hoop.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:32 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dat zal een fanchise zijn dan inderdaad, die betalen uit wanneer ze zelf willen volgens mij.
Precies op tijd (en genoeg hoop ik) voor de herinrichting van mijn kamerquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:39 schreef bigbass het volgende:
[..]
Precies op tijd (en genoeg hoop ik) voor mijn vakantie
Mijn TL zei dat het door de joker actie komt.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:22 schreef UncleSam het volgende:
Nog meer mensen die problemen hebben met het verlengen van acties in Dasa? Ik moet nu maandag ochtend een voor een alle varianten Lipton thee, Bonne Mamam en Cup a soup een lokale prijs instellen omdat verlengen niet mogelijk was
jup, kon ookniets verlengen. schijnt idd door de jokeractie te komen. eventueel kun je een lokale prijs maken om toch het artikel met korting aan te biedenquote:Op maandag 25 juli 2011 00:22 schreef UncleSam het volgende:
Nog meer mensen die problemen hebben met het verlengen van acties in Dasa? Ik moet nu maandag ochtend een voor een alle varianten Lipton thee, Bonne Mamam en Cup a soup een lokale prijs instellen omdat verlengen niet mogelijk was
Jep, hier ook.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:22 schreef UncleSam het volgende:
Jupsquote:
Wij blijven vooral met Non-Food producten zitten.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:09 schreef Dagoduck het volgende:
Hebben jullie ook altijd zoveel actierestanten over, waar je dan een half jaar mee blijft zitten?
Wij hebben bijna nooit veel over. En anders raken we dat binnen 1 a 2 week wel kwijt.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:09 schreef Dagoduck het volgende:
Hebben jullie ook altijd zoveel actierestanten over, waar je dan een half jaar mee blijft zitten?
Op tijd uitsluiten die handel, dan voorkom je veel actierestanten!quote:Op maandag 25 juli 2011 11:09 schreef Dagoduck het volgende:
De personeelskorting (MVP) komt eens per kwartaal bij het salaris erbij, zie OP.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:39 schreef xmartijnxd het volgende:
Hoi even een vraagje, vandaag salaris gekregen wat overigens wel aardig klopt.
Maar ik heb mijn personeelskorting niet ontvangen?
Dit krijg je toch bij je salaris uitbetaald? Of krijg je dat een dag later ofzo appart gestort?
En nog een vraagje, ik wou dus even op mijn loonstrookje kijken op ah.plaza over de personeelskorting maar ik ben dus mijn wachtwoord vergeten omdat er zoveel rare tekens in moeten.. weet iemand toevallig waar het wachtwoord uit moet bestaan?
Overigens werkt het wachtwoord vergeten knopje ook niet, dan krijg je een error.
Alvast bedankt,
Werk je al lang bij de AH? Want als je er net werkt is het mogelijk dat je niet genoeg hebt gekocht met je pas en dan krijg je geen personeelskorting omdat ze alleen 75 euro uitbetalen. Dat laatste zou ik gewoon aan je TL vragenquote:Op maandag 25 juli 2011 23:39 schreef xmartijnxd het volgende:
Hoi even een vraagje, vandaag salaris gekregen wat overigens wel aardig klopt.
Maar ik heb mijn personeelskorting niet ontvangen?
Dit krijg je toch bij je salaris uitbetaald? Of krijg je dat een dag later ofzo appart gestort?
En nog een vraagje, ik wou dus even op mijn loonstrookje kijken op ah.plaza over de personeelskorting maar ik ben dus mijn wachtwoord vergeten omdat er zoveel rare tekens in moeten.. weet iemand toevallig waar het wachtwoord uit moet bestaan?
Overigens werkt het wachtwoord vergeten knopje ook niet, dan krijg je een error.
Alvast bedankt,
Huh.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:41 schreef j95 het volgende:
[..]
Werk je al lang bij de AH? Want als je er net werkt is het mogelijk dat je niet genoeg hebt gekocht met je pas en dan krijg je geen personeelskorting omdat ze alleen 75 euro uitbetalen. Dat laatste zou ik gewoon aan je TL vragen
750 euro in twee maanden? Dat is best fors, of heb je een huge gezin? En je (a) sm bijt toch niet? Desnoods ga je naar je Teamleider die helpt je wel.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:46 schreef xmartijnxd het volgende:
Ik werk nu 2 maanden bij de Albert Heijn, en mijn ouders opgetrommeld flink inkopen te doen bij de Albert Heijn om de 750 euro te halen
En vandaag zou personeelskorting toch worden uitbetaald?
bron: http://zakelijk.infonu.nl(...)betalingen-2011.html
En ik ga liever niet naar mijn (a)sm voor een vergeten wachtwoord
Je wachtwoord heb je zelf verzonnen dus het lijkt me niet dat iemand je hiermee kan helpen.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:50 schreef xmartijnxd het volgende:
Over de personeelskorting ga ik in ieder geval naar de (a)sm, ook voor het vergeten wachtwoord maar mocht iemand weten waar het wachtwoord uit bestaat zou dat toch weer schelen
Ik vraag toch ook waar je wachtwoord uit moet bestaan .. niet wat mijn wachtwoord isquote:Op maandag 25 juli 2011 23:53 schreef j95 het volgende:
[..]
Je wachtwoord heb je zelf verzonnen dus het lijkt me niet dat iemand je hiermee kan helpen.
Uit cijfers en letters, maar wat heb je daaraan? Dan weet je je wachtwoord toch nog niet?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:55 schreef xmartijnxd het volgende:
[..]
Ik vraag toch ook waar je wachtwoord uit moet bestaan .. niet wat mijn wachtwoord is
Waarschijnlijk wel aangezien ik mijn wachtwoord precies heb aangepast aan waar het uit moet bestaan.. aangezien het aan allemaal belachelijke eisen moet voldoenquote:Op maandag 25 juli 2011 23:55 schreef j95 het volgende:
[..]
Uit cijfers en letters, maar wat heb je daaraan? Dan weet je je wachtwoord toch nog niet?
quote:Op maandag 25 juli 2011 23:57 schreef xmartijnxd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel aangezien ik mijn wachtwoord precies heb aangepast aan waar het uit moet bestaan.. aangezien het aan allemaal belachelijke eisen moet voldoen
Klopt. We krijgen de 22ste weer uitbetaald.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:03 schreef crazygirl78 het volgende:
Oke ben een beetje blond, maar snap er ff geen rats ass meer van....
De uitbetaling kloppen dan nu helemaal niet meer, we hebben de 25ste loon gekregen, nu staat er ook 1 augustus snap dat dat een foutje is, maar nu word er wel weer geteld vanaf die 1 augustus tot de volgende betaling dat zou betekenen dat we dan pas over 5 weken krijgen uitbetaald
Sorryquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Klopt. We krijgen de 22ste weer uitbetaald.
Maar de OP is klakkeloos overgenomen.
Die deuren hebben wij gelukkig nog niet, zal over 2 of 3 jaar wel komen. Maar die deuren lijken me sowieso irritant... Bij diepvries kan 't nog wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:08 schreef Gemaskerde het volgende:
Soms word ik echt helemaal gek van die koelingdeuren, van de kaas e.d.
Sommige vallen hier namelijk vanzelf dicht, sta je zo het bovenste schap te vullen vallen beide deuren dicht (of in ieder geval tegen je aan) behoorlijk onhandig. Of dat je nog iets in het schap moet zetten, je draait je even om uit colli te halen, sta je met je handen vol en wilt het plaatsen is die deur weer dichtgevallen
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:44 schreef einschtein het volgende:
[..]
Die deuren hebben wij gelukkig nog niet, zal over 2 of 3 jaar wel komen. Maar die deuren lijken me sowieso irritant... Bij diepvries kan 't nog wel.
Haha is mij ook wel eens gebeurd, doet mij trouwens denken aan een keertje voor stage ging helpen bij een groot sportevenement. Ik zo bezig met zo'n grote speaker uit zo'n bestelwagen halen, komt een van die deuren keihard tegen m'n achterhoofd aan. Daar heb ik nog een tijdje last van gehadquote:
Alle teamleiders zijn gevaarlijk!quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:18 schreef j95 het volgende:
Zucht. Waarom gaan die mensen hier nooit naar hun TL ofzo.
collo.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:23 schreef NACBreda93p het volgende:
Weet iemand trouwens het enkelvoud van colli? Daar had ik laatst een discussie over met iemand van de AH. Is het collus, zoals je zou verwachten als het van het latijn zou komen of is er geen enkelvoud? Of is het enkelvoud gewoon colli?
Er staat onderaan gewoon een vier cijferige code. Ander goed antwoord is er niet. Dus we weten het wel, alleen heb jij blijkbaar een ander loonstrookje als de rest.quote:
Lijkt mij wel handig maar ik hoef gelukkig nooit meer te spiegelen :p.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:47 schreef UncleSam het volgende:
Zijn er medewerkers hier die gebruik maken van de zogenaamde blokhaak, zie www.blokhaak.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |