Kijk ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Alleen vind ik dat je wel in gesprek met gaan met zo iemand. Waarom hij zoiets doet. Wij zijn in Groot Amsterdam nu bezig om retentie te verminderen om dat te doen zal je je in de gedachten van hen moeten verplaatsen. Verder blijft het geen geldige reden voor ontslag op staande voet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:19 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Ik als TL zou echt geen enkele reden zien om met zo'n kereltje door te gaan, ongeacht alles. Niet te vertrouwen, dat soort figuren, die achter je rug om vanalles flikken...
Ben het met je eens. Maar zo'n gastje geef je toch geen contractverlenging? Of hij moet er wel een heule goeie reden voor hebben gehadquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:50 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Kijk ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Alleen vind ik dat je wel in gesprek met gaan met zo iemand. Waarom hij zoiets doet. Wij zijn in Groot Amsterdam nu bezig om retentie te verminderen om dat te doen zal je je in de gedachten van hen moeten verplaatsen. Verder blijft het geen geldige reden voor ontslag op staande voet.
Retentie verbeteren betekent dat je de mensen die hun werk goed doen, in je bedrijf probeert te houden. Niet dat je zomaar alles van elke klaphark accepteert. En zo'n jochie laat wel heel duidelijk merken schijt aan alles te hebben, ik zou hem nooit meer vertrouwen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:50 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Kijk ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Alleen vind ik dat je wel in gesprek met gaan met zo iemand. Waarom hij zoiets doet. Wij zijn in Groot Amsterdam nu bezig om retentie te verminderen om dat te doen zal je je in de gedachten van hen moeten verplaatsen. Verder blijft het geen geldige reden voor ontslag op staande voet.
Het is een foutje, maar ik kan de OP niet meer aanpassen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:16 schreef ApperlooDude het volgende:
Wat is trouwens de reden van uitbetaling op 25 juli én op 1 augustus?
Hmm ok. Ik zag het ook al op een andere site staan, dus vraag me nu wel een beetje af wat dan wél de goede data zijnquote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het is een foutje, maar ik kan de OP niet meer aanpassen.
Vakantiewerk is een goede manier om te kijken of het werk ook echt bevalt, als het goed gaat kan je na de vakantie vast wel aanblijven. Dat kan je er vast ook wel ergens bij zetten op het formulier.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:36 schreef Burnedgamer het volgende:
Ben net bij de AH hier gaan vragen om een sollicitatieformulier. Ik kreeg een formulier voor vakantiewerk, maar ik wilde graag een formulier voor vast werk. Weet iemand of ze die formulieren alleen hebben als ze ook echt mensen zoeken? Of ook gewoon, als ze genoeg personeel hebben maar voor als er iemand wegvalt.
ja en dat doen we dus ook niet echter zal je wel moeten kijken of diegene misschien een keer een misstap heeft begaan en verder gewoon goed werk levert.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:49 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Retentie verbeteren betekent dat je de mensen die hun werk goed doen, in je bedrijf probeert te houden. Niet dat je zomaar alles van elke klaphark accepteert. En zo'n jochie laat wel heel duidelijk merken schijt aan alles te hebben, ik zou hem nooit meer vertrouwen.
Maar retentie heeft volgens mij niks met ontslaan te maken, je moet ervoor zorgen dat je het de mensen die waardevol zijn, naar hun zin maakt. En ik denk dat je doet door duidelijkheid te creëren: zo'n jochie dat je producten in het water flikkert, verpest niet alleen je voorraden en het milieu, maar ook de uitstraling van je bedrijf (terwijl die uitstraling juist bij Albert Heijn helemaal in orde zou moeten zijn). Door het contract van zo'n kerel wel te verlengen, geef je het signaal af dat het allemaal wel kan en dat die uitstraling niet op de eerste plaats staat.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
ja en dat doen we dus ook niet echter zal je wel moeten kijken of diegene misschien een keer een misstap heeft begaan en verder gewoon goed werk levert.
Dat is het zelfde als iemand die te laat komt direct ontslaan. erg kort door de bocht. Dat het niet mag is iets anders.
Maar eerst in gesprek gaan dan pas een conclsie trekken in een dergelijk situatie
\groet
ivo
Ok, mooi dan morgen maar eens inleveren en kijken of ik word aangenomen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:16 schreef UncleSam het volgende:
Gewoon aangeven op het blaadje, wie weet hebben ze net die tijden mensen nodig!
Retentie heeft te maken met je verloopcijfers. Zowel ontslagen, als mensen die ontslag nemen. Ofwel zowel gewenst als ongewenst verloop. Ik probeer alleen maar aan te geven dat het geen reden voor ontslag op staande voet is. Een reden voor een schriftelijke waarschuwing is het wel. Echter zal degene die het dus constateerde dat niet merken. Terwijl er intern wel wat mee gedaan is. Vervolgens kan iemand zich na een waarschuwing zo ontwikkelen dat het aan het einde van zijn contract geen reden meer is om zijn contract niet te verlengen. Dat je als SM/ASM of TL door dit gedrag van een medewerker met een klant in gesprek moet gaan is een feit en dat hij door zijn gedrag jou dus extra werk bezorgt. Het feit blijft dat het geen reden voor ontslag op staande voet is en dat als iemand een OT heeft of net een verlenging er zo lang overheen gaat dat het bij een volgende verlenging echt niet meer aan de orde zal zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:37 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Maar retentie heeft volgens mij niks met ontslaan te maken, je moet ervoor zorgen dat je het de mensen die waardevol zijn, naar hun zin maakt. En ik denk dat je doet door duidelijkheid te creëren: zo'n jochie dat je producten in het water flikkert, verpest niet alleen je voorraden en het milieu, maar ook de uitstraling van je bedrijf (terwijl die uitstraling juist bij Albert Heijn helemaal in orde zou moeten zijn). Door het contract van zo'n kerel wel te verlengen, geef je het signaal af dat het allemaal wel kan en dat die uitstraling niet op de eerste plaats staat.
Ja dat snap ik allemaal wel, en tot die conclusie waren we allemaal al gekomen (dat het geen reden is voor ontslag op staande voet). Jij zei echter (of zo begreep ik dat van je) dat je zijn contract ook nog wel zou verlengen, om je retentie te verbeteren. En ik zei dat het willen verbeteren van de retentie geen reden mag zijn om meer 'negatief' gedrag te accepteren. Je kan wel bijvoorbeeld besluiten iemand die zijn vulnorm niet haalt, in plaats van zijn contract niet te verlengen, beter op te leiden of over te plaatsen naar een andere afdeling. Maar zo'n disciplineding als dat verhaal van die jongen die je spullen in een meer gooit... nee, zijn contract zou ik in geen enkel geval verlengen...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:57 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Retentie heeft te maken met je verloopcijfers. Zowel ontslagen, als mensen die ontslag nemen. Ofwel zowel gewenst als ongewenst verloop. Ik probeer alleen maar aan te geven dat het geen reden voor ontslag op staande voet is. Een reden voor een schriftelijke waarschuwing is het wel. Echter zal degene die het dus constateerde dat niet merken. Terwijl er intern wel wat mee gedaan is. Vervolgens kan iemand zich na een waarschuwing zo ontwikkelen dat het aan het einde van zijn contract geen reden meer is om zijn contract niet te verlengen. Dat je als SM/ASM of TL door dit gedrag van een medewerker met een klant in gesprek moet gaan is een feit en dat hij door zijn gedrag jou dus extra werk bezorgt. Het feit blijft dat het geen reden voor ontslag op staande voet is en dat als iemand een OT heeft of net een verlenging er zo lang overheen gaat dat het bij een volgende verlenging echt niet meer aan de orde zal zijn.
groet
ivo
Dat hoef je niet aan te geven hoor, dat weten ze zelf wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:59 schreef Burnedgamer het volgende:
Op dat sollicitatieformulier moet je ook aangeven ochtend/middag/avond, dus moet ik dus geen avond aangeven omdat ik maar tot 19:00 uur mag, of weten zij dat ook en houden ze daar rekening mee?
Wel zeer apart dat ze op de genoemde site dezelfde fout maken in de salaris uitbetalingen als ik in de OP heb gemaakt, namelijk 25 juli -> 1 augustus salarisquote:Op donderdag 14 juli 2011 17:16 schreef t0mmyb0y199 het volgende:
Ik zag in de OP dat er pas 29 Augustus weer personeelskorting wordt uitbetaald.
Waar komt dit vandaan? Want persoonlijk dacht ik dat het 25 Juli weer uitbetaald zou worden(periode 4 was de laatste keer, werd door storing periode 5 uitbetaald, dus nu periode 7 weer personeelskorting).
Ik kan het nergens officieel bevestigd vinden door AH.
Weet iemand hier meer van?
Edit:
Om mezelf aan te vullen, ik heb op http://zakelijk.infonu.nl(...)betalingen-2011.html gevonden dat er 25 Juli weer personeelskorting wordt uitbetaald
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |