Dinsdagmiddag zet ik de auto in een parkeergarage. Want wil geen poffertjespan als dak hebbenquote:Op zondag 26 juni 2011 23:07 schreef Drassss het volgende:
Eén ding is wel zeker, dat ik maandagavond even de tuin ga opruimen, zodat niks door de ramen gaat vliegen
Ben ik ook wel weer bang voorquote:Op zondag 26 juni 2011 23:12 schreef AchJa het volgende:
We zitten ons weer te verlekkeren aan allerlei heftige weershit en je zult zien dat dinsdag alles weer als een nachtkaars uit gaat...
zoiets raadde je ook aan op 17-7-2004quote:Op zondag 26 juni 2011 23:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dinsdagmiddag zet ik de auto in een parkeergarage. Want wil geen poffertjespan als dak hebben
Tornado's zijn gerelateerd aan mesocyclonen (en dus supercells), ik vind dat ze dan in de media best over tornado's mogen spreken.quote:Ook is de kans op een tornado (in media term te blijven windhoos) aanwezig
ben ik ook bang voor. Paar jaar terug toch ook zoiets? Alles wees op zwaar weer. 36 graden landinwaarts, koude inval vanuit het westen. Weeralarm was al gegeven, maar de temperatuurwissling ging te traag voor noodweer.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:12 schreef AchJa het volgende:
We zitten ons weer te verlekkeren aan allerlei heftige weershit en je zult zien dat dinsdag alles weer als een nachtkaars uit gaat...
Het is inderdaad nooit goed voor sommige mensen.. erg vervelend altijd dat soort zuurpruimen.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
ben ik ook bang voor. Paar jaar terug toch ook zoiets? Alles wees op zwaar weer. 36 graden landinwaarts, koude inval vanuit het westen. Weeralarm was al gegeven, maar de temperatuurwissling ging te traag voor noodweer.
En dan staat er weer zo'n stumper van het CDA te zeiken dat het KNMI ten onrechte een weeralarm afgeeftalles wees op potentieel noodweer, dan moet je waarschuwen. Zo'n politicus kan dan achteraf weer lekker zeiken
vraag ff aan je buren of ze hier rekening mee houden, mocht het echt los gaan dinsdag dan is het niet fijn als jedak open ligt. Ook niet voor de buren trouwens, nooit fijn als de dakpannan door jouw ramen vliegen....quote:Op zondag 26 juni 2011 23:15 schreef henkde_j het volgende:
Bedenk mij trouwens net dat mijn directe buren morgen een nieuw pannendak krijgen. Ben benieuwd of ze het optijd af krijgen.
Afdakje?quote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe bescherm je een auto tegen de voorspelde hagel?
Als Piet het voorspeld heeft is er niets aan het handje.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Nietquote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zijn verschillende mogelijkheden:quote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zal het ze morgen even melden. Het dak grenst namelijk ook direct aan mijn kamerquote:Op zondag 26 juni 2011 23:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
vraag ff aan je buren of ze hier rekening mee houden, mocht het echt los gaan dinsdag dan is het niet fijn als jedak open ligt. Ook niet voor de buren trouwens, nooit fijn als de dakpannan door jouw ramen vliegen....
Luchtbedden en ducktapequote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
dat lijkt me een prima oplossing eigenlijk. Wel ff vastmaken, want dat soort hagelbuien blaast anders je dekbed direct van je autoquote:Op zondag 26 juni 2011 23:25 schreef Greys het volgende:
Een oud dekbed er over gooien, zou dat nog wat uithalen?
Valt echt nog niet te zeggen nu. Zou zelfs nog kunnen dat Nederland buiten schot blijft en het pas boven Duitsland los gaat. Afwachtwen en de berichten in de gaten houden.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:32 schreef Papabear het volgende:
Ik haak net even inVoor welke delen van het land wordt die extreme hagel voorspeld? M.a.w. Moet ik dinsdag een schuilplek voor mijn auto zoeken om te voorkomen dat zijn dak verandert in een poffertjespan?
Ah ok, dank je. Alles staat nog open dus.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
Valt echt nog niet te zeggen nu. Zou zelfs nog kunnen dat Nederland buiten schot blijft en het pas boven Duitsland los gaat. Afwachtwen en de berichten in de gaten houden.
Dat kan nog best lastig worden als jullie ergens midden in de polder zitten.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:37 schreef garnage-patrick het volgende:
1ding ben ik heel simpel in, ik zoek een schuilplek voor de auto, liever geen goed uitzicht dan een kapotte auto. en we gaan ook door tot we het zat zijn of de bui weg is. dat kan dus best nachtwerk worden dinsdag.
Als jullie richting het zuiden gaan, succes maar vergeet niet dat tijdens de bui je auto in deuken gaat liggen tijdens een hagelbui.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:37 schreef garnage-patrick het volgende:
voor de mensen uit het noorden, een kameraad en ik vertrekken dinsdag rond 3uur uit de stad groningen naar een nader te noemen lokatie als chase dus.
er zijn nog 2 riante plekken vrij in de koele auto (elke plek neemt 25% brandstofkosten op zich, maar met een diesel loopt dat niet hard op) wij rijden voor een chase gerust een 400 a 500 km.
1ding ben ik heel simpel in, ik zoek een schuilplek voor de auto, liever geen goed uitzicht dan een kapotte auto. en we gaan ook door tot we het zat zijn of de bui weg is. dat kan dus best nachtwerk worden dinsdag.
Ach, je kan in geval van nood altijd wel bij een boer in de schuur terecht. Of die schuur dan ook hagelbestendig is, is een tweede.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:40 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat kan nog best lastig worden als jullie ergens midden in de polder zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |