abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:27:06 #276
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_99217371
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:56 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Prima marktwerking toch? Als er een overschot aan landbouwproducten is moet de boer ook flink inleveren. Zou hij daar een subsidie voor kunnen krijgen?
Hier zit trouwens nog een stukje zeepbel: Al die boeren die stoppen, zitten in woningen met bestemming "agrarische bedrijfswoning". Die woningen komen dus niet op de markt zonder bestemmingsplanwijziging (door een gemeente die "ruimtelijke ordening" misbruikt om geld te verdienen aan kaveltjes), laat staan dat we in Nederland dit soort gave barn conversions hebben. Of er moet natuurlijk een andere boer in willen... maar daar hebben we er steeds minder van.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_99217624
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:20 schreef Devv het volgende:
Wat is dat percentage nou op de gehele koopsom?!
Zomaar een blinde gok.... Ehmmm 4%?

Oftewel 10.000 euro op een woning van 250K

quote:
Ik vind het wel krenterig als je het daarvan laat afhangen.
Kun jij best vinden. Maar of dat reëel is...

quote:
Daarnaast geven veel mensen die "winstmarge" toch gelijk weer uit aan een verbouwing.
Onzin natuurlijk. Die verbouwing moest er dan toch al komen. Dus of hij vind nu eerder plaats, of hij is 10.000 goedkoper.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_99217862
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:56 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Prima marktwerking toch? Als er een overschot aan landbouwproducten is moet de boer ook flink inleveren. Zou hij daar een subsidie voor kunnen krijgen?
Jij bent niet bekend met de landbouwsector en de talloze subsidies?
pi_99218830
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zomaar een blinde gok.... Ehmmm 4%?

Oftewel 10.000 euro op een woning van 250K
Dat vind ik dus niet veel op die 250k. Het zou voor mij in ieder geval geen drempel vormen voor het wel- of niet kopen van een woning in die prijsklasse.
pi_99219135
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:53 schreef Devv het volgende:
Dat vind ik dus niet veel op die 250k. Het zou voor mij in ieder geval geen drempel vormen voor het wel- of niet kopen van een woning in die prijsklasse.
Nee, voor jou niet. Maar voor jou 10 anderen. :D

Mij zou het vooral om het principe gaan, ik wens geen boete omdat ik alleen maar wil verhuizen.

Nu nog die belasting van 2% naar 0% (en dat gaat echt gebeuren, 'mark my words') en het begint ergens op te lijken. (En ja, ik heb vroeger ook die 6% moeten betalen.)
pi_99220112
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mij zou het vooral om het principe gaan, ik wens geen boete omdat ik alleen maar wil verhuizen.

Tja.

Ik wens ook geen boete als ik een brood of een schilderij koop... Of als ik werk.
pi_99220261
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:20 schreef GoudIsEcht het volgende:
Tja.

Ik wens ook geen boete als ik een brood of een schilderij koop... Of als ik werk.
Je wenst hem wel als je je auto particulier verkoopt?

We hebben het namelijk over een tweedehandsartikel, waarover de BTW al is betaald.....

Je vergelijking gaat dus volledig mank.
pi_99220582
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:27 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Hier zit trouwens nog een stukje zeepbel: Al die boeren die stoppen, zitten in woningen met bestemming "agrarische bedrijfswoning". Die woningen komen dus niet op de markt zonder bestemmingsplanwijziging (door een gemeente die "ruimtelijke ordening" misbruikt om geld te verdienen aan kaveltjes), laat staan dat we in Nederland dit soort gave barn conversions hebben. Of er moet natuurlijk een andere boer in willen... maar daar hebben we er steeds minder van.
Ben jij slecht geinformeerd zeg. :)
Tenzij je in de mileucircel van een andere boer zit geen centje pijn.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:22:17 #284
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_99223229
245.508 huizen te koop

250.000 gaan we niet halen voor augustus

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99235326
245.922 Huizen te koop.
pi_99235508
Het ziet er naar uit dat we dit jaar een 'zomerrust' gaan krijgen in plaats van een pauze. De teller lijkt gewoon niet meer te stoppen.

Ondanks:

- NHG
- HRA
- garantstelling ouders/grootouders/overgrootouders
- lage rente
- startersleningen
- verlaagde overdrachtsbelasting
- dubbele HRA voor het tweede huis
- verlaagde BTW voor verbouwingen
- terugkoopgaranties
- koopgaranties
- etc... etc...

Kamikazekopen is een keuze :)
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:46:23 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99235907
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:19 schreef VirtualMemory het volgende:
Het ziet er naar uit dat we dit jaar een 'zomerrust' gaan krijgen in plaats van een pauze. De teller lijkt gewoon niet meer te stoppen.

Ondanks:

- NHG
- HRA
- garantstelling ouders/grootouders/overgrootouders
- lage rente
- startersleningen
- verlaagde overdrachtsbelasting
- dubbele HRA voor het tweede huis
- verlaagde BTW voor verbouwingen
- terugkoopgaranties
- koopgaranties
- etc... etc...

Kamikazekopen is een keuze :)
Alle denkbare maatregelen om mensen de huizenmarkt 'op te jagen' worden gewoon van stal gehaald. Slechts één ding is ondenkbaar en dat is huizen laten zakken in prijs.

Vanaf de andere kant wordt juist druk uitgeoefend om mensen uit hun huurhuizen te plaatsen:
vandaag in de Telegraaf:
quote:
za 09 jul 2011, 08:59 | lees voor
Scheefhuurders moeten meer betalen

AMSTERDAM - Huren kunnen vanaf volgend jaar harder stijgen dan de inflatie. Huishoudens die meer dan 43.000 euro per jaar verdienen kunnen vanaf 1 juli een huurverhoging van 5 procent verwachten.

Dat schrijft de Volkskrant. Het kabinet wil met de maatregel 'scheefhuren' aanpakken en de wachttijd voor goedkope huurwoningen verkorten. Mensen met hoge inkomens verlaten hun huurhuizen vaak niet, omdat huren voordelig is.
De bedoeling is een overstap naar een duurdere huurwoning of een koophuis te stimuleren. Zowel nieuwe als zittende huurders krijgen met de maatregel te maken. De Belastingdienst moet de informatie over de inkomens van huurders aan de woningcorporaties gaan aanleveren.
Met andere woorden: Als je kunt kopen, dan móet je kopen. (Of heel veel betalen). Wortel en stok, weet je.

Op zich lijkt dit een goede incentive om dan toch maar te gaan kopen. Je bent machteloos tegenover de staat, niet dan? Het nadeel is dat wanneer de situatie veranderd, bijvoorbeeld door een nieuw kabinet of maatregelen vanuit Brussel, de kans op een instorting alleen maar groter is. Met andere woorden: zelfs wanneer bij al deze maatregelen de markt al lauw blijft, wat dan als die maatregelen afgebouwd worden?

Met een soortgelijke redenering verhoogt de EU de rente; als het onverhoopt toch tegenvalt met het herstel hebben we nog ruimte voor een stapje naar beneden. Dan hebben ze nog een optie.
De maatregelen op de huizenmarkt zijn vergelijkbaar met een rentepercentage van 0,001%. Geen verdere opties meer en als een maatregel gaat vervallen dan is dit een enorme catalysator.
The End Times are wild
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:39:37 #288
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_99237056
Het enige effect van de verlaging van de OV belasting is veel meer aanbod dat los komt

Als banken geen hypotheken verstrekken aan mensen met een tijdelijke dienstverband dan zal er niets veranderen, vooral in de zorg is het alleen maar tijdelijk

En de huurders die meer dan 43.000 verdienen zoals ik, die zijn gescheiden en tussen de 55 en de 65 en die gaan echt geen huis meer kopen hier, been there, done that, die gaan kijken waar en of er iets leuks in het buitenland te koop is voor straks voor een droppie, vooral in Frankrijk zijn mooie locaties om je tijd te spenderen

En gezinnen die meer verdienen die krijgen echt geen hypotheek, vaak is er een tijdelijke aanstelling van de vrouw, die zullen dus minder gaan werken om onder die 43.000 te komen/ blijven, dus weer een zinloze maatregel erbij

[ Bericht 54% gewijzigd door michaelmoore op 09-07-2011 12:59:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:33:08 #289
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99238735
Wat betreft de verlaging van de OB van 6 naar 2%: Waarom wordt de maximumhypotheeksom niet van 110% naar 106% verlaagd? Nu kan er in principe weer 4% meer geleend worden dan noodzakelijk.
censuur :O
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:45:00 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_99239126
De koopsom daalt toch ook
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:52:20 #291
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99239362
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
Dat zeg ik!
pi_99239443
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
In welke mate is de vraag.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:00:09 #293
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_99241529
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:48 schreef meth77 het volgende:

[..]

Is ook onvoorstelbaar wat mensen inleveren voor een verkoop, ik hoorde net van iemand die 75.000 inleverde op de vraagprijs van 400.000 , maar ze speelde nog quit zegt ze
Het is ook maar net hoe ze rekenen: de nieuwe buren vertelden heel trots dat ze in deze moeilijke tijden hun oude huis voor evenveel hadden verkocht als ze deze hadden gekocht. De schade viel volgens hen dus mee.
Maar toen we even verder vroegen bleek dat er in de tussentijd een nieuwe aanbouw plus dakkapel bij was gekomen. Hoeveel kost dat? 20, 30k, misschien zelfs meer? Dat rekenden ze dus eventjes niet mee... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:12:38 #294
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99241888
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoe ze rekenen: de nieuwe buren vertelden heel trots dat ze in deze moeilijke tijden hun oude huis voor evenveel hadden verkocht als ze deze hadden gekocht. De schade viel volgens hen dus mee.
Maar toen we even verder vroegen bleek dat er in de tussentijd een nieuwe aanbouw plus dakkapel bij was gekomen. Hoeveel kost dat? 20, 30k, misschien zelfs meer? Dat rekenden ze dus eventjes niet mee... :')
Dat ligt er dan weer aan hoe lang ze er gewoond hebben. Wat is 20k over 10 jaar? 5 euro per dag voor een aanbouw e.d. valt natuurlijk best mee!
pi_99242396
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat ligt er dan weer aan hoe lang ze er gewoond hebben. Wat is 20k over 10 jaar? 5 euro per dag voor een aanbouw e.d. valt natuurlijk best mee!
Wat is 20k over 10 jaar? ¤ 51.873,- met jaarlijks 10% rendement.
pi_99251901
quote:
245.922 huizen te koop
*O*

Maandag de 246k? :9
pi_99252890
wel apart die stijging. Je zou je bijna zorgen gaan maken :X.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:20:52 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_99253047
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:15 schreef pberends het volgende:
wel apart die stijging. Je zou je bijna zorgen gaan maken :X.
Het latente aanbod komt nu los, mijn zuster heeft nu ook haar woning te koop gezet, die gaan naar Frankrijk, de inboedel is al grotendeels verkocht

Ze denken nu of nooit, eruit met die hut
pi_99258568
Wat zijn de gevolgen als we ineens, ik noem maar wat, op 400k zitten?
pi_99259183
niets, dat er gewoon veel woningen te koop staan.. Maar goed, een site waarbij er sinds 2 jaar ook garages in de teller zitten is lastig serieus te nemen ;) De hoeveelheid koopwoningen zegt niets over het aantal probleemgevallen. Wat er voorheen gebeurde is dat men een woning kocht en dan pas hun huidige woning ging verkopen. Nu doet men dat niet meer, ofwel 2x zoveel woningen te koop (even simpel gedacht).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')