Hier zit trouwens nog een stukje zeepbel: Al die boeren die stoppen, zitten in woningen met bestemming "agrarische bedrijfswoning". Die woningen komen dus niet op de markt zonder bestemmingsplanwijziging (door een gemeente die "ruimtelijke ordening" misbruikt om geld te verdienen aan kaveltjes), laat staan dat we in Nederland dit soort gave barn conversions hebben. Of er moet natuurlijk een andere boer in willen... maar daar hebben we er steeds minder van.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:56 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Prima marktwerking toch? Als er een overschot aan landbouwproducten is moet de boer ook flink inleveren. Zou hij daar een subsidie voor kunnen krijgen?
Zomaar een blinde gok.... Ehmmm 4%?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:20 schreef Devv het volgende:
Wat is dat percentage nou op de gehele koopsom?!
Kun jij best vinden. Maar of dat reëel is...quote:Ik vind het wel krenterig als je het daarvan laat afhangen.
Onzin natuurlijk. Die verbouwing moest er dan toch al komen. Dus of hij vind nu eerder plaats, of hij is 10.000 goedkoper.quote:Daarnaast geven veel mensen die "winstmarge" toch gelijk weer uit aan een verbouwing.
Jij bent niet bekend met de landbouwsector en de talloze subsidies?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:56 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Prima marktwerking toch? Als er een overschot aan landbouwproducten is moet de boer ook flink inleveren. Zou hij daar een subsidie voor kunnen krijgen?
Dat vind ik dus niet veel op die 250k. Het zou voor mij in ieder geval geen drempel vormen voor het wel- of niet kopen van een woning in die prijsklasse.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zomaar een blinde gok.... Ehmmm 4%?
Oftewel 10.000 euro op een woning van 250K
Nee, voor jou niet. Maar voor jou 10 anderen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:53 schreef Devv het volgende:
Dat vind ik dus niet veel op die 250k. Het zou voor mij in ieder geval geen drempel vormen voor het wel- of niet kopen van een woning in die prijsklasse.
Tja.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mij zou het vooral om het principe gaan, ik wens geen boete omdat ik alleen maar wil verhuizen.
Je wenst hem wel als je je auto particulier verkoopt?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:20 schreef GoudIsEcht het volgende:
Tja.
Ik wens ook geen boete als ik een brood of een schilderij koop... Of als ik werk.
Ben jij slecht geinformeerd zeg.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:27 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Hier zit trouwens nog een stukje zeepbel: Al die boeren die stoppen, zitten in woningen met bestemming "agrarische bedrijfswoning". Die woningen komen dus niet op de markt zonder bestemmingsplanwijziging (door een gemeente die "ruimtelijke ordening" misbruikt om geld te verdienen aan kaveltjes), laat staan dat we in Nederland dit soort gave barn conversions hebben. Of er moet natuurlijk een andere boer in willen... maar daar hebben we er steeds minder van.
Alle denkbare maatregelen om mensen de huizenmarkt 'op te jagen' worden gewoon van stal gehaald. Slechts één ding is ondenkbaar en dat is huizen laten zakken in prijs.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:19 schreef VirtualMemory het volgende:
Het ziet er naar uit dat we dit jaar een 'zomerrust' gaan krijgen in plaats van een pauze. De teller lijkt gewoon niet meer te stoppen.
Ondanks:
- NHG
- HRA
- garantstelling ouders/grootouders/overgrootouders
- lage rente
- startersleningen
- verlaagde overdrachtsbelasting
- dubbele HRA voor het tweede huis
- verlaagde BTW voor verbouwingen
- terugkoopgaranties
- koopgaranties
- etc... etc...
Kamikazekopen is een keuze
Met andere woorden: Als je kunt kopen, dan móet je kopen. (Of heel veel betalen). Wortel en stok, weet je.quote:za 09 jul 2011, 08:59 | lees voor
Scheefhuurders moeten meer betalen
AMSTERDAM - Huren kunnen vanaf volgend jaar harder stijgen dan de inflatie. Huishoudens die meer dan 43.000 euro per jaar verdienen kunnen vanaf 1 juli een huurverhoging van 5 procent verwachten.
Dat schrijft de Volkskrant. Het kabinet wil met de maatregel 'scheefhuren' aanpakken en de wachttijd voor goedkope huurwoningen verkorten. Mensen met hoge inkomens verlaten hun huurhuizen vaak niet, omdat huren voordelig is.
De bedoeling is een overstap naar een duurdere huurwoning of een koophuis te stimuleren. Zowel nieuwe als zittende huurders krijgen met de maatregel te maken. De Belastingdienst moet de informatie over de inkomens van huurders aan de woningcorporaties gaan aanleveren.
Het is ook maar net hoe ze rekenen: de nieuwe buren vertelden heel trots dat ze in deze moeilijke tijden hun oude huis voor evenveel hadden verkocht als ze deze hadden gekocht. De schade viel volgens hen dus mee.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:48 schreef meth77 het volgende:
[..]
Is ook onvoorstelbaar wat mensen inleveren voor een verkoop, ik hoorde net van iemand die 75.000 inleverde op de vraagprijs van 400.000 , maar ze speelde nog quit zegt ze
Dat ligt er dan weer aan hoe lang ze er gewoond hebben. Wat is 20k over 10 jaar? 5 euro per dag voor een aanbouw e.d. valt natuurlijk best mee!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Het is ook maar net hoe ze rekenen: de nieuwe buren vertelden heel trots dat ze in deze moeilijke tijden hun oude huis voor evenveel hadden verkocht als ze deze hadden gekocht. De schade viel volgens hen dus mee.
Maar toen we even verder vroegen bleek dat er in de tussentijd een nieuwe aanbouw plus dakkapel bij was gekomen. Hoeveel kost dat? 20, 30k, misschien zelfs meer? Dat rekenden ze dus eventjes niet mee...
Wat is 20k over 10 jaar? ¤ 51.873,- met jaarlijks 10% rendement.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat ligt er dan weer aan hoe lang ze er gewoond hebben. Wat is 20k over 10 jaar? 5 euro per dag voor een aanbouw e.d. valt natuurlijk best mee!
Het latente aanbod komt nu los, mijn zuster heeft nu ook haar woning te koop gezet, die gaan naar Frankrijk, de inboedel is al grotendeels verkochtquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:15 schreef pberends het volgende:
wel apart die stijging. Je zou je bijna zorgen gaan maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |