Dat is meestal wel genoeg, naast de salades, stokbrood etc.quote:
Bij de slager rekenen ze 4,5 stuks de man.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:10 schreef Yaros het volgende:
[..]
Dat is meestal wel genoeg, naast de salades, stokbrood etc.
Ik reken op vooral veel vrouwenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bij de slager rekenen ze 4,5 stuks de man.
Het is voor een studentenorganisatie om mensen te trekken, het kan dan niet zo zijn dat het op is... Onbeperkt eten kan dan uit de hand lopen en bonnetjes vind ik weer te streng..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:15 schreef Naamah het volgende:
Waarom wil je grote eters beperken? Er staan vast wel weer kleine eters tegenover. Zorg dat er gewoon genoeg is en op = op.
Het gaat er juist om dat we genoeg hebben en waarschijnlijk houden we geen vlees overquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:19 schreef kabelhaspel het volgende:
Wat een zeiksnor ben jij lol
Donder het vol, wat je overhoud vries je in en kun je nog lang genoeg op teren.
Als je mensen uitnodigt voor een bbq, maar ze worden beperkt in hoeveel ze mogen eten, dan is dat wel een beetje een aparte manier van omgaan met 'genoeg'quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:20 schreef Yaros het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat we genoeg hebben en waarschijnlijk houden we geen vlees over
Nee joh, doe je ook gewoon met bonnetjes! Twee pp, méér dan genoeg!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:24 schreef CarltonBanks het volgende:
ik zou me meer zorgen maken om de hoeveelheid bier
Dat bedoel ik, niet erg gastvrij, daarom zoek ik een "tussenoplossing"..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:23 schreef Naamah het volgende:
[..]
Als je mensen uitnodigt voor een bbq, maar ze worden beperkt in hoeveel ze mogen eten, dan is dat wel een beetje een aparte manier van omgaan met 'genoeg'Ik vind het niet erg gastvrij overkomen, maar als jij denkt dat er misbruik gemaakt wordt van je barbecue, dan snap ik het ook wel. Alleen vind ik niet dat iemand die misschien wel vier of vijf stukjes vlees nodig heeft om genoeg te eten misbruik maakt, maargoed.
frikandellen op de BBQ?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:27 schreef Piles het volgende:
Haal gewoon nog een paar pakken frikandellen en diepvrieshamburgers als reserve
De winkels zijn dan nog open, dan kunnen we altijd nog extra vlees halen...quote:
Ik ook niet. Studenten zijn wel de laatsten die daar wakker van liggen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:20 schreef Joachim het volgende:
Als het voor studenten is vind ik een bonnetjes systeem helemaal niet zo raar.
Tuurlijk, studenten klagen overal en om alles.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ook niet. Studenten zijn wel de laatsten die daar wakker van liggen.
En ondertussen zijn ze hartstikke blij dat ze gratis mogen bbq'en want van hun stufi kunnen ze dat niet betalen..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:35 schreef drvc het volgende:
[..]
Tuurlijk, studenten klagen overal en om alles.
Met drie frikandellen maak jij mij heel blij ja.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En ondertussen zijn ze hartstikke blij dat ze gratis mogen bbq'en want van hun stufi kunnen ze dat niet betalen..
Het is hier ook vrij normaal om met bonnetjes te werken op bepaalde momenten, anders is het lastig om binnen een budget te blijven aangezien je dan extra veel moet inkopen 'voor in geval dat'.
Ja, inderdaad de intro. We gaan het er aankomende week nog wel even over hebben en dan besluiten we het definitief. Bedankt voor de informatie allen!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:59 schreef Mula het volgende:
Ik neem aan dat dit bij een intro-week voor een studentenvereniging is? Dan lijkt het me helemaal niet raar om met bonnetjes te werken. Enige wat je dan alleen niet moet doen, is overal adverteren dat je een 'onbeperkt' BBQ organiseert. Je organiseert een BBQ, punt.
Mocht je echt niet met bonnetjes willen werken, dan zou ik zorgen dat ik veel goedkoop spul erbij heb, zoals frikandellen en hamburgers. Dan heb je veel spul. Dat het lekkere dan al weg is als iemand wat later aankomt, is dan jammer. Ik ken trouwens niemand die frikandellen en hamburgers raar vindt op een BBQ.
Raar zou ik het niet noemen. Ik vind het echter wel goedkoop overkomen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:59 schreef Mula het volgende:
Ik ken trouwens niemand die frikandellen en hamburgers raar vindt op een BBQ.
Het is een studentenbarbecue...quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:20 schreef Acathla het volgende:
[..]
Raar zou ik het niet noemen. Ik vind het echter wel goedkoop overkomen.
Dat is best veel hoor, al hangt het ook af van hoeveel salades e.d. je hebt natuurlijkquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:43 schreef FutureFairytale het volgende:
3 stokjes sate, speklapje, worstje, hamburger...das wel het minste wat iemand eet denk
Nou nee hoor. Dan leidt iedereen honger. Haal dan cheapass braadworsten en hamburgers bij de Aldiquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:10 schreef Yaros het volgende:
[..]
Dat is normaal.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is best veel hoor, al hangt het ook af van hoeveel salades e.d. je hebt natuurlijk
Maken? Studenten, diepvries kopen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:39 schreef Dunwich het volgende:
maak gewoon een erg groot aantal hamburgers , erg goedkoop & makkelijk te maken
ik vind het ook vreemd. Zoie zo BB vind ik ronduit belachelijk en aso. daarom deden wij het nooit, je valt de buurt lastig met die stinkende rook, het kost ongeloofelijk veel tijd, je word verkouden van het buitenzitten, het vult misschien maar één-tiende van je maag. En de vlees hangt na een mand nog om je heenquote:
Blijf dan wegquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:36 schreef lellebelle het volgende:
[..]
ik vind het ook vreemd. Zoie zo BB vind ik ronduit belachelijk en aso. daarom deden wij het nooit, je valt de buurt lastig met die stinkende rook, het kost ongeloofelijk veel tijd, je word verkouden van het buitenzitten, het vult misschien maar één-tiende van je maag. En de vlees hangt na een mand nog om je heen
nee bedankt, doe mij maar een lekker stukje vlees met aardappeltjes en groenten
aanstellen, weet je hoeveel verbrand vlees van de BB komt? ja, weet je dat?!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Blijf dan weg
En stel je in godsnaam niet zo aan zeg
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:43 schreef lellebelle het volgende:
[..]
aanstellen, weet je hoeveel verbrand vlees van de BB komt? ja, weet je dat?!
En wat denk je dat in dat vebrande vlees zit, één keer raden:
kankerverwekkende stoffen, en als het al niet aanbrand dan is het wel halfgaar, leuk voor de groeiende wormpjes en maden in je lichaam.
Veel geluk met vroeg sterven door de ''oh zo gezellige BB''!
oke, doe maar net als je neus bloed. BB is echt allesbehalve gezond, logisch dat de oudste mensen in azie wonen. Mogen wij nog es een voorbeeld aannemen, schaam je !quote:
Aziaten grillen en BBQ'en ook erg veel hoor , alleen niet buiten zoals we in de westerse wereld kennenquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:46 schreef lellebelle het volgende:
[..]
logisch dat de oudste mensen in azie wonen. Mogen wij nog es een voorbeeld aannemen, schaam je !
Krent! gewoon voldoende vlees kopen en niet zeiken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:09 schreef Yaros het volgende:
Ik organiseer een BBQ, waarbij ik drie stukken vlees per persoon reken. Omdat het een introductiebarbecue is wil ik niet heel streng overkomen door bonnetjes (3) uit de delen aan elk persoon. Heeft iemand een suggestie om de grote eters te beperken zonder bonnetjes uit te delen?
Als je niet weet hoe je kunt bbq-en, dan kan je beter gewoon je smoel houdenquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:43 schreef lellebelle het volgende:
[..]
aanstellen, weet je hoeveel verbrand vlees van de BB komt? ja, weet je dat?!
En wat denk je dat in dat vebrande vlees zit, één keer raden:
kankerverwekkende stoffen, en als het al niet aanbrand dan is het wel halfgaar, leuk voor de groeiende wormpjes en maden in je lichaam.
Veel geluk met vroeg sterven door de ''oh zo gezellige BB''!
verkouden wordt je toch niet door buiten zitten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:36 schreef lellebelle het volgende:
[..]
ik vind het ook vreemd. Zoie zo BB vind ik ronduit belachelijk en aso. daarom deden wij het nooit, je valt de buurt lastig met die stinkende rook, het kost ongeloofelijk veel tijd, je word verkouden van het buitenzitten, het vult misschien maar één-tiende van je maag. En de vlees hangt na een mand nog om je heen
nee bedankt, doe mij maar een lekker stukje vlees met aardappeltjes en groenten
whaha ben je serieus??quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:46 schreef lellebelle het volgende:
[..]
oke, doe maar net als je neus bloed. BB is echt allesbehalve gezond, logisch dat de oudste mensen in azie wonen. Mogen wij nog es een voorbeeld aannemen, schaam je !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
Het is natuurlijk allemaal vrij relatief, onze nieuwe eerstejaars betalen 30 euro, en krijgen daarvoor 4 avonden feest, een bbq, een pizzeria-etentje, 4 hele dagen vermaak/informatie en een flinke hoeveelheid gratis bier. Alleen al de entree van alle feest-avonden kost eigenlijk meer dan 30 euro, dus de BBQ kán gewoon niet ontzettend uitgebreid zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Krent! gewoon voldoende vlees kopen en niet zeiken.
Dat is je eigen schuld, dat het budget niet goed is. Daan schrap je de BBQ of je vraagt 10 euro extra. Maar mensen afschepen is gewoon lame.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:00 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk allemaal vrij relatief, onze nieuwe eerstejaars betalen 30 euro, en krijgen daarvoor 4 avonden feest, een bbq, een pizzeria-etentje, 4 hele dagen vermaak/informatie en een flinke hoeveelheid gratis bier. Alleen al de entree van alle feest-avonden kost eigenlijk meer dan 30 euro, dus de BBQ kán gewoon niet ontzettend uitgebreid zijn.
Bij ons krijgen mensen 5 stukken vlees en onbeperkt salades etc, dat vind ik persoonlijk niet heel schraal? Als je een onbeperkte all-you-can-eat schranspartij wil moet je inderdaad wat meer vlees hebben, maar dat valt haast niet te organiseren voor 350 man.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat is je eigen schuld, dat het budget niet goed is. Daan schrap je de BBQ of je vraagt 10 euro extra. Maar mensen afschepen is gewoon lame.
5 stukken is niet slecht voor een intro-studenten bbq. Gewoon een hoop goedkop worsten en speklappen kopen..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:27 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Bij ons krijgen mensen 5 stukken vlees en onbeperkt salades etc, dat vind ik persoonlijk niet heel schraal? Als je een onbeperkte all-you-can-eat schranspartij wil moet je inderdaad wat meer vlees hebben, maar dat valt haast niet te organiseren voor 350 man.
als je er zelf al vanuit ga dat dit genoeg is waarom maak je je dan druk om mensen die evt. te veel zouden eten?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:10 schreef Yaros het volgende:
[..]
Wat overdreven dat iedereen verging van de honger. Jij eet normaal gesproken ook minstens 3 stukken vlees bij je avondeten, omdat je anders vergáát van de honger?quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:20 schreef Stefan het volgende:
Zelfs op evenementen serveren ze aldi burgers en braadworsten.
Op de FOK! 5 jaar meet was het ook afgepast per user met als gevolg dat iedereen om 12 uur verging van de honger.
Blijkbaar is voor sommige mensen barbecuën een heel bijzonder weinig voorkomend iets, anders zou iedereen móddervet zijn. Sommige periodes barbecue ik meerdere keren per week, als het dan per se de bedoeling is dat ik dan elke keer te veel moet eten, dan zou ik niet meer op mijn stoel passen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:12 schreef Stefan het volgende:
Maar wat een paupertopic eigenlijk, het is de bedoeling van een BBQ dat mensen teveel eten
Alleen op een BBQ slash feest met heel veel alcohol gaat het je eet thuis minder principe niet meer op.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:32 schreef Phileintje het volgende:
Wat een rare opmerkingen hier... Je kunt toch niet in het budget van de topicstarter kijken? Eén Wat overdreven dat iedereen verging van de honger. Jij eet normaal gesproken ook minstens 3 stukken vlees bij je avondeten, omdat je anders vergáát van de honger?
Klopt en alleen daarom al moet je t goeddoen of niet.quote:Blijkbaar is voor sommige mensen barbecuën een heel bijzonder weinig voorkomend iets, anders zou iedereen móddervet zijn
Slash-feest? Wat is dat? Het gaat er ook niet om of je tijdens een barbecue meer eet dan tijdens 'normaal' avondeten, maar het is nogal overdreven om te zeggen dat iedereen zal vergáán van de honger na zo'n 300-450 gram vlees plus nog stokbrood/beleg/saus/groenten. Dan zou ik me afvragen of ik misschien met de leden van de obesitas-club zit te barbecuën.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:10 schreef Stefan het volgende:
Alleen op een BBQ slash feest met heel veel alcohol gaat het je eet thuis minder principe niet meer op.
En van alcohol ga je juist weer snel vol zitten, dus dan eet je automatisch weer minder.quote:Plus dat n BBQ soms wel 2 a 3 uur duurt en door de buitenlucht en de geur van het vlees eet je dan meer.
Nogmaals, je kunt het budget van de topicstarter niet inzien.quote:Klopt en alleen daarom al moet je t goeddoen of niet.
Dan nog steeds, dan doe je t goed of doe je t niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:26 schreef Phileintje het volgende:
Nogmaals, je kunt het budget van de topicstarter niet inzien.
Jij noemt dit een paupertopic, maar ik vind jou eigenlijk veel pauperiger overkomen met je visie op wat een goede barbecue is: VRETEN! BUNKEREN! IK EERST EN IK HET MEEST! NET ZOLANG DOORGAAN TOTDAT IK PLOF, ANDERS IS HET NIET GEZELLIG EN ANDERS VERGAAN WE STRAKS VAN DE HONGER! ALLEMAAL AAN DE KANT, WANT ANDERS KOM IK TE KORT! WÁT? KRIJG IK MAAR 450 GRAM VLEES HIER? JA DAHAAAG, DAN KOM IK NIET HOOR!quote:Op zondag 26 juni 2011 00:06 schreef Stefan het volgende:
Dan nog steeds, dan doe je t goed of doe je t niet.
Zal best, maar het is niet alleen de alcohol zelf waar je vol van gaat zitten. Het is ook het volume. Bij 3 biertjes heb je al een liter in je buik zitten.quote:En alchohol maakt gewoom hongerig hoor.
http://mens-en-gezondheid(...)llen-en-alcohol.html
Het is algemeen bekend dat alcohol ervoor zorgt dat je trek krijgt. Je ziet immers geregeld dat mensen naar de snackbar of de shoarmazaak gaan nadat ze gezopen hebben.
Nee, dit topic is pauper omdat TS mensen die wel wat meer lusten wil tegenhouden meer te eten. Alsof jij tijdens een feestje kaas op tafel zet precies genoeg voor ieder 2.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:14 schreef Phileintje het volgende:
[..]
Jij noemt dit een paupertopic, maar ik vind jou eigenlijk veel pauperiger overkomen met je visie op wat een goede barbecue is: VRETEN! BUNKEREN! IK EERST EN IK HET MEEST! NET ZOLANG DOORGAAN TOTDAT IK PLOF, ANDERS IS HET NIET GEZELLIG EN ANDERS VERGAAN WE STRAKS VAN DE HONGER! ALLEMAAL AAN DE KANT, WANT ANDERS KOM IK TE KORT!
Ja en van alchohol krijg je meer honger dan normaal en dan eet je al meer dan normaal, volume heeft hier niets mee te maken.quote:Zal best, maar het is niet alleen de alcohol zelf waar je vol van gaat zitten. Het is ook het volume. Bij 3 biertjes heb je al een liter in je buik zitten.
Het is een studentenBBQ dus dan gelden er andere maatstaven. Zowel qua kwaliteit als kwantiteit.quote:Het lijkt ook wel of het je totaal niet interesseert of het een beetje lekker vlees is, nee, als het maar véél is.
BBQ / Feestquote:Op zondag 26 juni 2011 00:28 schreef Phileintje het volgende:
Nou vraag ik me eigenlijk nog steeds af wat een slash-feest is, Stefan.
OMGquote:
Ja sorry, ik heb die term echt nog nooit gehoord i.c.m. barbecue en feest! Leg het me dan gewoon goed uit, zodat ik ook een barbecue-slash-feest kan organiseren en dan nodig ik jou uit en dan koop ik voor jou een heel varken, o.k.?quote:
Onzin. Mensen die na 450 gram vlees (en daar bovenop nog groenten/brood/saus/enzovoort) beweren te vergáán van de honger moeten naar de dokter.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:23 schreef Stefan het volgende:
Nee, dit topic is pauper omdat TS mensen die wel wat meer lusten wil tegenhouden meer te eten.
Als je mensen uitnodigt is t belachelijk dat je een ristrctie wil invoeren.
Onzin om het af te lasten voor die paar obesitas-patiënten die niet willen komen als ze 'slechts' 450 gram vlees krijgen. Die gaan dan zelf maar ergens anders eten (of eigenlijk: vreten).quote:Op zondag 26 juni 2011 00:23 schreef Stefan het volgende:
Als je niet uitkomt met je budget vraag je een extra bijdrage, je last t af of jehaalt cheapass burgers en braadworst bij de Aldi.
Niet? Waarom wordt het mensen die willen lijnen dan aangeraden om vooral veel water te drinken? Dat heeft alles te maken met volume. En of er nou alcohol in zit of niet, een liter bier heeft net zoveel volume als een liter water.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:23 schreef Stefan het volgende:
Ja en van alchohol krijg je meer honger dan normaal en dan eet je al meer dan normaal, volume heeft hier niets mee te maken.
Maar jij hebt het ook over je eigen persoonlijke situatie en niet alleen maar over studentenbarbecues. Als jij uitgenodigd wordt om ergens te komen barbecuën, dan begin je als een klein kind te stampvoeten als jij 'slechts' 450 gram vlees krijgt. Op deze manier:quote:Op zondag 26 juni 2011 00:23 schreef Stefan het volgende:
Het is een studentenBBQ dus dan gelden er andere maatstaven. Zowel qua kwaliteit als kwantiteit.
En dat vind ik toch echt erg pauperig slash (quote:Op zondag 26 juni 2011 00:14 schreef Phileintje het volgende:
Jij noemt dit een paupertopic, maar ik vind jou eigenlijk veel pauperiger overkomen met je visie op wat een goede barbecue is: VRETEN! BUNKEREN! IK EERST EN IK HET MEEST! NET ZOLANG DOORGAAN TOTDAT IK PLOF, ANDERS IS HET NIET GEZELLIG EN ANDERS VERGAAN WE STRAKS VAN DE HONGER! ALLEMAAL AAN DE KANT, WANT ANDERS KOM IK TE KORT! WÁT? KRIJG IK MAAR 450 GRAM VLEES HIER? JA DAHAAAG, DAN KOM IK NIET HOOR!
Het lijkt ook wel of het je totaal niet interesseert of het een beetje lekker vlees is, nee, als het maar véél is.
Dit ook!quote:
Hoe kom je aan 450 gram? Een stokje sate van de groothandel is 60 gram. een hamburger vaak 100 gram. Wie weet is het dus wel 2x sate en 1 hamburger voor een totaal van 220 gram. Dan is het echt wel te weinig na een dag lang van hot naar her tijdens een intro.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:14 schreef Phileintje het volgende:
[..]
Jij noemt dit een paupertopic, maar ik vind jou eigenlijk veel pauperiger overkomen met je visie op wat een goede barbecue is: VRETEN! BUNKEREN! IK EERST EN IK HET MEEST! NET ZOLANG DOORGAAN TOTDAT IK PLOF, ANDERS IS HET NIET GEZELLIG EN ANDERS VERGAAN WE STRAKS VAN DE HONGER! ALLEMAAL AAN DE KANT, WANT ANDERS KOM IK TE KORT! WÁT? KRIJG IK MAAR 450 GRAM VLEES HIER? JA DAHAAAG, DAN KOM IK NIET HOOR!
Het lijkt ook wel of het je totaal niet interesseert of het een beetje lekker vlees is, nee, als het maar véél is.
Ow ja.. tis fokquote:Op zondag 26 juni 2011 09:30 schreef Phileintje het volgende:
[..]
Onzin. Mensen die na 450 gram vlees (en daar bovenop nog groenten/brood/saus/enzovoort) beweren te vergáán van de honger moeten naar de dokter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je gaat toch geen kant-en-klaar-saté en hamburgers kopen als je een krap budget hebt?quote:Op zondag 26 juni 2011 23:00 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan 450 gram? Een stokje sate van de groothandel is 60 gram. een hamburger vaak 100 gram. Wie weet is het dus wel 2x sate en 1 hamburger voor een totaal van 220 gram. Dan is het echt wel te weinig na een dag lang van hot naar her tijdens een intro.
Want voor een introductieweek-bbq met 300 man is het inderdaad heel handig om zelf je hamburgers te gaan draaienquote:Op maandag 27 juni 2011 10:58 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Je gaat toch geen kant-en-klaar-saté en hamburgers kopen als je een krap budget hebt?
En alsof hamburgers en vlees aan een stokje een 'must' is? Er is nog zoveel meer keus.
Maar goed, als je per se saté wilt, koop gewoon ergens goedkoop ongemarineerd varkensvlees/lamsvlees/kipfilet en marineer het zelf en als je er behoefte aan hebt, rijg je het aan een stokje.
En koop gehakt om hamburgers van te maken.
Sowieso is het meestal een stuk lekkerder om dingen zelf te maken, dan van die kant-en-klaar-dingen.
De stukken vlees die ik eet zijn overigens meestal rond de 150 gram.
In één dagje kun je makkelijk 300 hamburgers maken, zeker als je dat met 2 of 3 personen doet. Sorry hoor, maar als ik een krap budget heb, zijn dat toch echt de eerste dingen waar ik op zou bezuinigen.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:12 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Want voor een introductieweek-bbq met 300 man is het inderdaad heel handig om zelf je hamburgers te gaan draaien
Aldi burgers, 20 voor 2,50quote:Op maandag 27 juni 2011 11:21 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
In één dagje kun je makkelijk 300 hamburgers maken, zeker als je dat met 2 of 3 personen doet. Sorry hoor, maar als ik een krap budget heb, zijn dat toch echt de eerste dingen waar ik op zou bezuinigen.
Dat is nog duurder dan gewoon stokbrood, sausjes en vleesquote:Op maandag 27 juni 2011 11:40 schreef erodome het volgende:
Ik zou veel dingen ernaast bieden, verschillende salade's(denk huzarensalade, aardappelsalade, zalmsalade, paar verschillende slamengsels, fruitsalade), brood(stokbrood, turks brood, satesaus erbij, kruidenboter erbij, roomkaas), misschien nog gevulde eitjes, komkommertjes(evt ook gevuld ernaast), meloen, aarbeien(kijk welk fruit goedkoop is op dat moment).
Jij was toch degene die veel wilde? Zo'n hamburger is voor dezelfde prijs kleiner als dat je 'm zelf zou maken.quote:
Maar dan zijn ze dus nog steeds kleiner voor dezelfde prijs als dat je 'm zelf zou maken. Maar goed, het is hier gezeur om niks:quote:Met saus en bier proeft niemand t verschil als je student bent.
Oke, haal jij voor 2,50 half om half gehakt, paneermeel en eieren en maak dan meer dan 20 hamburgers.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:47 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Jij was toch degene die veel wilde? Zo'n hamburger is voor dezelfde prijs kleiner als dat je 'm zelf zou maken.
Als je baggervlees koopt wel ja, maar dat is altijd een tegenvaller, lapjes vlees die van sinterklaas zijn kont lijken af te komen, gare marinade's die gewoon niet lekker zijn, bah bah bah...quote:Op maandag 27 juni 2011 11:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat is nog duurder dan gewoon stokbrood, sausjes en vlees
TS heeft een budgetprobleem. Dus budget voor al die lekkere dingen die je noemt is er niet. Vlees is goedkoper dan fruit en groente.quote:
Nee, dat hoeven niet meer dan 20 hamburgers te worden, maar wél 20 hamburgers die per stuk zwaarder (én lekkerder) zijn dan één euroshopper/aldi-diepvrieshamburger en dat is best mogelijk voor die prijs.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Oke, haal jij voor 2,50 half om half gehakt, paneermeel en eieren en maak dan meer dan 20 hamburgers.
Oke, wil ik zien. Die 2,50 stuur ik je op, maak jij 20 hamburgers.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:01 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Nee, dat hoeven niet meer dan 20 hamburgers te worden, maar wél 20 hamburgers die per stuk zwaarder (én lekkerder) zijn dan één euroshopper/aldi-diepvrieshamburger en dat is best mogelijk voor die prijs.
Gezellig, wanneer kom je eten? Ik heb wel genoeg aan 2 van die zware hamburgers, dan moet jij er wel 18 eten hoor!quote:Op maandag 27 juni 2011 12:03 schreef Stefan het volgende:
[..]
Oke, wil ik zien. Die 2,50 stuur ik je op, maak jij 20 hamburgers.
Dan vries je ze in of geef je ze aan de buurvrouw. Ik wil je gewoon 20 zware hamburgers zien maken voor 2,50.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:04 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Gezellig, wanneer kom je eten? Ik heb wel genoeg aan 2 van die zware hamburgers, dan moet jij er wel 18 eten hoor!
Ik krijg 3 rundersteaks van 600 gram echt niet weg. Aangezien er geen gewichten worden genoemd, kun je helemaal niets zeggen.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:56 schreef Scorpie het volgende:
Serieus, een BBQ waar je gelimiteerd wordt tot 3 stukjes vlees?
Nee nee, jij beweert hier een veelvraat te zijn. Dan wil ik je zien vreten ook!quote:Op maandag 27 juni 2011 12:06 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan vries je ze in of geef je ze aan de buurvrouw. Ik wil je gewoon 20 zware hamburgers zien maken voor 2,50.
Nee, jij beweert dat je voor 3 euro 20 hamburgers kan maken die zwaarder zijn dan die van de Aldi.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:15 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Nee nee, jij beweert hier een veelvraat te zijn. Dan wil ik je zien vreten ook!
Jawel hoor, dat kan ik zéker waarmaken, maar dan mag jij ze opeten, aangezien jij beweert dat je zo'n veelvraat bent. Ik zal je matsen: Het lukt me ook nog wel om er 3 te eten, dan hoef jij er nog maar 17.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, jij beweert dat je voor 3 euro 20 hamburgers kan maken die zwaarder zijn dan die van de Aldi.
Maar dan kan je niet waarmaken.
Duh! Als je een hele berg gehakt gaat kopen, ga je natuurlijk niet naar de gewone supermarkt.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Stefan heeft gelijk. Gehakt in de aanbieding is gem. ¤ 4,- voor een kilo.
Je hebt dan 625 gram voor ¤ 2,50. Per hamburger wordt dit dan 31,25 gram, wat even groot is als een kipnugget.
Dan nog, er komen 350 man, dat is laten we zeggen 700 hamburgers.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:36 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Duh! Als je een hele berg gehakt gaat kopen, ga je natuurlijk niet naar de gewone supermarkt.
Bovendien bestaan de hamburgers van de Aldi ook niet voor 100% uit vlees en al helemaal niet voor 100% uit rundvlees, dus daar hoef ik mij ook niet aan te houden dan.
Ik doe nooit ei in een hamburger, wel ui. De ingrediënten bepaal jij natuurlijk niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan nog, er komen 350 man, dat is laten we zeggen 700 hamburgers.
Koop je half om half voor 3,50 de kilo ben je er nog niet. Je moet t kruiden, eieren en paneermeel erin. Je wil ze zwaarder maken dan de diepvrieshamburgers. Je budget is 0,15 cent per hamburger, dus in totaal heb je 105 euro. Daar heb je 20 kilo gehakt voor, exclusief kruiden, eieren en paneermeel.
Dus nogmaals, maak maar een hamburger die zwaarder is dan diepvries voor 15 cent per stuk. Je lult gewoon uit je nek.
Wat voor ingredienten je ook maakt, je kan nooit voor 15 cent een hamburger maken die zwaarder is dan de diepvriesburger.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:53 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Ik doe nooit ei in een hamburger, wel ui. De ingrediënten bepaal jij natuurlijk niet.
Wanneer kom je eten? Dan zal ik je de bonnen overhandigen.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:02 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat voor ingredienten je ook maakt, je kan nooit voor 15 cent een hamburger maken die zwaarder is dan de diepvriesburger.
Maakt niet uit wat je zegt; hij gaat toch door met zijn onzinnige idee dat je voor zo weinig zelf hamburgers kunt maken en dat kan je idd nooit. Tenzij je formaat kipnuggets gaat serveren zoals Futurefairytale al zei en ik vrees dat dat op een studentenfeestje niet goed komtquote:Op maandag 27 juni 2011 14:02 schreef Stefan het volgende:
Wat voor ingredienten je ook maakt, je kan nooit voor 15 cent een hamburger maken die zwaarder is dan de diepvriesburger.
Als je zo'n budget probleem hebt is een koud buffet misschien handiger dan een bbq...quote:Op maandag 27 juni 2011 11:55 schreef Stefan het volgende:
[..]
TS heeft een budgetprobleem. Dus budget voor al die lekkere dingen die je noemt is er niet. Vlees is goedkoper dan fruit en groente.
Bij de Aldi literbakken aardappelsalade
stokbrood
sausjes
En vlees.
Op evenementen krijg je ook van die diepvries burgers en braadworst, niet van de Liddl maar van de Sligro wat hetzelfde vlees is.
Bij de aldi heb je trouwens BBQ boxen voor 5 euro, 4 sate, 4 worst, 4 hamburgers en 4 speklappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |