abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2011 @ 00:23:29 #76
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98664785
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2011 00:14 schreef Phileintje het volgende:

[..]

Jij noemt dit een paupertopic, maar ik vind jou eigenlijk veel pauperiger overkomen met je visie op wat een goede barbecue is: VRETEN! BUNKEREN! IK EERST EN IK HET MEEST! NET ZOLANG DOORGAAN TOTDAT IK PLOF, ANDERS IS HET NIET GEZELLIG EN ANDERS VERGAAN WE STRAKS VAN DE HONGER! ALLEMAAL AAN DE KANT, WANT ANDERS KOM IK TE KORT!

Nee, dit topic is pauper omdat TS mensen die wel wat meer lusten wil tegenhouden meer te eten. Alsof jij tijdens een feestje kaas op tafel zet precies genoeg voor ieder 2.

Als je mensen uitnodigt is t belachelijk dat je een ristrctie wil invoeren.

Als je niet uitkomt met je budget vraag je een extra bijdrage, je last t af of jehaalt cheapass burgers en braadworst bij de Aldi.
quote:
Zal best, maar het is niet alleen de alcohol zelf waar je vol van gaat zitten. Het is ook het volume. Bij 3 biertjes heb je al een liter in je buik zitten.
Ja en van alchohol krijg je meer honger dan normaal en dan eet je al meer dan normaal, volume heeft hier niets mee te maken.

quote:
Het lijkt ook wel of het je totaal niet interesseert of het een beetje lekker vlees is, nee, als het maar véél is.
Het is een studentenBBQ dus dan gelden er andere maatstaven. Zowel qua kwaliteit als kwantiteit.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_98664967
Nou vraag ik me eigenlijk nog steeds af wat een slash-feest is, Stefan.
  zondag 26 juni 2011 @ 00:28:47 #78
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98664980
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2011 00:28 schreef Phileintje het volgende:
Nou vraag ik me eigenlijk nog steeds af wat een slash-feest is, Stefan.
BBQ / Feest
pi_98665025
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 00:28 schreef Stefan het volgende:
BBQ / Feest
Slashen is dus barbecuën?
  zondag 26 juni 2011 @ 00:30:16 #80
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98665049
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2011 00:29 schreef Phileintje het volgende:

[..]

Slashen is dus barbecuën?
OMG

pi_98665152
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 00:30 schreef Stefan het volgende:
OMG
Ja sorry, ik heb die term echt nog nooit gehoord i.c.m. barbecue en feest! Leg het me dan gewoon goed uit, zodat ik ook een barbecue-slash-feest kan organiseren en dan nodig ik jou uit en dan koop ik voor jou een heel varken, o.k.? :)
  zondag 26 juni 2011 @ 02:03:09 #82
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_98667664
Gewoon smerige zooi neerzetten die heul lang moet BBQ'en. Dan eten mensen vanzelf weinig.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_98668271
Bij studieverenigingbarbeques verwacht je ook niet dat je overladen wordt met vlees. 3 stukjes vlees is daar echte voldoende.

Geef gewoon duidelijk aan dat men slechts één keer vlees kan halen dan is het wel duidelijk. Bonnetjes of stempels maken het gelijk zo formeel en onhandig. Ga er bij het inkopen dan wel vanuit dat een enkeling tóch extra vlees zal halen, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk slechts minimaal zijn.
Verder is het wel prettig als er enigszins keuze is wat betreft het vlees dat je krijgt. Dat de laatste in de rij dan eventueel geen keuze meer hebben doet er dan minder toe.

En zorg ervoor dat de saté niet al te karig op een stokje is geregen. Een stokje met twee miezerige stukjes vlees staat echt heel gierig en dat is niet een indruk die je wil maken. Ondanks dat je dat wellicht wel bent.

Zorg er ook vooral voor dat men brood en salades kan halen in een andere rij dan die van het vlees. Bij voorkeur op meerdere plekken waardoor het brood en de salades altijd beschikbaar zijn terwijl men bij het vlees waarschijnlijk zal moeten wachten. Dan ben je eerder geneigd brood te gaan eten i.p.v. vlees. Brood, salades en saus dat op is is veel slechter dan een enkeling die extra vlees had gewild.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_98670774
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 00:23 schreef Stefan het volgende:
Nee, dit topic is pauper omdat TS mensen die wel wat meer lusten wil tegenhouden meer te eten.

Als je mensen uitnodigt is t belachelijk dat je een ristrctie wil invoeren.
Onzin. Mensen die na 450 gram vlees (en daar bovenop nog groenten/brood/saus/enzovoort) beweren te vergáán van de honger moeten naar de dokter.

quote:
Als je niet uitkomt met je budget vraag je een extra bijdrage, je last t af of jehaalt cheapass burgers en braadworst bij de Aldi.
Onzin om het af te lasten voor die paar obesitas-patiënten die niet willen komen als ze 'slechts' 450 gram vlees krijgen. Die gaan dan zelf maar ergens anders eten (of eigenlijk: vreten).

quote:
Ja en van alchohol krijg je meer honger dan normaal en dan eet je al meer dan normaal, volume heeft hier niets mee te maken.
Niet? Waarom wordt het mensen die willen lijnen dan aangeraden om vooral veel water te drinken? Dat heeft alles te maken met volume. En of er nou alcohol in zit of niet, een liter bier heeft net zoveel volume als een liter water.

quote:
Het is een studentenBBQ dus dan gelden er andere maatstaven. Zowel qua kwaliteit als kwantiteit.
Maar jij hebt het ook over je eigen persoonlijke situatie en niet alleen maar over studentenbarbecues. Als jij uitgenodigd wordt om ergens te komen barbecuën, dan begin je als een klein kind te stampvoeten als jij 'slechts' 450 gram vlees krijgt. Op deze manier:

quote:
Jij noemt dit een paupertopic, maar ik vind jou eigenlijk veel pauperiger overkomen met je visie op wat een goede barbecue is: VRETEN! BUNKEREN! IK EERST EN IK HET MEEST! NET ZOLANG DOORGAAN TOTDAT IK PLOF, ANDERS IS HET NIET GEZELLIG EN ANDERS VERGAAN WE STRAKS VAN DE HONGER! ALLEMAAL AAN DE KANT, WANT ANDERS KOM IK TE KORT! WÁT? KRIJG IK MAAR 450 GRAM VLEES HIER? JA DAHAAAG, DAN KOM IK NIET HOOR!

Het lijkt ook wel of het je totaal niet interesseert of het een beetje lekker vlees is, nee, als het maar véél is.
En dat vind ik toch echt erg pauperig slash ( :') ) Tokkie overkomen.
pi_98675641
Veel stokbrood erbij.
Stokbrood vult snel, zet je alvast neer als de bbq nog moet opwarmen. Iedereen gaat eten en zal sneller verzadigd zijn.
pi_98683737
Ik zou overigens gewoon aan het begin mededelen dat er 3 stukken vlees pp zijn en op = op.
Je bent dan wel behoorlijk aso als je meer gaat eten zonder dat je zeker weet dat anderen genoeg hebben gehad. Ik eet overigens op de meeste barbecues niet zoveel vergeleken met anderen, maar ook ik kom vaak wel aan 3 stukjes vlees op zo'n dag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 26 juni 2011 @ 17:33:19 #87
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_98684228
Over een andere boeg. Kun je ze zelf niet voor het bier laten zorgen? Als iedereen een half kratje meebrengt, kun je je 'besparing' uitgeven aan meer vlees.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 26 juni 2011 @ 18:59:24 #88
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98687079
De organisatie is sowieso bij voorbaat fout dat ze een verkeerde begroting hebben gemaakt.
pi_98690968
Bonnetjes etc staat erg knullig en een beetje triest. Je gasten zijn volwassen, zorg gewoon dat het iedereen duidelijk is dat er op 3 stukken pp is gerekend, en de meesten zullen zich er wel aan houden. Zeker studenten zijn niet zo moeilijk met dat soort dingen, als het dan maar wel 3 fatsoenlijke stukken zijn, en niet 3 satestokjes :') Dat alles eromheen goed geregeld is (bier, brood, plek om te eten, bbq's etc), is veel belangrijker.

Daarom zou ik dat bbq bottleneck idee als gast juist heel vervelend vinden. Als je daar met zoveel man komt voor een gezellige avond vind ik t prima als er gevraagd wordt bescheiden te eten, maar als je dan vervolgens anderhalf uur in de rij moet staan voor je 3 stukjes vlees is dat gewoon kut en slecht geregeld en heeft dat zeker een impact op het success van de avond :Y
  zondag 26 juni 2011 @ 21:11:04 #90
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98692917
Als er een snackbar in de buurt is komt t wel goed
  zondag 26 juni 2011 @ 22:06:28 #91
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98695831
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:32 schreef LoggedIn het volgende:
plek om te eten
Dit ook!
Doorgaans kun je op die massale bbqs nauwelijks een plek vinden om goed te zitten en lekker te kunnen eten, regel dus genoeg banken / droog gras om op te zitten.
We zullen zien, zei de blinde.
  zondag 26 juni 2011 @ 22:51:19 #92
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_98698093
Ik was laatst op zo'n barbecue in zandvoort georganiseerd door wat studenten. Je kreeg een hamburger en sate en dan hadden ze alsnog het lef om bijna 17 euro te rekenen. Tuurlijk hadden ze de tent ook afgehuurd maar toch.

Massa barbecues, nee dank je.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_98698589
quote:

[..]

Jij noemt dit een paupertopic, maar ik vind jou eigenlijk veel pauperiger overkomen met je visie op wat een goede barbecue is: VRETEN! BUNKEREN! IK EERST EN IK HET MEEST! NET ZOLANG DOORGAAN TOTDAT IK PLOF, ANDERS IS HET NIET GEZELLIG EN ANDERS VERGAAN WE STRAKS VAN DE HONGER! ALLEMAAL AAN DE KANT, WANT ANDERS KOM IK TE KORT! WÁT? KRIJG IK MAAR 450 GRAM VLEES HIER? JA DAHAAAG, DAN KOM IK NIET HOOR!

Hoe kom je aan 450 gram? Een stokje sate van de groothandel is 60 gram. een hamburger vaak 100 gram. Wie weet is het dus wel 2x sate en 1 hamburger voor een totaal van 220 gram. Dan is het echt wel te weinig na een dag lang van hot naar her tijdens een intro.
  maandag 27 juni 2011 @ 01:09:46 #94
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_98704608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:28 schreef Yaros het volgende:

[..]

frikandellen op de BBQ?
Dude :') srsly? :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  maandag 27 juni 2011 @ 01:13:50 #95
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_98704728
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2011 09:30 schreef Phileintje het volgende:

[..]

Onzin. Mensen die na 450 gram vlees (en daar bovenop nog groenten/brood/saus/enzovoort) beweren te vergáán van de honger moeten naar de dokter.

Ow ja.. tis fok :') Daar mag je niet meer honger hebben dan de grote massa :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_98711794
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:00 schreef technofreak86 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan 450 gram? Een stokje sate van de groothandel is 60 gram. een hamburger vaak 100 gram. Wie weet is het dus wel 2x sate en 1 hamburger voor een totaal van 220 gram. Dan is het echt wel te weinig na een dag lang van hot naar her tijdens een intro.
Je gaat toch geen kant-en-klaar-saté en hamburgers kopen als je een krap budget hebt?
En alsof hamburgers en vlees aan een stokje een 'must' is? Er is nog zoveel meer keus.
Maar goed, als je per se saté wilt, koop gewoon ergens goedkoop ongemarineerd varkensvlees/lamsvlees/kipfilet en marineer het zelf en als je er behoefte aan hebt, rijg je het aan een stokje.
En koop gehakt om hamburgers van te maken.

Sowieso is het meestal een stuk lekkerder om dingen zelf te maken, dan van die kant-en-klaar-dingen.

De stukken vlees die ik eet zijn overigens meestal rond de 150 gram.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dribedabou op 27-06-2011 11:06:06 ]
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
pi_98712249
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:58 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

Je gaat toch geen kant-en-klaar-saté en hamburgers kopen als je een krap budget hebt?
En alsof hamburgers en vlees aan een stokje een 'must' is? Er is nog zoveel meer keus.
Maar goed, als je per se saté wilt, koop gewoon ergens goedkoop ongemarineerd varkensvlees/lamsvlees/kipfilet en marineer het zelf en als je er behoefte aan hebt, rijg je het aan een stokje.
En koop gehakt om hamburgers van te maken.

Sowieso is het meestal een stuk lekkerder om dingen zelf te maken, dan van die kant-en-klaar-dingen.

De stukken vlees die ik eet zijn overigens meestal rond de 150 gram.
Want voor een introductieweek-bbq met 300 man is het inderdaad heel handig om zelf je hamburgers te gaan draaien :')
pi_98712566
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:12 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Want voor een introductieweek-bbq met 300 man is het inderdaad heel handig om zelf je hamburgers te gaan draaien :')
In één dagje kun je makkelijk 300 hamburgers maken, zeker als je dat met 2 of 3 personen doet. Sorry hoor, maar als ik een krap budget heb, zijn dat toch echt de eerste dingen waar ik op zou bezuinigen.

Liever voor dezelfde prijs per hamburger een lekkere hamburger dan een kant-en-klaar-diepvries-euroshopper hamburger.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dribedabou op 27-06-2011 11:27:09 ]
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
  maandag 27 juni 2011 @ 11:29:53 #99
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98712852
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:21 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

In één dagje kun je makkelijk 300 hamburgers maken, zeker als je dat met 2 of 3 personen doet. Sorry hoor, maar als ik een krap budget heb, zijn dat toch echt de eerste dingen waar ik op zou bezuinigen.

Aldi burgers, 20 voor 2,50
Met saus en bier proeft niemand t verschil als je student bent.
  maandag 27 juni 2011 @ 11:40:05 #100
37769 erodome
Zweefteef
pi_98713189
Ik zou veel dingen ernaast bieden, verschillende salade's(denk huzarensalade, aardappelsalade, zalmsalade, paar verschillende slamengsels, fruitsalade), brood(stokbrood, turks brood, satesaus erbij, kruidenboter erbij, roomkaas), misschien nog gevulde eitjes, komkommertjes(evt ook gevuld ernaast), meloen, aarbeien(kijk welk fruit goedkoop is op dat moment).

En dan per persoon gewoon 3 stuks vlees meegeven en dan goede kwaliteit en geen zo goedkoop mogelijk om dan toch meer vlees te kunnen leveren, 3 stukjes goed vlees is beter dan 10 stukken vlees die mwaw of zelfs bah zijn.

Teveel goedkope bbq's meegemaakt waar je denkt, lekker, maar na het eerste lapje teleurgesteld achterblijft ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')