Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen. Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!quote:eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
quote:Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
Lijkt me niet echt nodig eigenlijk.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:43 schreef RacerDKB het volgende:
Hier heb je dus geen zak aan, zal ik maar een nieuw topic openen (op een fatsoenlijke manier?)
Berlijn #11
Nee nu niet meer maar toen ik die opende was dit topic nog een zooitje.quote:
Had heel die knop niet gezien, dus was terwijl ik met andere dingen bezig was de OP in elkaar aan het editenquote:Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nee nu niet meer maar toen ik die opende was dit topic nog een zooitje.
Terwijl ik gewoon in topic 10 op de Nieuw Topic knop ramde en in 5 seconden klaar was.
[ afbeelding ]
Raw-tempel bijvoorbeeld en ook verder op het terrein zitten wat leuke clubs like M.I.K.Zquote:Op donderdag 30 juni 2011 17:26 schreef jovink het volgende:
Natuurlijk al wel 1000 keer gevraagd maar toch,
Ga met een maat 23 juli naar Berlijn en wel om 3 dagen goed kapot te gaan, om dit te bewerkstelligen zijn we dan ook opzoek naar wat goede underground minimal/techno tenten, op het absurde af. Nou zitten hier ongetwijfeld ervaringsdeskundigen die de plekken wel weten.
Alvast bedankt!
Beter wordt je er wel kapot van. 100% berlijn is een goede gids.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:37 schreef Mariposas het volgende:
Vorige week geboekt voor een lang weekend in oktober.Iemand nog een aanrader voor een leuk boekje over Berlijn (reisgids)? Ik heb nu 100% Berlijn te leen, maar ik ben er niet zo kapot van.
Ik vind het niet interessant, grootste gedeelte gaat over winkels en restaurants, erg weinig over bezienswaardigheden. Het is gewoon niet wat ik zoek.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:44 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Beter wordt je er wel kapot van. 100% berlijn is een goede gids.
<spam>Misschien dat je wat leuke dingetjes op mijn blog kunt vinden? Berlijn-blog.nl, je kunt er vanalles vinden, maar helaas (nog) niet in boekvormquote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:50 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik vind het niet interessant, grootste gedeelte gaat over winkels en restaurants, erg weinig over bezienswaardigheden. Het is gewoon niet wat ik zoek.
Wanneer ga je?quote:Op maandag 4 juli 2011 00:45 schreef MaxC het volgende:
Ga met twee vrienden een Eurotrip doen met Interrail, first stop: Berlijn.
We blijven er drie dagen, iemand nog tips voor leuke kroegjes?
Zou toch zonder veel hindernissen in 5 en een half uur te doen moeten zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Is Berlijn met de auto vanaf het oosten van Nederland (twente)qua afstand redelijk te doen ? Heeft iemand daar ervaring mee ?
Of is het beter/sneller/goedkoper om bijvoorbeeld met het vliegtuig of met de internationale trein te gaan ?
Is Berlijn überhaupt een stad waar je makkelijk met de auto uit de voeten kunt ?
Wij zitten er namelijk aan te denken om een midweek oid. in de zomervakantie na Berlijn te gaan
Definieer "het oosten"quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Is Berlijn met de auto vanaf het oosten van Nederland (twente)qua afstand redelijk te doen ? Heeft iemand daar ervaring mee ?
Of is het beter/sneller/goedkoper om bijvoorbeeld met het vliegtuig of met de internationale trein te gaan ?
Is Berlijn überhaupt een stad waar je makkelijk met de auto uit de voeten kunt ?
Wij zitten er namelijk aan te denken om een midweek oid. in de zomervakantie na Berlijn te gaan
Met het oosten bedoel ik nabij de stedendriehoek Hengelo - Almelo - Enschedequote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:42 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Definieer "het oosten". In Maastricht/Aken heb je Germanwings die naar Berlijn vliegt, dat is misschien een optie. De internationale trein is denk ik het snelst, zeker als je dichtbij station Hengelo/Deventer woont. Vanaf hier gaat er een directe trein naar het centrum van Berlijn, ga uit van 6 uurtjes reistijd. Mijn ervaring is dat de auto meestal niet de snelste manier is, maar wel goedkoop (als je volle bak gaat) en dat je wat meer flexibiliteit hebt. Op één of andere manier is er altijd wel érgens file onderweg en ik houd van lange rustpauzes onderweg. Houd er wel rekening mee dat je voor je auto een milieusticker nodig hebt.
Dus het komt erop neer dat het qua reistijd niet heel veel uitmaakt...
Tickets zijn 49 euro pp. Met belastingen... 125 euro. Serieus...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:27 schreef Vonkenboer het volgende:
In Hamburg en Bremen heb ik verleden jaar nooit geen problemen gehad qua reizen met de auto, ik verwacht niet dat het in Berlijn heel veel anders zal zijn
Binnen de stad zelf denk ik dat de U of S bahn wel veel makkelijker is om korte afstanden te reizen; en als je een hotel beetje strategisch kiest heb je misschien ter plekke helemaal geen auto nodig.
Daarbij vind ik reizen met de trein te duur; heb even op nshispeed.nl gekeken en voor ¤ 139,- een retourtje Hengelo - Berlijn vind ik veelte duur, dan kan ik net zo goed met de auto gaan en dan kan ik zelf beslissen hoe of wat
En laten we het maar niet over erheen vliegen hebben, ik en mijn vriendin hebben nog nooit gevlogendaarbij kan ik mij niet indenken dat je voor minder dan ¤ 140,- met twee personen een retourtje naar Berlijn hebt
NSHispeed is ook kut, als je via DB boekt kan je wel voor zo'n 80,- heen en weer. Maar dat zal op korte termijn midden in de zomer wellicht niet meer lukken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:27 schreef Vonkenboer het volgende:
In Hamburg en Bremen heb ik verleden jaar nooit geen problemen gehad qua reizen met de auto, ik verwacht niet dat het in Berlijn heel veel anders zal zijn
Binnen de stad zelf denk ik dat de U of S bahn wel veel makkelijker is om korte afstanden te reizen; en als je een hotel beetje strategisch kiest heb je misschien ter plekke helemaal geen auto nodig.
Daarbij vind ik reizen met de trein te duur; heb even op nshispeed.nl gekeken en voor ¤ 139,- een retourtje Hengelo - Berlijn vind ik veelte duur, dan kan ik net zo goed met de auto gaan en dan kan ik zelf beslissen hoe of wat
En laten we het maar niet over erheen vliegen hebben, ik en mijn vriendin hebben nog nooit gevlogendaarbij kan ik mij niet indenken dat je voor minder dan ¤ 140,- met twee personen een retourtje naar Berlijn hebt
Op korte termijn; een week of 3 zie ik echt geen tickets van ¤ 125,- hoor !quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:58 schreef freud het volgende:
[..]
Tickets zijn 49 euro pp. Met belastingen... 125 euro. Serieus...
Denk inderdaad dat dat niet echt haalbaar meer is op korte termijnquote:Op zondag 10 juli 2011 00:28 schreef StormWarning het volgende:
[..]
NSHispeed is ook kut, als je via DB boekt kan je wel voor zo'n 80,- heen en weer. Maar dat zal op korte termijn midden in de zomer wellicht niet meer lukken.
Vliegen vind ik zelf ook wat teveel gedoe, terwijl de tijdwinst hooguit een uur of 2 is. Bovendien is het niet zo leuk voor de ijsberen, dus als het even kan probeer ik dat te vermijden.
Dan is de auto wel een goede keuze, zeker als je toch al zo'n sticker hebt. Parkeren kan vaak gratis, ook dichtbij het centrum. En ik weet niet hoelang je blijft, maar een tripje naar Potsdam of Sachsenhausen is ook wat makkelijker met de autoquote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:27 schreef Vonkenboer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijkheid 2
Ibis Berlin Potsdamer Platz
Anhalter Strasse 4SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omdat de hotels vrij ver uit elkaar liggen twijfelen we heel erg tussen mogelijkheid 1 en 2, welk gebied is toeristisch gezien veel handiger ? Zijn er grote + punten aan de locatie van Hotel 1 of 2 ?
Wie kan ons verder helpen, want wij weten het echt even niet meer....![]()
Grappig dat het reisbureau dan weer precies met een tegenstrijdige reactie komtquote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:44 schreef Leinonlein het volgende:
Ik zou voor optie 2 gaan. Beiden liggen redelijk centraal, maar het centrum van Berlijn is huge dus dat zegt ansich nog weinig. Vanaf Potsdamer Platz zit je net even wat dichter bij alles in de buurt, zeker wanneer je ook wat dingetjes wil bekijken die wat oostelijker liggen (denk east side gallery bijvoorbeeld). De westkant van Berlijn (Ku'damm) trekt de meeste mensen toch wat minder... Ik zeg optie 2!
quote:Ik heb de 2 hotels bekeken en het zijn inderdaad 2 verschillende hotels.
Beide hotels zijn goed. Het is alleen zoals u ook al dacht, het Ibis Berlin Potsdamer Platz is dichter bij de grote bezienswaardigheden en veel is op loopafstand te doen.
Hotel Europa City ligt in een zijstraat van de Kurfurstendam, de grootste winkelstraat van Berlijn met diverse winkels, terrasjes en restaurants. De afstand naar de bezienswaardigheden zijn dus een stuk verder. Het openbaar vervoer is echter goed geregeld in Berlijn.
Wilt u dichtbij de bezienswaardigheden verblijven dan zou ik kiezen voor het Ibis Berlin, maar wilt u de mengeling van gezelligheid en cultuur ( de bezienswaardigheden per openbaar vervoer bekijken ) dan zou ik kiezen voor hotel Europa City. De meeste toeristische hotels liggen ook nabij de Kurfurstendam.
Het ligt er denk ik aan naar wat voor 'gezelligheid en cultuur' je op zoek bent. In Friedrichshain, Kreuzberg en Prenzlauer Berg heb je dat zeker ook wel, het is alleen wat rauwer (en dus veel interessanter en leuker, als je het mij vraagt). En qua uitgaan is daar ook een stuk meer te beleven.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Grappig dat het reisbureau dan weer precies met een tegenstrijdige reactie komtdat geeft weer meer onduidelijkheden ...
Het reisbureau zei...
[..]
Dat er meer hotels in het westen (lees: Ku'damm) liggen heeft m.i. niets te maken met de "mengeling van gezelligheid en cultuur" (want die heb je daar gewoon amper, ik hoor het graag als iemand een leuk terras weet nabij Ku'damm...) maar met de historie. Vroeger werden er nou eenmaal minder hotels in Oost-Berlijn gebouwd omdat je daar als toerist minder makkelijk binnenkwam. Maar goed, zo heb je in het westen ook wel weer bezienswaardigheden (Schloss Charlottenburg, Gedächtniskirche) maar in het oosten net even wat meer. Ik geloof dat ik het er niet makkelijker op maak, maar ik zou nog steeds voor optie 2 gaanquote:Op woensdag 13 juli 2011 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Grappig dat het reisbureau dan weer precies met een tegenstrijdige reactie komtdat geeft weer meer onduidelijkheden ...
Het reisbureau zei...
[..]
Tjah hoe moet ik het omschrijven, als "gewoon" "doorsnee" bestempelde eettentjes, cafe's, bars, kroegen e.d. vind ik al goed genoeg; het hoeft van mij niet perse echt rauw te zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:33 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Het ligt er denk ik aan naar wat voor 'gezelligheid en cultuur' je op zoek bent. In Friedrichshain, Kreuzberg en Prenzlauer Berg heb je dat zeker ook wel, het is alleen wat rauwer (en dus veel interessanter en leuker, als je het mij vraagt). En qua uitgaan is daar ook een stuk meer te beleven.
Zijn er in de omgeving van hotel nr 2 ook genoeg leuke eet gelegenheden binnen redelijke loopafstand of ligt dat gebied meer afgelegen ?quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:41 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Dat er meer hotels in het westen (lees: Ku'damm) liggen heeft m.i. niets te maken met de "mengeling van gezelligheid en cultuur" (want die heb je daar gewoon amper, ik hoor het graag als iemand een leuk terras weet nabij Ku'damm...) maar met de historie. Vroeger werden er nou eenmaal minder hotels in Oost-Berlijn gebouwd omdat je daar als toerist minder makkelijk binnenkwam. Maar goed, zo heb je in het westen ook wel weer bezienswaardigheden (Schloss Charlottenburg, Gedächtniskirche) maar in het oosten net even wat meer. Ik geloof dat ik het er niet makkelijker op maak, maar ik zou nog steeds voor optie 2 gaan.
@MCH jajaja oke, excusi
Alex - zoals het in de volksmond wordt genoemd - ligt erg centraal. Uitstappen bij Hauptbahnhof (dit is niet de eindhalte), en vanaf hier nog een klein stukje met de S-Bahn. Is goed te doenquote:Op donderdag 14 juli 2011 17:46 schreef Mekkalomp het volgende:
Weet iemand welke eindstation je moet nemen als je naar berlijn gaat? Ik heb voor mn ouders hotel geboekt bij alexanderplatz. Is alexanderplatz een centrale punt v
Nou, dat is in het oosten iig genoeg te vinden en ws ook nog goedkoper dan in het westen. Je moet ook weer niet denken dat er alleen kraakpanden staan ofzo, verre van dat.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tjah hoe moet ik het omschrijven, als "gewoon" "doorsnee" bestempelde eettentjes, cafe's, bars, kroegen e.d. vind ik al goed genoeg; het hoeft van mij niet perse echt rauw te zijn.
Mit einem Wiener Schnitzel und ein großes bier, voor een goede prijs ben ik doorgaans al wel tevreden. Een bar of cafe hoeft van mij niet echt extra vagant oid. te zijn.
Oke! Hauptbahnhof is toch berlin hbf?quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:31 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Alex - zoals het in de volksmond wordt genoemd - ligt erg centraal. Uitstappen bij Hauptbahnhof (dit is niet de eindhalte), en vanaf hier nog een klein stukje met de S-Bahn. Is goed te doen
What else?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:54 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
Oke! Hauptbahnhof is toch berlin hbf?
De kogel is door de kerk; we gaan naar hotel nr 2quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:41 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Dat er meer hotels in het westen (lees: Ku'damm) liggen heeft m.i. niets te maken met de "mengeling van gezelligheid en cultuur" (want die heb je daar gewoon amper, ik hoor het graag als iemand een leuk terras weet nabij Ku'damm...) maar met de historie. Vroeger werden er nou eenmaal minder hotels in Oost-Berlijn gebouwd omdat je daar als toerist minder makkelijk binnenkwam. Maar goed, zo heb je in het westen ook wel weer bezienswaardigheden (Schloss Charlottenburg, Gedächtniskirche) maar in het oosten net even wat meer. Ik geloof dat ik het er niet makkelijker op maak, maar ik zou nog steeds voor optie 2 gaan.
@MCH jajaja oke, excusi
Ik zat aan de Ku'damm en heb inderdaad moeten zoeken naar een goed terras. Maar op de kruising tegenover de C&A zit de Alt Berliner Biersalon, dit was opzich nog wel een leuk terras. Verder is Vapiano aan te raden, een mengeling tussen een zelfbedieningsrestaurant en een Italiaan. Zeer goede kwaliteit, en ook nog goedkoop. De Ku'damm, ja qua gezelligheid, het is niet bepaald een hippe wijk/straat, en als je jong bent kun je beter naar een andere wijk gaan. Toch is het opzich wel redelijk leuk om een beetje langs die winkels te slenteren. Het is toch dé straat van Berlijn.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:41 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
@MCH jajaja oke, excusi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua luchthavens heb ik keuzes in overvloed, ik woon precies tussen Dusseldorf, Eindhoven en Maastricht in.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:56 schreef Terpentin07 het volgende:
Vanaf welke luchthaven vlieg je dan, Düsseldorf? Anders zou je ook Ryanair vanaf Weeze kunnen overwegen. Is zeker goedkoper en bij maximaal 1 uur vliegtijd maakt het comfort ook niet zoveel uit.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:06 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Germanwings is wat Transavia van KLM is.Dik in orde, maar wel budget.
En Eurowings is ook weer voor 49% in bezit van LufthansaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het qua tijd niks uitmaakt of je naar Dusseldorf of Maastricht moet zou ik de laatste pakken. Goedkoper dus en je bent waarschijnlijk ook sneller de luchthaven uit omdat het een stuk kleiner is dan DUS
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
Schonefeld is zo'n 25 minuten met de S-Bahn vanaf Ostbahnhof. Is niet bepaald een modern vliegveld en veel te klein voor de huidige drukte daar. En je moet nog een stuk lopen vanaf de S-Bahn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:52 schreef Asskicker14 het volgende:
En voor aankomst in Berlijn, Tegel of Schonefeld?
Berlijn Tegel heb ik al ervaring mee toen ik 2 jaar geleden in Berlijn moest overstappen tussen Bangkok en Dusseldorf in, maar hoe is Schonefeld?
Pak de standaard U/S-bahn kaart erbij.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Is er ergens een openbaar vervoer routeplanner (website) om te bepalen hoe optimaal van Schönefeld Flughafe naar Potzdamer Platz te komen?
Btw; S-bahn verwijst naar bovengrondse openbaar vervoer en U-bahn verwijst naar ondergrondse openbaar vervoer (metro), ofniet?
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat werk vinden daar lastig is...quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:27 schreef JohnDDD het volgende:
Heb alweer heimwee naar Berlijn. Ook vanwege aanhoudende woningvindproblemen in Amsterdam. Voor 400 euro heb je in Berlijn al een apartementje in een centraal deel van de stad....denk er toch nog steeds over naar Berlijn te verhuizen...leuke mensen, goede voorzieningen, relaxte sfeer, veel plaats...
Dit klopt, de S-Bahn gaat niet meer rechtstreeks. Je kunt ook de trein nemen vanaf SXF richting centrum. Maar check http://www.fahrinfo-berlin.de/ en dan kun je per tijdstip zien wat de snelste route is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:53 schreef Fukjoeman het volgende:
[..]
Volgens mij kun je vanaf SXF naar Ostkreuz, daar overstappen op S naar Friedrich en vanuit daar met U naar Potzdamer Platz.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:03 schreef rubje het volgende:
zo maar tussendoor; Als ik aan Berlijn denk denk ik altijd maar aan 1 ding als eerste als ik er ben.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede reis en veel plezier!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo even de koffers inpakken en dan morgen vroeg ab nach Berlin
is dat het tentje tussen KDW en het metrostation? zo ja helemaal eens!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:24 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
![]()
![]()
Curry 36 blijft mijn favo! En witty's op de Wittenbergplatz
Kloptquote:Op zondag 24 juli 2011 19:54 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
is dat het tentje tussen KDW en het metrostation? zo ja helemaal eens!
Je kan net pech hebben. Twee weken terug toen ik er was heb ik in 8 dagen maar 1 avond/nachtje regen gehad, de rest van de dagen geen een keer een lange broek aan gehad en hele tijd luchtige shirtjes omdat het 24 graden of meer was.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:42 schreef Natalie het volgende:
Alleen maar regen gehad. Alle dagen, 24 uur per dag.
Musea gezien en voor de rest goed nageregend. De eerste indruk was dus niet fantastisch. Wie weet in de toekomst nog eens, met zonzekerheid.
watergate, berghein/panorambar, bar25 (als het nog bestaat)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:17 schreef Kevanovich het volgende:
Ik vertrek komende woensdag met vier vrienden voor 5 dagen naar Berlijn. Overdag uiteraard de bezienswaardigheden van de stad bekijken maar 's avond ook het bekende nachtleven opzoeken. Iemand nog tips qua clubs? Ik had al iets over Tresor gelezen maar voor de rest is het aanbod zo mega groot!
bar25 is niet meerquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:49 schreef Giallorosso het volgende:
[..]
watergate, berghein/panorambar, bar25 (als het nog bestaat)
niet naar: Weekend, matrix.
Grappig, ik was er 12 t/m 20 juli en die 17 juli was de enige regen die ik gezien heb (wat ik hiervoor ook postte, de ene dag regen was dus die dag). Inderdaad de 18e en 19e prachtig weer gehad, en de 20e weet ik niet zo erg meer maar toen ging ik weg.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:09 schreef MCH het volgende:
Ik was in Berlijn van 17 juli t/m 24 juli en bij aankomst hadden we een enorm regenachtige avond. Daarna ongeveer 2,5 dag goed weer met zelfs een strandmiddag aan de Muggelsee, maar voor de rest was het bar herfstweer met superveel regen. Gelukkig is er dan ook genoeg te doen zoals blacklight midgetgolf, het computerspellenmuseum of de vele overdekte winkelcentra.
Ach ik heb alle varianten in Berlijn - tot de knieën in de sneeuw tot en met 35 plus - meegemaakt en ik vermaak me altijd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:23 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Grappig, ik was er 12 t/m 20 juli en die 17 juli was de enige regen die ik gezien heb (wat ik hiervoor ook postte, de ene dag regen was dus die dag). Inderdaad de 18e en 19e prachtig weer gehad, en de 20e weet ik niet zo erg meer maar toen ging ik weg.
Maar jammer voor je, als je een week eerder was gegaan had je mooi weer vrees ik
Als je van Italiaans eten houd moet je zeker even Vapiano checken. Self-service concept, maar net zo veel kwaliteit als een gewone Italiaan. Pizza moet je bijvoorbeeld bij een counter bestellen, je krijgt evt al je drankje mee en een pieper, als je pizza klaar is gaat dat ding geluid maken en trillen. Bij binnenkomst krijg je een kaartje waarmee je alles kunt 'betalen', en aan het einde ga je naar de kassa toe om het af te rekenen, of als je buiten zit schiet je een ober aan. Hippe tent ook, als ik het publiek zo bekeek.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:41 schreef plakkert- het volgende:
Ik zoek nog steeds goede restaurantjes, niet te duur, maar ook zeker niet te goedkoop. Iemand tips?
Ik ben 11 juli t/m 15 juli geweest, heerlijk weer gehad, hele tijd ook droog. Zelfs op de dag zelf werd er onweer en veel regen voor Berlijn voorspeld, maar uiteindelijk geen druppel regen gezien.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:23 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Grappig, ik was er 12 t/m 20 juli en die 17 juli was de enige regen die ik gezien heb (wat ik hiervoor ook postte, de ene dag regen was dus die dag). Inderdaad de 18e en 19e prachtig weer gehad, en de 20e weet ik niet zo erg meer maar toen ging ik weg.
Maar jammer voor je, als je een week eerder was gegaan had je mooi weer vrees ik
ja had ik ook al aan gedacht maar die website van de ns is nogal vreemdquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:31 schreef Catch22- het volgende:
trein? Als moet je dan wel geluk hebben.
Welke was dat ook al weer? Volgens mij ben ik daar ook geweest maar weet het niet zeker meer.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:41 schreef Breach het volgende:
Wat een stad
Club Magnet is echt een mega-aanrader. Vette muziek en leuk volk binnen.
Hij zit naast Watergate ja. Maar de tering wat een tent. In Nederland heb ik nog nooit zo goed kunnen stappen als daar.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:53 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Welke was dat ook al weer? Volgens mij ben ik daar ook geweest maar weet het niet zeker meer.
Naast Watergate, eerst een trap omhoog, dan kon je links een zaal in waar je in de zaal links een paar banken had, rechts het dans gedeelte, en in het midden aan de muur de bar.
Terug naar die trap, dat was het halletje met toegang tot de plee, een 2e muziekzaal, en een rokerszaal?
Als dat hem is, die is inderdaad vetBijzonder goede sfeer, vette aankleding (die wc's helemaal onder met stift en stickers etc), en goede muziek.
Mja ik dacht dat het Magnet was, maar ik keek net wat fotootjes op internet en die kwamen me helemaal niet bekend voor.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:57 schreef Breach het volgende:
[..]
Hij zit naast Watergate ja. Maar de tering wat een tent. In Nederland heb ik nog nooit zo goed kunnen stappen als daar.
Sowieso Berlijn, wat een vrije sfeer in die stad
Het moet m wel zijn. Je beschrijving klinkt exact hetzelfde als dat ik me die tent herinner.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:59 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Mja ik dacht dat het Magnet was, maar ik keek net wat fotootjes op internet en die kwamen me helemaal niet bekend voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |