100% aflossingsvrij uiteraard, zodat je hem nét kon betalenquote:Op maandag 20 juni 2011 20:48 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Sterker nog, ik heb een hypotheek
In 2008 afgeslotenquote:Op maandag 20 juni 2011 20:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
100% aflossingsvrij uiteraard, zodat je hem nét kon betalen
Nopes 35 AV en 65% spaar, 10 jaar vast, nog 4 jaartjes te gaanquote:Op maandag 20 juni 2011 20:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
100% aflossingsvrij uiteraard, zodat je hem nét kon betalen
Nee, daar issie te oud voor. Zal wel ergens begin 90 zijn geweest.quote:
35 AV? En dan heb je een grote mond hierquote:Op maandag 20 juni 2011 20:49 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nopes 35 AV en 65% spaar, 10 jaar vast, nog 4 jaartjes te gaan
Nu pas? Tijd dat Donner ze een extra belastingverhoging geeftquote:Op maandag 20 juni 2011 20:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mijn ouders kochten een huis begin jaren 80. 3 jaar later zaten ze met een onderwaarde van zo'n 20-30% omdat de huizenmarkt kelderde. Nog twee maanden nu. Dan is het huis hypotheekvrij.
Psst Xeno, hoeveel is 1981 + 30 jaar?quote:Op maandag 20 juni 2011 20:55 schreef xenobinol het volgende:
Zeepbelblazers.... only in Brabant
[..]
Nu pas? Tijd dat Donner ze een extra belastingverhoging geeft
Ik ben de enige realistische huizenbezitter in dit topic.quote:
Huh?quote:Op maandag 20 juni 2011 20:40 schreef PierreBetfair het volgende:
Als je wat geld overhoudt is het veel voordeliger om af te lossen op je hypotheek want die rente is voorlopig nog wel een stuk hoger dan wat je op een spaarrekeing krijgt.
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:58 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik ben de enige realistische huizenbezitter in dit topic.
Dan nog, ben je 3,5x meer leenkneus dan ikquote:En die 35% AV kan ik makkelijk aflossen dmv de 10% boetevrije aflossing per jaar die je mag doen.
Dat kun je best vertellen, maar daar gelooft natuurlijk niemand wat van.quote:Ik zal je nog wat vertellen, binnen 2 jaar kan ik mn huis volledig aflossen als ik dat zou willen.
Nee hoor, Nederland is anders. Wil je dit soort dingen niet meer zeggen!!!!quote:Op maandag 20 juni 2011 20:58 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
En die 35% AV kan ik makkelijk aflossen dmv de 10% boetevrije aflossing per jaar die je mag doen.
Ik zal je nog wat vertellen, binnen 2 jaar kan ik mn huis volledig aflossen als ik dat zou willen.
Voor mn portemonnee zou het veel beter zijn als de prijzen lekker door zouden stijgen, maar dat is nu eenmaal niet zo. Ik zal het straks ook voor minder moeten verkopen dan ik destijds had verwacht, dus ik loop net zo goed 10 duizenden euros mis.
Waarover je 30% van die 4.5 box-3 belasting moet betalen.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh?
Ik heb 20 jaar hypotheek vast staan voor 4,35% bruto.
Ik krijg nu al op een termijndeposito 4,5% netto.
Moet ik het voorrekenen, of geloof je het zo wel?
Ja maar hey, hij kan het binnen 2 jaar allemaal aflossen he!quote:Op maandag 20 juni 2011 20:59 schreef Scorpie het volgende:
35% AV? Jezus vent, en dan durf je mij de les te lezen? Ga eens heel snel terug je hondenhok in, idioot dat je er bent
Precies.. Tot nu toe is Pierre de winnaarquote:Op maandag 20 juni 2011 21:01 schreef Censuur-152 het volgende:
AEX / Het grote huizenmarkt slowchat topic #6 : Waar leners vaststellen wie de grootste leenkneus is .fok.nl
Ik ga het proberen voor je:quote:Op maandag 20 juni 2011 20:39 schreef Bumbu het volgende:
jongens jongens het kwartje valt wel erg traag bij jou misschien moet je eens wat minder kwekken en meer zinnig nadenken:
Nou, ik weet niet van welke planeet jij komt, maar wat mij betreft gaat de rente morgen naar 30%, Mijn hypotheekrente van 4,35% verandert er niet door, dus mijn HRA ook niet. Mijn spaarrente daarentegen...quote:Als de rente stijgt dan moeten mensen meer rente betalen voor hun hypotheek en of hun woning nou minder waard is maakt niet uit hun schuld neemt niet af met de waardevermindering van hun woning. Kortom HRA kosten voor de staat nemen toe.
Verbeter de wereld, begin vooral bij jezelf.quote:misschien kan je eerst eens over de andere punten nadenken voordat ik je alles moet uitleggen.
Dat wist ik al een tijdjequote:Op maandag 20 juni 2011 21:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies.. Tot nu toe is Pierre de winnaar
Niet over de eerste 42000,- he... (En netto zit ik lager dan 3% hypotheekrente, maar dat had je vast al wel uitgerekend)quote:Op maandag 20 juni 2011 21:01 schreef PierreBetfair het volgende:
Waarover je 30% van die 4.5 box-3 belasting moet betalen.
Dus kom je uit op 3%
Yep, daarom nu niet aflossen, rente gaat alleen maar omhoog.quote:Probeer het later nog eens, als de spaarrente 6%+ is.
Dus over 4 jaar moet je hem verlengen? Sterkte dan maar. Zou zomaar kunnen dat de rente dan 2% (of 3 - 4 %) hoger is dan die van 2005. (En nee, 2% lager dan in 2005 kan bijna niet)quote:Op maandag 20 juni 2011 20:49 schreef PierreBetfair het volgende:
Nopes 35 AV en 65% spaar, 10 jaar vast, nog 4 jaartjes te gaan
En tevens ook degene die dat het beste kan verbergen.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:58 schreef PierreBetfair het volgende:
Als de rente blijft stijgen, gaan de huizenprijzen nog verder omlaag.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Niet over de eerste 42000,- he... (En netto zit ik lager dan 3% hypotheekrente, maar dat had je vast al wel uitgerekend)
Yep, daarom nu niet aflossen, rente gaat alleen maar omhoog.
Wat maakt het nou uit of je die k.k mee hebt gefinancierd of dat je het zelf hebt betaald. Je bent of je spaargeld kwijt, of je zit met een 10% hogere schuld.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:12 schreef CoolGuy het volgende:
Wanneer snappen mensen nou eens dat niet iedereen de k.k. mee financiert. Ja, een groep wel maar niet iedereen, en dat lijkt wel de opvatting te zijn hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |