Selectie Rabobankquote:Brent Bookwalter (VS)
Marcus Burghardt (Dui)
Cadel Evans (Aus)
Ivan Santaromita (Ita)
Michael Schär (Zwi)
Steve Morabito (Zwi)
Amaël Moinard (Fra)
Manuel Quinziato (Ita)
George Hincapie (VS)
Selectie Euskaltelquote:Carlos Barredo (Spa)
Lars Boom (Ned)
Laurens ten Dam (Ned)
Juan Manuel Garate (Spa)
Robert Gesink (Ned)
Bauke Mollema (Ned)
Grischa Niermann (Dui)
Luis Leon Sanchez (Spa)
Maarten Tjallingii (Ned)
Selectie Quick Stepquote:Gorka Izagirre (Spa)
Egoi Martínez (Spa)
Alan Pérez (Spa)
Rubén Pérez (Spa)
Samuel Sánchez (Spa)
Amets Txurruka (Spa)
Pablo Urtasun (Spa)
Iván Velasco (Spa)
Gorka Verdugo (Spa)
Selectie RadioShackquote:Tom Boonen (Bel)
Sylvain Chavanel (Fra)
Gerald Ciolek (Dui)
Dries Devenyns (Bel)
Addy Engels (Ned)
Jérôme Pineau (Fra)
Gert Steegmans (Bel)
Niki Terpstra (Ned)
Kevin De Weert (Bel)
Selectie Liquigasquote:Jani Brajkovic (Slo)
Chris Horner (VS)
Markel Irizar (Spa)
Andreas Klöden (Dui)
Levi Leipheimer (VS)
Dmitriy Muravyev (Kaz)
Sérgio Paulinho (Por)
Yaroslav Popovych (Oek)
Haimar Zubeldia (Spa)
Selectie Saxo Bankquote:Ivan Basso (Ita)
Paolo Longo Borghini (Ita)
Daniel Oss (Ita)
Fabio Sabatini (Ita)
Alessandro Vanotti (Ita)
Maciej Bodnar (Pol)
Maciej Paterski (Pol)
Sylvester Szmyd (Pol)
Kristjan Koren (Slo)
Selectie Team Skyquote:Alberto Contador (Spa)
Jesús Hernández (Spa)
Daniel Navarro (Spa)
Benjamin Noval (Spa)
Richie Porte (Aus)
Nicki Sřrensen (Den)
Chris Anker Sřrensen (Den)
Matteo Tosatto (Ita)
Brian Vandborg (Den)
Team Leopard-Trekquote:Edvald Boasson Hagen (Noo)
Juan Antonio Flecha (Spa)
Simon Gerrans (Aus)
Christian Knees (Dui)
Ben Swift (GBr)
Geraint Thomas (GBr)
Rigoberto Urán (Col)
Bradley Wiggins (GBr)
Xavier Zandio (Spa)
Vacansoleilquote:Fabian Cancellara (Zwi)
Jakob Fuglsang (Den)
Linus Gerdemann (Dui)
Maxime Monfort (Bel)
Stuart O'Grady (Aus)
Joost Posthuma (Ned)
Andy Schleck (Lux)
Frank Schleck (Lux)
Jens Voigt (Dui)
Omega Pharma-Lottoquote:Borut Bozic (Slo)
Romain Feillu (Fra)
Thomas De Gendt (Bel)
Johnny Hoogerland (Ned)
Björn Leukemans (Bel)
Marco Marcato (Ita)
Wout Poels (Ned)
Rob Ruygh (Ned)
Lieuwe Westra (Ned)
Astanaquote:Philippe Gilbert (Bel)
André Greipel (Dui)
Sebastian Lang (Dui)
Jurgen Roelandts (Bel)
Marcel Sieberg (Dui)
Jurgen Van den Broeck (Bel)
Jurgen Van de Walle (Bel)
Jelle Vanendert (Bel)
Frederik Willems (Bel)
quote:Remy Di Gregorio (Fra)
Dmitriy Fofonov (Kaz)
Andriy Grivko (Oek)
Maxim Iglinskiy (Kaz)
Roman Kreuziger (Tsj)
Paolo Tiralongo (Ita)
Tomas Vaitkus (Lit)
Alexander Vinokourov (Kaz)
Andrey Zeits (Kaz)
hij wou graag meerijden hoor.,quote:Op maandag 20 juni 2011 10:51 schreef Chiappucci het volgende:
Jammer dat Kroon niet meegaat. Zal nog wel niet helemaal hersteld zijn na zijn val in de Ronde van Vlaanderen. Maar zou zo'n Santaromita nou echt meer betekenen voor de ploeg dan Kroon?
Kroon in goede doen (dus met een goede voorbereiding) lijkt me van grotere waarde dan Santaromita om eerlijk te zijn...quote:Op maandag 20 juni 2011 10:51 schreef Chiappucci het volgende:
Jammer dat Kroon niet meegaat. Zal nog wel niet helemaal hersteld zijn na zijn val in de Ronde van Vlaanderen. Maar zou zo'n Santaromita nou echt meer betekenen voor de ploeg dan Kroon?
Santaromita is wel een stuk beter bergop dan Kroon en types zoals Karsten hebben ze met Burghardt, Schär en Quinziato al genoeg. Logische keuze dus.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:18 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Kroon in goede doen (dus met een goede voorbereiding) lijkt me van grotere waarde dan Santaromita om eerlijk te zijn...
Nee, is nog niet topfit op dit moment, maar had anders ook geen kans gemaakt bij Garmin waarschijnlijk. Die hebben een hele goede Tourploeg.quote:
Maaskant wordt toch bij Garmin al jaren als vaste waarde gebruikt bij de tour... Jammer, ik vind m altijd wel leuk koersen. Zeker op de wat vlakkere ritten wil hij nog wel eens een kopgroepje proberen mee te pikken.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, is nog niet topfit op dit moment, maar had anders ook geen kans gemaakt bij Garmin waarschijnlijk. Die hebben een hele goede Tourploeg.
Maaskant werd vorig jaar op het laatste moment als reserve opgeroepen, dus vaste waarde is ook niet helemaal waarquote:Op maandag 20 juni 2011 12:35 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Maaskant wordt toch bij Garmin al jaren als vaste waarde gebruikt bij de tour... Jammer, ik vind m altijd wel leuk koersen. Zeker op de wat vlakkere ritten wil hij nog wel eens een kopgroepje proberen mee te pikken.
Of hij nu als reserve mee is gegaan of op voorhand mee mocht, hij is toch al flink wat jaartjes actief in Le grande boucle.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:06 schreef franklop het volgende:
[..]
Maaskant werd vorig jaar op het laatste moment als reserve opgeroepen, dus vaste waarde is ook niet helemaal waar
drie om precies te zijnquote:Op maandag 20 juni 2011 13:11 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Of hij nu als reserve mee is gegaan of op voorhand mee mocht, hij is toch al flink wat jaartjes actief in Le grande boucle.
Maar wie mag er sprinten, Farrar of Hushovd? Of gaan ze gewoon allebei voor (meerdere) ritwinst(en)?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, is nog niet topfit op dit moment, maar had anders ook geen kans gemaakt bij Garmin waarschijnlijk. Die hebben een hele goede Tourploeg.
Gaan beide mee. Hushovd mag het vast doen op de moeilijkere aankomsten en Farrar in de echt vlakke sprints.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:05 schreef Doff het volgende:
[..]
Maar wie mag er sprinten, Farrar of Hushovd? Of gaan ze gewoon allebei voor (meerdere) ritwinst(en)?
Dat lijkt me ook. Hushovd kan nog best redelijk een bergje over komen, en ik dacht dat in week 2 er nog wel wat van dat soort aankomsten zijn. Farrar is wat dat betreft wat meer een Van Hummeltjequote:Op maandag 20 juni 2011 15:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gaan beide mee. Hushovd mag het vast doen op de moeilijkere aankomsten en Farrar in de echt vlakke sprints.
Hij is niet MET Weylandt verongelukt, het was zijn boezemvriend. Maar in zn hoofd zal het nog niet altijd goed zitten, maar won vorige week nog in de Ster ZLM Tourquote:Op maandag 20 juni 2011 15:13 schreef tdrone het volgende:
is farrar er weer bovenop na het ongeluk met weylandt of was hij dat niet die weken erna nog slecht reed voor zijn doen?
ja dat bedoelde ikquote:Op maandag 20 juni 2011 15:23 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij is niet MET Weylandt verongelukt, het was zijn boezemvriend. Maar in zn hoofd zal het nog niet altijd goed zitten, maar won vorige week nog in de Ster ZLM Tour
quote:Gorka Izagirre (Spa)
Egoi Martínez (Spa)
Alan Pérez (Spa)
Rubén Pérez (Spa)
Samuel Sánchez (Spa)
Amets Txurruka (Spa)
Pablo Urtasun (Spa)
Iván Velasco (Spa)
Gorka Verdugo (Spa)
Ik heb nog tijden meegemaakt dat er een twintigtal Nederlandse renners meededen in de TdFquote:Op maandag 20 juni 2011 11:53 schreef Felagund het volgende:
Waarschijnlijk dus rond de 9 Nederlanders dit jaar? Posthuma en Terpstra lijken me al zeker, net als Mollema, Gesink, Boom bij Rabobank en Westra, Hoogerland en Poels bij Vacansoleil. Dan waarschijnlijk nog Ten Dam bij Rabobank.
Het is Ten Dam en Tjallingi geworden en als Engels ook mee doet rijden er 11 Nederlanders de tour. Aangenomen dat Ruijgh niet meedoet.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:25 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb nog tijden meegemaakt dat er een twintigtal Nederlandse renners meededen in de TdF
Addy Engelsquote:Op maandag 20 juni 2011 16:17 schreef Chiappucci het volgende:
Quick-Step schijnt ook definitief te zijn (volgens L'Equipe)
-Boonen, Steegmans, de Weert, Devenyns, Chavanel, Pineau, Ciolek, Terpstra, Engels.
Klopt het dat Engels nog nooit wat gewonnen heeft?quote:Op maandag 20 juni 2011 16:31 schreef marcodej het volgende:
Engels? Vreemde keuze. Ik dacht ook dat De Maar de Tour ging rijden?
nvmquote:Op maandag 20 juni 2011 16:36 schreef Doff het volgende:
[..]
Klopt het dat Engels nog nooit wat gewonnen heeft?
quote:Op maandag 20 juni 2011 16:36 schreef Doff het volgende:
[..]
Klopt het dat Engels nog nooit wat gewonnen heeft?
Klopt, gaat hij dan niet?quote:Op maandag 20 juni 2011 16:31 schreef marcodej het volgende:
Engels? Vreemde keuze. Ik dacht ook dat De Maar de Tour ging rijden?
Ik zie hem niet in dat rijtje staan?quote:
Overheen gekeken, had het rijtje van QS niet gezien.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik zie hem niet in dat rijtje staan?
Lol, ik wist ook niet dat ie nog meedeedquote:Op maandag 20 juni 2011 16:28 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Addy EngelsEigenlijk al gestopt met wielrennen om leraar te worden, nu de Tour met Quick-Step, wat is die ploeg afgezakt zeg. Maar hopen dat Bakala volgend jaar dik de portemonnee trekt.
quote:Tom Boonen (Bel)
Sylvain Chavanel (Fra)
Gerald Ciolek (Dui)
Dries Devenyns (Bel)
Addy Engels (Ned)
Jérôme Pineau (Fra)
Gert Steegmans (Bel)
Niki Terpstra (Ned)
Kevin De Weert (Bel)
of misschien doen ze het hetzelde als team garminquote:Op maandag 20 juni 2011 17:33 schreef Doff het volgende:
Kom ik weer:
Ciolek of Boonen kopman? Ciolek lijkt me logischer, maar het zal in eerste instantie wel Boonen zijn?
Het is natuurlijk niet zo dat alle beste renners meedoen in de Tour. Als Freire had gewild was hij vast van start gegaan..quote:Op maandag 20 juni 2011 19:15 schreef Marcoss het volgende:
Toch wel opvallend als je ziet dat Breschel, Martens en Freire gewoon gepasseerd kunnen worden bij Rabobank en bij Quick Step opeens Addy Engels geselecteerd wordt.
Ik had het idee dat het vooral de teamleiding is van Rabo die Freire uit de tour heeft gehouden.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:40 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat alle beste renners meedoen in de Tour. Als Freire had gewild was hij vast van start gegaan..
Ik had begrepen dat hij de vuelta wilde doen om zo het beste in vorm te zijn voor het wk.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik had het idee dat het vooral de teamleiding is van Rabo die Freire uit de tour heeft gehouden.
Nee, er is al vanaf het begin van het seizoen aangegeven bij hem dat er geen plek voor hem zou zijn aangezien ze vol voor het klassement zouden gaan.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:02 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat hij de vuelta wilde doen om zo het beste in vorm te zijn voor het wk.
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:29 schreef marcodej het volgende:
Nu de selecties langzaam bekend worden, tijd voor een adoptierenner-topic?
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja idd, en om nou te gaan wisselen is ook weer wat. Ik zal hem de 26e openen ok?
Ja, en er drie in de top 10 eindigdenquote:Op maandag 20 juni 2011 16:25 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb nog tijden meegemaakt dat er een twintigtal Nederlandse renners meededen in de TdF
Dat geeft eens te meer aan hoe sterk de Rabo wel niet is. Als je dat soort mannen, inclusief Kruiswijk, thuis moet laten omdat je betere renners hebt voor je doel te verwezenlijken.... Rabo is imho wat dat aangaat op het moment het sterkst van het gehele peletonquote:Op maandag 20 juni 2011 19:15 schreef Marcoss het volgende:
Toch wel opvallend als je ziet dat Breschel, Martens en Freire gewoon gepasseerd kunnen worden bij Rabobank en bij Quick Step opeens Addy Engels geselecteerd wordt.
Da's ook waar inderdaad. Als het niet te vroeg is, en ze zitten dus nog in hun opbouw, dan kan het enorm mooi worden. Als het wel te vroeg is, is het af gaan als een gieterquote:Op maandag 20 juni 2011 22:07 schreef franklop het volgende:
Wat je je kan afvragen is of dat het niet te vroeg te goed is. Zwaartepunt van de Tour is pas over een maand..
in 2009 hadden ze een zware strijd om de resterende plekken, toen viel de Tour zwaar tegen eigenlijkquote:Op maandag 20 juni 2011 22:16 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Da's ook waar inderdaad. Als het niet te vroeg is, en ze zitten dus nog in hun opbouw, dan kan het enorm mooi worden. Als het wel te vroeg is, is het af gaan als een gieter
Vorig jaar ging de dubbel hem best aardig af. Dit jaar was hij in de Giro alvast beter dan vorig jaar.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:26 schreef akakedabra het volgende:
John "de veldrijder" Gadret gaat ook naar de tour, hoop dat ie fit is en in vorm is zoals in Giro al is dat voor veel renners niet te doen maar het is een Fransman dus voor eigen volk wie weet.. Het wordt een spannende Tour de France... heb er zin in
http://uk.eurosport.yahoo(...)-confirmed-tour.html
Het is natuurlijk geen garantie, maar de huidige luxe-positie van Rabo geeft wel een leuke indicatie denk ikquote:Op maandag 20 juni 2011 22:17 schreef franklop het volgende:
[..]
in 2009 hadden ze een zware strijd om de resterende plekken, toen viel de Tour zwaar tegen eigenlijk
Saxobank heeft inmiddels 8 namen vrijgegeven. Cooke, zou die nog in de top van de sprinters kunnen komen? En vraag me echt af wat Contador kan na de Giro.quote:Alberto Contador, Richie Porte, Dani Navarro, Jesús Hernández, Chris Sorensen, Nicki Sorensen, Baden Cooke, Juan José Haedo
En dat is de 3e die dit postquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Saxobank heeft inmiddels 8 namen vrijgegeven. Cooke, zou die nog in de top van de sprinters kunnen komen? En vraag me echt af wat Contador kan na de Giro.
Redelijk sterke selectie die Saxo meeneemt. Met name de Sörensens zijn sterke renners die Contador prima kunnen gaan helpen. Ik snap alleen Cooke en Haedo niet helemaal. Die had ik lekker thuis gelaten eigenlijk. De Tour (en alle grote rondes) laten zich imho niet meer lenen om op meer dan 1 paard te wedden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Saxobank heeft inmiddels 8 namen vrijgegeven. Cooke, zou die nog in de top van de sprinters kunnen komen? En vraag me echt af wat Contador kan na de Giro.
Het is dus nog even afwachten.... Toch lijken deze mannen me wel een logische keuze en zal de definitieve selectie er denk ik niet heel veel anders uit komen te zienquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:16 schreef Marcoss het volgende:
Die selectie is overigens nog nergens bevestigd door Saxo zelf.
Dat ook, plus dat hij het wel moet gaan opnemen dan tegen mannen als Cavendish, Farrar en eventueel Petacchi (mocht die er bij zijn wat wel te hopen is, anders moet ik mn ploeg aanpassenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:19 schreef Marcoss het volgende:
Ik denk dat Haedo nog wegvalt en ze Larsson en Noval meenemen. Haedo is een hele goede sprinter (één van de snelste in het peloton), maar heeft wel renners nodig die hem moeten brengen. Alleen Cooke is dan te weinig, denk ik.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:24 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dat ook, plus dat hij het wel moet gaan opnemen dan tegen mannen als Cavendish, Farrar en eventueel Petacchi (mocht die er bij zijn wat wel te hopen is, anders moet ik mn ploeg aanpassen). Tsja, dat zijn wel heel rappe kerels waardoor de kans op een sprint-zege er ook niet groter op wordt.
Naar mijn mening kan je als poeg niet meer je op meerdere truien storten; het is ofwel een sprinters-ploeg, ofwel een klimmers-ploeg / algemeen klassment. Ergens er tussenin blijven zweven is van alle2 de werelden precies net niets. Als Saxo moet kiezen, zullen ze met Contador in de gelederen uiteraard niet voor het sprinten kiezen
quote:Lampre-ISD heeft zijn selectie voor de Ronde van Frankrijk al voor twee derden klaar. De Italiaanse formatie heeft WielerFlits laten weten dat al zes renners, onder wie sprinter Alessandro Petacchi en klimmer Damiano Cunego, zeker zijn van een plaatsje in de selectie.
Naast Petacchi en Cunego zijn ook Danilo Hondo, Grega Bole, Adriano Malori en Matteo Bono al zeker dat ze over anderhalve week van start zullen gaan in de Tour. De overige drie namen worden na de nationale kampioenschappen, die dit weekend op het programma staan, bekend gemaakt.
quote:
Mooie selectie waar wel wat etappe-overwinningen mogelijk voor zijn. Feillu en Bozic zijn toch wel gerenomeerde sprinters aan het worden. Verder allemaal renners die niet vies zijn van eens op avontuur te gaan in een kopgroep. Klassement zal er niet echt in zitten, maar dag-succesjes en exposure moet zeker mogelijk zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:00 schreef DeMessias het volgende:
Vacansoleil
Romain Feillu
Borut Božic
Thomas De Gendt
Johnny Hoogerland
Sergey Lagutin
Björn Leukemans
Marco Marcato
Wout Poels
Lieuwe Westra
Wel wat etappeoverwinningen?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:02 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Mooie selectie waar wel wat etappe-overwinningen mogelijk voor zijn. Feillu en Bozic zijn toch wel gerenomeerde sprinters aan het worden. Verder allemaal renners die niet vies zijn van eens op avontuur te gaan in een kopgroep. Klassement zal er niet echt in zitten, maar dag-succesjes en exposure moet zeker mogelijk zijn
gevolgd door mogelijk... Oftewel, meerdere malen in de positie komen om eventueel te gaan winnen. Denk aan een massa-sprint of een paar keer in een ontsnapping waarbij een klein groepje de finale rijdt. Dat wil dus niet zeggen dat ze er een aantal zouden moeten gaan pakken, maar wel een aantal keer de mogelijkheid tot zouden moeten kunnen gaan krijgen.quote:
Malori is een heel aardig talent, dat ook leuk kan tijdrijden. Uiteraard te jong om nu al echt van zich te laten horen, maar mooi dat hij ervaring op kan doen. Bono is een knecht en Bole is zelf ook een behoorlijke sprinter (zeker heuveltje op), maar zal wel voor Petacchi moeten gaan werken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]Uiteraard dat Hondo ook mee is als Petacchi mee is. De meester-sprint-aantrekker
Cunego leekt me ook niet meer dan logisch. Bole, Malori en Bono zijn voor mij relatief onbekend, maar Cunego kennende zal hij wel weer zn eigen plan trekken.
Tsja, wat is buffelen voor een top 10 plek waard lijkt me dan? Misschien wel door middel van een etappe-overwinning genoeg tijd gaan pakken om zodoende ook weer wat met zn klassement te kunnen??quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:12 schreef cafca het volgende:
Wat gaat Cunego doen in de tour? Mooie etappewinst pakken? Of buffelen voor een top 10 plek?
Bole wist ik inderdaad dat die vaak nog mee zit in de Lampre-trein (komt meestal voor Hondo op kop). En wat mogen we van Bono verwachten?? Knecht als Niermann?? Of knecht als Garate?? Of meer Ten Dam / Tjalingii?? (om het maar even in Rabo-termen te houdenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Malori is een heel aardig talent, dat ook leuk kan tijdrijden. Uiteraard te jong om nu al echt van zich te laten horen, maar mooi dat hij ervaring op kan doen. Bono is een knecht en Bole is zelf ook een behoorlijke sprinter (zeker heuveltje op), maar zal wel voor Petacchi moeten gaan werken.
Cunego zal z'n ritjes wel weer uit gaan kiezen en wie weet voor de bollen gaan, hoewel dat met de nieuwe regels dacht ik wat lastiger gaat worden.
Renshaw is zeker belangrijk voor de HTC-treinquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:23 schreef DeMessias het volgende:
De meestersprintaantrekker is toch Renshaw geworden, al laat Oss ook mooie dingen zien.
Via Sporza. Devolder heeft zelf afgehaakt. Op Wout Poels na was de rest al zeker van een selectie.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:44 schreef Chiappucci het volgende:
Hoe kom je aan die selectie van Vacansoleil. Die wordt toch pas donderdag officieel gemaakt?
Van Bono hoef je niet veel (zeg maar nietsquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:40 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Bole wist ik inderdaad dat die vaak nog mee zit in de Lampre-trein (komt meestal voor Hondo op kop). En wat mogen we van Bono verwachten?? Knecht als Niermann?? Of knecht als Garate?? Of meer Ten Dam / Tjalingii?? (om het maar even in Rabo-termen te houden)
Zouden we hier dan een kanshebber tegen het lijf zijn gelopen voor de titel De onopvallendste renner tijden de tour 2011: ??quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:49 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Van Bono hoef je niet veel (zeg maar niets) in het hooggebergte te verwachten. Mss dat hij eens mee zal zitten in een ontsnapping tijdens de Tour, maar voor de rest is het bidons halen en het gat met de koplopers niet al te groot laten worden als ze voor Petacchi gaan....in Rabotermen zou ik dan zeggen Niermann. Heel nuttig, maar meestal onopvallend.
Dit zou best wel eens de selectie kunnen zijn hoor, maar ik denk dat dit gewoon een eigen interpretatie van Sporza is. Het ging eigenlijk nog tussen Lagutin, Ruijgh en Veuchelen voor de laatste plaats.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:48 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Via Sporza. Devolder heeft zelf afgehaakt. Op Wout Poels na was de rest al zeker van een selectie.
Ruijgh gaat denk ik niet mee, maar mag in de Vuelta laten zien wat hij waard is. Lagutin of Veuchelen blijft dan nog over.... Als ik zou moeten kiezen zou ik voor Veuchelen kiezen maar dat is maar net welke tactiek ze willen gaan aanhangen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:52 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dit zou best wel eens de selectie kunnen zijn hoor, maar ik denk dat dit gewoon een eigen interpretatie van Sporza is. Het ging eigenlijk nog tussen Lagutin, Ruijgh en Veuchelen voor de laatste plaats.
Bij Veuchelen (en ook bij Mouris overigens) gebeurt er ten minste nog wel eens wat. Bij Lagutin vraag ik me wel eens af of naar een pak blanke vla kijken niet nog aantrekkelijker isquote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:17 schreef Chiappucci het volgende:
Veuchelen, die heeft toch geen enkele meerwaarde. Ja, als bidonnenraper misschien.
Kun je net zo goed Jens Mouris opstellen.
Heeft Klöden een geslachtsverandering ondergaan?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:51 schreef Pranjicc het volgende:
Jani Brajkovic
Chris Horner
Markel Irizar
Andrea Klöden
Levi Leipheimer
Dmitriy Muravyev
Sérgio Paulinho
Yaroslav Popovych
Haimar Zubeldia
http://www.livestrong.com(...)unced/#ixzz1PwSvJOQA
Geen McEwen
sterk team maar ik betwijfel of leipheimer het kanquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:51 schreef Pranjicc het volgende:
Jani Brajkovic
Chris Horner
Markel Irizar
Andrea Klöden
Levi Leipheimer
Dmitriy Muravyev
Sérgio Paulinho
Yaroslav Popovych
Haimar Zubeldia
Geen McEwen
Ga me nou niet vertellen dat hij ook nog van nationaliteit is veranderd.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:54 schreef cafca het volgende:
Andrea is in Italie anders een heel normale jongensnaam, hoor. (Tafi, Peron...)
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:09 schreef Marcoss het volgende:
Denk eerder dat Horner en Klöden de kopmannen zijn en niet Leipheimer.
Bij rsh hebben ze 4kopmannen tot na de eerste bergrit. Daarna gaan ze kijken wat er gebeurd is of gaat gebeuren. (leipo, kloden,brajko en horner)quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:09 schreef Marcoss het volgende:
Denk eerder dat Horner en Klöden de kopmannen zijn en niet Leipheimer.
Geen echte verrassingen in deze selectie, behalve dan McEwen die ontbreekt. Had m wel mee verwacht, maar dit is ook een vrij logische selectie weer lijkt me.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:51 schreef Pranjicc het volgende:
Jani Brajkovic
Chris Horner
Markel Irizar
Andrea Klöden
Levi Leipheimer
Dmitriy Muravyev
Sérgio Paulinho
Yaroslav Popovych
Haimar Zubeldia
Geen McEwen
Enkel Irizar lijkt me inwisselbaar (met bvb een rosseler), maar verder vrij logische selectie.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:37 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Geen echte verrassingen in deze selectie, behalve dan McEwen die ontbreekt. Had m wel mee verwacht, maar dit is ook een vrij logische selectie weer lijkt me.
Winnaar can de TTT is meestal niet de som van de beste tijdrijders, zeker in zulke korte TTTs. Al zal bruyneel er wel op geoefend hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:52 schreef Marcoss het volgende:
Misschien wel de topfavoriet voor de TTT met deze ploeg. Hoewel ze op die leeftijd niet zo makkelijk meer op gang komen
Apart dat ze Sabatini na de Giro opnieuw meenemen. Geen Finetto en geen Damiano Caruso verrast me wel.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:06 schreef Marcoss het volgende:
L'équipe Liquigas pour le Tour de France
Ivan Basso, Paolo Longo Borghini, Daniel Oss, Fabio Sabatini, Alessandro Vanotti, Maciej Bodnar, Maciej Paterski, Sylvester Szmyd, Kristjan Koren
http://www.cyclismactu.ne(...)witter#ixzz1PzQ4n8ba
quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:06 schreef Beregd het volgende:
[..]
Enkel Irizar lijkt me inwisselbaar (met bvb een rosseler), maar verder vrij logische selectie.
2 grote rondes achter elkaar kan op zich wel hoor. Gebruikelijker is Tour/Vuelta of Giro/Vuelta, maar Giro/Tour kan op zich ook wel. Er zijn er meer die het doenquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Apart dat ze Sabatini na de Giro opnieuw meenemen. Geen Finetto en geen Damiano Caruso verrast me wel.
Tuurlijk kan dat, dat hoef je mij ook niet te zeggen. Het gaat me om het feit dat Sabatini het doet. Als ze hem als sprinter willen inzetten, hadden ze ook Viviani of Guarnieri mee kunnen nemen. En voor knechten zijn er ook beteren dan hem, die ook nog eens geen Giro hebben gereden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:28 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
2 grote rondes achter elkaar kan op zich wel hoor. Gebruikelijker is Tour/Vuelta of Giro/Vuelta, maar Giro/Tour kan op zich ook wel. Er zijn er meer die het doen
Tsja, da's ook wel weer waar...quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, dat hoef je mij ook niet te zeggen. Het gaat me om het feit dat Sabatini het doet. Als ze hem als sprinter willen inzetten, hadden ze ook Viviani of Guarnieri mee kunnen nemen. En voor knechten zijn er ook beteren dan hem, die ook nog eens geen Giro hebben gereden.
Contractueel zal het bij hem nooit vastgesteld zijn. Ik denk dat ze hem meenemen ook mede met het oog op de ploegentijdrit, maar ook daarvoor hadden ze net zo goed achtervolger Viviani mee kunnen nemen. En Viviani is nog een stuk rapper ook dan Sabatini. Maar ik had toch minstens één van het drietal Ponzi-Finetto-Caruso mee zouden nemen. Dat verrast me nog wel het meest.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:50 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Tsja, da's ook wel weer waar...Sabatini begint me nu inderdaad ook wel een raadsel te worden... Misschien gokken ze op een ontsnapping met Sabatini? Want als je met een groep van pakweg 10 renners erop uit zal trekken, dan is hij bij de meet waarschijnlijk wel de rapste van dat groepje. Iets anders kan ik eigenlijk ook niet echt bedenken om hem mee te nemen...
(of natuurlijk contractueel al vast gesteld)
Dat lijkt er meer op wat betreft Saxo. Alleen geen Larsson verbaast me.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:57 schreef Marcoss het volgende:
Selectie Saxo: Alberto Contador, Jesús Hernández Blazquez, Daniel Navarro Garcia, Benjamin Noval, Richie Porte, Nicki Sřrensen, Chris Anker Sřrensen, Matteo Tosatto, Brian Vandborg
http://saxobanksungard.com/races.asp?r_id=2374#nu
Yep, de selectie van Tosatto snap ik niet echt als je geen sprinter meeneemt. Wellicht voor de TTT?quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt er meer op wat betreft Saxo. Alleen geen Larsson verbaast me.
Ik verwacht van Brajkovic juist het minste. Klöden, Leipheimer en Horner hebben allen gewoon een goed seizoen achter de rug. Brajkovic niet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:26 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Bij rsh hebben ze 4kopmannen tot na de eerste bergrit. Daarna gaan ze kijken wat er gebeurd is of gaat gebeuren. (leipo, kloden,brajko en horner)
Brajkovic is hun man waar ze het meest van verwachten (Bruyneel) zeker toekomst gezien. Echter hebben ze daar ook al bijgezet dat Brajkovic maar een korte piek heeft en die dus moet overeenkomen met de 3de week anders loopt het mis.
Het team is op papier natuurlijk weer het sterkste...(alleen geen afmaker). Maar dat zijn ze al jaren en meestal komt het er niet uit.
Ook weinig verrassingen. Zoals gezegd, Tossato is de meest opvallende naam, maar het zal vast wel te maken hebben met zijn vorm, de vorm van andere renners en wat Saxo nog meer van plan is dit jaar. Mogelijk dat ze met de Vuelta in het achterhoofd daar ook nog rekening mee hebben gehouden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:57 schreef Marcoss het volgende:
Selectie Saxo: Alberto Contador, Jesús Hernández Blazquez, Daniel Navarro Garcia, Benjamin Noval, Richie Porte, Nicki Sřrensen, Chris Anker Sřrensen, Matteo Tosatto, Brian Vandborg
http://saxobanksungard.com/races.asp?r_id=2374#nu
3 Polenquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:06 schreef Marcoss het volgende:
L'équipe Liquigas pour le Tour de France
Ivan Basso, Paolo Longo Borghini, Daniel Oss, Fabio Sabatini, Alessandro Vanotti, Maciej Bodnar, Maciej Paterski, Sylvester Szmyd, Kristjan Koren
http://www.cyclismactu.ne(...)witter#ixzz1PzQ4n8ba
quote:Hilaire Van Der Schueren, ploegleider bij Vacansoleil-DCM, zit nog met één vraagteken om zijn negenkoppige selectie voor de Tour de France definitief in te kleuren. 'Dat vraagteken is Stijn Devolder', aldus Van Der Schueren. 'Ik zou hem er heel graag bij hebben, maar als de renner in kwestie zelf aangeeft dat hij niet goed genoeg is, moeten we maar beter uitkijken naar een vervanger. Donderdag hakken we de knoop door.'
'Ik heb voor Devolder nog drie renners achter de hand die zijn plaats kunnen innemen', vervolgde de ploegleider woensdag bij de start van Halle-Ingooigem. 'Die keuze ligt tussen Frederik Veuchelen, de Oezbeek Sergey Lagutin of de Nederlander Rob Ruijgh. De ploeg reist volgende week woensdag af. Daags nadien verkennen wij nog eens de ploegentijdrit.'
De renner in kwestie vertrok in Halle wellicht voor het laatst dit jaar in de nationale driekleur. Tenzij dan in een tijdrit, dat BK wordt pas in augustus betwist. 'Ik ben nog niet honderd procent zeker of ik al dan niet deelneem aan de Ronde van Frankrijk', gaf Devolder mee. 'Als het moet van de ploegleiding dan moet het, maar het zou eventueel een domper kunnen betekenen op het verdere verloop van mijn seizoen.'
die gaat dus niet meequote:Alexander Porsev is vandaag tijdens de Belgische wielerkoers Halle-Ingooigem, verrassend gewonnen door de Nederlander Roy Curvers, zwaar ten val gekomen. De Rus, die in dienst rijdt van Katoesja, mist daardoor de Tour de France. Die begint op 2 juli.
Porsev liep door de smak onder meer een hersenschudding, een gebroken neus en een diepe wond onder het rechteroog op. Hij raakte bovendien een paar tanden kwijt. De ongelukkige renner moet nog zeker enkele dagen in het ziekenhuis van Ronse blijven.
De sponsor schijnt ook nog wat in de melk te brokkelen hebben. Wordt interessant als hij zondag BK wordt (wat me onwaarschijnlijk lijkt). Een Belgische kampioenstrui in de Tour is belangrijk voor een sponsor.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef Chiappucci het volgende:
Irritante vent die Van der Schueren. Devolder heeft al 100 keer gezegd dat hij de Tour dit jaar niet wil rijden, maar nee, Hilaire blijft maar volhouden dat Devolder mee moet gaan. Accepteer nou eens een keer dat je protégé andere plannen heeft.
Lekker ook voor Veuchelen, Lagutin en Ruijgh. Die voelen zich helemaal lullig nu.
Sowieso weet je dat als je als Stijn Devolder zijnde, bij een ploegje als Vancansesoleil tekent, EN, ze krijgen een startbewijs voor de TdF, men je ook in de TdF wil zien.quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
De sponsor schijnt ook nog wat in de melk te brokkelen hebben. Wordt interessant als hij zondag BK wordt (wat me onwaarschijnlijk lijkt). Een Belgische kampioenstrui in de Tour is belangrijk voor een sponsor.
Die van Sky ook.quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:35 schreef Szura het volgende:
Vandaag wordt de selectie van Lotto bekend
Swift lijkt me toch meer de pure sprinter dan hagen. Heeft er ook al een paar mooie gewonnen dit jaar.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:23 schreef Marcoss het volgende:
Opvallend, geen Henderson dus, maar Swift. Denk dat Swift als sprintaantrekker minder is dan Henderson eigenlijk. Tenzij Swift en Boasson Hagen beiden gaan sprinten. Ik verwacht het niet, maar bij Sky is het altijd weer de vraag..
"I am delighted that Ben Swift will be making his Tour debut, he is enjoying a breakthrough season with five wins already and he will absolutely thrive on this opportunity to test himself on the biggest stage of all."quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:29 schreef Beregd het volgende:
[..]
Swift lijkt me toch meer de pure sprinter dan hagen. Heeft er ook al een paar mooie gewonnen dit jaar.
Hagen krijgt wel wat ritten voorgeschoteld die hem meer liggen, in een machtsspurt licht bergop dan.
Thnx!quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:00 schreef DutchSL het volgende:
Saur had de volgende namen al bevestigd:
Jérôme Coppel, Jimmy Engoulvent, Arnaud Coyot, Jonathan Hivert, Yannick Talabardon, Fabrice Jeandesboz en Laurent Mangel
Over de laatste twee plaatsen wordt na het Frans kampioenschap beslist.
Wat moet ik verstaan onder de term adoptierenner?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:05 schreef franklop het volgende:
Fabrice Jeandesboz leuke naam voor adoptierenner
quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:53 schreef Marcoss het volgende:
Selectie Vacansoleil voor Tour de France 2011
Wout Poels, Rob Ruijgh, Lieuwe Westra en Johnny Hoogerland, Björn Leukemans, Thomas De Gendt, Borut Bozic, Marco Marcato, Romain Feillu.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:25 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
Ook een nieuw shirt trouwens
quote:De blauwe band op het Sky-shirt zal tijdens de Tour per uitzondering groen kleuren. Daarmee wil het team de aandacht vestigen op een project, in samenwerking met het WWF, ter bescherming van het regenwoud in Brazilië.
ik open zondag een topic, daar mogen onbekende renners worden geadopteerd om te volgen tijdens de Tourquote:Op donderdag 23 juni 2011 11:48 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Wat moet ik verstaan onder de term adoptierenner?
Rob reed niet in Zwitserland, maar in de Dauphiné.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:54 schreef kroegtijger het volgende:
[..]Toch Robbie Ruijgh?? Laten we hopen dat ie zn vorm van in Zwitserland vast kan houden; dan heeft de ploeg er een heel goede renner aan
Scherp; da's waarquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:10 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Rob reed niet in Zwitserland, maar in de Dauphiné.
Het zou mooi zijn, maar het is nog ver naar de bergen... Ik hoop dat hij zn vorm vast kan houden, want dan kan het nog leuk worden. Rob heeft niets te verliezen in dat opzicht en kan dan vrij-uit aanvallen zonder zich druk te hoeven maken over een kopman die hij zou moeten gaan ondersteunen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:34 schreef Mr_DG het volgende:
Rob Ruijghhad niet verwacht dat ie mee zou gaan, maar wel leuk voor 'm. Kan hopelijk met Poels en Hoogerland lekker aanvallen in de bergetappe's.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:12 schreef Sjoerd102 het volgende:
*insert random name* lijkt me gezien zijn vorm een terecht vervanger voor Devolder
Frederik Willems zal Franklop wel blij mee zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:02 schreef Marcoss het volgende:
Team Omega Pharma-Lotto:
Philippe Gilbert, André Greipel, Sebastian Lang, Jurgen Roelandts, Marcel Sieberg, Jurgen van den Broeck, Jurgen van de Walle, Jelle Vanendert, Frederik Willems
G zal de man zijn die de sprint gaat aantrekken lijkt me.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:23 schreef Marcoss het volgende:
Opvallend, geen Henderson dus, maar Swift. Denk dat Swift als sprintaantrekker minder is dan Henderson eigenlijk. Tenzij Swift en Boasson Hagen beiden gaan sprinten. Ik verwacht het niet, maar bij Sky is het altijd weer de vraag..
Dat is al jaren een pijnpunt bij Lotto.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:37 schreef Steven184 het volgende:
Bij Omega mis ik wel iemand op JVDB echt bij te staan.
Mario Aertsquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:38 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Dat is al jaren een pijnpunt bij Lotto.
Juist doordat niemand hoge verwachtingen heeft kan hij wel eens dé verrassing van de tour gaan wordenquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:01 schreef marcodej het volgende:
Leuk voor Ruijgh. Hopelijk heeft hij zijn kruit niet verschoten in de Dauphiné. Ik verwacht er niks van in de bergetappes, laat hem maar een beetje frank en vrij koersen.
Sky zal overigens in het groen rijden tijdens de Tour.
Volgens mij gaan we ze niet echt zien in het echte hooggebergte, maar in een etappe met 3e en 2e categorie colletjes (of eventueel zelfs nog 1e categorie) zie ik wel wat mogelijkhedenquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:20 schreef Marcoss het volgende:
Wel een leuke, aanvallende ploeg voor de bergritten bij Vacansoleil.
Nietes. Ze hebben al jaren mario aerts, maar die missen ze nu helaasquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:38 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Dat is al jaren een pijnpunt bij Lotto.
Wat was dat nu eigenlijk met hem dit jaar?quote:
Heeft niet als een prof geleefd.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:58 schreef Beregd het volgende:
[..]
Wat was dat nu eigenlijk met hem dit jaar?
Hier de berichtgeving ervan...quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heeft niet als een prof geleefd.
Gefluisterd wordt dat hij een drankprobleem heeft.
Hij hoeft geen volledig team rond zich te hebben, maar ik mis ook wel één echt goede persoonlijke knecht voor hem. Type Aerts of zo. Vanendert zou het misschien moeten kunnen, die is op zich wel met een goede Tour bezig.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:37 schreef Steven184 het volgende:
Bij Omega mis ik wel iemand op JVDB echt bij te staan.
Drugs werd ook even gefluisterd, maar de sterkste geruchten blijven toch wel alcohol. Bij drugs zou het ook een overtreding van het doping-reglement zijn en dat wordt door iedereen ten stelligste ontkent. Drank lijkt dus nog het meest voor de hand te liggen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:04 schreef Beregd het volgende:
Ik dacht dat het drugs was (coca of cannabis of zo), maar bleven verder geruchten, dacht ik.
Lol. Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik het rijtje zag.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Frederik Willems zal Franklop wel blij mee zijn.
VDB is imho dan ook een type renner dat niet zo heel veel aan een ploegmaat heeft op de berg. Hij trekt vaak zn eigen plan en is niet zo van de aanval, maar meer van gestaag en hard omhoog fietsenquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:02 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hij hoeft geen volledig team rond zich te hebben, maar ik mis ook wel één echt goede persoonlijke knecht voor hem. Type Aerts of zo. Vanendert zou het misschien moeten kunnen, die is op zich wel met een goede Tour bezig.
Maar je moet als podium-kandidaat er toch niet aan denken dat je in de etappes naar Luz-Ardiden, de Galibier of de Alpe snel alleen zit (en pas na de afdaling weer een ploeggenoot bij je hebt).
Het ligt eraan welke drugs. Me dunkt dat je van keta nu niet echt beter gaan fietsenquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:05 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Drugs werd ook even gefluisterd, maar de sterkste geruchten blijven toch wel alcohol. Bij drugs zou het ook een overtreding van het doping-reglement zijn en dat wordt door iedereen ten stelligste ontkent. Drank lijkt dus nog het meest voor de hand te liggen.
Tsja, dat zou je denken. Maar tijdens de OS is er nog iemand geschorst vanwege het gebruik van Canabis... Nu weet ik niet hoe ze daar ooit prestatie-bevordering uit denken te halen, maar stoned sporten is meestal geen succesquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het ligt eraan welke drugs. Me dunkt dat je van keta nu niet echt beter gaan fietsenOf hebben ze gewoon alles wat ook maar enigszins onder die noemer kan vallen maar meteen op de dopinglijst gemieterd?
niet per se, Boonen pakte ook cocaine, maar maakte geen fout tegen het dopingreglement. En er zijn nog zaken ten stelligste ontkend die later wel waar bleken te zijn in het wielermilieu.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:05 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Drugs werd ook even gefluisterd, maar de sterkste geruchten blijven toch wel alcohol. Bij drugs zou het ook een overtreding van het doping-reglement zijn en dat wordt door iedereen ten stelligste ontkent. Drank lijkt dus nog het meest voor de hand te liggen.
Ten minste wel wat duidelijker al want er gingen wel erg veel zwarte/donkere shirtjes rond... Maakte het niet altijd overzichtelijker.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:07 schreef Chielus het volgende:
Vind de shirts van Sky trouwens erg gaaf. Iig wat meer onderscheid tussen in het peleton (al lijkt dit natuurlik wel weer wat op Europcar)
Ja...zelfs een simpele neusspray die jij en ik zo uit de apotheek halen, is een reden voor een positief plasje. Die dopinglijst is achterlijk streng.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het ligt eraan welke drugs. Me dunkt dat je van keta nu niet echt beter gaan fietsenOf hebben ze gewoon alles wat ook maar enigszins onder die noemer kan vallen maar meteen op de dopinglijst gemieterd?
verlaagt de pijngrensquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:08 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Tsja, dat zou je denken. Maar tijdens de OS is er nog iemand geschorst vanwege het gebruik van Canabis... Nu weet ik niet hoe ze daar ooit prestatie-bevordering uit denken te halen, maar stoned sporten is meestal geen succes
Ja, da's ook wel weer waar.... We zullen het waarschijnlijk nooit zeker krijgen te weten ben ik bang.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:08 schreef Beregd het volgende:
[..]
niet per se, Boonen pakte ook cocaine, maar maakte geen fout tegen het dopingreglement. En er zijn nog zaken ten stelligste ontkend die later wel waar bleken te zijn in het wielermilieu.
Bij het snowboarden?quote:
Haha ja, ik ben weleens stoned gaan hardlopen. Volgende dag spierpijn, niet normaalquote:
Jep, is definitief.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:35 schreef DeMessias het volgende:
Op de site van Sporza staan bij Leopard deze namen:
Andy Schleck LUX
Fabian Cancellara ZWI
Jakob Fuglsang DEN
Linus Gerdemann DUI
Maxime Monfort BEL
Stuart O'Grady AUS
Joost Posthuma NED
Fränk Schleck LUX
Jens Voigt DUI
Lijkt me betrouwbaar, maar is deze selectie al definitief?
Van de Twitter van de ploeg. Maar dan zullen de renners wel met een grote show + bijbehorend spektakel aangekondigd worden..quote:leopardtrek
Our #TdF line-up will be announced on Tuesday.
4 Kazakken,dan adopteer ik Zeits welquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:32 schreef Marcoss het volgende:
Astana voor de Tour:
Alexander Vinokourov, Remy Di Gregorio, Dmitriy Fofonov, Andriy Grivko, Maxim Iglinskiy, Roman Kreuziger, Paolo Tiralongo, Tomas Vaitkus en Andrey Zeits.
Valt me wel het volgende opquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:32 schreef Marcoss het volgende:
Astana voor de Tour:
Alexandre Vinokourov, Remy Di Gregorio, Dmitriy Fofonov, Andriy Grivko, Maxim Iglinskiy, Roman Kreuziger, Paolo Tiralongo, Tomas Vaitkus en Andrey Zeits.
Aldus Sporzaquote:Astana heeft ook zijn lijstje met negen Tour-namen ingediend. Roman Kreuziger moet zo hoog mogelijk eindigen in het klassement. Aleksandr Vinokoerov mag zich in zijn laatste Tour uitleven en zijn ritten uitpikken, ook bergop.
Waarschijnlijk dat ze gewoon kijken wie er op dat moment het hoogst staat. Als Vino goed van start gaat en er aanzienlijk beter voor staat dan Kreuziger zullen ze Vino als kopman maken. Loopt het niet zo lekker, dan mag Vino de vrije rol vervullen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Wat Sporza zegt is hoogstwaarschijnlijk onzin, Vino is gewoon de kopman volgens alle andere bronnen die ik dit jaar heb gelezen. Hij wil zelf heel graag het geel dragen.
Nadal schijnt inderdaad een vinnige demarrage in de benen te hebben.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nadal geen enkele fout in de vorige set
Beide spelers alle netpunten gewonnen
Gaat Nadal mee met Movistar?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nadal geen enkele fout in de vorige set
Beide spelers alle netpunten gewonnen
Zonder vino geen astana, dus jaquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:10 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat ze gewoon kijken wie er op dat moment het hoogst staat. Als Vino goed van start gaat en er aanzienlijk beter voor staat dan Kreuziger zullen ze Vino als kopman maken. Loopt het niet zo lekker, dan mag Vino de vrije rol vervullen.
Wel cool van Astana dat ze hem die vrijheid gevenHeeft ie imho ook wel verdient na al het moois dat hij heeft laten zien door de jaren heen (het minder mooie laten we maar even buiten beschouwing
)
quote:
Eikels ik was fakking snel met mn editquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nadal schijnt inderdaad een vinnige demarrage in de benen te hebben.
quote:HTC maakt selectie bekend
Uitgegeven: 26 juni 2011 14:25
Laatst gewijzigd: 26 juni 2011 14:25
AMSTERDAM - HTC-Highroad heeft zondag de selectie voor de Tour de France bekendgemaakt. Mark Cavendish is de meest in het oog springende coureur in het team.
De Brit, de afgelopen drie edities van de Tour goed voor in totaal vijftien ritzeges, zal in de sprints de steun krijgen van Matthew Goss en Mark Renshaw.
Met Tony Martin, begin dit seizoen winnaar van Parijs-Nice, en Peter Velits probeert HTC ook een goed figuur te slaan in het algemeen klassement. Laatstgenoemde eindigde vorig jaar als derde in de Ronde van Spanje.
De andere renners in de Tour-selectie van HTC zijn Tejay Van Garderen, Lars Bak, Bernhard Eisel en Danny Pate.
De Ronde van Frankrijk begint zaterdag 2 juli met een rit in lijn in de Vendée.
Je bent me net voor.quote:
quote:Lars Bak (Den)
Mark Cavendish (GBr)
Bernhard Eisel (Oos)
Tejay Van Garderen (VS)
Matthew Goss (Aus)
Tony Martin (Dui)
Danny Pate (VS)
Mark Renshaw (Aus)
Peter Velits (Swk)
quote:Jérôme Coppel (Fra)
Arnaud Coyot (Fra)
Anthony Delaplace (Fra)
Jimmy Engoulvent (Fra)
Jeremie Galland (Fra)
Jonathan Hivert (Fra)
Fabrice Jeandesboz (Fra)
Laurent Mangel (Fra)
Yannick Talabardon (Fra)
die was toch al even bekend?quote:
Casper heb je niets aan. Hij wint geen sprints meer in zo'n veld en wordt heel snel gelost. Dan heb je meer aan Galland, die ik net zo snel inschat als Casper, maar die wel heel goed uit de voeten kan op heuvelachtige parcoursen en aan de jonge Delaplace.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:16 schreef Kingstown het volgende:
Geen Jimmy Casper....dat vind ik dan toch wel jammer en ook wel opvallend....reed toch best weer aardig de laatste tijd.
quote:William Bonnet (Fra)
Sandy Casar (Fra)
Mickaël Delage (Fra)
Arnold Jeannesson (Fra)
Gianni Meersman (Bel)
Rémi Pauriol (Fra)
Anthony Roux (Fra)
Jérémy Roy (Fra)
Arthur Vichot (Fra)
quote:Maxime Bouet (Fra)
Hubert Dupont (Fra)
John Gadret (Fra)
Sébastien Hinault (Fra)
Blel Kadri (Fra)
Sébastien Minard (Fra)
Jean-Christophe Péraud (Fra)
Christophe Riblon (Fra)
Nicolas Roche (Ier)
Ook geen Hutarovich dusquote:Op zondag 26 juni 2011 19:05 schreef TheArt het volgende:
Zoals verwacht geen Fedrigo bij FDJ, die totaal maar dan ook totaal uit vorm is.
Selectie Française des Jeux:
[..]
Was al bekend. Ze vonden bij FDJ dat hij toch niet op kon tegen de topsprinters, dus besloten ze hem maar helemaal thuis te laten.quote:
Toch geen hele slechte ploeg hoor. Roux, Delage, Meersman en Bonnet zijn rap en Vichot is een jong talent, dus goed dat die ook eens de kans krijgt. Tuurlijk, geen toppers, maar een etappezege is zeker mogelijk.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al bij al toch maar matig, dat FDJ (op Casar na, die zal wel ergens een top 3 rijden), maar goed, dat is het ploegje dat al een paar keer "spontaan" hun oude kopman Gilbert heeft bijgestaan, dus die zal 't wel leuk vinden.
Smaken verschillen, maar Geox vind ik 3 keer niks. Op papier een aantal aardige namen, maar in bijvoorbeeld de Giro praktijk echt nauwelijks iets van gezien. Een Team als Vini-Farnese (of Androni) was daar vele malen leuker om naar te kijken.quote:Op maandag 27 juni 2011 01:00 schreef Pranjicc het volgende:
Ik zie liever Geox in de Tour dan teams als Saur en FDJ.
Geox vind ik tot nu toe nog flink tegen vallen eigenlijk. Saur zegt me niet zo gek veel; heb ze wel eens zien rijden, maar daar stopt het dan ook wel mee. Hopelijk dat we van de wildcard-houders wel wat actie krijgen te zien, anders had Geox inderdaad beter kunnen rijden omdat die nog iets met het klassement zouden kunnen doenquote:Op maandag 27 juni 2011 01:00 schreef Pranjicc het volgende:
Ik zie liever Geox in de Tour dan teams als Saur en FDJ.
Waar heb je die vandaan? Ik zie em op geen enkele buitenlandse site ook nog staan.quote:Op maandag 27 juni 2011 09:38 schreef Steven184 het volgende:
Katusha:
Brutt, Galimzyanov, Gusev, Ignatiev, Isaychev, Karpets, Kolobnev, Silin & Trofimov
Toch opvallend dat bijv. Gaudin niet rijdt.quote:Anthony Charteau (Fra)
Cyril Gautier (Fra)
Yohann Gčne (Fra)
Vincent Jérôme (Fra)
Christophe Kern (Fra)
Perrig Quémeneur (Fra)
Pierre Rolland (Fra)
Sébastien Turgot (Fra)
Thomas Voeckler (Fra)
Hoe oud is ie eigenlijk? Misschien wordt 't wel eens tijd om aan stoppen te denken....quote:Op maandag 27 juni 2011 10:57 schreef Marcoss het volgende:
Sebastien Chavanel was altijd een zekerheidje voor de Toursprints, maar rijdt de laatste jaren ook achteruit. Nu ook weer buiten de selectie dus.
Hij is pas 30. En zo slecht rijdt hij dit jaar helemaal niet. Een zege in de Circuit de Lorraine en verder nog een hoop ereplaatsen. Alleen in 2007 en 2008 reed hij een beter seizoen.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:02 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Hoe oud is ie eigenlijk? Misschien wordt 't wel eens tijd om aan stoppen te denken....
30 valt inderdaad nog wel mee... En misschien dat hij inderdaad nu wat "tegen" valt omdat hij die 2 jaren eigenlijk meer boven zichzelf uitsteeg....quote:Op maandag 27 juni 2011 11:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij is pas 30. En zo slecht rijdt hij dit jaar helemaal niet. Een zege in de Circuit de Lorraine en verder nog een hoop ereplaatsen. Alleen in 2007 en 2008 reed hij een beter seizoen.
quote:Op maandag 27 juni 2011 11:56 schreef DeMessias het volgende:
Ik kijk uit naar de prestaties van Gianni Meersman bij FDJ, die rijdt de laatste weken in supervorm en was gisteren tweede op het BK na Gilbert.
quote:Leonardo Bertagnolli (Ita)
Grega Bole (Slo)
Matteo Bono (Ita)
Damiano Cunego (Ita)
Danilo Hondo (Dui)
David Loosli (Zwi)
Denys Kostyuk (Oek)
Adriano Malori (Ita)
Alessandro Petacchi (Ita)
Finland is geen Scandinaviëquote:Op maandag 27 juni 2011 13:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het zijn ook weer magere jaren wat betreft de aantallen Scandinavische deelnemers. Uit mijn hoofd een handvol Denen en drie Noren. Géén Zweden en Finnen helaas.En er is hier in Zweden al nauwelijks aandacht voor het wielrennen, dat zal zonder een Zweed in het peloton er niet beter op worden. Jammer.
quote:Mickaël Buffaz (Fra)
Samuel Dumoulin (Fra)
Leonardo Duque (Col)
Tony Gallopin (Fra)
Julien El Fares (Fra)
David Moncoutie (Fra)
Rein Taaramäe (Est)
Tristan Valentin (Fra)
Romain Zingle (Bel)
Het was rechtstreeks ergens anders van gekopieerd, maar het tweede is inderdaad correct. Het was me niet eens opgevallen.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:41 schreef DecoAoreste het volgende:
Het trema op Taaramae verandert ook steeds van plekDan is het Taäramae, dan weer Taaramäe, en hier staat Taaramaë. Maar volgens mij is de tweede correct.
zij zullen het metname moeten hebben van dumoulin en moncoutie?? dat zijn tenminste de enige die ik echt ken...quote:
Ze zullen het waarschijnlijk echt moeten hebben van Taaramae en het duo Gallopin/Dumoulin.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:45 schreef tdrone het volgende:
[..]
zij zullen het metname moeten hebben van dumoulin en moncoutie?? dat zijn tenminste de enige die ik echt ken...
Het zal allicht beter gaan dan vorig jaar. Heb door hem toen in verschillende poules strafpunten opgelopen - geen prestaties, wel uitval.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:03 schreef franklop het volgende:
Taaramae ook, maar lijkt het nog niet helemaal te hebben geloof ik
Onderschat Moncoutié niet, die gaat vermoedelijk voor de bolletjestrui.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze zullen het waarschijnlijk echt moeten hebben van Taaramae en het duo Gallopin/Dumoulin.
quote:Tom Danielson (VS)
Julian Dean (NZl)
Ryder Hesjedal (Can)
Thor Hushovd (Noo)
Tyler Farrar (VS)
David Millar (GBr)
Ramunas Navardauskas (Lit)
Christian Vande Velde (VS)
David Zabriskie (VS)
Ik denk dat hij 'm gewoon gaat winnen.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Onderschat Moncoutié niet, die gaat vermoedelijk voor de bolletjestrui.
Het is soms moeilijk om de naam van mijn adoptierenner 2010 te spellenquote:Op maandag 27 juni 2011 15:41 schreef DecoAoreste het volgende:
Het trema op Taaramae verandert ook steeds van plekDan is het Taäramae, dan weer Taaramäe, en hier staat Taaramaë. Maar volgens mij is de tweede correct.
Vergeet Julien El Fares niet!quote:Op maandag 27 juni 2011 16:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze zullen het waarschijnlijk echt moeten hebben van Taaramae en het duo Gallopin/Dumoulin.
Wimbledon is een deur verderop.quote:
Het kan de beste overkomen is al geblekenquote:Op maandag 27 juni 2011 17:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik had ze weer beiden open staanMaar goed, nu al veranderd
Normaal Farrar, maar deze Tour heeft een aantal aankomsten die Hushovd meer zouden moeten liggen.quote:Op maandag 27 juni 2011 17:24 schreef Foolen het volgende:
Bij Garmin Dean, Farrar én Hushovd. Ik ben benieuwd wie van dit team het meeste mag/gaat sprinten!?
Ik zie Hushovd als een zeer grote kandidaat voor de groene trui. Zeker in ritten waar Gilbert kans maakt kan Hushovd ook uit de voeten en hij is de beste klimmer van de sprinters.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Normaal Farrar, maar deze Tour heeft een aantal aankomsten die Hushovd meer zouden moeten liggen.
Hushovd zal niet meesprinten in de vlakke sprints, denk ik, dan gaan ze toch voor Farrar.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:20 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Ik zie Hushovd als een zeer grote kandidaat voor de groene trui. Zeker in ritten waar Gilbert kans maakt kan Hushovd ook uit de voeten en hij is de beste klimmer van de sprinters.
met op zijn minst 2 valpartijen tot gevolgquote:Op maandag 27 juni 2011 18:46 schreef Sjoerd102 het volgende:
en Dean wordt gewoon weer de sprintaantrekker
Garmin toch wel een goede ploeg samengesteld. Met het oog op de TTT naast Sky mijn favoriet voor de zege. Ook hebben ze hier een uitzonderlijk goed treintje voor Farrar/Hushovd. Eerst de hardrijders Zabriskie en Navardauskas, dan Millar, Dean en het hoeft alleen maar afgemaakt te worden door Farrar.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:49 schreef franklop het volgende:
[..]
met op zijn minst 2 valpartijen tot gevolg
Heeft Taaramäe geen last van een pollenallergie oid?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:03 schreef franklop het volgende:
Taaramae ook, maar lijkt het nog niet helemaal te hebben geloof ik
Ik denk sowieso dat Hushovd geen top 5 meer kan rijden in een pure vlakke sprint en in die tussensprints gaat hij nog meer verliezen. Ik denk dat het voor die ploeg inderdaad interessanter is om voor ritzeges te gaan en van dag tot dag voor 1 van de 2 te kiezen.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hushovd zal niet meesprinten in de vlakke sprints, denk ik, dan gaan ze toch voor Farrar.
Hij kan echter wel in zwaardere etappes vol scoren in de tussensprint als de anderen allang in de bus zitten. Maar het lijkt me onrealistisch dat hij mee gaat doen voor groen ja.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat Hushovd geen top 5 meer kan rijden in een pure vlakke sprint en in die tussensprints gaat hij nog meer verliezen. Ik denk dat het voor die ploeg inderdaad interessanter is om voor ritzeges te gaan en van dag tot dag voor 1 van de 2 te kiezen.
Nee, dat moet uiteraard met een grootse show en sjaaltjesquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Leopard is volgens mij ook nog niet officiëel bekend gemaakt.
Hij zou sowieso niet meegaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:41 schreef miep63 het volgende:
Zonde van die blessure van Oscar Freire, die sleepte nog wel eens een dagoverwinning voor Rabo binnen.
Een hele rare selectie overigens. Samoilau heeft al bizar veel gereden en een man in vorm, Madrazo, gaat niet eens mee.quote:David Arroyo (Spa)
Rui Costa (Por)
Imanol Erviti (Spa)
José Ivan Gutierrez (Spa)
Beńat Intxausti (Spa)
Vasil Kiryienka (WRu)
José Joaquin Rojas (Spa)
Branislav Samoulau (WRu)
Francisco Ventoso (Spa)
Dus toch ook Ventoso...wat verwachten jullie daarvan? Doet Rojas gewoon alle sprints, of gaat Ventoso ook kansjes krijgen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:44 schreef TheArt het volgende:
En de laatste selectie is ook binnen.
Selectie Movistar:
[..]
Een hele rare selectie overigens. Samoilau heeft al bizar veel gereden en een man in vorm, Madrazo, gaat niet eens mee.
Het zijn dezelfde types, alleen klimt Rojas nog beter. En aangezien Rojas heeft aangegeven vol voor het groen te gaan, gaat Ventoso gewoon volledig in dienst rijden van Rojas.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:21 schreef Sdivad het volgende:
[..]
Dus toch ook Ventoso...wat verwachten jullie daarvan? Doet Rojas gewoon alle sprints, of gaat Ventoso ook kansjes krijgen?
Heb je daar een linkje van? Ik zie Ventoso, mits dat dus mag, nog wel een vlakke etappe meedoen en misschien zelfs winnen. Al zijn er in de Tour dit jaar wel erg veel sprinters die uitzicht hebben op een overwinning.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het zijn dezelfde types, alleen klimt Rojas nog beter. En aangezien Rojas heeft aangegeven vol voor het groen te gaan, gaat Ventoso gewoon volledig in dienst rijden van Rojas.
Nou, dan neem je toch lekker Ventoso in je team?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:45 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Heb je daar een linkje van? Ik zie Ventoso, mits dat dus mag, nog wel een vlakke etappe meedoen en misschien zelfs winnen. Al zijn er in de Tour dit jaar wel erg veel sprinters die uitzicht hebben op een overwinning.
Was misschien anders geweest als Gilbert niet had meegedaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:01 schreef wimderon het volgende:
Eigenlijk jammer dat er uberhaupt één in dienst van de ander gaat rijden. Ventoso is absolute top (beter dan Rojas) op hellende aankomststroken zoals er een paar liggen dit jaar.
Ploeg volgens de site van Movistarquote:Iván Gutiérrez
Imanol Erviti
Vasil Kiryienka
Beńat Intxausti
Fran Ventoso
José Joaquín Rojas
Andrey Amador
David Arroyo
Rui Costa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |