Ja, en er drie in de top 10 eindigdenquote:Op maandag 20 juni 2011 16:25 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb nog tijden meegemaakt dat er een twintigtal Nederlandse renners meededen in de TdF
Dat geeft eens te meer aan hoe sterk de Rabo wel niet is. Als je dat soort mannen, inclusief Kruiswijk, thuis moet laten omdat je betere renners hebt voor je doel te verwezenlijken.... Rabo is imho wat dat aangaat op het moment het sterkst van het gehele peletonquote:Op maandag 20 juni 2011 19:15 schreef Marcoss het volgende:
Toch wel opvallend als je ziet dat Breschel, Martens en Freire gewoon gepasseerd kunnen worden bij Rabobank en bij Quick Step opeens Addy Engels geselecteerd wordt.
Da's ook waar inderdaad. Als het niet te vroeg is, en ze zitten dus nog in hun opbouw, dan kan het enorm mooi worden. Als het wel te vroeg is, is het af gaan als een gieterquote:Op maandag 20 juni 2011 22:07 schreef franklop het volgende:
Wat je je kan afvragen is of dat het niet te vroeg te goed is. Zwaartepunt van de Tour is pas over een maand..
in 2009 hadden ze een zware strijd om de resterende plekken, toen viel de Tour zwaar tegen eigenlijkquote:Op maandag 20 juni 2011 22:16 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Da's ook waar inderdaad. Als het niet te vroeg is, en ze zitten dus nog in hun opbouw, dan kan het enorm mooi worden. Als het wel te vroeg is, is het af gaan als een gieter
Vorig jaar ging de dubbel hem best aardig af. Dit jaar was hij in de Giro alvast beter dan vorig jaar.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:26 schreef akakedabra het volgende:
John "de veldrijder" Gadret gaat ook naar de tour, hoop dat ie fit is en in vorm is zoals in Giro al is dat voor veel renners niet te doen maar het is een Fransman dus voor eigen volk wie weet.. Het wordt een spannende Tour de France... heb er zin in
http://uk.eurosport.yahoo(...)-confirmed-tour.html
Het is natuurlijk geen garantie, maar de huidige luxe-positie van Rabo geeft wel een leuke indicatie denk ikquote:Op maandag 20 juni 2011 22:17 schreef franklop het volgende:
[..]
in 2009 hadden ze een zware strijd om de resterende plekken, toen viel de Tour zwaar tegen eigenlijk
Saxobank heeft inmiddels 8 namen vrijgegeven. Cooke, zou die nog in de top van de sprinters kunnen komen? En vraag me echt af wat Contador kan na de Giro.quote:Alberto Contador, Richie Porte, Dani Navarro, Jesús Hernández, Chris Sorensen, Nicki Sorensen, Baden Cooke, Juan José Haedo
En dat is de 3e die dit postquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Saxobank heeft inmiddels 8 namen vrijgegeven. Cooke, zou die nog in de top van de sprinters kunnen komen? En vraag me echt af wat Contador kan na de Giro.
Redelijk sterke selectie die Saxo meeneemt. Met name de Sörensens zijn sterke renners die Contador prima kunnen gaan helpen. Ik snap alleen Cooke en Haedo niet helemaal. Die had ik lekker thuis gelaten eigenlijk. De Tour (en alle grote rondes) laten zich imho niet meer lenen om op meer dan 1 paard te wedden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Saxobank heeft inmiddels 8 namen vrijgegeven. Cooke, zou die nog in de top van de sprinters kunnen komen? En vraag me echt af wat Contador kan na de Giro.
Het is dus nog even afwachten.... Toch lijken deze mannen me wel een logische keuze en zal de definitieve selectie er denk ik niet heel veel anders uit komen te zienquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:16 schreef Marcoss het volgende:
Die selectie is overigens nog nergens bevestigd door Saxo zelf.
Dat ook, plus dat hij het wel moet gaan opnemen dan tegen mannen als Cavendish, Farrar en eventueel Petacchi (mocht die er bij zijn wat wel te hopen is, anders moet ik mn ploeg aanpassenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:19 schreef Marcoss het volgende:
Ik denk dat Haedo nog wegvalt en ze Larsson en Noval meenemen. Haedo is een hele goede sprinter (één van de snelste in het peloton), maar heeft wel renners nodig die hem moeten brengen. Alleen Cooke is dan te weinig, denk ik.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:24 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dat ook, plus dat hij het wel moet gaan opnemen dan tegen mannen als Cavendish, Farrar en eventueel Petacchi (mocht die er bij zijn wat wel te hopen is, anders moet ik mn ploeg aanpassen). Tsja, dat zijn wel heel rappe kerels waardoor de kans op een sprint-zege er ook niet groter op wordt.
Naar mijn mening kan je als poeg niet meer je op meerdere truien storten; het is ofwel een sprinters-ploeg, ofwel een klimmers-ploeg / algemeen klassment. Ergens er tussenin blijven zweven is van alle2 de werelden precies net niets. Als Saxo moet kiezen, zullen ze met Contador in de gelederen uiteraard niet voor het sprinten kiezen
quote:Lampre-ISD heeft zijn selectie voor de Ronde van Frankrijk al voor twee derden klaar. De Italiaanse formatie heeft WielerFlits laten weten dat al zes renners, onder wie sprinter Alessandro Petacchi en klimmer Damiano Cunego, zeker zijn van een plaatsje in de selectie.
Naast Petacchi en Cunego zijn ook Danilo Hondo, Grega Bole, Adriano Malori en Matteo Bono al zeker dat ze over anderhalve week van start zullen gaan in de Tour. De overige drie namen worden na de nationale kampioenschappen, die dit weekend op het programma staan, bekend gemaakt.
quote:
Mooie selectie waar wel wat etappe-overwinningen mogelijk voor zijn. Feillu en Bozic zijn toch wel gerenomeerde sprinters aan het worden. Verder allemaal renners die niet vies zijn van eens op avontuur te gaan in een kopgroep. Klassement zal er niet echt in zitten, maar dag-succesjes en exposure moet zeker mogelijk zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:00 schreef DeMessias het volgende:
Vacansoleil
Romain Feillu
Borut Božic
Thomas De Gendt
Johnny Hoogerland
Sergey Lagutin
Björn Leukemans
Marco Marcato
Wout Poels
Lieuwe Westra
Wel wat etappeoverwinningen?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:02 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Mooie selectie waar wel wat etappe-overwinningen mogelijk voor zijn. Feillu en Bozic zijn toch wel gerenomeerde sprinters aan het worden. Verder allemaal renners die niet vies zijn van eens op avontuur te gaan in een kopgroep. Klassement zal er niet echt in zitten, maar dag-succesjes en exposure moet zeker mogelijk zijn
gevolgd door mogelijk... Oftewel, meerdere malen in de positie komen om eventueel te gaan winnen. Denk aan een massa-sprint of een paar keer in een ontsnapping waarbij een klein groepje de finale rijdt. Dat wil dus niet zeggen dat ze er een aantal zouden moeten gaan pakken, maar wel een aantal keer de mogelijkheid tot zouden moeten kunnen gaan krijgen.quote:
Malori is een heel aardig talent, dat ook leuk kan tijdrijden. Uiteraard te jong om nu al echt van zich te laten horen, maar mooi dat hij ervaring op kan doen. Bono is een knecht en Bole is zelf ook een behoorlijke sprinter (zeker heuveltje op), maar zal wel voor Petacchi moeten gaan werken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]Uiteraard dat Hondo ook mee is als Petacchi mee is. De meester-sprint-aantrekker
Cunego leekt me ook niet meer dan logisch. Bole, Malori en Bono zijn voor mij relatief onbekend, maar Cunego kennende zal hij wel weer zn eigen plan trekken.
Tsja, wat is buffelen voor een top 10 plek waard lijkt me dan? Misschien wel door middel van een etappe-overwinning genoeg tijd gaan pakken om zodoende ook weer wat met zn klassement te kunnen??quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:12 schreef cafca het volgende:
Wat gaat Cunego doen in de tour? Mooie etappewinst pakken? Of buffelen voor een top 10 plek?
Bole wist ik inderdaad dat die vaak nog mee zit in de Lampre-trein (komt meestal voor Hondo op kop). En wat mogen we van Bono verwachten?? Knecht als Niermann?? Of knecht als Garate?? Of meer Ten Dam / Tjalingii?? (om het maar even in Rabo-termen te houdenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Malori is een heel aardig talent, dat ook leuk kan tijdrijden. Uiteraard te jong om nu al echt van zich te laten horen, maar mooi dat hij ervaring op kan doen. Bono is een knecht en Bole is zelf ook een behoorlijke sprinter (zeker heuveltje op), maar zal wel voor Petacchi moeten gaan werken.
Cunego zal z'n ritjes wel weer uit gaan kiezen en wie weet voor de bollen gaan, hoewel dat met de nieuwe regels dacht ik wat lastiger gaat worden.
Renshaw is zeker belangrijk voor de HTC-treinquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:23 schreef DeMessias het volgende:
De meestersprintaantrekker is toch Renshaw geworden, al laat Oss ook mooie dingen zien.
Via Sporza. Devolder heeft zelf afgehaakt. Op Wout Poels na was de rest al zeker van een selectie.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:44 schreef Chiappucci het volgende:
Hoe kom je aan die selectie van Vacansoleil. Die wordt toch pas donderdag officieel gemaakt?
Van Bono hoef je niet veel (zeg maar nietsquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:40 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Bole wist ik inderdaad dat die vaak nog mee zit in de Lampre-trein (komt meestal voor Hondo op kop). En wat mogen we van Bono verwachten?? Knecht als Niermann?? Of knecht als Garate?? Of meer Ten Dam / Tjalingii?? (om het maar even in Rabo-termen te houden)
Zouden we hier dan een kanshebber tegen het lijf zijn gelopen voor de titel De onopvallendste renner tijden de tour 2011: ??quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:49 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Van Bono hoef je niet veel (zeg maar niets) in het hooggebergte te verwachten. Mss dat hij eens mee zal zitten in een ontsnapping tijdens de Tour, maar voor de rest is het bidons halen en het gat met de koplopers niet al te groot laten worden als ze voor Petacchi gaan....in Rabotermen zou ik dan zeggen Niermann. Heel nuttig, maar meestal onopvallend.
Dit zou best wel eens de selectie kunnen zijn hoor, maar ik denk dat dit gewoon een eigen interpretatie van Sporza is. Het ging eigenlijk nog tussen Lagutin, Ruijgh en Veuchelen voor de laatste plaats.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:48 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Via Sporza. Devolder heeft zelf afgehaakt. Op Wout Poels na was de rest al zeker van een selectie.
Ruijgh gaat denk ik niet mee, maar mag in de Vuelta laten zien wat hij waard is. Lagutin of Veuchelen blijft dan nog over.... Als ik zou moeten kiezen zou ik voor Veuchelen kiezen maar dat is maar net welke tactiek ze willen gaan aanhangen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:52 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dit zou best wel eens de selectie kunnen zijn hoor, maar ik denk dat dit gewoon een eigen interpretatie van Sporza is. Het ging eigenlijk nog tussen Lagutin, Ruijgh en Veuchelen voor de laatste plaats.
Bij Veuchelen (en ook bij Mouris overigens) gebeurt er ten minste nog wel eens wat. Bij Lagutin vraag ik me wel eens af of naar een pak blanke vla kijken niet nog aantrekkelijker isquote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:17 schreef Chiappucci het volgende:
Veuchelen, die heeft toch geen enkele meerwaarde. Ja, als bidonnenraper misschien.
Kun je net zo goed Jens Mouris opstellen.
Heeft Klöden een geslachtsverandering ondergaan?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:51 schreef Pranjicc het volgende:
Jani Brajkovic
Chris Horner
Markel Irizar
Andrea Klöden
Levi Leipheimer
Dmitriy Muravyev
Sérgio Paulinho
Yaroslav Popovych
Haimar Zubeldia
http://www.livestrong.com(...)unced/#ixzz1PwSvJOQA
Geen McEwen
sterk team maar ik betwijfel of leipheimer het kanquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:51 schreef Pranjicc het volgende:
Jani Brajkovic
Chris Horner
Markel Irizar
Andrea Klöden
Levi Leipheimer
Dmitriy Muravyev
Sérgio Paulinho
Yaroslav Popovych
Haimar Zubeldia
Geen McEwen
Ga me nou niet vertellen dat hij ook nog van nationaliteit is veranderd.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:54 schreef cafca het volgende:
Andrea is in Italie anders een heel normale jongensnaam, hoor. (Tafi, Peron...)
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:09 schreef Marcoss het volgende:
Denk eerder dat Horner en Klöden de kopmannen zijn en niet Leipheimer.
Bij rsh hebben ze 4kopmannen tot na de eerste bergrit. Daarna gaan ze kijken wat er gebeurd is of gaat gebeuren. (leipo, kloden,brajko en horner)quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:09 schreef Marcoss het volgende:
Denk eerder dat Horner en Klöden de kopmannen zijn en niet Leipheimer.
Geen echte verrassingen in deze selectie, behalve dan McEwen die ontbreekt. Had m wel mee verwacht, maar dit is ook een vrij logische selectie weer lijkt me.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:51 schreef Pranjicc het volgende:
Jani Brajkovic
Chris Horner
Markel Irizar
Andrea Klöden
Levi Leipheimer
Dmitriy Muravyev
Sérgio Paulinho
Yaroslav Popovych
Haimar Zubeldia
Geen McEwen
Enkel Irizar lijkt me inwisselbaar (met bvb een rosseler), maar verder vrij logische selectie.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:37 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Geen echte verrassingen in deze selectie, behalve dan McEwen die ontbreekt. Had m wel mee verwacht, maar dit is ook een vrij logische selectie weer lijkt me.
Winnaar can de TTT is meestal niet de som van de beste tijdrijders, zeker in zulke korte TTTs. Al zal bruyneel er wel op geoefend hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:52 schreef Marcoss het volgende:
Misschien wel de topfavoriet voor de TTT met deze ploeg. Hoewel ze op die leeftijd niet zo makkelijk meer op gang komen
Apart dat ze Sabatini na de Giro opnieuw meenemen. Geen Finetto en geen Damiano Caruso verrast me wel.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:06 schreef Marcoss het volgende:
L'équipe Liquigas pour le Tour de France
Ivan Basso, Paolo Longo Borghini, Daniel Oss, Fabio Sabatini, Alessandro Vanotti, Maciej Bodnar, Maciej Paterski, Sylvester Szmyd, Kristjan Koren
http://www.cyclismactu.ne(...)witter#ixzz1PzQ4n8ba
quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:06 schreef Beregd het volgende:
[..]
Enkel Irizar lijkt me inwisselbaar (met bvb een rosseler), maar verder vrij logische selectie.
2 grote rondes achter elkaar kan op zich wel hoor. Gebruikelijker is Tour/Vuelta of Giro/Vuelta, maar Giro/Tour kan op zich ook wel. Er zijn er meer die het doenquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Apart dat ze Sabatini na de Giro opnieuw meenemen. Geen Finetto en geen Damiano Caruso verrast me wel.
Tuurlijk kan dat, dat hoef je mij ook niet te zeggen. Het gaat me om het feit dat Sabatini het doet. Als ze hem als sprinter willen inzetten, hadden ze ook Viviani of Guarnieri mee kunnen nemen. En voor knechten zijn er ook beteren dan hem, die ook nog eens geen Giro hebben gereden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:28 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
2 grote rondes achter elkaar kan op zich wel hoor. Gebruikelijker is Tour/Vuelta of Giro/Vuelta, maar Giro/Tour kan op zich ook wel. Er zijn er meer die het doen
Tsja, da's ook wel weer waar...quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, dat hoef je mij ook niet te zeggen. Het gaat me om het feit dat Sabatini het doet. Als ze hem als sprinter willen inzetten, hadden ze ook Viviani of Guarnieri mee kunnen nemen. En voor knechten zijn er ook beteren dan hem, die ook nog eens geen Giro hebben gereden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |