Ik zeg nergens dat ik denk dat met dat budget de wereld gered kan worden. Maar dat budget is al vele malen groter en zal meer zoden aan de dijk zetten dan mijn liquide middelen.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is dan ook een draak van een beleid. Dat is een verplichting waar we aan vast zitten onder het motto beter iets dan niets.
Die discussie is al vele malen gevoerd. En als je denkt dat we met dat budget de hele wereld kunnen redden dan ben je onwetend.
En dat is het, een bodemloze put.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:19 schreef Techno het volgende:
Al ruim 40 jaar worden er bakken met geld in de bodemloze put genaamd ontwikkelingshulp gestort. Does it work? Heck, no.
Maar het is dan ook bekend dat het met geld niet is op te lossen. Geld is het middel voor opleidingen/opvoeding/verbouwing en dergelijke.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:19 schreef Techno het volgende:
Al ruim 40 jaar worden er bakken met geld in de bodemloze put genaamd ontwikkelingshulp gestort. Does it work? Heck, no.
Zal ik hem even omdraaien? Waarom moet de regering ingrijpen als er genoeg particuliere intiatieven te verzinnen zijn? Ik word zelf een beetje moe van de regeltjes. Hoe minder hoe beter. Ik heb liever dat iedereen het zelf doet.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar alles wat de mensen zelf kunnen regelen, kan de regering ook. Al is het dat ze iedereen verplichten om maandelijks een voedselpakket samen te stellen waarvoor de regering dan weer zorgt dat het daar goed aankomt.
Waarom zou het individueel geregeld moeten worden door de burgers en kan er niets worden opgezet door de regering?
En dat komt mede omdat er steeds schakels tussen zitten die bewust of onbewust bezig zijn met persoonlijk gewin en niet met helpen.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:19 schreef Techno het volgende:
Dat doe ik dan ook serieusquote:Op maandag 20 juni 2011 11:20 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zal ik hem even omdraaien? Waarom moet de regering ingrijpen als er genoeg particuliere intiatieven te verzinnen zijn? Ik word zelf een beetje moe van de regeltjes. Hoe minder hoe beter. Ik heb liever dat iedereen het zelf doet.
Klein voorbeeldje. Je kan volgende keer in de AH gaan voor het goedkope potje honing van 80 cent van de euroshopper. Je kan ook gaan voor het potje honing van 3,85 wat biologische max havelaar honing is.
Ook dat soort zaken tellen mee. Hoe klein en onbelangrijk ze ook lijken.
Niet zolang we aan de andere kant (via de bedrijven) diezelfde landen zo goedkoop mogelijk leegzuigen qua grondstoffen en ze de markt uitconcurreren qua landbouw bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:19 schreef Techno het volgende:
Nou wat je zelf zegt, als iedereen het uit zichzelf moet doen gebeurd het in 9 van de 10 gevallen gewoon niet. Kijk alleen maar naar het donorregister. Hoeveel mensen wel niet donor zouden willen zijn maar te laks zijn om het te doen.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:20 schreef Godtje het volgende:
Zal ik hem even omdraaien? Waarom moet de regering ingrijpen als er genoeg particuliere intiatieven te verzinnen zijn? Ik word zelf een beetje moe van de regeltjes. Hoe minder hoe beter. Ik heb liever dat iedereen het zelf doet.
Klein voorbeeldje. Je kan volgende keer in de AH gaan voor het goedkope potje honing van 80 cent van de euroshopper. Je kan ook gaan voor het potje honing van 3,85 wat biologische max havelaar honing is.
Ook dat soort zaken tellen mee. Hoe klein en onbelangrijk ze ook lijken.
Daarom zei ik ook al eerder dat ik het vermoeden heb dat je acties prima in orde zijn.quote:
De lokale bedrijven moeten inderdaad beschermd worden daar. De internationale houden een hoop tegen.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niet zolang we aan de andere kant (via de bedrijven) diezelfde landen zo goedkoop mogelijk leegzuigen qua grondstoffen en ze de markt uitconcurreren qua landbouw bijvoorbeeld.
Wat landbouw betreft, valt of staat alles met ons beleid.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niet zolang we aan de andere kant (via de bedrijven) diezelfde landen zo goedkoop mogelijk leegzuigen qua grondstoffen en ze de markt uitconcurreren qua landbouw bijvoorbeeld.
Als je alleen al kijkt wat er dagelijks/wekelijks wordt weggegooid bij supermarkten.. kan je een hoop magen van vullen.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat landbouw betreft, valt of staat alles met ons beleid.Zo is er bijvoorbeeld veel te veel melk op de wereld.
En dan zakt de prijs en dan geven onze regeringen (het westen) subsidies om die boeren toch in leven te houden. De melk uit overige landen blijven zo te duur want ie krijgen geen steun en wij blijven een overschot houden.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat landbouw betreft, valt of staat alles met ons beleid.Zo is er bijvoorbeeld veel te veel melk op de wereld.
Ik doe ook best veel, vind ik zelf. Ik zou graag meer doen, maar dat lukt dus niet. En zoals ik zei, mijn prioriteit ligt gewoon niet/minder bij mensen.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook al eerder dat ik het vermoeden heb dat je acties prima in orde zijn.
Door structureel dat soort gedrag te handhaven doe je al veel meer dan je denkt. Als je nou ook nog eens trots het standpunt uitdraagt.... zijn we al een heel eind.
De vrije markt bestaat dan ook niet echt. Het is aan veel te veel regeltjes en andere ongein gebonden.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:28 schreef Godtje het volgende:
Ja zo hadden we vrije marktwerking bedacht.
Dat is al een ander standpunt. Of een andere toonzetting.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik doe ook best veel, vind ik zelf. Ik zou graag meer doen, maar dat lukt dus niet. En zoals ik zei, mijn prioriteit ligt gewoon niet/minder bij mensen.
We hebben het bedacht en verkloot uit angst om het kwijt te raken.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:30 schreef Techno het volgende:
[..]
De vrije markt bestaat dan ook niet echt. Het is aan veel te veel regeltjes en andere ongein gebonden.
Dat dus.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je alleen al kijkt wat er dagelijks/wekelijks wordt weggegooid bij supermarkten.. kan je een hoop magen van vullen.
het is niet de oplossing voor het probleem, want je geeft ze geen praktische hulp, maar vullen kan je de magen wel.
De hele landbouw is compleet scheefgetrokken. Niet alleen qua melkbedrijven, ook de vlees-, en groente/fruitindrustrie is compleet van 't padje af.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
En dan zakt de prijs en dan geven onze regeringen (het westen) subsidies om die boeren toch in leven te houden. De melk uit overige landen blijven zo te duur want ie krijgen geen steun en wij blijven een overschot houden.![]()
Ja zo hadden we vrije marktwerking bedacht.
Ik heb het ook wat hard gebracht. Maar het is wel zo dat een bedelaar mij weinig tot niks doet. Als ik een dier in problemen zie, dan sta ik vooraan om te helpen. Noem het raar of stom, maar zo ben ik.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is al een ander standpunt. Of een andere toonzetting.
We zijn geen octopus met 1000 armen en 1000 zakken met geld maar we kunnen doen wat we doen. Een groot gedeelte is de gedachte uit spreken en uitdragen.
Er in geloven.
Ik sta ook niet elke dag vroeg op om kleren in te zamelen, geld, etc etc
Maar ik doe iets waar ik iets kan. Hoe klein ook.
Ik vind het niet raar of stom, maar wel heel dubbel. Vind je een dier belangrijker dan een kind?quote:Op maandag 20 juni 2011 11:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb het ook wat hard gebracht. Maar het is wel zo dat een bedelaar mij weinig tot niks doet. Als ik een dier in problemen zie, dan sta ik vooraan om te helpen. Noem het raar of stom, maar zo ben ik.
Toch geen tijd voor.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:32 schreef El_Matador het volgende:
Hoe waren je ervaringen in Azie daarmee Godtje?
Moeilijke vraag. Ik heb het over bedelaars in het algemeen, vaak volwassenen, ik heb op een keer na, nooit met een kind te maken gehad.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:38 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar of stom, maar wel heel dubbel. Vind je een dier belangrijker dan een kind?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |