abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2011 @ 11:07:41 #251
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_98403874
quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:04 schreef stbabylon het volgende:

Ik ben een stuk linkser dan jij en kan er geen medelijden voor opbrengen :P

Even serieus. Ik kan niet in mijn eentje het leven voor al die kids veranderen. Dan kan ik me er wel heel erg druk om gaan maken, maar daar schiet niemand wat mee op.
Ik denk dat mata meer bedoelt "dat het je niets doet" ipv of je er iets aan gaat veranderen en je er druk om maakt.
pi_98403876
quote:

[..]

Even serieus. Ik kan niet in mijn eentje het leven voor al die kids veranderen. Dan kan ik me er wel heel erg druk om gaan maken, maar daar schiet niemand wat mee op.
Je hoeft je niet tot hart falen aan toe druk te maken of 90% van je salaris over te boeken noch de gedachte hebben dat je alles in je eentje kan veranderen.

Maar de het gezegde: Een betere wereld begint bij jezelf is er er echt niet voor niets.
Je persoonlijkheid is sterk genoeg dus smoesjes dat het allemaal in je eentje niet kan oplossen zijn dus ook geheel niet nodig. Daar trapt niemand in.

Als je er geen medelijden voor kan opbrengen kan je dat gewoon zeggen. De smoesjes erna zijn niet echt nodig.
  maandag 20 juni 2011 @ 11:08:04 #253
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_98403880
quote:
9s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:55 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Staat echt geweldig onder zo'n blazer! ;(
Ik vind ruches niet erg, maar dit is wel een treedje of twee te hoog :P
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_98403882
quote:

[..]

Drukmaken is een groot woord, daarom zei ik al: fact of life. Maar kom op, dat het je geen seconde iets doet (wat voor "moeite" is het om een seconde erover na te denken/erdoor beinvloed te worden? :D ), dat kan ik me niet voorstellen.

Mexico en Colombia hebben rechtse regeringen. Dat zijn net zulke boeven als linkse. Maar Chavez heeft een mooi land met ongelooflijk mooie mensen compleet kapotgemaakt. Caracas is de gevaarlijkste hoofdstad van de wereld en met al die olie had die klootzak veel betere dingen moeten doen.

Hoe dom de war on drugs ook is, zie je wel dat Mexico en Colombia er veel beter op geworden zijn de laatste 10 jaar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 20 juni 2011 @ 11:09:06 #255
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_98403912
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Herken het sarcasme? :o
Dan nog :(
Kinderen :r
pi_98403923
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Drukmaken is een groot woord, daarom zei ik al: fact of life. Maar kom op, dat het je geen seconde iets doet (wat voor "moeite" is het om een seconde erover na te denken/erdoor beinvloed te worden? :D ), dat kan ik me niet voorstellen.

Mexico en Colombia hebben rechtse regeringen. Dat zijn net zulke boeven als linkse. Maar Chavez heeft een mooi land met ongelooflijk mooie mensen compleet kapotgemaakt. Caracas is de gevaarlijkste hoofdstad van de wereld en met al die olie had die klootzak veel betere dingen moeten doen.

Hoe dom de war on drugs ook is, zie je wel dat Mexico en Colombia er veel beter op geworden zijn de laatste 10 jaar.
Tuurlijk doet het me wel wat. En ik denk er wel een paar seconde over na. Maar daar houdt het wel mee op :)
  maandag 20 juni 2011 @ 11:09:29 #257
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_98403927
Dat je niet al het leed van de wereld op kan lossen wil niet zeggen dat je het niet zielig voor een ander kan vinden als ie niet te eten heeft, zeker bij een kind.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 20 juni 2011 @ 11:10:17 #258
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_98403950
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ken ik niet. Aanrader? :)
Hij is wat vreemd en traag, maar wat betreft uitzichtloze situaties van vluchtelingen wel een mooi beeld zeg maar.
pi_98403959
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind ruches niet erg, maar dit is wel een treedje of twee te hoog :P
Oh, hm. Het was maar een voorbeeldje. Maar zeker bij de kraag, als dat zo uit je blazer steekt, vind ik er mooi uitzien hoor!

Of voel je je dan te oud?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_98403986
Daarbij koop ik mijn schuldgevoel al af met een maandelijkse donatie aan het Aidsfonds en Amnesty 8-)
  maandag 20 juni 2011 @ 11:11:43 #261
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_98403995
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar ik vind het wel vaag. Ik ben politiek gezien net zo rechts als jij en geloof 'heilig' in zelfredzaamheid. Maar hier in het Westen zijn we wel verder op de Maslow-ladder.

Dat je politiek gezien voor een terughoudend beleid bent, snap ik. Maar dat het je moreel niets lijkt te doen, kan ik niet begrijpen.

Dan zit je haat voor kinderen wel heel diep.

Ik heb ook geen compassie met gebombardeerde terroristen (hoe kut zo'n ervaring ook mag zijn), maar met onschuldige kindertjes geboren in walgelijke omstandigheden? Ik kan me echt niet voorstellen dat dat je niets doet.

In Mexico en Colombia zie je dan wel een andere houding bij die mensen dan in India. In India accepteert men die zooi. In Latijns-Amerikaanse landen is het levensgeluk anders en probeert men meer iets aan de problemen te doen. De handelsbereidheid is enorm en uiteindelijk bouwt dat een land echt op (en niet het linkse pampergedoe als Chavez flikt).

Ik probeer wel te kijken waar ik koop. Marktjes, mensen die dingen maken enzo. Wie toeristenbeeldjes maakt, vermoordt geen mensen ;)
Ik let ook op wat ik koop. Fair trade spullen, eerlijke kleding. Maar je kan niet overal rekening mee houden. :) Ik zal op een markt ook veel eerder zelfgemaakte spulletjes kopen dan fabriek spullen, echt wel.

En zoals ik zei, ik heb het knulletje een broodje gegeven. Maar ik kan niet de hele aardkloot van eten voorzien en ik heb voor bedelaars gewoon geen of weinig medelijden. Of het nu kinderen of volwassenen zijn. Zorgen voor de minder bedeelden is een taak van de regering, niet die van mij.
  maandag 20 juni 2011 @ 11:12:26 #262
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_98404017
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:10 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Oh, hm. Het was maar een voorbeeldje. Maar zeker bij de kraag, als dat zo uit je blazer steekt, vind ik er mooi uitzien hoor!

Gadverdamme, wat een lelijke kakkineuze blouse :D
  maandag 20 juni 2011 @ 11:12:35 #263
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_98404022
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:10 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ik vind dat ook wel mooi. Maar het moet niet te Victoriaans worden :P Ik kijk wel even.
pi_98404023
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik let ook op wat ik koop. Fair trade spullen, eerlijke kleding. Maar je kan niet overal rekening mee houden. :) Ik zal op een markt ook veel eerder zelfgemaakte spulletjes kopen dan fabriek spullen, echt wel.

En zoals ik zei, ik heb het knulletje een broodje gegeven. Maar ik kan niet de hele aardkloot van eten voorzien en ik heb voor bedelaars gewoon geen of weinig medelijden. Of het nu kinderen of volwassenen zijn. Zorgen voor de minder bedeelden is een taak van de regering, niet die van mij.
En dat laatste vind ik moeilijk te rijmen met je keuze voor politiek-rechts. Babs heeft dan een beter verhaal. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98404046
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:11 schreef Samzz het volgende:
Zorgen voor de minder bedeelden is een taak van de regering, niet die van mij.
Zo typisch nederlands.
Naar de regering kijken voor alle oplossingen.
  maandag 20 juni 2011 @ 11:14:05 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_98404066
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat laatste vind ik moeilijk te rijmen met je keuze voor politiek-rechts. Babs heeft dan een beter verhaal. :*
Hoezo? Het staat in de grondwet (de Europese tenminste, ik weet niet hoe dat in Amerika en Azië zit, maar daar ben ik nooit geweest), de overheid zorgt voor zijn burgers. :) Kan je het mee eens zijn of niet, zolang de overheid het moet doen, dan moeten ze het ook doen. :)
pi_98404077
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:13 schreef Godtje het volgende:
Zo typisch nederlands.
Nou, inderdaad. :Y
pi_98404079
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:12 schreef Ripley het volgende:

[..]

Gadverdamme, wat een lelijke kakkineuze blouse :D
Kakkers hebben wel meer smaak hoor. :(
  maandag 20 juni 2011 @ 11:14:28 #269
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_98404083
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:12 schreef El_Matador het volgende:

Dat je vindt dat de regering ervoor moet zorgen staat los van links/rechts.. maar de manier waarop en de hoeveelheid verschilt tussen links en rechts.. (is mijn kijk erop)
pi_98404087
Gewoon alle arme mensen afschieten 8-)
  maandag 20 juni 2011 @ 11:14:50 #271
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_98404095
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:13 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zo typisch nederlands.
Vertel eens dan, hoe zou ik de wereld armoede moeten oplossen? Volkshuisvesting? De regering heeft daar de middelen voor, ik niet. :)
pi_98404120
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:14 schreef Samzz het volgende:

[..]

Vertel eens dan, hoe zou ik de wereld armoede moeten oplossen? Volkshuisvesting? De regering heeft daar de middelen voor, ik niet. :)
De regering ook niet. En met zulke passieve mensen in je land gaat er nog minder gebeuren.
Het gaat me om je mindset, je gedachte en verwachtingen. Niet om je acties want ik denkd at die best in orde zijn.
  maandag 20 juni 2011 @ 11:16:32 #273
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_98404158
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

De regering ook niet. En met zulke passieve mensen in je land gaat er nog minder gebeuren.
Nee? Als je ziet hoeveel Nederland in ontwikkelingshulp steekt. Die middelen heeft de gemiddelde persoon met de beste wil op de wereld niet. :)

@Edit: Ik doe best wat voor de mensheid, maar wel dat wat in mijn vermogen ligt. :) En dat is momenteel niet veel en dan moet je prioriteiten stellen. En die prioriteiten liggen voor mij niet bij bedelaars in Zuid-Europa. :)
  maandag 20 juni 2011 @ 11:17:08 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_98404182
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Maar alles wat de mensen zelf kunnen regelen, kan de regering ook. Al is het dat ze iedereen verplichten om maandelijks een voedselpakket samen te stellen waarvoor de regering dan weer zorgt dat het daar goed aankomt.

Waarom zou het individueel geregeld moeten worden door de burgers en kan er niets worden opgezet door de regering?
pi_98404200
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee? Als je ziet hoeveel Nederland in ontwikkelingshulp steekt. Die middelen heeft de gemiddelde persoon met de beste wil op de wereld niet. :)
Dat is dan ook een draak van een beleid. Dat is een verplichting waar we aan vast zitten onder het motto beter iets dan niets.

Die discussie is al vele malen gevoerd. En als je denkt dat we met dat budget de hele wereld kunnen redden dan ben je onwetend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')