Dat is waar, vroeg het mij gewoon af.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals wij hebben hier geen subsidies nodig, wij hebben onze zaken meer dan prima voor elkaar. Keuzes maken in wat je belangrijk vind kan een hoop centjes schelen.
Het huidige sociale huursysteem is weldegelijk rot. Inkomensgrenzen en plannen om mensen met een hoger inkomen meer te laten betalen voor hetzelfde huisje.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:58 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nope, de prijzen op de vrije markt zijn verrot. De huidige sociale huurprijzen zouden de reguliere prijzen moeten zijn.
En zou je hem zonder restschuld kunnen verkopen?quote:
Wij hebben een overwaarde van bijna 325.000 euro.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En zou je hem zonder restschuld kunnen verkopen?
Kan er uiteraard ook aan liggen dat jij zo handig bent dat je er aan hebt kunnen klussen.
Is ook niet iedereen gegeven.
325.000 aan overwaarde of een verkoopwaarde van 325.000quote:Op zondag 19 juni 2011 17:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Wij hebben een overwaarde van bijna 325.000 euro.
Er staat toch overwaarde.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
325.000 aan overwaarde of een verkoopwaarde van 325.000?
Dan heb je een flinke waardeontwikkeling meegemaakt.quote:
Nee, wij hebben een zeer lage hypotheek.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan heb je een flinke waardeontwikkeling meegemaakt.
De totale waarde zal nu zeker liggen tussen de ¤ 800.000 - ¤ 1.000.000 ?
Doe je goed.
Betyar heeft het goed voor elkaarquote:Op zondag 19 juni 2011 17:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan heb je een flinke waardeontwikkeling meegemaakt.
De totale waarde zal nu zeker liggen tussen de ¤ 800.000 - ¤ 1.000.000 ?
Doe je goed.
Ah, nevermind, ik meen me nog te herinneren dat hij van de ouders van Heidi was, niet?quote:Op zondag 19 juni 2011 17:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, wij hebben een zeer lage hypotheek.
Aldus Rutte in 2006quote:Rutte wil bijstand afschaffen voor iedereen die kan werken
Laatste update: 11 april 2006 17:42 info
DEN HAAG - Kandidaat-lijsttrekker Rutte van de VVD wil de bijstandswet sluiten voor iedereen die niet arbeidsongeschikt is. Hierover moeten in de komende kabinetsformatie afspraken worden gemaakt, zegt hij deze week in een interview met het weekblad Elsevier. Het CDA ziet echter niets in zijn voorstellen, evenmin als de PvdA.
Foto: ANP
Volgens Rutte zal de werkloosheid verdwijnen door de economische groei en de vergrijzing. Daarom moet de bijstandswet worden aangepast. "We sleuren iedereen de arbeidsmarkt op. Om te beginnen krijgen jongeren tot 27 jaar géén bijstand meer. Uiterlijk over vier jaar sluiten we de bijstandswet voor iedereen die niet arbeidsongeschikt is, want dan is er letterlijk werk voor iedereen."
De huidige bijstandswet kwam ruim twee jaar geleden tot stand onder leiding van Rutte zelf, die toen staatssecretaris van Sociale Zaken was. Kern ervan was dat gemeenten er financieel baat bij kregen het aantal bijstandsuitkeringen zo laag mogelijk te houden.
Schoonmaakwerk
Uit het succes van de wet concludeert Rutte (tegenwoordig staatssecretaris van Onderwijs) dat een volgende stap mogelijk is. In plaats van mensen een bijstandsuitkering te geven wil hij ze aan het werk zetten. "Desnoods volgen ze een extra opleiding of gaan ze schoonmaakwerk doen in een tehuis."
Kapperswinkeltje
"Let op: ze krijgen géén Melkertbanen tegen 120 of 140 procent van het minimumloon. Voor maatschappelijk nuttig werk ontvangen ze de helft tot 70 procent van het minimumloon: 50 euro per dag. Zo haal je die mensen uit de cultuur van achteroverleunen." Rutte wil ook stimuleren dat mensen die nu in de bijstand zitten eerder een eigen bedrijfje starten. Hij wijst erop dat veel allochtonen nu al een eigen kapperswinkeltje beginnen.
De VVD'er denkt met zijn aanpak circa 300.000 mensen aan het werk te helpen. Slechts 25.000 tot 30.000 personen zullen er ook dan niet in slagen aan de slag te komen. "Voor hen treffen we een nette regeling."
Versloganiseren
Rutte, die het in de strijd om het lijsttrekkerschap van de VVD moet opnemen tegen minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) en Tweede Kamerlid Veenendaal, haalt in het interview ook uit naar de politieke cultuur in Nederland. "De politiek is sinds Fortuyn aan het versloganiseren. Dat is slecht."
Veenendaal
Kandidaat-lijsttrekker Jelleke Veenendaal van de VVD vindt het bijstandplan van haar tegenstrever Mark Rutte "een raar verhaal". Veenendaal ziet tegenstrijdigheden in de argumenten van Rutte, zo zei ze dinsdag in de marge van een vergadering van de Raad van Europa in Straatsburg. "Als de werkloosheid toch al verdwijnt, waarom moet je dan de bijstandswet nog zo veranderen?", reageerde het Tweede-Kamerlid.
"Bovendien horen mensen die arbeidsongeschikt zijn, toch al niet in de bijstand. Een groot deel van deze mensen zijn psychische patiënten, daklozen of alcoholverslaafden. Deze mensen hebben regelmatig medisch contact nodig." Ze vindt het verder vreemd dat Rutte mensen wil laten werken voor 50 tot 70 procent van het minimumloon. "Wat wil hij nu eigenlijk? Wil hij van de bijstand af of van het minimumloon? Als hij dat laatste vindt, moet hij dat eerlijk zeggen."
Negatief
Ook PvdA-Kamerlid Noorman reageert negatief. "Ik vind het gemak waarmee Rutte zegt dat alle bijstandsgerechtigden aan het werk moeten, niet geloofwaardig. Hij kent de sociale werkelijkheid niet." Noorman verwijt Rutte's VVD dat die haar initatiefwet niet heeft gesteund om alleenstaande ouders die een deeltijdbaan aanvaarden een toeslag te geven tot bijstandsniveau.
Vicefractievoorzitter Verburg van het CDA zegt "verbaasd" te zijn over de voorstellen van Rutte. Ze spreekt van "een klap in het gezicht van al die wethouders die nu van de bijstandswet een succes proberen te maken". Volgens haar doen de meeste gemeenten al alles om mensen met een bijstandsuitkering zo snel mogelijk aan de slag te helpen, en bovendien is er voor jongeren tot 23 jaar een leer-werkplicht. "Rutte gaat er ten onrechte vanuit dat alle bijstandsgerechtigden geschikt zijn voor de vacatures die openstaan."
Verstandige manquote:
Zei hij in '06quote:Uiterlijk over vier jaar sluiten we de bijstandswet voor iedereen die niet arbeidsongeschikt is, want dan is er letterlijk werk voor iedereen."
Niet iedereen komt in een gespreid bedjequote:
Failliet? Nee, mijn moreel besef groeit met de dagquote:
En wat zeg je dan?quote:Op zondag 19 juni 2011 17:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Failliet? Nee, mijn moreel besef groeit met de dag
Likewisequote:Op zondag 19 juni 2011 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wat zeg je dan?
'Dankjewel Koos, voor al die wijze lessen'
quote:Op zondag 19 juni 2011 17:09 schreef GSbrder het volgende:
Wel makkelijk natuurlijk, als je zelf een gigantische overwaarde hebt, te zeggen dat anderen dan maar geen tophypotheek moeten afsluiten. Niet iedereen krijgt dat buitenkansje.
Dat wil niet zeggen dat ik van mening ben dat de huizenmarkt verrot is. En dat ze heel de boel op de schop moeten nemen. Mijn persoonlijke situatie heeft daar niks mee te maken.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet iedereen komt in een gespreid bedje
Maar het is met hypotheek bezwaard.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Failliet? Nee, mijn moreel besef groeit met de dag
Ach, het zijn maar subtiele speldenprikjes omdat ik nogal eens verweten ben door jou een elitair rijkeluiszoontje te zijn die los stond van de werkelijkheid. Meer levenservaring op het gebied van hypotheken heb jij dus niet.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:12 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Dat wil niet zeggen dat ik van mening ben dat de huizenmarkt verrot is. En dat ze heel de boel op de schop moeten nemen. Mijn persoonlijke situatie heeft daar niks mee te maken.
Dat is het leven in Nederland toch al.quote:
325k cadeau krijgen, mwah.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:14 schreef betyar het volgende:
En dat gespreid bedje valt wel mee, heel schoonvaders kant is weg.
Wat bedoel je daarmee? Ik heb momenteel 3 hypotheken lopen, waarvan eentje voor de successierechten.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, het zijn maar subtiele speldenprikjes omdat ik nogal eens verweten ben door jou een elitair rijkeluiszoontje te zijn die los stond van de werkelijkheid. Meer levenservaring op het gebied van hypotheken heb jij dus niet.
Mijn ouders hebben geen hypotheekquote:Op zondag 19 juni 2011 17:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, wij hebben een zeer lage hypotheek.
U komt uit een welgesteld nest?quote:Op zondag 19 juni 2011 17:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben geen hypotheekVond mijn pa onzin.
Zelf gebouwd?quote:Op zondag 19 juni 2011 17:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben geen hypotheekVond mijn pa onzin.
Om van te janken hoe kwaadaardig... dan ook nog over "geen melkertbanen tegen 120% van het minimumloon". Brrrrquote:
Nee, maar hij vind het hebben van geen schulden een fijner gevoel ofzo. Ik snapte het ook niet echt.quote:
Heeft mijn pa ook. Slimme vent.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, maar hij vind het hebben van geen schulden een fijner gevoel ofzo. Ik snapte het ook niet echt.
Oude stempel?quote:Op zondag 19 juni 2011 17:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, maar hij vind het hebben van geen schulden een fijner gevoel ofzo. Ik snapte het ook niet echt.
Dat sowieso.quote:
Hoe noem jij het dan?quote:Op zondag 19 juni 2011 17:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Als jij dat een cadeau vindt moet je je eigen na laten kijken.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |