SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks maar beginnen in Een Vlucht Regenwulpen van Maarten 't Hart.[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
Misschien is het verschil dat ik nooit op recensies afga.... (Ik ben van mening dat je pas je mening kan geven over een boek als je het gelezen hebt )quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:29 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Die heb ik ook net gelezen.
Ik ben er niet kapot van, maar dat komt waarschijnlijk door de recensies, die bijzonder positief waren (Volkskrant en NRC), en ik vond het een beetje een kinderboek, ook door de flauwe tekeningetjes die erbij staan.
Wel aardig, maar meer voor een 14-jarige, denk ik.
Maar dit boek is wel getipt als DE nieuwe zomerbestseller, oftewel: de nieuwe Herman Koch. Ik ben benieuwd of het boek inderdaad zo'n succes gaat worden. Herman Koch is veel beter, vind ik, omdat hij een eigen stijl heeft. Bovendien is hij grappig, en dat kun je van Toine Heijmans niet zeggen (nul keer gelachen om Op zee).
Ik las laatst een stuk over de malaise in het boekenvak, en daarin zei iemand dat er een grote toekomst is voor kleine romans die je snel uitleest. Mensen hebben tegenwoordig een kortere aandachtspanne, ze zijn gewend aan snelle informatie-overdracht en dan is een boek van 600 pagina's teveel gevraagd. Als dat zo is, geef ik Op zee een goede kans om een enorme bestseller te worden
Maar als je niet afgaat op recensies (gewoon in de krant, dus geen 'promotie'-materiaal), hoe maak je dan een keuze uit het enorme boekenaanbod? Ik houd dat allemaal heel precies bij, en ik schrijf titels op van boeken die me interesseren. Zo ben ik aan Op zee gekomen, aan Tonio (prachtig boek) en aan de anderen romans die ik de afgelopen tijd heb gelezen, en zo heb ik mezelf bijvoorbeeld behoed voor de nieuwe roman van Marcel Möring (die overal totaal is gekraakt).quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:22 schreef prupke het volgende:
[quote]Misschien is het verschil dat ik nooit op recensies afga.... (Ik ben van mening dat je pas je mening kan geven over een boek als je het gelezen hebt )
vaak worden idd recensies geschreven om een boek te promoten... begrijpelijk ook , daar niet van maar ik let er niet op
Nee, het verhaal is niet om te lachen, maar het is wel jammer dat Toine Heijmans weinig laat zien van een 'eigen stijl'. Maar dat heeft hij misschien wel bewust gedaan. Het boek is uiteindelijk een soort thriller, en dan kan die sobere stijl functioneel zijn: we moeten op de plot letten en niet afgeleid worden door leuke zinnen en grappige vondsten.quote:Koch vind ik wel redelijk goed schrijven (ik heb het diner en zomerhuis met zwembad gelezen) maar om het diner te nomineren voor een aantal prijzen..? niet voor mij
maar dat is smaken verschillen natuurlijk.
Het boek van toine heijmans : op zee zit geen humor in idd , het verteld een verhaal van een persoon die in eenzaamheid leeft voor een bepaalde tijd die dat niet gewend is...
Dat is niet om te lachen natuurlijk....
Hij beschrijft eenzaamheid als bernlef alzheimer beschrijft.... en dat is dan wel een kunst (naar mijn mening)
In 1 of ander boekentijdschriftje las ik een artikel van iemand die het juist voor hem opneemt en beweert dat een deel van die slechte recensies voortkomt uit rancune. Zo zou een recensent hebben geschreven dat iemand die zulke slechte dingen schrijft ook wel een slecht mens moet zijn. Hmm, dat gaat wel erg ver ja. Ik zelf ben een keer op hem afgeknapt bij een literair festival. Hij is volgens mij zo'n type dat denkt dat je vooral heel ingewikkeld moet doen om literatuur te maken. Zijn boeken zijn niet om door te komen, ook.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:34 schreef Nadine26 het volgende:
[quote]heb ik mezelf bijvoorbeeld behoed voor de nieuwe roman van Marcel Möring (die overal totaal is gekraakt).
Huh?quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:38 schreef oh-oh het volgende:
WTF???
Er zit een brief van de rechtbank tussen de post , in comic sans?
Beterschap dan!quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijke dikke thriller, lekker weglezen, precies wat ik nu nodig heb (ziek in bed)
Ik ben werkzaam in een boekhandel en pak 4 dagen in de week alle boeken uit die we binnen krijgen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:34 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar als je niet afgaat op recensies (gewoon in de krant, dus geen 'promotie'-materiaal), hoe maak je dan een keuze uit het enorme boekenaanbod? Ik houd dat allemaal heel precies bij, en ik schrijf titels op van boeken die me interesseren. Zo ben ik aan Op zee gekomen, aan Tonio (prachtig boek) en aan de anderen romans die ik de afgelopen tijd heb gelezen, en zo heb ik mezelf bijvoorbeeld behoed voor de nieuwe roman van Marcel Möring (die overal totaal is gekraakt).
Loop je dan gewoon de winkel in en bekijk je de covers?
Ik vond Op zee zeker geen slecht boek, maar wat ik bedoelde te zeggen, is dat het niet vaak voorkomt dat NRC en Volkskrant een debuut zo lovend bespreken - dat is voor mij dan wel een reden om het te kopen, ja.
[..]
Nee, het verhaal is niet om te lachen, maar het is wel jammer dat Toine Heijmans weinig laat zien van een 'eigen stijl'. Maar dat heeft hij misschien wel bewust gedaan. Het boek is uiteindelijk een soort thriller, en dan kan die sobere stijl functioneel zijn: we moeten op de plot letten en niet afgeleid worden door leuke zinnen en grappige vondsten.
Ik ben benieuwd of meer mensen Op zee gaan lezen. Ik denk het wel
Even opzij gelegd voor:quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:49 schreef Bos81 het volgende:
Maarten 't Hart![]()
![]()
Ik heb hier nog een paar boekjes van hem liggen, die ik nog moet lezen.
Nu bezig in.
[ afbeelding ]
Ik heb de fillem gezien.quote:
Heb je die als e-book of als ''gewoon'' boek? Wilde hem zelf ook maar kon hem niet te pakken krijgen (downloaden)quote:Op zondag 24 juli 2011 10:19 schreef lateralize het volgende:
Nicci French - Blue Monday
Goed boek tot nu toe. Zit op ongeveer de helft.
Nou ja, objectieve kijk vind ik wat teveel van het goede, ook omdat het vooral gaat over de excessen in de vleesindustrie in de VS. Maar het is wel een boek dat je ervan bewust maakt wat er voor een leed er achter vlees schuil gaat.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:12 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb dit boek voor mijn verjaardag gekregen, en ben er een paar dagen geleden in begonnen:
[ afbeelding ]
Eating Animals van Jonathan Safran Foer.
Het boek geeft een objectieve kijk op de bio-industrie en de risico's die verbonden zijn met het eten van vlees en vis. Ik ben zelf vegetariër en vind het interessant, maar ook vreselijk om dit allemaal te lezen. Iedereen zou dit boek moeten lezen, dan zouden misschien meer mensen zich verzetten tegen alles wat er zich afspeelt om de prijzen van vlees laag te kunnen houden.
Ik begrijp wat je bedoelt. Met objectief bedoel ik dat, hoewel de schrijver zelf ook vegetariër is, hij ook de andere partij aan het woord laat. Ook gebruikt hij alleen cijfers uit onderzoeken die zijn gedaan door onafhankelijke partijen.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:40 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nou ja, objectieve kijk vind ik wat teveel van het goede, ook omdat het vooral gaat over de excessen in de vleesindustrie in de VS. Maar het is wel een boek dat je ervan bewust maakt wat er voor een leed er achter vlees schuil gaat.
Bevalt de schrijfster? Ik wil ook haar boeken gaan lezen,te beginnen met ijsprinses.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:20 schreef Injetta het volgende:
[ afbeelding ]
Heel spannend. Moeilijk om te stoppen met lezen. Ik weet in ieder geval de 'dader' nog niet...
Ik heb net de eerste twee boeken gelezen (IJsprinses en Predikant), en ze bevallen mij erg goed. Spannend en bij vlagen komisch, het zijn echte page-turners. Ik moet wel zeggen dat ik niet echt thuis ben in het thriller/misdaadgenre (heb hiervoor alleen de millenniumtrilogie gelezen in die categorie), dus ik kan het niet vergelijken met bijvoorbeeld Tess Gerritsen oid.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:23 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Bevalt de schrijfster? Ik wil ook haar boeken gaan lezen,te beginnen met ijsprinses.
Wat gaaf! Ik kwam het boek ( de schaduw van de wind) gisteren per toeval tegen op bol.com en was helemaal verkocht. Gelijk op mijn wensenlijstje gezet om snel te gaan lezen!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:53 schreef Yellowflower84 het volgende:
Ik heb zondag wat leesvoer ingehaald.
Ik heb eindelijk ''De schaduw van de wind'' uit van Carlos Ruiz Zafon. Erg mooi! Je wilt echt verder lezen om te zien hoe het verhaal gaat aflopen en de hoofdpersonen zijn veelal sympathiek.
Ik lees tussendoor ook Bob Evers boekjes, avonturenboekjes uit de jaren 50 of zo. Een hele serie, wel vermakelijk.
Ook heb ik ''Echte mannen eten geen kaas'' van Maria Mosterd uitgelezen in 1 keer. Niet heel moeilijk, het is maar een dun boekje. Ik bleef wel geboeid, ondanks de kinderlijke schrijfstijl. Maar je wil gewoon weten hoe het afloopt en je vraagt je constant af hoe het kan dat zo'n kind zo meegaat in dat loverboywereldje. Nu zijn er ernstige vragen gerezen of het allemaal waar is, maar vond het toch wel interessant.
Verder ben ik ook bezig met Agatha Christie af en toe. En natuurlijk nog steeds ''The mists of Avalon'' van Marion Bradley en ''The God delusion'' van Richard Dawkins.
Het is erg mooi vind ikzelf. Echt zo'n verhaal dat je meesleept. Echt gaan lezen! Grappig dat jij ook de Bob Evers boekjes kent, erg grappig om ze opnieuw te lezen na al die jaren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:55 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Wat gaaf! Ik kwam het boek ( de schaduw van de wind) gisteren per toeval tegen op bol.com en was helemaal verkocht. Gelijk op mijn wensenlijstje gezet om snel te gaan lezen!
Hoe bevalt het? Als ik de reviews op bol.com moet geloven moet het echt prachtig zijn!
Bob Evers, lees ik ook erg graag als tussendoortje,echt heerlijk gewoon
Dit vond ik ook een erg goed boekquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:49 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben bezig in deze:
[ afbeelding ]
Ik ben ongeveer op de helft. Prima boek. Verhaal draait om Siem Sigerius, oud judo-kampioen en nu hoge baas op de Universiteit van Twente (in het boek Tubantia). Zijn leven lijkt perfect, maar het brokkelt langzaam af. Stiefdochter en schoonzoon houden er dubieuze handeltjes op na, hij heeft zelf een affaire met een studente. En tot slot staat zijn criminele zoon op de stoep na jaren gevangenisstraf. Net na de vuurwerkramp gaat alles mis.
de maagd morino....quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:40 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dit vond ik ook een erg goed boekJammer dat het de Librisprijs niet heeft gewonnen, want het is echt een publieksroman, in tegenstelling tot het winnende boek (van Yves Petry, de titel ben ik vergeten).
Overigens vond ik Bonita Avenue aan het eind enigszins ontsporen. Misschien omdat de ontknoping vanaf het begin al bekend is? Maar toch: zeer de moeite waard.
O ja, dat was hetquote:Op donderdag 28 juli 2011 01:31 schreef prupke het volgende:
[..]
de maagd morino....
Ik heb er een stuk uit gelezen ....te bizar....
Bonita moet ik nog lezen
(ik loop achter met mijn leesvoer)
Wauw! Nu wil ik hem ook lezen! En ik heb nog een stuk of 10 boeken die ik ook al wou lezenquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:49 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben bezig in deze:
[ afbeelding ]
Ik ben ongeveer op de helft. Prima boek. Verhaal draait om Siem Sigerius, oud judo-kampioen en nu hoge baas op de Universiteit van Twente (in het boek Tubantia). Zijn leven lijkt perfect, maar het brokkelt langzaam af. Stiefdochter en schoonzoon houden er dubieuze handeltjes op na, hij heeft zelf een affaire met een studente. En tot slot staat zijn criminele zoon op de stoep na jaren gevangenisstraf. Net na de vuurwerkramp gaat alles mis.
Ik vind Kees van Beijnum sowieso wat overschat. Bij Dichter op de Zeedijk, toch flink opgehemeld, heb ik me behoorlijk zitten ergeren om de gemiste kansen. De ordening was wel aardig though.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:29 schreef Bleie het volgende:
'Ik ben niet bang' is inmiddels uit, vond het erg mooi.
Nu begonnen 'De oesters van Nam Kee', maar ben nog niet onder de indruk (ben pas op pag. 20 of zo hoor, dus t kan nog komen).
Inderdaad. Veel spanning zit er niet in. Het is vrijwel bekend hoe het afloopt. Maar de manier hoe al deze puzzelstukjes in de puzzel passen maakt het een goed verhaal.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:40 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dit vond ik ook een erg goed boekJammer dat het de Librisprijs niet heeft gewonnen, want het is echt een publieksroman, in tegenstelling tot het winnende boek (van Yves Petry, de titel ben ik vergeten).
Overigens vond ik Bonita Avenue aan het eind enigszins ontsporen. Misschien omdat de ontknoping vanaf het begin al bekend is? Maar toch: zeer de moeite waard.
Zware kost wel, Lobo Antunes. Ik heb ook een boek van hem gelezen (The Return of the Caravels), en ik had de hele tijd het gevoel dat ik tig dingen mistequote:Op donderdag 28 juli 2011 20:16 schreef friskvind het volgende:
[ afbeelding ]
De schrijfstijl is wel even wennen. Tot nu toe (blz. 40) zeker de moeite waard.
quote:Op zondag 31 juli 2011 18:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb dit boek op mijn 15e gelezen, en mijn zoon ernaar vernoemd (Dean)..
Heb net "Vita" uitgelezen van Matthijs Kleyn. Ondanks de veelal lovende recensies (waar ik dus ook op af ben gegaan) viel het me tegen. De overmaat aan "beentjes, armpjes, neusjes" etc. zorgden voor ergernis, evenals de vergelijking met het leven met een partner met kanker. Verder vond ik het gewoon niet geloofwaardig.
Ga nu beginnen aan "Ik haal je op, ik neem je mee" van Niccolo Ammaniti" en lees in bed "De verbouwing" van Saskia Noort. "Tonio" staat hoog op mijn verlanglijstje, sowieso is van der Heijden een van mijn favoriete schrijvers. "Het leven uit 1 dag" is een van mijn lievelingsboeken.
quote:Op zondag 31 juli 2011 18:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb dit boek op mijn 15e gelezen, en mijn zoon ernaar vernoemd ("Dean")..
Heb net "Vita" uit van Matthijs Kleyn. Ondans de veelal lovende recensies (waar ik dus ook op af ben gegaan) viel het me tegen. De overmaat aan "Beentjes, armpjes, neusjes" etc zorgden voor ergernis evenals de vergelijking met het leven met een partner met kanker. Verder vond ik het gewoon niet geloofwaardig.
Ga nu beginnen aan "Ik haal je op, ik neem je mee" van Niccolo Ammaniti" en lees in bed "De verbouwing"van Saskia Noort. "Tonio" staat hoog op mijn verlanglijstje, sowieso is van der Heijden een van mijn favoriete schrijvers. "Het leven uit 1 dag" is een van mijn lievelingsboeken.
Welke?quote:
Die heb ik ook gelezen! Erg mooi inderdaad. Vooral mooi hoe zij als vrouw voor zichzelf weet op te komen en een (voor vrouwen in die tijd ongewone) mate van zelfstandigheid weet te bereiken. En de volksverhalen tussendoor vond ik ook leuk om te lezen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:26 schreef Yellowflower84 het volgende:
Ik heb gisteren ''Dochter van Isfahan'' van Anita Amirrezvani uitgelezen. Ik vond het een erg mooi boek, waarin wordt beschreven hoe het vroegere Iran van de sjahs eruit zag (volgens mij 17e eeuw oid). Het beschrijft het leven van een dorpsmeisje dat naar de grote stad Isfahan (destijds hoofdstad) komt. Je leeft mee met de hoofdpersoon en het is mooi beschreven.
Ik heb maar 2 albums van Blake en Mortimer gelezen. Te traag en te serieus.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Deze net uit, erg vermakelijk voor de fans van de serie waar dit een heerlijke parodie op is.
Ah. Die wil ik ook nog lezen. Ben benieuwd wat je er verder van zult vinden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:30 schreef Biancavia het volgende:
Gisteren begonnen in:
[ afbeelding ]
Vermoeiend lezen, maar wel interessant, mede omdat je meegenomen wordt in het proces van de totstandkoming van het boek.
Jij liever dan ik.quote:Op maandag 8 augustus 2011 04:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
tussendoor voor op vakantie
Dat hele verhaal schijnt aan alle kanten te rammelen, wist je dat?quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:03 schreef Yellowflower84 het volgende:
Daarna heb ik van Lucie Mosterd "Ik stond laatst bij een poppenkraam'' gelezen. Lucie is de moeder van Maria Mosterd, die in handen zou zijn gevallen van een loverboy. Wel interessant om te lezen hoe zij het heeft ervaren.
zit inderdaad nu in Nedeland Piet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 07:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij liever dan ik.
Weer zit je niet mee trouwens, of ben je nog niet hier in Europa?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |