abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:59:16 #203
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_99675486
Haar naam was Sarah gelezen vandaag. Aangezien mijn zusje hem niet uitlas moet ik het maar doen :@.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Straks maar beginnen in Een Vlucht Regenwulpen van Maarten 't Hart.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_99688743
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Die heb ik ook net gelezen.
Ik ben er niet kapot van, maar dat komt waarschijnlijk door de recensies, die bijzonder positief waren (Volkskrant en NRC), en ik vond het een beetje een kinderboek, ook door de flauwe tekeningetjes die erbij staan.
Wel aardig, maar meer voor een 14-jarige, denk ik.
Maar dit boek is wel getipt als DE nieuwe zomerbestseller, oftewel: de nieuwe Herman Koch. Ik ben benieuwd of het boek inderdaad zo'n succes gaat worden. Herman Koch is veel beter, vind ik, omdat hij een eigen stijl heeft. Bovendien is hij grappig, en dat kun je van Toine Heijmans niet zeggen (nul keer gelachen om Op zee).

Ik las laatst een stuk over de malaise in het boekenvak, en daarin zei iemand dat er een grote toekomst is voor kleine romans die je snel uitleest. Mensen hebben tegenwoordig een kortere aandachtspanne, ze zijn gewend aan snelle informatie-overdracht en dan is een boek van 600 pagina's teveel gevraagd. Als dat zo is, geef ik Op zee een goede kans om een enorme bestseller te worden :P
Misschien is het verschil dat ik nooit op recensies afga.... (Ik ben van mening dat je pas je mening kan geven over een boek als je het gelezen hebt )
vaak worden idd recensies geschreven om een boek te promoten... begrijpelijk ook , daar niet van maar ik let er niet op :)

Koch vind ik wel redelijk goed schrijven (ik heb het diner en zomerhuis met zwembad gelezen) maar om het diner te nomineren voor een aantal prijzen..? niet voor mij

maar dat is smaken verschillen natuurlijk.

Het boek van toine heijmans : op zee zit geen humor in idd , het verteld een verhaal van een persoon die in eenzaamheid leeft voor een bepaalde tijd die dat niet gewend is...
Dat is niet om te lachen natuurlijk....

Hij beschrijft eenzaamheid als bernlef alzheimer beschrijft.... en dat is dan wel een kunst (naar mijn mening)
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:44:36 #205
202348 Susi
Temple of Love
pi_99695756
Dat cadeauboekje van Monaldi & Sorti van de maand van het spannende boek vond ik verschrikkelijk.

Tess Gerritsen leest altijd heerlijk weg =).

Had ik snel uit, vond het redelijk voorspelbaar. Haar naam was Sarah was in elk geval stukken beter.
pi_99696973
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:22 schreef prupke het volgende:

[quote]Misschien is het verschil dat ik nooit op recensies afga.... (Ik ben van mening dat je pas je mening kan geven over een boek als je het gelezen hebt )
vaak worden idd recensies geschreven om een boek te promoten... begrijpelijk ook , daar niet van maar ik let er niet op :)
Maar als je niet afgaat op recensies (gewoon in de krant, dus geen 'promotie'-materiaal), hoe maak je dan een keuze uit het enorme boekenaanbod? Ik houd dat allemaal heel precies bij, en ik schrijf titels op van boeken die me interesseren. Zo ben ik aan Op zee gekomen, aan Tonio (prachtig boek) en aan de anderen romans die ik de afgelopen tijd heb gelezen, en zo heb ik mezelf bijvoorbeeld behoed voor de nieuwe roman van Marcel Möring (die overal totaal is gekraakt).
Loop je dan gewoon de winkel in en bekijk je de covers?

Ik vond Op zee zeker geen slecht boek, maar wat ik bedoelde te zeggen, is dat het niet vaak voorkomt dat NRC en Volkskrant een debuut zo lovend bespreken - dat is voor mij dan wel een reden om het te kopen, ja.

quote:
Koch vind ik wel redelijk goed schrijven (ik heb het diner en zomerhuis met zwembad gelezen) maar om het diner te nomineren voor een aantal prijzen..? niet voor mij

maar dat is smaken verschillen natuurlijk.

Het boek van toine heijmans : op zee zit geen humor in idd , het verteld een verhaal van een persoon die in eenzaamheid leeft voor een bepaalde tijd die dat niet gewend is...
Dat is niet om te lachen natuurlijk....

Hij beschrijft eenzaamheid als bernlef alzheimer beschrijft.... en dat is dan wel een kunst (naar mijn mening)
Nee, het verhaal is niet om te lachen, maar het is wel jammer dat Toine Heijmans weinig laat zien van een 'eigen stijl'. Maar dat heeft hij misschien wel bewust gedaan. Het boek is uiteindelijk een soort thriller, en dan kan die sobere stijl functioneel zijn: we moeten op de plot letten en niet afgeleid worden door leuke zinnen en grappige vondsten.

Ik ben benieuwd of meer mensen Op zee gaan lezen. Ik denk het wel :)
pi_99700156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:34 schreef Nadine26 het volgende:

[quote]heb ik mezelf bijvoorbeeld behoed voor de nieuwe roman van Marcel Möring (die overal totaal is gekraakt).
In 1 of ander boekentijdschriftje las ik een artikel van iemand die het juist voor hem opneemt en beweert dat een deel van die slechte recensies voortkomt uit rancune. Zo zou een recensent hebben geschreven dat iemand die zulke slechte dingen schrijft ook wel een slecht mens moet zijn. Hmm, dat gaat wel erg ver ja. Ik zelf ben een keer op hem afgeknapt bij een literair festival. Hij is volgens mij zo'n type dat denkt dat je vooral heel ingewikkeld moet doen om literatuur te maken. Zijn boeken zijn niet om door te komen, ook.

Ik heb laatst De Vlieger gelezen van Maarten 't Hart. Wat een goede schrijver is dat toch. Ik moest een paar keer hardop lachen. O+ .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:49:38 #208
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_99702972
Maarten 't Hart ^O^ O+

Ik heb hier nog een paar boekjes van hem liggen, die ik nog moet lezen.

Nu bezig in.

"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:38:29 #209
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_99704790
:D WTF???
Er zit een brief van de rechtbank tussen de post , in comic sans?
:')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:41:38 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99704917
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:38 schreef oh-oh het volgende:
:D WTF???
Er zit een brief van de rechtbank tussen de post , in comic sans?
:')
Huh?
The love you take is equal to the love you make.
pi_99705345
Zomerhuis met zwembad van Herman Koch heb ik er nu bijna doorheen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:51:52 #212
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_99705362
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Huh?
Hoort denk ik in een SC thuis.. ;)
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:02:51 #213
176471 oh-oh
pi_99705874
:') _O- Ja sorry!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:16:04 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99706478

Heerlijke dikke thriller, lekker weglezen, precies wat ik nu nodig heb (ziek in bed)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99708554
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]

Heerlijke dikke thriller, lekker weglezen, precies wat ik nu nodig heb (ziek in bed)
Beterschap dan!
Ik weet het ook niet
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:55:21 #216
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_99721465
Oke, dat 'Ik ben niet bang' was ook binnen een dag uit, terwijl ik nog best druk had :')

Nu halverwege in:

Chuck Palahniuk - Stikken
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:33:07 #217
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_99723534
ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ūetta er ágætis byrjun
pi_99728836
:o Das de schrijver van Never let me go! O+

Ik ben nu begonnen in 'Heksen & Demonen' van Kim Harrison.
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_99730912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:34 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar als je niet afgaat op recensies (gewoon in de krant, dus geen 'promotie'-materiaal), hoe maak je dan een keuze uit het enorme boekenaanbod? Ik houd dat allemaal heel precies bij, en ik schrijf titels op van boeken die me interesseren. Zo ben ik aan Op zee gekomen, aan Tonio (prachtig boek) en aan de anderen romans die ik de afgelopen tijd heb gelezen, en zo heb ik mezelf bijvoorbeeld behoed voor de nieuwe roman van Marcel Möring (die overal totaal is gekraakt).
Loop je dan gewoon de winkel in en bekijk je de covers?

Ik vond Op zee zeker geen slecht boek, maar wat ik bedoelde te zeggen, is dat het niet vaak voorkomt dat NRC en Volkskrant een debuut zo lovend bespreken - dat is voor mij dan wel een reden om het te kopen, ja.

[..]

Nee, het verhaal is niet om te lachen, maar het is wel jammer dat Toine Heijmans weinig laat zien van een 'eigen stijl'. Maar dat heeft hij misschien wel bewust gedaan. Het boek is uiteindelijk een soort thriller, en dan kan die sobere stijl functioneel zijn: we moeten op de plot letten en niet afgeleid worden door leuke zinnen en grappige vondsten.

Ik ben benieuwd of meer mensen Op zee gaan lezen. Ik denk het wel :)
Ik ben werkzaam in een boekhandel en pak 4 dagen in de week alle boeken uit die we binnen krijgen.
stomme tik van me : ik kijk idd naar de kaft... en lees waar het boek over gaat. Als het mijn interesse wekt dan lees ik (als ik de auteur niet ken) de eerste 2 blz en als ik verder wil lezen is het voor mij 9 van de 10 keer een goed boek.

Maar ik moet je ook zeggen dat ik veel boeken die bv in de top tien staan van boekhandels niet lees, omdat ik probeer minder bekende auteurs te lezen zodat ik mensen een keer een verfrissing kan geven qua boeken.

Bv : Ik het het diner gelezen van koch....
En ik heb : De Klap gelezen van Tsiolkas....

In beide boeken is er een gebeurtenis die vele mensen niet goedkeuren en in beide verhalen proberen ze recht te maken wat krom is. (voor mijn gevoel)

Als ik moet kiezen tussen die 2 boeken kies ik voor : De Klap :)
naar mijn mening is dat boek meer realistisch dan Het Diner....
pi_99760194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:49 schreef Bos81 het volgende:
Maarten 't Hart ^O^ O+

Ik heb hier nog een paar boekjes van hem liggen, die ik nog moet lezen.

Nu bezig in.

[ afbeelding ]
Even opzij gelegd voor:

Als autist zijnde leek het me wel interessant en leest tot nu toe lekker weg. :)
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:42:22 #221
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_99765820
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:52:51 #222
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_99779122
quote:
Ik heb de fillem gezien.

:P

Op één van mijn meest rampzalige dates.
ŋsɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_99785065
Vanochtend begonnen in

Niccolo Ammaniti - Ik ben niet bang
  zaterdag 23 juli 2011 @ 21:46:45 #224
351135 Kladschilder
Ik fok. Dus bok op.
pi_99854627
Sinds gisteren gestart met De Houdgreep van Joost Zwagerman. Indruk van de eerste vijftig pagina's? Rommelig boek, mooie taal.

Maar ik ga wel verder met het verhaal :)
Posts uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 24 juli 2011 @ 07:19:42 #225
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99867647
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_99869107
Nicci French - Blue Monday
Goed boek tot nu toe. Zit op ongeveer de helft.
pi_99873177
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:19 schreef lateralize het volgende:
Nicci French - Blue Monday
Goed boek tot nu toe. Zit op ongeveer de helft.
Heb je die als e-book of als ''gewoon'' boek? Wilde hem zelf ook maar kon hem niet te pakken krijgen (downloaden)
pi_99873410
Gewoon boek. e-book vind ik niks... Vind het sowieso leuk om iets te hebben om in de kast te zetten ;)
  zondag 24 juli 2011 @ 13:23:31 #229
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_99873588

Zijn vorige boek is een van mijn favorieten. Ik ben benieuwd of dit ook wat is :)
pi_99881040

Heel spannend. Moeilijk om te stoppen met lezen. Ik weet in ieder geval de 'dader' nog niet...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:07:45 #231
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_99887942

Oorlog en Vrede maar weer weggelegd. Tot bladzijde 18 gekomen, maar toch te ambitieus.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:12:24 #232
280727 Njosnavelin
tęte folle
pi_99888103
Ik heb dit boek voor mijn verjaardag gekregen, en ben er een paar dagen geleden in begonnen:

Eating Animals van Jonathan Safran Foer.

Het boek geeft een objectieve kijk op de bio-industrie en de risico's die verbonden zijn met het eten van vlees en vis. Ik ben zelf vegetariër en vind het interessant, maar ook vreselijk om dit allemaal te lezen. Iedereen zou dit boek moeten lezen, dan zouden misschien meer mensen zich verzetten tegen alles wat er zich afspeelt om de prijzen van vlees laag te kunnen houden.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_99889219
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:12 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb dit boek voor mijn verjaardag gekregen, en ben er een paar dagen geleden in begonnen:

[ afbeelding ]
Eating Animals van Jonathan Safran Foer.

Het boek geeft een objectieve kijk op de bio-industrie en de risico's die verbonden zijn met het eten van vlees en vis. Ik ben zelf vegetariër en vind het interessant, maar ook vreselijk om dit allemaal te lezen. Iedereen zou dit boek moeten lezen, dan zouden misschien meer mensen zich verzetten tegen alles wat er zich afspeelt om de prijzen van vlees laag te kunnen houden.
Nou ja, objectieve kijk vind ik wat teveel van het goede, ook omdat het vooral gaat over de excessen in de vleesindustrie in de VS. Maar het is wel een boek dat je ervan bewust maakt wat er voor een leed er achter vlees schuil gaat.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 24 juli 2011 @ 21:09:57 #234
280727 Njosnavelin
tęte folle
pi_99894059
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:40 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Nou ja, objectieve kijk vind ik wat teveel van het goede, ook omdat het vooral gaat over de excessen in de vleesindustrie in de VS. Maar het is wel een boek dat je ervan bewust maakt wat er voor een leed er achter vlees schuil gaat.
Ik begrijp wat je bedoelt. Met objectief bedoel ik dat, hoewel de schrijver zelf ook vegetariër is, hij ook de andere partij aan het woord laat. Ook gebruikt hij alleen cijfers uit onderzoeken die zijn gedaan door onafhankelijke partijen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_99901645
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:20 schreef Injetta het volgende:
[ afbeelding ]

Heel spannend. Moeilijk om te stoppen met lezen. Ik weet in ieder geval de 'dader' nog niet...
Bevalt de schrijfster? Ik wil ook haar boeken gaan lezen,te beginnen met ijsprinses.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:25:31 #236
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_99901711
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_99901909
Ben nu bezig in Voor ik ga slapen

En samen met meneer muis lees ik Water for the elphants.

Samen omdat mijn engels niet zo heel goed is maar ik het toch heel graag wilde lezen.
Zijn engels is wel heel goed dus hij helpt me het beter te begrijpen. Toch merk ik dat ik het door het samen te lezen en daarna te vertalen ( ik vertaal naar hem toe als check of ik het goed heb begrepen) dat ik het al wat beter snap dan dat ik het alleen lees.
Mijn engels is sowieso al wat beter geworden,aangezien ik al een tijdje een vriendin heb met wie ik engels moet spreken,vandaar dit idee.
Wel grappig,hij houd ABSOLUUT niet van lezen dus toen ik het vroeg zei hij zo : Mvr. Poes,nu weet je dat ik absoluut niet van lezen hou. En nou vraag je of ik een boek met je ga lezen van 382 paginas?!
Toen dacht ik wel shit das ook weer zo haha. Maar gelukkig wilde hij het wel doen :) Das echte liefde! *;
pi_99911762
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:23 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Bevalt de schrijfster? Ik wil ook haar boeken gaan lezen,te beginnen met ijsprinses.
Ik heb net de eerste twee boeken gelezen (IJsprinses en Predikant), en ze bevallen mij erg goed. Spannend en bij vlagen komisch, het zijn echte page-turners. Ik moet wel zeggen dat ik niet echt thuis ben in het thriller/misdaadgenre (heb hiervoor alleen de millenniumtrilogie gelezen in die categorie), dus ik kan het niet vergelijken met bijvoorbeeld Tess Gerritsen oid.
pi_99955145
Ik heb zondag wat leesvoer ingehaald.
Ik heb eindelijk ''De schaduw van de wind'' uit van Carlos Ruiz Zafon. Erg mooi! Je wilt echt verder lezen om te zien hoe het verhaal gaat aflopen en de hoofdpersonen zijn veelal sympathiek.

Ik lees tussendoor ook Bob Evers boekjes, avonturenboekjes uit de jaren 50 of zo. Een hele serie, wel vermakelijk.

Ook heb ik ''Echte mannen eten geen kaas'' van Maria Mosterd uitgelezen in 1 keer. Niet heel moeilijk, het is maar een dun boekje. Ik bleef wel geboeid, ondanks de kinderlijke schrijfstijl. Maar je wil gewoon weten hoe het afloopt en je vraagt je constant af hoe het kan dat zo'n kind zo meegaat in dat loverboywereldje. Nu zijn er ernstige vragen gerezen of het allemaal waar is, maar vond het toch wel interessant.

Verder ben ik ook bezig met Agatha Christie af en toe. En natuurlijk nog steeds ''The mists of Avalon'' van Marion Bradley en ''The God delusion'' van Richard Dawkins.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:58:37 #240
176471 oh-oh
pi_99955328
Oh ik ben afgelopen weekend begonnen in the Shadow of the Wind van Zafon.
Maar nog niet echt ver gekomen.
( Groucho Marx )
pi_99955574
Ik heb er ook best lang over gedaan, want er kwamen allemaal boeken tussendoor. Ik heb het ook haast twee keer gelezen, ben begonnen in het boek, maar ik kreeg 'm ook als e-book en ben daarna opnieuw begonnen, terwijl ik 'm al bijna uit had bleek later. Ik heb 'm daarom vooral in treinen en bussen gelezen, omdat ik thuis een ander boek lees wat echt heel dik is en voor een bepaalde tijd uit moet (geleend). Maar dat ging prima, ondanks dat ik 'm al eerder gelezen had dus.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:10:42 #242
176471 oh-oh
pi_99955675
Ik ben heel benieuwd, normaal heb ik echt niks met Spaanse / Zuid- Amerikaanse auteurs :P
( Groucho Marx )
pi_99957120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:53 schreef Yellowflower84 het volgende:
Ik heb zondag wat leesvoer ingehaald.
Ik heb eindelijk ''De schaduw van de wind'' uit van Carlos Ruiz Zafon. Erg mooi! Je wilt echt verder lezen om te zien hoe het verhaal gaat aflopen en de hoofdpersonen zijn veelal sympathiek.

Ik lees tussendoor ook Bob Evers boekjes, avonturenboekjes uit de jaren 50 of zo. Een hele serie, wel vermakelijk.

Ook heb ik ''Echte mannen eten geen kaas'' van Maria Mosterd uitgelezen in 1 keer. Niet heel moeilijk, het is maar een dun boekje. Ik bleef wel geboeid, ondanks de kinderlijke schrijfstijl. Maar je wil gewoon weten hoe het afloopt en je vraagt je constant af hoe het kan dat zo'n kind zo meegaat in dat loverboywereldje. Nu zijn er ernstige vragen gerezen of het allemaal waar is, maar vond het toch wel interessant.

Verder ben ik ook bezig met Agatha Christie af en toe. En natuurlijk nog steeds ''The mists of Avalon'' van Marion Bradley en ''The God delusion'' van Richard Dawkins.
Wat gaaf! Ik kwam het boek ( de schaduw van de wind) gisteren per toeval tegen op bol.com en was helemaal verkocht. Gelijk op mijn wensenlijstje gezet om snel te gaan lezen!
Hoe bevalt het? Als ik de reviews op bol.com moet geloven moet het echt prachtig zijn!
Bob Evers, lees ik ook erg graag als tussendoortje,echt heerlijk gewoon O+
pi_99970255
pi_99970712
Dit topic
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:46:22 #246
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_99972030

Leest lekker weg, en spontane schrijfstijl bevalt me wel.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_99976232
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:55 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Wat gaaf! Ik kwam het boek ( de schaduw van de wind) gisteren per toeval tegen op bol.com en was helemaal verkocht. Gelijk op mijn wensenlijstje gezet om snel te gaan lezen!
Hoe bevalt het? Als ik de reviews op bol.com moet geloven moet het echt prachtig zijn!
Bob Evers, lees ik ook erg graag als tussendoortje,echt heerlijk gewoon O+
Het is erg mooi vind ikzelf. Echt zo'n verhaal dat je meesleept. Echt gaan lezen! Grappig dat jij ook de Bob Evers boekjes kent, erg grappig om ze opnieuw te lezen na al die jaren.
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 21:27:19 #248
42184 crew  DaMart
pi_99977186
Ik ga nu eens beginnen in:

Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 27 juli 2011 @ 03:07:59 #249
45206 Pietverdriet
pi_99991125
Leuk om te lezen dat de Bob Evers serie nog steeds gelezen wordt.
pi_99993915
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:27 schreef DaMart het volgende:
Ik ga nu eens beginnen in:

[ afbeelding ]
De film vond ik prachtig in ieder geval. Misschien toch het boek ook maar eens gaan proberen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:06:30 #251
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_99994046
Nadat ik voor de 4e keer ofzo ´Ik, Jan Cremer´ uit heb ben ik maar weer eens begonnen in ´Mijn oom Oswald´ van Roald Dahl.

Was al halverwege een aantal jaar terug maar heb ´m nooit uitgelezen.
Omdat ik merkte dat ik de helft alweer vergeten was ben ik maar opnieuw begonnen.

Mensen kijken me wel vaak raar aan als ik ´m lees omdat de meeste mensen niet op de hoogte zijn dat Roald Dahl niet alleen kinderboeken heeft geschreven.

Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_99995349
Lekkere "weglees" boeken, allebei tegelijk voor de afwisseling:

There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_99995819
Ik verslind momenteel de fantasyserie van David Gemmell, ben bezig in deeltje 3.

woensdag 27 juli 2011 @ 19:32:40 #254
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100016157

De Aanklacht - John Grisham.
Tot nu toe veelbelovend.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:49:23 #255
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_100021784
Ik ben bezig in deze:

Ik ben ongeveer op de helft. Prima boek. Verhaal draait om Siem Sigerius, oud judo-kampioen en nu hoge baas op de Universiteit van Twente (in het boek Tubantia). Zijn leven lijkt perfect, maar het brokkelt langzaam af. Stiefdochter en schoonzoon houden er dubieuze handeltjes op na, hij heeft zelf een affaire met een studente. En tot slot staat zijn criminele zoon op de stoep na jaren gevangenisstraf. Net na de vuurwerkramp gaat alles mis.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_100030315
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:49 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben bezig in deze:

[ afbeelding ]

Ik ben ongeveer op de helft. Prima boek. Verhaal draait om Siem Sigerius, oud judo-kampioen en nu hoge baas op de Universiteit van Twente (in het boek Tubantia). Zijn leven lijkt perfect, maar het brokkelt langzaam af. Stiefdochter en schoonzoon houden er dubieuze handeltjes op na, hij heeft zelf een affaire met een studente. En tot slot staat zijn criminele zoon op de stoep na jaren gevangenisstraf. Net na de vuurwerkramp gaat alles mis.
Dit vond ik ook een erg goed boek O+ Jammer dat het de Librisprijs niet heeft gewonnen, want het is echt een publieksroman, in tegenstelling tot het winnende boek (van Yves Petry, de titel ben ik vergeten).

Overigens vond ik Bonita Avenue aan het eind enigszins ontsporen. Misschien omdat de ontknoping vanaf het begin al bekend is? Maar toch: zeer de moeite waard.
pi_100031950
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 00:40 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dit vond ik ook een erg goed boek O+ Jammer dat het de Librisprijs niet heeft gewonnen, want het is echt een publieksroman, in tegenstelling tot het winnende boek (van Yves Petry, de titel ben ik vergeten).

Overigens vond ik Bonita Avenue aan het eind enigszins ontsporen. Misschien omdat de ontknoping vanaf het begin al bekend is? Maar toch: zeer de moeite waard.
de maagd morino....

Ik heb er een stuk uit gelezen ....te bizar....

Bonita moet ik nog lezen :)
(ik loop achter met mijn leesvoer :( )
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:08:53 #258
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_100036217

is uit. ik had de meeste verhalen al gelezen in andere bundels maar Roald blijft een held!

Nog steeds bezig in:

Ik worstel ermee; maar wil hem niet wegleggen. Ik laat me niet weer verslaan door een boek! :P

Humoristisch geschreven overzicht over de geschiedenis van een aantal leestekens; en hoe ze correct te gebruiken.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_100036654
'Ik ben niet bang' is inmiddels uit, vond het erg mooi.

Nu begonnen 'De oesters van Nam Kee', maar ben nog niet onder de indruk (ben pas op pag. 20 of zo hoor, dus t kan nog komen).
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:35:35 #260
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_100036792
De Quest en Quest historie kwamen tussendoor. Vandaag weer verder in vader en zonen van Hugo Borst.

Tot nu toe een erg mooi boek. De manier waarop hij bekende vaders en de band met hun zoon omschrijft is erg bijzonder!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:16:48 #261
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_100060502

De schrijfstijl is wel even wennen. Tot nu toe (blz. 40) zeker de moeite waard.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_100066800
Zojuist de eerste 3 hoofdstukken gelezen van boardwalk empire.het boek waarop de serie is op gebaseerd.

Zeer leuk om te lezen.zeer interessant...Maar ik wacht in spanning op hoofdstuk 5 waar het verhaal met nucky begint.
pi_100072942
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 01:31 schreef prupke het volgende:

[..]

de maagd morino....

Ik heb er een stuk uit gelezen ....te bizar....

Bonita moet ik nog lezen :)
(ik loop achter met mijn leesvoer :( )
O ja, dat was het :) Op zich klinkt het wel interessant, een kannibalenverhaal, maar (zoals je weet lees ik de recensies!) het leek me een beetje te gekunsteld. Yves Petry is volgens mij de lievelingsschrijver van veel 'kenners'. Misschien probeer ik het nog. Maar ik hoef niet zo nodig een kenner te zijn.

Mijn volgende aanschaf wordt heel interessant: een boek van René Diekstra :o Ik las een heel leuke recensie in NRC (geschreven door Atte Jongstra) en ik kreeg meteen zin om het boek te lezen. Het is een prinsendrama, even te ingewikkeld om hier uit te leggen, maar het komt erop neer dat René Diekstra (van wie ik altijd dacht dat hij een soort zelfhulpgoeroe was) een detectiveverhaal heeft gemaakt van een waargebeurd verhaal, met allerlei intriges, zelfmoorden en complotten aan het hof c_/ Uiteraard wordt alles psychologisch verklaard, want het blijft René Diekstra. Op zich wel knap dat hij de plagiaataffaire te boven is gekomen. Dat zal niet gemakkelijk zijn geweest. Misschien heeft hij daarom zijn bakens verzet naar de litraire non-fictie.
pi_100082993
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:49 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben bezig in deze:

[ afbeelding ]

Wauw! Nu wil ik hem ook lezen! En ik heb nog een stuk of 10 boeken die ik ook al wou lezen :(
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:58:07 #265
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_100084578
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:29 schreef Bleie het volgende:
'Ik ben niet bang' is inmiddels uit, vond het erg mooi.

Nu begonnen 'De oesters van Nam Kee', maar ben nog niet onder de indruk (ben pas op pag. 20 of zo hoor, dus t kan nog komen).
Ik vind Kees van Beijnum sowieso wat overschat. Bij Dichter op de Zeedijk, toch flink opgehemeld, heb ik me behoorlijk zitten ergeren om de gemiste kansen. De ordening was wel aardig though.
pi_100111868
Ik ga binnenkort beginnen in:

en

Heeft iemand anders die laatste ook gelezen? Is het wat? Het klonk interessant, maar 'historische detectives' vervallen al heel snel in wannabe Eco-meesterwerken.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:20:25 #267
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_100121092
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 00:40 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Inderdaad. Veel spanning zit er niet in. Het is vrijwel bekend hoe het afloopt. Maar de manier hoe al deze puzzelstukjes in de puzzel passen maakt het een goed verhaal.

Wat ik ook erg goed vind aan het boek is de manier van schrijven van Buwalda. Veel schrijvers vliegen uit de bocht bij het beschrijven van gebeurtenissen. Buwalda heeft prachtige zinnen, maar gaat nergens over de kop. Overigens heb ik het boek nog niet uit. Nog een krappe 100 bladzijden.

Volgende week vrij en strandweer. Eens kijken wat ik dan ga lezen.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:29:07 #268
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_100124630
ik lees nu: aspe - de 5de macht
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:22:42 #269
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100135011
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:16 schreef friskvind het volgende:
[ afbeelding ]

De schrijfstijl is wel even wennen. Tot nu toe (blz. 40) zeker de moeite waard.
Zware kost wel, Lobo Antunes. Ik heb ook een boek van hem gelezen (The Return of the Caravels), en ik had de hele tijd het gevoel dat ik tig dingen miste :P Toen mijn docent bepaalde dingen uitlegde werd dat ook duidelijk :+

Ik lees nu:

Indrukwekkend tot nu toe :Y Het zijn short stories. Ik heb net 'Sin Dolor' uitgelezen, dat was op een bepaald moment wel even slikken. Ik vind T.C. Boyle een sterke schrijver - dat vond ik na The Tortilla Curtain al, maar deze bundel bevestigt die mening :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 31 juli 2011 @ 16:34:17 #270
316232 Lutte
duimelut
pi_100160130
Net 'Doorgeschoten' van Mirjam Mous over een schietpartij op een Amerikaanse school gelezen, erin begonnen en niet meer gestopt, enorm indrukwekkend.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zondag 31 juli 2011 @ 18:05:37 #271
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_100163094
dubbel.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 31 juli 2011 @ 18:07:05 #272
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_100163145
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik heb dit boek op mijn 15e gelezen, en mijn zoon ernaar vernoemd (Dean). O+.

Heb net "Vita" uitgelezen van Matthijs Kleyn. Ondanks de veelal lovende recensies (waar ik dus ook op af ben gegaan) viel het me tegen. De overmaat aan "beentjes, armpjes, neusjes" etc. zorgden voor ergernis, evenals de vergelijking met het leven met een partner met kanker. Verder vond ik het gewoon niet geloofwaardig.

Ga nu beginnen aan "Ik haal je op, ik neem je mee" van Niccolo Ammaniti" en lees in bed "De verbouwing" van Saskia Noort. "Tonio" staat hoog op mijn verlanglijstje, sowieso is van der Heijden een van mijn favoriete schrijvers. "Het leven uit 1 dag" is een van mijn lievelingsboeken.
  zondag 31 juli 2011 @ 18:07:56 #273
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_100163172
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik heb dit boek op mijn 15e gelezen, en mijn zoon ernaar vernoemd ("Dean"). O+.

Heb net "Vita" uit van Matthijs Kleyn. Ondans de veelal lovende recensies (waar ik dus ook op af ben gegaan) viel het me tegen. De overmaat aan "Beentjes, armpjes, neusjes" etc zorgden voor ergernis evenals de vergelijking met het leven met een partner met kanker. Verder vond ik het gewoon niet geloofwaardig.

Ga nu beginnen aan "Ik haal je op, ik neem je mee" van Niccolo Ammaniti" en lees in bed "De verbouwing"van Saskia Noort. "Tonio" staat hoog op mijn verlanglijstje, sowieso is van der Heijden een van mijn favoriete schrijvers. "Het leven uit 1 dag" is een van mijn lievelingsboeken.
pi_100210139
Net klaar met 'Van 3 naar 10.000.000 vrienden' van Raymond Spanjar, wil vanavond nog beginnen in 'Denk groot en word rijk' van Napoleon Hill
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:40:04 #275
246373 Idler
Simplicity!
pi_100212579
Dostoyevski - House of the dead

Vrij dun, goed te lezen. Bijna uit nu, goed bevallen.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_100218680

Tijden geleden de film 'ns gezien (overigens wel vaker dan 1 keer) en kwam erachter dat de bieb hiernaast het boek heeft. Dus: lezen. :9

Vooralsnog super interessant.
pi_100228654

Een geweldig boek.In het begin vrolijk en komisch en daarna wordt de sfeer donkerder.Het is ook heel mooi hoe het beschreven wordt vanuit de ogen van een kind.Heb ongeveer een kwart gelezen.
''It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sit back and let things happen to them.
They went out and happened to things."
-Leonardo da Vinci
pi_100248392
Net uit:

Murakami - Hard-boiled Wonderland and the End of the World
Chinua Achebe - Een wereld valt uiteen

Nu begonnen in

Demain, on roule
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:55:04 #279
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100248800
Murakami _O_.
Wat een baas is dat.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:38:08 #280
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_100261419
Tot hier en nu verder van Emile Roemer.
Sporten voor Sophia
pi_100261461

en
Tap tap tap
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:43:10 #282
176471 oh-oh
pi_100261526
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:55 schreef Zeroku het volgende:
Murakami _O_.
Wat een baas is dat.
Welke?
Ik heb Pinball 1973 besteld, ik verheug me er al op :D
Oh the Shadow of The Wind van Zafon bevalt me eigenlijk prima ^O^
( Groucho Marx )
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:53:40 #283
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_100261769

Gekregen voor mijn verjaardag.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:13:44 #284
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_100282356
pi_100285461
Ik heb gisteren ''Dochter van Isfahan'' van Anita Amirrezvani uitgelezen. Ik vond het een erg mooi boek, waarin wordt beschreven hoe het vroegere Iran van de sjahs eruit zag (volgens mij 17e eeuw oid). Het beschrijft het leven van een dorpsmeisje dat naar de grote stad Isfahan (destijds hoofdstad) komt. Je leeft mee met de hoofdpersoon en het is mooi beschreven.

Nu ben ik bezig in "'De eetclub'' van Saskia Noort. Daar ben ik minder over te spreken. Ik heb het nog niet uit, maar de schrijfstijl vind ik een beetje knullig en de overgangen van de ene scene naar de andere, ook vaak tijdswisselingen, zijn veel te abrupt. De eerste zin van de nieuwe alinea zit ik me af te vragen waar ik nu in hemelsnaam ben in het verhaal en over wie het gaat. Erg verwarrend.
pi_100288112
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:26 schreef Yellowflower84 het volgende:
Ik heb gisteren ''Dochter van Isfahan'' van Anita Amirrezvani uitgelezen. Ik vond het een erg mooi boek, waarin wordt beschreven hoe het vroegere Iran van de sjahs eruit zag (volgens mij 17e eeuw oid). Het beschrijft het leven van een dorpsmeisje dat naar de grote stad Isfahan (destijds hoofdstad) komt. Je leeft mee met de hoofdpersoon en het is mooi beschreven.

Die heb ik ook gelezen! Erg mooi inderdaad. Vooral mooi hoe zij als vrouw voor zichzelf weet op te komen en een (voor vrouwen in die tijd ongewone) mate van zelfstandigheid weet te bereiken. En de volksverhalen tussendoor vond ik ook leuk om te lezen. :)

Ik ben bezig in 'Lied van de Grotten' - het nieuwste (en laatste) deel van serie De Aardkinderen van Jean M. Auel. Weer erg mooi. :)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:46:43 #287
45206 Pietverdriet
pi_100306517

Deze net uit, erg vermakelijk voor de fans van de serie waar dit een heerlijke parodie op is.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:09:02 #288
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_100307126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Deze net uit, erg vermakelijk voor de fans van de serie waar dit een heerlijke parodie op is.
Ik heb maar 2 albums van Blake en Mortimer gelezen. Te traag en te serieus.
Maar deze parodie lijkt me wel geinig, al vrees ik dat ik te weinig inside jokes zal herkennen.
pi_100384441
Gisteren begonnen in:

Vermoeiend lezen, maar wel interessant, mede omdat je meegenomen wordt in het proces van de totstandkoming van het boek.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_100384513

Ik zit wel de hele tijd met de beelden van de serie in m'm kop, maar gisteravond toch meteen 100 blz gelezen. Goed geschreven.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_100394271

Subtiel. Mooi. Net als zijn andere boeken.
I intend to live forever, or die trying.
pi_100395821
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 09:30 schreef Biancavia het volgende:
Gisteren begonnen in:

[ afbeelding ]

Vermoeiend lezen, maar wel interessant, mede omdat je meegenomen wordt in het proces van de totstandkoming van het boek.
Ah. Die wil ik ook nog lezen. Ben benieuwd wat je er verder van zult vinden.

Ik ben net begonnen in:

Die stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Wat een geweldige schrijver. Vanaf bladzijde 1 vind ik al helemaal goed.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:41:39 #293
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_100399018
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_100416265
Na De oesters van Nam Kee (mwah), nu bezig in De Leesclub van Renate Dorrestein. Ook maar zeer matig. Ben weer hard toe aan een goed boek hierna, maar voorlopig zal het wel even vakliteratuur worden. Ook leuk, maar toch wat anders...
pi_100423864
Ik heb ''De eetclub'' van Saskia Noort uit. Vond het niet echt lekker geschreven.
Daarna heb ik van Lucie Mosterd "Ik stond laatst bij een poppenkraam'' gelezen. Lucie is de moeder van Maria Mosterd, die in handen zou zijn gevallen van een loverboy. Wel interessant om te lezen hoe zij het heeft ervaren.

Nu ben ik begonnen in een klassieker: ''Sense and Sensibility'' van Jane Austen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:11:19 #296
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_100424167
ik lees nu "genetica voor dummies" erg interessant :)
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
  maandag 8 augustus 2011 @ 04:31:18 #297
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100450811

tussendoor voor op vakantie
  maandag 8 augustus 2011 @ 07:33:59 #298
45206 Pietverdriet
pi_100451297
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 04:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
tussendoor voor op vakantie
Jij liever dan ik.
Weer zit je niet mee trouwens, of ben je nog niet hier in Europa?
pi_100451737
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:03 schreef Yellowflower84 het volgende:
Daarna heb ik van Lucie Mosterd "Ik stond laatst bij een poppenkraam'' gelezen. Lucie is de moeder van Maria Mosterd, die in handen zou zijn gevallen van een loverboy. Wel interessant om te lezen hoe zij het heeft ervaren.
Dat hele verhaal schijnt aan alle kanten te rammelen, wist je dat? :)
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:01:22 #300
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100451929
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 07:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij liever dan ik.
Weer zit je niet mee trouwens, of ben je nog niet hier in Europa?
zit inderdaad nu in Nedeland Piet.
zag het boek bij mijn schoonzuster op vakantie staan en er detijds veel over gehoord. ik moet zeggen dat het tot nu toe wel vlot weg leest
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:16:40 #301
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_100452145
Was mijn boek van Roemer vergeten dit weekend dus heb ik boek van Hugo Borst
gelezen: Waarom ik zo van Sparta hou. Mooi boek waar ik me als voetbal supporter erg in herken.

Nu dus weer verder met:

boek van en over Emile Roemer.
Sporten voor Sophia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')