abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:26:14 #1
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_98343080
Regelmatig ga ik met vrienden/familie/collega's uit eten. Helaas komt het dan wel eens voor dat een gerecht niet bevalt. De smaak is te flauw, het is niet goed warm/rauw of juist te doorbakken of aangebrand. Of het duurt te lang voor het eten komt. Of de prijs-kwaliteitverhouding is zeer uit balans...
Aan tafel wordt er dan tegenover elkaar geklaagd. Maar als er iemand komt vragen of alles naar wens is, wordt er niets gezegd. Ik heb het ook bij tafeltjes naast ons gezien.

Zijn er meer mensen die dat zo doen en wat is dan de reden dat je niet je beklag doet?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:34:46 #2
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_98343397
Niet iedereen kan een paradijsvogeltje zijn :@
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:35:07 #3
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_98343413
Ik weet niet hoe het bij jullie zit? Maar als ik ergens betaal voor mijn eten en het is niet goed dan krijgen ze dat wel tehoren hoor :)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:36:24 #4
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_98343460
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:35 schreef Djahani het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit? Maar als ik ergens betaal voor mijn eten en het is niet goed dan krijgen ze dat wel tehoren hoor :)
:Y
en ook als een ander het gaat betalen!
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_98343465
Ik denk dat het een combinatie is van een soort kunstmatige beleefdheid naar de gastheer toe en het feit dat de vraag of alles naar wens is toch geen oprechte vraag is.
pi_98343478
Nooit klagen tijdens het eten of iets terug sturen. Voor je het weet krijg je een nieuw gerecht inclusief groene roggel van de kok als dressing
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_98343540
Ligt eraan wat je ermee wil bereiken, ik bedoel, de serveerster die kookt niet ofzo. :D
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  Eindredactie Games zaterdag 18 juni 2011 @ 19:39:50 #8
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98343578
gewoon geen fooi geven
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 18 juni 2011 @ 19:40:04 #9
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98343590
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:39 schreef donald_dick het volgende:
gewoon geen fooi geven
en uiteraard er nooit terug komen
  Eindredactie Games zaterdag 18 juni 2011 @ 19:40:47 #10
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98343619
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:40 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en uiteraard er nooit terug komen
en de wc's onderscheiten naast de wc
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:41:01 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98343628
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:36 schreef gebruikersnaam het volgende:
Nooit klagen tijdens het eten of iets terug sturen. Voor je het weet krijg je een nieuw gerecht inclusief groene roggel van de kok als dressing
Altijd aan tafel laten voorproeven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 19:42:07 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_98343673
Geen idee waarom mensen dat niet doen, ik doe het wel. Je betaalt er toch voor? Als je iets in een winkel koopt en het is kapot, dan ga je dat toch ook terugbrengen?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_98343745
Een echte Fok!er knikt beleefd en sprint naar huis om een topic te openen en vervolgens het restaurant af te branden op eet.nu.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:49:34 #14
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_98343989
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:34 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Niet iedereen kan een paradijsvogeltje zijn :@
:*

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:35 schreef Djahani het volgende:
Ooit eens gehad dat een Chinees op de menukaart 'Mihoen Speciaal' had. Toen het gerecht kwam bleek het gewoon een schaal mihoen met een paar extra groentjes voor de prijs van een ander volledig hoofdgerecht mét mihoen. Toen zijn we wel even op onze strepen gaan staan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:36 schreef spone het volgende:
Ik denk dat het een combinatie is van een soort kunstmatige beleefdheid naar de gastheer toe en het feit dat de vraag of alles naar wens is toch geen oprechte vraag is.
Grappig dat je dat zegt, want bij bovenstaande gebeurtenis kwam er ook een vrij lauwe reactie. Hetzelfde verhaal bij een andere toko waar we zeiden dat het nou niet echt lekker was. Het antwoord: 'Oh jammer.' En toen liep ze weg.
Eigenlijk moet je ook niet klagen bij het bedienend personeel maar bij degene die de toko leidt.

En tsja, nooit meer terugkomen doe ik alleen als ik er niet eerder een paar keer goed gegeten heb. Pas als het herhaaldelijk bagger is, zweer ik een tent af.
pi_98344137
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
En tsja, nooit meer terugkomen doe ik alleen als ik er niet eerder een paar keer goed gegeten heb. Pas als het herhaaldelijk bagger is, zweer ik een tent af.
Persoonlijk snap ik dit niet zo. Ik bedoel: waarom een volgende keer weer naar een tent gaan waar je een slechte ervaringen mee hebt, terwijl er in elk stadje bij wijze van spreken al tientallen alternatieven zijn (laat staan in een stad als Utrecht of A'dam). Of je moet echt enorm afgelegen wonen.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:59:18 #16
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_98344373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:53 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Persoonlijk snap ik dit niet zo. Ik bedoel: waarom een volgende keer weer naar een tent gaan waar je een slechte ervaringen mee hebt, terwijl er in elk stadje bij wijze van spreken al tientallen alternatieven zijn (laat staan in een stad als Utrecht of A'dam). Of je moet echt enorm afgelegen wonen.
Nou, ik heb bijvoorbeeld een aantal hele goede ervaringen bij een pizzaria, jarenlang kwamen we er zeer regelmatig. Ik wil niet zover gaan door te zeggen dat we vaste klant waren, maar ze kenden ons wel van gezicht. Maar de laatste paar keren is het wisselend goed/slecht bevallen en dat hebben we ook laten merken. Nu komen we er bijna niet meer. We hebben genoeg alternatieven en zijn verderop gaan buurten. Genoeg leuke tentjes met goed voer.
pi_98344485
Waarom zou ik gaan zeuren, als het eten slecht is kom ik er gewoon niet meer.
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 20:03:36 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_98344516
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:02 schreef algebra010 het volgende:
Waarom zou ik gaan zeuren, als het eten slecht is kom ik er gewoon niet meer.
Ligt er wel aan wat voor restaurant het is, als het de snackbar is, ok, maar als je 30 euro hebt betaald, dan zeg ik het echt wel. En een beetje behoorlijk restaurant geeft je dan ook wel een nieuw gerecht of een gratis drankje of wat dan kook.
niet zo tof doen
pi_98344556
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Nou, ik heb bijvoorbeeld een aantal hele goede ervaringen bij een pizzaria, jarenlang kwamen we er zeer regelmatig. Ik wil niet zover gaan door te zeggen dat we vaste klant waren, maar ze kenden ons wel van gezicht. Maar de laatste paar keren is het wisselend goed/slecht bevallen en dat hebben we ook laten merken. Nu komen we er bijna niet meer. We hebben genoeg alternatieven en zijn verderop gaan buurten. Genoeg leuke tentjes met goed voer.
Ja ok, als je voor de slechte ervaring vele goede ervaringen hebt gehad, dan snap ik wel dat je het eerder als een incident beschouwt. Maar als ik in Utrecht eens besluit om een keer restaurant x te bezoeken en het schiet niet op met de drankjes, de wachttijden zijn echt te lang en de bijv. het vlees is lauw (ja, het is een extreem voorbeeld), dan heb ik er weinig hoop op dat het de volgende keer wel erg goed te doen is allemaal. Ik zou er iig nooit meer terugkeren. Temeer omdat er vele alternatieven zijn die wel goed aangeschreven staan.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:11:00 #20
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_98344835
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:04 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ja ok, als je voor de slechte ervaring vele goede ervaringen hebt gehad, dan snap ik wel dat je het eerder als een incident beschouwt. Maar als ik in Utrecht eens besluit om een keer restaurant x te bezoeken en het schiet niet op met de drankjes, de wachttijden zijn echt te lang en de bijv. het vlees is lauw (ja, het is een extreem voorbeeld), dan heb ik er weinig hoop op dat het de volgende keer wel erg goed te doen is allemaal. Ik zou er iig nooit meer terugkeren. Temeer omdat er vele alternatieven zijn die wel goed aangeschreven staan.

Dat bedoelde ik ook. We zijn het eens :)
Misschien drukte ik me niet duidelijk genoeg uit.
pi_98344885
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:03 schreef Karina het volgende:

[..]

Ligt er wel aan wat voor restaurant het is, als het de snackbar is, ok, maar als je 30 euro hebt betaald, dan zeg ik het echt wel. En een beetje behoorlijk restaurant geeft je dan ook wel een nieuw gerecht of een gratis drankje of wat dan kook.
Lekker Nederlands, klagen voor gratis eten?
pi_98345005
Heeft imho ook te maken met het feit dat een discussie met bedienend personeel ook de sfeer aan tafel niet ten goede komt op de een of andere manier. Daarbij komt nog: Hoe lossen ze het op? Als je al lang hebt moeten wachten en het is niet helemaal naar wens, gaan ze 't dan opnieuw maken (en moet je weer wachten), en wat dan met de gerechten van je tafelgasten die eventueel wel goed zijn?
Had ook een keer dat bijna alle borden/kommen beschadigd waren (was ook een goedkope tent, maar dan nog). Kan (moet) je wat van zeggen, maar dan? Nemen ze het mee naar achter en gieten ze dezelfde soep in een ander kom. Dan heb je langer moeten wachten, is de soep kouder en qua hygiëne schiet je er niks mee op.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:24:19 #23
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_98345362
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:15 schreef Loohcs het volgende:
Heeft imho ook te maken met het feit dat een discussie met bedienend personeel ook de sfeer aan tafel niet ten goede komt op de een of andere manier. Daarbij komt nog: Hoe lossen ze het op? Als je al lang hebt moeten wachten en het is niet helemaal naar wens, gaan ze 't dan opnieuw maken (en moet je weer wachten), en wat dan met de gerechten van je tafelgasten die eventueel wel goed zijn?
Had ook een keer dat bijna alle borden/kommen beschadigd waren (was ook een goedkope tent, maar dan nog). Kan (moet) je wat van zeggen, maar dan? Nemen ze het mee naar achter en gieten ze dezelfde soep in een ander kom. Dan heb je langer moeten wachten, is de soep kouder en qua hygiëne schiet je er niks mee op.
Je hebt op zich wel een punt. Jij kiest tussen 'het beste ervan maken' en 'het bevalt me niet, wat gaat u daaraan doen?'
Als ik dan een lauwe reactie krijg, ga ik alsnog voor het eerste: het beste ervan maken.

@Karina: dat vind ik ook wel meespelen. Als het een tent van niks is, zeg ik toedeledoki. Maar als er een aanzienlijke prijs moet worden betaald, vind ik het echt niet kunnen.
pi_98345577
Ik zou het zelf niet snel doen, maar ben wel benieuwd wat voor een reactie je zou krijgen als je de volgende dag de eigenaar - die de bewuste avond misschien wel helemaal niet aanwezig was - zou bellen en hem voorleggen wat je tegenstond. Uiteraard is hij er ook niet blij mee en op die manier zou hij wel een kans krijgen om het 1 en ander te verbeteren. Zou me zelfs niet verbazen als bepaalde eigenaren het op de 1 of andere manier willen compenseren (bijv. door middel van een tegoedbon), ook al zit je daar misschien niet eens op te wachten. Ook afhankelijk van wat er allemaal mis was.
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 20:30:05 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_98345622
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:12 schreef algebra010 het volgende:

[..]

Lekker Nederlands, klagen voor gratis eten?
Nee, TERECHT klagen. Jij gaat zeker ook niet naar de winkel terug als je net gekochte gadget kapot in de verpakking zit?
niet zo tof doen
pi_98345670
Het heeft 9/10 keer geen zin.

- Is alles naar wens?
- Nou, de steak is perfect rose!
- Oh mooi!
- Nja, ik had hem rare besteld...
*insert schaapachtig lachje en weglopende ober

:')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_98346350
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

- Is alles naar wens?
- Oh mooi!

Obers en serveersters hebben vaak ook geen flauw benul. Het zou nog enige zin kunnen hebben als ze zoiets later tegen de kok zouden zeggen - of als de eigenaar ook de bediening doet -, maar het meeste bedienende personeel heeft denk ik vaak zoiets van "tja, het zal mij een worst wezen, ik breng het ook alleen maar".
pi_98366587
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:30 schreef Karina het volgende:

[..]

Nee, TERECHT klagen. Jij gaat zeker ook niet naar de winkel terug als je net gekochte gadget kapot in de verpakking zit?
Kapot betekent dat het eten helemaal verkeerd is, natuurlijk klaag je dan. Je moet weten waar de balans ligt, sommige mensen zijn zeiksnorren en klagen om elk wissewasje..
pi_98411325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:26 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Regelmatig ga ik met vrienden/familie/collega's uit eten. Helaas komt het dan wel eens voor dat een gerecht niet bevalt. De smaak is te flauw, het is niet goed warm/rauw of juist te doorbakken of aangebrand. Of het duurt te lang voor het eten komt. Of de prijs-kwaliteitverhouding is zeer uit balans...
Aan tafel wordt er dan tegenover elkaar geklaagd. Maar als er iemand komt vragen of alles naar wens is, wordt er niets gezegd. Ik heb het ook bij tafeltjes naast ons gezien.

Zijn er meer mensen die dat zo doen en wat is dan de reden dat je niet je beklag doet?
hier bij ons niet. :N Als er iets mis is,wordt dat gemeld en gelijk wat er niet goed is. :Y
Wij doen nooit aan het bord leegeten en dan achteraf een heel verhaal wat niet goed was hebben. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 20 juni 2011 @ 19:56:58 #30
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_98427205
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:48 schreef algebra010 het volgende:

[..]

Kapot betekent dat het eten helemaal verkeerd is, natuurlijk klaag je dan. Je moet weten waar de balans ligt, sommige mensen zijn zeiksnorren en klagen om elk wissewasje..
Ik heb in Gent wel eens meegemaakt dat we een tosti besteld hadden, waarvan ons van tevoren was verzekerd dat er geen vlees op zat. Er bleek dus ham op te zitten. Wij gaven aan het niet te accepteren, het niet op te eten en er al helemaal niet voor te betalen. 'Los het maar op.', was onze boodschap. Mokkend ging de serveerster met de tosti's naar de keuken om even later terug te komen met de oplossing: gesloopte tosti zonder ham. Ja dág! :W

Dit vind ik reden genoeg om te klagen.

Erg toch eigenlijk.... Dat mensen hun beklag niet doen omdat ze denken/ hebben ervaren dat het geen zin heeft... :N
pi_98441581
"Goede klanten klagen niet. Die gaan wel naar een ander"
pi_98453663
Ik denk dat veel mensen het te groot maken, en het daardoor een ongemakkelijke situatie wordt. Het is niet klagen en doen of alles OK is, of je schrap zetten en de strijd aangaan.

Dat hoeft helemaal niet, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Als je ossenhaas te doorbakken is dan vraag je of om een nieuwe, of je eet hem op als je dat voor je gezelschap prettiger vindt. "Sorry, ik had de mijne saignant besteld", je hoeft niet meteen op hoge poten stennis te schoppen. Eet je hem wel op en komt de vraag of het gesmaakt heeft of alles naar wens is "hij had wel wat rooier gemogen".

Maak gewoon je keuze hoe je er in die situatie mee omgaat, maak er geen drama van en zeg gewoon wat je te zeggen hebt. Maak er ook geen 'kijk mij eens assertief zijn'-show van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98502486
quote:

- Is alles naar wens?
- Oh mooi!

Je kunt beter zelf de ober roepen en zeggen dat het niet goed is. Geef daarbij altijd aan wat je verwacht, anders een goeie jans dat de uitkomst niet is waar je naar op zoek bent.

Als je weet waar je eet heb je dit gezeik niet. Ftw. Nadeel van terugsturen is idd het risico van wraakacties. Ik persoonlijk zou er gewoon niet terugkomen, tenzij het duidelijk een incident is.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:32:29 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98503897
Ik klaag én ga er niet meer naar toe.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:35:04 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_98503986
Als het gewoon niet lekker is klaag ik niet maar kom niet meer terug. Als het slecht is klaargemaakt (te rauw oid) dan wel.

Het is niet dat de kok ff zijn recept gaat aanpassen op dat moment, dan is het gewoon een slechte kok.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:52:56 #36
45206 Pietverdriet
pi_98504612
Laatste keer was in Auckland, kreeg eerst ander gerecht dan dat ik besteld had,
Bediening erbij
daarna mijn steak, inmiddels koud,
Bediening erbij
vervolgens kreeg ik de steak opnieuw, loeiheet uit de magnetron,
Bediening erbij, terug gestuurd met de opmerking dat ik er klaar mee was, dat ik geen steak uit de magnetron wens en dat de kok het in een plek kon steken waar de zon niet schijnt.
Dit gebeurde in een tophotel aldaar.
Vervolgens kwam de executive manager ietwat bleek aan tafel, duizend excuses, kregen nieuwe hoofdgerechten door de chef persoonlijk klaargemaakt, fles wijn en dessert, dit alles op kosten van het hotel aangeboden.
Geaccepteerd, dingen kunnen nu eenmaal verschrikkelijk mis gaan en ze kozen er voor niet te zeuren maar het helemaal in orde te maken.
Toen we 2 maanden later weer in Auckland waren zijn we in het zelfde hotel gaan overnachten
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:03:13 #37
45206 Pietverdriet
pi_98505003
Mijn ervaring is trouwens dat steaks goed klaargemaakt vaak een probleem is, vooral in Duitsland maar mijn beeld is vertrokken omdat ik vooral daar vaak uit eten ga
Er is 1 tent waar hij altijd goed is, elders het volgende
Ik zeg dan ik wil mijn steak bloederig, roder dan rood, hij moet nog moe zeggen als de vork er in gaat, Bleu, Englisch, hij mag de pan alleen even voelen tsssch tssssch en dan op het bord.
En ben dan al blij als hij gewoon medium rare op tafel komt. Ik overdrijf de rauwheid om hem niet doorbakken te krijgen
Slechts 1 keer heb ik na zo een beschrijving hem precies zo gekregen, Blockhaus in Düsseldorf, de steak was letterlijk aan beide kanten even kort over de grill gehaald. Heerlijk.
Op de een of andere manier geloven ze je niet als je de steak bloederig wilt.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:48:59 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_98509305
Het heeft meestal geen enkele zin en als je pech hebt reageren ze zodanig zuur dat niet alleen het eten maar ook de sfeer verziekt is.

Soms zeg ik er wel wat van. Bijvoorbeeld als de biefstuk of tonijn volkomen is doorgeslagen, terwijl ik bij 't bestellen altijd duidelijk zeg dat ie nooit te rauw kan zijn voor me, maar wel te doorbakken. Soms een beetje overdreven, maar ik zeur liever vooraf dan achteraf. Komt denk ik 1 of 2 keer per jaar voor, kan me alle keren ook herinneren.

Maar als het maar enigzins te eten is (bijvoorbeeld medium ipv rare) eet ik het gewoon op.

En soms neem ik me voor te zeggen dat het niet zo lekker was, maar dan vragen ze opeens niet of het gesmaakt heeft. Ha, zagen ze het vast aankomen. :-)
Of ik zeg heel lauw "ja hoor".

Ach ja, ik ben een mietje met die dingen. Laat/liet me ook altijd de kontjes van het broodbeleg aansmeren enzo. Daarom ga ik liever naar zelfbedieningswinkels, waar je alles zelf uit kunt kiezen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:50:06 #39
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_98509345
quote:
Ik zeg dan ik wil mijn steak bloederig, roder dan rood, hij moet nog moe zeggen als de vork er in gaat, Bleu, Englisch, hij mag de pan alleen even voelen tsssch tssssch en dan op het bord.
En ben dan al blij als hij gewoon medium rare op tafel komt. Ik overdrijf de rauwheid om hem niet doorbakken te krijgen
Haha, ik doe precies hetzelfde! :-)
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:56:27 #40
45206 Pietverdriet
pi_98509558
Vrienden van me, Engelsen, die jarenlang in Duitsland hebben gewoond en gewerkt vertelden me dat er in de UK nooit maar dan ook nooit geklaagd wordt in restaurants, en dat ze in Duitsland hadden geleerd dat wel te doen (Duitsers zijn zeer kritisch, daarom is het eten daar over het algemeen in restaurants ook waarschijnlijk beter en goedkoper dan in UK of NL)
Ze vertelden me dat men zich in de UK dus de tering schrikt als je precies verteld wat je niet bevalt/beviel aan het eten.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:58:28 #41
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_98509647
Best logisch, want eten in Engeland is naar mijn ervaring altijd kut.
Geen beginnen aan dus. :P
pi_98509656
Bij fish & chips kan er ook weinig mis gaan.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:59:07 #43
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_98509684
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:58 schreef Absurditeit het volgende:
Bij fish & chips kan er ook weinig mis gaan.
Ech wel! Soggy chips and soggy fish. Brrrrr.
pi_98509686
Overigens wel een gecharcheerd beeld, want reken maar dat er in bijv. Londen dagelijks wordt geklaagd in 1 van de vele restaurants.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:59:35 #45
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_98509699
Als je wilt klagen over het eten, moet je dat doen na een paar hapjes, niet als je het allemaal op hebt. Ik heb nog niet vaak gehad dat ik het echt helemaal niet te eten vond, alleen dat ik het minder vond dan ik had verwacht (op basis van prijs, uitstraling van 't restaurant, etc.). Dan klaag ik niet, maar eet het gewoon op en kom niet meer terug.
Als het echt te beroerd is om te eten, dan ga ik er wel wat zeggen. Maar zoals gezegd, dat is me echt nog bijna nooit overkomen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:02:54 #46
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_98509834
Als het me niet bevalt loop ik gewoon weg zonder te betalen. :)
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_98509840
De etiquette schrijft voor dat als een gerecht niet bevalt, er vooral niet verder gegeten hoort te worden en er direct een ober bij gehaald moet worden. Ik vind dit ook volkomen normaal eerlijk gezegd, je betaalt er immers voor.

Laatst had mijn vader witte wijn die niet koud was, uiteraard wat van gezegd en bleek aan de koeling te liggen, kouder konden ze niet geven, dan maar bier. Diezelfde lauwe wijn word dan aan andere tafeltjes gewoon uitgeserveerd, hopende dat die er niets van zeggen...

Overigens is het niet strafbaar om weg te gaan zonder te betalen als het echt uit de hand loopt, bijvoorbeeld als er een aantal keren aangegeven is dat het te lang duurt / niet lekker is en er niets aan gedaan word.
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_98510271
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:03 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
De etiquette schrijft voor dat als een gerecht niet bevalt, er vooral niet verder gegeten hoort te worden en er direct een ober bij gehaald moet worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:18:41 #49
45206 Pietverdriet
pi_98510510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:03 schreef drdoofenshmirtz het volgende:

Laatst had mijn vader witte wijn die niet koud was, uiteraard wat van gezegd en bleek aan de koeling te liggen, kouder konden ze niet geven, dan maar bier. Diezelfde lauwe wijn word dan aan andere tafeltjes gewoon uitgeserveerd, hopende dat die er niets van zeggen...

Overigens is het niet strafbaar om weg te gaan zonder te betalen als het echt uit de hand loopt, bijvoorbeeld als er een aantal keren aangegeven is dat het te lang duurt / niet lekker is en er niets aan gedaan word.
Dat had ik bij restaurant Puur in Hellevoetsluis. De bediening haalde de schouders op en vroegen of ik wat ijs in de wijn wilde.
Dit in een restaurant waar de eigenaar zich altijd zo laat voorstaan dat hij zo culinair bezig is.
Waar heb jij gegeten? #2: Van sterrentents tot Piet Patat
pi_98510538
quote:

- Is alles naar wens?
- Oh mooi!

Dat dus! Ik heb al een paar keer meegemaakt dat er wel degelijk gezegd werd dat het niet naar wens was en dan wordt er dus niets aan gedaan. Moet je dan echt vrágen of je er enigszins voor gecompenseerd wordt met vervangend eten danwel een lagere rekening??

Ik kreeg een keer zure port in een restaurant (net azijn) en heb het glas weer bijna vol meegegeven met de ober. Ik had gezegd dat hij zuur was. Er werd niets mee gedaan en naderhand stond de port gewoon op de rekening :') Mooi dat ik dat niet heb betaald, maar je moet het wel altijd nadrukkelijk zeggen. Mij zul je in zo'n restaurant dus niet terug zien.

Eén keer wel gratis drinken aangeboden gekregen, en bij het menu zat ook koffie. Toen we uiteindelijk om de rekening vroegen zei de serveerster dat we nog koffie bij het menu kregen. Wij: 'Laat maar zitten, het aangeboden drinken is ook nooit gearriveerd' :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:20:01 #51
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_98510547
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:02 schreef Klaploper het volgende:
Als het me niet bevalt loop ik gewoon weg zonder te betalen. :)
Stoere praatjes maar ik geloof er geen zak van.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:22:07 #52
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_98510610
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:20 schreef Gunner het volgende:

[..]

Stoere praatjes maar ik geloof er geen zak van.
Oké, je hebt gelijk. Als het me wel goed gesmaakt heeft loop ik ook gewoon weg zonder te betalen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_98510699
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:22 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Oké, je hebt gelijk. Als het me wel goed gesmaakt heeft loop ik ook gewoon weg zonder te betalen.
Ik schat gewoon de kostprijs in en leg dat op tafel. Een menu van 24 euro hoeft vaak niet meer dan een euro of 7 te kosten. Voor service of wat dan ook is het onzin om te betalen.
pi_98510830
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:24 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ik schat gewoon de kostprijs in en leg dat op tafel. Een menu van 24 euro hoeft vaak niet meer dan een euro of 7 te kosten. Voor service of wat dan ook is het onzin om te betalen.
Het is lastig rekenen natuurlijk als je niet de echte kosten weet. En als je het niet te eten vindt dan moet je het ook niet opeten. Anders gewoon payen cheap asses hierzo :P
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:28:03 #55
45206 Pietverdriet
pi_98510836
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:24 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ik schat gewoon de kostprijs in en leg dat op tafel. Een menu van 24 euro hoeft vaak niet meer dan een euro of 7 te kosten.
pi_98510931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_98510993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Het is lastig rekenen natuurlijk als je niet de echte kosten weet. En als je het niet te eten vindt dan moet je het ook niet opeten. Anders gewoon payen cheap asses hierzo :P
Ik reken niet zuinig en rond vaak naar boven af. Voor een soepje en ossenhaaspuntjes wil ik nog best 10 euro op tafel leggen.
pi_98511162
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:31 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ik reken niet zuinig en rond vaak naar boven af. Voor een soepje en ossenhaaspuntjes wil ik nog best 10 euro op tafel leggen.
ok. en wanneer kom je weer vrij?
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:39:03 #59
301699 Lauzer
me gusta el fuego me gustas tu
pi_98511296
Ehh gewoon zeggen denk. Doe je de kok ook een plezier mee. Als je slaapt in een hotel en het meurt er naar kots ga je toch ook niet zeggen "ah nee heeeerlijke kamer! vriendelijk bedankt!" wat een gezwam zeg. Je betaald naast voor je vreten ook voor service. Gebruik van maken dus ;)
This too shall pass
pi_98511308
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik woon gewoon in Nederland, dus maak je geen zorgen. Die ene keer per jaar dat je wordt aangehouden, levert je hooguit een boete op. Wel iets hoger dan de oorspronkelijke rekening, maar over een heel jaar gezien, loont het zich wel.
pi_98511348
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:39 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ik woon gewoon in Nederland, dus maak je geen zorgen. Die ene keer per jaar dat je wordt aangehouden, levert je hooguit een boete op. Wel iets hoger dan de oorspronkelijke rekening, maar over een heel jaar gezien, loont het zich wel.
ik nam eigenlijk wat anders aan, maar ok prima antwoord hoor ^O^
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:40:19 #62
301699 Lauzer
me gusta el fuego me gustas tu
pi_98511371
Ik vind mensen trouwens zielig die lopen te zeiken over iets, maar naderhand wanneer de confrontatie zich aanbiedt hun mond houden. Bah. Zeg dan niks.
This too shall pass
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:56:30 #63
45206 Pietverdriet
pi_98512048
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hij is 12
pi_98512073
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij is 12
en daar bestaat geen tbs voor wil je zeggen?
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:58:30 #65
45206 Pietverdriet
pi_98512131
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

en daar bestaat geen tbs voor wil je zeggen?
Voor stoere praatjes op een forum lijkt me TBS wat overdreven.
pi_98512212
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij is 12
Een bejaarde met pretentieuze, oninteressante verhaaltjes is idd een stuk vermakelijker. :')
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:01:39 #67
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_98512272
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:47 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Obers en serveersters hebben vaak ook geen flauw benul. Het zou nog enige zin kunnen hebben als ze zoiets later tegen de kok zouden zeggen - of als de eigenaar ook de bediening doet -, maar het meeste bedienende personeel heeft denk ik vaak zoiets van "tja, het zal mij een worst wezen, ik breng het ook alleen maar".
Niet in de laatste plaats omdat er vrijwel niemand meer in de horeca werkt die daar ook daadwerkelijk een opleiding toe heeft gevolgd.
Life is what you make it.
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:02:27 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_98512313
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:01 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Niet in de laatste plaats omdat er vrijwel niemand meer in de horeca werkt die daar ook daadwerkelijk een opleiding toe heeft gevolgd.
You pay peanuts, you get monkies.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:06:38 #69
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98512504
Jaren in de horeca gewerkt, ik ben dus ook een zeer lastige klant, als iets niet goed is. Ik ben overigens een zeer tevreden klant als het wel goed is. Ik kijk overigens naar prijs/kwaliteitverhouding, niet alleen naar het eindproduct.

Als zaken niet goed zijn, klaag ik, en verwacht ik een oplossing. Leveren ze die niet, vraag ik naar manager, en vraag ik naar een oplossing. Letterlijk.

Men moet leren blij te zijn met een klagende klant. Dan heb je namelijk de kans het op te lossen. Gaat de ontevreden klant weg zonder te klagen, zal hij niet meer terugkomen, en zullen ze zichzelf niet kunnen verbeteren.

Overigens geef ik opbouwende kritiek. Als men vraagt hoe het smaakt, krijgt men (tot veel verbazig vaak) een uitgebreide analyse. Aardappels top, groente flauw, vlees prima. Zoiets. Qua oplossingen heb ik al een gratis etentje gekregen, een tegoedbon van 50EUR, en een keer een gratis fles (dure) wijn bij een volgend diner. Waarom? Omdat ik netjes blijf, het keurig uitleg en ze advies geef hoe ze het op kunnen lossen en in de toekomst kunnen voorkomen.

Als alles top is (naar prijs/kwaliteit verhouding) geef ik een goede tip, complimenteer ik de bediening en loop ik vaak nog even naar de keuken (bij open keuken) om men te bedanken.
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:12:50 #70
45206 Pietverdriet
pi_98512817
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:06 schreef Oksel het volgende:
Jaren in de horeca gewerkt, ik ben dus ook een zeer lastige klant, als iets niet goed is. Ik ben overigens een zeer tevreden klant als het wel goed is. Ik kijk overigens naar prijs/kwaliteitverhouding, niet alleen naar het eindproduct.

Als zaken niet goed zijn, klaag ik, en verwacht ik een oplossing. Leveren ze die niet, vraag ik naar manager, en vraag ik naar een oplossing. Letterlijk.

Men moet leren blij te zijn met een klagende klant. Dan heb je namelijk de kans het op te lossen. Gaat de ontevreden klant weg zonder te klagen, zal hij niet meer terugkomen, en zullen ze zichzelf niet kunnen verbeteren.

Overigens geef ik opbouwende kritiek. Als men vraagt hoe het smaakt, krijgt men (tot veel verbazig vaak) een uitgebreide analyse. Aardappels top, groente flauw, vlees prima. Zoiets. Qua oplossingen heb ik al een gratis etentje gekregen, een tegoedbon van 50EUR, en een keer een gratis fles (dure) wijn bij een volgend diner. Waarom? Omdat ik netjes blijf, het keurig uitleg en ze advies geef hoe ze het op kunnen lossen en in de toekomst kunnen voorkomen.

Als alles top is (naar prijs/kwaliteit verhouding) geef ik een goede tip, complimenteer ik de bediening en loop ik vaak nog even naar de keuken (bij open keuken) om men te bedanken.
Ah jij was dat

Toen ik nog studeerde werkte ik in de keuken. Komt bediening in de keuken wil je ff naar tafel 5, daar is wat. Laffe honden in de bediening konden moelijke klanten nooit aan.
Ik loop de zaak in, helemaal vol met vaste klanten, behalve tafel 5, een boos kijkende meneer, type volkskrantlezer.
Ik loop op hem af, en vraag wat er mis is, hij wijst op een schaaltje, en zegt die aardappels, ik wil nog zeggen, dat zijn... en hij valt me in de reden en geeft me een 5 minuten durende monoloog waar hij uitlegt dat alles perfect is, mooi en fijn, behalve die aardappels, die zijn glazig, zurig, bitter, en vettig, heel erg vies, bah hoe kan dat, een schande, sowiso onzin dat als je gebakken aardappels, en friet, ook nog zulke smerige aardappels er bijzet, bla bla bla
hij kakelde de maar door, en ik stond daar, werd afgezeken tot op het bot voor al mijn vaste klanten.
Na 5 minuten was hij stil.
Ik vraag, bent u klaar?
JAAA
leg me dit maar eens uit.
De hele zaak was muisstil geweest tijdens deze monoloog, en alle vaste klanten zaten geboeit te luisteren en wisten wel wat kwam..

Ik zeg tegen hem, dat zijn geen aardappels, dat zijn meiraapjes in citroenboter, dat zijn uw warme groenten, maar u kunt best boontjes krijgen als u dat niet lust.

Bulderend gelach steeg op van alle tafels, en de man sputterde nog wat, van, nee, dat is niet nodig.

Nooit meer terug gezien in de zaak trouwens, die klant...
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:13:11 #71
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98512837
Oh, en ik heb ook wel eens bewust te weinig betaald. Ik heb wel eens 20 EUR gegeven, en gezegd: 'dit is eigenlijk al teveel voor hetgeen wat we kregen'. Eigenaar schopte letterlijk uit woede een tafel omver. In zijn eigen restaurant. Ben ook wel eens weggelopen omdat het te lang duurde (na herhaadelijk vragen), en ben bij de buren gaan eten.

Ook heb ik wel eens 5 cent tip gegeven. Bewust, omdat de bediening bar slecht was. "Meer heb je niet verdiend".
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:14:12 #72
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98512895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zeg tegen hem, dat zijn geen aardappels, dat zijn meiraapjes in citroenboter, dat zijn uw warme groenten, maar u kunt best boontjes krijgen als u dat niet lust.

Classic :)
pi_98513152
Een keer in een restaurant zat er een stelletje naast ons. Toen ze het op hadden vroeg de serveerster of het gesmaakt had. Blijkbaar niet, aangezien die vrouw een hele preek begon te houden met wat er allemaal niet goed was. Volgens mij dacht de serveerster echt van: 'Haal me hier weg!'. :X

Volgens mij hebben ze nog wat korting gekregen toen.

Als een gerecht niet goed is zeg ik er meestal ter plekke wat van. In 9 van de 10 gevallen krijg je dan een nieuw bord. Ligt er natuurlijk ook aan waar je eet en wat het probleem is.
pi_98513613
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:20 schreef GuitarJJ het volgende:
Een keer in een restaurant zat er een stelletje naast ons. Toen ze het op hadden vroeg de serveerster of het gesmaakt had. Blijkbaar niet, aangezien die vrouw een hele preek begon te houden met wat er allemaal niet goed was. Volgens mij dacht de serveerster echt van: 'Haal me hier weg!'. :X

Volgens mij hebben ze nog wat korting gekregen toen.

Als een gerecht niet goed is zeg ik er meestal ter plekke wat van. In 9 van de 10 gevallen krijg je dan een nieuw bord. Ligt er natuurlijk ook aan waar je eet en wat het probleem is.
Los daarvan, als je het opeet vond je het blijkbaar goed genoeg. Dan moet je ook niet meer gaan klagen he.
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:42:37 #75
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98514160
Opeten en dan zeiken, dan ben je echt een eikel.
pi_98515562
Het ligt er natuurlijk aan of het probleem op te lossen is. Is het verkeerde gerecht gebracht, dan zeg ik er wel wat van. Is het eten gewoon niet lekker, dan heeft het geen nut om je te vermoeien met het gestuntel van de bediening door het tegen ze te zeggen. Meestal weten ze niet wat ze moeten zeggen, of bieden ze iets aan waar je geen zin in hebt. Er is ook weinig te doen om het te verbeteren. Ze kunnen moeilijk zeggen: "OK, we zullen de kok ontslaan, kom over een week maar weer terug als we een andere hebben die wel goed kan koken."
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:37:22 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98524808
Gewoon melden dat er iets niet in orde was, kan ook op een niet klagelijke toon.
Mijn ervaring is dat de meeste koks daar wel tegen kunnen. De bediening weet zich er vaak minder raad mee, maar die halen dan op mijn verzoek de manager of de kok erbij.
Ik hoef niet altijd gecompenseerd te worden, want ook een kok kan wel eens een foutje maken. Zolang ie dat maar toegeven wil.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_98525159
Ik vind het altijd wel moeilijk om er wat van te zeggen. Niet omdat ik het moeilijk vind om te klagen, maar omdat het zo'n gedoe is: wachten tot een ober je ziet, klagen, bord weg, weer wachten.. etc.. En al die tijd zitten je tafelgenoten lekker te eten (of te wachten met koude borden). Dat verpest voor mij een etentje soms meer dan een onderdeel wat niet gaar is of een saus die mist.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:48:11 #79
348677 lellebelle
praying to be Miss perfect
pi_98533540
waarom niet klagen?

mijn antwoord: omdat dat niet gepast is in deze samenleving. je hoort je te gedragen, overal waar je komt. En als je wel wat zegt, mag je diep en diep schamen.
I wished I was perfect, perfect in every way, perfect till my last day, till my last breath, till my dead. Rest in peace unsecurity
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:00:54 #80
139770 Miasan
Roemer has it
pi_98538125
Wat dacht je van (domme) obers die zich gaan verdedigen?

"Heeft het gesmaakt?"
"Nou, ik vond de biefstuk een beetje taai."
"Ja maar dat hoort zo bij rare!" :(

Echt, wat? :')
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:55:47 #81
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_98545699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef lellebelle het volgende:
waarom niet klagen?

mijn antwoord: omdat dat niet gepast is in deze samenleving. je hoort je te gedragen, overal waar je komt. En als je wel wat zegt, mag je diep en diep schamen.
Onzin, je kunt ook feedback geven zonder je te misdragen. Er is een verschil tussen "Ober, dit stuk vlees is te ranzig voor woorden en niet te vreten" en "Ober, deze biefstuk is rare en ik had om medium gevraagd. Kunt u de keuken vragen om even een nieuwe biefstuk klaar te maken?"

En als je dat dan ook nog gewoon op een vriendelijke toon doet, is er niks aan de hand. Als er één samenleving is waar je best feedback kunt geven, is het wel de Nederlandse, waar de meeste mensen gewoon heel direct zijn.
pi_98548373
Ooit, best lang geleden in 'de Sinjoor'(soort eetcafé in Tilburg-blijf er weg): de carpaccio van mijn dame was bevroren. Even tegen de bediening gezegd. Het meisje kwam terug met de opgewekte mededeling van de kok dat ze het bevroren sneden. En dat was het.
Bij de 'betere' restaurants is het wel aardig als er echt iets fout is: je krijgt nog eens wat gratis: een keer de allergrootste sigaar, duurste sigaar uitgekozen. Heb ik die ook eens genuttigd.
Maar ik zeg alleen iets als er echt iets mis is. Een keer een stuk plestik in mijn eten aangetroffen (van de spuitzak) bv. Waren ze niet blij mee, in het pretentieuze Linnen (bestaat al niet meer trouwens).

[ Bericht 9% gewijzigd door NoCigar op 24-06-2011 01:03:04 ]
anonieme razernist
  vrijdag 24 juni 2011 @ 00:43:54 #83
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98587688
Wij hebben 4 restaurants in de buurt, lekker om gewoon naar toe te gaan als we geen zin hebben om te koken.
De, bijna, laatste keer bij de steakhouse was het zo slecht... gamba's veel te gaar en partner de verkeerde gerechten.
Dat hebben we natuurlijk gezegd, hoofdgerechten opnieuw gekregen maar de sidedishes niet helaas.
Ook dit gezegd, volgende keer kregen we een gratis salade.. helaas niet gehad.

Nu zijn ze dicht want er was brand en daar hebben wij niks mee te maken :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_98598203
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:43 schreef uniekhoorn het volgende:

Nu zijn ze dicht want er was brand en daar hebben wij niks mee te maken :D
:D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:26:29 #85
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_98600210
Nadat al jaren geleden de bediening in de horeca een scholieren/studenten baantje werd en geen beroep meer was, is dat ook vaak voor de keuken het geval. Goedkoop personeel dat een pak open trekt en warm maakt.
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
pi_98600305
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:26 schreef VakantieNancy het volgende:
Nadat al jaren geleden de bediening in de horeca een scholieren/studenten baantje werd en geen beroep meer was, is dat ook vaak voor de keuken het geval. Goedkoop personeel dat een pak open trekt en warm maakt.
Ik kende nog iemand die echt de middelbare hotelschool had gedaan om ober te worden :Y
Leuke, charmante vent die echt eer in zijn werk legde. Die wist vast wel hoe je met klachten moest omgaan!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:03:12 #87
45206 Pietverdriet
pi_98604404
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kende nog iemand die echt de middelbare hotelschool had gedaan om ober te worden :Y
Leuke, charmante vent die echt eer in zijn werk legde. Die wist vast wel hoe je met klachten moest omgaan!
Je komt ze nog wel eens tegen, dan merk je idd gelijk een verschil.
pi_98604634
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zie nog wel restaurants komen die enkel magnetronmaaltijden opwarmen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:11:03 #89
45206 Pietverdriet
pi_98604788
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik zie nog wel restaurants komen die enkel magnetronmaaltijden opwarmen.
Die zijn er al
pi_98604859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die zijn er al
Serieus? Publiek bekend? Noem eens een naam als je wilt.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:54:57 #91
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98607271
Ik zeg er wel wat van als er iets niet goed is. Niet om te klagen maar toen ik in de horeca werkte vond ik het ook prettig als mensen hun 'onvrede' uitspraken.
Ik heb ooit in een restaurant in Eindhoven gehad dat mijn bord helemaal onder de saus zat, het vlees van een vriend van me was koud en van een ander was er ook iets niet goed (weet het al niet eens meer). Wij heel netjes aan de bediening aangegeven na 2 happen te hebben gehad, die haalde manager erbij. Kregen we uiteindelijk al het eten gratis, hoefden enkel drinken af te rekenen. En gebaar van een glas drinken of een kop koffie was voor ons ook voldoende geweest, maar dit zorgde wel dat ik nog vaker daar ben geweest. Helaas voor het restaurant was er daar 8 van de 10 keer wel iets niet goed (eten koud, vlees niet volgens verzoek, 25 minuten met leeg bord voor je neus zitten en dorst hebben) dus ik kom er nu al jaren niet meer.
Ook wel eens gehad dat een volledig ingrediënt wat op de kaart stond niet in het gerecht zat, toen kregen we een gratis nagerecht, ook best een 'groot' gebaar maar is een restaurant waar ik nog steeds graag terug kom door de klantvriendelijkheid.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:04:18 #92
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98607899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:00 schreef Miasan het volgende:
Wat dacht je van (domme) obers die zich gaan verdedigen?

"Heeft het gesmaakt?"
"Nou, ik vond de biefstuk een beetje taai."
"Ja maar dat hoort zo bij rare!" :(

Echt, wat? :')
Ik heb zo jaren geleden ook een geweldige situatie gehad. Ik at toen nog vlees (meer dan 4 jaar geleden dus) en had een mixed grill besteld.
Ober vraagt tijdens langslopen of alles naar wens is en concludeert 2 tafels verder dat hij mij nee had horen zeggen. Ober komt terug en vraagt wat er dan mis is (al behoorlijk geïrriteerd). Ik geef eerlijk aan dat ik de smaken van de verschillende stukken vlees wel heel veel op elkaar vind lijken, dat alles heel vlak smaakt en dat ik bijna niet kan proeven wat koe, varken of kip is.
Zegt de ober doodleuk "Dat kan helemaal niet mevrouw, het is namelijk mixed grill dus alles is van verschillende beesten".
Daarmee was het afgedaan en is meneer weggelopen.
Het is dat vrienden waar ik mee was geen zin hadden de confrontatie betreffende de rekening aan te gaan dat er gewoon betaald is, maar ik kom daar nooit meer terug.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_98608285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:04 schreef Lips het volgende:
Ik geef eerlijk aan dat ik de smaken van de verschillende stukken vlees wel heel veel op elkaar vind lijken, dat alles heel vlak smaakt en dat ik bijna niet kan proeven wat koe, varken of kip is.
Zegt de ober doodleuk "Dat kan helemaal niet mevrouw, het is namelijk mixed grill dus alles is van verschillende beesten".
Het is dat vrienden waar ik mee was geen zin hadden de confrontatie betreffende de rekening aan te gaan dat er gewoon betaald is, maar ik kom daar nooit meer terug.
In een gezelschap waarmee ik regelmatig eet wordt het dan ook standaard aangeduid met 'missed grill'. Het is een moeilijk gerecht, je moet wel zo goed weten wat voor vlees je hebt en zo achterlijk goed kunnen snijden om aan elk stuk vlees recht te doen. Terwijl het juist altijd op de kaart staat in de restaurants van de categorie voor onder de 50 euro klaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:13:33 #94
45206 Pietverdriet
pi_98608446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:04 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik heb zo jaren geleden ook een geweldige situatie gehad. Ik at toen nog vlees (meer dan 4 jaar geleden dus) en had een mixed grill besteld.
Ober vraagt tijdens langslopen of alles naar wens is en concludeert 2 tafels verder dat hij mij nee had horen zeggen. Ober komt terug en vraagt wat er dan mis is (al behoorlijk geïrriteerd). Ik geef eerlijk aan dat ik de smaken van de verschillende stukken vlees wel heel veel op elkaar vind lijken, dat alles heel vlak smaakt en dat ik bijna niet kan proeven wat koe, varken of kip is.
Ik ga thermonucleair in dat soort situaties, echt, all guns blazing, veeg de vloer aan met zo een hufter.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:20:20 #95
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98608805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:
In een gezelschap waarmee ik regelmatig eet wordt het dan ook standaard aangeduid met 'missed grill'. Het is een moeilijk gerecht, je moet wel zo goed weten wat voor vlees je hebt en zo achterlijk goed kunnen snijden om aan elk stuk vlees recht te doen. Terwijl het juist altijd op de kaart staat in de restaurants van de categorie voor onder de 50 euro klaar.
Lol, mooie benaming!

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ga thermonucleair in dat soort situaties, echt, all guns blazing, veeg de vloer aan met zo een hufter.
Hahaha, rustig rustig :P
Ik zou tegenwoordig denk ik ook wel de tent op z'n kop zetten (in ieder geval beginnen met heel beleefd om de manager te vragen). Maar ik moet ook wel bekennen dat dat in de beginfase was dat ik m'n mond open begon te trekken in restaurants :P
Miauw
pi_98636558
O ja, ik herinner me ineens een incident met een 'beter'restaurant: "the river café' in Londen: chic; trendy; een Michelinster; de lispelende-tv-kok-met-heel-veel-vrienden-die-zo-gewoon-is-gebleven is daar begonnen en het is altijd vol. Restaurant met een flinke status dus.
We hadden al een tijdje van te voren gereserveerd om een uur of zeven, en verwachtten daar de hele avond door te brengen.
In het begin ging alles goed hoewel we het menu wat beperkt vonden voor een hele avond: we konden hooguit 4 gangen, met moeite, doen. En niemand vroeg of we iets te drinken wilden vooraf: vond ik al vreemd aangezien ze je dan meestal een duur aperitief willen slijten. Maar goed.
Na het snelle voorgerecht kwam een keukenbediende na een minuut of twee de tweede gang brengen: het werd een beetje raar. Ik vroeg vriendelijk of ze haast hadden waarop ze zei dat we inderdaad snel moesten zijn. Uiteindelijk bleek dat we de tafel om half negen moesten verlaten: daar hadden we blijkbaar voor geboekt. Uiteraard verteld dat we daar niets van wisten. Ze ging het navragen en uitchecken.
Ondertussen waren wij -tere zielen uit een on-assertieve provincie- al dermate geschokt ( we hadden er best naar uitgekeken) dat we het gerecht dat zojuist werd opgediend nauwelijks meer proefden. Opgegeten dus en er kwam maar niemand tekst en uitleg geven. De bediende eerst nog eens aangesproken toen ik haar weer zag en gemeld dat ik het een beetje lomp vond worden.
Uiteindelijk kwam de manager van die avond aan tafel: hij had onze e-mails bekeken en begrepen dat er een fout was gemaakt: Het kwam erop neer dat ze daar inderdaad shifts tot 20:30 hebben, maar daar hoorden wij inderdaad niet bij: er was een fout gemaakt ergens. Hij bood omstandig zijn excuses aan en legde alles uit. Later kwam hij nog een keer aan tafel om weer hetzelfde te doen en bood ons zelfs zijn visite-kaartje aan als een soort machteloze goedmaakgeste. Hij was erg aardig en we waren weer een beetje gekalmeerd. De BTW hoefden we niet te betalen, en de koffie ook niet. Dat scheelde weer 40 Pond als ik het me goed herinner. Hebben we weer gecompenseerd door daar een kookboek met handtekening te kopen. Leuk boekje trouwens: veel uit gekookt en is elders veel goedkoper te krijgen. http://www.amazon.co.uk/R(...)tables/dp/0091914388
Uiteindelijk zullen we er daarom niet wegblijven, hoewel de kans klein is dat we er nog eens heengaan, maar dat heeft meer met het aanbod in Londen te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 25-06-2011 02:40:53 ]
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')