abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:26:14 #1
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_98343080
Regelmatig ga ik met vrienden/familie/collega's uit eten. Helaas komt het dan wel eens voor dat een gerecht niet bevalt. De smaak is te flauw, het is niet goed warm/rauw of juist te doorbakken of aangebrand. Of het duurt te lang voor het eten komt. Of de prijs-kwaliteitverhouding is zeer uit balans...
Aan tafel wordt er dan tegenover elkaar geklaagd. Maar als er iemand komt vragen of alles naar wens is, wordt er niets gezegd. Ik heb het ook bij tafeltjes naast ons gezien.

Zijn er meer mensen die dat zo doen en wat is dan de reden dat je niet je beklag doet?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:34:46 #2
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_98343397
Niet iedereen kan een paradijsvogeltje zijn :@
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:35:07 #3
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_98343413
Ik weet niet hoe het bij jullie zit? Maar als ik ergens betaal voor mijn eten en het is niet goed dan krijgen ze dat wel tehoren hoor :)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:36:24 #4
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_98343460
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:35 schreef Djahani het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit? Maar als ik ergens betaal voor mijn eten en het is niet goed dan krijgen ze dat wel tehoren hoor :)
:Y
en ook als een ander het gaat betalen!
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_98343465
Ik denk dat het een combinatie is van een soort kunstmatige beleefdheid naar de gastheer toe en het feit dat de vraag of alles naar wens is toch geen oprechte vraag is.
pi_98343478
Nooit klagen tijdens het eten of iets terug sturen. Voor je het weet krijg je een nieuw gerecht inclusief groene roggel van de kok als dressing
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_98343540
Ligt eraan wat je ermee wil bereiken, ik bedoel, de serveerster die kookt niet ofzo. :D
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  Eindredactie Games zaterdag 18 juni 2011 @ 19:39:50 #8
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98343578
gewoon geen fooi geven
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 18 juni 2011 @ 19:40:04 #9
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98343590
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:39 schreef donald_dick het volgende:
gewoon geen fooi geven
en uiteraard er nooit terug komen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 18 juni 2011 @ 19:40:47 #10
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98343619
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:40 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en uiteraard er nooit terug komen
en de wc's onderscheiten naast de wc
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:41:01 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98343628
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:36 schreef gebruikersnaam het volgende:
Nooit klagen tijdens het eten of iets terug sturen. Voor je het weet krijg je een nieuw gerecht inclusief groene roggel van de kok als dressing
Altijd aan tafel laten voorproeven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 19:42:07 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_98343673
Geen idee waarom mensen dat niet doen, ik doe het wel. Je betaalt er toch voor? Als je iets in een winkel koopt en het is kapot, dan ga je dat toch ook terugbrengen?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_98343745
Een echte Fok!er knikt beleefd en sprint naar huis om een topic te openen en vervolgens het restaurant af te branden op eet.nu.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:49:34 #14
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_98343989
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:34 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Niet iedereen kan een paradijsvogeltje zijn :@
:*

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:35 schreef Djahani het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit? Maar als ik ergens betaal voor mijn eten en het is niet goed dan krijgen ze dat wel tehoren hoor :)
Ooit eens gehad dat een Chinees op de menukaart 'Mihoen Speciaal' had. Toen het gerecht kwam bleek het gewoon een schaal mihoen met een paar extra groentjes voor de prijs van een ander volledig hoofdgerecht mét mihoen. Toen zijn we wel even op onze strepen gaan staan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:36 schreef spone het volgende:
Ik denk dat het een combinatie is van een soort kunstmatige beleefdheid naar de gastheer toe en het feit dat de vraag of alles naar wens is toch geen oprechte vraag is.
Grappig dat je dat zegt, want bij bovenstaande gebeurtenis kwam er ook een vrij lauwe reactie. Hetzelfde verhaal bij een andere toko waar we zeiden dat het nou niet echt lekker was. Het antwoord: 'Oh jammer.' En toen liep ze weg.
Eigenlijk moet je ook niet klagen bij het bedienend personeel maar bij degene die de toko leidt.

En tsja, nooit meer terugkomen doe ik alleen als ik er niet eerder een paar keer goed gegeten heb. Pas als het herhaaldelijk bagger is, zweer ik een tent af.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_98344137
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
En tsja, nooit meer terugkomen doe ik alleen als ik er niet eerder een paar keer goed gegeten heb. Pas als het herhaaldelijk bagger is, zweer ik een tent af.
Persoonlijk snap ik dit niet zo. Ik bedoel: waarom een volgende keer weer naar een tent gaan waar je een slechte ervaringen mee hebt, terwijl er in elk stadje bij wijze van spreken al tientallen alternatieven zijn (laat staan in een stad als Utrecht of A'dam). Of je moet echt enorm afgelegen wonen.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:59:18 #16
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_98344373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:53 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Persoonlijk snap ik dit niet zo. Ik bedoel: waarom een volgende keer weer naar een tent gaan waar je een slechte ervaringen mee hebt, terwijl er in elk stadje bij wijze van spreken al tientallen alternatieven zijn (laat staan in een stad als Utrecht of A'dam). Of je moet echt enorm afgelegen wonen.
Nou, ik heb bijvoorbeeld een aantal hele goede ervaringen bij een pizzaria, jarenlang kwamen we er zeer regelmatig. Ik wil niet zover gaan door te zeggen dat we vaste klant waren, maar ze kenden ons wel van gezicht. Maar de laatste paar keren is het wisselend goed/slecht bevallen en dat hebben we ook laten merken. Nu komen we er bijna niet meer. We hebben genoeg alternatieven en zijn verderop gaan buurten. Genoeg leuke tentjes met goed voer.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_98344485
Waarom zou ik gaan zeuren, als het eten slecht is kom ik er gewoon niet meer.
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 20:03:36 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_98344516
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:02 schreef algebra010 het volgende:
Waarom zou ik gaan zeuren, als het eten slecht is kom ik er gewoon niet meer.
Ligt er wel aan wat voor restaurant het is, als het de snackbar is, ok, maar als je 30 euro hebt betaald, dan zeg ik het echt wel. En een beetje behoorlijk restaurant geeft je dan ook wel een nieuw gerecht of een gratis drankje of wat dan kook.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_98344556
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Nou, ik heb bijvoorbeeld een aantal hele goede ervaringen bij een pizzaria, jarenlang kwamen we er zeer regelmatig. Ik wil niet zover gaan door te zeggen dat we vaste klant waren, maar ze kenden ons wel van gezicht. Maar de laatste paar keren is het wisselend goed/slecht bevallen en dat hebben we ook laten merken. Nu komen we er bijna niet meer. We hebben genoeg alternatieven en zijn verderop gaan buurten. Genoeg leuke tentjes met goed voer.
Ja ok, als je voor de slechte ervaring vele goede ervaringen hebt gehad, dan snap ik wel dat je het eerder als een incident beschouwt. Maar als ik in Utrecht eens besluit om een keer restaurant x te bezoeken en het schiet niet op met de drankjes, de wachttijden zijn echt te lang en de bijv. het vlees is lauw (ja, het is een extreem voorbeeld), dan heb ik er weinig hoop op dat het de volgende keer wel erg goed te doen is allemaal. Ik zou er iig nooit meer terugkeren. Temeer omdat er vele alternatieven zijn die wel goed aangeschreven staan.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:11:00 #20
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_98344835
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:04 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ja ok, als je voor de slechte ervaring vele goede ervaringen hebt gehad, dan snap ik wel dat je het eerder als een incident beschouwt. Maar als ik in Utrecht eens besluit om een keer restaurant x te bezoeken en het schiet niet op met de drankjes, de wachttijden zijn echt te lang en de bijv. het vlees is lauw (ja, het is een extreem voorbeeld), dan heb ik er weinig hoop op dat het de volgende keer wel erg goed te doen is allemaal. Ik zou er iig nooit meer terugkeren. Temeer omdat er vele alternatieven zijn die wel goed aangeschreven staan.

Dat bedoelde ik ook. We zijn het eens :)
Misschien drukte ik me niet duidelijk genoeg uit.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_98344885
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:03 schreef Karina het volgende:

[..]

Ligt er wel aan wat voor restaurant het is, als het de snackbar is, ok, maar als je 30 euro hebt betaald, dan zeg ik het echt wel. En een beetje behoorlijk restaurant geeft je dan ook wel een nieuw gerecht of een gratis drankje of wat dan kook.
Lekker Nederlands, klagen voor gratis eten?
pi_98345005
Heeft imho ook te maken met het feit dat een discussie met bedienend personeel ook de sfeer aan tafel niet ten goede komt op de een of andere manier. Daarbij komt nog: Hoe lossen ze het op? Als je al lang hebt moeten wachten en het is niet helemaal naar wens, gaan ze 't dan opnieuw maken (en moet je weer wachten), en wat dan met de gerechten van je tafelgasten die eventueel wel goed zijn?
Had ook een keer dat bijna alle borden/kommen beschadigd waren (was ook een goedkope tent, maar dan nog). Kan (moet) je wat van zeggen, maar dan? Nemen ze het mee naar achter en gieten ze dezelfde soep in een ander kom. Dan heb je langer moeten wachten, is de soep kouder en qua hygiëne schiet je er niks mee op.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:24:19 #23
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_98345362
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:15 schreef Loohcs het volgende:
Heeft imho ook te maken met het feit dat een discussie met bedienend personeel ook de sfeer aan tafel niet ten goede komt op de een of andere manier. Daarbij komt nog: Hoe lossen ze het op? Als je al lang hebt moeten wachten en het is niet helemaal naar wens, gaan ze 't dan opnieuw maken (en moet je weer wachten), en wat dan met de gerechten van je tafelgasten die eventueel wel goed zijn?
Had ook een keer dat bijna alle borden/kommen beschadigd waren (was ook een goedkope tent, maar dan nog). Kan (moet) je wat van zeggen, maar dan? Nemen ze het mee naar achter en gieten ze dezelfde soep in een ander kom. Dan heb je langer moeten wachten, is de soep kouder en qua hygiëne schiet je er niks mee op.
Je hebt op zich wel een punt. Jij kiest tussen 'het beste ervan maken' en 'het bevalt me niet, wat gaat u daaraan doen?'
Als ik dan een lauwe reactie krijg, ga ik alsnog voor het eerste: het beste ervan maken.

@Karina: dat vind ik ook wel meespelen. Als het een tent van niks is, zeg ik toedeledoki. Maar als er een aanzienlijke prijs moet worden betaald, vind ik het echt niet kunnen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_98345577
Ik zou het zelf niet snel doen, maar ben wel benieuwd wat voor een reactie je zou krijgen als je de volgende dag de eigenaar - die de bewuste avond misschien wel helemaal niet aanwezig was - zou bellen en hem voorleggen wat je tegenstond. Uiteraard is hij er ook niet blij mee en op die manier zou hij wel een kans krijgen om het 1 en ander te verbeteren. Zou me zelfs niet verbazen als bepaalde eigenaren het op de 1 of andere manier willen compenseren (bijv. door middel van een tegoedbon), ook al zit je daar misschien niet eens op te wachten. Ook afhankelijk van wat er allemaal mis was.
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 20:30:05 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_98345622
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:12 schreef algebra010 het volgende:

[..]

Lekker Nederlands, klagen voor gratis eten?
Nee, TERECHT klagen. Jij gaat zeker ook niet naar de winkel terug als je net gekochte gadget kapot in de verpakking zit?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')