quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:35 schreef Djahani het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit? Maar als ik ergens betaal voor mijn eten en het is niet goed dan krijgen ze dat wel tehoren hoor
en uiteraard er nooit terug komenquote:
en de wc's onderscheiten naast de wcquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:40 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en uiteraard er nooit terug komen
Altijd aan tafel laten voorproeven.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:36 schreef gebruikersnaam het volgende:
Nooit klagen tijdens het eten of iets terug sturen. Voor je het weet krijg je een nieuw gerecht inclusief groene roggel van de kok als dressing
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:34 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Niet iedereen kan een paradijsvogeltje zijn
Ooit eens gehad dat een Chinees op de menukaart 'Mihoen Speciaal' had. Toen het gerecht kwam bleek het gewoon een schaal mihoen met een paar extra groentjes voor de prijs van een ander volledig hoofdgerecht mét mihoen. Toen zijn we wel even op onze strepen gaan staan.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:35 schreef Djahani het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit? Maar als ik ergens betaal voor mijn eten en het is niet goed dan krijgen ze dat wel tehoren hoor
Grappig dat je dat zegt, want bij bovenstaande gebeurtenis kwam er ook een vrij lauwe reactie. Hetzelfde verhaal bij een andere toko waar we zeiden dat het nou niet echt lekker was. Het antwoord: 'Oh jammer.' En toen liep ze weg.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:36 schreef spone het volgende:
Ik denk dat het een combinatie is van een soort kunstmatige beleefdheid naar de gastheer toe en het feit dat de vraag of alles naar wens is toch geen oprechte vraag is.
Persoonlijk snap ik dit niet zo. Ik bedoel: waarom een volgende keer weer naar een tent gaan waar je een slechte ervaringen mee hebt, terwijl er in elk stadje bij wijze van spreken al tientallen alternatieven zijn (laat staan in een stad als Utrecht of A'dam). Of je moet echt enorm afgelegen wonen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
En tsja, nooit meer terugkomen doe ik alleen als ik er niet eerder een paar keer goed gegeten heb. Pas als het herhaaldelijk bagger is, zweer ik een tent af.
Nou, ik heb bijvoorbeeld een aantal hele goede ervaringen bij een pizzaria, jarenlang kwamen we er zeer regelmatig. Ik wil niet zover gaan door te zeggen dat we vaste klant waren, maar ze kenden ons wel van gezicht. Maar de laatste paar keren is het wisselend goed/slecht bevallen en dat hebben we ook laten merken. Nu komen we er bijna niet meer. We hebben genoeg alternatieven en zijn verderop gaan buurten. Genoeg leuke tentjes met goed voer.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:53 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Persoonlijk snap ik dit niet zo. Ik bedoel: waarom een volgende keer weer naar een tent gaan waar je een slechte ervaringen mee hebt, terwijl er in elk stadje bij wijze van spreken al tientallen alternatieven zijn (laat staan in een stad als Utrecht of A'dam). Of je moet echt enorm afgelegen wonen.
Ligt er wel aan wat voor restaurant het is, als het de snackbar is, ok, maar als je 30 euro hebt betaald, dan zeg ik het echt wel. En een beetje behoorlijk restaurant geeft je dan ook wel een nieuw gerecht of een gratis drankje of wat dan kook.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:02 schreef algebra010 het volgende:
Waarom zou ik gaan zeuren, als het eten slecht is kom ik er gewoon niet meer.
Ja ok, als je voor de slechte ervaring vele goede ervaringen hebt gehad, dan snap ik wel dat je het eerder als een incident beschouwt. Maar als ik in Utrecht eens besluit om een keer restaurant x te bezoeken en het schiet niet op met de drankjes, de wachttijden zijn echt te lang en de bijv. het vlees is lauw (ja, het is een extreem voorbeeld), dan heb ik er weinig hoop op dat het de volgende keer wel erg goed te doen is allemaal. Ik zou er iig nooit meer terugkeren. Temeer omdat er vele alternatieven zijn die wel goed aangeschreven staan.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Nou, ik heb bijvoorbeeld een aantal hele goede ervaringen bij een pizzaria, jarenlang kwamen we er zeer regelmatig. Ik wil niet zover gaan door te zeggen dat we vaste klant waren, maar ze kenden ons wel van gezicht. Maar de laatste paar keren is het wisselend goed/slecht bevallen en dat hebben we ook laten merken. Nu komen we er bijna niet meer. We hebben genoeg alternatieven en zijn verderop gaan buurten. Genoeg leuke tentjes met goed voer.
Dat bedoelde ik ook. We zijn het eensquote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:04 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ja ok, als je voor de slechte ervaring vele goede ervaringen hebt gehad, dan snap ik wel dat je het eerder als een incident beschouwt. Maar als ik in Utrecht eens besluit om een keer restaurant x te bezoeken en het schiet niet op met de drankjes, de wachttijden zijn echt te lang en de bijv. het vlees is lauw (ja, het is een extreem voorbeeld), dan heb ik er weinig hoop op dat het de volgende keer wel erg goed te doen is allemaal. Ik zou er iig nooit meer terugkeren. Temeer omdat er vele alternatieven zijn die wel goed aangeschreven staan.
Lekker Nederlands, klagen voor gratis eten?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Ligt er wel aan wat voor restaurant het is, als het de snackbar is, ok, maar als je 30 euro hebt betaald, dan zeg ik het echt wel. En een beetje behoorlijk restaurant geeft je dan ook wel een nieuw gerecht of een gratis drankje of wat dan kook.
Je hebt op zich wel een punt. Jij kiest tussen 'het beste ervan maken' en 'het bevalt me niet, wat gaat u daaraan doen?'quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:15 schreef Loohcs het volgende:
Heeft imho ook te maken met het feit dat een discussie met bedienend personeel ook de sfeer aan tafel niet ten goede komt op de een of andere manier. Daarbij komt nog: Hoe lossen ze het op? Als je al lang hebt moeten wachten en het is niet helemaal naar wens, gaan ze 't dan opnieuw maken (en moet je weer wachten), en wat dan met de gerechten van je tafelgasten die eventueel wel goed zijn?
Had ook een keer dat bijna alle borden/kommen beschadigd waren (was ook een goedkope tent, maar dan nog). Kan (moet) je wat van zeggen, maar dan? Nemen ze het mee naar achter en gieten ze dezelfde soep in een ander kom. Dan heb je langer moeten wachten, is de soep kouder en qua hygiëne schiet je er niks mee op.
Nee, TERECHT klagen. Jij gaat zeker ook niet naar de winkel terug als je net gekochte gadget kapot in de verpakking zit?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:12 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Lekker Nederlands, klagen voor gratis eten?
Obers en serveersters hebben vaak ook geen flauw benul. Het zou nog enige zin kunnen hebben als ze zoiets later tegen de kok zouden zeggen - of als de eigenaar ook de bediening doet -, maar het meeste bedienende personeel heeft denk ik vaak zoiets van "tja, het zal mij een worst wezen, ik breng het ook alleen maar".quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het heeft 9/10 keer geen zin.
- Is alles naar wens?
- Nou, de steak is perfect rose!
- Oh mooi!
- Nja, ik had hem rare besteld...
*insert schaapachtig lachje en weglopende ober
Kapot betekent dat het eten helemaal verkeerd is, natuurlijk klaag je dan. Je moet weten waar de balans ligt, sommige mensen zijn zeiksnorren en klagen om elk wissewasje..quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee, TERECHT klagen. Jij gaat zeker ook niet naar de winkel terug als je net gekochte gadget kapot in de verpakking zit?
hier bij ons niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:26 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Regelmatig ga ik met vrienden/familie/collega's uit eten. Helaas komt het dan wel eens voor dat een gerecht niet bevalt. De smaak is te flauw, het is niet goed warm/rauw of juist te doorbakken of aangebrand. Of het duurt te lang voor het eten komt. Of de prijs-kwaliteitverhouding is zeer uit balans...
Aan tafel wordt er dan tegenover elkaar geklaagd. Maar als er iemand komt vragen of alles naar wens is, wordt er niets gezegd. Ik heb het ook bij tafeltjes naast ons gezien.
Zijn er meer mensen die dat zo doen en wat is dan de reden dat je niet je beklag doet?
Ik heb in Gent wel eens meegemaakt dat we een tosti besteld hadden, waarvan ons van tevoren was verzekerd dat er geen vlees op zat. Er bleek dus ham op te zitten. Wij gaven aan het niet te accepteren, het niet op te eten en er al helemaal niet voor te betalen. 'Los het maar op.', was onze boodschap. Mokkend ging de serveerster met de tosti's naar de keuken om even later terug te komen met de oplossing: gesloopte tosti zonder ham. Ja dág!quote:Op zondag 19 juni 2011 12:48 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Kapot betekent dat het eten helemaal verkeerd is, natuurlijk klaag je dan. Je moet weten waar de balans ligt, sommige mensen zijn zeiksnorren en klagen om elk wissewasje..
Je kunt beter zelf de ober roepen en zeggen dat het niet goed is. Geef daarbij altijd aan wat je verwacht, anders een goeie jans dat de uitkomst niet is waar je naar op zoek bent.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
- Is alles naar wens?
- Oh mooi!
Haha, ik doe precies hetzelfde! :-)quote:Ik zeg dan ik wil mijn steak bloederig, roder dan rood, hij moet nog moe zeggen als de vork er in gaat, Bleu, Englisch, hij mag de pan alleen even voelen tsssch tssssch en dan op het bord.
En ben dan al blij als hij gewoon medium rare op tafel komt. Ik overdrijf de rauwheid om hem niet doorbakken te krijgen
Ech wel! Soggy chips and soggy fish. Brrrrr.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:58 schreef Absurditeit het volgende:
Bij fish & chips kan er ook weinig mis gaan.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:03 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
De etiquette schrijft voor dat als een gerecht niet bevalt, er vooral niet verder gegeten hoort te worden en er direct een ober bij gehaald moet worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik bij restaurant Puur in Hellevoetsluis. De bediening haalde de schouders op en vroegen of ik wat ijs in de wijn wilde.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:03 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Laatst had mijn vader witte wijn die niet koud was, uiteraard wat van gezegd en bleek aan de koeling te liggen, kouder konden ze niet geven, dan maar bier. Diezelfde lauwe wijn word dan aan andere tafeltjes gewoon uitgeserveerd, hopende dat die er niets van zeggen...
Overigens is het niet strafbaar om weg te gaan zonder te betalen als het echt uit de hand loopt, bijvoorbeeld als er een aantal keren aangegeven is dat het te lang duurt / niet lekker is en er niets aan gedaan word.
Dat dus! Ik heb al een paar keer meegemaakt dat er wel degelijk gezegd werd dat het niet naar wens was en dan wordt er dus niets aan gedaan. Moet je dan echt vrágen of je er enigszins voor gecompenseerd wordt met vervangend eten danwel een lagere rekening??quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
- Is alles naar wens?
- Oh mooi!
Stoere praatjes maar ik geloof er geen zak van.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:02 schreef Klaploper het volgende:
Als het me niet bevalt loop ik gewoon weg zonder te betalen.
Oké, je hebt gelijk. Als het me wel goed gesmaakt heeft loop ik ook gewoon weg zonder te betalen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Stoere praatjes maar ik geloof er geen zak van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |