Ik weet heel goed op welke wijze het vlees dat ik eet geslacht is ja.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:14 schreef moussie het volgende:
Heb jij enig idee dan wie dat stukje vlees in je pan geslacht heeft, van welk geslacht, huidskleur, geloof, nee hé? Als het ook maar iemand zou interesseren zou dat vast wel op een stikkertje staan op de verpakking, 'dit stukje vlees is geslacht door ...', maar gezien het feit dat het niemand boeit ..
Voor de tigste keer: naast Joden en Moslims zijn er talrijke religies op deze aardkloot die rituele voorschriften voor de slacht hebben. Merendeels onverdoofd.quote:Nu draai je het om, maar dat klopt dus niet. Het doet er voor de andere gelovigen niet aan toe .. die kan het niet boeien of hun stukje vlees door iemand van hetzelfde geloof is geslacht.
Onverdoofd slachten is verboden voor niet-Joden en niet-Moslims. Dus nee, die keuze heb ik niet.quote:En mensen die hun dier om niet religieuze reden op een bepaalde manier geslacht willen zien kunnen nu gewoon naar de winkel en kopen wat ze willen .onverdoofd geslacht, dat vindt je met een halalstikker.. dierenwelzijn en 'verdoofd' geslacht heeft een groene stikker van biologisch, dierenwelzijn en
Nee, dat mag ik niet. En als je de moeite had genoimen het topic te lezen had je dat geweten.quote:Waar haal je die onzin vandaan .. jij hebt toch de vrijheid om te kiezen wat jij wilt
Dat zullen veel voorstanders van dit verbod niet met je eens zijn hoor.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:06 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het gaat in deze discussie dus ook niet vaak over het welzijn van het dier, maar over wat mensen ethisch gezien kunnen maken en wat niet. Dat heb ik net ook gezegd. En ik vind dat wel logisch. ik kan een dier geen pijn doen, zelf, met m'n blote handen. Dat vind ik althans niet prettig. Ik vind een dier of een mens zien lijden een naar gezicht. Om deze reden zou het op z'n minst vreemder zijn als ik een dier afmaak dan wanneer een leeuw een dier afmaakt. Een leeuw heeft dat empathisch vermogen niet als het gaat om een prooi.
Klopt, maar het is een achterhoedegevecht. Net als een lagere bankiersbonus niets doet aan de financiele kracht van het financiele stelsel, zo zou het 'verdoofd' slachten maar een druppel op de gloeiende dierenwelzijnsplaat zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mwoah. Genoeg commentaar op het bonussenbeleid (en wel meer beleid trouwens) van enkele banken was en is meer dan terecht.
Nou en? Ik weet nog niet eens of ik voorstander van dit verbod ben.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:36 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Dat zullen veel voorstanders van dit verbod niet met je eens zijn hoor.
En het is helemaal niet vreemder als jij een dier afmaakt dan als een leeuw dat doet. Jij moet ook eten. Je geeft trouwens wel goed aan waar ik dus een probleem mee heb: Doordat het doden van dieren een ver-van-ons-bed show is geworden vinden we van alles en nog wat heel gruwelijk, maar de slechte behandeling die nodig is om het een ver-van-ons-bed show te houden vinden we prima.
Je mag het geloven of niet, maar het gaat mij niet om het moslimpje pesten. Ik erger me alleen aan uitzonderingen op basis van religie. En dit is er 1 van (en die onzin met die hoofddoeken (op bv pasfoto's) staat nummer 2 op de ergernissenlijst). Dus wat mij betreft: OF sta onverdoofd slachten toe, OF verbied het, maar kap met die onzin 2 religies uitzonderingen toe te kennen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Klopt, maar het is een achterhoedegevecht. Net als een lagere bankiersbonus niets doet aan de financiele kracht van het financiele stelsel, zo zou het 'verdoofd' slachten maar een druppel op de gloeiende dierenwelzijnsplaat zijn.
Ik haal het er vaak bij omdat ik vind dat veel mensen veelste rooskleurig denken over reguliere slacht, die gaan dan helemaal overstuur als ze horen van 30 seconde lijden, of god verhoede het, een filmpje zien van vaak ook nog een slechte rituele slacht.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik heb je toch niet gequote? Ik had het tegen niemand, het was een reactie op de OP eigenlijk en een beetje in het luchtledige..Maar als het en/en is, waarom moet uberhaupt in dit vraagstuk door mensen de bioindustrie erbij gehaald worden? Dit zijn toch twee totaal verschillende situaties? Met verschillende motieven, en ik snap wel dat in deze tijd iets wat door religie gemotiveerd wordt een grotere kans van slagen heeft te verbieden dan iets wat door winstbejag gemotiveerd wordt.
De partij van de dieren vind ik niet hypocriet, die pakken alles wat ze pakken kunnen op dit gebied en doen daarmee hun naam eer aan, die willen nog veel meer dan dit.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:40 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ach, misschien is dit wel een briljant staaltje manipulatietaktiek van de pvdd. Als iedereen gaat roepen "wat maakt die 30 seconden doodsstrijd nu uit als het dier jaren heeft geleden in de bio-industrie" kunnen ze altijd reageren met "zullen we dan de bio-industrie afschaffen" ?
Ze hebben er nu iig wel meer draagvlak voor.
Co2, dat verdrijft gewoon de zuurstof, is op zichzelf niet giftig(mag niet want consumptie!), maar water is op zichzelf ook niet giftig, maar toch ga je dood als je te lang onder blijft.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vergiftigen ze nu met CO of met CO2? Misschien vergis ik me, want ik bedoel de verstikking met CO. Dat is een zachte dood waar je langzaam in slaap valt. Want in het filmpje zie ik een varken moeilijk doen, maar waarom is mij niet helemaal duidelijk.
Ik weet ook niet wat de effecten zijn van CO2 vergiftiging en hoe zich dat uit.
Het ging anders niet om de wijze waarop je vlees geslacht is maar door wie dat is gedaan ..quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ik weet heel goed op welke wijze het vlees dat ik eet geslacht is ja.
Dat dat JOU niet boeit wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Zoals .. noem er eens eentje .. en dan niet met offers aankomen maar met vlees voor consumptie.quote:Voor de tigste keer: naast Joden en Moslims zijn er talrijke religies op deze aardkloot die rituele voorschriften voor de slacht hebben. Merendeels onverdoofd.
Dus omdat jij iets niet mag wat je toch niet zou willen doen, mag de ander, die het wel wil, het ook niet?quote:Maar alleen de Joden en Moslims hebben hiervoor toestemming. En dat is niet omdat hun methode "diervriendelijker" is dan de methode van andere religies - het is willekeur. En zolang dat de Joden en Moslims zelf niet trof interesseerde dat ze geen moer.
Maar nu het ook voor hen verboden wordt is het plotseling "een schandalige inperking van religieuze vrijheid". Yeah right.
[..]
Onverdoofd slachten is verboden voor niet-Joden en niet-Moslims. Dus nee, die keuze heb ik niet.
[..]
Nee, dat mag ik niet. En als je de moeite had genoimen het topic te lezen had je dat geweten.
Stel dat ik een christelijk slachter ben.
IK mag als niet-Joodse slachter niet op exact dezelfde wijze als een Joodse slachter slachten. Dus zelfde materiaal, zelfde snijwijze en heck - als je wil zelfs dezelfde geprevelde woordjes.
Niet omdat ik slechter werk aflever, maar omdat ik niet Joods ben en er voor mij dus geen uitzondering op de wet geldt.
Zie daar het probleem. Discriminatie op grond van religie.
Als IEDEREEN onverdoofd zou mogen slachten zou ik daar aanzienlijk minder problemen mee hebben.
Misschien vindt mr Squeaky dat religie een keuze is, in tegenstelling tot man of vrouw zijn, of gehandicapten die op een gehandicaptenplaats mogen staan met de auto, etc.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Het ging anders niet om de wijze waarop je vlees geslacht is maar door wie dat is gedaan ..
en jij weet evenmin als ik of dat stukje vlees op je bord geslacht is door een christen, moslim of ongelovige ..
[..]
Zoals .. noem er eens eentje .. en dan niet met offers aankomen maar met vlees voor consumptie.
[..]
Dus omdat jij iets niet mag wat je toch niet zou willen doen, mag de ander, die het wel wil, het ook niet?
Rare logica .. pas die eens op ander vlakken toe ..
een voorbeeld: omdat je niet mee mag doen bij het mannenelftal, omdat je een vrouw bent, mogen de mannen ook niet voetballen want jij wordt gediscrimineerd op geslacht ..
Nee juist CO verdrijft zuurstof. En dat is een zachte dood.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Co2, dat verdrijft gewoon de zuurstof, is op zichzelf niet giftig(mag niet want consumptie!), maar water is op zichzelf ook niet giftig, maar toch ga je dood als je te lang onder blijft.
Zo werkt co2 ook, ze stikken gewoon door een zuurstoftekort.
Hmz, ik vraag me af of je bij mensen die van jongs af aan zwaar geïndoctrineerd zijn met een of andere religie nog wel kan spreken van een keuze .. maar dat valt buiten dit topicquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:38 schreef Taurus het volgende:
[..]
Misschien vindt mr Squeaky dat religie een keuze is, in tegenstelling tot man of vrouw zijn, of gehandicapten die op een gehandicaptenplaats mogen staan met de auto, etc.
Ja hoor, erg zachtquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee juist CO verdrijft zuurstof. En dat is een zachte dood.
Daar staat CO2 http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofmonoxidequote:
Ja, als de verdoving reversibel is.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Moslims mogen schijnbaar wel verdoofd slachten.
CO is flink giftiger dan CO2, oftewel het is erg gevaarlijk om mee te werken, zie bron: http://en.wikipedia.org/w(...)g#Signs_and_symptoms .quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar staat CO2, http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofmonoxide
CO vergiftiging is zacht omdat je langzaam in slaap valt. CO hecht zich aan de rode bloedcellen ipv zuurstof. En dat was nu juist de hele discussie, dus lees eerst eens voordat je reageert.
CO2 is wat anders.
Inderdaad en het toebrengen van de verdoving mag ook geen extra leed veroorzaken bij de dier.quote:
Extra leed?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:39 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Inderdaad en het toebrengen van de verdoving mag ook geen extra leed veroorzaken bij de dier.
Het is geen dierenmishandeling.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:17 schreef FredvZ het volgende:
Vrijheid in godsdienst is nog geen vrijbrief voor dierenmishandeling.
Dit laat al zien dat jij een gehersenspoeld ventje bent.quote:En waar ligt de grens?
Moeten we straks mensen hier ook gaan dood gooien met stenen. "Want dat waren wij moslims thuis gewend.."
In de Nederlandse jungle vol met minderjarige sletjes? Maar als ze willen trouwen dan is dat opeens erg?quote:Moeten we straks ook maar huwelijken tussen 9 en 15 jarige toe gaan staan? "Wat dat zijn we zo gewend in de jungle..."
Het was toegestaan in NL, ze hebben jouw advies gevolgd en zijn hiernaartoe verhuisdquote:Niemand is verplicht om hier te wonen en als mensen graag aan dit soort idioteriën willen deelnemen moeten ze maar verhuizen naar een land waar het wel is toegestaan.
Weer zo'n mongolenopmerking van tokkie-Fred.quote:Trouwens, die moslims moeten niet zeuren. De laatste tijd is wel duidelijk geworden dat je in islamtische landen gewoon neergeschoten wordt door de overheid.
Dus als die moslims zo graag alles exact hetzelfde willen als "thuis"...
dan gooi je toch gewoon een paar euro in dat mierennest en dan trap je ze daarna doodquote:Op zondag 19 juni 2011 04:00 schreef michaelmoore het volgende:
wat een gezeur, als ik een mierenlokdoosje buiten zet gaan er tienduizend dieren dood onder helse pijnen
Het is gewoon het knuffelgehalte dat de doorslag geeft
Eerder het bewustzijnsgehalte en de intelligentie. Voor mij dan. Hoewel ik geen mierenlokdoosjes gebruik. Als de zomer voorbij is, zijn de mieren weer weg.quote:Op zondag 19 juni 2011 04:00 schreef michaelmoore het volgende:
wat een gezeur, als ik een mierenlokdoosje buiten zet gaan er tienduizend dieren dood onder helse pijnen
Het is gewoon het knuffelgehalte dat de doorslag geeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |