quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:20 schreef Ssserpente het volgende:
Vergeten jullie ook wel eens de geboortedatum van je kind..? Ik kon er laatst niet meer opkomen...
omdat roy niet standaard met maar 1 oog scheelkijkt. maar makkelijk het ene moment scheelkijkt met zijn linkeroog, dan goed kijkt met linkeroog, maar dan scheelkijkt met zijn rechteroog.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:22 schreef Ssserpente het volgende:
Ik snap het niet zo goed, Bar. Wat is dan precies de reden om er niks aan doen wanneer ie me twee ogen scheelkijkt?
Ik maak er vaak 2011 van en kom er nog mee weg ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:20 schreef Ssserpente het volgende:
Vergeten jullie ook wel eens de geboortedatum van je kind..? Ik kon er laatst niet meer opkomen...
Ik vergis me vaak in de maand, dat hij in november geboren is ipv oktoberquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:20 schreef Ssserpente het volgende:
Dat is misschien omdat je het wil vergetenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:14 schreef Vlindur het volgende:
Ik weet precies wanneer iedereen jarig is, maar hoe oud ik zelf ben vergeet ik steeds
Dat was ook mijn insteek, hoor. Ik zat niet met m'n handen in het haar, maar ik wou gewoon even naar Ivans gewicht en lengte kijken en met iemand van gedachten wisselen over zijn eetpatroon en zijn groei. Nu kan ik gewicht zelf wel globaal bekijken met onze personenweegschaal, maar lengte opmeten gaat bijvoorbeeld al moeilijker. Ze stelde zelf in ieder geval via de telefoon voor om langs te komen omdat dat makkelijker praat.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, ik had gewoon het CB gebeld, en dan krijg je denk ik gewoon een telefoniste. Geen prettig mens ook, liet me geen enkele zin uitpraten enzo. De hulplijn voor opvoedvragen vind ik dan ook weer zo wat. Het is niet dat ik echt een hulpvraag heb ofzo, ik wil gewoon graag even meten, wegen, bijpraten, wat dingen bespreken hoe zij erover denken...even een klankbord zeg maar dat ervoor opgeleid is. Ik wil ook even vragen of ze de cursus Peuter in zicht aanbieden en waar en hoe enzo. Ik wil dat ook niet pas over 4 maanden. Het CONSULTATIEbureau is er toch voor, lijkt me
Altijd gooien met speelgoed doet Harry ook. Die speelt even met iets en dan hoor je 'oh' (als in oh-oh) en wordt het door de kamer gesmeten. Hoe meer je ervan zegt, hoe meer hij er mee smijt dus wij negeren het (tenzij hij pogingen doet om het uit de hotelkamerraam te gooienquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:22 schreef _Bar_ het volgende:
En of hij er last van heeft, zou dat niet zo kunnen zeggen. Volgens mij niet. Tenzij het niet durven/kunnen/willen lopen ermee te maken heeft.
Of het altijd maar gooien met speelgoed.
Maar ook dat lijkt me niet zo.
Ik wil altijd 10 juli zeggen bij Floris zn geboortedatum...geeeeeeen idee waarom..quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:03 schreef mignonne het volgende:
Hullo ik haak zo even aan als t mag
ik hoef nooit na te denken over geboortedatum van de oudste, van de jongste heb ik wel even moeten wennen terwijl die datum makkelijker te onthouden is.
Nee, maar denk ook niet dat dát het probleem is. Hij heeft alle andere zaken die daarmee samenhangen/voorkomen niet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:40 schreef Keshet het volgende:
Asy; ik bedacht me vannacht ineens: Harry eet natuurlijk niet zoveel. Zijn zijn amandelen wel eens bekeken?
Emma's neusamandel is vorige week vrijdag verwijderd en ze eet op dit moment bijna letterlijk het dubbele van wat ze voor de operatie at. Ik had zelf niet verwacht dat de impact zo gigantisch zou zijn maar ben er wel erg, erg blij mee!
ik denk het niet, kijk eens naar Royquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hij is nu anderhalf en loopt (echt) los sinds dit weekend. Ik weet het niet eigenlijk. Echt vroeg is hij in elk geval ook niet.
Hij is niet zorgelijk laat hoor. Doet de dingen netjes binnen de tijd die daar zeg maar voor staat. Maar hij is bijvoorbveeld hier wel de laatste van zijn leeftijdgenootjes, dacht ik.
Geloof me, Aviva leeft ook van de lucht.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee, maar denk ook niet dat dát het probleem is. Hij heeft alle andere zaken die daarmee samenhangen/voorkomen niet.
Als ik hem spaghetti voorzet ipv brood eet hij wel een hele berg.
Maar het is al weer goed. Ik vind het gewoon altijd even confronterend als ik zie hoeveel andere kindjes van zijn leeftijd eten. Verstandelijk weet ik ook wel dat hij waarschijnlijk genoeg binnenkrijgt, zeker omdat hij nog 2-3 bv krijgt per dag.
Enne, 's nachts moet je slapen en niet aan ons denken
hahah maar dat is wel laat! geef m groot gelijk trouwens, als ik kon zou ik me ook rond laten tillen de hele dagquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:13 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik denk het niet, kijk eens naar Royen word in aug 2.
Het is hier echt precies hetzelfde momenteel. Ik ben juist blij dat hij overdag goed eet zodat we niet bang hoeven te zijn dat hij 's nachts wakker wordt van de honger. Ik ga er in ieder geval niet mee rommelen. Hij gaat vast vanzelf wel weer meer eten bij het avondeten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:54 schreef Chan het volgende:
Lastig.. Iemand tips? Ideeën? Hoe ik hem 's avonds ook kan laten eten? Ohw ja, als we iets eten dat hij lekker vindt eet hij dus wel gewoon. Ook als hij dan overdag al 5 boterhammen op heeft..
van dattem dus jaquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:29 schreef miss_sly het volgende:
Even voor de duidlelijkheid Asy (en anderen): Dat lijstje wat ik postte van Senna's eetmomenten betreft de momenten dat er iets wordt aangeboden en wat er wordt aangeboden. Dat wordt echt niet altijd allemaal gegeten. Momenteel is ze van het fruit: dan eet ze een banaan en een appel en eventueel nog wat kleins als druiven, aardbeien, mandarijntje, rozijntjes. Brood is niet echt hip op het moment en avondeten is altijd afwachten. Er is neit veel te serveren waar ze geheid van eet, en soms schuift ze eea wat ophaar bordje heen en weer en wil dan een toetje.
Dat is ook onze ervaring geweest. Ivan liep al een paar maanden langs de bank toen hij los begon te lopen. Op dat moment liep hij nog steeds met de voetjes naar binnen en met heel kromme pootjes. Hij loopt nu ontzettend goed en afgelopen maand viel het ons op dat het enorm is bijgetrokken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De fysio gesproken en ze stelde voor om hem toch eerst een maandje te laten oefenen. Meestal trekt het dan heel erg bij. We hebben dus meteen na onze trip Aruba een afspraak. Dan loopt hij bijna twee maanden en dan kan ze er meer over zeggen.
Welke wvk had je, wee je dat nog? Maar ik zal nog wel eens bellen danquote:Op woensdag 22 juni 2011 07:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat was ook mijn insteek, hoor. Ik zat niet met m'n handen in het haar, maar ik wou gewoon even naar Ivans gewicht en lengte kijken en met iemand van gedachten wisselen over zijn eetpatroon en zijn groei. Nu kan ik gewicht zelf wel globaal bekijken met onze personenweegschaal, maar lengte opmeten gaat bijvoorbeeld al moeilijker. Ze stelde zelf in ieder geval via de telefoon voor om langs te komen omdat dat makkelijker praat.
Als ik de eetschema's hier zo bekijk dan eet Ivan eigenlijk helemaal niet buitensporig veel:
- 's ochtends krijgt hij 2 boterhammen die hij meestal niet opeet, en een beker melk
- tussendoor krijgt hij 1-2 stuks fruit
- 's middags 2 boterhammen die altijd opgaan, ook weer met een beker melk
- nog een stuk fruit of een soepstengel/cracker
- met de pot mee, waar hij alleen ei, vis, vlees en soms aardappel of pasta van eet (er zitten regelmatig dagen tussen dat hij er niets van eet en hij alleen een bak yoghurt als vervanging krijgt, maar soms bunkert hij ook weer bergen spinazie weg)
Ivan krijgt dus wel koemelk, altijd 300 ml per dag. Hij vindt het lekker. Verder drinkt hij alleen water. En hij krijgt eigenlijk nog steeds geen gesuikerde dingen. Volgens mij drinkt hij op het kinderdagverblijf wel eens roosvicee, maar thuis taalt hij er niet naar.
It is I!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ha mignonne, ben je een nieuwkomer? Ik heb je nog niet eerder zien posten!
Geen idee! Ik kreeg volgens mij gewoon iemand aan de lijn (of beter gezegd: ik werd later op de dag teruggebeld) door iemand die dienst had.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Welke wvk had je, wee je dat nog? Maar ik zal nog wel eens bellen dan
quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
It is I!![]()
new and improved en hopelijk een pietsje anoniemig
Mijn oudste krijgt nog een fles tussen de middag met water en medicijn, op die manier weet ik zeker dat ze alles opdrinkt, t is belangrijk dat ze er niets van laat staan. Noodzaak hier dus.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen idee! Ik kreeg volgens mij gewoon iemand aan de lijn (of beter gezegd: ik werd later op de dag teruggebeld) door iemand die dienst had.
Ik vind het zo bevreemdend om te lezen dat er kinderen van Ivans leeftijd zijn die nog een fles met melk of pap krijgen. Waarom doen jullie dat? Is dat een kwestie van noodzaak of is het meer een fijn momentje samen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mignonne, welkom!t gaat niet om meelezers verderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.t gaat me meer om later en mogelijk beroep en googlebaarheid en dergelijke. Vandaar
:)
Ik snap het hoor, ik had het zelf ook echt niet zo in de planning, maar omdat Rienk zo vreselijk slecht at leek het me belangrijk dat hij tenmiste nog belangrijke dingen binnen zou krijgen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zo bevreemdend om te lezen dat er kinderen van Ivans leeftijd zijn die nog een fles met melk of pap krijgen. Waarom doen jullie dat? Is dat een kwestie van noodzaak of is het meer een fijn momentje samen?
Wat zou er gebeuren als je hem 's ochtends aan een bord pap zet met een lepel? Denk je dat hij het dan op zou eten?quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:49 schreef Vlindur het volgende:
Ik snap het hoor, ik had het zelf ook echt niet zo in de planning, maar omdat Rienk zo vreselijk slecht at leek het me belangrijk dat hij tenmiste nog belangrijke dingen binnen zou krijgen.
Vandaar dat hij nog dreumesvoeding krijgt. En inmiddels kan ik er vast wel gewone pap van maken met (half)volle melk, maar het is wel prima zo. Lekker makkelijk in drinkvorm
Nou, dat zou vast wel goed gaanquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren als je hem 's ochtends aan een bord pap zet met een lepel? Denk je dat hij het dan op zou eten?
Ivan is tegenwoordig 's ochtends al recalcitrant met eten. Je moet hem echt zover krijgen dat hij ervoor wil gaan zitten.
Maak er meteen even wat foto's van! In het voeren is hij in ieder geval heel bedreven! Lieve foto die je liet zien.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:00 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nou, dat zou vast wel goed gaanMaar juist die fles (rietjesbeker) is zo lekker makkelijk
![]()
Maar weet je? Speciaal voor jou zal ik hem morgen een bord pap voorzetten
Hij staat vreselijk om me heen te dreinen als ik zn beker klaar maak, dus nu moet hij nog meer geduld hebben![]()
Ik vind jou/jullie juist zo snel met dingen vervangenquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
geeft ook niet, ze houden het zover in de gaten, bij ziekenhuis bezoek, en via de fysio, en straks tijdens het centrum voor ontwikkelingstoornissen, maar dat is pas in november.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dat wist ik helemaal niet joh.Maar bij jullie houden ze het in de gaten toch?
Ik denk dat Leah van Lily misschien ook nog niet loopt. Ik dacht meer aan de december-groep, toen ik dat schreef.
Als ik er om 6 uur uit zou moeten zou ik ook niet over een bord pap willen nadenkenquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:36 schreef Lijnloos het volgende:
Wij doen de fles alleen 's ochtends nog omdat ik wel wil dat ze iets van "ontbijt" krijgt maar geen tijd hebben om echt een boterham erin te wurmen (of we moeten om half 6 opstaan maar dat gaat me echt te ver) en tot nu toe gaat dat prima eigenlijk. Ze doet het er prima op. Als we thuis izjn krijgt ze iets later nog iets van brood, anders op het kdv fruit... En ik doe het in een fles omdat dat er nou eenmaal nog in zit... ik ben niet zo goed in ochtendrituelen (om 6 uur) aan passen...
Dat ja.... ik zelf eet pas wat als ik op mijn werk zit (7 uur) maar ik ga bij Minke ook echt geen moeite doen op dat tijdstip. Heb ik het geduld niet voor... dat gekloot met brood, ik ben bang dat we dan oorlog krijgen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:38 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Als ik er om 6 uur uit zou moeten zou ik ook niet over een bord pap willen nadenken
pagina terug, onderaanquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
heeey Mignonne; welkomen ik herken de kloon ook direct
specifieke reden om niet meer onder je oude te posten?
Evie krijgt de pap smorgens ook nog in een fles hoorvind ze fijn. (en ze eet het gewoon niet als ik het met een lepel aanbied).
en vandaag heeft Evie iets nieuws ontdekt; wij hebben ze zelf al heel lang niet aangeboden; maar we waren bij Poppedein, en Evie heeft Lena's druifjes op zitten eten. Vanmiddag dus zelf nog ff langs de winkel gegaan voor druifjes en mijn muppet heeft inmiddels alweer lekker genoten. Leuk!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |