abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 22:10:49 #205
5428 crew  miss_sly
pi_98485277
Doen ze ook niets aan het scheelkijken, Bar? Heeft hij daar geen last van?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:19:40 #206
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98485872
Nee ze gaan niks doen omdat roy afwisselend scheel kijkt,net zo makkelijk links als de andere keer met rechts.
Dus ja nu afwachten weer tot afspraak in september.
We blijven maar bij ziekenhuizen lopen. Word dat wel eens beu, maar alles voor roy hoor.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_98485915
Vergeten jullie ook wel eens de geboortedatum van je kind..? Ik kon er laatst niet meer opkomen... :@
pi_98486020
Ik snap het niet zo goed, Bar. Wat is dan precies de reden om er niks aan doen wanneer ie me twee ogen scheelkijkt?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:22:35 #209
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98486065
En of hij er last van heeft, zou dat niet zo kunnen zeggen. Volgens mij niet. Tenzij het niet durven/kunnen/willen lopen ermee te maken heeft.
Of het altijd maar gooien met speelgoed.
Maar ook dat lijkt me niet zo.
pi_98486221
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:20 schreef Ssserpente het volgende:
Vergeten jullie ook wel eens de geboortedatum van je kind..? Ik kon er laatst niet meer opkomen... :@
_O-
Ik niet.
Maar ik heb makkelijk praten. Lars is tegelijk met mij jarig *O*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:25:46 #211
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98486255
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:22 schreef Ssserpente het volgende:
Ik snap het niet zo goed, Bar. Wat is dan precies de reden om er niks aan doen wanneer ie me twee ogen scheelkijkt?
omdat roy niet standaard met maar 1 oog scheelkijkt. maar makkelijk het ene moment scheelkijkt met zijn linkeroog, dan goed kijkt met linkeroog, maar dan scheelkijkt met zijn rechteroog.
En een andere keer staan beide ogen goed
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:26:13 #212
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_98486289
quote:
Ik maak er vaak 2011 van en kom er nog mee weg ook. :') _O-
Maar ja, ik weet mijn eigen geboortedatum vaak niet eens. Ik heb er niet echt wat mee, met die verjaardagen.

Wat een drama's met die afspraken bij het CB zeg! Ik ga me binnenkort ook vrijwillig aanmelden bij een CB omdat er een ziekenhuis is afgevallen voor de controles. Voor 't meten en wegen vind ik 't wel handig.
A grand adventure has begun.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:26:44 #213
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98486319
Euh nee ik hoef maar op te tellen, 789.
pi_98486393
Ik heb er ook wel eens een ander jaar van gemaakt ja..
pi_98486424
Zo kan ik het ook, Karin! :D
pi_98486435
quote:
Ik vergis me vaak in de maand, dat hij in november geboren is ipv oktober :@
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:29:49 #217
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98486543
Ik zeg alleen nog wel eens thijs tegen roy.
pi_98486616
Ik zeg wel eens Woezie (naam van de kat) tegen Timo :') (en andersom ook trouwens, Timo tegen de kat)
pi_98486651
Ik wíst dat ik niet de enige was!

Ik blijf maar twijfelen tussen de uitgerekende en de werkelijke datum (20/9 vs 23/9). En van het jaartal maak ik ook altijd 2011.

2009 klinkt ook al zo lang geleden!
pi_98486922
Hahaha dat van dat jaartal heb ik precies hetzelfde!! 2009, dan is hij al zo oud, dat kan nooit kloppen.
En ik noem Niels en mijn man heel vaak bij de verkeerde naam :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 23:09:05 #221
5428 crew  miss_sly
pi_98488834
Ik mis Xenia en Xeentje! Ik zou erg graag een update lezen en een foto zien van Xeentje O+
pi_98489170
Ik weet precies wanneer iedereen jarig is, maar hoe oud ik zelf ben vergeet ik steeds :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:17:58 #223
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98489373
2009.. pfff dat klinkt idd al lang geleden he? en Evie dr geboortedatum vergeet ik natuurlijk nooit; het ezelsbruggetje Sinterklaas is ook gewoon TE makkelijk ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98497011
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:14 schreef Vlindur het volgende:
Ik weet precies wanneer iedereen jarig is, maar hoe oud ik zelf ben vergeet ik steeds :')
Dat is misschien omdat je het wil vergeten ;) :D

De datum weet ik wel bij Thomas, ik kan gewoon nooit direct antwoorden op de vraag "hoe oud is Thomas?"
Voor zijn verjaardag ging dat heel vlot, nu moet ik toch telkens een keer goed nadenken en rekenen :@
pi_98497325
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mja, ik had gewoon het CB gebeld, en dan krijg je denk ik gewoon een telefoniste. Geen prettig mens ook, liet me geen enkele zin uitpraten enzo. De hulplijn voor opvoedvragen vind ik dan ook weer zo wat. Het is niet dat ik echt een hulpvraag heb ofzo, ik wil gewoon graag even meten, wegen, bijpraten, wat dingen bespreken hoe zij erover denken...even een klankbord zeg maar dat ervoor opgeleid is. Ik wil ook even vragen of ze de cursus Peuter in zicht aanbieden en waar en hoe enzo. Ik wil dat ook niet pas over 4 maanden. Het CONSULTATIEbureau is er toch voor, lijkt me ;)
Dat was ook mijn insteek, hoor. Ik zat niet met m'n handen in het haar, maar ik wou gewoon even naar Ivans gewicht en lengte kijken en met iemand van gedachten wisselen over zijn eetpatroon en zijn groei. Nu kan ik gewicht zelf wel globaal bekijken met onze personenweegschaal, maar lengte opmeten gaat bijvoorbeeld al moeilijker. Ze stelde zelf in ieder geval via de telefoon voor om langs te komen omdat dat makkelijker praat.

Als ik de eetschema's hier zo bekijk dan eet Ivan eigenlijk helemaal niet buitensporig veel:

- 's ochtends krijgt hij 2 boterhammen die hij meestal niet opeet, en een beker melk
- tussendoor krijgt hij 1-2 stuks fruit
- 's middags 2 boterhammen die altijd opgaan, ook weer met een beker melk
- nog een stuk fruit of een soepstengel/cracker
- met de pot mee, waar hij alleen ei, vis, vlees en soms aardappel of pasta van eet (er zitten regelmatig dagen tussen dat hij er niets van eet en hij alleen een bak yoghurt als vervanging krijgt, maar soms bunkert hij ook weer bergen spinazie weg)

Ivan krijgt dus wel koemelk, altijd 300 ml per dag. Hij vindt het lekker. Verder drinkt hij alleen water. En hij krijgt eigenlijk nog steeds geen gesuikerde dingen. Volgens mij drinkt hij op het kinderdagverblijf wel eens roosvicee, maar thuis taalt hij er niet naar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98497381
Ssserpente, ik ben totaal datumblind. Het is zo erg dat ik niet weet in welk jaar belangrijke gebeurtenissen zijn gebeurd. Ik weet niet wanneer ik verkering kreeg met mijn lief, in welk jaar ik een longembolie had, wanneer mijn vader is overleden (juli? 2 jaar geleden?). Ik heb jarenlang stiekem in het paspoort van mijn lief gekeken om te controleren of zijn verjaardag er al aankwam.

De verjaardagen van mijn moeder, vader en broertje vergeet ik niet, net zo min als mijn eigen verjaardag en die van mijn beste vriendinnetje van vroeger (waar ik niet eens meer contact mee heb). De geboortedatums van Ivan en Lena weet ik ook, maar ik moet er wel altijd even een beetje bij nadenken omdat ik ze wel eens door elkaar hussel. :Y)
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:16:35 #227
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98497537
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:22 schreef _Bar_ het volgende:
En of hij er last van heeft, zou dat niet zo kunnen zeggen. Volgens mij niet. Tenzij het niet durven/kunnen/willen lopen ermee te maken heeft.
Of het altijd maar gooien met speelgoed.
Maar ook dat lijkt me niet zo.
Altijd gooien met speelgoed doet Harry ook. Die speelt even met iets en dan hoor je 'oh' (als in oh-oh) en wordt het door de kamer gesmeten. Hoe meer je ervan zegt, hoe meer hij er mee smijt dus wij negeren het (tenzij hij pogingen doet om het uit de hotelkamerraam te gooien :X )
Idem met eten trouwens :)

En ik moest laatst ook even heel goed nadenken hoor voor de geboortedatum van Harry ;)
pi_98499165
Ohw ja qua eten, Timo eet doorgaans:
- borstvoeding bij wakkerworden
- 's ochtends 2 boterhammen (hoewel hij er de laatste dagen 1 a 1,5 eet, maar normaal echt altijd 2) met koemelk waar hij soms een slok van neemt
- stuk fruit tussendoor met water of sap
- 's middags 3 boterhammen (meer dan 3 geven we niet, hoewel hij dat soms wel zou willen, maar met 3 is hij dan wel tevreden. Soms eet hij er ook maar 2, maar dat is meer een uitzondering) met koemelk wat hij meestal wel opdringt
- tussendoortje zoals koekje, soepstengel, rijstwafel, rozijntjes, oid met water of sap
- avondeten wat wij ook eten (hier eet hij per week als het mee zit in totaal 1 hap van) met water of sap
- toetje (vla, kwark, yoghurt, dat soort dingen. Gaat vaak wel op, maar soms hoeft hij het niet)

Beetje gemiddeld dus zo te zien, maar ik twijfel nog steeds of hij zn middageten compenseert met zn avondeten.. Ik zou kunnen proberen hem overdag minder te geven in de hoop dat hij dan 's avonds ook gaat eten, maar ik geloof er eigenlijk niet zo in, want al heeft hij niks gegeten de hele dag, als je hem iets voorzet dat hij niet lekker vindt eet hij het gewoon niet.. Maar ja, ik heb het nog nooit een week of zo uitgeprobeerd.. Maar dan zou ik me weer zorgen gaan maken of hij nog wel op gewicht blijft. Bovendien, als het na een week niet werkt en je gooit het dan weer om, dan leert hij toch dat hij gewoon lang genoeg moet volhouden en dan wel krijgt wat hij wil? Lastig.. Iemand tips? Ideeën? Hoe ik hem 's avonds ook kan laten eten? Ohw ja, als we iets eten dat hij lekker vindt eet hij dus wel gewoon. Ook als hij dan overdag al 5 boterhammen op heeft..
pi_98499382
Hullo ik haak zo even aan als t mag :)

ik hoef nooit na te denken over geboortedatum van de oudste, van de jongste heb ik wel even moeten wennen terwijl die datum makkelijker te onthouden is.
:)
pi_98499477
Rienk eet ook heel weinig,
S' ochtends een fles peutermelk van 230/7 en 4 scheppen brinta die hij binnen een minuut leegklokt.
Brood/cracker/whatever ofzo er na (of er voor) eet hij niet op

Tussendoor slaapt hij, hij ligt rond 10/11 weer in bed.
na het slapen geef ik hem een boterham. Gister met pindakaas en daar heeft hij zeker meer dan de helft van op gegeten :o Normaal eet hij nog geen 3 hapjes. Soms krijgt hij een cracker of beschuit. Crossaintjes vind hij ook erg lekker. Hij krijgt er karnemelk of yogho bij.

Tussendoor hoeft hij vaak niks, maar soms krijgt hij een banaan of een potje. Koekjes of rozijntjes moet hij niks van hebben.

Avond eten een potje 15+ maanden. Die gaat helemaal op en krijgt er nog een toetje achteraan. Of danoontje of yoghurt of danoontje met yoghurt. Daarna krijgt hij niks meer en gaat hij op bed.
Tussendoor krijgt hij limonade.

Maar gisteravond wilde hij niet slapen. Krijsen en brullen dus er maar weer uit. Na even beneden gespeeld te hebben klom hij op zijn stoel.. Bleek meneer nog honger te hebben en heeft een hele grote banaan op gegeten :o :D (Hij eet sinds een week een banaan!! *O* *O* *O* )

En gister na het eten werd hij dwars, hij wilde zijn yoghurt niet, dus dan ben ik er klaar mee als hij gaat lopen drekken en ik zette hem op de grond. Hij kwam daarna bij mij piepen en ik zette hem bij mij op schoot, hij trok daarna mijn toetje naar zich toe en ik dacht dat hij dat op ging eten (yoghurt met jam) maar nee, hij ging het mij voeren! O+ O+

*knip*

Je kan echt zien dat hij heel erg zijn best deed, dat handje op mijn schouder en die geconcentreerde blik O+ Ik vond het zó lief! Het was een enorme knoeiboel, want de helft viel op onze kleren, maar we hebben genoten, hij gaf mij een hapje en nam daarna zelf een hapje O+

Dit wilde ik even delen *;

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 22-06-2011 20:18:40 ]
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:08:44 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98499508
Ik ben enorm datumvast. Ik weet zelfs de verjaardagen van klasgenoten van m'n basisschool, en sommige telefoonnummers. Maar hoe oud ik ben? Moet iedere keer ff rekenen :@

En met Aviva gaat het goed. Heeft gister haar eerste schoentjes gekregen. Roze, uiteraard ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_98499806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:03 schreef mignonne het volgende:
Hullo ik haak zo even aan als t mag :)

ik hoef nooit na te denken over geboortedatum van de oudste, van de jongste heb ik wel even moeten wennen terwijl die datum makkelijker te onthouden is.
Ik wil altijd 10 juli zeggen bij Floris zn geboortedatum...geeeeeeen idee waarom..
misschien omdat ie in 2010 geboren is :')

Oh en als ie iets doet wat ie neit mag dan wil ik regelmatig Dexter zeggen (das de kat, die ook ondeugend is :D) en andersom :')
Oh en ik noem m ook vaak de naam van zn vader...

Zo en nu ga ik gauw weer weg, moeten nog iets minder dan 3 weken wachten voor we hier legaal zijn :X
pi_98500998
als de kinders hier iets uithalen wat niet mag knip ik met mijn vingers, psies zoals ik al jaren tegen de katten doe :@

"heej!" *knip* "dat mag niet!"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98501391
Ik zag eetlijstjes :

ontbijt : 1-2 boterhammen en een beker thee (half thee/half lactosevrije melk)
tussendoor : beker drinken (Karvan, dun) en een stuk ontbijtkoek of fruit
lunch : 2 boterhammen en een beker l-v melk (met een drupje Karvan)
tussendoor : beker drinken (Karvan, dun) en een koekje of fruit
diner : potje / vers, de ene keer een heleboel, de andere keer bijna niks. Yoghurt toe (hoeveelheid aangepast aan hoeveel warm hij heeft gehad).

Hij krijgt dus 1 keer per dag fruit, en niet 2 keer een koek, maar óf 's ochtends fruit, óf 's middags.
In plaats van 2 boterhammen krijgt hij ook wel eens een croissant of een stuk stokbrood met niks.

Qua avondeten vindt hij potjes heerlijk, maar ook:
- spinazie met aardappelen en ei
- patat
- pizza
- pasta
- rijst met champignonsaus
- eigenlijk alle avg, maar dan moet ik wel het vlees malen en erdoor 'verstoppen', anders eet hij alleen vlees.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_98501706
Ow eetlijstjes :)

Ontbijt: 1 boterham met zoet beleg, bekertje melk
tussendoor: flinke beker waterige limonade, rozijntjes of manna of koekje
Lunch: 1 boterham met hartig beleg, bekertje melk/karnemelk
tussendoor: fruit (aardbei, banaan, kiwi, meloen, framboos, peer, alleen ananas vind ze tot nu toe niet lekker)
Diner: anderhalve aardappel, schep gorente, aangepaste hoeveelheid vlees, toetje vanille yoghurt

Qua groente is ze gek op spinazie, bloemkool, brocolli, sperziebonen.
Bami vind ze geweldig, rijst iets minder, maar pasta is ze ook weer gek op!
Ow pizza, lekkur lekkur ;) pannenkoken gaan er ook goed in, patatjes wat minder, dan eet ze het liefst alleen haar frikandel.

Jaël heeft nieuwe schoenen en ze moest gewoon maat 25, pffff, das toch geen dreumes schoenmaat...?! Dat hoort bij kindjes die naar school gaan enzo...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98501746
Hier ook een dreumes met maat 25 :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_98501933
R's eetschema:

Ontbijt: 2 boterhammen (één zout, één zoet) plus diksap.
Tussendoor: fruit met diksap. (R eet alleen banaan, peer en soms wat appel. Hij krijgt alles voorgeschoteld en wil er best even aan likken omdat hij S er zo van ziet genieten, maar legt het dan toch altijd opzij.)
Middageten: 2 boterhammen (één zout, één zoet) en melk (soms met schepje choco). Ieder een plakje kaas en een plakje worst uit het handje. De melk drinkt hij eigenlijk niet.
Tussendoor: crackertje/stukje peperkoek/rijstewafel/soepstengel/koekje of ijsje. Met appelsap.
Avondeten: vegaburger/vis (de rest ligt ook op zijn bord maar raakt hij niet aan) plus gevoerde gepureerde groentehapjes :P . :Y)
Toetje: S mag als ze mee boodschappen doet toetjes uitzoeken: vruchtenyoghurtjes/ dubbelvla, vanillevla. De rest van de dagen is het gewoon yoghurt (maar dan wel met scheut diksap, anders eten ze het niet).

Hoewel er best wel wat zoet bij zit, ben ik zelf in basis eigenlijk heel tevreden met dit dagschema. Ze krijgen volgens mij de schijf van vijf binnen, eten op dit moment overal allebei ruim genoeg van. Dus ik heb er geen zorgen over. :)

S krijgt als R slaapt nog twee snoepjes uit een grote pot. En zij eet het avondeten wel in normale vorm (oké, soms prak ik de groente maar door de aardappel), maar verder eet ze eigenlijk hetzelfde.

Toelichting zout: smeerkaas/smeerworst/gewone kaas/ boterhammenworst
zoet: jam/appelstroop/hagelslag/chocopasta/pindakaas/vlokken :Y) .
pi_98502059
Mijn dreumes heeft vandaag in de supermarkt een wagentje geduwd. O+
pi_98502127
Wat goed van R O+ Rienk zou heel hard wegrennen met kar en al :')

Rienk heeft trouwens maar 21, maar daar heeft hij nu sandalen van en die zijn hem eigenlijk nog te groot. Kleding is broek nog ruim in 80 en shirt gaat eindelijk naar de 86. Hij blijft een klein en fijn mannetje. Ben benieuwd wanneer hij de lucht in schiet :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:40:01 #240
265732 Keshet
pi_98502164
Hier ons lijstje:

Rond 07.00 uur 1 fles en daarna in de box een droge boterham. Wat er van die boterham opgaat varieert tussen 1 kruimel en de hele boterham.

Rond half 10 fruit en water

Rond half 1 een boterham met beleg maar meestal eet ze alleen het brood. Wat er van die boterham opgaat varieert tussen 1 kruimel en de hele boterham. Emma drinkt karnemelk bij haar boterham.
Rond half 2 1 fles

Rond 3 uur fruit en water

Rond 5 uur een fles

Rond 6 uur warm eten, varierend tussen 0 happen en 20 happen met als asluiter yoghurt of een danoontje.

Rond acht uur een fles

Tussendoor drinkt ze altijd water; er ligt altijd een rietjesbeker in haar buurt. In geval van hongersnoodaanvallen zijn er rijstwafels of fruit in de buurt. Bij opa's en oma's eet Emma altijd lange vingers en daar geniet ze echt van. O+

Asy; ik bedacht me vannacht ineens: Harry eet natuurlijk niet zoveel. Zijn zijn amandelen wel eens bekeken?
Emma's neusamandel is vorige week vrijdag verwijderd en ze eet op dit moment bijna letterlijk het dubbele van wat ze voor de operatie at. Ik had zelf niet verwacht dat de impact zo gigantisch zou zijn maar ben er wel erg, erg blij mee!

[ Bericht 32% gewijzigd door Keshet op 22-06-2011 11:46:00 ]
pi_98502205
Oh ja, Keshet, hier ook tussendoor water. En bij het avondeten ook. Check.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:42:50 #242
265732 Keshet
pi_98502241
Wat leuk dat R. achter een karretje heeft gelopen! Ik kan daar echt naar uitkijken!

Lusten jullie muppets trouwens karnemelk? Ik krijg er altijd hele grappige reacties op als ik vertel dat dat Emma's lievelingsdrinken is!
pi_98502245
Ja, zo snel is hij gewoon nog niet. Hij heeft wel een glazen pot kapot gegooid. :X :P .

Het is zo stom. Juist omdat hij vrij laat is lijk ik wel extra ontroerd nu hij zomaar rondloopt. Ik smelt steeds als ik hem zie lopen.
pi_98502256
Ik heb nog nooit karnemelk geprobeerd. Geen idee. Het is natuurlijk wel een typische, vrij sterke smaak.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:47:07 #245
265732 Keshet
pi_98502364
Ik lust geen gewone melk en drink zelf dan maar karnemelk als compromis. Op het KDV drinkt Emma wel gewone melk; zij lust het blijkbaar wel.

Maar Groofs, zo laat is R. toch helemaal niet?
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:49:03 #246
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_98502430
Karnemelk heb ik ook nog nooit geprobeerd. Zal ook niet snel gebeuren denk ik, aangezien we het zelf niet lusten en dus nooit in huis hebben!

En leuk is dat he groofs als ze achter zo'n wagentje lopen! O+
Tirza heeft dat laatst ook gedaan en toen ging ze ook zelluf boodschappen doen! Plukte van alles uit de rekken "deze!" en dat werd in de kar gelegd. O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_98502436
Hij is nu anderhalf en loopt (echt) los sinds dit weekend. Ik weet het niet eigenlijk. Echt vroeg is hij in elk geval ook niet. ;)

Hij is niet zorgelijk laat hoor. Doet de dingen netjes binnen de tijd die daar zeg maar voor staat. Maar hij is bijvoorbveeld hier wel de laatste van zijn leeftijdgenootjes, dacht ik.
pi_98502468
Haha Elmo, dat deed R dus ook. Maar toen pakte hij dus een glazen pot. En toen was hij dan weer wel sneller dan ik. :')
pi_98502487
Rienk lust wel karnemelk, maar liever met een scheut limonade er door heen. Dan klokt ie zo een beker leeg. Net als melk
pi_98502527
meestal tussen de 10 en 18 mnd, met uitzonderingen :+

er zat een supercute billenschuivertje van 22 maanden op de mat bij ballorig, niets met r aan de hand volgens r moeder, maar ze wilde gewoon niet O+
pi_98502678
Ik geloof ook niet dat iemand (fysio/orthopeed/cb-arts/ikzelf) zich ooit echt zorgen heeft gemaakt hoor (wel over afplatting en voorkeurshouding, maar niet over R als persoon). Zijn heup is gewoon nogsteeds niet optimaal. We zullen in december weer zien hoe het er dan voorstaat, Ik ben wel benieuwd.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:59:15 #252
265732 Keshet
pi_98502802
Heb je nog contact gehad over de stand van zijn voeten? Of heb ik dat gemist? :@
pi_98502861
Ja, maar dat had ik nog niks over gemeld. Dus je hebt niks gemist.

De fysio gesproken en ze stelde voor om hem toch eerst een maandje te laten oefenen. Meestal trekt het dan heel erg bij. We hebben dus meteen na onze trip Aruba een afspraak. Dan loopt hij bijna twee maanden en dan kan ze er meer over zeggen.

Als hij pijn houdt aan het einde van de dag moet ik wel weer eerder aan de bel trekken. Maar ik had gisteren al de indruk dat dat minder werd.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:09:37 #254
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98503132
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:40 schreef Keshet het volgende:
Asy; ik bedacht me vannacht ineens: Harry eet natuurlijk niet zoveel. Zijn zijn amandelen wel eens bekeken?
Emma's neusamandel is vorige week vrijdag verwijderd en ze eet op dit moment bijna letterlijk het dubbele van wat ze voor de operatie at. Ik had zelf niet verwacht dat de impact zo gigantisch zou zijn maar ben er wel erg, erg blij mee!
Nee, maar denk ook niet dat dát het probleem is. Hij heeft alle andere zaken die daarmee samenhangen/voorkomen niet.
Als ik hem spaghetti voorzet ipv brood eet hij wel een hele berg.
Maar het is al weer goed. Ik vind het gewoon altijd even confronterend als ik zie hoeveel andere kindjes van zijn leeftijd eten. Verstandelijk weet ik ook wel dat hij waarschijnlijk genoeg binnenkrijgt, zeker omdat hij nog 2-3 bv krijgt per dag.

Enne, 's nachts moet je slapen en niet aan ons denken ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:13:36 #255
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98503266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hij is nu anderhalf en loopt (echt) los sinds dit weekend. Ik weet het niet eigenlijk. Echt vroeg is hij in elk geval ook niet. ;)

Hij is niet zorgelijk laat hoor. Doet de dingen netjes binnen de tijd die daar zeg maar voor staat. Maar hij is bijvoorbveeld hier wel de laatste van zijn leeftijdgenootjes, dacht ik.

ik denk het niet, kijk eens naar Roy ;) en word in aug 2.
pi_98503346
Oh, dat wist ik helemaal niet joh. :* Maar bij jullie houden ze het in de gaten toch?

Ik denk dat Leah van Lily misschien ook nog niet loopt. Ik dacht meer aan de december-groep, toen ik dat schreef. ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:19:48 #257
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98503488
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee, maar denk ook niet dat dát het probleem is. Hij heeft alle andere zaken die daarmee samenhangen/voorkomen niet.
Als ik hem spaghetti voorzet ipv brood eet hij wel een hele berg.
Maar het is al weer goed. Ik vind het gewoon altijd even confronterend als ik zie hoeveel andere kindjes van zijn leeftijd eten. Verstandelijk weet ik ook wel dat hij waarschijnlijk genoeg binnenkrijgt, zeker omdat hij nog 2-3 bv krijgt per dag.

Enne, 's nachts moet je slapen en niet aan ons denken ;)
Geloof me, Aviva leeft ook van de lucht.
Ontbijt: bv + Bertje cereal
Tussendoor: banaan of ander fruit
Lunch: 1 of 2 boterham jam
's middags: fruit/soepstengel
Avondeten: gebakken lucht.

En tussendoor nog wat bv's en wat drinken.

En ze doet het prima op. :)
pi_98503630
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:13 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik denk het niet, kijk eens naar Roy ;) en word in aug 2.
hahah maar dat is wel laat! geef m groot gelijk trouwens, als ik kon zou ik me ook rond laten tillen de hele dag
pi_98503656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:54 schreef Chan het volgende:
Lastig.. Iemand tips? Ideeën? Hoe ik hem 's avonds ook kan laten eten? Ohw ja, als we iets eten dat hij lekker vindt eet hij dus wel gewoon. Ook als hij dan overdag al 5 boterhammen op heeft..
Het is hier echt precies hetzelfde momenteel. Ik ben juist blij dat hij overdag goed eet zodat we niet bang hoeven te zijn dat hij 's nachts wakker wordt van de honger. Ik ga er in ieder geval niet mee rommelen. Hij gaat vast vanzelf wel weer meer eten bij het avondeten.
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 12:29:39 #260
5428 crew  miss_sly
pi_98503799
Even voor de duidlelijkheid Asy (en anderen :) ): Dat lijstje wat ik postte van Senna's eetmomenten betreft de momenten dat er iets wordt aangeboden en wat er wordt aangeboden. Dat wordt echt niet altijd allemaal gegeten. Momenteel is ze van het fruit: dan eet ze een banaan en een appel en eventueel nog wat kleins als druiven, aardbeien, mandarijntje, rozijntjes. Brood is niet echt hip op het moment en avondeten is altijd afwachten. Er is neit veel te serveren waar ze geheid van eet, en soms schuift ze eea wat ophaar bordje heen en weer en wil dan een toetje.
pi_98503833
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:29 schreef miss_sly het volgende:
Even voor de duidlelijkheid Asy (en anderen :) ): Dat lijstje wat ik postte van Senna's eetmomenten betreft de momenten dat er iets wordt aangeboden en wat er wordt aangeboden. Dat wordt echt niet altijd allemaal gegeten. Momenteel is ze van het fruit: dan eet ze een banaan en een appel en eventueel nog wat kleins als druiven, aardbeien, mandarijntje, rozijntjes. Brood is niet echt hip op het moment en avondeten is altijd afwachten. Er is neit veel te serveren waar ze geheid van eet, en soms schuift ze eea wat ophaar bordje heen en weer en wil dan een toetje.
van dattem dus ja :)
pi_98503834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De fysio gesproken en ze stelde voor om hem toch eerst een maandje te laten oefenen. Meestal trekt het dan heel erg bij. We hebben dus meteen na onze trip Aruba een afspraak. Dan loopt hij bijna twee maanden en dan kan ze er meer over zeggen.
Dat is ook onze ervaring geweest. Ivan liep al een paar maanden langs de bank toen hij los begon te lopen. Op dat moment liep hij nog steeds met de voetjes naar binnen en met heel kromme pootjes. Hij loopt nu ontzettend goed en afgelopen maand viel het ons op dat het enorm is bijgetrokken.
pi_98503919
Mart zn lijstje (en het wilt per dag natuurlijk nog wel eens verschillen)

O:meestal een bordje pap met vit d
In de weekende vaak een boterham, die we dan lekker lui voor de tv opeten.
Tussendoor: Fruit of een maria koekje
L: 1 of 2 boterhammen met ham/kaas/light jam/smeerkaas/pindakaas en heel soms een keertje pasta.
Tussendoor: Fruit/soepstengel/doosje krentjes
D: wat wij ook eten (aardappels/pasta groente en vlees) anders een potje van olvarit 15+
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 12:33:26 #264
5428 crew  miss_sly
pi_98503931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 07:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat was ook mijn insteek, hoor. Ik zat niet met m'n handen in het haar, maar ik wou gewoon even naar Ivans gewicht en lengte kijken en met iemand van gedachten wisselen over zijn eetpatroon en zijn groei. Nu kan ik gewicht zelf wel globaal bekijken met onze personenweegschaal, maar lengte opmeten gaat bijvoorbeeld al moeilijker. Ze stelde zelf in ieder geval via de telefoon voor om langs te komen omdat dat makkelijker praat.

Als ik de eetschema's hier zo bekijk dan eet Ivan eigenlijk helemaal niet buitensporig veel:

- 's ochtends krijgt hij 2 boterhammen die hij meestal niet opeet, en een beker melk
- tussendoor krijgt hij 1-2 stuks fruit
- 's middags 2 boterhammen die altijd opgaan, ook weer met een beker melk
- nog een stuk fruit of een soepstengel/cracker
- met de pot mee, waar hij alleen ei, vis, vlees en soms aardappel of pasta van eet (er zitten regelmatig dagen tussen dat hij er niets van eet en hij alleen een bak yoghurt als vervanging krijgt, maar soms bunkert hij ook weer bergen spinazie weg)

Ivan krijgt dus wel koemelk, altijd 300 ml per dag. Hij vindt het lekker. Verder drinkt hij alleen water. En hij krijgt eigenlijk nog steeds geen gesuikerde dingen. Volgens mij drinkt hij op het kinderdagverblijf wel eens roosvicee, maar thuis taalt hij er niet naar.
Welke wvk had je, wee je dat nog? Maar ik zal nog wel eens bellen dan :)

Wat betreft gesuikerde dingen krijgt Senna dat ook nog zelden. Wij hebben ze eigenlijk nog steeds niet in huis, maar soms als we ergens anders zijn, mag ze best wel eens wat. Ze vindt de boterhammen met hagelslag die bij mijn ouders gegeten worden, ook door de neefjes, zo interessant, dus dat krijgt ze wel eens. En een spekje ofzo. maar thuis is het nog niet heel erg veranderd :)
pi_98503978
Ha mignonne, ben je een nieuwkomer? Ik heb je nog niet eerder zien posten!
pi_98504010
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ha mignonne, ben je een nieuwkomer? Ik heb je nog niet eerder zien posten!
It is I! :7
new and improved en hopelijk een pietsje anoniemig :s)
pi_98504094
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:33 schreef miss_sly het volgende:

Welke wvk had je, wee je dat nog? Maar ik zal nog wel eens bellen dan :)
Geen idee! Ik kreeg volgens mij gewoon iemand aan de lijn (of beter gezegd: ik werd later op de dag teruggebeld) door iemand die dienst had.

Ik vind het zo bevreemdend om te lezen dat er kinderen van Ivans leeftijd zijn die nog een fles met melk of pap krijgen. Waarom doen jullie dat? Is dat een kwestie van noodzaak of is het meer een fijn momentje samen?
pi_98504097
ravi eet de laatste tijd wel alles wat ik aanbied op :@
behalve dan de korstjes van zn brood. broodkorstjes moeten ze hier geen van beiden. bij het avondeten heb ik nu maar een limiet gesteld van anderhalf bordje. anders gaat hij als een soort eindeloze kliko gewoon door
pi_98504118
Mart krijgt ergens anders ook wel eens een snoepje.
En met verjaardag een klein bakje met chipjes. Maar dit is echt zelfde.
Ook hebben wij kindersnoepjes in huis (komen hier nog wel eens kids over de vloer)
Maar ik denk er zelfs niet eens aan om Mart hiervan wat te geven. Wel zit er een zakje in de luiertas voor onder (zoethoudertje hihi) Maar ook deze zit er al heel lang in :D
pi_98504127
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

It is I! :7
new and improved en hopelijk een pietsje anoniemig :s)
pi_98504360
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geen idee! Ik kreeg volgens mij gewoon iemand aan de lijn (of beter gezegd: ik werd later op de dag teruggebeld) door iemand die dienst had.

Ik vind het zo bevreemdend om te lezen dat er kinderen van Ivans leeftijd zijn die nog een fles met melk of pap krijgen. Waarom doen jullie dat? Is dat een kwestie van noodzaak of is het meer een fijn momentje samen?
Mijn oudste krijgt nog een fles tussen de middag met water en medicijn, op die manier weet ik zeker dat ze alles opdrinkt, t is belangrijk dat ze er niets van laat staan. Noodzaak hier dus.
pi_98504395
Mijn oudste drinkt hier 's ochtends nog een fles pap. :7 Geen enkele noodzaak hier dus. (De fles blijft thuis als we op vaaknte gaan, dus dat wordt de overgang).

Maar bij druemessen vind ik het ook maar bevreemdend. :P
pi_98504437
Mignonne, welkom!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98504487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mignonne, welkom!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
t gaat niet om meelezers verder :) t gaat me meer om later en mogelijk beroep en googlebaarheid en dergelijke. Vandaar :Y)
pi_98504499
quote:

Ik snap het hoor, ik had het zelf ook echt niet zo in de planning, maar omdat Rienk zo vreselijk slecht at leek het me belangrijk dat hij tenmiste nog belangrijke dingen binnen zou krijgen.
Vandaar dat hij nog dreumesvoeding krijgt. En inmiddels kan ik er vast wel gewone pap van maken met (half)volle melk, maar het is wel prima zo. Lekker makkelijk in drinkvorm ;)

mignonne, Eeh, hoe noemen we je 2 kinders dan? Oudste en jongste? Of mag dat nog wel voluit?
Lastig hoor, die klonen ;)
pi_98504566
@Vlindur, oudste en jongste is goed. Liever niet voluit nee, dan is t allemaal een beetje zinloos :P
pi_98504756
Okdido ^O^

Je kan nu alsnog voor D'shontay gaan :D
pi_98504804
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:49 schreef Vlindur het volgende:

Ik snap het hoor, ik had het zelf ook echt niet zo in de planning, maar omdat Rienk zo vreselijk slecht at leek het me belangrijk dat hij tenmiste nog belangrijke dingen binnen zou krijgen.
Vandaar dat hij nog dreumesvoeding krijgt. En inmiddels kan ik er vast wel gewone pap van maken met (half)volle melk, maar het is wel prima zo. Lekker makkelijk in drinkvorm ;)
Wat zou er gebeuren als je hem 's ochtends aan een bord pap zet met een lepel? Denk je dat hij het dan op zou eten?

Ivan is tegenwoordig 's ochtends al recalcitrant met eten. Je moet hem echt zover krijgen dat hij ervoor wil gaan zitten.
pi_98504809
;(
nee dank u
pi_98504889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat zou er gebeuren als je hem 's ochtends aan een bord pap zet met een lepel? Denk je dat hij het dan op zou eten?

Ivan is tegenwoordig 's ochtends al recalcitrant met eten. Je moet hem echt zover krijgen dat hij ervoor wil gaan zitten.
Nou, dat zou vast wel goed gaan :Y Maar juist die fles (rietjesbeker) is zo lekker makkelijk :@
Maar weet je? Speciaal voor jou zal ik hem morgen een bord pap voorzetten :Y

Hij staat vreselijk om me heen te dreinen als ik zn beker klaar maak, dus nu moet hij nog meer geduld hebben 8-)
pi_98505162
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:00 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nou, dat zou vast wel goed gaan :Y Maar juist die fles (rietjesbeker) is zo lekker makkelijk :@
Maar weet je? Speciaal voor jou zal ik hem morgen een bord pap voorzetten :Y

Hij staat vreselijk om me heen te dreinen als ik zn beker klaar maak, dus nu moet hij nog meer geduld hebben 8-)
Maak er meteen even wat foto's van! In het voeren is hij in ieder geval heel bedreven! Lieve foto die je liet zien. O+

Ik heb in The happiest toddler on the block ook tips gelezen voor 'patience stretching'. Volgens de auteur kun je daar heel snel succes mee boeken. Kan ik wel even overtypen. :7
pi_98505183
quote:

Ik vind jou/jullie juist zo snel met dingen vervangen :D
Zoals de fles voor brood/pap en toen destijds als ik het me goed herinner bij het speentje en een knuffeltje wat hij alleen in bed mocht.
Hier heeft Wolf overigens de fles eigenlijk zelf laten staan bij iets van 13/14 mnd en ben ik brood aan gaan bieden, als hij die fles nu nog heerlijk had gevonden 's ochtends had ik dat er gewoon ingehouden
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 13:09:03 #283
5428 crew  miss_sly
pi_98505236
Yes please Claudia!
pi_98505290
Wij zijn zo rond zijn 1e verjaardag gestopt met de fles. Ik dacht dat dat zo hoorde. :+ Nou ja, er was ook gewoon geen noodzaak meer om de fles te geven, want hij dronk prima zelf uit een beker. En stiekem vond ik dat juist makkelijker. Ik kon hem aan tafel zetten, zelf laten eten en ondertussen ook mijn ontbijt wegwerken!

Ik denk dat het ook te maken had met de overstap naar koemelk. Op een of andere manier voelde het toen maf om melk in een fles te gieten. De gewoonte om opvolgmelk in een fles te maken was denk ik heel hardnekkig.

Over de speen gesproken: die wil hij tegenwoordig niet meer als hij niet in bed ligt. We gebruikten hem heel soms wel eens in de auto of als noodmaatregel onderweg bij ontevredenheid, maar dat accepteert hij dus al een tijd niet meer. In bed heeft hij de speen wel echt nodig. Ik zou wel af willen bouwen, maar ik ga dat pas doen als ik 's nachts beter slaap en als er geen andere grote veranderingen op stapel staan (verhuizing, overgang peuterbedje, dat soort dingen). KD zei er pas iets over en toen voel ik meteen weer zo'n knoop in m'n maag: ohja, die speen.
pi_98505451
Ohja, wat ik ook nog wou zeggen: Ivan is begonnen met échte zinnetjes! *O* Vanochtend zei hij bij al zijn knuffels: "Dat is Poeh. Dat is Ernie. Dat is Dikkedik. Dat is... (et cetera)."

En hij neemt maffe woordjes van ons over, zoals 'bummer' en 'chillen'. :D
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:20:42 #286
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98505685
Ha, een kloon die ik meteen herken! *O*

Leuk hè? Die zinnetjes.
Ik was net naar de bakker met de kids. Dus ik roep Aviva, en zeg dat ik wil gaan. Loopt ze zo naar Eli toe en zegt "kom!" hoezo bijdehand? :D
pi_98505710
Wat goed van Ivan! Jammer dat je geen Twitter hebt, maar oh wacht! Ik kan ook uploaden naar FB!
Nou, komt helemaal goed met die foto's.
Goed dat je er over begon hoor. Hij kan ook steeds beter eten. Ben benieuwd of hij dit hebben wil, want de beker heeft hij dus zo leeg, die klokt hij naar binnen terwijl ik mn eigen ontbijt regel :D pap gaat aanzienlijk langer duren.

Rienk heeft dus nog wel een speen, en tegenwoordig 2 knuffels. Die hij in tegen zijn hoofd houdt O+

Dit was vorige week in de auto O+
*knip*

Overdag krijgt hij geen speen of knuffel. Die blijven in bed. Nou ja, als hij sochtends uit bed komt grist hij ook gauw zn knien en speen mee, maar als we naar beneden gaan legt (smijt) hij ze zelf weer in zn bed O+

Maar als hij ziek of zielig is of in de auto krijgt hij alles wel gewoon. Hij geniet er zo van. ik ga het hem nu echt nog niet afpakken hoor. :N

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 22-06-2011 20:19:29 ]
pi_98505716
ravi krijgt zijn fruit nog best vaak uit een papfles. dat doe ik expres, aangezien het ventje niet duimt en geen tut heeft en ik van mening ben dattie zijn kleine beetje zuigbehoefte ergens kwijt moet kunnen.

selene heeft tot anderhalf veel uit een fles gedronken. ravi niet want die lijkt er geen behoefte aan te hebben. lekker duidelijk he ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:21:48 #289
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98505724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dat wist ik helemaal niet joh. :* Maar bij jullie houden ze het in de gaten toch?

Ik denk dat Leah van Lily misschien ook nog niet loopt. Ik dacht meer aan de december-groep, toen ik dat schreef. ;)
geeft ook niet, ze houden het zover in de gaten, bij ziekenhuis bezoek, en via de fysio, en straks tijdens het centrum voor ontwikkelingstoornissen, maar dat is pas in november.
pi_98505852
R wilde met diezelfde leefijd de fles niet meer Poppejans. Ik vond het ook maar vroeg juist. Maar hey, hij kan weer niet zonder zijn knuffels. Ik ben nu een beetje aan het trainen dat ze echt altijd overal aan mee hoeven te doen. (Ze lagen ook half op zijn bord bij het avondeten enzo :') )
pi_98505954
Die knappe Ivan, met zijn hele zinnetjes. O+
pi_98506022
Ik weet niet meer wanneer we de fles hebben afgebouwd. Hij pakte ineens de rietjesbeker en toen deden we het daar in.
pi_98506300
Wij doen de fles alleen 's ochtends nog omdat ik wel wil dat ze iets van "ontbijt" krijgt maar geen tijd hebben om echt een boterham erin te wurmen (of we moeten om half 6 opstaan maar dat gaat me echt te ver) en tot nu toe gaat dat prima eigenlijk. Ze doet het er prima op. Als we thuis izjn krijgt ze iets later nog iets van brood, anders op het kdv fruit... En ik doe het in een fles omdat dat er nou eenmaal nog in zit... ik ben niet zo goed in ochtendrituelen (om 6 uur) aan passen... :@
pi_98506325
De fles is er hier met 11 maanden geloof al uit gegaan. Hij dronk toen zijn opvolgmelk nog uit de rietjesbeker en rond zn 1ste verjaardag ben ik overgegaan op koemelk.
pi_98506396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:36 schreef Lijnloos het volgende:
Wij doen de fles alleen 's ochtends nog omdat ik wel wil dat ze iets van "ontbijt" krijgt maar geen tijd hebben om echt een boterham erin te wurmen (of we moeten om half 6 opstaan maar dat gaat me echt te ver) en tot nu toe gaat dat prima eigenlijk. Ze doet het er prima op. Als we thuis izjn krijgt ze iets later nog iets van brood, anders op het kdv fruit... En ik doe het in een fles omdat dat er nou eenmaal nog in zit... ik ben niet zo goed in ochtendrituelen (om 6 uur) aan passen... :@
Als ik er om 6 uur uit zou moeten zou ik ook niet over een bord pap willen nadenken :O
pi_98506449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:38 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Als ik er om 6 uur uit zou moeten zou ik ook niet over een bord pap willen nadenken :O
Dat ja.... ik zelf eet pas wat als ik op mijn werk zit (7 uur) maar ik ga bij Minke ook echt geen moeite doen op dat tijdstip. Heb ik het geduld niet voor... dat gekloot met brood, ik ben bang dat we dan oorlog krijgen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:39:59 #297
265732 Keshet
pi_98506452
Emma krijgt nog 4 flessen maar is alleen vanwege het weigeren van vast voedsel. Het gaat de goede kant op; de fles van 23.00 uur is er sinds een maandje af. ;)
pi_98506894
Ik wil gewoon even trots mellden dat hier zo goed gaat met mijn mannetje.
Hij slaapt goed, is heerlijk vrolijk! En heeft steeds meer verhalen (al dan wel onverstaanbaar).
Het is gewoon zn lekker vrolijk grappig ventje. Kiekboe spelen vanaf elke bank en stoel die hij maar tegenkomt. Vallen op de grond. Kruipend en lachend achter de honden aan.

En met ons gaat het oook beter, met wat aanpassingen in werk/loon blijven we hier toch wonen en alles komt dus goed.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:50:21 #299
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98509354
heeey Mignonne; welkom :D en ik herken de kloon ook direct ;) specifieke reden om niet meer onder je oude te posten?

Evie krijgt de pap smorgens ook nog in een fles hoor ;) vind ze fijn. (en ze eet het gewoon niet als ik het met een lepel aanbied).
en vandaag heeft Evie iets nieuws ontdekt; wij hebben ze zelf al heel lang niet aangeboden; maar we waren bij Poppedein, en Evie heeft Lena's druifjes op zitten eten ;). Vanmiddag dus zelf nog ff langs de winkel gegaan voor druifjes en mijn muppet heeft inmiddels alweer lekker genoten. Leuk!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98509513
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
heeey Mignonne; welkom :D en ik herken de kloon ook direct ;) specifieke reden om niet meer onder je oude te posten?

Evie krijgt de pap smorgens ook nog in een fles hoor ;) vind ze fijn. (en ze eet het gewoon niet als ik het met een lepel aanbied).
en vandaag heeft Evie iets nieuws ontdekt; wij hebben ze zelf al heel lang niet aangeboden; maar we waren bij Poppedein, en Evie heeft Lena's druifjes op zitten eten ;). Vanmiddag dus zelf nog ff langs de winkel gegaan voor druifjes en mijn muppet heeft inmiddels alweer lekker genoten. Leuk!!
pagina terug, onderaan :)
pi_98510817
Ik ben een rámp met klonen, maar deze denk ik toch ook wel te weten ja.. hoewel... jawel toch? jaa... denk het wel..

Claudia, maar Ivan heeft wel gegeten 's avonds, Timo nog nóóit (nou ja behalve dus bij pannenkoeken, pizza of patat).. Maar ik wil er ook liever niet mee rommelen, want ben inderdaad allang blij dat hij overdag eet.. Ik kreeg alleen de tip van een diëtiste (die volgens mij érg onzeker was en nét afgestudeerd of zo, ze kwam niet echt over als iemand waar ik tips van aan wil nemen, vraag het liever hier) om hem dan overdag minder brood te geven, dan zou hij 's avonds vanzelf wel gaan eten.. Want max. aantal boterhammen voor zijn leeftijd zou 3 per dag zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')