abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98504566
@Vlindur, oudste en jongste is goed. Liever niet voluit nee, dan is t allemaal een beetje zinloos :P
:)
pi_98504756
Okdido ^O^

Je kan nu alsnog voor D'shontay gaan :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98504804
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:49 schreef Vlindur het volgende:

Ik snap het hoor, ik had het zelf ook echt niet zo in de planning, maar omdat Rienk zo vreselijk slecht at leek het me belangrijk dat hij tenmiste nog belangrijke dingen binnen zou krijgen.
Vandaar dat hij nog dreumesvoeding krijgt. En inmiddels kan ik er vast wel gewone pap van maken met (half)volle melk, maar het is wel prima zo. Lekker makkelijk in drinkvorm ;)
Wat zou er gebeuren als je hem 's ochtends aan een bord pap zet met een lepel? Denk je dat hij het dan op zou eten?

Ivan is tegenwoordig 's ochtends al recalcitrant met eten. Je moet hem echt zover krijgen dat hij ervoor wil gaan zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98504809
;(
nee dank u
pi_98504889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat zou er gebeuren als je hem 's ochtends aan een bord pap zet met een lepel? Denk je dat hij het dan op zou eten?

Ivan is tegenwoordig 's ochtends al recalcitrant met eten. Je moet hem echt zover krijgen dat hij ervoor wil gaan zitten.
Nou, dat zou vast wel goed gaan :Y Maar juist die fles (rietjesbeker) is zo lekker makkelijk :@
Maar weet je? Speciaal voor jou zal ik hem morgen een bord pap voorzetten :Y

Hij staat vreselijk om me heen te dreinen als ik zn beker klaar maak, dus nu moet hij nog meer geduld hebben 8-)
pi_98505162
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:00 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nou, dat zou vast wel goed gaan :Y Maar juist die fles (rietjesbeker) is zo lekker makkelijk :@
Maar weet je? Speciaal voor jou zal ik hem morgen een bord pap voorzetten :Y

Hij staat vreselijk om me heen te dreinen als ik zn beker klaar maak, dus nu moet hij nog meer geduld hebben 8-)
Maak er meteen even wat foto's van! In het voeren is hij in ieder geval heel bedreven! Lieve foto die je liet zien. O+

Ik heb in The happiest toddler on the block ook tips gelezen voor 'patience stretching'. Volgens de auteur kun je daar heel snel succes mee boeken. Kan ik wel even overtypen. :7
pi_98505183
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:37 schreef Claudia_x het volgende:

Ik vind het zo bevreemdend om te lezen dat er kinderen van Ivans leeftijd zijn die nog een fles met melk of pap krijgen. Waarom doen jullie dat? Is dat een kwestie van noodzaak of is het meer een fijn momentje samen?
Ik vind jou/jullie juist zo snel met dingen vervangen :D
Zoals de fles voor brood/pap en toen destijds als ik het me goed herinner bij het speentje en een knuffeltje wat hij alleen in bed mocht.
Hier heeft Wolf overigens de fles eigenlijk zelf laten staan bij iets van 13/14 mnd en ben ik brood aan gaan bieden, als hij die fles nu nog heerlijk had gevonden 's ochtends had ik dat er gewoon ingehouden
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 13:09:03 #283
5428 crew  miss_sly
pi_98505236
Yes please Claudia!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98505290
Wij zijn zo rond zijn 1e verjaardag gestopt met de fles. Ik dacht dat dat zo hoorde. :+ Nou ja, er was ook gewoon geen noodzaak meer om de fles te geven, want hij dronk prima zelf uit een beker. En stiekem vond ik dat juist makkelijker. Ik kon hem aan tafel zetten, zelf laten eten en ondertussen ook mijn ontbijt wegwerken!

Ik denk dat het ook te maken had met de overstap naar koemelk. Op een of andere manier voelde het toen maf om melk in een fles te gieten. De gewoonte om opvolgmelk in een fles te maken was denk ik heel hardnekkig.

Over de speen gesproken: die wil hij tegenwoordig niet meer als hij niet in bed ligt. We gebruikten hem heel soms wel eens in de auto of als noodmaatregel onderweg bij ontevredenheid, maar dat accepteert hij dus al een tijd niet meer. In bed heeft hij de speen wel echt nodig. Ik zou wel af willen bouwen, maar ik ga dat pas doen als ik 's nachts beter slaap en als er geen andere grote veranderingen op stapel staan (verhuizing, overgang peuterbedje, dat soort dingen). KD zei er pas iets over en toen voel ik meteen weer zo'n knoop in m'n maag: ohja, die speen.
pi_98505451
Ohja, wat ik ook nog wou zeggen: Ivan is begonnen met échte zinnetjes! *O* Vanochtend zei hij bij al zijn knuffels: "Dat is Poeh. Dat is Ernie. Dat is Dikkedik. Dat is... (et cetera)."

En hij neemt maffe woordjes van ons over, zoals 'bummer' en 'chillen'. :D
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:20:42 #286
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98505685
Ha, een kloon die ik meteen herken! *O*

Leuk hè? Die zinnetjes.
Ik was net naar de bakker met de kids. Dus ik roep Aviva, en zeg dat ik wil gaan. Loopt ze zo naar Eli toe en zegt "kom!" hoezo bijdehand? :D
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_98505710
Wat goed van Ivan! Jammer dat je geen Twitter hebt, maar oh wacht! Ik kan ook uploaden naar FB!
Nou, komt helemaal goed met die foto's.
Goed dat je er over begon hoor. Hij kan ook steeds beter eten. Ben benieuwd of hij dit hebben wil, want de beker heeft hij dus zo leeg, die klokt hij naar binnen terwijl ik mn eigen ontbijt regel :D pap gaat aanzienlijk langer duren.

Rienk heeft dus nog wel een speen, en tegenwoordig 2 knuffels. Die hij in tegen zijn hoofd houdt O+

Dit was vorige week in de auto O+
*knip*

Overdag krijgt hij geen speen of knuffel. Die blijven in bed. Nou ja, als hij sochtends uit bed komt grist hij ook gauw zn knien en speen mee, maar als we naar beneden gaan legt (smijt) hij ze zelf weer in zn bed O+

Maar als hij ziek of zielig is of in de auto krijgt hij alles wel gewoon. Hij geniet er zo van. ik ga het hem nu echt nog niet afpakken hoor. :N

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 22-06-2011 20:19:29 ]
pi_98505716
ravi krijgt zijn fruit nog best vaak uit een papfles. dat doe ik expres, aangezien het ventje niet duimt en geen tut heeft en ik van mening ben dattie zijn kleine beetje zuigbehoefte ergens kwijt moet kunnen.

selene heeft tot anderhalf veel uit een fles gedronken. ravi niet want die lijkt er geen behoefte aan te hebben. lekker duidelijk he ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:21:48 #289
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98505724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dat wist ik helemaal niet joh. :* Maar bij jullie houden ze het in de gaten toch?

Ik denk dat Leah van Lily misschien ook nog niet loopt. Ik dacht meer aan de december-groep, toen ik dat schreef. ;)
geeft ook niet, ze houden het zover in de gaten, bij ziekenhuis bezoek, en via de fysio, en straks tijdens het centrum voor ontwikkelingstoornissen, maar dat is pas in november.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_98505852
R wilde met diezelfde leefijd de fles niet meer Poppejans. Ik vond het ook maar vroeg juist. Maar hey, hij kan weer niet zonder zijn knuffels. Ik ben nu een beetje aan het trainen dat ze echt altijd overal aan mee hoeven te doen. (Ze lagen ook half op zijn bord bij het avondeten enzo :') )
pi_98505954
Die knappe Ivan, met zijn hele zinnetjes. O+
pi_98506022
Ik weet niet meer wanneer we de fles hebben afgebouwd. Hij pakte ineens de rietjesbeker en toen deden we het daar in.
pi_98506300
Wij doen de fles alleen 's ochtends nog omdat ik wel wil dat ze iets van "ontbijt" krijgt maar geen tijd hebben om echt een boterham erin te wurmen (of we moeten om half 6 opstaan maar dat gaat me echt te ver) en tot nu toe gaat dat prima eigenlijk. Ze doet het er prima op. Als we thuis izjn krijgt ze iets later nog iets van brood, anders op het kdv fruit... En ik doe het in een fles omdat dat er nou eenmaal nog in zit... ik ben niet zo goed in ochtendrituelen (om 6 uur) aan passen... :@
pi_98506325
De fles is er hier met 11 maanden geloof al uit gegaan. Hij dronk toen zijn opvolgmelk nog uit de rietjesbeker en rond zn 1ste verjaardag ben ik overgegaan op koemelk.
pi_98506396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:36 schreef Lijnloos het volgende:
Wij doen de fles alleen 's ochtends nog omdat ik wel wil dat ze iets van "ontbijt" krijgt maar geen tijd hebben om echt een boterham erin te wurmen (of we moeten om half 6 opstaan maar dat gaat me echt te ver) en tot nu toe gaat dat prima eigenlijk. Ze doet het er prima op. Als we thuis izjn krijgt ze iets later nog iets van brood, anders op het kdv fruit... En ik doe het in een fles omdat dat er nou eenmaal nog in zit... ik ben niet zo goed in ochtendrituelen (om 6 uur) aan passen... :@
Als ik er om 6 uur uit zou moeten zou ik ook niet over een bord pap willen nadenken :O
pi_98506449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:38 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Als ik er om 6 uur uit zou moeten zou ik ook niet over een bord pap willen nadenken :O
Dat ja.... ik zelf eet pas wat als ik op mijn werk zit (7 uur) maar ik ga bij Minke ook echt geen moeite doen op dat tijdstip. Heb ik het geduld niet voor... dat gekloot met brood, ik ben bang dat we dan oorlog krijgen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:39:59 #297
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_98506452
Emma krijgt nog 4 flessen maar is alleen vanwege het weigeren van vast voedsel. Het gaat de goede kant op; de fles van 23.00 uur is er sinds een maandje af. ;)
A grand adventure has begun.
pi_98506894
Ik wil gewoon even trots mellden dat hier zo goed gaat met mijn mannetje.
Hij slaapt goed, is heerlijk vrolijk! En heeft steeds meer verhalen (al dan wel onverstaanbaar).
Het is gewoon zn lekker vrolijk grappig ventje. Kiekboe spelen vanaf elke bank en stoel die hij maar tegenkomt. Vallen op de grond. Kruipend en lachend achter de honden aan.

En met ons gaat het oook beter, met wat aanpassingen in werk/loon blijven we hier toch wonen en alles komt dus goed.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:50:21 #299
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98509354
heeey Mignonne; welkom :D en ik herken de kloon ook direct ;) specifieke reden om niet meer onder je oude te posten?

Evie krijgt de pap smorgens ook nog in een fles hoor ;) vind ze fijn. (en ze eet het gewoon niet als ik het met een lepel aanbied).
en vandaag heeft Evie iets nieuws ontdekt; wij hebben ze zelf al heel lang niet aangeboden; maar we waren bij Poppedein, en Evie heeft Lena's druifjes op zitten eten ;). Vanmiddag dus zelf nog ff langs de winkel gegaan voor druifjes en mijn muppet heeft inmiddels alweer lekker genoten. Leuk!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98509513
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
heeey Mignonne; welkom :D en ik herken de kloon ook direct ;) specifieke reden om niet meer onder je oude te posten?

Evie krijgt de pap smorgens ook nog in een fles hoor ;) vind ze fijn. (en ze eet het gewoon niet als ik het met een lepel aanbied).
en vandaag heeft Evie iets nieuws ontdekt; wij hebben ze zelf al heel lang niet aangeboden; maar we waren bij Poppedein, en Evie heeft Lena's druifjes op zitten eten ;). Vanmiddag dus zelf nog ff langs de winkel gegaan voor druifjes en mijn muppet heeft inmiddels alweer lekker genoten. Leuk!!
pagina terug, onderaan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')