abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98497381
Ssserpente, ik ben totaal datumblind. Het is zo erg dat ik niet weet in welk jaar belangrijke gebeurtenissen zijn gebeurd. Ik weet niet wanneer ik verkering kreeg met mijn lief, in welk jaar ik een longembolie had, wanneer mijn vader is overleden (juli? 2 jaar geleden?). Ik heb jarenlang stiekem in het paspoort van mijn lief gekeken om te controleren of zijn verjaardag er al aankwam.

De verjaardagen van mijn moeder, vader en broertje vergeet ik niet, net zo min als mijn eigen verjaardag en die van mijn beste vriendinnetje van vroeger (waar ik niet eens meer contact mee heb). De geboortedatums van Ivan en Lena weet ik ook, maar ik moet er wel altijd even een beetje bij nadenken omdat ik ze wel eens door elkaar hussel. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:16:35 #227
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98497537
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:22 schreef _Bar_ het volgende:
En of hij er last van heeft, zou dat niet zo kunnen zeggen. Volgens mij niet. Tenzij het niet durven/kunnen/willen lopen ermee te maken heeft.
Of het altijd maar gooien met speelgoed.
Maar ook dat lijkt me niet zo.
Altijd gooien met speelgoed doet Harry ook. Die speelt even met iets en dan hoor je 'oh' (als in oh-oh) en wordt het door de kamer gesmeten. Hoe meer je ervan zegt, hoe meer hij er mee smijt dus wij negeren het (tenzij hij pogingen doet om het uit de hotelkamerraam te gooien :X )
Idem met eten trouwens :)

En ik moest laatst ook even heel goed nadenken hoor voor de geboortedatum van Harry ;)
pi_98499165
Ohw ja qua eten, Timo eet doorgaans:
- borstvoeding bij wakkerworden
- 's ochtends 2 boterhammen (hoewel hij er de laatste dagen 1 a 1,5 eet, maar normaal echt altijd 2) met koemelk waar hij soms een slok van neemt
- stuk fruit tussendoor met water of sap
- 's middags 3 boterhammen (meer dan 3 geven we niet, hoewel hij dat soms wel zou willen, maar met 3 is hij dan wel tevreden. Soms eet hij er ook maar 2, maar dat is meer een uitzondering) met koemelk wat hij meestal wel opdringt
- tussendoortje zoals koekje, soepstengel, rijstwafel, rozijntjes, oid met water of sap
- avondeten wat wij ook eten (hier eet hij per week als het mee zit in totaal 1 hap van) met water of sap
- toetje (vla, kwark, yoghurt, dat soort dingen. Gaat vaak wel op, maar soms hoeft hij het niet)

Beetje gemiddeld dus zo te zien, maar ik twijfel nog steeds of hij zn middageten compenseert met zn avondeten.. Ik zou kunnen proberen hem overdag minder te geven in de hoop dat hij dan 's avonds ook gaat eten, maar ik geloof er eigenlijk niet zo in, want al heeft hij niks gegeten de hele dag, als je hem iets voorzet dat hij niet lekker vindt eet hij het gewoon niet.. Maar ja, ik heb het nog nooit een week of zo uitgeprobeerd.. Maar dan zou ik me weer zorgen gaan maken of hij nog wel op gewicht blijft. Bovendien, als het na een week niet werkt en je gooit het dan weer om, dan leert hij toch dat hij gewoon lang genoeg moet volhouden en dan wel krijgt wat hij wil? Lastig.. Iemand tips? Ideeën? Hoe ik hem 's avonds ook kan laten eten? Ohw ja, als we iets eten dat hij lekker vindt eet hij dus wel gewoon. Ook als hij dan overdag al 5 boterhammen op heeft..
pi_98499382
Hullo ik haak zo even aan als t mag :)

ik hoef nooit na te denken over geboortedatum van de oudste, van de jongste heb ik wel even moeten wennen terwijl die datum makkelijker te onthouden is.
:)
pi_98499477
Rienk eet ook heel weinig,
S' ochtends een fles peutermelk van 230/7 en 4 scheppen brinta die hij binnen een minuut leegklokt.
Brood/cracker/whatever ofzo er na (of er voor) eet hij niet op

Tussendoor slaapt hij, hij ligt rond 10/11 weer in bed.
na het slapen geef ik hem een boterham. Gister met pindakaas en daar heeft hij zeker meer dan de helft van op gegeten :o Normaal eet hij nog geen 3 hapjes. Soms krijgt hij een cracker of beschuit. Crossaintjes vind hij ook erg lekker. Hij krijgt er karnemelk of yogho bij.

Tussendoor hoeft hij vaak niks, maar soms krijgt hij een banaan of een potje. Koekjes of rozijntjes moet hij niks van hebben.

Avond eten een potje 15+ maanden. Die gaat helemaal op en krijgt er nog een toetje achteraan. Of danoontje of yoghurt of danoontje met yoghurt. Daarna krijgt hij niks meer en gaat hij op bed.
Tussendoor krijgt hij limonade.

Maar gisteravond wilde hij niet slapen. Krijsen en brullen dus er maar weer uit. Na even beneden gespeeld te hebben klom hij op zijn stoel.. Bleek meneer nog honger te hebben en heeft een hele grote banaan op gegeten :o :D (Hij eet sinds een week een banaan!! *O* *O* *O* )

En gister na het eten werd hij dwars, hij wilde zijn yoghurt niet, dus dan ben ik er klaar mee als hij gaat lopen drekken en ik zette hem op de grond. Hij kwam daarna bij mij piepen en ik zette hem bij mij op schoot, hij trok daarna mijn toetje naar zich toe en ik dacht dat hij dat op ging eten (yoghurt met jam) maar nee, hij ging het mij voeren! O+ O+

*knip*

Je kan echt zien dat hij heel erg zijn best deed, dat handje op mijn schouder en die geconcentreerde blik O+ Ik vond het zó lief! Het was een enorme knoeiboel, want de helft viel op onze kleren, maar we hebben genoten, hij gaf mij een hapje en nam daarna zelf een hapje O+

Dit wilde ik even delen *;

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 22-06-2011 20:18:40 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:08:44 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98499508
Ik ben enorm datumvast. Ik weet zelfs de verjaardagen van klasgenoten van m'n basisschool, en sommige telefoonnummers. Maar hoe oud ik ben? Moet iedere keer ff rekenen :@

En met Aviva gaat het goed. Heeft gister haar eerste schoentjes gekregen. Roze, uiteraard ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_98499806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:03 schreef mignonne het volgende:
Hullo ik haak zo even aan als t mag :)

ik hoef nooit na te denken over geboortedatum van de oudste, van de jongste heb ik wel even moeten wennen terwijl die datum makkelijker te onthouden is.
Ik wil altijd 10 juli zeggen bij Floris zn geboortedatum...geeeeeeen idee waarom..
misschien omdat ie in 2010 geboren is :')

Oh en als ie iets doet wat ie neit mag dan wil ik regelmatig Dexter zeggen (das de kat, die ook ondeugend is :D) en andersom :')
Oh en ik noem m ook vaak de naam van zn vader...

Zo en nu ga ik gauw weer weg, moeten nog iets minder dan 3 weken wachten voor we hier legaal zijn :X
pi_98500998
als de kinders hier iets uithalen wat niet mag knip ik met mijn vingers, psies zoals ik al jaren tegen de katten doe :@

"heej!" *knip* "dat mag niet!"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98501391
Ik zag eetlijstjes :

ontbijt : 1-2 boterhammen en een beker thee (half thee/half lactosevrije melk)
tussendoor : beker drinken (Karvan, dun) en een stuk ontbijtkoek of fruit
lunch : 2 boterhammen en een beker l-v melk (met een drupje Karvan)
tussendoor : beker drinken (Karvan, dun) en een koekje of fruit
diner : potje / vers, de ene keer een heleboel, de andere keer bijna niks. Yoghurt toe (hoeveelheid aangepast aan hoeveel warm hij heeft gehad).

Hij krijgt dus 1 keer per dag fruit, en niet 2 keer een koek, maar óf 's ochtends fruit, óf 's middags.
In plaats van 2 boterhammen krijgt hij ook wel eens een croissant of een stuk stokbrood met niks.

Qua avondeten vindt hij potjes heerlijk, maar ook:
- spinazie met aardappelen en ei
- patat
- pizza
- pasta
- rijst met champignonsaus
- eigenlijk alle avg, maar dan moet ik wel het vlees malen en erdoor 'verstoppen', anders eet hij alleen vlees.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_98501706
Ow eetlijstjes :)

Ontbijt: 1 boterham met zoet beleg, bekertje melk
tussendoor: flinke beker waterige limonade, rozijntjes of manna of koekje
Lunch: 1 boterham met hartig beleg, bekertje melk/karnemelk
tussendoor: fruit (aardbei, banaan, kiwi, meloen, framboos, peer, alleen ananas vind ze tot nu toe niet lekker)
Diner: anderhalve aardappel, schep gorente, aangepaste hoeveelheid vlees, toetje vanille yoghurt

Qua groente is ze gek op spinazie, bloemkool, brocolli, sperziebonen.
Bami vind ze geweldig, rijst iets minder, maar pasta is ze ook weer gek op!
Ow pizza, lekkur lekkur ;) pannenkoken gaan er ook goed in, patatjes wat minder, dan eet ze het liefst alleen haar frikandel.

Jaël heeft nieuwe schoenen en ze moest gewoon maat 25, pffff, das toch geen dreumes schoenmaat...?! Dat hoort bij kindjes die naar school gaan enzo...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98501746
Hier ook een dreumes met maat 25 :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_98501933
R's eetschema:

Ontbijt: 2 boterhammen (één zout, één zoet) plus diksap.
Tussendoor: fruit met diksap. (R eet alleen banaan, peer en soms wat appel. Hij krijgt alles voorgeschoteld en wil er best even aan likken omdat hij S er zo van ziet genieten, maar legt het dan toch altijd opzij.)
Middageten: 2 boterhammen (één zout, één zoet) en melk (soms met schepje choco). Ieder een plakje kaas en een plakje worst uit het handje. De melk drinkt hij eigenlijk niet.
Tussendoor: crackertje/stukje peperkoek/rijstewafel/soepstengel/koekje of ijsje. Met appelsap.
Avondeten: vegaburger/vis (de rest ligt ook op zijn bord maar raakt hij niet aan) plus gevoerde gepureerde groentehapjes :P . :Y)
Toetje: S mag als ze mee boodschappen doet toetjes uitzoeken: vruchtenyoghurtjes/ dubbelvla, vanillevla. De rest van de dagen is het gewoon yoghurt (maar dan wel met scheut diksap, anders eten ze het niet).

Hoewel er best wel wat zoet bij zit, ben ik zelf in basis eigenlijk heel tevreden met dit dagschema. Ze krijgen volgens mij de schijf van vijf binnen, eten op dit moment overal allebei ruim genoeg van. Dus ik heb er geen zorgen over. :)

S krijgt als R slaapt nog twee snoepjes uit een grote pot. En zij eet het avondeten wel in normale vorm (oké, soms prak ik de groente maar door de aardappel), maar verder eet ze eigenlijk hetzelfde.

Toelichting zout: smeerkaas/smeerworst/gewone kaas/ boterhammenworst
zoet: jam/appelstroop/hagelslag/chocopasta/pindakaas/vlokken :Y) .
pi_98502059
Mijn dreumes heeft vandaag in de supermarkt een wagentje geduwd. O+
pi_98502127
Wat goed van R O+ Rienk zou heel hard wegrennen met kar en al :')

Rienk heeft trouwens maar 21, maar daar heeft hij nu sandalen van en die zijn hem eigenlijk nog te groot. Kleding is broek nog ruim in 80 en shirt gaat eindelijk naar de 86. Hij blijft een klein en fijn mannetje. Ben benieuwd wanneer hij de lucht in schiet :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:40:01 #240
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_98502164
Hier ons lijstje:

Rond 07.00 uur 1 fles en daarna in de box een droge boterham. Wat er van die boterham opgaat varieert tussen 1 kruimel en de hele boterham.

Rond half 10 fruit en water

Rond half 1 een boterham met beleg maar meestal eet ze alleen het brood. Wat er van die boterham opgaat varieert tussen 1 kruimel en de hele boterham. Emma drinkt karnemelk bij haar boterham.
Rond half 2 1 fles

Rond 3 uur fruit en water

Rond 5 uur een fles

Rond 6 uur warm eten, varierend tussen 0 happen en 20 happen met als asluiter yoghurt of een danoontje.

Rond acht uur een fles

Tussendoor drinkt ze altijd water; er ligt altijd een rietjesbeker in haar buurt. In geval van hongersnoodaanvallen zijn er rijstwafels of fruit in de buurt. Bij opa's en oma's eet Emma altijd lange vingers en daar geniet ze echt van. O+

Asy; ik bedacht me vannacht ineens: Harry eet natuurlijk niet zoveel. Zijn zijn amandelen wel eens bekeken?
Emma's neusamandel is vorige week vrijdag verwijderd en ze eet op dit moment bijna letterlijk het dubbele van wat ze voor de operatie at. Ik had zelf niet verwacht dat de impact zo gigantisch zou zijn maar ben er wel erg, erg blij mee!

[ Bericht 32% gewijzigd door Keshet op 22-06-2011 11:46:00 ]
A grand adventure has begun.
pi_98502205
Oh ja, Keshet, hier ook tussendoor water. En bij het avondeten ook. Check.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:42:50 #242
265732 Keshet
pi_98502241
Wat leuk dat R. achter een karretje heeft gelopen! Ik kan daar echt naar uitkijken!

Lusten jullie muppets trouwens karnemelk? Ik krijg er altijd hele grappige reacties op als ik vertel dat dat Emma's lievelingsdrinken is!
pi_98502245
Ja, zo snel is hij gewoon nog niet. Hij heeft wel een glazen pot kapot gegooid. :X :P .

Het is zo stom. Juist omdat hij vrij laat is lijk ik wel extra ontroerd nu hij zomaar rondloopt. Ik smelt steeds als ik hem zie lopen.
pi_98502256
Ik heb nog nooit karnemelk geprobeerd. Geen idee. Het is natuurlijk wel een typische, vrij sterke smaak.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:47:07 #245
265732 Keshet
pi_98502364
Ik lust geen gewone melk en drink zelf dan maar karnemelk als compromis. Op het KDV drinkt Emma wel gewone melk; zij lust het blijkbaar wel.

Maar Groofs, zo laat is R. toch helemaal niet?
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:49:03 #246
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_98502430
Karnemelk heb ik ook nog nooit geprobeerd. Zal ook niet snel gebeuren denk ik, aangezien we het zelf niet lusten en dus nooit in huis hebben!

En leuk is dat he groofs als ze achter zo'n wagentje lopen! O+
Tirza heeft dat laatst ook gedaan en toen ging ze ook zelluf boodschappen doen! Plukte van alles uit de rekken "deze!" en dat werd in de kar gelegd. O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_98502436
Hij is nu anderhalf en loopt (echt) los sinds dit weekend. Ik weet het niet eigenlijk. Echt vroeg is hij in elk geval ook niet. ;)

Hij is niet zorgelijk laat hoor. Doet de dingen netjes binnen de tijd die daar zeg maar voor staat. Maar hij is bijvoorbveeld hier wel de laatste van zijn leeftijdgenootjes, dacht ik.
pi_98502468
Haha Elmo, dat deed R dus ook. Maar toen pakte hij dus een glazen pot. En toen was hij dan weer wel sneller dan ik. :')
pi_98502487
Rienk lust wel karnemelk, maar liever met een scheut limonade er door heen. Dan klokt ie zo een beker leeg. Net als melk
pi_98502527
meestal tussen de 10 en 18 mnd, met uitzonderingen :+

er zat een supercute billenschuivertje van 22 maanden op de mat bij ballorig, niets met r aan de hand volgens r moeder, maar ze wilde gewoon niet O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')