Die vliegen er ook regelmatig onderuit als ik het hier en daar eens lees.quote:Op zondag 26 juni 2011 17:56 schreef FalleNk810i het volgende:
Ligt eraan denk ik, je moet ze gewoon niet vergelijken met de nieuwe automaat systemen zoals de DSG bakken.
Een nieuwe Camaro. 39k in België, 89k hier.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/460692276
http://link.marktplaats.nl/458681910
Het verschil in wegenbelasting valt trouwens nog best tegen (of mee, net hoe je het ziet), pas boven de 1350 kg gaat het echt hard omhoog. Wat ik kwalijker vind aan ons belastingklimaat is de absurde taks op de nieuwprijs van zwaarder gemotoriseerde auto's.
Voorbeeldje: Hyundai Genesis Coupe, 3.8 V6. In de USA kost ie nieuw $25.000, erg mooie prijs voor wat je krijgt. Hier betaal je doodleuk het dubbele (¤ 48.000), allemaal accijns, energielabels en BPM. Ronduit ziek, stelletje vuile milieuridders. Roverheid enzo.
Als je een 2e hands automaat koopt altijd even een stukje proberen of op de cc of zo constant mogelijk te rijden. Als de toeren zich dan soms eventjes verhogen om vervolgens na 1 a 2 seconden weer op het oude niveau terug te vallen, dan weet je dat de bak niet goed meer is.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dan nog eens iets, ik hoor van meerdere kanten dat oude automaten waardeloos zijn. Nou wordt er wel veel geroepen in autoland dus heeft iemand enige toelichting?
Echt misselijkmakend inderdaad...quote:Op zondag 26 juni 2011 23:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een nieuwe Camaro. 39k in België, 89k hier._!
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Ben net terug van een weekje Denemarken/Zweden, maar wat me opviel is dat het straatbeeld qua auto's daar zoveel mooier is! (ja de vrouwen ook)
Meest voorkomende merken zijn wel:
BMW
AUDI
Mercedes
Volkswagen
Volvo
Peugeot
Heel weinig aziatische auto's viel me op![]()
In FInland welgeteld 1 Mitsu Evo gezien... EIgenlijk niet eens zoveel 4wd's... 9/10 was fwd... wel een paar pickups(amerikaanse..)quote:Op maandag 27 juni 2011 02:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...
Ander vraagje, kan iemand zien wat dit voor witte auto is? of is het een soort brommobiel?
http://www.at5.nl/gespot/64543/dodelijke-aanrijding-i-jburg
Eh, nee eigenlijk niet gezien nee!quote:Op maandag 27 juni 2011 02:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...
Ander vraagje, kan iemand zien wat dit voor witte auto is? of is het een soort brommobiel?
http://www.at5.nl/gespot/64543/dodelijke-aanrijding-i-jburg
Bah, wat een klap... Lijkt me een Ka (Uu Tee) auto ja.quote:Op maandag 27 juni 2011 02:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...
Ander vraagje, kan iemand zien wat dit voor witte auto is? of is het een soort brommobiel?
http://www.at5.nl/gespot/64543/dodelijke-aanrijding-i-jburg
De NCAP rating voor de Ka en jou Honda zijn hetzelfde, 3 sterrenquote:Op maandag 27 juni 2011 02:18 schreef Kriegel het volgende:
Ziet eruit als een Ford Ka, of wat ervan over is. Die vierde foto laat dat duidelijk zien. Stomme papier maché autootjes ook, desalniettemin natuurlijk heel erg.
Welke Honda?quote:Op maandag 27 juni 2011 12:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Bah, wat een klap... Lijkt me een Ka (Uu Tee) auto ja.
[..]
De NCAP rating voor de Ka en jou Honda zijn hetzelfde, 3 sterren. Stomme papier marché auto's ook...
Dat weet je niet. Dat je een grote motorkap hebt wil nog niet alles zeggen. Dat ligt allemaal aan de kreukelzone en stijfheid van de carrosserie. Een Hyundai Elantra heeft een lange motorkap die hij als kreukelzone gebruikt, maar toch is de bescherming die hij geeft aan de bestuurder maar heel zwakjes. (bron)quote:Op maandag 27 juni 2011 13:09 schreef Kriegel het volgende:
Maar in mijn auto zijn m'n benen niet de kreukelzone.
Die theorie gaat in zijn geheel op, maar dat is nog niet het hele verhaal. Het gewicht werkt tegen je, dus hoe zwaarder de auto, hoe groter de krachten die er gaan spelen. Dat moet je zien te compenseren, een Maybach van 2000 kg zal dus in verhouding meer impact moeten kunnen absorberen dan een Ford Kaquote:Die theorie gaat trouwens ook niet echt op. Volgens jouw definitie zou een Maybach van 2000 kilo tegen zo'n bus dus kanslozer zijn dan een brommobiel?
Slaat je vriendin tenminste niet met haar hoofd tegen de voorruit tijdens een beurt op de motorkap.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:12 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn yank heeft een motorkap waar je languit op kunt liggen, maar geloof maar niet die veilig is bij een frontale aanrijding want al dat blik zit op een soort ladderchassis![]()
Kreukelzone zit in het subframe, alleen plaatwerk gaat je niet redden, zodra plaatwerk knikt is het over met de sterkte.
Klopt helemaal, maar dat doet ze op haar Ibiza ook al niet denk ikquote:Op maandag 27 juni 2011 14:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Slaat je vriendin tenminste niet met haar hoofd tegen de voorruit tijdens een beurt op de motorkap.
Ze kan er ook niets aan doen dat ze niet zo groot is!quote:Op maandag 27 juni 2011 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat doet ze op haar Ibiza ook al niet denk ik
0 schadevrije jaren, rijbewijs net een jaar, dat soort gezeik. M'n moeder is met d'r 3 vrije jaren in de 206 in totaal (incl belasting) niet eens 40 euro kwijt in de maand, ook all-risk.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:33 schreef Marco001 het volgende:
Zoveel nog? Mijn Ibiza is 74 per maand, all risk!
Zuur is dat!quote:Op maandag 27 juni 2011 15:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zuurals ik die Volvo 460 serie bekijk ben ik alsnog 75 euro kwijt, tov 105 in de maand. Stomme verzekeringen.
Ik denk zijn totale maandlastenquote:Op maandag 27 juni 2011 15:58 schreef Kriegel het volgende:
Die 75 euro, is dat alleen WA? Kan het me haast niet voorstellen. Of bedoel je alles bij elkaar? Ik kom bij mijn verzekeraar op 43 euro uit met 0 schadevrije jaren.
Voor het werk en af en toe vervoer van grotere spullen (dj sets, djs zelfquote:Op maandag 27 juni 2011 15:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Zuur is dat!
Is het niet voordeliger om af en toe een auto te huren? Of gebruik je hem daar nog teveel voor?
Tsja, wat voor nut heeft een grote S-klasse als de boom je net raakt links voor?quote:Op maandag 27 juni 2011 15:01 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat zijn de veiligheidsstatistieken van een AX? Volgens mij wil ik t niet eens weten
Ah, dan is het best wel een must ja...quote:Op maandag 27 juni 2011 16:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Voor het werk en af en toe vervoer van grotere spullen (dj sets, djs zelf, etc). Het is een must dus. Wil niet afhankelijk zijn van anderen.
De ene of de andere auto kan je geluk wel een beetje helpen natuurlijk, maar je hebt gelijk. Statistieken zeggen lang niet alles.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tsja, wat voor nut heeft een grote S-klasse als de boom je net raakt links voor?
Ik verkijk me niet op statistiek, pech danwel geluk speelt bij ongelukken een enorm grote rol.
Nja, dan valt het nog wel redelijk te doen, toch?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Voor het werk en af en toe vervoer van grotere spullen (dj sets, djs zelf, etc). Het is een must dus. Wil niet afhankelijk zijn van anderen.
Die 75 is wa en belasting
Als je een zwaardere auto hebt, en je maakt dezelfde klap (bijvoorbeeld tegen een muur), moet de zwaardere auto meer energie absorberen.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:45 schreef Kriegel het volgende:
L0we, nog even over dat gewichtsgebeuren: het is natuurlijk waar dat de uiteindelijke veiligheid in een crash afhangt van de constructie van je auto, maar weet je echt zeker dat hoger gewicht een nadeel vormt? Puur uit interesse, want ik vraag me af hoe het zit. Je heft met jouw gewicht namelijk ook een deel van de kinetische energie op die het andere voertuig overbrengt.
Een bus koppen moet je zowieso niet doenquote:Een bus raken is dodelijk omdat een bus erg zwaar is, hoe groter het verschil met jouw voertuig, hoe harder de klap bij jou binnenkomt.
Die opmerking over het gewicht bedoelde ik vooral in botsing met een muur bijv, bij een aanrijding met een veel lichtere auto spelen er heel andere krachten, daar heb je indd gelijk inquote:Zie het zo, als twee eerdergenoemde Maybachs van ieder twee ton elkaar frontaal raken veroorzaakt dat absoluut grote schade, maar zal de ene auto niet de ander verpletteren. Gelijk gewicht bij eenzelfde snelheid. Als je met zo'n zelfde Maybach op een AX inrijdt zal die laatste ongetwijfeld het onderspit delven, hij is veel lichter en kan z'n tegenligger niet afremmen. Als een trein een vlieg raakt is het resultaat ook voorspelbaar.
Je hebt het aardig goed, we zaten wat langs mekaar heen te praten geloof ikquote:Dit even afgezien van het feit dat een Maybach veel steviger in elkaar zit, ik heb het puur over gewicht.
Het kan zijn dat ik er naast zit, maar dit klinkt vrij logisch, het is gewoon natuurkunde. Maar goed, dat was nooit m'n sterkste vak.
Ik vind vooral die laatste twee schokkend. Daar stap je niet uit.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:18 schreef Kriegel het volgende:
Ook zo lekker nuttig hè, zo'n airbag, terwijl ondertussen het halve motorblok in je maag verdwijnt...
Schijnveiligheid.
3:35 is echt te ziek trouwens.![]()
Die laatste twee vonden house en ik ook het ergstquote:Op maandag 27 juni 2011 22:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vind vooral die laatste twee schokkend. Daar stap je niet uit.
Hier ook zo hoor, in principoe 0 jaar rijervaring(maar wel een Trials iets gedaan, waardoor je bij unive direct 2 schadevrije jaren krijgt)quote:Op maandag 27 juni 2011 15:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
0 schadevrije jaren, rijbewijs net een jaar, dat soort gezeik. M'n moeder is met d'r 3 vrije jaren in de 206 in totaal (incl belasting) niet eens 40 euro kwijt in de maand, ook all-risk.
denk dat dit maar de wintervelgen worden en dan voor de zomer een stel nieuwequote:Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef FalleNk810i het volgende:
Nice! Alleen nog even wieldoppen vervangen voor 18'' velgen
Niet bang dat ie over een jaar of 3 knalroze geworden is?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:51 schreef gateway het volgende:
[..]
denk dat dit maar de wintervelgen worden en dan voor de zomer een stel nieuwe
Nah steeds valt wel mee, vandaag had ik hem 2 weken niet gebruikt en heb hem 4 keer gestart en bij de 5de keer deed ie het niet meer(zonder echte kms te maken).quote:Op zondag 3 juli 2011 20:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Is je dynamo wel goed, als je steeds met een lege accu staat?
Bij een garage / revisiebedrijf kunnen ze je dynamo wel meten..
Je kan er ook zelf een multimeter aan hangen, en kijken of ie wel gewoon 14.x volt geeft met draaiende motor.
Zo ja, dan zal je dynamo wrs goed zijn, en zo nee dan zal je accu kapot zijn.
Naast dat kan het ook zijn dat je lekstroom in je auto hebt, maar dan moet je gaan zoeken waar het in zit. Eerst bovenstaande maar eens bekijken, dat lijkt mij het verstandigst..
Gewoon op de accu polen.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:49 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Nah steeds valt wel mee, vandaag had ik hem 2 weken niet gebruikt en heb hem 4 keer gestart en bij de 5de keer deed ie het niet meer(zonder echte kms te maken).
Is een oude accu dus denk ook sowieso dat het verstandig is om hem te vervangen.
Kan er wel een multimeter aan hangen, moet dat gewoon aan de accu kabels?
Wat betekend het eigenlijk precies de 360a en 40Ah, lees dat het 360 ampere per uur is en 40 ampere.
Is de 360a de totale opslag en de 40ah de kick die de accu kan geven om te starten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |