Die vliegen er ook regelmatig onderuit als ik het hier en daar eens lees.quote:Op zondag 26 juni 2011 17:56 schreef FalleNk810i het volgende:
Ligt eraan denk ik, je moet ze gewoon niet vergelijken met de nieuwe automaat systemen zoals de DSG bakken.
Een nieuwe Camaro. 39k in België, 89k hier.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/460692276
http://link.marktplaats.nl/458681910
Het verschil in wegenbelasting valt trouwens nog best tegen (of mee, net hoe je het ziet), pas boven de 1350 kg gaat het echt hard omhoog. Wat ik kwalijker vind aan ons belastingklimaat is de absurde taks op de nieuwprijs van zwaarder gemotoriseerde auto's.
Voorbeeldje: Hyundai Genesis Coupe, 3.8 V6. In de USA kost ie nieuw $25.000, erg mooie prijs voor wat je krijgt. Hier betaal je doodleuk het dubbele (¤ 48.000), allemaal accijns, energielabels en BPM. Ronduit ziek, stelletje vuile milieuridders. Roverheid enzo.
Als je een 2e hands automaat koopt altijd even een stukje proberen of op de cc of zo constant mogelijk te rijden. Als de toeren zich dan soms eventjes verhogen om vervolgens na 1 a 2 seconden weer op het oude niveau terug te vallen, dan weet je dat de bak niet goed meer is.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dan nog eens iets, ik hoor van meerdere kanten dat oude automaten waardeloos zijn. Nou wordt er wel veel geroepen in autoland dus heeft iemand enige toelichting?
Echt misselijkmakend inderdaad...quote:Op zondag 26 juni 2011 23:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een nieuwe Camaro. 39k in België, 89k hier._!
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Ben net terug van een weekje Denemarken/Zweden, maar wat me opviel is dat het straatbeeld qua auto's daar zoveel mooier is! (ja de vrouwen ook)
Meest voorkomende merken zijn wel:
BMW
AUDI
Mercedes
Volkswagen
Volvo
Peugeot
Heel weinig aziatische auto's viel me op![]()
In FInland welgeteld 1 Mitsu Evo gezien... EIgenlijk niet eens zoveel 4wd's... 9/10 was fwd... wel een paar pickups(amerikaanse..)quote:Op maandag 27 juni 2011 02:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...
Ander vraagje, kan iemand zien wat dit voor witte auto is? of is het een soort brommobiel?
http://www.at5.nl/gespot/64543/dodelijke-aanrijding-i-jburg
Eh, nee eigenlijk niet gezien nee!quote:Op maandag 27 juni 2011 02:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...
Ander vraagje, kan iemand zien wat dit voor witte auto is? of is het een soort brommobiel?
http://www.at5.nl/gespot/64543/dodelijke-aanrijding-i-jburg
Bah, wat een klap... Lijkt me een Ka (Uu Tee) auto ja.quote:Op maandag 27 juni 2011 02:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...
Ander vraagje, kan iemand zien wat dit voor witte auto is? of is het een soort brommobiel?
http://www.at5.nl/gespot/64543/dodelijke-aanrijding-i-jburg
De NCAP rating voor de Ka en jou Honda zijn hetzelfde, 3 sterrenquote:Op maandag 27 juni 2011 02:18 schreef Kriegel het volgende:
Ziet eruit als een Ford Ka, of wat ervan over is. Die vierde foto laat dat duidelijk zien. Stomme papier maché autootjes ook, desalniettemin natuurlijk heel erg.
Welke Honda?quote:Op maandag 27 juni 2011 12:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Bah, wat een klap... Lijkt me een Ka (Uu Tee) auto ja.
[..]
De NCAP rating voor de Ka en jou Honda zijn hetzelfde, 3 sterren. Stomme papier marché auto's ook...
Dat weet je niet. Dat je een grote motorkap hebt wil nog niet alles zeggen. Dat ligt allemaal aan de kreukelzone en stijfheid van de carrosserie. Een Hyundai Elantra heeft een lange motorkap die hij als kreukelzone gebruikt, maar toch is de bescherming die hij geeft aan de bestuurder maar heel zwakjes. (bron)quote:Op maandag 27 juni 2011 13:09 schreef Kriegel het volgende:
Maar in mijn auto zijn m'n benen niet de kreukelzone.
Die theorie gaat in zijn geheel op, maar dat is nog niet het hele verhaal. Het gewicht werkt tegen je, dus hoe zwaarder de auto, hoe groter de krachten die er gaan spelen. Dat moet je zien te compenseren, een Maybach van 2000 kg zal dus in verhouding meer impact moeten kunnen absorberen dan een Ford Kaquote:Die theorie gaat trouwens ook niet echt op. Volgens jouw definitie zou een Maybach van 2000 kilo tegen zo'n bus dus kanslozer zijn dan een brommobiel?
Slaat je vriendin tenminste niet met haar hoofd tegen de voorruit tijdens een beurt op de motorkap.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:12 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn yank heeft een motorkap waar je languit op kunt liggen, maar geloof maar niet die veilig is bij een frontale aanrijding want al dat blik zit op een soort ladderchassis![]()
Kreukelzone zit in het subframe, alleen plaatwerk gaat je niet redden, zodra plaatwerk knikt is het over met de sterkte.
Klopt helemaal, maar dat doet ze op haar Ibiza ook al niet denk ikquote:Op maandag 27 juni 2011 14:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Slaat je vriendin tenminste niet met haar hoofd tegen de voorruit tijdens een beurt op de motorkap.
Ze kan er ook niets aan doen dat ze niet zo groot is!quote:Op maandag 27 juni 2011 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat doet ze op haar Ibiza ook al niet denk ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |