Gebeurt niks, probeer nog eens?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:14 schreef Maanvis het volgende:
Eens kijken of ik hem kan laten stijgen.
BUY BUY BUY BUY BUY!!!
Dan wordt de waarde van de andere 6 miljoen hoger.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:46 schreef tntkiller het volgende:
sinds er maar ooit 21 miljoen bitcoins kunnen zijn hoe gaan ze dat ooit aanvullen? zeg maar over 1000 jaar gebruiken we nog steeds bitcoins en er zijn er 15 miljoen verdwenen door verlies(theoretisch dan)
anyway gewoon een vraagje waar ik het antwoord naar zoek
Vraag je je wel eens af er gebeurt met het papiergeld dat je in de fik steekt? Dat is voorgoed weg, foetsie. Geen centrale bank die dat bij zal houden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:46 schreef tntkiller het volgende:
ik zit al een tijdje eigenlijk met een vraag.
wat gebeurt er eigenlijk met verloren bitcoins?
las net iemand van op de bitcoin forum dat hij per ongelijk zijn wallet.dat heeft geschred in linux(dus echt gone)
sinds er maar ooit 21 miljoen bitcoins kunnen zijn hoe gaan ze dat ooit aanvullen? zeg maar over 1000 jaar gebruiken we nog steeds bitcoins en er zijn er 15 miljoen verdwenen door verlies(theoretisch dan)
anyway gewoon een vraagje waar ik het antwoord naar zoek
dus wordt ik oooit nog een schatrijk met mijn 0.16 btcquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:56 schreef yorP het volgende:
[..]
Dan wordt de waarde van de andere 6 miljoen hoger.
Gefeliciteerd! Hoeveel dagen tot de energierekening?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:14 schreef Rp2009 het volgende:
Balans: 0.02![]()
Vandaag net begonnen, pc van vriendin ook al aan staan.
380Mhash/s.quote:
shhhhhquote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:26 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hoeveel dagen tot de energierekening?
Haha misschien wel een beetje maar wel leuk om te doen tijdens de vrije uurtjes als ik toch maar wat zit te internetten.quote:
Maar er word wel weer nieuw gedrukt en uitgeleend aan mensen die het in een 'toegevoegde waarde' investeren. Bij bitcoin worden alleen de huidige bezitters van bitcoins er rijker van zonder iets aan de economie toe te voegen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:58 schreef macondo het volgende:
[..]
Vraag je je wel eens af er gebeurt met het papiergeld dat je in de fik steekt? Dat is voorgoed weg, foetsie. Geen centrale bank die dat bij zal houden.
En als het nooit meer $19 wordt?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:54 schreef Doodloper het volgende:
Ik heb er 1,37 (JAJA, EEN KOMMA ZEVENENDERTIG) in de verkoop staan voor $ 19.50, dan koop ik ze weer terug op $10.00 en verkoop ik ze weer bij $19.50, enzovoortssss
Naar 100 stijgt? Wat heb jij nu ineens weer..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En als het nooit meer $19 wordt?
Of vanaf nu in één klap naar $100 stijgt? Verkoop je hem voor 19, heb je daarna niets meer...
Elk ander getal boven de 19 was ook goed geweest, maar overdrijven maakt het punt wat duidelijker.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:22 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Naar 100 stijgt? Wat heb jij nu ineens weer..
Dan zou het heel spijtig zijn en heb ik een paar euro stroom verloren. Jammer maar helaas, maar ik zal er geen seconde minder van slapen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En als het nooit meer $19 wordt?
Of vanaf nu in één klap naar $100 stijgt? Verkoop je hem voor 19, heb je daarna niets meer...
Mensen verkopen juist omdat het bekend is dat de BTC niet zal gaan stijgen of daadwerkelijk winstgevend wordt, ook vanwege de lak aan veiligheid en de vele DDOS attacks.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:35 schreef nlpronk het volgende:
Ik heb er ook weinig vertrouwen meer in. De laatste aankoop die ik heb gedaan was op $20. Zit beetje te twijfelen wat ik zal doen nu. Stiekem ook een beetje het gevoel dat het over is omdat er alleen nog maar gemined wordt om vervolgens verkocht te worden.
Aan de andere kant. Minen wordt met de week moeilijker, je zou toch verwachten dat er voor deze prijs weer een hoop wordt aangekocht, ik begrijp alleen ff niet waarom dat niet gebeurt
Of gewoon zakken naar 0.0001 en dan niets meerquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:39 schreef Doodloper het volgende:
Als iedereen die geen vertrouwen heeft nu even uitstapt dan kan hij weer mooi stijgen ^^
Ik denk niet dat Danny voor omgerekend 10 dollar FoK aan jou gaat verkopenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:50 schreef Doodloper het volgende:
Als ik straks met m'n 3.505.903 bitcoins FOK! overkoop is jou verbannen het eerste wat ik doe
Door de difficulty komt er iedere dag even veel BTC bij (50 per block, 1 block per 10 minuten).quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:31 schreef nlpronk het volgende:
En we zijn bij $14 aangekomen, ziet er slecht uit. Heb het idee dat er met de dag meer van die turbo machines bijkomen met 24 videokaarten etc en er gewoon een dagelijks ' overschot' aan BTC is.
Prima, dat beschermt je tegen bijvoorbeeld een storing. Je hoeft je wallet volgens mij niet vaak te backuppen, omdat ook bij een oude wallet de transacties weer van het netwerk gedownload worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:13 schreef nlpronk het volgende:
1. Ik heb een backup van mijn wallet op een USB en op een externe HD, beide uiteraard niet aangesloten op mijn pc.
Alles kwijt. Als je het idee hebt dat je computer besmet is, kun je het best al je geld overschrijven naar een nieuw Bitcoin-adres dat je op een andere computer aanmaakt.quote:2. Maar..ik heb het origineel wel gewoon op de pc staan en als deze wordt gepikt ben ik dan alsnog alles kwijt of kan ik dan mijn copy gebruiken?
Aannemen dat je 'internet-pc' vroeg of laat wel een virus/trojan zal krijgen. Als je een significante hoeveelheid Bitcoins hebt, die altijd zo snel mogelijk overmaken naar je 'spaar-wallet' die je op een andere 'bitcoin-pc' houdt. Met die laatste pc doe je verder niets op internet, niet surfen/mailen. Nooit meer Bitcoins in je 'rekening courant'-wallet houden dan je direct gebruikt.quote:3. Heeft er iemand andere tips of kan er iemand een simpele how to schrijven?
Alsof er ergens vanuit vage bron het principe onderuit gehaald wordt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:25 schreef Whuzz het volgende:
Alle verhalen over malware, gehackte accounts, criminele activiteiten met bitcoin... doet de koers geen goed.
PM maar voor rekeningnummerquote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:16 schreef yorP het volgende:
Iemand nog een bitcoin over? 14Woi3jYTbnhz3kV2sCSXGba1M83cn1BtR
0.01 overgemaaktquote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:16 schreef yorP het volgende:
Iemand nog een bitcoin over? 14Woi3jYTbnhz3kV2sCSXGba1M83cn1BtR
Oja ff updaten. Ik zit nog op 0.3.21quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:44 schreef yorP het volgende:
nieuwere clients hebben iets lagere transaction fees
Ik kon gewoon updaten en had geen backup nodig.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:47 schreef Mender het volgende:
Gewoon een kwestie van wallet.dat kopieren. Alles verwijderen, 3.23 installeren en wallet.dat terug zetten?
Mijn transaction fee staat ingesteld op 0.00quote:
Wanneer verwacht je de rekening?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:36 schreef FRK1337 het volgende:
2 dagen geleden voor het eerst van het bestaan van Bitcoins gehoord en ben diezelfde dag nog begonnen met minen,
Ik probeer te achterhalen of nieuwe starters zich van te voren bedenken hoeveel het ze gaat kosten.quote:
Dat kan jij prima uitrekenen lijkt mij zo. Wat het kost.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik probeer te achterhalen of nieuwe starters zich van te voren bedenken hoeveel het ze gaat kosten.
En daarom mine ik ook nietquote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat kan jij prima uitrekenen lijkt mij zo. Wat het kost.
Dan moet je dat vragen in plaats van "wanneer komt de rekening?".quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En daarom mine ik ook niet
Ik vraag me dus af of anderen zich daarvan bewust zijn.
Jij bepaalt hoe ik mijn berichten post?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:04 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dan moet je dat vragen in plaats van "wanneer komt de rekening?".
Je snapt prima wat ik bedoelquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij bepaalt hoe ik mijn berichten post?
Ja, en daar ben ik het niet mee eensquote:
En dan krijg je als antwoord "eind van de maand", wat schiet je daar mee op?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, en daar ben ik het niet mee eens
Ik hoef niet alles wat ik wil zeggen letterlijk uit te schrijven. Als we dat allemaal gaan doen worden fora dodelijk saai. Dus zeg ik het lekker op mijn manier, kktnxbai
Obvious troll is obvious.quote:
Moa, ik heb naast wat cynische comments ook vrij lange stukken gepost hier met serieus onderbouwde stellingen en daarnaast regelmatig vragen van mensen beantwoord. Valt allemaall nogal mee dus.quote:
Dus je probeert een slatje te slaan uit je huurcontract. Niet geheel in lijn met het idealistische gedachtengoed achter bitcoin lijkt me, maar daarmee onderschrijf je juist mijn stelling waarom bitcoin gedoemd is te mislukkenquote:Nooit. Ik ben student en zit op kamers. Ik betaal een all-in-huur en zit niet particulier gehuurd maar bij zo'n monopolistische woningvereniging.
Ik heb vrijwel elk bitcoin artikel gelezen en al dat soort verhalen en calculators gezien. Tja, als je de stroom van iemand anders leecht, dan levert het je wat op ja, ongeacht de koers.quote:Speciaal voor jou:
http://mark.ossdl.de/2011/05/are-bitcoins-worth-your-energy/
Dat is een flame neem ik aan. De pot en de ketel...quote:Overigens, als je zo sceptisch bent over Bitcoin in het algemeen, waarom kom je hier dan lopen trollen ?
Huren inclusief gas/water/licht FTWquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af of anderen zich daarvan bewust zijn.
Jazeker ! Over 2 weken begint de vakantie, dan bouw ik m'n kamer om tot wietkwekerij die verwarmd wordt door m'n Bitcoin miners ! Profit $$$ !!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:12 schreef Whuzz het volgende:
Dus je probeert een slatje te slaan uit je huurcontract.
Kun je dat ook onderbouwen met cijfers ? Mijn Prof. neemt ook geen genoegen met 'ja naar mijn inziens geldt die stelling wel ja.... Waarom ? Omdat ik dat zeg'quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:12 schreef Whuzz het volgende:
Ik heb vrijwel elk bitcoin artikel gelezen en al dat soort verhalen en calculators gezien. Tja, als je de stroom van iemand anders leecht, dan levert het je wat op ja, ongeacht de koers.
De rest draait mijns inziens uiteindelijk verlies.
Ik ben meer van de TL;DR generatie. Eerst doen dan denken. Net zoals Captain Roberto Nascimento in Tropa de Elite.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:12 schreef Whuzz het volgende:
Anyway, als je echt mijn posts had gelezen had je het antwoord al geweten. En aangezien jij net als ik zeer geinteresseerd bent in het principe achter bitcoin en de ideologie dan heb je er uiteraard geen moeite mee om even wat topics terug te lezen
Miners zijn nodig om nieuwe bitcoins te genereren. Wat is daar verkrachten aan ? 't Is maar wat de gek ervoor betaald. Zonder miners zou de prijs alleen nog maar hoger zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:12 schreef Whuzz het volgende:
Daarnaast ben ik geen tegenstander van bitcoin, maar een tegenstander van de manier waarop het verkracht wordt door mensen die alleen winst proberen te maken en schijt hebben aan het idee achter bitcoin
Iedereen die je aanspreekt op asociaal gedrag is een moraalridderquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:34 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Jazeker ! Over 2 weken begint de vakantie, dan bouw ik m'n kamer om tot wietkwekerij die verwarmd wordt door m'n Bitcoin miners ! Profit $$$ !!
Ga nou niet de moraalridder uithangen.
Er stond "mijns inziens", hetgeen aanduidt dat het een mening betreft. Die heb ik hier al een paar maal uitvoerig beschreven. Lees maar terug.quote:Kun je dat ook onderbouwen met cijfers ? Mijn Prof. neemt ook geen genoegen met 'ja naar mijn inziens geldt die stelling wel ja.... Waarom ? Omdat ik dat zeg'
Te lui om te lezen, maar wel stoer genoeg om iemand een troll te noemen bedoel je? Dat was me al duidelijk jaquote:k ben meer van de TL;DR generatie. Eerst doen dan denken. Net zoals Captain Roberto Nascimento in Tropa de Elite.
Omdat de miners van tegenwoordig alleen nog op winst uit zijn. Die willen niets met bitcoins doen, maar ze alleen verkopen om geld te pakken. Het idee achter bitcoin is dat die miners die bitcoins gaan uitgeven aan mensen die dingen voor bitcoins verkopen. Je weet wel, een economie gebaseerd op bitcoins. Die economie was langzaam op gang gekomen, maar is door de speculanten en winstminers compleet om zeep geholpen.quote:Miners zijn nodig om nieuwe bitcoins te genereren. Wat is daar verkrachten aan ? 't Is maar wat de gek ervoor betaald. Zonder miners zou de prijs alleen nog maar hoger zijn.
De handigste, snelste en waarschijnlijk goedkoopste methode om aan Bitcoins te komen is door ze te kopen op het moment dat de koers laag staat.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:32 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Maar hoe kom je nou aan die bitcoins dan? Door alleen het programma uit te voeren?
http://www.weusecoins.com/getting-started.phpquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:32 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Maar hoe kom je nou aan die bitcoins dan? Door alleen het programma uit te voeren?
Stel er zou interesse voor zijn, hoeveel vraag je dan voor een maandje een miner rig bij jou in huis stallen?quote:
Hoe verleidelijk het ook is om op je post te reageren, doe ik dat niet. Waarom ? 'lees maar terug'.quote:
Er staat waarschijnlijk in zijn huurcontract dat het runnen van commerciele praktijken in het huis niet is toegestaan. Dus je vraagt hem iets illegaals te doenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Stel er zou interesse voor zijn, hoeveel vraag je dan voor een maandje een miner rig bij jou in huis stallen?
Ok, doei!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:50 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Hoe verleidelijk het ook is om op je post te reageren, doe ik dat niet. Waarom ? 'lees maar terug'.
Als dat zo is dan doet ie dat sowieso al met zijn eigen mining rig.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:50 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Er staat waarschijnlijk in zijn huurcontract dat het runnen van commerciele praktijken in het huis niet is toegestaan. Dus je vraagt hem iets illegaals te doen
Maar dan kun je toch net zo goed in andere munteenheden/aandelen handelen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
De handigste, snelste en waarschijnlijk goedkoopste methode om aan Bitcoins te komen is door ze te kopen op het moment dat de koers laag staat.
Lijkt mij niet. Als je een lamp aanzet om bij te kunnen breien (en je verkoopt je breiwerkjes) mag dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als dat zo is dan doet ie dat sowieso al met zijn eigen mining rig.
Dat zóu je nog kunnen plaatsen onder dingen als persoonlijke hobbies en het gooien op het principe van bitcoin enzo... maar het is inderdaad een grijs gebied. Denk niet dat zijn huurbaas over een miningrig zal vallen. Maar als er 10 PC's dag en nacht staan draaien om geld te genereren dan wordt het wat anders denk ikquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als dat zo is dan doet ie dat sowieso al met zijn eigen mining rig.
Ik wil niet andermans miner hosten.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Stel er zou interesse voor zijn, hoeveel vraag je dan voor een maandje een miner rig bij jou in huis stallen?
Ook dat is maar de vraag... Officieel moet je daarvoor waarschijnlijk toestemming aan de huurbaas vragen. Maar zolang het binnen de perken blijft zal er niemand moeilijk over doen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Als je een lamp aanzet om bij te kunnen breien (en je verkoopt je breiwerkjes) mag dat denk ik ook.
egoistquote:
1KW/h continu lijkt mij niet zo'n strak planquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat zóu je nog kunnen plaatsen onder dingen als persoonlijke hobbies en het gooien op het principe van bitcoin enzo... maar het is inderdaad een grijs gebied. Denk niet dat zijn huurbaas over een miningrig zal vallen. Maar als er 10 PC's dag en nacht staan draaien om geld te genereren dan wordt het wat anders denk ik
Op de bitcoin forums waren er lui die dat probeerden te verkopen ja... stal je miners bij mijn voor $xxxx. Werd niet of nauwelijks op ingegaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:54 schreef PiRANiA het volgende:
Zou iemand zijn (dure) hardware bij iemand anders stallen dan?
ligt eraan bij wie. Tijn zou ik er wel mee vertrouwen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:54 schreef PiRANiA het volgende:
Zou iemand zijn (dure) hardware bij iemand anders stallen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |