abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:06:15 #241
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_98334437
Precies een jaar geleden gingen mijn ouders op vakantie naar Griekenland. Ik weet nog dat ze twijfelden om te gaan, want de transportsector staakte, waardoor er op sommige plaatsen geen voedsel en benzine meer was.

We zijn nu een jaar verder en de situatie is eigenlijk niets veranderd, nou ja ze hebben nog grotere schulden. :')
Bedankt Hans.
pi_98334473
Maar ze kunnen toch feta verkopen? Oh nee, die maken we hier in Nederland zelf ook. Al noemen we het iets anders.
pi_98335435
Wellink: vrijwillige hulp aan Grieken is risico voor banken

Ja dat is logisch, de banken en pensioenfondsen kunnen het risico beter afwentelen op de overheid.
Dat is beter voor de klant. 8)7
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:18:09 #245
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98336928
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:56 schreef piepeloi55 het volgende:
Als je goedkoop op vakantie wilt gaan is dat alternatief niet erg. Dat ben ik met je eens. :+
Metde Drachme was Griekenland altijd heel goedkoop, door die devaluaties van de Drachme.

Dit gezeik kost ons nog eens de kop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98337228
Kan iemand mij het verschil tussen werkgelegenheid en de vraag naar arbeid uitleggen?

Werkgelegenheid heeft toch te maken met het aantal beschikbare banen?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:35:56 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98337629
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:26 schreef Romanus het volgende:
Kan iemand mij het verschil tussen werkgelegenheid en de vraag naar arbeid uitleggen?

Werkgelegenheid heeft toch te maken met het aantal beschikbare banen?
nee werkgelegenheid die kun je creëren door een land haar munteenheid te laten devalueren, dan komt er meer vraag naar de producten zoals toerisme

beschikbare banen krijg je als bedrijven zich in je land willen vestigen doordat je salarissen laag zijn door devaluatie of salarisverlagingen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98337694
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee werkgelegenheid die kun je creëren door een land haar munteenheid te laten devalueren, dan komt er meer vraag naar de producten zoals toerisme

beschikbare banen krijg je als bedrijven zich in je land willen vestigen doordat je salarissen laag zijn door devaluatie of salarisverlagingen
Maar eigenlijk heeft dat voor Griekenland toch geen zin? De schulden zijn immers in Euro's
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:41:56 #249
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98337848
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:38 schreef Romanus het volgende:

[..]

Maar eigenlijk heeft dat voor Griekenland toch geen zin? De schulden zijn immers in Euro's
Gewoon de schulden ook converteren , wat zou jij doen ?? :?

Als je de tegoeden gaat converteren dan ga je ook de schulden converteren , simpel en dan komen ook de Zwitserse tegoeden weer terug naar Griekenland
Als de Drachme/ Euro koers gestabiliseerd is
Dan gaan de schuldeisers weer investeren in Griekenland
pi_98337923
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Oh ja, natuurlijk dat gaan die buitenlandse investeerders zomaar pikken van een land als Griekenland :)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:44:53 #251
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98337954
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh ja, natuurlijk dat gaan die buitenlandse investeerders zomaar pikken van een land als Griekenland :)
Ja of heb jij wat te zeggen bij de DSB ????
pi_98337987
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als je de tegoeden gaat converteren dan ga je ook de schulden converteren , simpel en dan komen ook de Zwitserse tegoeden weer terug naar Griekenland
Als de Drachme/ Euro koers gestabiliseerd is

Maar als de euro dan 2 drachme's zijn (bijvoorbeeld), dan moeten ze eigenlijk toch dubbel zoveel betalen?
pi_98337988
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De reden waarom niemand in Griekenland wil investeren is omdat het een kutland is met een derde wereld economisch beleid.
pi_98338084
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:45 schreef Romanus het volgende:

[..]

Maar als de euro dan 2 drachme's zijn (bijvoorbeeld), dan moeten ze eigenlijk toch dubbel zoveel betalen?
Precies, die staatsleningen zijn in euro's afgesloten, dus zullen ook als euro's moeten worden afbetaald. Anders is Griekenland dus gewoon in default en hebben ze niet eens geld om de lopende zaken te betalen. Maar mensen als MichaelMoore kunnen dat niet bevatten op de een of andere manier, dat een land zo chronisch geld tekort komt dat het niks meer kan zonder buitenlands geld.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:49:57 #255
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98338118
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies, die staatsleningen zijn in euro's afgesloten, dus zullen ook als euro's moeten worden afbetaald.
Onzin, hij die betaalt, die bepaalt

Voorbeelden genoeg hoor in Zuid-Amerika
pi_98338138
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Eurolanden dat gaan pikken.
pi_98338224
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Voorbeelden genoeg hoor in Zuid-Amerika
Je hebt precies één voorbeeld in Zuid-Amerika, en dat is Argentinië, een land dat zijn halve middenklasse in de armoede heeft gedreven en dat - anders dan Griekenland - dingen produceert die andere mensen ook willen kopen. Griekenland heeft niks en al sinds het ontstaan van het land heeft het een tekort op de betalingsbalans.

Griekenland MOET lenen om te overleven, dus de leners hebben het voor het zeggen.
pi_98338268
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:45 schreef HiZ het volgende:
De reden waarom niemand in Griekenland wil investeren is omdat het een kutland is met een derde wereld economisch beleid.
Dat inzicht hebben de Grieken vooralsnog niet en het is hun land, dus ze hebben wel een punt wat dat betreft.
pi_98338290
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:50 schreef Romanus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Eurolanden dat gaan pikken.
Banken zullen griekenland niets lenen in Drachme, met uitzondering van na een default te nationaliseren Griekse banken. Met als resultaat een inflatie die het hele land in een armoede val stort.
pi_98338337
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat inzicht hebben de Grieken vooralsnog niet en het is hun land, dus ze hebben wel een punt wat dat betreft.
Ik denk dat de Grieken die niet uit de staatsruif eten het best wel doorhebben. Die hebben dan ook alles te winnen bij een snoeiharde politiek nu. Die mensen hoor je alleen niet in ons NOS journaal.
pi_98338370
Ik ben het volledig met je eens dat een aantal zaken in Griekenland belachelijk geregeld is, maar de Grieken moeten mijns inziens zelf het inzicht ontwikkelen dat het zo niet langer kan. Alleen zo kun je duurzame veranderingen bewerkstelligen. Daarom wordt het de eerste 50 jaar ook niks in Afrika, gewoon omdat het besef nog niet voldoende aanwezig is dat het toch echt anders moet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:56 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat de Grieken die niet uit de staatsruif eten het best wel doorhebben. Die hebben dan ook alles te winnen bij een snoeiharde politiek nu. Die mensen hoor je alleen niet in ons NOS journaal.
Dat zou kunnen, wellicht dat die Grieken op andere manieren hun toekomst zeker aan het stellen zijn. Ik zou zelf ook nooit gaan demonstreren.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:01:58 #262
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98338488
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Banken zullen griekenland niets lenen in Drachme, met uitzondering van na een default te nationaliseren Griekse banken. Met als resultaat een inflatie die het hele land in een armoede val stort.
ieder land dat failliet ging was drie jaar verder weer volledig solvabel voor investeerders.

Die hebben een heel kort geheugen
pi_98338490
Ja de Grieken moeten het inzicht krijgen; en dat zal ook gebeuren door de hulp van de komende tijd afhankelijk maken van effectieve bezuinigingen (een netto-surplus vóór rente) en het vrijmaken van de economie in combinatie met het privatiseren van alles wat niet per se in overheidshanden hoeft te zijn. Het beperken van het stakingsrecht zou volgens mij ook geen gek idee zijn.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:03:04 #264
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98338517
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:02 schreef HiZ het volgende:
Het beperken van het stakingsrecht zou volgens mij ook geen gek idee zijn.
Kom zeg we leven niet in de jaren voor 1900

Je lijkt wel zo een EU regent
pi_98338527
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ieder land dat failliet ging was drie jaar verder weer volledig solvabel voor investeerders.

Die hebben een heel kort geheugen
Welk 'ieder land' ? En nogmaals, Griekenland produceert niet en is volkomen onaantrekkelijk geweest om in te investeren. Nu en de afgelopen 150 jaar. Dat verandert niet plotseling doordat je de economie over de rand van de klif duwt en ook de banken feitelijk vernietigd.
pi_98338548
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:02 schreef HiZ het volgende:
Ja de Grieken moeten het inzicht krijgen; en dat zal ook gebeuren door de hulp van de komende tijd afhankelijk maken van effectieve bezuinigingen (een netto-surplus vóór rente) en het vrijmaken van de economie in combinatie met het privatiseren van alles wat niet per se in overheidshanden hoeft te zijn. Het beperken van het stakingsrecht zou volgens mij ook geen gek idee zijn.
Ik geloof echt niet in een EU die even uit gaat leggen hoe de Grieken het moeten gaan aanpakken.
pi_98338633
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik geloof echt niet in een EU die even uit gaat leggen hoe de Grieken het moeten gaan aanpakken.
Het is wel wat er feitelijk gebeurt op het moment. Het pakket dat de Grieken nu moeten accepteren is volledig voorgeschreven door EU/IMF. De Grieken zelf mogen er alleen een stempeltje op zetten. En we zitten niet ver af van het punt dat zelfs de uitvoering uit handen worden genomen.
pi_98338650
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:03 schreef HiZ het volgende:
Dat verandert niet plotseling doordat je de economie over de rand van de klif duwt en ook de banken feitelijk vernietigd.
Crisis drukt de mensen met de neus op de feiten, dat gaat de politiek echt niet lukken, domweg omdat de meeste mensen geen vertrouwen hebben in de politiek.
pi_98338701
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:06 schreef HiZ het volgende:
En we zitten niet ver af van het punt dat zelfs de uitvoering uit handen worden genomen.
Dan hoop ik dat de EU ook stopt met moralistisch gezwam over democratie. Er zit wat mij betreft echt een grens aan wat mogelijk is in dit opzicht, het begint pervers te worden om fundamentele waarden en normen terzijde te schuiven vanwege geld.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:09:25 #270
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98338722
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Crisis drukt de mensen met de neus op de feiten, dat gaat de politiek echt niet lukken, domweg omdat de meeste mensen geen vertrouwen hebben in de politiek.
Als het aan HIZ zou liggen, dan stuurde hij er het leger af op de demonstranten
pi_98338728
quote:

[..]

Tja, in tegenstelling tot jou reken ik niet teveel waarde toe aan die paar mensen die demonstreren in Athene.
pi_98338742
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als het aan HIZ zou liggen, dan stuurde hij er het leger af op de demonstranten
Integendeel, ik zou ze volledig negeren.
pi_98338799
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ook als men je hoogstpersoonlijk uit het parlementsgebouw komt verwijderen? Dat is een scenario dat tot de mogelijkheden behoort als je woede gaat negeren.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:11:38 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98338808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
ZO is dat, om zeep met de democratie en voor straf ook geen verkiezingen meer.

Zo ken ik de EU nieuwe stijl, het USSR presidium is er niets bij
pi_98338842
quote:

[..]

:D

niks nieuws de laatste vijftig jaar, en in het geval van griekenland sinds diverse eeuwen.....
pi_98338855
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
ZO is dat, om zeep met de democratie en voor straf ook geen verkiezingen meer.

Zo ken ik de EU nieuwe stijl, het USSR presidium is er niets bij
zo is dat, als je 20.000 mensen bij elkaar krijgt, moet een heel volk op z'n rug gaan liggen. :)
pi_98338888
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
zo is dat, als je 20.000 mensen bij elkaar krijgt, moet een heel volk op z'n rug gaan liggen. :)
Natuurlijk niet, maar mensen volstrekt negeren is het andere uiterste, dat is wel waar HiZ op uit is.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:16:38 #278
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98338937
pi_98338951
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar mensen volstrekt negeren is het andere uiterste, dat is wel waar HiZ op uit is.
Je ziet ook wel eens jengelende kinderen in een supermarkt omdat ze geen snoep krijgen. Dit is niet veel anders.
pi_98338975
quote:
LOL, nou, dat moet een geruststelling zijn als smoezelig rechts uit Engeland het met je eens is :)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:18:25 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98338993
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je ziet ook wel eens jengelende kinderen in een supermarkt omdat ze geen snoep krijgen. Dit is niet veel anders.
Nee joh, je lijkt wel wat op de Noord-Arabische leiders
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:21:24 #282
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98339089
quote:

[..]

LOL, nou, dat moet een geruststelling zijn als smoezelig rechts uit Engeland het met je eens is :)
Kijk maar terug, alles wat er nu gebeurd heeft Farag voorspeld precies zo
pi_98339118
quote:
die doet het niet bij mij, kun je wellicht uitleggen waarom je deze post, wat het inhoudt, en waarom je het er wel of niet mee eens bent?
pi_98339145
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee joh, je lijkt wel wat op de Noord-Arabische leiders
Ja en jij lijkt wel wat op een van die mensen die niet weten waar ze het over hebben maar toch hun klep niet dicht kunnen houden. Het was wat onverstandig van me om uberhaupt op je te reageren, maar vanaf nu zal ik me volledig onthouden van reacties op jouw onzin.
pi_98339195
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

ach, als veertig neo Nazis op de dam staan te schreeuwen dat 'alle swartjoekers het land uitmoeten' negeer ik die ook. En als het 20,000 zouden zijn, dan zou ik ook zoiets hebben van, zoek het effe uit, terug in de zandbak. Waarom is dat dan direct het einde van democratie?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:24:45 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98339202
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

die doet het niet bij mij, kun je wellicht uitleggen waarom je deze post, wat het inhoudt, en waarom je het er wel of niet mee eens bent?
http://www.youtube.com/user/europarl
pi_98339231
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/user/europarl
die doet het ook niet bij mij, kun je wellicht..... enz.

gek is dat, elke post die uit een linkdump bestaat doet het niet bij mij. Misschien een nieuwe modaliteit in replique?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:26:35 #288
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98339258
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ach, als veertig neo Nazis op de dam staan te schreeuwen dat 'alle swartjoekers het land uitmoeten' negeer ik die ook. En als het 20,000 zouden zijn, dan zou ik ook zoiets hebben van, zoek het effe uit, terug in de zandbak. Waarom is dat dan direct het einde van democratie?
En als er in Griekenland een referendum kwam, of doen we dat niet??
Dan kunnen ze beter ook geen verkiezingen meer houden
pi_98339266
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De logica schijnt te zijn dat als een kleine minderheid echt luidruchtig wordt, dat dát pas echte democratie is. En dat optreden tegen die mensen als ze gewelddadig zijn fascisme is of zo.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:27:32 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98339291
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

gek is dat, elke post die uit een linkdump bestaat doet het niet bij mij. Misschien een nieuwe modaliteit in replique?
nieuw provider nemen ??
Of is je IP gebanned van Youtube
pi_98339351
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb het filmpje niet bekeken, maar gezien wie er in voorkomt zal het wel zijn, dat de hele EU een duister plan is om de volkeren van Europa (in het bijzonder het vrijheidslievende Engeland) te knechten en de euro is een truukje van de toondove elites om het volk van hun zuurverdiende geld te beroven.
pi_98339908
quote:
Wacht even, men heeft de grootste moeite om Griekse politieke steun te verwerven en dat vergelijk je met zeurende kinderen in de supermarkt. Prima als je dat denkt, maar ik denk dat je de situatie schromelijk onderschat, en dan heb jij een probleem als zijnde voorstander van het steunpakket.
pi_98340151
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wacht even, men heeft de grootste moeite om Griekse politieke steun te verwerven en dat vergelijk je met zeurende kinderen in de supermarkt. Prima als je dat denkt, maar ik denk dat je de situatie schromelijk onderschat, en dan heb jij een probleem als zijnde voorstander van het steunpakket.
Hoezo, ik vond het wel een passende vergelijking. Alleen had ik misschien moeten zeggen 'bijstandsmoeders met jengelende kinderen'. Die wel geld hebben voor de noodzakelijke boodschappen maar niet om aan iedere gril van hun kinderen te voldoen. Zit tamelijk dicht tegen hoe de Griekse regering nu zit (ervanuitgaande dat de EU/IMF ze geld willen lenen).
pi_98340239
Het zijn niet alleen de Grieken die geld willen lenen, het is de EU die dat ook wil omdat men anders als de dood is dat het financiële systeem crasht. Anders zou men het in Brussel wel volledig aan het IMF overlaten, die zijn immers gespecialiseerd in dit soort praktijken.
pi_98340371
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het zijn niet alleen de Grieken die geld willen lenen, het is de EU die dat ook wil omdat men anders als de dood is dat het financiële systeem crasht. Anders zou men het in Brussel wel volledig aan het IMF overlaten, die zijn immers gespecialiseerd in dit soort praktijken.
Alleen wil men dat uitsluitend doen als de Grieken hun eigen huis ook op orde brengen, want anders heb je een transferunie zonder centrale minister van financiën. Dat zou zo'n beetje de ergst denkbare uitkomst van deze crisis kunnen zijn. Is ook totaal niet te handhaven.
pi_98340502
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:00 schreef HiZ het volgende:
Alleen wil men dat uitsluitend doen als de Grieken hun eigen huis ook op orde brengen, want anders heb je een transferunie zonder centrale minister van financiën.
Het is speculatie van mijn zijde, maar als de Grieken vanaf nu de geëiste hervormingen zouden weigeren zou het mij niks verbazen als men toch door gaat met de steun. Volgens mij is er enorme vastberadenheid in de top van de EU om het niet tot een default te laten komen in Griekenland en als het niet met de Grieken gaat, dan zal het zonder de Grieken gaan.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:06:38 #297
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98340584
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is speculatie van mijn zijde, maar als de Grieken vanaf nu de geëiste hervormingen zouden weigeren zou het mij niks verbazen als men toch door gaat met de steun. Volgens mij is er enorme vastberadenheid in de top van de EU om het niet tot een default te laten komen in Griekenland en als het niet met de Grieken gaat, dan zal het zonder de Grieken gaan.
Dat zou best eens kunnen, het is hun ego en die gaan dus door tot de boel klapt
pi_98341046
Hiz heeft gelijk in deze. Het dwingen van de Grieken om de economie concurrerend en innovatief te maken middels interne devaluatie zal de welvaart van de gemiddelde Griek alleen maar ten goede komen op termijn.
pi_98341198
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:23 schreef piepeloi55 het volgende:
Hiz heeft gelijk in deze. Het dwingen van de Grieken om de economie concurrerend en innovatief te maken middels interne devaluatie zal de welvaart van de gemiddelde Griek alleen maar ten goede komen op termijn.
Maar krijg je het politiek voor elkaar, dat is de hamvraag.
pi_98341393
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar krijg je het politiek voor elkaar, dat is de hamvraag.
Er zijn drie landen buiten Griekenland die eigenlijk niks zien in het huidige 'redden'. Om een heel andere reden zoals je waarschijnlijk wel weet.
pi_98342464
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dan vergeet je dat de betreffende politici en hun staf toch één hoger doel hebben dan de Europese Eenheid, en dat is hun eigen pluche, en het spookbeeld dat 'populisten' overal in Europa hun er vanaf zullen wippen als ze onverstoorbaar ons geld blijven wegsmijten.

Ze zijn ontzettend dom geweest om als compromis naar de ontevreden burger 'vrijwillige deelname van private partijen' te eisen - dat vermindert de kans op een redding aanzienlijk (al zal het tijdelijk misschien private partijen die niet zullen meedoen ertoe bewegen om Griekse staatsschuld te kopen en zo van andermans haircuts te profiteren). Als Griekenland niet aan de eisen van IMF+EU voldoet zullen ze alleen nog in een heel verhulde vorm steun kunnen bieden, bijvoorbeeld in de vorm van een groot ontwikkelingsplan dat zogenaamd de Griekse economie zal stimuleren, maar dat in feite alleen een groot deel van de lopende kosten en activiteiten van de Griekse staat overneemt, zodat die met het bespaarde geld zijn schulden weer even kan voldoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')