Neen. Het "oude systeem" was zeker niet het slechtste. Als dat zo zou geweest zijn, dan zouden er geen hordes Canadezen en Europeanen naar de VS komen om daar naar ziekenhuizen te gaan. De Amerikaanse zorg is juist erg goed. Peperduur, dat wel, maar wel goed.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:25 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Daarom moest er een nieuw zorgsysteem komen, want de oude was niet te betalen. Het slechtste systeem in de Westerse wereld, hoogste kosten en meeste onverzekerden.
Komt dat niet gewoon omdat een aantal instellingen top is (waar Canadezen en Europeanen naar toe gaan) en een aantal instellingen bagger. Je kunt dan niet gelijk zeggen dat het hele systeem top is. Ik wilde dit even ontkrachten en verder houd ik mijn mond, want ik heb hier geen verstand van.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Neen. Het "oude systeem" was zeker niet het slechtste. Als dat zo zou geweest zijn, dan zouden er geen hordes Canadezen en Europeanen naar de VS komen om daar naar ziekenhuizen te gaan. De Amerikaanse zorg is juist erg goed. Peperduur, dat wel, maar wel goed.
Kijk uit, het is de republikeinenfanaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 03:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
De kosten van die oorlogen zijn een druppel op een gloeiende plaat van het begrotingstekort. Heb je enig idee wat medicare, medicaid en andere linkse programma's kosten, en hoe die kosten exponentieel toenemen de komende jaren? Natuurlijk niet, want dwazen als jij laten de feiten natuurlijk niet in hun weg staan en blaten hun lachwekkende "HET IS BUSH Z'N SCHULD!" nog steeds rond.
[..]
Oh, je bedoelt sinds de democraten het congres overnamen in 2006? Goh, hoe toevallig! Om maar niet te spreken over de achterliggende reden van de recessie: de community reinvestment act, een prachtig democratisch programma om de banken te dwingen elk "slachtoffer" van het walgelijke kapitalisme een hypotheek te geven. Social engineering werkt namelijk zo goed...
Daar ontbreekt het die rebublikeinen vaak aan: humor.quote:
Nee, ook de gewone ziekenhuizen in de VS zijn top. Loop bij een willekeurige dokter (dokter, tandarts, oogarts, etc.) in de VS binnen, en je krijgt gewoon een hele goede behandeling. Die mensen hebben daar lang voor gestudeerd, en geven je een prima behandeling, mits je er voor betaalt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:15 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Komt dat niet gewoon omdat een aantal instellingen top is (waar Canadezen en Europeanen naar toe gaan) en een aantal instellingen bagger. Je kunt dan niet gelijk zeggen dat het hele systeem top is. Ik wilde dit even ontkrachten en verder houd ik mijn mond, want ik heb hier geen verstand van.
Is er weer een zwakzinnige door de ballotagecommissie gekomen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:27 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Kijk uit, het is de republikeinenfanaat.
[..]
Daar ontbreekt het die rebublikeinen vaak aan: humor.
De rijken moeten rijker worden, de armen moeten armer worden.
Homoseksueel zijn moet weer strafbaar worden, interraciale relaties moeten verboden worden, de immigratie moet stop worden gezet, want het verpest "hun" land.
Het is niet eens hun land. Ze hebben het ingepikt van de indianen.
Families die al generaties lang in de VS wonen, worden nog steeds als buitenlanders gezien.
Met die logica zijn alle blanke Amerikanen ook nog steeds buitenlanders, aangezien hun voorouders naar de VS zijn geëmigreeerd.
Want iedereen die (terecht) kritiek heeft op de rebublikeinen is zwakzinnig?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is er weer een zwakzinnige door de ballotagecommissie gekomen?
Ja en een islamitische communist die een hekel heeft aan bier en appeltaart.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:31 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Want iedereen die (terecht) kritiek heeft op de rebublikeinen is zwakzinnig?
Ik ben een atheïst, geen communist, heb wel een hekel aan bier en houd van appeltaart.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:40 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ja en een islamitische communist die een hekel heeft aan bier en appeltaart.
"Als ik later groot ben" ... wat een niveau weer zeg.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:58 schreef Lyrebird het volgende:
Je post snijdt geen hout. Als je later groot bent, dan zul je dat misschien nog eens inzien.
Lees je eigen post nog eens door. Over niveau gesproken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:07 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
"Als ik later groot ben" ... wat een niveau weer zeg.
De waarheid is nou eenmaal hard.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Lees je eigen post nog eens door. Over niveau gesproken.
Ben je wel eens in de VS geweest? Heb je wel eens met 'een buitenlander' in de VS gesproken? Kom anders eens in het topic over de VS in KAA langs. Misschien dat we je daar bij kunnen spijkeren.quote:
Bush' Medicare Part D. De biljoenen die dat gaat kosten de komende decennia zijn ongedekt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 03:49 schreef StefanP het volgende:
Heb je enig idee wat medicare, medicaid en andere linkse programma's kosten, en hoe die kosten exponentieel toenemen de komende jaren? Natuurlijk niet, want dwazen als jij laten de feiten natuurlijk niet in hun weg staan en blaten hun lachwekkende "HET IS BUSH Z'N SCHULD!" nog steeds rond.
Dat is de Westboro Baptist Church.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Even wat voorbeelden van republikeinse acties:
Op straat staan met borden waarop staat "God hates fags".
Wie is er voor ons beter, moeten we ons afvragen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:28 schreef GSbrder het volgende:
Bush-hat0r.
Obama-lover
En mutatis mutandis vice versa
OK. Zoals ik al zei heb ik er weinig verstand van. Ik vind wel dat iedereen recht moet hebben op goede zorg ook zonder pegels.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, ook de gewone ziekenhuizen in de VS zijn top. Loop bij een willekeurige dokter (dokter, tandarts, oogarts, etc.) in de VS binnen, en je krijgt gewoon een hele goede behandeling. Die mensen hebben daar lang voor gestudeerd, en geven je een prima behandeling, mits je er voor betaalt.
Mensen zonder verzekering komen er bekaaid af in de VS, maar zo lang je de pegels hebt, krijg je top zorg.
Onzin. Mijn schoonvader had eens last van zijn hiel/voet. De eerste arts vertelde hem dat een pees uit zijn been zou worden gebruikt om zijn hiel in orde te krijgen. Dat klonk hem als een nogal omslachtige handeling en de tweede arts liet hem weten dat er alleen een bot iets moest worden gevijld. Dat laatste is gebeurd en hij heeft er nooit meer last van gehad. Er zou dus een onnodige en te dure handeling worden verricht door die eerste arts. Niet echt het beste dus. Ik durf te wedden dat dit niet zomaar een of andere extreme uitzondering is, maar dat er meer van dat soort figuren zoals die eerste arts zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, ook de gewone ziekenhuizen in de VS zijn top. Loop bij een willekeurige dokter (dokter, tandarts, oogarts, etc.) in de VS binnen, en je krijgt gewoon een hele goede behandeling. Die mensen hebben daar lang voor gestudeerd, en geven je een prima behandeling, mits je er voor betaalt.
Mensen zonder verzekering komen er bekaaid af in de VS, maar zo lang je de pegels hebt, krijg je top zorg.
Er zijn ook Democraten die tegen het homohuwelijk zijn (ik noem een Obama) of die zelfs lid zijn geweest van de KKK , net zo goed dat er Republikeinen zijn die voor het homohuwelijk en tegen racisme zijn. Om deze dingen als typisch Republikeinse (of a-Democratische) acties te bestempelen gaat wel heel ver. Daarnaast zijn die borden met 'God hates fags' van de Westboro Baptist Church, waar blijkt uit dat die Republikeins zijn?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Even wat voorbeelden van republikeinse acties:
Op straat staan met borden waarop staat "God hates fags".
Homohuwelijk verbieden.
Protesteren omdat er op een school zwarte en blanke kinderen normaal met elkaar omgaan (wat is dat nou weer voor vreemds? Boos worden omdat er géén discriminatie is?).
Protesteren omdat een meisje met haar vriendin naar het eindbal wou gaan.
Dat vind ik niet normaal.
Is Obama tegen het homohuwelijk???quote:Op zondag 26 juni 2011 19:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Er zijn ook Democraten die tegen het homohuwelijk zijn (ik noem een Obama) of die zelfs lid zijn geweest van de KKK , net zo goed dat er Republikeinen zijn die voor het homohuwelijk en tegen racisme zijn. Om deze dingen als typisch Republikeinse (of a-Democratische) acties te bestempelen gaat wel heel ver. Daarnaast zijn die borden met 'God hates fags' van de Westboro Baptist Church, waar blijkt uit dat die Republikeins zijn?
Ik ga geen van de twee partijen hier verdedigen, met beide heb ik weinig op, maar het idee dat de Republikeinen per definitie slecht zijn en de Democraten per definitie goed is niks anders dan een bewijs van gebrek aan kennis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |