Je was me voor.quote:
Maar het produceren van zo veel mogelijk melk komt meer vanuit winstmaximalisatie en daar komt dat krachtvoer vandaan. Datzelfde gedrag hou je ook bij fabrieken, of zelfs nog meer omdat je dan helemaal afhankelijk bent.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
In theorie zijn er natuurlijk wel methoden te bedenken waarbij je gewassen efficiënter omzet in eiwitten dan via de koeienmaag. Want om zoveel melk te produceren krijgt de koe er vaak ook krachtvoer bij waar ook behoorlijk veel energie in gestopt moet worden.
Het trekt me niet maar als je puur naar het energieverbruik kijkt valt daar best wat te winnen.
Toch zou het je sieren als je zelf met informatie kwam.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:19 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik acht je intelligent genoeg om dat zelf uit te zoeken. Stikstof uit de lucht kunnen wij kunstmatig fixeren (N2 -- NO2). Fosfaat kun je uit dierlijk mest halen of uit fosforrijke gronden (o.a. In Marocco). Overigens veranderd daarin toch niet, nu gebruiken we ook kunstmest.
We gaan zeker massaal dood aan ons vaatdoekje. Dat is de zwakke plek in onze voedselketen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:02 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je theedoek of vaatdoek bedoelt: ja, heel veel bacteriën. Gaan we daar massaal dood aan? Of leren we daar mee leven? Volgens mij dat laatste, alhoewel dat wel langzaam gaat, maar soit.
[..]
Dus je flikkert een vrachtwagen grond in de fabriek en er komt een rookworst uit, of broccoli? Of iets wat wel de voedingswaarde daarvan 'zou moeten hebben', maar er uit ziet als bleke pap.
[..]
Klopt. Net zoals we nu ook al kunnen.
En waar zit nu de winst voor de mensheid, voor de aarde?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:24 schreef Zeeland het volgende:
[..]
We gaan zeker massaal dood aan ons vaatdoekje. Dat is de zwakke plek in onze voedselketen.
Je gooit geen grond in die fabriek. Je pomp er water in met de benodigde voedingstoffen en pomp het afval water er weer uit.
Zo kun je het wel noemen ja.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
oh, dus je gaat toch landbouw doen, alleen niet met planten maar met algen.
Helemaal niet, heb je nooit van besterven gehoord?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Slotje aub.
Elke vleeseter wilt het liefst lekker sappig stuk net geslacht bebloed vlees. En geen gefrabiceerde prut.
De winst zit in het feit dat algen veel sneller groeien dan mais of tarwe. We kunnen dus veel meer monden voeden met slechts een fractie van het zelfde oppervlak. De winst zit hem ook in de controlle die je kunt uitvoeren en de optimaliseringsmogelijkheden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
En waar zit nu de winst voor de mensheid, voor de aarde?
Lijkt het je niet waarschijnlijk dat er nog meer mensen komen, omdat we nog veel meer voedsel kunnen produceren?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:36 schreef Zeeland het volgende:
[..]
De winst zit in het feit dat algen veel sneller groeien dan mais of tarwe. We kunnen dus veel meer monden voeden met slechts een fractie van het zelfde oppervlak. De winst zit hem ook in de controlle die je kunt uitvoeren en de optimaliseringsmogelijkheden.
Maar hoe komen we aan die grondstoffen?quote:En vooral: Algen zijn veel efficienter er gaat minder energie verloren in de voedselketen. Je hebt dus minder grondstoffen nodig.
Als je even naar boven scrolt kun je zien dat ik dat al heb uitgelegd.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:55 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Lijkt het je niet waarschijnlijk dat er nog meer mensen komen, omdat we nog veel meer voedsel kunnen produceren?
[..]
Maar hoe komen we aan die grondstoffen?
De voorraad fosfaat is eindig, en daarna?quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:44 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Als je even naar boven scrolt kun je zien dat ik dat al heb uitgelegd.
Ah, I get your point. Nu worden die voorraad aan fosfaat toch ook al aangesproken in de vorm van kunstmest. Daarin zal helemaal niets veranderen, we krijgen er zelfs mogelijkheden bij om efficiënter met fosfaat om te springen. Daarnaast kunnen wij ook fosfaat winnen uit dierlijke mest of menselijke ontlasting op die manier is dit veel duurzamer dan de huidige landbouw.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
De voorraad fosfaat is eindig, en daarna?
Voospellingen zeggen dat we blijven steken op 9 miljard inwoners. Voedsel is het probleem niet, de landen waar al lang geen honger meer is zijn juist de landen waar de bevolking nauwelijks groeit.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:55 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Lijkt het je niet waarschijnlijk dat er nog meer mensen komen, omdat we nog veel meer voedsel kunnen produceren?
quote:POOP BURGER: Japanese Researcher Creates Artificial Meat From Human Feces
Some hardcore carnivores have a hard time finding meat alternatives such as soy protein or tofu burgers to be palatable. But non-meat eaters may lose their appetite along with their carnivorous friends over this one – a meat alternative made from HUMAN EXCREMENT. Yep, you heard me correctly — Japanese scientist Mitsyuki Ikeda has developed a “burger” made from soya, steak sauce essence, and protein extracted from human feces. Hit the break for a video explaining the process!
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:28 schreef Stupendous76 het volgende:
Overigens wel een aardige film als je van Louis de Funès houdt: L'aile ou la cuisse, over de concurrentie tussen een echt Frans restaurant en een moderne (voor toen) fabrikant van voeding.
Als we het kunnen verzinnen, kunnen we het ooit maken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:55 schreef Perrin het volgende:
a meat alternative made from HUMAN EXCREMENT. Yep, you heard me correctly — Japanese scientist Mitsyuki Ikeda has developed a “burger” made from soya, steak sauce essence, and protein extracted from human feces. Hit the break for a video explaining the process!
[ afbeelding ]
Maar het is en blijft niet 'the real thing'.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:59 schreef fokthesystem het volgende:
Als we het kunnen verzinnen, kunnen we het ooit maken.
In Star Trek is dit principe als mogelijkheid al voorspeld.
Middels de 'replicators' die alles aan boord recycleden.
haringen algen laten eten en wij haring eten, veeel lekkerderquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:27 schreef Zeeland het volgende:
Vissen eten al eeuwen algen, waarom zouden wij dat niet kunnen. Volgens mij is er veel te veel angst voor verandering in voedselproductie. Het kan juist veel beter én gezonder.
Nee, je zegt dat we water met de benodigde stoffen er in moeten pompen, maar waar haal je die stoffen vandaan om in het water te doen? Want het is niet alsof je dat nu uit een rivier of van de regen krijgt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:44 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Als je even naar boven scrolt kun je zien dat ik dat al heb uitgelegd.
quote:
Iets met voedselketen enzo.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:27 schreef Zeeland het volgende:
Vissen eten al eeuwen algen, waarom zouden wij dat niet kunnen. Volgens mij is er veel te veel angst voor verandering in voedselproductie. Het kan juist veel beter én gezonder.
Ik heb aangegeven welke stoffen dat zijn (NO3, PO4, CO2) en ook waar we ze vandaan halen. Die stoffen zijn de normale voedingstoffen voor planten en worden ook gebruikt in de reguliere landbouw. Er ontstaat geen extra vraag naar deze stoffen. Daarnaast heb ik ook nog eens aangegeven dat ze recycled kunnen worden uit menselijke of dierlijke ontlasting.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:16 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, je zegt dat we water met de benodigde stoffen er in moeten pompen, maar waar haal je die stoffen vandaan om in het water te doen? Want het is niet alsof je dat nu uit een rivier of van de regen krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |