quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:17 schreef GSbrder het volgende:
Monopolie bestaat wel.
Het is zelfs een vrij leuk bordspel.
POL is dan ook geen vrije markt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:17 schreef dotCommunism het volgende:
Volgens mij is dit topic toch echt de monopolist op slowchats in POL.
Duurt altijd net een tikkie te lang.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:17 schreef GSbrder het volgende:
Monopolie bestaat wel.
Het is zelfs een vrij leuk bordspel.
Hoezo in FB kan je toch ook slowchatten? Dat is zelfs heel gebruikelijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:17 schreef dotCommunism het volgende:
Volgens mij is dit topic toch echt de monopolist op slowchats in POL.
Ja na 5-10 beurten is het wel duidelijk wie er heeft gewonnen maar moet je er nog 40 spelen...quote:
Dan begint het pasquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja na 5-10 beurten is het wel duidelijk wie er heeft gewonnen maar moet je er nog 40 spelen...
Het spijt mij dat ik zo'n vooruitziende blik heb. Dat is inherent aan het hebben van een visiequote:
Doe ik meestal ookquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:34 schreef Cerbie het volgende:
Spotnet, spotify? Gewoon handmatig opzoeken op binsearch.
ik gebruik daarvoor altijd nzbindex.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:34 schreef Cerbie het volgende:
Spotnet, spotify? Gewoon handmatig opzoeken op binsearch.
Owja anime over IRC-bots. Good ol' timesquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Doe ik meestal ook![]()
Nog steeds is IRC voor anime natuurlijk voor de echte l33tz0rz
Vanaf hiet begint het.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:37 schreef Zeeland het volgende:
[ afbeelding ]Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen wordt welkom geheten.
quote:
Niet meer dan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:36 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Owja anime over IRC-bots. Good ol' times
Ik kijk eigenlijk geen anime meer. De laatste serie die ik heb gevolgd moet the melancholy of haruhi suzumiya zijn geweest (quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Niet meer dan?
Ik vind het nog steeds heel ideaal. Op usenet is niet echt alles te vinden..
Nerd.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:42 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk geen anime meer. De laatste serie die ik heb gevolgd moet the melancholy of haruhi suzumiya zijn geweest ()
Die is geniaal inderdaad, wel een beetje verwarrend.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:42 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk geen anime meer. De laatste serie die ik heb gevolgd moet the melancholy of haruhi suzumiya zijn geweest ()
Aren't we all.quote:
Ik moest even opzoeken wat deze term betekende. Bevestigt mijn "nerd" opmerking, welke nu -uiteraard- ook voor jou geldt.quote:
Kijken naar van die gare cartoons is wel het summum.quote:
Oke, dragonball Z keek ik ook wel eensquote:
Een leuk beginnetjequote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oke, dragonball Z keek ik ook wel eens
Newfag.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik moest even opzoeken wat deze term betekende. Bevestigt mijn "nerd" opmerking, welke nu -uiteraard- ook voor jou geldt.
Open je ogen en kijk wat ze nog meer te bieden hebbenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:53 schreef dotCommunism het volgende:
Het enige goede wat Japan qua animatie heeft voortgebracht is Alfred J. Kwak. En de originele transformers series wil ik ze ook nog wel gunnen, want die shit was tof.
Okay.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:53 schreef dotCommunism het volgende:
Het enige goede wat Japan qua animatie heeft voortgebracht is Alfred J. Kwak. En de originele transformers series wil ik ze ook nog wel gunnen, want die shit was tof.
Okay.quote:
De samenvatting:quote:
De markt wil het.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:00 schreef Monolith het volgende:
DBZ, wat een bagger is dat. 99% van de anime trouwens.
Dat is geen kwaliteitskeurmerk natuurlijk.quote:
Wat is kwaliteit?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:03 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat is geen kwaliteitskeurmerk natuurlijk.
quote:
okay.quote:
Boeiendquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:13 schreef Zeeland het volgende:
Het topic waarin ik het meest heb gepost:
[POLSC #1712] Waar Marcel Roele het loodje legt
Eerste uitspraak:
[..]
Okay. Niets dus.quote:
Gene Hackman speelt erg goedquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:28 schreef Tem het volgende:
Ah met natte krant Kevin Kotsner. Maar ook met Gene Hackman. Goede film
Ah, die ken ik ja. Goede film.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt, hij speelt altijd goed een gemene rotzak. Ook in Unforgiven bijvoorbeeld.
Zijn huurders daar welkom dan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:30 schreef Tem het volgende:
Ik heb je gemist bij de VVe vergadering Nautilus.
Was best leuk, Rocky huren op betamax enzo.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah, die ken ik ja. Goede film.
No way out heeft een lekker 80's sound. Ik had in de 80's moeten leven
Gegeven mijn licht Amsterdamse tongval en mijn inschrijving in het bevolkingsregister aldaar, denk ik niet dat ik Gerards liefde zou kunnen winnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:44 schreef Tem het volgende:
Sinds Tariq Ramadan heeft afgedaan ben ik inderdaad de meest geschikte kandidaat, al zou Gerard Cox het ook niet slecht doen.
Griekenland staat er nog steeds beter voor dan de VS. Alleen die kunnen nu nog geld bijdrukken naar believen, maar dat houdt binnenkort ook op.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:24 schreef Tem het volgende:
Ohja die CRA's zijn ruk omdat ze nu weer verkondigen dat Griekenland er nog slechter voor staat dan dat er aanvankelijk al gedacht werd....koren op de molen voor mongolen als de PVV.
Naja Obama gaf nu weer aan dat het plafond iig weer verhoogd moest worden willen we geen nieuwe economische meltdown krijgen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Griekenland staat er nog steeds beter voor dan de VS. Alleen die kunnen nu nog geld bijdrukken naar believen, maar dat houdt binnenkort ook op.
Griekenland heeft geen geld, Amerika heeft wel geld. Amerika kan het nog betalen, Griekenland niet. Griekenland staat er slechter voor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Griekenland staat er nog steeds beter voor dan de VS. Alleen die kunnen nu nog geld bijdrukken naar believen, maar dat houdt binnenkort ook op.
Als de VS straks voor hun import moet gaan betalen in andere munt dan de Dollar is het met ze gebeurd.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:26 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja Obama gaf nu weer aan dat het plafond iig weer verhoogd moest worden willen we geen nieuwe economische meltdown krijgen.
Geen idee, waarom zou de USA er slechter voor staan dan Griekenland?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:30 schreef Nautilus. het volgende:
De Grieken staan er beter voor dan de Amerikanen. Wat is dat nou weer voor een sigarenwinkelopmerking?
Dank.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:28 schreef remlof het volgende:
ik heb de oude OP weer in ere hersteld trouwens.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:30 schreef Klopkoek het volgende:
WallStreet is amerikaans, de banken zijn amerikaans, de CRA's zijn Amerikaans, de rijken zijn voor een deel amerikaans. Dat is de trick. Er is geen CRA die de VS naar beneden gaat halen, ook al zou daar aanleiding voor zijn.
Precies. Maar de VS is doomed. En die gaan vallen met een hele grote klap. In our lifetime. Be prepared.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:33 schreef Nautilus. het volgende:
Het zijn voornamelijk Europese investeerders die Griekse staatsobligaties gekocht hebben, denk ik. En ik denk dat Amerikaanse staatsobligaties vooral in bezit zijn van Chinese investeringsfondsen. Dat is een niet onbelangrijk verschil.
Europa laat Griekenland ook niet vallen. Al is het de nationalistische roep in verscheidene landen die misschien onverwachte en onverstandige keuzes doen afdwingen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:33 schreef Nautilus. het volgende:
Het zijn voornamelijk Europese investeerders die Griekse staatsobligaties gekocht hebben, denk ik. En ik denk dat Amerikaanse staatsobligaties vooral in bezit zijn van Chinese investeringsfondsen. Dat is een niet onbelangrijk verschil.
Ja en nu in absolute bedragenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:37 schreef GSbrder het volgende:
USA:
De staatsschuld als percentage van het bruto binnenlands product werd in 2007 geschat op 60,8%.
Griekenland:
De staatsschuld als percentage van het bruto binnenlands product werd geschat op 144,0%.
Dat verschilt dus nogal, 144% meer schuld hebben dan je land in één jaar produceert of een schamele 61%. Nederland heeft een staatsschuld van 64%. Dit even puur ter vergelijk
Bron:public debt
En waarom maakt dat uit?quote:
Nee dat denk ik niet. Niet zolang China een aanmerkelijk belang heeft en Amerika nog steeds als politieagent van de wereld optreed.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:35 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Precies. Maar de VS is doomed. En die gaan vallen met een hele grote klap. In our lifetime. Be prepared.
Dat zegt weinig; een hartchirurg met een hypotheek van acht ton staat een stuk sterker qua solvabiliteit dan een bijstandsmoeder met een hypotheek van één ton.quote:
Dat maakt toch geen reet uit?quote:
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zegt weinig; een hartchirurg met een hypotheek van acht ton staat een stuk sterker qua solvabiliteit dan een bijstandsmoeder met een hypotheek van één ton.
Het probleem met de VS is dat ze tot nu toe nog hun importen (denk bijv. aan olie) kunnen afrekenen in dollars, die ze zelf kunnen bijdrukken. Als ze binnenkort moeten gaan afrekenen in Euro's of in Renminbi's hebben ze een heel groot probleem.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En waarom maakt dat uit?
Je begrijpt toch wel dat het voor een landje als IJsland of Griekenland snel een groter probleem is dan voor de USA met meer inwoners dan de totale Europese Unie?
Dan hebben ze inderdaad een probleem, maar dat heeft niet te maken met de schuld, maar met de munt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Het probleem met de VS is dat ze tot nu toe nog hun importen (denk bijv. aan olie) kunnen afrekenen in dollars, die ze zelf kunnen bijdrukken. Als ze binnenkort moeten gaan afrekenen in Euro's of in Renminbi's hebben ze een heel groot probleem.
Goh, jij weet van een koe een ijsberg te maken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat maakt toch geen reet uit?
Mogen we trouwens de volgende keer dat de PvdA loopt te mekkeren over progressieve belasting en de sterkste schouders ook aan komen rennen met absolute getallen en, consequent als je bent, accepteer je die dan ook boven procenten?
Die schuld maakt hun probleem alleen nog maar veel erger.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan hebben ze inderdaad een probleem, maar dat heeft niet te maken met de schuld, maar met de munt. Wel blijven opletten, remlofje
Zelfs in dat, vrij onwaarschijnlijke, scenario is er hooguit sprake van een geringe reductie van de consumptie. Daar gaat niemand dood aan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Het probleem met de VS is dat ze tot nu toe nog hun importen (denk bijv. aan olie) kunnen afrekenen in dollars, die ze zelf kunnen bijdrukken. Als ze binnenkort moeten gaan afrekenen in Euro's of in Renminbi's hebben ze een heel groot probleem.
Net zoals onze schuld, zodra de Euro knapt, bedoel je?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Die schuld maakt hun probleem alleen nog maar veel erger.
Hij heeft wel een valide punt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Goh, jij weet van een koe een ijsberg te maken.
Dan halen ze het plafond eruit. Zomerse toestanden. Dat geld krijgen ze toch wel.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Die schuld maakt hun probleem alleen nog maar veel erger.
Dan hebben wij ook een probleem inderdaad. Gelukkig zijn de problemen met de Euro lokaal en kan Noord-Europa de klappen opvangen voor Zuid-Europa, wat we dan ook moeten doen. En dat weet De Jager ook, zelfs met hijgende populisten in zijn nek.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Net zoals onze schuld, zodra de Euro knapt, bedoel je?
En ook dat kan geen kwaad, tenzij de welvaart in de States enorm mocht blijken te dalen zodat er geen productie-eis meer is in dat land. Maar zolang daar rijken en welgestelden blijven wonen, kan het land best met een handelstekort blijven meespelen op het internationaal speelveld.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:44 schreef Nautilus. het volgende:
Het BNP in de Verenigde Staten is, afgezien van de cijfers op zich, niet te vergelijken met dat van Griekenland of IJsland. De VS produceert namelijk voornamelijk voor haar eigen inwoners, niet zozeer voor export naar andere landen.
Dan krijg je waarschijnlijk hetzelfde effect; New York blijft bestaan en blijft haar NYD$ houden, want het heeft een levensvatbare economie. De dirty south zal het echter een stuk moeilijker krijgen middelen op de kapitaalmarkt aan te trekken, vanwege de lagere solvabiliteit. Het verschil tusssen Noord-Europa en Zuid-Europa is steeds kleiner aan het worden en straks zijn wij een zelfde economische eenheid als New Jersey en Californie.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan hebben wij ook een probleem inderdaad. Gelukkig zijn de problemen met de Euro lokaal en kan Noord-Europa de klappen opvangen voor Zuid-Europa, wat we dan ook moeten doen. En dat weet De Jager ook, zelfs met hijgende populisten in zijn nek.
De VS heeft echter geen uitweg. Wanneer China haar dollarreserves loost en de olie afgerekend gaat worden in een andere munt is het afgelopen met de hegemonie van de USA.
Dat lijkt me een bijzonder premature voorspelling; de Amerikaanse economie heeft er wel eens beter voorgestaan, maar de VS heeft nog altijd een relatief effectief centraal gezag, is onverkort een mondiaal cultureel baken, kent een gezonde bevolkingsgroei en heeft vrijwel alle wetenschappelijke topinstituten binnen haar grenzen. Andere landen kunnen daar slechts van dromen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:46 schreef remlof het volgende:
De VS heeft echter geen uitweg. Wanneer China haar dollarreserves loost en de olie afgerekend gaat worden in een andere munt is het afgelopen met de hegemonie van de USA.
Er zijn nu al meer dan honderd lokale munteenheden in omloop in de VS, puur omdat het vertrouwen in de Dollar is verdwenen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan krijg je waarschijnlijk hetzelfde effect; New York blijft bestaan en blijft haar NYD$ houden, want het heeft een levensvatbare economie. De dirty south zal het echter een stuk moeilijker krijgen middelen op de kapitaalmarkt aan te trekken, vanwege de lagere solvabiliteit. Het verschil tusssen Noord-Europa en Zuid-Europa is steeds kleiner aan het worden en straks zijn wij een gelijke economische eenheid als New Jersey en Californie dat is.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:50 schreef Nautilus. het volgende:
Een handelstekort kan zeer voordelig zijn, zei mijn broer. Ik begreep niets van zijn uitleg daarover, maar ja, het schijnt dus zo te zijn.
Welnee, lees je eigen lijstje eens door, de meeste bestaan al meer dan 10-20 jaar en velen nog veel langer.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zijn nu al meer dan honderd lokale munteenheden in omloop in de VS, puur omdat het vertrouwen in de Dollar is verdwenen.
Maar als de US$ echt valt is de wereldheerschappij van de VS meteen voorbij.
Lijkt wel fantasiegeld van een bordspel. Uiteindelijk zijn het gewoon dollars. Of kadobonnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zijn nu al meer dan honderd lokale munteenheden in omloop in de VS, puur omdat het vertrouwen in de Dollar is verdwenen.
Klik maar eens door of Google verder, de waarde van de handel in die local currencies loopt dramatisch op de laatste jaren.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Welnee, lees je eigen lijstje eens door, de meeste bestaan al meer dan 10-20 jaar en velen nog veel langer.
Precies, De olie is maar één aspect van een veel groter geheel.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een bijzonder premature voorspelling; de Amerikaanse economie heeft er wel eens beter voorgestaan, maar de VS heeft nog altijd een relatief effectief centraal gezag, is onverkort een mondiaal cultureel baken, kent een gezonde bevolkingsgroei en heeft vrijwel alle wetenschappelijke topinstituten binnen haar grenzen. Andere landen kunnen daar slechts van dromen.
De belangrijkste zijn al volledig losgekoppeld van de dollar en stijgen enorm in waarde ten opzichte van die munt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lijkt wel fantasiegeld van een bordspel. Uiteindelijk zijn het gewoon dollars. Of kadobonnen.
En olie is sowieso een dood spoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, De olie is maar één aspect van een veel groter geheel.
Maakt niet uit, ik deal alleen in bitcoins tegenwoordig.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Klik maar eens door of Google verder, de waarde van de handel in die local currencies loopt dramatisch op de laatste jaren.
Zolang je doet alsof het tegendeel waar is, ben je een expert.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
Economie gaat een beetje boven mijn pet heb ik de indruk.
Goud is wel een blijvertje. De prijzen ervan gezien onlangs?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En olie is sowieso een dood spoor.
Wat zal straks de wereldeconomie beinvloeden? De Facebook-koers?
Ah,dus jij was die dude die zichzelf een zonnesteek bezorgde door die dingen te proberen te creeren?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik deal alleen in bitcoins tegenwoordig.
Hehe, dat geldt overigens voor heel veel zaken, zeker met het internet kan je jezelf sinoloog veinzen door simpelweg wat google-translate werk te doen terwijl u typt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Zolang je doet alsof het tegendeel waar is, ben je een expert.
Goud is een bubble vanwege de huidige monetaire onzekerheid.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Goud is wel een blijvertje. De prijzen ervan gezien onlangs?
quote:Op dinsdag 14 juni 2007 21:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Vastgoed is wel een blijvertje. De prijzen ervan gezien onlangs?
De prijs van uranium.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hopelijk heeft remlof niet teveel aandelen.quote:
Zilver is goud, maar dan goedkoper.quote:
En af en toe laat ik mijn gevoelige en eerlijke kant zien en zo win ik iedereen voor mequote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Zolang je doet alsof het tegendeel waar is, ben je een expert.
Je hebt me al hoor, ik vind je wel aandoenlijkquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
En af en toe laat ik mijn gevoelige en eerlijke kant zien en zo win ik iedereen voor me
Wc-papier en kogels. Voor de lokale economie tenminste. Mad Max-wereld.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als de markt instort, kun je van zilver tenminste nog smaakvolle sieraden maken. Goud is vanuit dat perspectief enkel interessant voor zigeunervrouwen en aspirant-rappers.quote:
Aandoenlijk was nou niet echt de typering waar ik op zit te wachten, maar bedanktquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hebt me al hoor, ik vind je wel aandoenlijk
Dat weet ik, maar ik moet deels meebuigen en dan toch inhouden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Aandoenlijk was nou niet echt de typering waar ik op zit te wachten, maar bedankt
Hihi.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:02 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Laat het Adriaan van Dis niet horen.
Waar, doch is koper van praktisch nut bij tal van civiele toepassingen, in tegenstelling tot het zachte en kwetsbare zilver kan je er nog eens een elektriciteitsdraad van maken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Als de markt instort, kun je van zilver tenminste nog smaakvolle sieraden maken. Goud is vanuit dat perspectief enkel interessant voor zigeunervrouwen en aspirant-rappers.
Best case scenarioquote:
Kon slechter. Het loont om eens een avondje spoorwegen te doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:04 schreef Tem het volgende:
Volgens mij doet koper het wel goed op het moment.
Opeten?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:07 schreef Tem het volgende:
Ok, opgelost. En wat gaan we doen met al die vluchtelingen uit de revoluties?
In de kopermijnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:07 schreef Tem het volgende:
Ok, opgelost. En wat gaan we doen met al die vluchtelingen uit de revoluties?
Blijft een risicovolle belegging, doch; één keer wat protesten in China die uit de hand lopen en je gaat flink nat.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:07 schreef GSbrder het volgende:
Gut, ik noem ook eens een pareltje
BHP zit 10,8% in de lift
Goeie god, moet ik jullie nu alles uitleggenquote:
Protesten in China zijn net zo waarschijnlijk als een revolutie in Sesamstraat.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Blijft een risicovolle belegging, doch; één keer wat protesten in China die uit de hand lopen en je gaat flink nat.
Tsja, je kunt op Rotterdam Centraal wel meer dan een grammetje wit scoren.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:04 schreef Tem het volgende:
Volgens mij doet koper het wel goed op het moment.
Je moet het equilibrium vinden!!!11111111!!!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goeie god, moet ik jullie nu alles uitleggen?
We moeten juist, indien we in de grondstoffen gaan, de output van mijnen verkleinen.
Minder koper uit mijnen = hogere prijs koper = hogere koersen, vooropgesteld dat de rendementen kunnen groeien.
Dat is iets anders dan instappen in koper voordat je daar slaven tewerk stelt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je moet het equilibrium vinden!!!11111111!!!
Dat is louter te danken aan uw amicale banden met Mutant01.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Tsja, je kunt op Rotterdam Centraal wel meer dan een grammetje wit scoren.
Natuurlijk niet, je voert je productie op tegen zeer geringe kosten. Je concurrenten bloeden, maar jij bent spekkoper.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan instappen in koper voordat je daar slaven tewerk stelt.
Dat heeft een dalend effect op de koersen. Et voila; marktwerking voorkomt slavernij
Moet je bij dat duitse vrouwtje zijn die de spits uitdeelt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
We hadden het over de premisse dat je aandelen had in kopermijnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je voert je productie op tegen zeer geringe kosten. Je concurrenten bloeden, maar jij bent spekkoper.
Eh, dat werd ook over het Midden-Oosten gezegd. Maar ok, China zal wel een heel stuk moeilijker worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Protesten in China zijn net zo waarschijnlijk als een revolutie in Sesamstraat.
Fair point. Maar Chinezen hebben over het algemeen weinig reden tot protesten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:18 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Eh, dat werd ook over het Midden-Oosten gezegd. Maar ok, China zal wel een heel stuk moeilijker worden.
De laatste keer dat ik checkte, was jij geen chineesquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:23 schreef eriksd het volgende:
Ik zeur ook over tentjes in de straat hoor. Mijns inziens geheel terecht.
Ik moet je wat bekennen....quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik checkte, was jij geen chinees
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik deal alleen in bitcoins tegenwoordig.
Heb ik wat gemist?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
Erik, ik zei toch dat het kabinet gaat vallen?
Wilders liet weten dat het kabinet niet jarig is als Griekenland wordt gesteund.quote:
Moet je voor de grap eens met Duits (of Frans) kenteken door Rotterdam rijden, dan staat aan elke straathoek een allochtoon naar je te gebaren en vliegen de mocro's die half uit auto's hangen je voorbij.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Och ja, Wilders. Die man maakt meer loze dreigementen dan ik slechte posts.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders liet weten dat het kabinet niet jarig is als Griekenland wordt gesteund.
We zullen zien.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders liet weten dat het kabinet niet jarig is als Griekenland wordt gesteund.
Wilders waarschuwd nog één keer....quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als hij een beetje verstand in zn kop heeft dan zet hij door. Weet niet of de kiezer het hem in dank afneemt als hij enkel blaft maar niet bijt (alweer).quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:29 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Och ja, Wilders. Die man maakt meer loze dreigementen dan ik slechte posts.
Zelfspot, huldequote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:29 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Och ja, Wilders. Die man maakt meer loze dreigementen dan ik slechte posts.
Protesten vinden elke dag wel plaats. Alleen heeft het Chinese regime genoeg ervaring in het neerslaan van opstand en het beperken van mediastromen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarschuwtquote:
+1quote:
Knaapje Koos.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
Als ik gelijk heb, moeten jullie mij voortaan overigens wel Koning Koos noemen.
Ik overhandig je je fles drank met liefde. Maken we er meteen een meet omheen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
Als ik gelijk heb, moeten jullie mij voortaan overigens wel Koning Koos noemen.
Dank je, Austin. Gisteren trouwens weer genoten van je films.quote:
Dat waardeer ik ook aan je. Ik weet hoe jij tegen dit kabinet aankijktquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik overhandig je je fles drank met liefde. Maken we er meteen een meet omheen.
Zijn ook briljante films. Vooral dat overacteren met die extreme gezichtsuitdrukkingen. Ik hou van mensen met expressieve gezichtenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dank je, Austin. Gisteren trouwens weer genoten van je films.
Deel 2 alweer. Nuff said.quote:
Same here. En het is vreselijk afgezaagd, maar ik blijf lachen als Dr Evil zijn pink tegen zn lip drukt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zijn ook briljante films. Vooral dat overacteren met die extreme gezichtsuitdrukkingen. Ik hou van mensen met expressieve gezichten
Ik ben er nog steeds over aan het nadenken. Is niet iets waar ik direct een antwoord op kan geven.quote:
Ik vind het nog steeds klote dat je niet op de meet wasquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Same here. En het is vreselijk afgezaagd, maar ik blijf lachen als Dr Evil zijn pink tegen zn lip drukt.
Ik probeerde hem nog te helpen.quote:
Dan spreek je samen eens iets af?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds klote dat je niet op de meet was
Ik voel me gevleid.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds klote dat je niet op de meet was
Hmm. Een hele dag met 1 iemand doorbrengen trek ik nooit zoquote:
Behalve als het een heel goede vriend(in) betreft.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmm. Een hele dag met 1 iemand doorbrengen trek ik nooit zo
Mijn grappen worden ondraaglijk na een lange periode.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Behalve als het een heel goede vriend(in) betreft.
Vaak valt het toch ook tegen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmm. Een hele dag met 1 iemand doorbrengen trek ik nooit zo
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mijn grappen worden ondraaglijk na een lange periode.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoop dat die jongens er deze zomer in Frankrijk wat van maken. Ze lijken heel aardig in vorm te zijn.quote:
Lybische proportiesquote:
Het vereist een specifiek type mens, maar ook jij krijgt je Alpenheidiquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mijn grappen worden ondraaglijk na een lange periode.
Na drie flessen wijn lig ik gewoon in coma. Trek niks anders dan bier eigenlijkquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:42 schreef KoosVogels het volgende:
Weer drie flessen wijn in de mik. Wordt weer zachtjes huilen morgenochtend.
Ik vind het ook knap dat hij nog wakker is en kan typen jaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Na drie flessen wijn lig ik gewoon in coma. Trek niks anders dan bier eigenlijk
En zonder spelfouten ook nogquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het ook knap dat hij nog wakker is en kan typen ja
Niet in mn eentje natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Na drie flessen wijn lig ik gewoon in coma. Trek niks anders dan bier eigenlijk
Niet?? Zo schreef je het welquote:
Met zijn 10enquote:
Ja, en nu doen we met zn allen de polonaise door de kamer.quote:
Straks Prins Betje de Eerste?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:11 schreef betyar het volgende:
Vandaag heb ik me kandidaat gesteld voor een bestuursfunctie bij de carnavalsvereniging.
Zelfs dan wil niemand hem meer. Behalve de SP op sociaal-economisch terreinquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zat nog ff over die opmerking van Wilders te denken.. Maar wat zou hij er mee winnen als hij de stekker eruit trekt?? Volgens mij vrij weinig.. Tenzij hij denkt de grootste partij te worden bij nieuwe verkiezingen..
Dan zit hij weer met dezelfde bestuurlijke perikelen als voor de verkiezingen. Z´n partij is jong en instabiel, ik denk niet dat hij de huidige situatie snel wil veranderen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zat nog ff over die opmerking van Wilders te denken.. Maar wat zou hij er mee winnen als hij de stekker eruit trekt?? Volgens mij vrij weinig.. Tenzij hij denkt de grootste partij te worden bij nieuwe verkiezingen..
Succesquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:11 schreef betyar het volgende:
Vandaag heb ik me kandidaat gesteld voor een bestuursfunctie bij de carnavalsvereniging.
Inderdaad wederom een loos dreigement dus?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:14 schreef waht het volgende:
[..]
Dan zit hij weer met dezelfde bestuurlijke perikelen als voor de verkiezingen. Z´n partij is jong en instabiel, ik denk niet dat hij de huidige situatie snel wil veranderen.
Die schijnt gezegd te hebben dat het kabinet een groot probleem heeft als er toch nog geldelijke steun naar Griekenland gaatquote:
Komt waarschijnlijk wel goed dus??quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze hebben er 5 nodig en momenteel zijn "we" met z'n 4en. Waarvan 1 zittend.
Waarschijnlijk wel. En uiteraard komt z´n dreigement wel in de media dus hij verliest niets.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Inderdaad wederom een loos dreigement dus?
Komt te vroeg, eerst moet de echte afbraak beginnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die schijnt gezegd te hebben dat het kabinet een groot probleem heeft als er toch nog geldelijke steun naar Griekenland gaat
Frau Farbissinaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zijn ook briljante films. Vooral dat overacteren met die extreme gezichtsuitdrukkingen. Ik hou van mensen met expressieve gezichten
Ik stelde me kandidaat puur omdat er weinig tot geen animo is. Voor de jeugd zet ik me 110% in, carnaval is hier helemaal op de jeugd gericht.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk wel goed dus??
Ik ook nietquote:
Wat is daarmee?quote:
En "het volk".quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Zelfs dan wil niemand hem meer. Behalve de SP op sociaal-economisch terrein
Onzin. Het is je ding of niet je ding.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:26 schreef betyar het volgende:
Carnaval is gewoon leuk. Mensen die dat niet leuk vinden zijn erg onzeker over zichzelf, die durven niet eens een keer gek te doen. Vier dagen lekker losjes leven, niks beter dan dat.
Vanaf hier (Nijmegen) kun je net zo goed doorreizen naar Limburg. Cuijk heb ik ook nooit begrepen, met zijn allen in die Veolia veewagens richting Cuijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is daarmee?
Heel Nijmegen ging altijd naar Cuijk. Nooit begrepen waarom
Klopt. Wil je Carnaval vieren, ga dan naar Maastricht ofzo.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:26 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Vanaf hier (Nijmegen) kun je net zo goed doorreizen naar Limburg. Cuijk heb ik ook nooit begrepen, met zijn allen in die Veolia veewagens richting Cuijk.
Ach ja, cultuurverschillen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:26 schreef betyar het volgende:
Carnaval is gewoon leuk. Mensen die dat niet leuk vinden zijn erg onzeker over zichzelf, die durven niet eens een keer gek te doen. Vier dagen lekker losjes leven, niks beter dan dat.
Mensen die zeuren over carnaval. Ik heb hier mensen gehad uit Rotterdam waarvan de man en dochter kei gezellig meededen terwijl de vrouw als een dood achterbaks wijf tegen de muur ging leunen, blijf dan thuis.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onzin. Het is je ding of niet je ding.
Iemand die niet van een pak houdt, noemen wij hier ook niet onzeker over zijn postuur.
Daarom ga ik ook weg met carnaval. Dat maakt die vrouw nog geen onzekere trien,quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen die zeuren over carnaval. Ik heb hier mensen gehad uit Rotterdam waarvan de man en dochter kei gezellig meededen terwijl de vrouw als een dood achterbaks wijf tegen de muur ging leunen, blijf dan thuis.
Maastricht, de stad die volloopt van mensen boven de rivierenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Wil je Carnaval vieren, ga dan naar Maastricht ofzo.
Maar niet een paar dorpen verderop.
Wegblijven dan, je verziekt het voor derden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook weg met carnaval. Dat maakt die vrouw nog geen onzekere trien,
maar gewoon een dame die niet van carnaval houdt. So be it.
Handige bob voor de terugreisquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Wegblijven dan, je verziekt het voor derden.
Ik had het over coalitievorming na de volgende verkiezingen als de PVV zijn gedoogsteun intrekt.quote:
Dat dan weer wel, ze zouden in eerste instantie hier blijven slapen, hadden we alles klaargezet en extra inkopen gedaan gaan ze GVD naar huis omdat mevrouw het niet naar haar zin had!! Je weet toch hoe carnaval gaat.........quote:
Misschien ging ze mee voor haar man en kind??quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:32 schreef betyar het volgende:
Daarnaast eerst ja zeggen en vervolgens als een zielig wijf klok gaan zitten kijken getuigt niet echt van een sterke persoonlijkheid.
Blijkbaar wist mevrouw niet hoe het met carnaval gaatquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, ze zouden in eerste instantie hier blijven slapen, hadden we alles klaargezet en extra inkopen gedaan gaan ze GVD naar huis omdat mevrouw het niet naar haar zin had!! Je weet toch hoe carnaval gaat.........
Dan krijg je een belgische situatie vrees ik.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had het over coalitievorming na de volgende verkiezingen als de PVV zijn gedoogsteun intrekt.
Waarschijnlijk was ze gewoon niet gediend van jouw avances.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:32 schreef betyar het volgende:
Daarnaast eerst ja zeggen en vervolgens als een zielig wijf klok gaan zitten kijken getuigt niet echt van een sterke persoonlijkheid.
Doe dan "nep" mee.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien ging ze mee voor haar man en kind??
Ik denk dat je dan Paars krijgtquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dan krijg je een belgische situatie vrees ik.
Ik heb haar uiteraard verteld hoe ik er over dacht.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:34 schreef waht het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was ze gewoon niet gediend van jouw avances.
Die kut wilde zich nog niet verkleden terwijl we toch hele nette kostuums hadden gekocht voor ze.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Probeert zo iemand het een keertje, is het nog niet goed
Ik kan me dat best begrijpen, misschien voelt ze zich gewoon niet zo prettig in een kostuum.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Die kut wilde zich nog niet verkleden terwijl we toch hele nette kostuums hadden gekocht voor ze.
Ga dan niet mee carnaval vieren en gezellig bij je schoonmoeder op de koffie.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik kan me dat best begrijpen, misschien voelt ze zich gewoon niet zo prettig in een kostuum.
Hoef je ook niet te vasten na het carnaval, of gaat dat ook niet op na een keertje biechten oid?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ga dan niet mee carnaval vieren en gezellig bij je schoonmoeder op de koffie.
Mwah, ze probeert het i.i.g.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ga dan niet mee carnaval vieren en gezellig bij je schoonmoeder op de koffie.
Mensen in geld uitdrukken, je begint zowaar kapitalist te worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:48 schreef betyar het volgende:
Ik geef er niks om om geld aan mensen te spenderen maar zo eentje die is het me nog geen 10 cent waard.
Ik had voor die mensen goede en vooral leuke pakken gekocht en een goed carnavalsontbijt ingeslagen. Dat heeft niks met kapitalisme te maken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mensen in geld uitdrukken, je begint zowaar kapitalist te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |