quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:17 schreef GSbrder het volgende:
Monopolie bestaat wel.
Het is zelfs een vrij leuk bordspel.
POL is dan ook geen vrije markt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:17 schreef dotCommunism het volgende:
Volgens mij is dit topic toch echt de monopolist op slowchats in POL.
Duurt altijd net een tikkie te lang.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:17 schreef GSbrder het volgende:
Monopolie bestaat wel.
Het is zelfs een vrij leuk bordspel.
Hoezo in FB kan je toch ook slowchatten? Dat is zelfs heel gebruikelijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:17 schreef dotCommunism het volgende:
Volgens mij is dit topic toch echt de monopolist op slowchats in POL.
Ja na 5-10 beurten is het wel duidelijk wie er heeft gewonnen maar moet je er nog 40 spelen...quote:
Dan begint het pasquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja na 5-10 beurten is het wel duidelijk wie er heeft gewonnen maar moet je er nog 40 spelen...
Het spijt mij dat ik zo'n vooruitziende blik heb. Dat is inherent aan het hebben van een visiequote:
Doe ik meestal ookquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:34 schreef Cerbie het volgende:
Spotnet, spotify? Gewoon handmatig opzoeken op binsearch.
ik gebruik daarvoor altijd nzbindex.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:34 schreef Cerbie het volgende:
Spotnet, spotify? Gewoon handmatig opzoeken op binsearch.
Owja anime over IRC-bots. Good ol' timesquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Doe ik meestal ook![]()
Nog steeds is IRC voor anime natuurlijk voor de echte l33tz0rz
Vanaf hiet begint het.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:37 schreef Zeeland het volgende:
[ afbeelding ]Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen wordt welkom geheten.
quote:
Niet meer dan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:36 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Owja anime over IRC-bots. Good ol' times
Ik kijk eigenlijk geen anime meer. De laatste serie die ik heb gevolgd moet the melancholy of haruhi suzumiya zijn geweest (quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Niet meer dan?
Ik vind het nog steeds heel ideaal. Op usenet is niet echt alles te vinden..
Nerd.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:42 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk geen anime meer. De laatste serie die ik heb gevolgd moet the melancholy of haruhi suzumiya zijn geweest ()
Die is geniaal inderdaad, wel een beetje verwarrend.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:42 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk geen anime meer. De laatste serie die ik heb gevolgd moet the melancholy of haruhi suzumiya zijn geweest ()
Aren't we all.quote:
Ik moest even opzoeken wat deze term betekende. Bevestigt mijn "nerd" opmerking, welke nu -uiteraard- ook voor jou geldt.quote:
Kijken naar van die gare cartoons is wel het summum.quote:
Oke, dragonball Z keek ik ook wel eensquote:
Een leuk beginnetjequote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oke, dragonball Z keek ik ook wel eens
Newfag.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik moest even opzoeken wat deze term betekende. Bevestigt mijn "nerd" opmerking, welke nu -uiteraard- ook voor jou geldt.
Open je ogen en kijk wat ze nog meer te bieden hebbenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:53 schreef dotCommunism het volgende:
Het enige goede wat Japan qua animatie heeft voortgebracht is Alfred J. Kwak. En de originele transformers series wil ik ze ook nog wel gunnen, want die shit was tof.
Okay.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:53 schreef dotCommunism het volgende:
Het enige goede wat Japan qua animatie heeft voortgebracht is Alfred J. Kwak. En de originele transformers series wil ik ze ook nog wel gunnen, want die shit was tof.
Okay.quote:
De samenvatting:quote:
De markt wil het.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:00 schreef Monolith het volgende:
DBZ, wat een bagger is dat. 99% van de anime trouwens.
Dat is geen kwaliteitskeurmerk natuurlijk.quote:
Wat is kwaliteit?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:03 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat is geen kwaliteitskeurmerk natuurlijk.
quote:
okay.quote:
Boeiendquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:13 schreef Zeeland het volgende:
Het topic waarin ik het meest heb gepost:
[POLSC #1712] Waar Marcel Roele het loodje legt
Eerste uitspraak:
[..]
Okay. Niets dus.quote:
Gene Hackman speelt erg goedquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:28 schreef Tem het volgende:
Ah met natte krant Kevin Kotsner. Maar ook met Gene Hackman. Goede film
Ah, die ken ik ja. Goede film.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt, hij speelt altijd goed een gemene rotzak. Ook in Unforgiven bijvoorbeeld.
Zijn huurders daar welkom dan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:30 schreef Tem het volgende:
Ik heb je gemist bij de VVe vergadering Nautilus.
Was best leuk, Rocky huren op betamax enzo.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah, die ken ik ja. Goede film.
No way out heeft een lekker 80's sound. Ik had in de 80's moeten leven
Gegeven mijn licht Amsterdamse tongval en mijn inschrijving in het bevolkingsregister aldaar, denk ik niet dat ik Gerards liefde zou kunnen winnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:44 schreef Tem het volgende:
Sinds Tariq Ramadan heeft afgedaan ben ik inderdaad de meest geschikte kandidaat, al zou Gerard Cox het ook niet slecht doen.
Griekenland staat er nog steeds beter voor dan de VS. Alleen die kunnen nu nog geld bijdrukken naar believen, maar dat houdt binnenkort ook op.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:24 schreef Tem het volgende:
Ohja die CRA's zijn ruk omdat ze nu weer verkondigen dat Griekenland er nog slechter voor staat dan dat er aanvankelijk al gedacht werd....koren op de molen voor mongolen als de PVV.
Naja Obama gaf nu weer aan dat het plafond iig weer verhoogd moest worden willen we geen nieuwe economische meltdown krijgen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Griekenland staat er nog steeds beter voor dan de VS. Alleen die kunnen nu nog geld bijdrukken naar believen, maar dat houdt binnenkort ook op.
Griekenland heeft geen geld, Amerika heeft wel geld. Amerika kan het nog betalen, Griekenland niet. Griekenland staat er slechter voor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Griekenland staat er nog steeds beter voor dan de VS. Alleen die kunnen nu nog geld bijdrukken naar believen, maar dat houdt binnenkort ook op.
Als de VS straks voor hun import moet gaan betalen in andere munt dan de Dollar is het met ze gebeurd.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:26 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja Obama gaf nu weer aan dat het plafond iig weer verhoogd moest worden willen we geen nieuwe economische meltdown krijgen.
Geen idee, waarom zou de USA er slechter voor staan dan Griekenland?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:30 schreef Nautilus. het volgende:
De Grieken staan er beter voor dan de Amerikanen. Wat is dat nou weer voor een sigarenwinkelopmerking?
Dank.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:28 schreef remlof het volgende:
ik heb de oude OP weer in ere hersteld trouwens.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:30 schreef Klopkoek het volgende:
WallStreet is amerikaans, de banken zijn amerikaans, de CRA's zijn Amerikaans, de rijken zijn voor een deel amerikaans. Dat is de trick. Er is geen CRA die de VS naar beneden gaat halen, ook al zou daar aanleiding voor zijn.
Precies. Maar de VS is doomed. En die gaan vallen met een hele grote klap. In our lifetime. Be prepared.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:33 schreef Nautilus. het volgende:
Het zijn voornamelijk Europese investeerders die Griekse staatsobligaties gekocht hebben, denk ik. En ik denk dat Amerikaanse staatsobligaties vooral in bezit zijn van Chinese investeringsfondsen. Dat is een niet onbelangrijk verschil.
Europa laat Griekenland ook niet vallen. Al is het de nationalistische roep in verscheidene landen die misschien onverwachte en onverstandige keuzes doen afdwingen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:33 schreef Nautilus. het volgende:
Het zijn voornamelijk Europese investeerders die Griekse staatsobligaties gekocht hebben, denk ik. En ik denk dat Amerikaanse staatsobligaties vooral in bezit zijn van Chinese investeringsfondsen. Dat is een niet onbelangrijk verschil.
Ja en nu in absolute bedragenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:37 schreef GSbrder het volgende:
USA:
De staatsschuld als percentage van het bruto binnenlands product werd in 2007 geschat op 60,8%.
Griekenland:
De staatsschuld als percentage van het bruto binnenlands product werd geschat op 144,0%.
Dat verschilt dus nogal, 144% meer schuld hebben dan je land in één jaar produceert of een schamele 61%. Nederland heeft een staatsschuld van 64%. Dit even puur ter vergelijk
Bron:public debt
En waarom maakt dat uit?quote:
Nee dat denk ik niet. Niet zolang China een aanmerkelijk belang heeft en Amerika nog steeds als politieagent van de wereld optreed.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:35 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Precies. Maar de VS is doomed. En die gaan vallen met een hele grote klap. In our lifetime. Be prepared.
Dat zegt weinig; een hartchirurg met een hypotheek van acht ton staat een stuk sterker qua solvabiliteit dan een bijstandsmoeder met een hypotheek van één ton.quote:
Dat maakt toch geen reet uit?quote:
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zegt weinig; een hartchirurg met een hypotheek van acht ton staat een stuk sterker qua solvabiliteit dan een bijstandsmoeder met een hypotheek van één ton.
Het probleem met de VS is dat ze tot nu toe nog hun importen (denk bijv. aan olie) kunnen afrekenen in dollars, die ze zelf kunnen bijdrukken. Als ze binnenkort moeten gaan afrekenen in Euro's of in Renminbi's hebben ze een heel groot probleem.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En waarom maakt dat uit?
Je begrijpt toch wel dat het voor een landje als IJsland of Griekenland snel een groter probleem is dan voor de USA met meer inwoners dan de totale Europese Unie?
Dan hebben ze inderdaad een probleem, maar dat heeft niet te maken met de schuld, maar met de munt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Het probleem met de VS is dat ze tot nu toe nog hun importen (denk bijv. aan olie) kunnen afrekenen in dollars, die ze zelf kunnen bijdrukken. Als ze binnenkort moeten gaan afrekenen in Euro's of in Renminbi's hebben ze een heel groot probleem.
Goh, jij weet van een koe een ijsberg te maken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat maakt toch geen reet uit?
Mogen we trouwens de volgende keer dat de PvdA loopt te mekkeren over progressieve belasting en de sterkste schouders ook aan komen rennen met absolute getallen en, consequent als je bent, accepteer je die dan ook boven procenten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |