Ik heb nog nooit een baan gehad waarbij ik speciale extra rookpauze's kreeg, gewoon dan en dan is het pauze en dat voor iedereen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:04 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Er zijn veel rookverslaafden die het (in de ogen van niet rokers) vrij asociale gedrag van accepteren en zien als iets normaals. Kijk op de werkvloer naar de collega's die elk uur een peukje doen. Het is half geaccepteerd en daardoor doen rokers dat, want een verslaafde roker moet nu eenmaal elke zoveel tijd Nico en Tine de hand schudden.
Dus rokers gedragen zich best asociaal door vaker pauze te nemen, anderen met rook op te zadelen en vaker ziek te zijn. Maar het is een hele lastige verslaving om weer vanaf te komen, en hoewel het heel stom is om eraan te beginnen denk ik dat je mensen die roken het niet kwalijk moet nemen dat ze verslaafd zijn geraakt. Ik vind wel dat je rokers voor de (financiële) gevolgen mag laten opdraaien, hetzelfde geldt voor mensen die gevaarlijke sporten doen of zoveel eten dat ze heel dik worden.
Het ligt eraan wat je een grote groep noemt. Ik geloof dat nog geen 30% van de Nederlanders rookt dus in Nederland is het een minderheid.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:53 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Hoe kan je sowieso spreken van asociaal gedrag als een grote groep mensen zich schuldig maakt aan dit gedrag en hiervan een meerderheid geen problemen mee heeft als andere mensen dit ook doen?
Het is voor sommige mensen 'niet gewenst'-gedrag. Maar goed, om een statement te maken klinkt het altijd wel lekker. Daarnaast schept meteen een sfeertje en een stereotypering. Een tussenwoning, meerdere auto's voor de deur die vaak harde muziek produceren en waarbij de 3 honden standaard aan de overkant in een speelveldje worden uitgelaten.
Van de arbo moeten we elk uur 5 minuten pauzeren én lopen. Dan zou je ook prima kunnen roken. Er staan bij ons ook genoeg niet rokers bij de koffieautomaat te lullen. En dat is ook niet erg. Werk moet wel leuk blijven, er moet een balans zijn. Dus ik vind dit echt een non issue.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:04 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Er zijn veel rookverslaafden die het (in de ogen van niet rokers) vrij asociale gedrag van accepteren en zien als iets normaals. Kijk op de werkvloer naar de collega's die elk uur een peukje doen. Het is half geaccepteerd en daardoor doen rokers dat, want een verslaafde roker moet nu eenmaal elke zoveel tijd Nico en Tine de hand schudden.
Tsja of mensen die gewoon amateur sporten op zaterdag (zoiets simpels als voetbal) de meeste blessures komen van daar van.quote:Dus rokers gedragen zich best asociaal door vaker pauze te nemen, anderen met rook op te zadelen en vaker ziek te zijn. Maar het is een hele lastige verslaving om weer vanaf te komen, en hoewel het heel stom is om eraan te beginnen denk ik dat je mensen die roken het niet kwalijk moet nemen dat ze verslaafd zijn geraakt. Ik vind wel dat je rokers voor de (financiële) gevolgen mag laten opdraaien, hetzelfde geldt voor mensen die gevaarlijke sporten doen of zoveel eten dat ze heel dik worden.
Omdat er geen wetenschappelijke basis is voor een verbod.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:09 schreef Techno het volgende:
Ik begrijp niet wat dit topic in R&P doet?
tsja. dat is kut voor je en heel oneerlijk. maar dat geeft desondanks jou nog steeds niet het recht om tekeer te gaan tegen alle rokers, aangezien een flink deel van de rokers zich wel prima sociaal opsteltquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je een grote groep noemt. Ik geloof dat nog geen 30% van de Nederlanders rookt dus in Nederland is het een minderheid.
Als jij dat beeld krijgt bij asociaal dan is dat jouw eigen keuze maar dat is niet wat ik bedoel. Ik vind het asociaal als je 4 keer per dag een extra pauze neemt terwijl ik wel gewoon doorwerk bijvoorbeeld.
Ter verduidelijking: op mijn werk gebeurt dat dus wel, en ook bij vorige banen was het standaard dat mensen tussendoor extra rookpauzes namen.
Je was toch 'weg' uit dit topic? En stel je niet zo aan met dit "tekeer gaan" zeg, weer typisch rokers gedrag om maar weer de gebeten hond uit te hangen. Rokers stinken en het is niet meer dan logisch dat je dat als niet-roker vervelend vindt. Iedereen is het er prima mee eens dat gewoon buiten de deur roken een goeie oplossing is. Maarnee, de rokers zijn nog enorm butthurt omdat er binnen niet meer gerookt mag wordenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:09 schreef simmu het volgende:
tsja. dat is kut voor je en heel oneerlijk. maar dat geeft desondanks jou nog steeds niet het recht om tekeer te gaan tegen alle rokers, aangezien een flink deel van de rokers zich wel prima sociaal opstelt
Alsof niet-rokers dit doen. Dit is toevallig een topic over roken, nogal logisch dat je dan negatieve reacties krijgt.quote:ik (en ik rook voor het merendeel trouwens electrisch) ga toch ook niet zonder enige gene altijd en overal onder welke situatie dan ook tekeer tegen niet rokers?
je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:21 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je was toch 'weg' uit dit topic? En stel je niet zo aan met dit "tekeer gaan" zeg, weer typisch rokers gedrag om maar weer de gebeten hond uit te hangen. Rokers stinken en het is niet meer dan logisch dat je dat als niet-roker vervelend vindt. Iedereen is het er prima mee eens dat gewoon buiten de deur roken een goeie oplossing is. Maarnee, de rokers zijn nog enorm butthurt omdat er binnen niet meer gerookt mag worden
[..]
Alsof niet-rokers dit doen. Dit is toevallig een topic over roken, nogal logisch dat je dan negatieve reacties krijgt.
Ik weet niet waar je nu helemaal zo over valt, ik ga helemaal niet tekeer. Misschien dat je mijn posts even terug moet lezen en kijken waarop ik reageer? Ik geloof dat ik juist redelijk wat begrip toon voor de gedragingen van rokers.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:09 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. dat is kut voor je en heel oneerlijk. maar dat geeft desondanks jou nog steeds niet het recht om tekeer te gaan tegen alle rokers, aangezien een flink deel van de rokers zich wel prima sociaal opstelt
ik (en ik rook voor het merendeel trouwens electrisch) ga toch ook niet zonder enige gene altijd en overal onder welke situatie dan ook tekeer tegen niet rokers? want iedereen weet toch dat alle niet-rokers een stel zeurende hypocriete zure ex rokers zijnwaarom zou ik? wetten daargelaten mogen mensen zelf weten of ze roken of niet.
Ik ken je natuurlijk niet. Maar de kans is erg groot dat het misschien wel een vorm van jaloers gedrag is. Zij gaan wel om pauze en jij niet. Zij werken minder hard/lang dan jij en jullie krijgen nog even veel betaalt ook.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je een grote groep noemt. Ik geloof dat nog geen 30% van de Nederlanders rookt dus in Nederland is het een minderheid.
Als jij dat beeld krijgt bij asociaal dan is dat jouw eigen keuze maar dat is niet wat ik bedoel. Ik vind het asociaal als je 4 keer per dag een extra pauze neemt terwijl ik wel gewoon doorwerk bijvoorbeeld.
Ter verduidelijking: op mijn werk gebeurt dat dus wel, en ook bij vorige banen was het standaard dat mensen tussendoor extra rookpauzes namen.
Ik geloof dat je mijn nieuwe post net gemist hebt, dat van die pauzes is maar een voorbeeldje, er zijn meer dingen die rokers doen die ik vervelend/asociaal vind.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:32 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Ik ken je natuurlijk niet. Maar de kans is erg groot dat het misschien wel een vorm van jaloers gedrag is. Zij gaan wel om pauze en jij niet. Zij werken minder hard/lang dan jij en jullie krijgen nog even veel betaalt ook.
Ik heb namelijk echt niet het idee dat jullie allemaal een paar keer per week over moeten werken hierdoor. Of dat jij een baas bent en het je geld kost. Dus zolang die dit goedkeurt, terwijl hij alle reden heeft om dat niet te doen, dan moet jij niet miepen en misschien ook maar een bakkie halen. Want mocht het daar wel door komen, waar ik sterke vermoedens voor heb, dan is er hierna wel weer wat anders. Iemand is iets vaker ziek, komt altijd net op tijd of een paar minuutjes te laat, etc.
Dat zijn dezelfde mensen die zeuren dat andere mensen punten krijgen op school terwijl ze er in jouw ogen minder voor doen. En dan gaat het niet voor behoud van de kwaliteit van de opleiding. Nee, deze mensen willen altijd dat zij het 0-punt zijn en van hieruit wordt gemeten.
En ja, dat is asociaal gedrag.
Ik snap niet wat er "asociaal" aan is dat je het oneerlijk vindt dat sommige mensen elk uur ongeveer 10 minuten een peuk aan het roken zijn. Er zijn genoeg werkgevers die het daar ook niet mee eens zijn, is dat dan ook asociaal?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:32 schreef Kabolter het volgende:
Ik ken je natuurlijk niet. Maar de kans is erg groot dat het misschien wel een vorm van jaloers gedrag is. Zij gaan wel om pauze en jij niet. Zij werken minder hard/lang dan jij en jullie krijgen nog even veel betaalt ook.
En ja, dat is asociaal gedrag.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:27 schreef simmu het volgende:
je hebt helemaal gelijk
Mevrouw_voor_jou stelt zich vergeleken met jou keurig netjes op![]()
en je vergist je nog in topic ookdat zure van je zal wellicht doorgedrongen zijn in je hersens. dat gebeurt soms
Maar is het dan niet ook standaart dat de niet rokers bv even een koffiepauze nemen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Leer mij die mensen kennen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:38 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er "asociaal" aan is dat je het oneerlijk vindt dat sommige mensen elk uur ongeveer 10 minuten een peuk aan het roken zijn. Er zijn genoeg werkgevers die het daar ook niet mee eens zijn, is dat dan ook asociaal?
Nogal makkelijk om het op jaloezie te gooien. Iedereen heeft volgens mij wel een gevoel van wat eerlijk is en wat niet.
[..]
![]()
Ik rook gewoon lekker af en toe een sigaartje en hou daarbij rekening met anderen en voel me niet in m'n kruis getast omdat dat niet meer binnen mag tegenwoordig.
Nogmaals, het was maar een voorbeeldje. Maar het gaat echt om extra pauzes, ik ben dat vaker wel dan niet tegengekomen bij werkgevers.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar is het dan niet ook standaart dat de niet rokers bv even een koffiepauze nemen?
Want als het echt zo is dat rokers wel een pauze mogen nemen en jij niet is dat idd een beetje aso.
Kijk, als jij geen gebruik maakt van de mogelijkheid om even een pauze te nemen dan is er weinig asociaals aan, dan is dat gewoon je eigen keuze, maar is die mogelijkheid er niet dan is het oneerlijk.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:27 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je nu helemaal zo over valt, ik ga helemaal niet tekeer. Misschien dat je mijn posts even terug moet lezen en kijken waarop ik reageer? Ik geloof dat ik juist redelijk wat begrip toon voor de gedragingen van rokers.
Nog even kort samengevat begrijp ik heel goed hoe het is om verslaafd te zijn en niet te kunnen of willen stoppen en ik zal iemand daarop echt niet afrekenen. Ik weet hoe moeilijk ik het vond en soms nog vind ervan af te blijven.
Nogmaals, als mensen willen roken prima, maar kom bij mij er niet mee aanzetten dat het de maatschappij niks extra kost, het kost heel wat extra. Daarnaast heb ik al aangegeven dat ik een andere ervaring heb wat betreft roken op de werkvloer, nou was dat maar een voorbeeldje om aan te geven wat voor gewoontes er insluipen.
ik zal dingen even samenvatten, dat scheelt in de discussiequote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:37 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik geloof dat je mijn nieuwe post net gemist hebt, dat van die pauzes is maar een voorbeeldje, er zijn meer dingen die rokers doen die ik vervelend/asociaal vind.
Dat er moeilijk werd gedaan als jij als niet roker ook een extra pauze nam?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:52 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Nogmaals, het was maar een voorbeeldje. Maar het gaat echt om extra pauzes, ik ben dat vaker wel dan niet tegengekomen bij werkgevers.
Jij ziet echt spoken. Ga eens ff lekker afkoelen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:54 schreef simmu het volgende:
[..]
[..]
ik zal dingen even samenvatten, dat scheelt in de discussie
rokers zijn vies. rokers zijn parasieten van de maatschappij. rokers stinken. rokers zijn slap. rokers zijn asociaal. rokers werken minder. rokers.... naja. u krijgt het idee vast wel.
30% van de maatschappij wordt op een niet bepaald beleefde manier op deze manier weggezet. ongeacht of alle rokers 'zo' zijn of niet. tsja. dan kan ik nog wel eens fel worden ja. sjees, zelfs over pvv'ers wordt nog genuanceerder gedacht
Maar nu draai je het om, ik vind dat de norm moet zijn dat je je normale pauzes neemt en verder niet, of er moet wat bijzonders aan de hand zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat er moeilijk werd gedaan als jij als niet roker ook een extra pauze nam?
Dat jij niet even bij het koffie apperaat mocht kletsen of even met de rokers mee naar buiten mocht?
Dat lijkt me echt best wel sterk dat dat zoveel voorkomt, ik ben het nog nooit tegengekomen eigenlijk.
Ik draai het helemaal niet om, er zijn gewoon verschillende manieren, de ene baas vindt pauze's tussendoor ok, de ander heeft vaste pauze's, er is bar weinig asociaal of oneerlijk aan als dat voor iedereen geld.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Maar nu draai je het om, ik vind dat de norm moet zijn dat je je normale pauzes neemt en verder niet, of er moet wat bijzonders aan de hand zijn.
Ik denk dat ervaringen verschillen dan, mijn ervaring is juist dat rokers vaak wel vaker pauzeren.
Ja natuurlijk is het anders als je baas het okay vind, maar dat is het punt, meestal is het niet okay en is het gewoon een gewoonte die erin geslopen is. En in het geval dat je elk uur even wat anders moet doen dan kun je natuurlijk ook gaan roken. Maar de meeste banen zijn daar niet op ingericht en dat lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik draai het helemaal niet om, er zijn gewoon verschillende manieren, de ene baas vindt pauze's tussendoor ok, de ander heeft vaste pauze's, er is bar weinig asociaal of oneerlijk aan als dat voor iedereen geld.
Ik weet dat bij dat denkwerk wat mijn man deed mensen zelfs gezegd werd dat ze even wat anders moesten gaan doen, even een potje voetballen op de parkeerplaats bv.
Dat is gewoon het beleid van de werkgever dan.
Als jij daar geen gebruik van wil maken dan is dat jouw eigen keuze en niet asociaal van degene die dat wel doet.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Maar nu draai je het om, ik vind dat de norm moet zijn dat je je normale pauzes neemt en verder niet, of er moet wat bijzonders aan de hand zijn.
Ik denk dat ervaringen verschillen dan, mijn ervaring is juist dat rokers vaak wel vaker pauzeren.
Ik ben dat eerlijk gezegd niet/amper tegengekomen. Heb zelfs wel eens baantjes gehad waarbij dit helemaal niet mogelijk was. Dus dat je werkdag uit 5 uren werken op locatie bestond en waarbij je niet mocht roken. Terwijl minimaal 30% daarvan roker was (volgens mij meer dan de helft zelfs) en iedereen hier vrede mee had.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:52 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Nogmaals, het was maar een voorbeeldje. Maar het gaat echt om extra pauzes, ik ben dat vaker wel dan niet tegengekomen bij werkgevers.
Om eerlijk te zijn heb ik dat nog nooit gezien, weleens dat iemand snel even heftruck werk ging doen om dan te kunnen roken, maar diegene werd ook teruggefloten dat het niet de bedoeling was te roken ipv te werken op dat moment.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:05 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is het anders als je baas het okay vind, maar dat is het punt, meestal is het niet okay en is het gewoon een gewoonte die erin geslopen is. En in het geval dat je elk uur even wat anders moet doen dan kun je natuurlijk ook gaan roken. Maar de meeste banen zijn daar niet op ingericht en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Wat is er toch steeds dat jullie zo'n punt van die extra pauzes maken? Het is een voorbeeld, niet het enige. Het wordt inderdaad toegelaten, maar dat maakt het niet ineens juist. Ik vind het inderdaad oneerlijk dat mensen extra pauze nemen om een verslaving te voeden terwijl ik doorwerk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:06 schreef Kabolter het volgende:
[..]
[..]
Ik ben dat eerlijk gezegd niet/amper tegengekomen. Heb zelfs wel eens baantjes gehad waarbij dit helemaal niet mogelijk was. Dus dat je werkdag uit 5 uren werken op locatie bestond en waarbij je niet mocht roken. Terwijl minimaal 30% daarvan roker was (volgens mij meer dan de helft zelfs) en iedereen hier vrede mee had.
Je gaat voorbij aan het feit dat dit wordt toegelaten. Waarom moet alles zo zwart-wit zijn. Op welke manier ben jij benadeeld dat andere mensen gaan roken? Waarom moet iedereen gelijk aan jou zijn?Die regel is er gewoon en bij jou op het werk vinden ze dat er ruimte is om deze te versoepelen.
Moet de man/vrouw die geen kinderen krijgt om de 3 jaar 2x zwangerschapsverlof van 16 weken kunnen krijgen omdat het anders niet eerlijk is?
Ik snap je punt, en het is ook vervelend zeker als het gebeurd als het eigenlijk niet kan (drukte, stress weet ik 't). Zelf maak ik het amper mee eigenlijk. Vaste tijden voor pauzesquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:09 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Wat is er toch steeds dat jullie zo'n punt van die extra pauzes maken? Het is een voorbeeld, niet het enige. Het wordt inderdaad toegelaten, maar dat maakt het niet ineens juist. Ik vind het inderdaad oneerlijk dat mensen extra pauze nemen om een verslaving te voeden terwijl ik doorwerk.
Omdat ik dat gewoon niet zie, jij kan het niet juist vinden, maar het is de baas die beleid maakt en als die het best vindt moet je niet zo zeuren en er zelf ook gebruik van maken als je dat wil.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:09 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Wat is er toch steeds dat jullie zo'n punt van die extra pauzes maken? Het is een voorbeeld, niet het enige. Het wordt inderdaad toegelaten, maar dat maakt het niet ineens juist. Ik vind het inderdaad oneerlijk dat mensen extra pauze nemen om een verslaving te voeden terwijl ik doorwerk.
Nou mooi. Dan zijn we daar in ieder geval uit.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:09 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ja maar het is niet eerlijk. Want vanuit haar visie is zij natuurlijk normaal (wat ik vanuit mijzelf ook heb, maar dan in veel minder mate en minder verregaande maatregelen) en zij is de 0-punt. Dus alles wat zij krijgt is normaal en wat andere mensen krijgen/extra krijgen is niet normaal. En tegen niet normaal staat natuurlijk een prijskaartje. Want anders is het niet normaal.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat ik dat gewoon niet zie, jij kan het niet juist vinden, maar het is de baas die beleid maakt en als die het best vindt moet je niet zo zeuren en er zelf ook gebruik van maken als je dat wil.
Wil je dat niet, miep dan niet over mensen die dat wel doen, want beleid weet je...
Waarom ga je dan niet mee even een luchtje scheppen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:09 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Wat een onzin. In het bedrijfsleven beoordelen én belonen ze naar prestatie. Dus als rokers minder goed zouden presteren (wat natuurlijk een fabeltje is) zullen ze minder goed verdienen. Dus maak je niet zo druk...quote:Dus rokers gedragen zich best asociaal door vaker pauze te nemen, anderen met rook op te zadelen en vaker ziek te zijn
Nu nog niet nee. Just wait and seequote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:58 schreef Sqwurb het volgende:
[..]Ik rook dan in t weekend, of iig gwn als ik uitga of aan mn biertje zit en moet
wel eerlijk toegeven dat t dan lastig is om dan te stoppen ja. Maar door de weeks
blijf ik er wel vanaf en ik merk niet echt dat mn longen er heel zwaar onder lijden
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:49 schreef Pipo1234 het volgende:
Ben ik nou zo wereldvreemd of zijn rokers gewoon junks?
Dat doe ik ook. Als ik vrienden over de vloer heb, weet ik bij wie ik wel en niet kan roken. Zo kan een vriendin van mij niet tegen rook en dan zorg ik er ook voor dat ze er geen last van heeft.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:38 schreef Catbert het volgende:Ik rook gewoon lekker af en toe een sigaartje en hou daarbij rekening met anderen en voel me niet in m'n kruis getast omdat dat niet meer binnen mag tegenwoordig.
Zal niet aan het begrip zelf liggen denk ik. Volgens mij bedoelt ie dat hij niet begrijpt dat mensen er niet mee kunnen stoppen. Ik begrijp dat ook niet namelijk. Ik ben in principe een niet-roker, alleen als ik op vakantie ben wil ik nog wel eens een week of 3 flink roken. Het slaat eigenlijk nergens op, maar geeft voor mij gewoon een beetje dat extra vakantie gevoel.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:58 schreef Misan het volgende:
mensen die het begrip verslaving niet begrijpen
Wees blij dat je die associatie niet hebt (of juist wel hebt, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt).quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zal niet aan het begrip zelf liggen denk ik. Volgens mij bedoelt ie dat hij niet begrijpt dat mensen er niet mee kunnen stoppen. Ik begrijp dat ook niet namelijk. Ik ben in principe een niet-roker, alleen als ik op vakantie ben wil ik nog wel eens een week of 3 flink roken. Het slaat eigenlijk nergens op, maar geeft voor mij gewoon een beetje dat extra vakantie gevoel.
Als ik terug ben van vakantie raak ik vervolgens geen peuk meer aan. Dan rook ik weer bijna een jaar niet. Dus in dat opzicht kan ik ook niet begrijpen dat mensen die bijvoorbeeld willen stoppen met roken zeggen dat ze maar niet kunnen stoppen. Wat mij betreft onzin, maar dat is allicht wat makkelijk gezegd.
Kloptquote:Op woensdag 15 juni 2011 00:37 schreef Re het volgende:
Een goede sigaar moet je ook niet inhaleren hè
Geen verslaafde nee.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |