abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:54:55 #201
37769 erodome
Zweefteef
pi_98162072
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:04 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Er zijn veel rookverslaafden die het (in de ogen van niet rokers) vrij asociale gedrag van accepteren en zien als iets normaals. Kijk op de werkvloer naar de collega's die elk uur een peukje doen. Het is half geaccepteerd en daardoor doen rokers dat, want een verslaafde roker moet nu eenmaal elke zoveel tijd Nico en Tine de hand schudden.

Dus rokers gedragen zich best asociaal door vaker pauze te nemen, anderen met rook op te zadelen en vaker ziek te zijn. Maar het is een hele lastige verslaving om weer vanaf te komen, en hoewel het heel stom is om eraan te beginnen denk ik dat je mensen die roken het niet kwalijk moet nemen dat ze verslaafd zijn geraakt. Ik vind wel dat je rokers voor de (financiële) gevolgen mag laten opdraaien, hetzelfde geldt voor mensen die gevaarlijke sporten doen of zoveel eten dat ze heel dik worden.
Ik heb nog nooit een baan gehad waarbij ik speciale extra rookpauze's kreeg, gewoon dan en dan is het pauze en dat voor iedereen.

Bij mijn man werden er wel pauzetjes tussendoor gehouden, maar dat maakte ze alleen maar productiever en gold ook voor de niet rokers, die regelmatig even een bakje koffie gingen halen en daar een pauze van maakte, of met de rokers mee naar buiten gingen.
Heb nog nooit meegemaakt dat de rokersgroep wel pauzetjes mocht nemen en de niet rokers wel.
Dus tja, asociaal, vind het wat ver gaan in bewoordingen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:58:45 #202
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_98162239
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:53 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Hoe kan je sowieso spreken van asociaal gedrag als een grote groep mensen zich schuldig maakt aan dit gedrag en hiervan een meerderheid geen problemen mee heeft als andere mensen dit ook doen?

Het is voor sommige mensen 'niet gewenst'-gedrag. Maar goed, om een statement te maken klinkt het altijd wel lekker. Daarnaast schept meteen een sfeertje en een stereotypering. Een tussenwoning, meerdere auto's voor de deur die vaak harde muziek produceren en waarbij de 3 honden standaard aan de overkant in een speelveldje worden uitgelaten.
Het ligt eraan wat je een grote groep noemt. Ik geloof dat nog geen 30% van de Nederlanders rookt dus in Nederland is het een minderheid.

Als jij dat beeld krijgt bij asociaal dan is dat jouw eigen keuze maar dat is niet wat ik bedoel. Ik vind het asociaal als je 4 keer per dag een extra pauze neemt terwijl ik wel gewoon doorwerk bijvoorbeeld.

Ter verduidelijking: op mijn werk gebeurt dat dus wel, en ook bij vorige banen was het standaard dat mensen tussendoor extra rookpauzes namen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:04:12 #203
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98162477
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:04 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Er zijn veel rookverslaafden die het (in de ogen van niet rokers) vrij asociale gedrag van accepteren en zien als iets normaals. Kijk op de werkvloer naar de collega's die elk uur een peukje doen. Het is half geaccepteerd en daardoor doen rokers dat, want een verslaafde roker moet nu eenmaal elke zoveel tijd Nico en Tine de hand schudden.

Van de arbo moeten we elk uur 5 minuten pauzeren én lopen. Dan zou je ook prima kunnen roken. Er staan bij ons ook genoeg niet rokers bij de koffieautomaat te lullen. En dat is ook niet erg. Werk moet wel leuk blijven, er moet een balans zijn. Dus ik vind dit echt een non issue.

Ik denk dat rokers wel aardig opdraaien voor de finianciele gevolgen?! Rokers vullen een heel groot deel van de staatskas, gaan eerder dood dus minder pensioen etc.

quote:
Dus rokers gedragen zich best asociaal door vaker pauze te nemen, anderen met rook op te zadelen en vaker ziek te zijn. Maar het is een hele lastige verslaving om weer vanaf te komen, en hoewel het heel stom is om eraan te beginnen denk ik dat je mensen die roken het niet kwalijk moet nemen dat ze verslaafd zijn geraakt. Ik vind wel dat je rokers voor de (financiële) gevolgen mag laten opdraaien, hetzelfde geldt voor mensen die gevaarlijke sporten doen of zoveel eten dat ze heel dik worden.
Tsja of mensen die gewoon amateur sporten op zaterdag (zoiets simpels als voetbal) de meeste blessures komen van daar van.
Of mensen die alcohol drinken, te veel suiker eten of heel ongezond.
Of mensen die homo zijn, want die zouden meer kans op hiv kunnen hebben.
Of orthodox christenen want die weigeren te laten inenten.
etc. Bijna ieder mens doet in bepaalde mate dingen die slecht voor hem zijn.
Als je daar mensen financieel op af gaat rekenen, dan ben je niet goed bezig.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:05:10 #204
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98162511
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:09 schreef Techno het volgende:
Ik begrijp niet wat dit topic in R&P doet? :?
Omdat er geen wetenschappelijke basis is voor een verbod.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:06:10 #205
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98162555
Als iedereen zou stoppen met autorijden wanneer een kennis dood zou gaan zou ik alle ruimte hebben..
pi_98162695
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat je een grote groep noemt. Ik geloof dat nog geen 30% van de Nederlanders rookt dus in Nederland is het een minderheid.

Als jij dat beeld krijgt bij asociaal dan is dat jouw eigen keuze maar dat is niet wat ik bedoel. Ik vind het asociaal als je 4 keer per dag een extra pauze neemt terwijl ik wel gewoon doorwerk bijvoorbeeld.

Ter verduidelijking: op mijn werk gebeurt dat dus wel, en ook bij vorige banen was het standaard dat mensen tussendoor extra rookpauzes namen.
tsja. dat is kut voor je en heel oneerlijk. maar dat geeft desondanks jou nog steeds niet het recht om tekeer te gaan tegen alle rokers, aangezien een flink deel van de rokers zich wel prima sociaal opstelt

ik (en ik rook voor het merendeel trouwens electrisch) ga toch ook niet zonder enige gene altijd en overal onder welke situatie dan ook tekeer tegen niet rokers? want iedereen weet toch dat alle niet-rokers een stel zeurende hypocriete zure ex rokers zijn o|O waarom zou ik? wetten daargelaten mogen mensen zelf weten of ze roken of niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:21:30 #207
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98163168
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:09 schreef simmu het volgende:
tsja. dat is kut voor je en heel oneerlijk. maar dat geeft desondanks jou nog steeds niet het recht om tekeer te gaan tegen alle rokers, aangezien een flink deel van de rokers zich wel prima sociaal opstelt
Je was toch 'weg' uit dit topic? En stel je niet zo aan met dit "tekeer gaan" zeg, weer typisch rokers gedrag om maar weer de gebeten hond uit te hangen. Rokers stinken en het is niet meer dan logisch dat je dat als niet-roker vervelend vindt. Iedereen is het er prima mee eens dat gewoon buiten de deur roken een goeie oplossing is. Maarnee, de rokers zijn nog enorm butthurt omdat er binnen niet meer gerookt mag worden :')

quote:
ik (en ik rook voor het merendeel trouwens electrisch) ga toch ook niet zonder enige gene altijd en overal onder welke situatie dan ook tekeer tegen niet rokers?
Alsof niet-rokers dit doen. Dit is toevallig een topic over roken, nogal logisch dat je dan negatieve reacties krijgt.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98163413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:21 schreef Catbert het volgende:

[..]

Je was toch 'weg' uit dit topic? En stel je niet zo aan met dit "tekeer gaan" zeg, weer typisch rokers gedrag om maar weer de gebeten hond uit te hangen. Rokers stinken en het is niet meer dan logisch dat je dat als niet-roker vervelend vindt. Iedereen is het er prima mee eens dat gewoon buiten de deur roken een goeie oplossing is. Maarnee, de rokers zijn nog enorm butthurt omdat er binnen niet meer gerookt mag worden :')

[..]

Alsof niet-rokers dit doen. Dit is toevallig een topic over roken, nogal logisch dat je dan negatieve reacties krijgt.
je hebt helemaal gelijk :)
Mevrouw_voor_jou stelt zich vergeleken met jou keurig netjes op :*
en je vergist je nog in topic ook O-) dat zure van je zal wellicht doorgedrongen zijn in je hersens. dat gebeurt soms
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:27:07 #209
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_98163415
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:09 schreef simmu het volgende:

[..]

ik (en ik rook voor het merendeel trouwens electrisch) ga toch ook niet zonder enige gene altijd en overal onder welke situatie dan ook tekeer tegen niet rokers? want iedereen weet toch dat alle niet-rokers een stel zeurende hypocriete zure ex rokers zijn o|O waarom zou ik? wetten daargelaten mogen mensen zelf weten of ze roken of niet.
Ik weet niet waar je nu helemaal zo over valt, ik ga helemaal niet tekeer. Misschien dat je mijn posts even terug moet lezen en kijken waarop ik reageer? Ik geloof dat ik juist redelijk wat begrip toon voor de gedragingen van rokers.

Nog even kort samengevat begrijp ik heel goed hoe het is om verslaafd te zijn en niet te kunnen of willen stoppen en ik zal iemand daarop echt niet afrekenen. Ik weet hoe moeilijk ik het vond en soms nog vind ervan af te blijven.

Nogmaals, als mensen willen roken prima, maar kom bij mij er niet mee aanzetten dat het de maatschappij niks extra kost, het kost heel wat extra. Daarnaast heb ik al aangegeven dat ik een andere ervaring heb wat betreft roken op de werkvloer, nou was dat maar een voorbeeldje om aan te geven wat voor gewoontes er insluipen.
pi_98163641
quote:

[..]

Ik ken je natuurlijk niet. Maar de kans is erg groot dat het misschien wel een vorm van jaloers gedrag is. Zij gaan wel om pauze en jij niet. Zij werken minder hard/lang dan jij en jullie krijgen nog even veel betaalt ook.

Ik heb namelijk echt niet het idee dat jullie allemaal een paar keer per week over moeten werken hierdoor. Of dat jij een baas bent en het je geld kost. Dus zolang die dit goedkeurt, terwijl hij alle reden heeft om dat niet te doen, dan moet jij niet miepen en misschien ook maar een bakkie halen. Want mocht het daar wel door komen, waar ik sterke vermoedens voor heb, dan is er hierna wel weer wat anders. Iemand is iets vaker ziek, komt altijd net op tijd of een paar minuutjes te laat, etc.

Dat zijn dezelfde mensen die zeuren dat andere mensen punten krijgen op school terwijl ze er in jouw ogen minder voor doen. En dan gaat het niet voor behoud van de kwaliteit van de opleiding. Nee, deze mensen willen altijd dat zij het 0-punt zijn en van hieruit wordt gemeten.

En ja, dat is asociaal gedrag. ;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:37:27 #211
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_98163829
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:32 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ik ken je natuurlijk niet. Maar de kans is erg groot dat het misschien wel een vorm van jaloers gedrag is. Zij gaan wel om pauze en jij niet. Zij werken minder hard/lang dan jij en jullie krijgen nog even veel betaalt ook.

Ik heb namelijk echt niet het idee dat jullie allemaal een paar keer per week over moeten werken hierdoor. Of dat jij een baas bent en het je geld kost. Dus zolang die dit goedkeurt, terwijl hij alle reden heeft om dat niet te doen, dan moet jij niet miepen en misschien ook maar een bakkie halen. Want mocht het daar wel door komen, waar ik sterke vermoedens voor heb, dan is er hierna wel weer wat anders. Iemand is iets vaker ziek, komt altijd net op tijd of een paar minuutjes te laat, etc.

Dat zijn dezelfde mensen die zeuren dat andere mensen punten krijgen op school terwijl ze er in jouw ogen minder voor doen. En dan gaat het niet voor behoud van de kwaliteit van de opleiding. Nee, deze mensen willen altijd dat zij het 0-punt zijn en van hieruit wordt gemeten.

Ik geloof dat je mijn nieuwe post net gemist hebt, dat van die pauzes is maar een voorbeeldje, er zijn meer dingen die rokers doen die ik vervelend/asociaal vind.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:38:09 #212
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98163865
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:32 schreef Kabolter het volgende:

Ik snap niet wat er "asociaal" aan is dat je het oneerlijk vindt dat sommige mensen elk uur ongeveer 10 minuten een peuk aan het roken zijn. Er zijn genoeg werkgevers die het daar ook niet mee eens zijn, is dat dan ook asociaal?

Nogal makkelijk om het op jaloezie te gooien. Iedereen heeft volgens mij wel een gevoel van wat eerlijk is en wat niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:27 schreef simmu het volgende:
je hebt helemaal gelijk :)
Mevrouw_voor_jou stelt zich vergeleken met jou keurig netjes op :*
en je vergist je nog in topic ook O-) dat zure van je zal wellicht doorgedrongen zijn in je hersens. dat gebeurt soms
:')

Ik rook gewoon lekker af en toe een sigaartje en hou daarbij rekening met anderen en voel me niet in m'n kruis getast omdat dat niet meer binnen mag tegenwoordig.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:44:33 #213
37769 erodome
Zweefteef
pi_98164095
quote:

[..]

Maar is het dan niet ook standaart dat de niet rokers bv even een koffiepauze nemen?
Want als het echt zo is dat rokers wel een pauze mogen nemen en jij niet is dat idd een beetje aso.

Kijk, als jij geen gebruik maakt van de mogelijkheid om even een pauze te nemen dan is er weinig asociaals aan, dan is dat gewoon je eigen keuze, maar is die mogelijkheid er niet dan is het oneerlijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98164283
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:38 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik snap niet wat er "asociaal" aan is dat je het oneerlijk vindt dat sommige mensen elk uur ongeveer 10 minuten een peuk aan het roken zijn. Er zijn genoeg werkgevers die het daar ook niet mee eens zijn, is dat dan ook asociaal?

Nogal makkelijk om het op jaloezie te gooien. Iedereen heeft volgens mij wel een gevoel van wat eerlijk is en wat niet.

[..]

:')

Ik rook gewoon lekker af en toe een sigaartje en hou daarbij rekening met anderen en voel me niet in m'n kruis getast omdat dat niet meer binnen mag tegenwoordig.
Leer mij die mensen kennen.

Er is altijd wel wat bij die gedachte. En zulk soort mensen smullen als er aan de andere kant van het gebouw een rookruimte wordt geopend of dat ze buiten moeten roken. Ik ben nooit ziek, maar toevallig zijn het altijd die mensen die hun mond opentrekken als iemand een dagje ziek is (wat ik dus mee krijg omdat ik nooit ziek ben). En dan niet alleen maar lullen over het ziek zijn, maar dan komen er ineens nog tig verwijten. En de volgende dag weer lekker lief zijn en geniepig vol 'begrip' vragen of het alweer beter gaat.

Zulke mensen, vol van frustratie zodat ze zogenaamd dat wat eerlijk en recht is verdedigen zijn de meest schijnheilige personen. Die willen helemaal geen kostenbesparing. Die gebruiken dat alleen maar op een slinkse en achter de ellebogen manier om de bevestiging te geven en te vinden dat dat wat zij doen goed is/beter is. En dat hier best wat tegenover mag staan. Zij krijgen niks meer, dus laat die rokers dan maar minder krijgen.

Zolang de baas er niks van zegt dan kun je er wel op aan dat hij dat niet merkt of dat de kostenbesparing minimaal is. En anders kun je blij zijn, anders was er vast wel weer een baantje verloren gegaan als je met 6 of meer rokers op een afdeling werkt.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:52:07 #215
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_98164342
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar is het dan niet ook standaart dat de niet rokers bv even een koffiepauze nemen?
Want als het echt zo is dat rokers wel een pauze mogen nemen en jij niet is dat idd een beetje aso.

Kijk, als jij geen gebruik maakt van de mogelijkheid om even een pauze te nemen dan is er weinig asociaals aan, dan is dat gewoon je eigen keuze, maar is die mogelijkheid er niet dan is het oneerlijk.
Nogmaals, het was maar een voorbeeldje. Maar het gaat echt om extra pauzes, ik ben dat vaker wel dan niet tegengekomen bij werkgevers.
pi_98164432
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:27 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je nu helemaal zo over valt, ik ga helemaal niet tekeer. Misschien dat je mijn posts even terug moet lezen en kijken waarop ik reageer? Ik geloof dat ik juist redelijk wat begrip toon voor de gedragingen van rokers.

Nog even kort samengevat begrijp ik heel goed hoe het is om verslaafd te zijn en niet te kunnen of willen stoppen en ik zal iemand daarop echt niet afrekenen. Ik weet hoe moeilijk ik het vond en soms nog vind ervan af te blijven.

Nogmaals, als mensen willen roken prima, maar kom bij mij er niet mee aanzetten dat het de maatschappij niks extra kost, het kost heel wat extra. Daarnaast heb ik al aangegeven dat ik een andere ervaring heb wat betreft roken op de werkvloer, nou was dat maar een voorbeeldje om aan te geven wat voor gewoontes er insluipen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:37 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik geloof dat je mijn nieuwe post net gemist hebt, dat van die pauzes is maar een voorbeeldje, er zijn meer dingen die rokers doen die ik vervelend/asociaal vind.
ik zal dingen even samenvatten, dat scheelt in de discussie :)

rokers zijn vies. rokers zijn parasieten van de maatschappij. rokers stinken. rokers zijn slap. rokers zijn asociaal. rokers werken minder. rokers.... naja. u krijgt het idee vast wel.

30% van de maatschappij wordt op een niet bepaald beleefde manier op deze manier weggezet. ongeacht of alle rokers 'zo' zijn of niet. tsja. dan kan ik nog wel eens fel worden ja. sjees, zelfs over pvv'ers wordt nog genuanceerder gedacht :X
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:57:55 #217
37769 erodome
Zweefteef
pi_98164538
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:52 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Nogmaals, het was maar een voorbeeldje. Maar het gaat echt om extra pauzes, ik ben dat vaker wel dan niet tegengekomen bij werkgevers.
Dat er moeilijk werd gedaan als jij als niet roker ook een extra pauze nam?
Dat jij niet even bij het koffie apperaat mocht kletsen of even met de rokers mee naar buiten mocht?

Dat lijkt me echt best wel sterk dat dat zoveel voorkomt, ik ben het nog nooit tegengekomen eigenlijk.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:58:24 #218
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_98164557
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:54 schreef simmu het volgende:

[..]

[..]

ik zal dingen even samenvatten, dat scheelt in de discussie :)

rokers zijn vies. rokers zijn parasieten van de maatschappij. rokers stinken. rokers zijn slap. rokers zijn asociaal. rokers werken minder. rokers.... naja. u krijgt het idee vast wel.

30% van de maatschappij wordt op een niet bepaald beleefde manier op deze manier weggezet. ongeacht of alle rokers 'zo' zijn of niet. tsja. dan kan ik nog wel eens fel worden ja. sjees, zelfs over pvv'ers wordt nog genuanceerder gedacht :X
Jij ziet echt spoken. Ga eens ff lekker afkoelen.
Onder het genot van een sigaretje misschien? ;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:00:47 #219
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_98164651
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat er moeilijk werd gedaan als jij als niet roker ook een extra pauze nam?
Dat jij niet even bij het koffie apperaat mocht kletsen of even met de rokers mee naar buiten mocht?

Dat lijkt me echt best wel sterk dat dat zoveel voorkomt, ik ben het nog nooit tegengekomen eigenlijk.
Maar nu draai je het om, ik vind dat de norm moet zijn dat je je normale pauzes neemt en verder niet, of er moet wat bijzonders aan de hand zijn.

Ik denk dat ervaringen verschillen dan, mijn ervaring is juist dat rokers vaak wel vaker pauzeren.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:02:47 #220
37769 erodome
Zweefteef
pi_98164719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Maar nu draai je het om, ik vind dat de norm moet zijn dat je je normale pauzes neemt en verder niet, of er moet wat bijzonders aan de hand zijn.

Ik denk dat ervaringen verschillen dan, mijn ervaring is juist dat rokers vaak wel vaker pauzeren.
Ik draai het helemaal niet om, er zijn gewoon verschillende manieren, de ene baas vindt pauze's tussendoor ok, de ander heeft vaste pauze's, er is bar weinig asociaal of oneerlijk aan als dat voor iedereen geld.

Ik weet dat bij dat denkwerk wat mijn man deed mensen zelfs gezegd werd dat ze even wat anders moesten gaan doen, even een potje voetballen op de parkeerplaats bv.
Dat is gewoon het beleid van de werkgever dan.
Als jij daar geen gebruik van wil maken dan is dat jouw eigen keuze en niet asociaal van degene die dat wel doet.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:05:26 #221
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_98164817
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik draai het helemaal niet om, er zijn gewoon verschillende manieren, de ene baas vindt pauze's tussendoor ok, de ander heeft vaste pauze's, er is bar weinig asociaal of oneerlijk aan als dat voor iedereen geld.

Ik weet dat bij dat denkwerk wat mijn man deed mensen zelfs gezegd werd dat ze even wat anders moesten gaan doen, even een potje voetballen op de parkeerplaats bv.
Dat is gewoon het beleid van de werkgever dan.
Als jij daar geen gebruik van wil maken dan is dat jouw eigen keuze en niet asociaal van degene die dat wel doet.
Ja natuurlijk is het anders als je baas het okay vind, maar dat is het punt, meestal is het niet okay en is het gewoon een gewoonte die erin geslopen is. En in het geval dat je elk uur even wat anders moet doen dan kun je natuurlijk ook gaan roken. Maar de meeste banen zijn daar niet op ingericht en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
pi_98164840
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:00 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:52 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik ben dat eerlijk gezegd niet/amper tegengekomen. Heb zelfs wel eens baantjes gehad waarbij dit helemaal niet mogelijk was. Dus dat je werkdag uit 5 uren werken op locatie bestond en waarbij je niet mocht roken. Terwijl minimaal 30% daarvan roker was (volgens mij meer dan de helft zelfs) en iedereen hier vrede mee had.

Je gaat voorbij aan het feit dat dit wordt toegelaten. Waarom moet alles zo zwart-wit zijn. Op welke manier ben jij benadeeld dat andere mensen gaan roken? Waarom moet iedereen gelijk aan jou zijn?Die regel is er gewoon en bij jou op het werk vinden ze dat er ruimte is om deze te versoepelen.

Moet de man/vrouw die geen kinderen krijgt om de 3 jaar 2x zwangerschapsverlof van 16 weken kunnen krijgen omdat het anders niet eerlijk is?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:09:48 #223
37769 erodome
Zweefteef
pi_98164957
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:05 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ja natuurlijk is het anders als je baas het okay vind, maar dat is het punt, meestal is het niet okay en is het gewoon een gewoonte die erin geslopen is. En in het geval dat je elk uur even wat anders moet doen dan kun je natuurlijk ook gaan roken. Maar de meeste banen zijn daar niet op ingericht en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Om eerlijk te zijn heb ik dat nog nooit gezien, weleens dat iemand snel even heftruck werk ging doen om dan te kunnen roken, maar diegene werd ook teruggefloten dat het niet de bedoeling was te roken ipv te werken op dat moment.

Ik ken alleen bazen die het prima vinden(ook als de niet roker even een pauze neemt) of gewoon vaste pauze's voor iedereen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:09:57 #224
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_98164960
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:06 schreef Kabolter het volgende:

[..]

[..]

Ik ben dat eerlijk gezegd niet/amper tegengekomen. Heb zelfs wel eens baantjes gehad waarbij dit helemaal niet mogelijk was. Dus dat je werkdag uit 5 uren werken op locatie bestond en waarbij je niet mocht roken. Terwijl minimaal 30% daarvan roker was (volgens mij meer dan de helft zelfs) en iedereen hier vrede mee had.

Je gaat voorbij aan het feit dat dit wordt toegelaten. Waarom moet alles zo zwart-wit zijn. Op welke manier ben jij benadeeld dat andere mensen gaan roken? Waarom moet iedereen gelijk aan jou zijn?Die regel is er gewoon en bij jou op het werk vinden ze dat er ruimte is om deze te versoepelen.

Moet de man/vrouw die geen kinderen krijgt om de 3 jaar 2x zwangerschapsverlof van 16 weken kunnen krijgen omdat het anders niet eerlijk is?
Wat is er toch steeds dat jullie zo'n punt van die extra pauzes maken? Het is een voorbeeld, niet het enige. Het wordt inderdaad toegelaten, maar dat maakt het niet ineens juist. Ik vind het inderdaad oneerlijk dat mensen extra pauze nemen om een verslaving te voeden terwijl ik doorwerk.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:12:45 #225
347320 Velma
nerdy vamp
pi_98165035
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:09 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Wat is er toch steeds dat jullie zo'n punt van die extra pauzes maken? Het is een voorbeeld, niet het enige. Het wordt inderdaad toegelaten, maar dat maakt het niet ineens juist. Ik vind het inderdaad oneerlijk dat mensen extra pauze nemen om een verslaving te voeden terwijl ik doorwerk.
Ik snap je punt, en het is ook vervelend zeker als het gebeurd als het eigenlijk niet kan (drukte, stress weet ik 't). Zelf maak ik het amper mee eigenlijk. Vaste tijden voor pauzes :) En als rokers een extra pauze nemen neem ik die ook :P
I lost my glasses again
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')