abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:14:49 #226
37769 erodome
Zweefteef
pi_98165102
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:09 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Wat is er toch steeds dat jullie zo'n punt van die extra pauzes maken? Het is een voorbeeld, niet het enige. Het wordt inderdaad toegelaten, maar dat maakt het niet ineens juist. Ik vind het inderdaad oneerlijk dat mensen extra pauze nemen om een verslaving te voeden terwijl ik doorwerk.
Omdat ik dat gewoon niet zie, jij kan het niet juist vinden, maar het is de baas die beleid maakt en als die het best vindt moet je niet zo zeuren en er zelf ook gebruik van maken als je dat wil.
Wil je dat niet, miep dan niet over mensen die dat wel doen, want beleid weet je...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98165169
quote:

[..]

Wat is er toch steeds dat jullie zo'n punt van die extra pauzes maken? Het is een voorbeeld, niet het enige. Het wordt inderdaad toegelaten, maar dat maakt het niet ineens juist. Ik vind het inderdaad oneerlijk dat mensen extra pauze nemen om een verslaving te voeden terwijl ik doorwerk.
Nou mooi. Dan zijn we daar in ieder geval uit.
Het komt al amper voor en die keren dat het wel voor komt is het niet eerlijk omdat alles gelijk moet zijn. Dat is het nooit.

Mijn ervaring is dat die mensen die dat stellen altijd wel wat te zeuren hebben. Die willen zelf niet meer krijgen. Die willen dat die andere mensen minder krijgen. En bijna altijd komt dat voort uit frustratie. En ja, dat kan best ziekelijk zijn. Dus geniet van die 6 personen die roken, lach eens lief naar ze. Misschien heb je door hun wel die baan.

En mocht het zo ver komen en je bent even productief op de tijden dat er gewerkt wordt dan behoud jij misschien wel je baan en één van hun niet. Al kan ik mij dat niet voorstellen als je even gefrustreerd over komt op het werk als hier. Dat is namelijk ook niet bevorderlijk voor de werksfeer.

En ik heb ook niet het idee dat ik die andere frustraties serieus moet nemen, want je vindt vanzelf wel weer een frustratie om de rokers te bestempelen. Misschien is de volgende wel dat je bij een benzinepomp langer moet wachten omdat iemand alleen maar rookwaar koopt.
pi_98165249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat ik dat gewoon niet zie, jij kan het niet juist vinden, maar het is de baas die beleid maakt en als die het best vindt moet je niet zo zeuren en er zelf ook gebruik van maken als je dat wil.
Wil je dat niet, miep dan niet over mensen die dat wel doen, want beleid weet je...
Ja maar het is niet eerlijk. Want vanuit haar visie is zij natuurlijk normaal (wat ik vanuit mijzelf ook heb, maar dan in veel minder mate en minder verregaande maatregelen) en zij is de 0-punt. Dus alles wat zij krijgt is normaal en wat andere mensen krijgen/extra krijgen is niet normaal. En tegen niet normaal staat natuurlijk een prijskaartje. Want anders is het niet normaal.
pi_98165475
quote:

[..]

Waarom ga je dan niet mee even een luchtje scheppen?
Gewoon even relaxen terwijl de rokers roken?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:31:19 #230
32402 s0k
..............................
pi_98165780
Generaliserend kuttopic.
..................................................................................................................................................
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:42:38 #231
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_98166241
quote:
Dus rokers gedragen zich best asociaal door vaker pauze te nemen, anderen met rook op te zadelen en vaker ziek te zijn
Wat een onzin. In het bedrijfsleven beoordelen én belonen ze naar prestatie. Dus als rokers minder goed zouden presteren (wat natuurlijk een fabeltje is) zullen ze minder goed verdienen. Dus maak je niet zo druk...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:44:48 #232
177810 Evenveel
en niet minder
pi_98166327
Roken is net zo lekker als te kleine schoenen aan het einde van de dag uittrekken.

Is wat voor te zeggen natuurlijk... Ware het niet dat niet-rokers gewoon de hele dag geen last hebben van te kleine schoenen.

Ik ben ex-roker. Ben nu 7 maanden gestopt en nog geen moment spijt gehad. Ben meteen gestopt toen ik bovenstaande doorhad en heb niet meer teruggekeken.
Doei.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:58:12 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98166858
Het wordt niet weer zo'n topic he?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_98168230
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:58 schreef Sqwurb het volgende:

[..]Ik rook dan in t weekend, of iig gwn als ik uitga of aan mn biertje zit en moet
wel eerlijk toegeven dat t dan lastig is om dan te stoppen ja. Maar door de weeks
blijf ik er wel vanaf en ik merk niet echt dat mn longen er heel zwaar onder lijden
:)
Nu nog niet nee. Just wait and see
pi_98168601
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:49 schreef Pipo1234 het volgende:
Ben ik nou zo wereldvreemd of zijn rokers gewoon junks?
:Y 2e optie
pi_98175386
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:38 schreef Catbert het volgende:Ik rook gewoon lekker af en toe een sigaartje en hou daarbij rekening met anderen en voel me niet in m'n kruis getast omdat dat niet meer binnen mag tegenwoordig.
Dat doe ik ook. Als ik vrienden over de vloer heb, weet ik bij wie ik wel en niet kan roken. Zo kan een vriendin van mij niet tegen rook en dan zorg ik er ook voor dat ze er geen last van heeft.
signatuurloos
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:04:32 #237
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_98178050
Geneuzel over roken, leven en laten leven is de juiste vuistregel hierbij. Daarbij wordt er steeds meer genuanceerd over het ''gigantische verband tussen roken en long(kanker).

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 14-06-2011 22:51:28 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_98178792
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:58 schreef Misan het volgende:
mensen die het begrip verslaving niet begrijpen :')
Zal niet aan het begrip zelf liggen denk ik. Volgens mij bedoelt ie dat hij niet begrijpt dat mensen er niet mee kunnen stoppen. Ik begrijp dat ook niet namelijk. Ik ben in principe een niet-roker, alleen als ik op vakantie ben wil ik nog wel eens een week of 3 flink roken. Het slaat eigenlijk nergens op, maar geeft voor mij gewoon een beetje dat extra vakantie gevoel.

Als ik terug ben van vakantie raak ik vervolgens geen peuk meer aan. Dan rook ik weer bijna een jaar niet. Dus in dat opzicht kan ik ook niet begrijpen dat mensen die bijvoorbeeld willen stoppen met roken zeggen dat ze maar niet kunnen stoppen. Wat mij betreft onzin, maar dat is allicht wat makkelijk gezegd.
pi_98183477
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Zal niet aan het begrip zelf liggen denk ik. Volgens mij bedoelt ie dat hij niet begrijpt dat mensen er niet mee kunnen stoppen. Ik begrijp dat ook niet namelijk. Ik ben in principe een niet-roker, alleen als ik op vakantie ben wil ik nog wel eens een week of 3 flink roken. Het slaat eigenlijk nergens op, maar geeft voor mij gewoon een beetje dat extra vakantie gevoel.

Als ik terug ben van vakantie raak ik vervolgens geen peuk meer aan. Dan rook ik weer bijna een jaar niet. Dus in dat opzicht kan ik ook niet begrijpen dat mensen die bijvoorbeeld willen stoppen met roken zeggen dat ze maar niet kunnen stoppen. Wat mij betreft onzin, maar dat is allicht wat makkelijk gezegd.
Wees blij dat je die associatie niet hebt (of juist wel hebt, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt).
Eén van de dingen die roken verslavend maakt is dat je het onbewust weeft in je leven. Klinkt zweverig, maar is het niet. Jij hebt in het dagelijks leven geen associatie met roken. Zo zijn er ook mensen die dat niet hebben bij werk. Die roken net daarvoor en als ze weer naar huis gaan. Gaan ze een paar keer voor de bijl dan roken ze op het werk vaak ook meer dan één.

Laat mensen de momenten van roken opnoemen en ze noemen allemaal momenten op waarbij roken fijn is. Dit kan door een fijne gebeurtenis zijn die hand in hand met roken gaat, maar ook doordat er een lange periode tussen het roken zit. Bijvoorbeeld met pauzes. :P Een echte roker zal het denk ik ook fijner vinden om die dingen opgedrongen te krijgen, als hij maar niet het idee heeft dat ie wordt gepusht. Je wordt namelijk erg gaar van roken als er geen rem op zit en je de ene na de andere opsteekt.

Daarnaast is alcohol een verhaal apart. Op de één of andere manier zorgt alcohol ervoor dat nicotine de hersenen niet kan trakteren op een voltreffer. Daarom zullen de sigaretten stuk voor stuk als een toevoeging aanvoelen doordat er amper een 'volzalig' gevoel optreedt.
pi_98184510
Als ik de posts van pipo lees dan denk ik alleen maar :') en ga er niet eens op reageren
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_98186067
Ben ik een roker? Strikt genomen wel.

4-6x / jaar steek ik een sigaar op, en wat meer sigaren met Oud & Nieuw. Ben ermee begonnen toen tijdens mn 20er jaren wat mensen ook sigaren gingen roken, was een beetje een tijdelijke trend.

Maar dat is dus 4-6x /jaar en eigenlijk vraag ik mijzelf ook af waarom en daar heb ik maar 1 antwoord op. De combinatie sigaar/bier tintelt wel lekker op je lippen. Meer ook niet, want van inhaleren krijg ik nog steeds een megablaftyfus bui. Volgend jaar ga ik geen sigaar meer opsteken, het bier is voldoende en ik neem wel een aansteeklont.

Wel veel rokers onder mn kring van intimi, waaronder mn Pa. Die laatste is een zware, zware shag roker. Die heeft dus kanker maar gewoon doorpaffen natuurlijk. Afkickpogingen zijn mislukt in het verleden met smoezen van "Waarom zou ik leuke dingen kwijt raken in mijn leven?" tot " Ik ben gewoon verslaafd en kan niet stoppen, dus doe ik ook niet."

Top 5 redenen (in willekeurige volgorde) om te (beginnen) met roken:
1)Ik doe het voor de gezelligheid.
2)Het is zo lekker.
3)Een sigaretje en dan ben ik minder gestresst
4)Het is een gewoonte.
5)Zonder sigaret weet ik mij in het openbaar geen houding te geven.

Top 5 redenen om niet te stoppen of weer te roken
1)Ik ga nu toch niet dood, als ik straks wat heb, stop ik.
2)Ik heb nu teveel stress, geen goed stopmoment
3)Als ik rokers zie krijg ik weer zin. Ik ga binnenkort naar Ijsland, dus weinig volk en dan stop ik zo!
4)Ja mijn vriendje begon weer te roken, en tsja dan doe je gezellig mee he? We stoppen later wel weer.
5)Stoppen heeft geen zin, dan krijg ik teveel afkickverschijnselen. Ik heb geen zin daarvoor bij de dokter te lopen, doe ik later wel.

Ik denk dat de vraag van TS nu wel beantwoord is?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:37:26 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98186115
Een goede sigaar moet je ook niet inhaleren hè
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_98186161
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:37 schreef Re het volgende:
Een goede sigaar moet je ook niet inhaleren hè
Klopt
pi_98186383
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Klopt
Jij bent ook geen roker.
pi_98186919
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:45 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jij bent ook geen roker.
Geen verslaafde nee.

Zodra je een sigaret rookt, ben je op dat moment een roker.

Duh...

(of een sigaar/ pijp for that matter)
pi_98188261
Ik kachel al vanaf da ik 12 was jongen merk er niks van en dood gaan we toch wel, Als iemand er last van heb dan paf ik wel buiten de deur. En kanker komt weinig voor in de familie dus ik maak me weinig zurgen heur.
pi_98188323
die stank die er rond veel mensen die roken hangt :W
pi_98189649
heerlijk hoe genuanceerd en openminded men hier op fok altijd is als het over roken gaat. _O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_98190026
Ok stel: Ik ben eigen baas en de enige hier die rookt... Oftewel voor de rest rook ik buiten. Moet ik iedereen nu salaris mindering geven omdat ik minder productief ben of zal ik gewoon allemaal rokers aannemen zodat we lekker met zn allen binnen kunnen paffen :D
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:53:01 #250
240618 Micson
The lonely stoner
pi_98193438
TS rookt niet, drinkt geen alcohol en geen koffie? :')

Eeuwig gezeik over roken :r

Ikzelf rook met het uitgaan, omdat ik het altijd wel even relaxed vind om met vrienden naar buiten te gaan en daar in de de frisse lucht een peukje te doen. Ik heb geen enkele behoefte om hiermee te stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')