Stelletje oplichters. Natuurlijk moet dan de hoogte veranderen in de maand mei, omdat ik met hetzelfde geld niet 1 maand, maar bijna 7 weken moet doen. Moet ik soms 13 dagen binnen blijven en niet eten en drinken?quote:Pas heeft u van ons een brief ontvangen over het moment waarop wij uw uitkering betalen. Dat moment verandert. Vanaf juni 2011 betalen wij uw uitkering voortaan rond de 23e van de maand.
Wat betekent dit voor u?
In de maand juni moet u ongeveer 8 dagen [is niet waar, het is 13 dagen. N.v.d.redactie] langer wachten op uw uitkering. De hoogte van uw uitkering verandert niet. Uw uitkering geldt namelijk altijd voor de periode van de eerste tot en met een laatste dag van de maand.
Ik ben FOK!ker is dat niet genoeg?quote:Op maandag 13 juni 2011 04:56 schreef hugecooll het volgende:
En wat is er mis met je waardoor je WAJONG krijgt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tsja, die vinden dat ik vaker naar de huisarts moet gaan, maar die gast doet gewoon niet, heeft teveel patiënten en daardoor geen tijd.quote:Op maandag 13 juni 2011 05:00 schreef Ikbenserieus het volgende:
Ik word al lui als ik dit soort topics over uitkeringen lees.![]()
TS moet trouwens gewoon aan het werk, want zullen je ouders hier wel niet van zeggen.![]()
quote:Op maandag 13 juni 2011 05:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben FOK!ker is dat niet genoeg?![]()
Serieus:'T kan altijd nog erger, aan je reacties te lezen ben je een begaafd persoon. Daar geef ik meer om dan een baantje wel of een baantje niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef hem je morgen wel terug.
Je bent te laat. Je had dit voor 2010 moeten doen. Nu is de instroom zeer beperkt.quote:Op maandag 13 juni 2011 05:03 schreef KevinMalone het volgende:
Hoe zorg ik dat ik in aanmerking kom voor Wajong? Of kan ik al een gewone uitkering krijgen? Ben 19 trouwens? Volgens mij ben ik ook aardig ziek.
ik snap het niet...quote:Op maandag 13 juni 2011 05:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Je bent te laat. Je had dit voor 2010 moeten doen. Nu is de instroom zeer beperkt.
Officieel kom je na 52 weken in de ziektewet in aanmerking voor een WAO. Succes.
Dank je. Maar geen werkgever zit op mensen zoals mij te wachten. Alleen achter de pc gaat het wel goed. Maar ik ben ook erg idealistisch en kom snel in gewetensnood. Het lukt me niet loyaal te blijven aan een werkgever als ik merk dat die werkgever dingen doet die gemeen zijn.quote:Op maandag 13 juni 2011 05:04 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
'T kan altijd nog erger, aan je reacties te lezen ben je een begaafd persoon. Daar geef ik meer om dan een baantje wel of een baantje niet.
Zó erg? Misschien een idee om er over na te denken om je wat minder idealistisch in te stellen qua beroepsbezigheid. Gewoon met het heldere verstand na denken hoe het gaat in de huidige maatschappij en dan vooral in de beroepssector, en dan kun je heel makkelijk zelf bepalen dat alles niet als ''rozengeur & manenschijn'' is, maar je ook aan te passen aan de ''harde realiteit''quote:Op maandag 13 juni 2011 05:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dank je. Maar geen werkgever zit op mensen zoals mij te wachten. Alleen achter de pc gaat het wel goed. Maar ik ben ook erg idealistisch en kom snel in gewetensnood. Het lukt me niet loyaal te blijven aan een werkgever als ik merk dat die werkgever dingen doet die gemeen zijn.
http://www.uwv.nl/wajong/(...)en_via_internet.aspxquote:
Normale uitkering kan ik pas met 23 jaar krijgen lees ik en ik ben niet ziek volgens medici, dus wajong zit er niet in.quote:Op maandag 13 juni 2011 05:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
http://www.uwv.nl/wajong/(...)en_via_internet.aspx
hier kan je het aanvragen of bellen met uwv: 0900-9294 of als je geen geld hebt voor 0900 nummers: 088 8982001
Je zou niet de eerste zijn die zich een uitkering in faketquote:Op maandag 13 juni 2011 05:16 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Normale uitkering kan ik pas met 23 jaar krijgen lees ik en ik ben niet ziek volgens medici, dus wajong zit er niet in.
Snap geen kut van al die subsidies, als ze mij gewoon meer per uur betalen dan fix ik het zelf allemaal wel.quote:Op maandag 13 juni 2011 05:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je zou niet de eerste zijn die zich een uitkering in faket
Misschien is een PGB iets voor jou!
Nog nooit van gehoord, maar heb je er iets aan als je gewoon studerende bent?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 26 april 2011 19:51 schreef Allessio het volgende:
KevinMalone is een eindbaas dat wel
Op maandag 30 mei 2011 19:00 schreef RickoKun het volgende:
Kevin's Oma is bazin!
Je ligt nog niet in bed!quote:Op maandag 13 juni 2011 05:35 schreef KevinMalone het volgende:
Ik moet trouwens nog inhoudelijk reageren op dit/deze topic en dan laat ik het hierbij.
Dat is kut voor je TS, hopelijk red je het!
quote:Op maandag 13 juni 2011 05:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben FOK!ker is dat niet genoeg?![]()
Serieus:Gezien je posts in het pedo topic en ben ik over het psychische gedeelte niet verbaasd. Dat je voor de rest van je leven in dat kutdorp in Friesland opgesloten mag blijvenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Terecht.quote:Op maandag 13 juni 2011 09:10 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Nog erger is dat over een uitkering weer belasting wordt ingehouden.
Ik geloof dat je ook de kans hebt gehad om een voorschot te vragen om die 2 weken te overbruggen. Ook had je wat van je vakantiegeld kunnen reserveren. Maar goed, het verleggen van de uitbetaling met 2 weken levert dit jaar al een enorme besparing op. Ik vermoed dan ook dat dat de achterliggende gedachte was.quote:Op maandag 13 juni 2011 04:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb zoals half Nederland een WAJONG, vroeger werkte ik wel, maar uitkering is beter genieten, jeweettog.
Oke dan!
Maar die zemmels van een UWV gaan nu ineens mijn uitkering bijna 2 weken later storten. Ik citeer deze oplichters:
[..]
Stelletje oplichters. Natuurlijk moet dan de hoogte veranderen in de maand mei, omdat ik met hetzelfde geld niet 1 maand, maar bijna 7 weken moet doen. Moet ik soms 13 dagen binnen blijven en niet eten en drinken?![]()
En ik wilde nu juist meer naar buiten gaan, mooi weer en zo en de hele dag trollen op FOK! gaat ook vervelen.![]()
Ik zou er bijna van gaan werken.
Oh ik weet er alles van, heb de gids voor sociale zekerheden hier naast me liggen. 204 pagina´s met gratis geldquote:
Neu, studiematriaalquote:Op maandag 13 juni 2011 09:29 schreef hugecooll het volgende:
De bijzondere bijstands- en minimagids!
Allerlei grappen die je van de gemeente kan krijgen
Meen je dat echt?quote:Op maandag 13 juni 2011 09:03 schreef hugecooll het volgende:
Trouwens, je hebt ook je vakantiegeld al gekregen, dus die paar daagjes wachten zal wel meevallen
Ik ga nog liever weer plee's soppen.quote:Op maandag 13 juni 2011 09:47 schreef hugecooll het volgende:
Ah, ik dacht dat je snode plannen hadmaar je bedoelde echt materiaal voor een studie
Snode plannenquote:Op maandag 13 juni 2011 09:47 schreef hugecooll het volgende:
Ah, ik dacht dat je snode plannen hadmaar je bedoelde echt materiaal voor een studie
deze user kilt de TS slotje kan er opquote:Op maandag 13 juni 2011 08:49 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Gezien je posts in het pedo topic en ben ik over het psychische gedeelte niet verbaasd. Dat je voor de rest van je leven in dat kutdorp in Friesland opgesloten mag blijven
Die hoogte in Mei kan dus veranderen omdat er duidelijk is gesteld dat je een voorschot kon aanvragen, ga dus nu niet zielig lopen doen omdat je zelf je zaken niet voor elkaar hebt.quote:Op maandag 13 juni 2011 04:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb zoals half Nederland een WAJONG, vroeger werkte ik wel, maar uitkering is beter genieten, jeweettog.
Oke dan!
Maar die zemmels van een UWV gaan nu ineens mijn uitkering bijna 2 weken later storten. Ik citeer deze oplichters:
[..]
Stelletje oplichters. Natuurlijk moet dan de hoogte veranderen in de maand mei, omdat ik met hetzelfde geld niet 1 maand, maar bijna 7 weken moet doen. Moet ik soms 13 dagen binnen blijven en niet eten en drinken?![]()
En ik wilde nu juist meer naar buiten gaan, mooi weer en zo en de hele dag trollen op FOK! gaat ook vervelen.![]()
wat is dat nou voor onzinquote:Op maandag 13 juni 2011 13:44 schreef Shispeed het volgende:
no offence hoor TS, maar als je de hele dag kan zitten spammen of FOK!, dan kun je toch ook gewoon een lichte kantoorbaan aan (eventueel parttime)
Als ze daar nou eens 200% van makenquote:Op maandag 13 juni 2011 09:10 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Nog erger is dat over een uitkering weer belasting wordt ingehouden.
Dat is echt een gigantisch verschil.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:44 schreef Shispeed het volgende:
no offence hoor TS, maar als je de hele dag kan zitten spammen of FOK!, dan kun je toch ook gewoon een lichte kantoorbaan aan (eventueel parttime)
Omdat je een KUT MENTALITEIT hebt. Op mijn school lopen mensen die slechthorend zijn, blind zijn en slecht ter been. Die mensen kunnen gewoon studeren.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:02 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is echt een gigantisch verschil.
En niet alle mensen met een uitkering zijn lui.
Ik heb een uitkering, maar zou niets liever willen dan studeren en werken.
Maar dat kan ik gewoon niet.
Krijg de klere.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat je een KUT MENTALITEIT hebt. Op mijn school lopen mensen die slechthorend zijn, blind zijn en slecht ter been. Die mensen kunnen gewoon studeren.
Jij hebt een mentaliteitsprobleem
quote:Op maandag 13 juni 2011 15:57 schreef VanPikkesteijn. het volgende:
TS kan prima hele dagen achter de computer zitten dus moet gewoon kappen met zeiken en aan het werk.
"Ik ben te idealistisch ingesteld om te werken"Flikker toch op man, met je gejank.
Zijn jullie nou echt zo achterlijk, of lijkt dat maar zo?quote:Op maandag 13 juni 2011 16:00 schreef Garisson72 het volgende:
Ik kan niet werken want dan raak ik in gewetensnood, maar ik kan wel prima mijn handje ophouden en geen ene kutflikker uitvoeren.. Fuckin' priceless.
Doe dat dan ook? hoeven wij weer 1 pool/Roemeen minder te laten deporteren naar Nederland.quote:Op maandag 13 juni 2011 04:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Oke dan!
[..]
Nee , rot zelf op. Jij denkt al dat je het niet kan omdat je zielig bent. Echt wat een mentaliteit. Als je je er nou gewoon even lekker op stort met de gedachte : IK KAN DIT. Moet je eens kijken wat er dan gebeurd. ik heb trouwens lang genoeg tussen de autisten, mongolen, adhd'rs en weet ik wat voor andere klachten die gasten hadden, maar die stonden wel gewoon te zweten om hun centjes te verdienen hoor. Jij wil gewoon niet, anders had je al een baan.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:50 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Krijg de klere.
Ik heb heel veel psychiatrische problemen, en werken is dus onmogelijk.
Studeren ook.
Lichamelijke problemen zijn heel iets anders dan geestelijke problemen.
Idioot.
Nee, het is de 5e post van de TS in dit topic. Hij zegt het daar letterlijk. Voortaan even wat beter lezen voordat je begint te roepen dat wij achterlijk zijn.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:03 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[..]
Zijn jullie nou echt zo achterlijk, of lijkt dat maar zo?
Laat haar lekker in de waan. Ze zit gewoon in de ontkenningsfase.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee , rot zelf op. Jij denkt al dat je het niet kan omdat je zielig bent. Echt wat een mentaliteit. Als je je er nou gewoon even lekker op stort met de gedachte : IK KAN DIT. Moet je eens kijken wat er dan gebeurd. ik heb trouwens lang genoeg tussen de autisten, mongolen, adhd'rs en weet ik wat voor andere klachten die gasten hadden, maar die stonden wel gewoon te zweten om hun centjes te verdienen hoor. Jij wil gewoon niet, anders had je al een baan.
Wij zijn in dit land zo achterlijk dat we dit gewoon steunen. Niet gedogen, nee: stéunen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:03 schreef Madame_Paon het volgende:
Zijn jullie nou echt zo achterlijk, of lijkt dat maar zo?
Je bent echt ongelofelijk dom, hè?quote:Op maandag 13 juni 2011 16:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee , rot zelf op. Jij denkt al dat je het niet kan omdat je zielig bent. Echt wat een mentaliteit. Als je je er nou gewoon even lekker op stort met de gedachte : IK KAN DIT. Moet je eens kijken wat er dan gebeurd. ik heb trouwens lang genoeg tussen de autisten, mongolen, adhd'rs en weet ik wat voor andere klachten die gasten hadden, maar die stonden wel gewoon te zweten om hun centjes te verdienen hoor. Jij wil gewoon niet, anders had je al een baan.
Ik heb het hele topic doorgelezen, en ik zie dat er, zoals gewoonlijk, weer ontzettend veel mensen roepen dat iedereen met een uitkering lui is.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:05 schreef VanPikkesteijn. het volgende:
[..]
Nee, het is de 5e post van de TS in dit topic. Hij zegt het daar letterlijk. Voortaan even wat beter lezen voordat je begint te roepen dat wij achterlijk zijn.
Als jij de hele dag kan zitten trollen op FOK ben ik er heilig van overtuigd dat je kan werken. Geen advocaat nee, maar je kan wel werken. Oprotten met je zielig doen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:07 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je bent echt ongelofelijk dom, hè?
Iets graag willen betekent echt niet dat je het ook kan.
Ik heb last o.a. van paniekaanvallen, ernstige dwangklachten en depressie.
Je kunt me in een kantoor neerzetten, maar dat houd ik nog geen uur vol.
Ik ben laatst nog beoordeeld door de arbeidsdeskundige, en die heeft ook gezegd dat geen enkele vorm van werk geschikt voor mij is.
Maar dat snap jij toch niet.
Je kent me niet eens.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:06 schreef VanPikkesteijn. het volgende:
[..]
Laat haar lekker in de waan. Ze zit gewoon in de ontkenningsfase.
Nee, ik heb niks tegen uitkeringen, je begrijpt me echt verkeerd. Ik heb wat tegen misbruik maken van de sociale voorzieningen en zielig doen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:08 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik heb het hele topic doorgelezen, en ik zie dat er, zoals gewoonlijk, weer ontzettend veel mensen roepen dat iedereen met een uitkering lui is.
Het heet niet voor niks arbeidsongeschikt.
tot jijzelf in zo'n situatie terecht komt, dan ben je ineens blij met je geld.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als jij de hele dag kan zitten trollen op FOK ben ik er heilig van overtuigd dat je kan werken. Geen advocaat nee, maar je kan wel werken. Oprotten met je zielig doen.
Wat heeft Cohen hier mee te maken?quote:Op maandag 13 juni 2011 16:10 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
tot jijzelf in zo'n situatie terecht komt, dan ben je ineens blij met je geld.
Achterlijke kankermongool
Loop naar de hel.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als jij de hele dag kan zitten trollen op FOK ben ik er heilig van overtuigd dat je kan werken. Geen advocaat nee, maar je kan wel werken. Oprotten met je zielig doen.
Dat ik psychische problemen had? Hangt er een beetje van af hé. Met het merendeel zou je gewoon kunnen werkenquote:Op maandag 13 juni 2011 16:10 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
tot jijzelf in zo'n situatie terecht komt, dan ben je ineens blij met je geld.
Achterlijke kankermongool
JA,. IK WIL OOK WERKEN MAAR ER STAAT EEN WACHTLIJST VAN 3 JAAR IN ZUID HOLLAND, EN DE REGERING WIL DAAR OOK NOG EENS OP BEZUINIGEN. DUS IK KAN NIET WERKEN, OOK AL WIL IK.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat ik psychische problemen had? Hangt er een beetje van af hé. Met het merendeel zou je gewoon kunnen werken
Werkeloos? Dan krijg ik WW zodat ik hard opzoek kan naar een nieuwe baan.
Als het aan de PvdA ligt, staat Nederland vol met windturbines, waarvan 35% stilstaat.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:11 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Ik stem liever op Cohen dan jouw VVD
Ik ben het gronding oneens met hun beoordeelingsmethodes. Dat mag je best weten.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:11 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Loop naar de hel.
Ik zit niet zielig te doen; ik zeg dat echt niet iedereen met een uitkering lui is.
Ik ben allesbehalve lui en kan niet werken, dat zeggen mijn artsen zelfs. En die hebben er heel wat meer verstand van dan jij.
Haal die plaat voor je kop weg.
Je kan ALTIJD werkenquote:Op maandag 13 juni 2011 16:12 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
JA,. IK WIL OOK WERKEN MAAR ER STAAT EEN WACHTLIJST VAN 3 JAAR IN ZUID HOLLAND, EN DE REGERING WIL DAAR OOK NOG EENS OP BEZUINIGEN. DUS IK KAN NIET WERKEN, OOK AL WIL IK.
Je kent me niet eens.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, ik heb niks tegen uitkeringen, je begrijpt me echt verkeerd. Ik heb wat tegen misbruik maken van de sociale voorzieningen en zielig doen.
Om even te nuanceren: ik geloof zeker wel dat er mensen zijn die er geestelijk zo slecht aan toe zijn dat werk onmogelijk is, en ik vind zelfs dat die door de maatschappij ondersteund moeten worden. Tevens wil ik nog best aannemen dat dat voor jou geldt, wat kan mij het schelen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:07 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je bent echt ongelofelijk dom, hè?
Iets graag willen betekent echt niet dat je het ook kan.
Ik heb last o.a. van paniekaanvallen, ernstige dwangklachten en depressie.
Je kunt me in een kantoor neerzetten, maar dat houd ik nog geen uur vol.
Ik ben laatst nog beoordeeld door de arbeidsdeskundige, en die heeft ook gezegd dat geen enkele vorm van werk geschikt voor mij is.
Maar dat snap jij toch niet.
Ja, zoek eens buiten de sociale werkplaats. Die is voor spastische mongolen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:12 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
JA,. IK WIL OOK WERKEN MAAR ER STAAT EEN WACHTLIJST VAN 3 JAAR IN ZUID HOLLAND, EN DE REGERING WIL DAAR OOK NOG EENS OP BEZUINIGEN. DUS IK KAN NIET WERKEN, OOK AL WIL IK.
Je capslock staat aan waus.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:13 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
NEE SUKKEL IK HEB EEN JOBCOACH NODIG
Stoppen met denken dat je zielig bent, zou een begin zijn. Ik weet echter niet wat voor problemen je hebt dus weet niet wat je voor werk zou moeten doen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:13 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Je kent me niet eens.
Ik maak nergens misbruik van.
Ik ben juist al jarenlang op zoek naar een oplossing voor mijn problemen.
Ik ben zelfs bereid tot elektroshocktherapie als dat me zou kunnen helpen.
Je hebt werkelijk geen idee wat ze ondertussen al 8 jaar lang allemaal hebben geprobeerd om mij te helpen.
Maar niks heeft gewerkt.
echt wat een kanker zielige reactie van je, echt diep en diep triestquote:Op maandag 13 juni 2011 16:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Stoppen met denken dat je zielig bent, zou een begin zijn. Ik weet echter niet wat voor problemen je hebt dus weet niet wat je voor werk zou moeten doen.
Ik vind het simpelweg diep treurig dat er in dit land meer dan een miljoen uitkeringen zijn. Al is 10% onterecht, dan kunnen vrijwel alle bezuinigingen ongedaan worden gemaakt.
Dan hebben we geen mensen meer om te pesten.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Stoppen met denken dat je zielig bent, zou een begin zijn. Ik weet echter niet wat voor problemen je hebt dus weet niet wat je voor werk zou moeten doen.
Ik vind het simpelweg diep treurig dat er in dit land meer dan een miljoen uitkeringen zijn. Al is 10% onterecht, dan kunnen vrijwel alle bezuinigingen ongedaan worden gemaakt.
Even gequote voor waarheden.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:13 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Om even te nuanceren: ik geloof zeker wel dat er mensen zijn die er geestelijk zo slecht aan toe zijn dat werk onmogelijk is, en ik vind zelfs dat die door de maatschappij ondersteund moeten worden. Tevens wil ik nog best aannemen dat dat voor jou geldt, wat kan mij het schelen.
Ik heb alleen grote moeite om TS hierin serieus te nemen, met zijn potentiële gewetensnood "en daarom kan ik niet werken" maar tegelijkitair geen énkele moeite om op kosten van de samenleving te leven. Gimme a fuckin' break..
kan je niet zelf zoeken?quote:
Dat is afhankelijk in hoeverre je bent afgekeurd, maar het is maximaal 75% van het minimum loon (minus een deel van je salaris als je werkt)quote:Op maandag 13 juni 2011 16:05 schreef Eva4Evah het volgende:
Hoe hoog is een Wajong uitkering eigenlijk?
Ga dan naar een een kas? Kassen genoeg, die smachten om laaggeschoolde paupers zoals jij.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:15 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
echt wat een kanker zielige reactie van je, echt diep en diep triest
Stoppen met 'zielig' doen, verandert niks aan de situatie.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jongen, dat is het nu juist... ook al zoek je zelf, je krijgt geen voorrang ... je kan je dingen wel gevonden hebben, maar je krijgt geen voorrang ... serieus, jullie denken veel te simpelquote:Op maandag 13 juni 2011 16:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Even gequote voor waarheden.
[..]
kan je niet zelf zoeken?
Je maakt hier wel een foutje, want als jij werk hebt... en een wajong, dan hoort deze wajong naar je werkgever te gaan, en hiermee kan hij voor jou extra begeleiding bieden, tot het goed gaat...quote:Op maandag 13 juni 2011 16:17 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Stoppen met 'zielig' doen, verandert niks aan de situatie.
Er zijn ook teveel uitkeringen. Ik ken genoeg mensen die alleen een uitkering hebben gekregen omdat ze bijv. PDD-NOS hebben, maar wel gewoon een baan hebben.
Die mensen horen geen uitkering te hebben.
Daar ben ik het mee eens.
Bovendien gaan mensen op die manier denken dat iedereen die een uitkering krijgt, gerust kan werken.
En dat is echt niet zo.
De voorwaarden moeten gewoon strenger worden.
Waarom zou je voorrang willen hebben dan?quote:Op maandag 13 juni 2011 16:17 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Jongen, dat is het nu juist... ook al zoek je zelf, je krijgt geen voorrang ... je kan je dingen wel gevonden hebben, maar je krijgt geen voorrang ... serieus, jullie denken veel te simpel
omdat we aan het werk willen? pfff...quote:Op maandag 13 juni 2011 16:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom zou je voorrang willen hebben dan?
Ga dan naar uitzendbureau, ga naar een kas?quote:Op maandag 13 juni 2011 16:21 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
omdat we aan het werk willen? pfff...
kijk hier zie je al dat je er geen drol van begrijpt...quote:Op maandag 13 juni 2011 16:21 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ga dan naar uitzendbureau, ga naar een kas?
Stuur ons dan je verleden, dan kunnen dit soort situaties zelden nog voorkomen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:23 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
kijk hier zie je al dat je er geen drol van begrijpt...
dat gaat toch niet als ik geen JOBCOACH in mijn bezit heb????????
jij weet niet wat mijn verleden is, je lult zo makkelijk
je lijkt de VVD wel
En laat jij nou net gelijk hebbenquote:Op maandag 13 juni 2011 16:29 schreef Nevermind.. het volgende:
Uitkeringtrekkers![]()
Uitkeringtrekkers die prima kunnen werken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En laat dat nou net 75 procent van die gevallen zijn
Dat valt tegen hoor. Ben daar zelf dit jaar ook tegen aan gelopen. Was per februari met mijn studie gestopt en ga in september weer beginnen, dus ik moest een tijdelijk baantje hebben. Dat was sowieso al nergens te vinden, ben bij elke winkel, supermarkt, restaurant, zelfs bejaardentehuis geweest die je je kan bedenken. Ok, dan maar "liegen" dat je er langer wil blijven, maar voel me daar natuurlijk niet prettig bij. Kreeg ook vaak te horen dat ik te oud wasquote:
En laat ik nou net tot de 25% behoren die níet kan werken.quote:
Voor jou heb ik respect, jij legde net je problemen duidelijk uit. TS huilt alleenmaar over 'zijn problemen' zonder dat hij zegt wat 'zijn problemen' zijn.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:32 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En laat ik nou net tot de 25% behoren die níet kan werken.
Gewetensnood ja, da's heul serieus!quote:Op maandag 13 juni 2011 16:33 schreef haan33 het volgende:
[..]
Voor jou heb ik respect, jij legde net je problemen duidelijk uit. TS huilt alleenmaar over 'zijn problemen' zonder dat hij zegt wat 'zijn problemen' zijn.
En laat voor mensen zoals jij nou precies ons sociale zorgstelsel gebouwd zijn. Maar mensen die wel kunnen maar niet willenquote:Op maandag 13 juni 2011 16:32 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik zou dat percentage nog lager willen zetten hoor. Hoogstens 10%. Trap de andere 90% aan het werk en je kan de uitkering voor die 10% op 3000 per maand stellen, en dat zou goed zijn.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:32 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik leen niet, dat is een principekwestie. Dat vakantiegeld wilde ik sparen voor november, dan wil ik naar Afrika.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:03 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Ik vind het ook zo dom van het uwv. Maar heb jij je vakantie geld niet gehad deze maand? Dan krijg je toch bijna ¤400/¤500 meer deze maand. Dus wat is je probleem. En je kon een lening bij hun aanvragen. Ik heb die brief ook gehad en dat vermeld jij er niet bij.
Dus deze maand vakantiegeld en je kon lenen.
Ik hoop dat je nooit meer terug komtquote:Op maandag 13 juni 2011 19:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik leen niet, dat is een principekwestie. Dat vakantiegeld wilde ik sparen voor november, dan wil ik nar Afrika.![]()
Mijn oma, katholiek, vond altijd dat je nooit rood moest staan en nooit geld moet lenen van mensen of instanties. Je spaart eerst geld en dan geef je dit uit. Heb je geen geld, dan koop je het niet.
Ik mag rood staan van mijn ASN-bank, maar ik heb er nooit gebruik van gemaakt. Is er geen geld, dan stop ik desnoods met eten tot ik weer geld heb.
In elk geval Afrika wordt moeilijk dit jaar en ik wilde daar vrijwilligerswerk doen, dus doe ik toch iets voor de samenleving (ik dacht aan de biologische cacaoteelt, geen idee of het me lukt met mijn gezondheid, ik zie wel hoe ver ik kom).
Ontzettend achterlijk figuur. Leer eens lezen.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:28 schreef PierreTT het volgende:
[..]
En laat voor mensen zoals jij nou precies ons sociale zorgstelsel gebouwd zijn. Maar mensen die wel kunnen maar niet willen![]()
![]()
Freeriders, beetje verwachten dat andere mensen wel voor ze gaan werken en betalen
ga eens goed lezenquote:Op maandag 13 juni 2011 19:10 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ontzettend achterlijk figuur. Leer eens lezen.
Ik wil wel, maar ik kan niet.
Ik hoop echt dat jij ooit arbeidsongeschikt wordt. Weet jij tenminste wat het is.
Mongool.
Dat moet je tegen jezelf zeggen.quote:
Het is juist andersom. Ik wil dolgraag, maar kan gewoon niet.quote:
Haatmevrouwen zoals jij zijn er de reden van, dat ik me dus totaal niet schaam om in een WAJONG te zitten.quote:Op maandag 13 juni 2011 08:49 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Gezien je posts in het pedo topic en ben ik over het psychische gedeelte niet verbaasd. Dat je voor de rest van je leven in dat kutdorp in Friesland opgesloten mag blijven
Niks ontzettend achterlijk figuur, ga jij eerst eens even heel erg goed lezen wat ik gepost heb. Ik zeg toch dat voor mensen zoals jij ons zorgstelsel is gemaakt. Dat jij, omdat je blijkbaar niet kunt werken, ook recht hebt op een uitkering, maar andere luie flikkers die wel kunnen maar niet willen misbruik lopen te maken van het zorgstelsel.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:10 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ontzettend achterlijk figuur. Leer eens lezen.
Ik wil wel, maar ik kan niet.
Ik hoop echt dat jij ooit arbeidsongeschikt wordt. Weet jij tenminste wat het is.
Mongool.
Dat zeg ik ook. Direct gaan schelden en niet lezenquote:Op maandag 13 juni 2011 19:14 schreef Madame_Paon het volgende:
Het is juist andersom. Ik wil dolgraag, maar kan gewoon niet.
want wat is het verschil tussen de hele dag FOK!ken of een lichte kantoorbaan?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:02 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is echt een gigantisch verschil.
En niet alle mensen met een uitkering zijn lui.
Ik heb een uitkering, maar zou niets liever willen dan studeren en werken.
Maar dat kan ik gewoon niet.
Dan moet je je berichten beter formuleren.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:16 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Niks ontzettend achterlijk figuur, ga jij eerst eens even heel erg goed lezen wat ik gepost heb. Ik zeg toch dat voor mensen zoals jij ons zorgstelsel is gemaakt. Dat jij, omdat je blijkbaar niet kunt werken, ook recht hebt op een uitkering, maar andere luie flikkers die wel kunnen maar niet willen misbruik lopen te maken van het zorgstelsel.
Nee, jij moet beter lezen en niet meteen gaan lopen schelden, want mijn post was duidelijk genoeg. En ik denk helemaal niks, want ik ken jou en jouw situatie helemaal niet.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:19 schreef Madame_Paon het volgende:
Dan moet je je berichten beter formuleren.
Ik heb ook een hekel aan die figuren die een uitkering hebben, terwijl ze gewoon een baan hebben.
Die horen geen uitkering te krijgen.
Als je mij zou kennen, zou je weten dat ik al jarenlang alles probeer om weer te kunnen werken en te studeren, maar de oplossing nog steeds niet gevonden is.
Denk je nou echt dat ik het leuk vind om helemaal geen doel in m'n leven te hebben?
Inderdaad. Mijn excuses. Ik had niet goed gelezen.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:21 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Nee, jij moet beter lezen en niet meteen gaan lopen schelden, want mijn post was duidelijk genoeg. En ik denk helemaal niks, want ik ken jou en jouw situatie helemaal niet.
Dat ik elk moment van de dag een paniekaanval kan krijgen?quote:Op maandag 13 juni 2011 19:17 schreef Shispeed het volgende:
[..]
want wat is het verschil tussen de hele dag FOK!ken of een lichte kantoorbaan?
een beetje op een toetsenbord gaan zitten hengsten kan toch iedere klapmongoool of ligt dat aan mij?
Gelukkig hebben we nu kernenergie. In Japan zijn ze ook dolgelukkig met kernenergie.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:12 schreef haan33 het volgende:
[..]
Als het aan de PvdA ligt, staat Nederland vol met windturbines, waarvan 35% stilstaat.
Ja maar als ze kernenergie veilig maken, en het afval op een groene manier kunnen afbreken is er toch niks mis mee?quote:Op maandag 13 juni 2011 19:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu kernenergie. In Japan zijn ze ook dolgelukkig met kernenergie.
Daar zit echt geen werkgever op te wachten. Bovendien doe ik het typewerk grotendeels liggend, door energiegebrek en zittend heb ik teveel pijnklachten.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:17 schreef Shispeed het volgende:
[..]
want wat is het verschil tussen de hele dag FOK!ken of een lichte kantoorbaan?
een beetje op een toetsenbord gaan zitten hengsten kan toch iedere klapmongoool of ligt dat aan mij?
Je wil uit idealisme niet hier gaan werken en in Afrika vrijwilligerswerk gaan doen en dat wil je van Nederlands belastinggeld gaan doen. Wat jij dus eigenlijk doet is ervoor zorgen dat "mijn" geld, waarvan ik geen zin heb om het aan een goed doel te geven, alsnog naar een goed doel gaat, maar dan via jou. Ga dan alsjeblieft gewoon zelf werken en je eigen bakken met geld naar die bodemloze put verschepen, in plaats van het geld van Nederlandse inwoners die daar geen zin in hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik leen niet, dat is een principekwestie. Dat vakantiegeld wilde ik sparen voor november, dan wil ik naar Afrika.![]()
Mijn oma vond altijd dat je nooit rood moest staan en nooit geld moet lenen van mensen of instanties. Je spaart eerst geld en dan geef je dit uit. Heb je geen geld, dan koop je het niet.
Ik mag rood staan van mijn ASN-bank, maar ik heb er nooit gebruik van gemaakt. Is er geen geld, dan stop ik desnoods met eten tot ik weer geld heb.
In elk geval Afrika wordt moeilijk dit jaar en ik wilde daar vrijwilligerswerk doen, dus doe ik toch iets voor de samenleving (ik dacht aan de biologische cacaoteelt, geen idee of het me lukt met mijn gezondheid, ik zie wel hoe ver ik kom).
Als ze een OV-Chipkaart uitvinden die niet faalt, is er ook niets mis mee. Maar beide is wishfull dreaming. De techniek om het veilig te maken is er niet (zie het hoogontwikkelde Japan, vele malen meer ontwikkeld dan wij) en afvalverwerking op ecologische wijze lukt ons niet en de voorraden uranium zijn eindig en daarvan is een groter tekort dan van gewone aardolie.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:27 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ja maar als ze kernenergie veilig maken, en het afval op een groene manier kunnen afbreken is er toch niks mis mee?
Zal ik jou eens vertellen waarom ze daar zo hoogontwikkeld zijn? Dat komt omdat iedereen die het ook maar enigszins kan keihard werkt daar. Daar heb je maar heel weinig lamballen die van de staat leven.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als ze een OV-Chipkaart uitvinden die niet faalt, is er ook niets mis mee. Maar beide is wishfull dreaming. De techniek om het veilig te maken is er niet (zie het hoogontwikkelde Japan, vele malen meer ontwikkeld dan wij) en afvalverwerking op ecologische wijze lukt ons niet en de voorraden uranium zijn eindig en daarvan is een groter tekort dan van gewone aardolie.
En ik walg van jou.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:29 schreef VanPikkesteijn. het volgende:
Ik walg van mensen zoals jij, of je nou een of andere aandoening hebt of niet, er is AL-TIJD wel werk voor je, maar in plaats daarvan wil jij ons belastingstelsel misbruiken om Afrika te "helpen".
Waarom denk je steeds dat alles betrekking heeft op jou? Ik spreek de TS aan, niet jou. Daarbij hoef je niet steeds allemaal te komen melden wat je allemaal hebt, want het is wel duidelijk ondertussen.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:32 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En ik walg van jou.
Er zijn genoeg mensen die gewoonweg niet kúnnen werken.
Ik heb een keer een dag 'normaal' meegelopen. Ik kreeg een enorme paniekaanval en had het gevoel dat ik elk moment kon flauwvallen en 's avonds heb ik nog urenlang enorm veel last van hyperventilatie gehad.
Nu spreek je onwaarheden. Je kunt met 1kg verrijkt Uranium 10 miljoen mensen een jaar voorzien.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als ze een OV-Chipkaart uitvinden die niet faalt, is er ook niets mis mee. Maar beide is wishfull dreaming. De techniek om het veilig te maken is er niet (zie het hoogontwikkelde Japan, vele malen meer ontwikkeld dan wij) en afvalverwerking op ecologische wijze lukt ons niet en de voorraden uranium zijn eindig en daarvan is een groter tekort dan van gewone aardolie.
Als je niet wilt dat ik reageer, moet je het maar via pm's doen.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:34 schreef VanPikkesteijn. het volgende:
[..]
Waarom denk je steeds dat alles betrekking heeft op jou? Ik spreek de TS aan, niet jou. Daarbij hoef je niet steeds allemaal te komen melden wat je allemaal hebt, want het is wel duidelijk ondertussen.
Waarom begin je trouwens meteen te schelden steeds tegen de mensen die je aanspreekt?
Nogmaals, er wordt zo gedaan tegen mensen als TS, niet tegen jou. Ik geloof best dat je niet normaal kan werken als ik jouw aandoeningen zo hoor, maar de TS heeft me gewoon niet overtuigd en tenzij hij met een heel sterk verhaal komt (i.p.v. niet kunnen werken uit idealisme) is hij wat mij betreft gewoon een luie flikker.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:37 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als je niet wilt dat ik reageer, moet je het maar via pm's doen.
En ik reageer heftig omdat er wordt gedaan alsof alle mensen met een uitkering lui zijn en gewoon kunnen werken, maar het niet willen.
Mijn beperkingen verpesten mijn leven en ik heb geen zin dat mensen doen alsof ik doe alsof, want het is echt niet leuk om niks te kunnen.
Het gaat hier om mijn hele leven, niet om iets niets beduidends.
Daar is ook goede gezondheidszorg en daar was het mogelijk geweest om weer beter te worden. Bovendien is de samenleving daar leuker en in Japan had ik best willen werken en waarschijnlijk ook kunnen werken door de goede gezondheidszorg daar.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:32 schreef VanPikkesteijn. het volgende:
[..]
Zal ik jou eens vertellen waarom ze daar zo hoogontwikkeld zijn? Dat komt omdat iedereen die het ook maar enigszins kan keihard werkt daar. Daar heb je maar heel weinig lamballen die van de staat leven.
Dat is vrijwillig. Sowieso maar enkele uren per dag en als het niet lukt, te zwaar wordt of zo, dan heb ik de mogelijkheid gewoon weer terug te gaan naar de camping en het werk stop te zetten. Bovendien is het buiten.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:32 schreef hugecooll het volgende:
Wel matig TS. Hier niet kunnen werken, maar in Afrika ineens wel
Ja man, in een land als Nederland waar het 's-winters min 10 wordt alle cv's eruit gooien, wat een ontzettend goed idee.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is vrijwillig. Sowieso maar enkele uren per dag en als het niet lukt, te zwaar wordt of zo, dan heb ik de mogelijkheid gewoon weer terug te gaan naar de camping en het werk stop te zetten. Bovendien is het buiten.
Ik kan niet tegen binnen werken, ik krijg het benauwd, ik heb altijd alle ramen open thuis, ook ' s winters. Ik heb nooit de kachel aan, ik heb het te warm en ik transpireer enorm (als ik te lang binnen een t-shirt aanhoud ben ik drijfnat van de transpiratie). Buiten werken zou misschien wel mogelijk zijn, maar absoluut niet op kantoor of in afgesloten ruimten.
In Portugal bestaat, godzijdank, geen centrale verwarming (ik krijg het benauwd met cv), zijn ramen en deuren altijd open, is het veel buiten werken en dan gaat het wel goed met de Portugese koffie waar je wakker van blijft. Plus dat er minder werkstress is en mensen respect hebben voor het feit dat je even niet meer kan en even moet uitblazen. In Nederland is het hollen of stilstaan.
Als je een baan hebt moet je als een slaaf arbeid verrichten, er is geen enkel respect voor mensen die het even te veel wordt en even 10 minuten willen pauzeren en een echt kopje koffie nodig hebben. Of je zit in een uitkering en doet niets of je werkt als een slaaf.
Als ze in Nederland nu eens mensen met ziekten minder hard discrimineren op de werkvloer en iets meer leren van de relaxte levenswijze van de Portugezen en overal die kankercentraleverwarming de deur uitgooien (ik kan er echt niet tegen, ik krijg geen lucht gewoon met de cv aan, ik trek wit weg dan en val neer), wellicht dat ik hier dan ook iets zou kunnen doen.
Of een baan in de buitenlucht wellicht hier. Maar wat?
1200, ik krijg 820 ¤per maand.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:43 schreef Yreal het volgende:
Mensen als Linkse_boomknuffelaar zijn de rede dat ik op Rutte stem, in de hoop dat hij ze de uitkering uit trapt , achterlijke parasieten
Moet trouwens ook wel een vetpot zijn , die 1200. Kan je zeker heel veel leuke dingen mee doen![]()
Verder
Waarom is dat respectwaardig?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
mensen respect hebben voor het feit dat je even niet meer kan en even moet uitblazen.
Haha, kut voor jequote:Op maandag 13 juni 2011 20:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
1200, ik krijg 820 ¤per maand.ث
Dan kan ik dus niet binnen werken. Op kantoor hier is altijd de cv aan en het is me vroeger al een paar keer gebeurd dat ik dan wit wegtrok bij mijn hoofd en flauwviel.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:03 schreef VanPikkesteijn. het volgende:
[..]
Ja man, in een land als Nederland waar het 's-winters min 10 wordt alle cv's eruit gooien, wat een ontzettend goed idee.
Meer Vitamines en mineralen tot je nemenquote:Op maandag 13 juni 2011 20:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dan kan ik dus niet binnen werken. Op kantoor hier is altijd de cv aan en het is me vroeger al een paar keer gebeurd dat ik dan wit wegtrok bij mijn hoofd en flauwviel.![]()
Als ik op bezoek ga, vraag ik of de cv uit kan of ga ik maar elke 30 minuten even naar de tuin om zuurstof te ademen. CV haalt de zuurstof weg uit een ruimte en ik kan gewoon niet al te lang zonder zuurstof.
Dit is wel een heel erg overdreven weergave van de werkelijkheidquote:Op maandag 13 juni 2011 20:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
CV haalt de zuurstof weg uit een ruimte en ik kan gewoon niet al te lang zonder zuurstof.
Omdat sommige mensen geen goede gezondheid hebben en je daar respect voor op kan brengen (maar VVD-ers hebben inderdaad nergens respect voor, die zien liever alle gehandicapten dood) dat die mensen toch een poging doen te gaan werken.quote:
Dan was ik waarschijnlijk al dood.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:11 schreef Cucumissativus het volgende:
Even een vraag voor de mensen met een uitkering:
Stel je voor, je was niet in Nederland geboren maar ergens in Azië.
Hoe zou je dan overleven als je nergens kunt aankloppen voor een uitkering?
Ik ben gewoon nieuwsgierig
En dat geweldige klimaat heeft uiteindelijk niet zo geweldig uitgepakt héquote:Op maandag 13 juni 2011 20:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen geen goede gezondheid hebben en je daar respect voor op kan brengen (maar VVD-ers hebben inderdaad nergens respect voor, die zien liever alle gehandicapten dood) dat die mensen toch een poging doen te gaan werken.
Door het keiharde klimaat hier en compleet gebrek aan inlevingsvermogen bij de Nederlanders en vooral de werkgevers, maar ook bij veel mede-werknemers die totaal geen inlevingsvermogen hebben, is het voor mij moeilijk te werken in dit land. In Portugal dus wel, maar helaas is daar totaal geen werk meer, hun economie is ingestort.
Zorg voor adequate medische zorg in Nederland en een wat relaxter werkklimaat, beter eten en een lunchpauze van 2 uur zodat je je eten goed kan verteren en weer door kan werken, net als in Portugal dus. In dit klimaat vallen veel mensen buiten de boot en die krijgen dan een uitkering. Als werkgevers in Nederland niet van die lullen waren geweest totaal harteloos, dan waren er veel minder WAJONGERS.
Ik ben autist, net als de meesten hier. Maar in Portugal is dat nooit een probleem geweest, niemand vond het erg dat ik die aandoening had, ik mocht gewoon werken. Hier haat iedereen je en werkgevers willen echt geen autisten in dienst.
Daar is liefde (maar geen werk momenteel helaas), hier is de haat.
Zoals zovelen in Azië leven van een kommetje rijst per dag en slapend ergens op straat of op een treinstation, waar je elke week door een agent voor de lol in elkaar gerost wordt. Toeristen beroven kan ook of geld bedelen.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:11 schreef Cucumissativus het volgende:
Even een vraag voor de mensen met een uitkering:
Stel je voor, je was niet in Nederland geboren maar ergens in Azië.
Hoe zou je dan overleven als je nergens kunt aankloppen voor een uitkering?
Ik ben gewoon nieuwsgierig
De samenleving die ik graag zie bestaat eruit dat jij niet zo teringmietje bent , je idealistische bullshit overboord gooit en gewoon vakken gaat vullen.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zoals zovelen in Azië leven van een kommetje rijst per dag en slapend ergens op straat of op een treinstation, waar je elke week door een agent voor de lol in elkaar gerost wordt. Toeristen beroven kan ook of geld bedelen.
En anders zoals zovelen daar, langzaam sterven van de honger en uitputting en je lijk wordt weggevreten door de aasgieren. Dat is samenleving die de VVD wel ziet zitten.
Helaas.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dat geweldige klimaat heeft uiteindelijk niet zo geweldig uitgepakt hé
Zeikerd. Ik heb in het verleden ook paniekaanvallen, hyperventilatie en angst voor flauwvallen gehad en had last van straatvrees maar ik heb nog geen dag zonder werk gezeten.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:32 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En ik walg van jou.
Er zijn genoeg mensen die gewoonweg niet kúnnen werken.
Ik heb een keer een dag 'normaal' meegelopen. Ik kreeg een enorme paniekaanval en had het gevoel dat ik elk moment kon flauwvallen en 's avonds heb ik nog urenlang enorm veel last van hyperventilatie gehad.
Ze kennen daar anders nauwelijks uitkeringen. Dus toch de natte droom van Mark en zijn criminele vriendjes.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:23 schreef Heremeteit het volgende:
En waarom denk je dat het in Portugal zo slecht gaat?Begrip voor de grillen van elke gek kan te ver gaan.
mwoah. ken ook een dakdekker met hoogtevreesquote:Op maandag 13 juni 2011 20:24 schreef cheqy het volgende:
[..]
Zeikerd. Ik heb in het verleden ook paniekaanvallen, hyperventilatie en angst voor flauwvallen gehad en had last van straatvrees maar ik heb nog geen dag zonder werk gezeten.
Ik liet mij niet kennen en ging de confrontatie met mijn angsten aan en heb mezelf er van kunnen overtuigen dat dat er niets gebeurt. Makkelijk is het niet maar ik greep elk positief puntje vast om mee verder te gaan en verlegde zo mijn grenzen.
Ik heb uiteindelijk zelf de klachten overwonnen want die achterlijk psychologen maken je alleen maar gekker.
Je moet gewoon je schouders er onder zetten maar jij schijnt het makkelijker te vinden om hier om begrip te janken en iedereen die het niet met je eens is uit te kafferen.![]()
PS. Op mijn werk wisten ze trouwens niet eens dat ik die klachten had. Ik vond het namelijk nogal debiel overkomen om als straatmaker straatvrees te hebben.
Respectquote:Op maandag 13 juni 2011 20:24 schreef cheqy het volgende:
[..]
Zeikerd. Ik heb in het verleden ook paniekaanvallen, hyperventilatie en angst voor flauwvallen gehad en had last van straatvrees maar ik heb nog geen dag zonder werk gezeten.
Ik liet mij niet kennen en ging de confrontatie met mijn angsten aan en heb mezelf er van kunnen overtuigen dat dat er niets gebeurt. Makkelijk is het niet maar ik greep elk positief puntje vast om mee verder te gaan en verlegde zo mijn grenzen.
Ik heb uiteindelijk zelf de klachten overwonnen want die achterlijk psychologen maken je alleen maar gekker.
Je moet gewoon je schouders er onder zetten maar jij schijnt het makkelijker te vinden om hier om begrip te janken en iedereen die het niet met je eens is uit te kafferen.![]()
PS. Op mijn werk wisten ze trouwens niet eens dat ik die klachten had. Ik heb het daar goed verborgen weten te houden. Ik vond het namelijk nogal debiel overkomen om als straatmaker straatvrees te hebben.
Dit lijkt mij sterk overdreven:quote:Op maandag 13 juni 2011 20:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zoals zovelen in Azië leven van een kommetje rijst per dag en slapend ergens op straat of op een treinstation, waar je elke week door een agent voor de lol in elkaar gerost wordt. Toeristen beroven kan ook of geld bedelen.
En anders zoals zovelen daar, langzaam sterven van de honger en uitputting en je lijk wordt weggevreten door de aasgieren. Dat is samenleving die de VVD wel ziet zitten.
Dus je kunt er eigenlijk prima leven zonder inkomen? Doodvriezen zul je in NL eerder doen zonder cv.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ze kennen daar anders nauwelijks uitkeringen. Dus toch de natte droom van Mark en zijn criminele vriendjes.![]()
Heb je geen werk, zorgt de familie voor je en anders ga je bedelen of sterf je denk ik. Voor heel zieke mensen is er wel iets, maar echt een hele lage uitkering. 140 euro per maand geloof ik. Terwijl de huur daar heel duur is, maar goed het grootste gedeelte van het jaar kan je wel buiten overnachten, in de winter is het 12 graden overdag, dus echt doodvriezen doe je niet.
We wisten toch al lang dat ie een uitzuiger was?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:33 schreef StarGazer het volgende:
Ah dat verklaart waarom TS op het socialisme geilt.
Begrip en respect zijn niet hetzelfdequote:Op maandag 13 juni 2011 20:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen geen goede gezondheid hebben en je daar respect voor op kan brengen
Denken dat iedere situatie hetzelfde is.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:24 schreef cheqy het volgende:
[..]
PS. Op mijn werk wisten ze trouwens niet eens dat ik die klachten had. Ik heb het daar goed verborgen weten te houden. Ik vond het namelijk nogal debiel overkomen om als straatmaker straatvrees te hebben.
Klopt. En dan de VVD de schuld geven van zijn eigen luiheid. Geen enkel respect voor dit soort parasieten.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
We wisten toch al lang dat ie een uitzuiger was?
Ach, ik troost me met de gedachte dat de situatie waarin hij zit nog lang duurt en behoorlijk uitzichtloos is, of hij nou hongernegers in Afrika bezwangert of couch potatoe speelt in NL.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
We wisten toch al lang dat ie een uitzuiger was?
Nee, Ts schrijft zelf al dat ie liever lui dan moe is.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Simpele zielen.
TS heeft duidelijk heel veel lichamelijke klachten, en werkgevers weigeren mensen aan te nemen waar aangepaste werkomstandigheden voor nodig zijn.
Dan lijkt mij dat het probleem bij de werkgevers ligt.
In mijn bedrijf zou best iemand mogen werken die om de 30 minuten naar buiten moet om zuurstof te happen, als hij na zes uur de verloren tijd maar in gaat halen.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Simpele zielen.
TS heeft duidelijk heel veel lichamelijke klachten, en werkgevers weigeren mensen aan te nemen waar aangepaste werkomstandigheden voor nodig zijn.
En met zo'n instelling blijf je zwakzinnig. Lekker anderen de schuld geven, geen eigen verantwoordelijkheid nemen, lekker simpel toch?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Simpele zielen.
Lees het topic nog eens door zou ik zeggen.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Simpele zielen.
quote:Op maandag 13 juni 2011 04:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
quote:Op maandag 13 juni 2011 20:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En met zo'n instelling blijf je zwakzinnig. Lekker anderen de schuld geven, geen eigen verantwoordelijkheid nemen, lekker simpel toch?
Het is toch duidelijk dat dat niet serieus bedoeld was?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:43 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Lees het topic nog eens door zou ik zeggen.
Of ik zal het je makkelijk maken:
[..]
quote:Op maandag 13 juni 2011 05:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Je bent te laat. Je had dit voor 2010 moeten doen. Nu is de instroom zeer beperkt.
Officieel kom je na 52 weken in de ziektewet in aanmerking voor een WAO. Succes.
quote:WAO werd WIA
De WAO is overgegaan in de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA). Werknemers die ziek zijn geworden in 2004 of daarna komen na 2 jaar in aanmerking voor een WIA-uitkering.
Alleen werknemers die eerder een WAO-uitkering hebben gekregen, kunnen in sommige gevallen opnieuw een WAO-uitkering aanvragen.
Bent u vóór 1 januari 2004 ziek geworden en heeft u (weer) een WAO-uitkering? Zolang er niets aan uw situatie verandert, blijft u die ontvangen.
Nee?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..
Het is toch duidelijk dat dat niet serieus bedoeld was?
Het zijn anders wel altijd hetzelfde soort mensen dat een uitkering trekt. Dubieuze normen en waarden, geen ruggegraat, hard werken is ze onbekend, en een tikkeltje asociaal om het af te maken, gevolgd door egoïsme.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen er nou eenmaal niks aan doen dat ze lichamelijke of geestelijke beperkingen hebben.
Denken dat dat allemaal aanstellerij is, is dom en naïef.
Waar heeft hij dat ontkracht dan?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Dan word je je eigen werkgever. Of krijg je bij de gedachte alleen al een benauwde paniekaanval? Ja dan kun je natuurlijk beter gewoon lekker in je nest blijven liggen, meeliftend op de ruggen van al je hardwerkende landgenotenquote:Op maandag 13 juni 2011 20:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Simpele zielen.
Zielig figuur.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:48 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dan word je je eigen werkgever. Of krijg je bij de gedachte alleen al een benauwde paniekaanval? Ja dan kun je natuurlijk beter gewoon lekker in je nest blijven liggen, meeliftend op de ruggen van al je hardwerkende landgenoten
Bikkel.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:24 schreef cheqy het volgende:
[..]
Nou, waarom zou je zelf niet iets beginnen vanuit huis.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Zielig figuur.
Volgens mij ben jij zelf een autist: een totaal gebrek aan empathie.
Tegen wie heb je het?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:50 schreef Scorpie het volgende:
Zelfs al zou hij een autist zijn, dan bewijst hij alsnog jouw ongelijk, want blijkbaar is autisme dan niet een reden om niet te hoeven werken.
Ik heb wel degelijk fysieke klachten, die staan in de spoiler. Ik heb het er liever niet over, want als je ziek bent word je in dit land gezien als mongool en haken alle vrouwen af. Dus liever probeer ik ziekte altijd te verbergen, ik schaam me er eigenlijk voor. Ik vind het een naar onderwerp, dus daarom schreeuw ik het niet van de daken.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, Ts schrijft zelf al dat ie liever lui dan moe is.
Arbeidsdeskundigen serieus nemen.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:35 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Denken dat iedere situatie hetzelfde is.
Ik ben nog geen maand geleden nog gekeurd door de arbeidsdeskundige, en die vindt ook dat op dit moment geen enkele soort werk mogelijk is, zelfs geen uurtje per week.
.
Simpele aanvalletjes. Als je echt zo een ervaringsdeskundige bent dan weet je dat geen één angstaanval simpel is. Wat laat jij je kennen zeg.quote:Ik heb echt wel meer problemen dan wat simpele angstaanvalletjes, zoals jij blijkbaar had
Het zal, maar ik houd wel mijn eigen broek op. Dus in daden ben jij de aso, en ik redelijk sociaalquote:Op maandag 13 juni 2011 20:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Zielig figuur.
Volgens mij ben jij zelf een autist: een totaal gebrek aan empathie.
Nee, ik heb gewoon alles liever zelf in de hand en heb er een hekel aan om beperkingen te hebben.quote:
Gewoon geen cv in je bedrijf en in de winter alle ramen open (ik begrijp niet hoe het kan dat anderen wel 8 uur zonder zuurstof kunnen, het is toch een levensbehoeftequote:Op maandag 13 juni 2011 20:42 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
In mijn bedrijf zou best iemand mogen werken die om de 30 minuten naar buiten moet om zuurstof te happen, als hij na zes uur de verloren tijd maar in gaat halen.
Sommige opmerkingen van me zijn wat gechargeerd. Dus je moet ook niet alles 100% letterlijk nemen natuurlijk. Ik heb er ook schik in af en toe wat van die rechtse zuurpruimen op de kast te jagen, omdat dat goed voor ze is.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen er nou eenmaal niks aan doen dat ze lichamelijke of geestelijke beperkingen hebben.
Denken dat dat allemaal aanstellerij is, is dom en naïef.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |