Deze wellicht:quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:18 schreef knight18 het volgende:
3. Waar kan ik recente(echte) foto's en gegevens vinden over deze komeet/dwergster? Liefst van goede bronnen. Dus geen kleutetwebsites.
Kijk hier hebben we wat aan! Dat Elenin een komeet is wil ik best geloven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 03:20 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Deze wellicht:
http://sydneystargazers.c(...)the-next-few-months/
Omdat het misschien écht een vuile sneeuwbal is en géén bruine dwerg.quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar waarom draaien alle planeten nog steeds mooi concentrisch rond de zon als dat ding om de 3500 jaar langskomt?
Het effect van gravitationele lensing treedt naar mijn beste weten pas merkbaar op bij veel hogere massa's. We hebben het dan over ster clusters (dus niet eens individuele sterren). Wat dit voorwerp ook is, de gravitationele lensing is uiterst miniem, op z'n best.quote:Het gaat mij er niet om dat je dat ding niet kan zien. Zo een grote massa merk je wel door andere dingen. Zoals het afbuigen van het licht door de zwaartekracht. Zelfs op de middelbare school leer je dit. Er zijn meer methodes om iets waar te nemen dan alleen met het oog/telescoop.
Nou eh.., die ene fokker he? Die heeft dus een vriend he.. en die keek zo door zijn aldi markt telescoop naar de zon.. en toen zag hij duidelijk een dwergster die precies tussen de aarde en de zon stond...quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:18 schreef knight18 het volgende:
3. Waar kan ik recente(echte) foto's en gegevens vinden over deze komeet/dwergster? Liefst van goede bronnen. Dus geen kleutetwebsites.
En niet te vergeten, onze zon die alles netjes op zijn plaats houdt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:15 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Het effect van gravitationele lensing treedt naar mijn beste weten pas merkbaar op bij veel hogere massa's. We hebben het dan over ster clusters (dus niet eens individuele sterren). Wat dit voorwerp ook is, de gravitationele lensing is uiterst miniem, op z'n best.
Is dat niet afhankelijk op welke afstand hij komt tegenover andere planeten? Ik denk van wel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:41 schreef Maurice76 het volgende:
Gravitationele lensing treedt eigenlijk pas op bij objecten van galactische omvang, dwz. een melkweg stelsel. Normaal gesproken is het echter pas goed waarneembaar bij een melkweg cluster, dwz. een groep van melkweg stelsels. Op de schaal van ons zonnestelsel is gravitationele lensing verwaarloosbaar. Dat de dwergster dan ook via gravitationele lensing gezien is, is klinkklare onzin.
Je vergeet platinaquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:58 schreef Hanoying het volgende:
Mirre en wierrook mogen jullie houden, goud en zilver welkom.
Maar het ging om het gestelde gravitationele effect. Als dat er echt was, zouden we nooit in een zonnestelsel leven waarvan de planeten zo mooi concentrisch rond de zon draaien. Sterker nog, ik denk dat het zonnestelsel zich dan niet eens zou had kunnen ontwikkelen zoals nu het geval is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 08:46 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Omdat het misschien écht een vuile sneeuwbal is en géén bruine dwerg.
Maar planeet X heeft niet de grote van de zon. Dus is gravitationele lensing bijna niet meetbaar!quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:41 schreef Maurice76 het volgende:
Gravitationele lensing treedt eigenlijk pas op bij objecten van galactische omvang, dwz. een melkweg stelsel. Normaal gesproken is het echter pas goed waarneembaar bij een melkweg cluster, dwz. een groep van melkweg stelsels. Op de schaal van ons zonnestelsel is gravitationele lensing verwaarloosbaar. Dat de dwergster dan ook via gravitationele lensing gezien is, is klinkklare onzin.
Nee. Gravitationele lensing wordt veroorzaakt door de invloed van zwaartekracht op licht (oftewel fotonen). Pas bij een massa van een melkwegstelsel (of meer) is die invloed merkbaar. Een bruine ster heeft veel te weinig massa om een dergelijk, merkbaar, effect te hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Is dat niet afhankelijk op welke afstand hij komt tegenover andere planeten? Ik denk van wel.
Ja, dus kan planeet X niet gevonden zijn op basis van gravitationele lensing. Dat is wat er namelijk wel beweerd wordt - en ik doe het dus af als onzin, dat het op deze manier kanquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:38 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Maar planeet X heeft niet de grote van de zon. Dus is gravitationele lensing bijna niet meetbaar!
Klopt!quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:41 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ja, dus kan planeet X niet gevonden zijn op basis van gravitationele lensing. Dat is wat er namelijk wel beweerd wordt - en ik doe het dus af als onzin, dat het op deze manier kan.
Even goede orde, dit stukje discussie begon met jouw goede bron, waarin dansende stereen werden genoemd als bewijs voor de waarneming van Elenin als bruine ster compleet met satellieten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:25 schreef Truthfinder7 het volgende:
Je verwart denk ik gravitionele lensing waarbij het gaat om voorwerpen op interstellaire en zelfs intergalactische afstanden, waarbij ze het licht buigen van sterren of clusters achter hen (vanwege hun enorme massa), met het directe zwaartekracht`s effect van planeet X op bijvoorbeeld banen van kometen en/of asteroïden. Vergeet niet dat de laatste 10 tot 20 jaar veel meer asteroïden zich richting de binnenste regionen van ons zonnestelsel bewegen. (denk maar aan al die asteroïden zoals Shoemaker-Levy in 1994 Apophis en Toutatis de laatste kwam wel heel dicht bij de aarde in 2008). En denk verder maar aan wat er nu gebeurt waarbij de kometen Elenin, Honde, Levy, richting de zon razen en waarbij de laatste 2 genoemden wel heel dicht langs de aarde scheren dit jaar.
Even voor de goede orde, dat was niet mijn stukje! ik liet alleen zien waar dit topic mee begonnen was. Dus wel opletten!quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:36 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Even goede orde, dit stukje discussie begon met jouw goede bron, waarin dansende stereen werden genoemd als bewijs voor de waarneming van Elenin als bruine ster compleet met satellieten.
Wat jij hier beweert is weer iets volkomen anders. Heb je nou echt niet door dat jij en je soortgenoten naar een conclusie toeredeneren, en dat dat een beroerde manier van werkelijkheidsvinding is? Je weerlegt zelf zo ongeveer je eigen bron, in je ijver om er logica van te brouwen.
Ja, ik heb heel goed opgelet. Als de Planet X-believers ieder hun eigen verklaring opbouwen om tot dezelfde conclusie te komen, dan is het volkomen zinloos voor de sceptici om de hypothese dat Planet X c.q. bruine dwerg ons nadert te pogen te ontkrachten. Jullie redeneerwijze staat er niet open voor, want je sleept er wel weer een nieuwe potentiele aanwijzing bij die voor bewijs moet doorgaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:40 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde, dat was niet mijn stukje! ik liet alleen zien waar dit topic mee begonnen was. Dus wel opletten!
Dit vind ik een heel zwak argument!!quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:50 schreef drijfhout het volgende:
Ma, ik heb echt een aantal bronnen en filmpjes in dit topic uitgezeten, maar er zitten zelfs filmpjes bij waar zelfs graancirkels worden getoond die als aanwijzing moeten doorgaan, omdat zogenaamd de banen van planeten en Planet X erin te zien zijn... wat anno 2011 behoorlijk van lotje getikt is als je nog niet door hebt dat dronken boerenzonen graancirkels maken.
Oh enneh, kom er rustig weer in met je verklaring dat DAT niet iets is wat jij beweert Truthfinder. Maar als non-believer is er geen chocola van te maken, van dat gegoochel met vage bronnen. De ene vage bron kopieert de ander, we photoshoppen er vrolijk wat bij, we zoeken er een tegenstrijdigheid op een vage internetpagina bij, en voila, hoe kunnen we nou nog blind zijn voor de werkelijkheid dat Planet X op ons afstuift?! De bewijzen zijn legio...quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:50 schreef drijfhout het volgende:
Ma, ik heb echt een aantal bronnen en filmpjes in dit topic uitgezeten, maar er zitten zelfs filmpjes bij waar zelfs graancirkels worden getoond die als aanwijzing moeten doorgaan, omdat zogenaamd de banen van planeten en Planet X erin te zien zijn... wat anno 2011 behoorlijk van lotje getikt is als je nog niet door hebt dat dronken boerenzonen graancirkels maken.
Nee, jij beweert iets, toon het aan, bewijs het, op een wijze die openstaat voor weerlegging.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:56 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als je ook niet met degelijke aanwijzingen kan komen dan is elke discussie bij voorbaat zinloos!
Je kan het ook omdraaien!quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:58 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Nee, jij beweert iets, toon het aan, bewijs het, op een wijze die openstaat voor weerlegging.
Acht planeten die nette eliptische banen om de zon draaien, wat absoluut niet het geval zou zijn als een bruine dwerg er periodiek dwars doorheen zou razen.quote:
Zie je nu dat je niet oplet. Daar is al het e.e.a over geschrevenquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:05 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Acht planeten die nette eliptische banen om de zon draaien, wat absoluut niet het geval zou zijn als een bruine dwerg er periodiek dwars doorheen zou razen.
Da's dan eenvoudig quoten voor je.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Zie je nu dat je niet oplet. Daar is al het e.e.a over geschreven
Welk antwoord heeft je het meeste tijd gekost?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:12 schreef Truthfinder7 het volgende:
Zoek dat zelf maar op. Ik heb genoeg tijd besteed om jou elke keer te beantwoorden.
Niet dat ik dat niet leuk vind hoor ;-)
En jij wilt zogenaamd een oprechte discussie starten?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:50 schreef drijfhout het volgende:
Ma, ik heb echt een aantal bronnen en filmpjes in dit topic uitgezeten, maar er zitten zelfs filmpjes bij waar zelfs graancirkels [..]
wat anno 2011 behoorlijk van lotje getikt is als je nog niet door hebt dat dronken boerenzonen graancirkels maken.
Laat mij maar eens zien dat er geen verlaten tramhalte is ergens op de bodem van de grote oceaan. Bewijs mij dat, en ik zal me bij jou verexcuseren dat ik niet in staat ben om aan te tonen dat Planet X niet bestaat. Maar je verwachting grenst aan het onmogelijke, je kunt niet bewijzen dat er geen tramhalte is op de bodem van de oceaan, je kunt niet bewijzen dat God niet bestaat, en je kunt niet bewijzen dat er in het geheel geen Planet X is. Let op, dit is geen aanwijzing dat Planet X wel bestaat, want dan is het immers ook een aanwijzing dat er een tramhalte is ergens op de bodem van de oceaan. Je zult het toch met me eens zijn dat dat een onzinconclusie zou zijn uit de beschikbare feiten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:37 schreef Truthfinder7 het volgende:
Laat mij maar eens zien dat planeet X niet bestaat en dat het allemaal onzin is.
Veel geluk met zoeken :-/
Wel verdacht dat de NASA hier niet helder over is, of niet?
Nee, ik wil de schijn van een oprechte discussie doorprikken. In een ander topic was al een meisje met een psychose doodsbang door al die apocalyptische bruine dwergverhalen, dus als je paniek probeert te zaaien over naderende bruine dwergen, mag je je best wat rekenschap geven over de serieuze ramp die je schetst, en de angst die je mensen daarmee aanjaagt. Als de vraag om enig tastbaar en weerlegbaar bewijs (is niet gelijk aan een aanwijzing) je een maagzweer bezorgd, dan is meteen duidelijk waarom een carriere in de wetenschap er niet voor je inzit.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef Ticker het volgende:
[..]
En jij wilt zogenaamd een oprechte discussie starten?
Mensen dit soort subtiele hints geven je geen discussie mogelijkheid, maar een maagzweer.
http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012.htmlquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:37 schreef Truthfinder7 het volgende:
Laat mij maar eens zien dat planeet X niet bestaat en dat het allemaal onzin is.
Veel geluk met zoeken :-/
Wel verdacht dat de NASA hier niet helder over is, of niet?
Ik ben wel voorzichtig met wat ik schrijf! Ik wil mensen ook niet bang of gek maken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:07 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Nee, ik wil de schijn van een oprechte discussie doorprikken. In een ander topic was al een meisje met een psychose doodsbang door al die apocalyptische bruine dwergverhalen, dus als je paniek probeert te zaaien over naderende bruine dwergen, mag je je best wat rekenschap geven over de serieuze ramp die je schetst, en de angst die je mensen daarmee aanjaagt. Als de vraag om enig tastbaar en weerlegbaar bewijs (is niet gelijk aan een aanwijzing) je een maagzweer bezorgd, dan is meteen duidelijk waarom een carriere in de wetenschap er niet voor je inzit.
Nonsens, hoe kun je nou koffie drinken als je een maagzweer van me hebt gekregen, volgens de hypothese van Ticker die je ondersteunt.?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:12 schreef Truthfinder7 het volgende:
Nog een bak koffie! :-)
Ticker, Ik ben het met jou eens!
Uhm heb ik gezegd dat ik een maagzweer heb?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:15 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Nonsens, hoe kun je nou koffie drinken als je een maagzweer van me hebt gekregen, volgens de hypothese van Ticker die je ondersteunt.?
quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef Ticker het volgende:
[..]
En jij wilt zogenaamd een oprechte discussie starten?
Mensen dit soort subtiele hints geven je geen discussie mogelijkheid, maar een maagzweer.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:12 schreef Truthfinder7 het volgende:
Nog een bak koffie! :-)
Ticker, Ik ben het met jou eens!
Er is geen enkele mogelijkheid dat die afbeelding uit 2007 nep is?quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:23 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Nog een keer dan...NASA is niet geloofwaardig!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |