quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:51 schreef trovey het volgende:
Zullen we het nou gewoon even bij TS houden en of die een schuldvraag heeft....als jullie issues met elkaar hebben kan dat via PM.
Minder. Melk maakt botter brosser.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:55 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dan heb ik nog wel een mooi argument voor TS: Gedupeerde had maar meer melk moeten drinken.
Omdat de fietser gevallen is door een actie van jou 'schatje' en ze daardoor schade lijdt, haarwerkgever ook.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Uiteraard is het verzekeringswerk, maar ik kots wel een beetje op mensen die ervan proberen te profiteren. Zelfde als mensen op vakantie gaan en hun camera claimen die niet eens kwijt is oid?!
Kansloos, evenzo mijn betoog tegen dit ongeluk
Maar toch vraag ik me af waarom mensen ziekte proberen te verhalen als een werkgever normaal gesproken (ook in dit geval) gewoon loon blijft betalen
Overigens is een werkgever maar een maand lang gehouden tot volledige loonbetaling. Daarna kan de werkgever dit matigen tot 70%, wat dus inhoudt dat de werknemer zelf ook schade lijdt. Naast de mindere mogelijkheden om te werken levert een val echter ook andere ongemakken op. Die zijn weliswaar minder makkelijk te waarderen, maar daardoor niet minder aanwezig.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:06 schreef Peter het volgende:
[..]
Omdat de fietser gevallen is door een actie van jou 'schatje' en ze daardoor schade lijdt, haarwerkgever ook.
Allemaal het gevolg van de actie van jouw 'schatje'.
Terecht dat je 'schatje' de schade zou moeten betalen (en daarmee jullie verzekering).
Had je maar een opleiding he..quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:00 schreef Zwolsboy het volgende:
Je vrouw zit fout.
A geen politie gebeld en een proces verbaal ingevult.
B Zomaar iemand naar het ziekenhuis brengen jij weet niet eens in wat voor staat die fiets was of misschien had ze al last van haar enkel en is dan minder actief op de fiets en daar komt jou vrouw toevallig aan rijden.
Autos zijn vrijwel altijd schuldig maar fietsers hebben ook doppen in hun oog als ze witte lichten zien stop dan ipv door rijden en risico nemen![]()
En los daarvan jou autoverzekering vergoed die fiets dus de reparatiekosten bij zon tikje zal hooguit het stuur of een trapper krom zijn en met 75 euro is dat wel opgelost.
Desnoods de dagwaarde van de fiets uitkeren jij hoeft niks te betalen als je verzekerd bent.
dagwaarde van een fiets kan best hoog liggen (gezien wat een beetje fiets kan kosten vandaag de dag?) . Misschien had ze hem gister gekocht . Misschien kost de reparatie maar een tientje , misschien wel 100 euro . Aannames , aannames.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:00 schreef Zwolsboy het volgende:
Je vrouw zit fout.
A geen politie gebeld en een proces verbaal ingevult.
B Zomaar iemand naar het ziekenhuis brengen jij weet niet eens in wat voor staat die fiets was of misschien had ze al last van haar enkel en is dan minder actief op de fiets en daar komt jou vrouw toevallig aan rijden.
Autos zijn vrijwel altijd schuldig maar fietsers hebben ook doppen in hun oog als ze witte lichten zien stop dan ipv door rijden en risico nemen![]()
En los daarvan jou autoverzekering vergoed die fiets dus de reparatiekosten bij zon tikje zal hooguit het stuur of een trapper krom zijn en met 75 euro is dat wel opgelost.
Desnoods de dagwaarde van de fiets uitkeren jij hoeft niks te betalen als je verzekerd bent.
Wat Dennis zegt klopt wel. Als sterkere verkeersdeelnemer ben je eigenlijk altijd de Sjaak, geheel of gedeeltelijk. Tenzij er sprake is van opzet van de andere partij maar dat lijkt me hier niet het geval.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:56 schreef draaijer het volgende:
[..]
Fietser kwam van tegengestelde richting en sloeg direct achter mijn vrouw haar auto af naar links. Daar wilde ze over haar rijbaan de stoep oprijden
wat valt er begrijpend te lezen dan ? Misschien is de beste vrouw allang weer aan het werk en zit jij je druk te maken om dit. Je vrouw heeft schuld en het is gewoon een ongeluk , geen opzet slechts onoplettendheid en een fietser die er achterlangs dacht te kunnen.quote:Op zondag 12 juni 2011 09:58 schreef draaijer het volgende:
Grappig om te zien dat een groot aantal mensen niet eens begrijpend kunnen lezen
Helemaal mee eens..quote:Op zondag 12 juni 2011 10:03 schreef tuintegel het volgende:
[..]
wat valt er begrijpend te lezen dan ? Misschien is de beste vrouw allang weer aan het werk en zit jij je druk te maken om dit. Je vrouw heeft schuld en het is gewoon een ongeluk , geen opzet slechts onoplettendheid en een fietser die er achterlangs dacht te kunnen.
Bij wie zou iemand anders moeten aankloppen voor gevolgschade?quote:Op zondag 12 juni 2011 10:58 schreef Metro2005 het volgende:
Dat je die vrouw aangereden hebt is uiteraard eigen schuld maar dat ze daardoor gevolgschade probeert te verhalen lijkt me onredelijk. Klaagt die vrouw ook een hotel in zwitserland aan als ze daar op wintersport een been breekt?
Denk dat dat gedeelte best kunt aanvechten, win anders een juridisch advies in als je een rechtsbijstandsverzekering hebt.
maar dat is nog helemaal niet gebeurd , de ts stelt alleen "als" de vrouw dat doet. Daarnaast hoeveel keer moet het geschreven worden dat bij de vrouw slechts haar materiele schade wordt vergoedt . Zorg krijgt zij vanuit haar verzekeraar en ziektegeld vanuit haar werkgever.quote:Op zondag 12 juni 2011 10:58 schreef Metro2005 het volgende:
Dat je die vrouw aangereden hebt is uiteraard eigen schuld maar dat ze daardoor gevolgschade probeert te verhalen lijkt me onredelijk. Klaagt die vrouw ook een hotel in zwitserland aan als ze daar op wintersport een been breekt?
Denk dat dat gedeelte best kunt aanvechten, win anders een juridisch advies in als je een rechtsbijstandsverzekering hebt.
TS begon daarmee door te stellen dat het gewicht van de door zijn vrouw uberlomp aangereden fietsster medeoorzaak was van de schade.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:27 schreef Dromer het volgende:
Dit topic staat wel vol met slechte analogieën.
Dat is geen analogie.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
TS begon daarmee door te stellen dat het gewicht van de door zijn vrouw uberlomp aangereden fietsster medeoorzaak was van de schade.
Daar moet juist iemand die zo rechts is als TS geen probleem mee hebben.... zo werkt dat namelijk in een land waar alles een prijs heeft, dus ook de schade die je oploopt.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:13 schreef Zwolsboy het volgende:
Sommige willen echt Amerika nadoen wat ze op tv zien duizenden tot tonnen claimen en dan genieten en nooit meer werken.
Als dat hotel zonder op of om te kijken een meter naar achter loopt en haar daarmee van haar benen slingert, ongetwijfeldquote:Op zondag 12 juni 2011 10:58 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind jouw nornen en waarden ook lachwekkendquote:Op zondag 12 juni 2011 09:58 schreef draaijer het volgende:
Grappig om te zien dat een groot aantal mensen niet eens begrijpend kunnen lezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook hoi !
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm, ja, dat zat er dik in natuurlijk....
Is het tegenwoordig niet zo dat een bedrijf moet betalen voor zieke werknemers?quote:Op maandag 13 juni 2011 03:17 schreef leolinedance het volgende:
'mijn schatje'![]()
Overigens lijkt mij dat de vrouw van TS fout zit. Mij is altijd geleerd dat als je achteruit rijdt je rekening moet houden met al het verkeer voor en achter je, ook al is het op een andere rijbaan, omdat je niet weet wat voor manouvres er gemaakt gaan worden. Of het ook zo bij wet geregeld is dat je altijd schuldig bent als je achteruit rijdt, dat weet ik niet.
Het gewicht van de vrouw erbij betrekken lijkt me niet zo verstandig. Betalen voor de fiets lijkt me redelijk, de vervolgschade gaat wel wat ver.
Zo werkt dat niet. Het bedrijf zal gewoon de werknemer betalen, maar verhaalt zijn schade op de veroorzaker. En terecht.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:08 schreef Gia het volgende:
Waarschijnlijk heeft het bedrijf gezegd: Wij betalen geen ziektegeld, verhaal dat maar op de veroorzaker van dat ongeval.
Dat vraagt TS niet.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:14 schreef Yreal het volgende:
Je raakt een fietser
Jij hebt het altijd gedaan, ookal stond je stil
Achteruitrijdend iets of iemand raken is altijd fout.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:14 schreef Yreal het volgende:
Je raakt een fietser
als je stilstaat raakt de fietser jouquote:Op maandag 13 juni 2011 11:14 schreef Yreal het volgende:
Je raakt een fietser
Nog steeds jouw schuldquote:Op maandag 13 juni 2011 11:41 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
als je stilstaat raakt de fietser joudan is het niet jouw schuld.. of je moet midden op het fietspad geparkeerd staan
Vast wel, maar ze zal in premie gaan stijgen.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nog steeds jouw schuld
Maar het lijkt me dat schatjes WA de boel dekt?
TS is zelf werkgever.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben er overigens van overtuigd dat de werkgever van TS het aan hem betaalde salaris terwijl hij ziek is ook zou verhalen, als er een partij zou zijn die aansprakelijk gesteld zou kunnen worden voor zijn ziek-zijn.
Wat bij ziekte/afwezigheid als gevolg van een ongeval veroorzaakt door een ander zo is.
Hij werkt toch minimaal 60 p/w voor een Amerikaans bedrijf?quote:
Ik meen toch zo vast dat-ie 60 p/w voor zichzelf werkte maar lees nu in z'n PH ook dat-ie door z'n baas zou worden uitgezonden naar het buitenland. Ben ik kennelijk toch abuis, excuus.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hij werkt toch minimaal 60 p/w voor een Amerikaans bedrijf?
De vervolgschade is juist dat gene dat fors op kan lopen. Als ik door een niet oplettende automobilist een tijd niet kan werken, dan zit ik er ook niet op te wachten dat ik op een bepaald moment 30% loon moet missen door de fout van de onoplettende automobiliste. Gelukkig is een WA verplicht.quote:Op maandag 13 juni 2011 03:17 schreef leolinedance het volgende:
'mijn schatje'![]()
Overigens lijkt mij dat de vrouw van TS fout zit. Mij is altijd geleerd dat als je achteruit rijdt je rekening moet houden met al het verkeer voor en achter je, ook al is het op een andere rijbaan, omdat je niet weet wat voor manouvres er gemaakt gaan worden. Of het ook zo bij wet geregeld is dat je altijd schuldig bent als je achteruit rijdt, dat weet ik niet.
Het gewicht van de vrouw erbij betrekken lijkt me niet zo verstandig. Betalen voor de fiets lijkt me redelijk, de vervolgschade gaat wel wat ver.
Kan wel verplicht zijn maar van een kale kip valt niet te plukkenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De vervolgschade is juist dat gene dat fors op kan lopen. Als ik door een niet oplettende automobilist een tijd niet kan werken, dan zit ik er ook niet op te wachten dat ik op een bepaald moment 30% loon moet missen door de fout van de onoplettende automobiliste. Gelukkig is een WA verplicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |