abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:49:17 #201
244933 trovey
Nachtoele
pi_98031392
Hou nou even op...is niet leuk. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98031411
nee inderdaad niet leuk
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:51:09 #203
244933 trovey
Nachtoele
pi_98031452
Zullen we het nou gewoon even bij TS houden en of die een schuldvraag heeft....als jullie issues met elkaar hebben kan dat via PM of het stopt gewoon hierbij.. ;) Waar is TS trouwens....bezig een fietser aan te rijden? :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98031486
precies groot gelijk
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:51 schreef trovey het volgende:
Zullen we het nou gewoon even bij TS houden en of die een schuldvraag heeft....als jullie issues met elkaar hebben kan dat via PM. ;)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:00:40 #205
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98031733
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:55 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Dan heb ik nog wel een mooi argument voor TS: Gedupeerde had maar meer melk moeten drinken.
Minder. Melk maakt botter brosser.
pi_98033029
pom pom pom
pi_98035540
Wat een gezeik allemaal, tuurlijk is het vrouwtje van TS fout. Maar TS moet dit gewoon doorspelen aan de WA(M) verzekering van de auto. Deze kan zelf wel uitmaken hoeveel ze willen vergoeden.

En geloof me, die zetten er al te graag een advocaat op als de tegenpartij te hebberig wordt.
.
pi_98039297
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Uiteraard is het verzekeringswerk, maar ik kots wel een beetje op mensen die ervan proberen te profiteren. Zelfde als mensen op vakantie gaan en hun camera claimen die niet eens kwijt is oid?!
Kansloos, evenzo mijn betoog tegen dit ongeluk :)

Maar toch vraag ik me af waarom mensen ziekte proberen te verhalen als een werkgever normaal gesproken (ook in dit geval) gewoon loon blijft betalen
Omdat de fietser gevallen is door een actie van jou 'schatje' en ze daardoor schade lijdt, haarwerkgever ook.
Allemaal het gevolg van de actie van jouw 'schatje'.

Terecht dat je 'schatje' de schade zou moeten betalen (en daarmee jullie verzekering).
dag
  zaterdag 11 juni 2011 @ 21:11:03 #209
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_98039465
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Omdat de fietser gevallen is door een actie van jou 'schatje' en ze daardoor schade lijdt, haarwerkgever ook.
Allemaal het gevolg van de actie van jouw 'schatje'.

Terecht dat je 'schatje' de schade zou moeten betalen (en daarmee jullie verzekering).
Overigens is een werkgever maar een maand lang gehouden tot volledige loonbetaling. Daarna kan de werkgever dit matigen tot 70%, wat dus inhoudt dat de werknemer zelf ook schade lijdt. Naast de mindere mogelijkheden om te werken levert een val echter ook andere ongemakken op. Die zijn weliswaar minder makkelijk te waarderen, maar daardoor niet minder aanwezig.
pi_98044527
Je vrouw zit fout.
A geen politie gebeld en een proces verbaal ingevult.
B Zomaar iemand naar het ziekenhuis brengen jij weet niet eens in wat voor staat die fiets was of misschien had ze al last van haar enkel en is dan minder actief op de fiets en daar komt jou vrouw toevallig aan rijden.

Autos zijn vrijwel altijd schuldig maar fietsers hebben ook doppen in hun oog als ze witte lichten zien stop dan ipv door rijden en risico nemen :r

En los daarvan jou autoverzekering vergoed die fiets dus de reparatiekosten bij zon tikje zal hooguit het stuur of een trapper krom zijn en met 75 euro is dat wel opgelost.
Desnoods de dagwaarde van de fiets uitkeren jij hoeft niks te betalen als je verzekerd bent.
Interessant he ?
  zondag 12 juni 2011 @ 00:11:16 #211
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98048180
TS :') ik hoop dat het dikworden van de enkel van het slachtoffer precies genoeg is geweest om dikke scheuren in de muren van haar huis te veroorzaken en dat TS een nieuw huis mag betalen.

Jaaa ik was fout, sorry, hier heb je bloemen. Maar omdat je zo dik bent is het je eigen schuld van die enkel!

Mag je dan ook een blinde doodrijden als hij achter je auto loopt onder het mum van "ja hij moet daar niet gaan lopen als hij niet kan zien of ik achteruit kom"? :')
De vergelijking zal wel nergens op slaan maar dat doet dit topic toch al niet :D
We zullen zien, zei de blinde.
  zondag 12 juni 2011 @ 00:12:35 #212
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98048248
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:00 schreef Zwolsboy het volgende:
Je vrouw zit fout.
B Zomaar iemand naar het ziekenhuis brengen jij weet niet eens in wat voor staat die fiets was of misschien had ze al last van haar enkel en is dan minder actief op de fiets en daar komt jou vrouw toevallig aan rijden.

Autos zijn vrijwel altijd schuldig maar fietsers hebben ook doppen in hun oog als ze witte lichten zien stop dan ipv door rijden en risico nemen :r

En los daarvan jou autoverzekering vergoed die fiets dus de reparatiekosten bij zon tikje zal hooguit het stuur of een trapper krom zijn en met 75 euro is dat wel opgelost.
Desnoods de dagwaarde van de fiets uitkeren jij hoeft niks te betalen als je verzekerd bent.
Had je maar een opleiding he..
  zondag 12 juni 2011 @ 00:20:20 #213
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_98048564
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:00 schreef Zwolsboy het volgende:
Je vrouw zit fout.

dagwaarde van een fiets kan best hoog liggen (gezien wat een beetje fiets kan kosten vandaag de dag?) . Misschien had ze hem gister gekocht . Misschien kost de reparatie maar een tientje , misschien wel 100 euro . Aannames , aannames.

Blijf gewoon bij de feiten , bestuurder is in deze fout . Helaas pindakaas en de verzekering mag het uitzoeken. Zoals eerder geschreven verzekeringsmaatschappijen weten vaak echt wel wanneer ze in het ootje worden genomen als iemand meer probeert te claimen dan nodig.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_98050551
Gewoon simpel een agent erbij en die laten invullen.
Altijd direct na het ongeluk invullen en niet uistellen tot savonds wat veel doen want dan is je bewijs letterlijk weg.
Interessant he ?
  zondag 12 juni 2011 @ 01:17:42 #215
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_98050935
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:56 schreef draaijer het volgende:

[..]

Fietser kwam van tegengestelde richting en sloeg direct achter mijn vrouw haar auto af naar links. Daar wilde ze over haar rijbaan de stoep oprijden
Wat Dennis zegt klopt wel. Als sterkere verkeersdeelnemer ben je eigenlijk altijd de Sjaak, geheel of gedeeltelijk. Tenzij er sprake is van opzet van de andere partij maar dat lijkt me hier niet het geval.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_185_Wegenverkeerswet
pi_98053347
Lijkt me duidelijk dat TS' vrouw schuldig is, als dat nog niet gezegd is. Dat fietsers vaak klapmongolen zijn moge duidelijk zijn, maar als je LANGZAAM ACHTERUIT rijdt en het dan nog presteert om een fietser niet te zien en te raken.. chapeau. Wss keek je vrouw niet eens in de spiegel toen ze naar achter reed. Ik wil niet te hard zijn TS.. maar dan zou ik toch aanbevelen om nog wat rijcursussen te doen, kan nooit kwaad.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 12 juni 2011 @ 09:58:05 #217
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_98055665
Ts komt hier niet meer terug denk ik.
pi_98055675
Grappig om te zien dat een groot aantal mensen niet eens begrijpend kunnen lezen
  zondag 12 juni 2011 @ 10:03:06 #219
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_98055731
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 09:58 schreef draaijer het volgende:
Grappig om te zien dat een groot aantal mensen niet eens begrijpend kunnen lezen
wat valt er begrijpend te lezen dan ? Misschien is de beste vrouw allang weer aan het werk en zit jij je druk te maken om dit. Je vrouw heeft schuld en het is gewoon een ongeluk , geen opzet slechts onoplettendheid en een fietser die er achterlangs dacht te kunnen.
pi_98056048
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 10:03 schreef tuintegel het volgende:

[..]

wat valt er begrijpend te lezen dan ? Misschien is de beste vrouw allang weer aan het werk en zit jij je druk te maken om dit. Je vrouw heeft schuld en het is gewoon een ongeluk , geen opzet slechts onoplettendheid en een fietser die er achterlangs dacht te kunnen.
Helemaal mee eens..
  zondag 12 juni 2011 @ 10:58:06 #221
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_98056667
Dat je die vrouw aangereden hebt is uiteraard eigen schuld maar dat ze daardoor gevolgschade probeert te verhalen lijkt me onredelijk. Klaagt die vrouw ook een hotel in zwitserland aan als ze daar op wintersport een been breekt?

Denk dat dat gedeelte best kunt aanvechten, win anders een juridisch advies in als je een rechtsbijstandsverzekering hebt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 12 juni 2011 @ 11:04:55 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98056827
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 10:58 schreef Metro2005 het volgende:
Dat je die vrouw aangereden hebt is uiteraard eigen schuld maar dat ze daardoor gevolgschade probeert te verhalen lijkt me onredelijk. Klaagt die vrouw ook een hotel in zwitserland aan als ze daar op wintersport een been breekt?

Denk dat dat gedeelte best kunt aanvechten, win anders een juridisch advies in als je een rechtsbijstandsverzekering hebt.
Bij wie zou iemand anders moeten aankloppen voor gevolgschade?

En ja, als mevrouw in een Zwitsers hotel haar been breekt omdat het tapijt op de trap van het hotel niet goed vastligt, reken dan maar dat de gevolgschade ook verhaald wordt.
Ongeacht of ze daar aan het wintersporten was, of alleen maar voor de Spa van het hotel kwam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 12-06-2011 11:28:43 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 juni 2011 @ 11:23:57 #223
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_98057210
quote:

maar dat is nog helemaal niet gebeurd , de ts stelt alleen "als" de vrouw dat doet. Daarnaast hoeveel keer moet het geschreven worden dat bij de vrouw slechts haar materiele schade wordt vergoedt . Zorg krijgt zij vanuit haar verzekeraar en ziektegeld vanuit haar werkgever.
Zorgverzekeraar en werkgever zullen indien nodig dat verhalen op de verzekering van de aansprakelijke partij. Dus die vrouw casht echt niet dubbel :) .

Nu zal dat bij dit ongeval echt wel loslopen .
  zondag 12 juni 2011 @ 11:27:49 #224
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_98057285
Dit topic staat wel vol met slechte analogieën.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_98057383
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:27 schreef Dromer het volgende:
Dit topic staat wel vol met slechte analogieën.
TS begon daarmee door te stellen dat het gewicht van de door zijn vrouw uberlomp aangereden fietsster medeoorzaak was van de schade. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 12 juni 2011 @ 12:08:21 #226
45722 Dromer
pi_98058378
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

TS begon daarmee door te stellen dat het gewicht van de door zijn vrouw uberlomp aangereden fietsster medeoorzaak was van de schade. :+
Dat is geen analogie.
pi_98058527
Sommige willen echt Amerika nadoen wat ze op tv zien duizenden tot tonnen claimen en dan genieten en nooit meer werken :') .
Interessant he ?
  zondag 12 juni 2011 @ 12:24:03 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98058903
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:13 schreef Zwolsboy het volgende:
Sommige willen echt Amerika nadoen wat ze op tv zien duizenden tot tonnen claimen en dan genieten en nooit meer werken :') .
Daar moet juist iemand die zo rechts is als TS geen probleem mee hebben.... zo werkt dat namelijk in een land waar alles een prijs heeft, dus ook de schade die je oploopt.

Ik ben er overigens van overtuigd dat de werkgever van TS het aan hem betaalde salaris terwijl hij ziek is ook zou verhalen, als er een partij zou zijn die aansprakelijk gesteld zou kunnen worden voor zijn ziek-zijn.
Wat bij ziekte/afwezigheid als gevolg van een ongeval veroorzaakt door een ander zo is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † zondag 12 juni 2011 @ 21:38:28 #229
43556 miss_dynastie
pi_98083335
quote:

Als dat hotel zonder op of om te kijken een meter naar achter loopt en haar daarmee van haar benen slingert, ongetwijfeld :+

Bij wie zou jij aankloppen met je gevolgschade, als je (tijdelijk?) invalide geholpen wordt? Gewoon zelf betalen?
pi_98083609
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 09:58 schreef draaijer het volgende:
Ik vind jouw nornen en waarden ook lachwekkend *O*
  zondag 12 juni 2011 @ 23:05:29 #231
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_98089886
Dat wijf kon gewoon niet fietsen.
En het wijf van Draaijer had beter moeten uitkijken.
__________________________________________ +

De verzekering van 'schatje Draaijer' zal moeten betalen. En 'schatje' mag maandelijks meer premie betalen tenzij de schade uit eigen zak betaald wordt.

Wel jammer dat de airbag van mevrouw het fietswijf niet naar behoren heeft gewerkt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hoi !
  maandag 13 juni 2011 @ 03:17:12 #232
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_98100920
'mijn schatje' :')

Overigens lijkt mij dat de vrouw van TS fout zit. Mij is altijd geleerd dat als je achteruit rijdt je rekening moet houden met al het verkeer voor en achter je, ook al is het op een andere rijbaan, omdat je niet weet wat voor manouvres er gemaakt gaan worden. Of het ook zo bij wet geregeld is dat je altijd schuldig bent als je achteruit rijdt, dat weet ik niet.

Het gewicht van de vrouw erbij betrekken lijkt me niet zo verstandig. Betalen voor de fiets lijkt me redelijk, de vervolgschade gaat wel wat ver.
pi_98100968
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm, ja, dat zat er dik in natuurlijk....
_O- O-) :+ :+
  maandag 13 juni 2011 @ 11:08:27 #234
3542 Gia
User under construction
pi_98104077
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 03:17 schreef leolinedance het volgende:

Overigens lijkt mij dat de vrouw van TS fout zit. Mij is altijd geleerd dat als je achteruit rijdt je rekening moet houden met al het verkeer voor en achter je, ook al is het op een andere rijbaan, omdat je niet weet wat voor manouvres er gemaakt gaan worden. Of het ook zo bij wet geregeld is dat je altijd schuldig bent als je achteruit rijdt, dat weet ik niet.

Het gewicht van de vrouw erbij betrekken lijkt me niet zo verstandig. Betalen voor de fiets lijkt me redelijk, de vervolgschade gaat wel wat ver.
Is het tegenwoordig niet zo dat een bedrijf moet betalen voor zieke werknemers?
Dat bedrijf zit dus nu met schade, veroorzaakt door een ander. Denk dat die dat zeker zullen willen verhalen.
Waarschijnlijk heeft het bedrijf gezegd: Wij betalen geen ziektegeld, verhaal dat maar op de veroorzaker van dat ongeval.

En terecht. Schatje zal gewoon moeten dokken.
pi_98104152
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:08 schreef Gia het volgende:
Waarschijnlijk heeft het bedrijf gezegd: Wij betalen geen ziektegeld, verhaal dat maar op de veroorzaker van dat ongeval.
Zo werkt dat niet. Het bedrijf zal gewoon de werknemer betalen, maar verhaalt zijn schade op de veroorzaker. En terecht.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 13 juni 2011 @ 11:14:42 #236
258802 Yreal
henk..!
pi_98104214
Je raakt een fietser

Jij hebt het altijd gedaan, ookal stond je stil
  maandag 13 juni 2011 @ 11:21:20 #237
45722 Dromer
pi_98104371
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:14 schreef Yreal het volgende:
Je raakt een fietser

Dat vraagt TS niet.
  maandag 13 juni 2011 @ 11:24:10 #238
3542 Gia
User under construction
pi_98104451
quote:
Je raakt een fietser

Achteruitrijdend iets of iemand raken is altijd fout.

De schuldvraag doet er dus eigenlijk niet toe. Gaat erom wat schatje moet vergoeden.
Misschien werkt die vrouw wel als ZZP-er, en kan ze nu niet werken. Veel ZZP-ers hebben geen verzekering tegen ziektekosten. Word je dan ziek, griep, dan zijn de kosten voor jezelf. Tijdelijk geen inkomen. Maar nu is er iemand anders verantwoordelijk voor het feit dat ze niet kan werken. En dan kun je je gederfde inkomsten verhalen op de schuldige partij.
pi_98104966
quote:
Je raakt een fietser

als je stilstaat raakt de fietser jou _O- dan is het niet jouw schuld.. of je moet midden op het fietspad geparkeerd staan :?
There are only 151 Pokémon.
  maandag 13 juni 2011 @ 11:43:48 #240
258802 Yreal
henk..!
pi_98105036
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:41 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

als je stilstaat raakt de fietser jou _O- dan is het niet jouw schuld.. of je moet midden op het fietspad geparkeerd staan :?
Nog steeds jouw schuld

Maar het lijkt me dat schatjes WA de boel dekt?
  maandag 13 juni 2011 @ 11:54:56 #241
3542 Gia
User under construction
pi_98105425
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nog steeds jouw schuld

Maar het lijkt me dat schatjes WA de boel dekt?
Vast wel, maar ze zal in premie gaan stijgen.
pi_98122432
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben er overigens van overtuigd dat de werkgever van TS het aan hem betaalde salaris terwijl hij ziek is ook zou verhalen, als er een partij zou zijn die aansprakelijk gesteld zou kunnen worden voor zijn ziek-zijn.
Wat bij ziekte/afwezigheid als gevolg van een ongeval veroorzaakt door een ander zo is.
TS is zelf werkgever.
pi_98123375
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:40 schreef r_one het volgende:

[..]

TS is zelf werkgever.
Neehoor
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_98124848
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Neehoor
Niet? Sinds wanneer dan niet meer?
pi_98125179
quote:
5s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Niet? Sinds wanneer dan niet meer?
Hij werkt toch minimaal 60 p/w voor een Amerikaans bedrijf?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_98125509
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hij werkt toch minimaal 60 p/w voor een Amerikaans bedrijf?
Ik meen toch zo vast dat-ie 60 p/w voor zichzelf werkte maar lees nu in z'n PH ook dat-ie door z'n baas zou worden uitgezonden naar het buitenland. Ben ik kennelijk toch abuis, excuus.

Was-ie dan leidinggevende / manager?
  maandag 13 juni 2011 @ 19:44:30 #247
258802 Yreal
henk..!
pi_98125682
Schatje is gewoon ergens in dienst hoor
pi_98127779
TS doet z'n naam een eer aan
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_98160685
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 03:17 schreef leolinedance het volgende:

De vervolgschade is juist dat gene dat fors op kan lopen. Als ik door een niet oplettende automobilist een tijd niet kan werken, dan zit ik er ook niet op te wachten dat ik op een bepaald moment 30% loon moet missen door de fout van de onoplettende automobiliste. Gelukkig is een WA verplicht.
pi_98187845
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De vervolgschade is juist dat gene dat fors op kan lopen. Als ik door een niet oplettende automobilist een tijd niet kan werken, dan zit ik er ook niet op te wachten dat ik op een bepaald moment 30% loon moet missen door de fout van de onoplettende automobiliste. Gelukkig is een WA verplicht.
Kan wel verplicht zijn maar van een kale kip valt niet te plukken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')