quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:35 schreef Sloggi het volgende:
Er staat toch ook in de mail dat je er niet mee akkoord hoeft te gaan?
quote:Ben je akkoord?
Indien je akkoord bent met de nieuwe voorwaarden, hoef je niets te doen. Wanneer je niet akkoord bent, neem dan vóór 5 september 2011 contact met ons op via een e-mail aan klantenservice@moneyou.nl.
Als we niets van je horen, nemen we aan dat je akkoord bent met de wijzigingen en gelden de nieuwe voorwaarden voor jou per 5 september 2011.
Sorry, heb de mail zelf nog niet gelezen, alleen de discussie hier.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:35 schreef Sloggi het volgende:
Er staat toch ook in de mail dat je er niet mee akkoord hoeft te gaan?
Blij dat ik daar geen rekening hebquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:41 schreef PiRANiA het volgende:
NWS-topic:
MoneYou-klanten moeten elke tien dagen inloggen
Ik heb het in het verleden gehad dat ik dat gewoon pas aan het eind van de rit kreeg, ondanks dat ik opgezegd had en allang weg was.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:33 schreef Essebes het volgende:
[..]
Dit heeft niks met MY te maken, dat gebeurt bij alle banken waar je je rekening opzegt.
quote:Hierbij bevestigen we dat, naar aanleiding van het ontvangen verzoek, de klantrelatie met MoneYou is beeindigd.
Een vriend van mij ook zojuist .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:05 schreef MaGNeT het volgende:
1 collega heeft z'n geld er zojuist ook al weggehaald...
Voor mij is het ook "set and forget"... Alleen als ik geld verplaats of m'n saldo wil weten log ik in, voor de rest geen behoefte om er naar te kijken...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:15 schreef Metro2005 het volgende:
Lekker snugger van money you. Als ik daar een rekening had had ik hem ook per direct opgezegd (al was het maar omdat ik straks 14 dagen op vakantie ben )
Ik gooi mijn centen al over van de ene naar de andere spaarbank als ik een flinke rentewijziging zie (in dit geval van Alex (1,5%) naar toprekening (2,6% en daarna 2,3% ) dus om zoiets als money you zou ik de rekening direct helemaal opzeggen. Grapjassen.
Sowieso gek op een spaarrekening. Op mijn alex rekening keek ik misschien een keer in de 2 maanden ofzo Op mijn betaalrekening kijk ik dan weer wel elke dag.
Op zondagmiddag even kijken hoe veel kroketten ik kan kopen vind ik altijd wel interessant.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Voor mij is het ook "set and forget"... Alleen als ik geld verplaats of m'n saldo wil weten log ik in, voor de rest geen behoefte om er naar te kijken...
Ik denk juist dat het hun bedoeling is om een hele bulk klanten te lozen. Die zien al lang aankomen dat ze straks de rente van "al die klanten" niet meer kunnen betalen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:15 schreef Metro2005 het volgende:
Lekker snugger van money you. Als ik daar een rekening had had ik hem ook per direct opgezegd (al was het maar omdat ik straks 14 dagen op vakantie ben )
Nu weet ik niet hoe ze het precies hebben geregeld, maar MoneYou heeft natuurlijk nog andere activiteiten behalve sparen. Als ze hierdoor in de problemen komen wat betreft sparen lijkt mij dat de andere activiteiten als leningen en verzekeringen ook in gevaar komen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:22 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het hun bedoeling is om een hele bulk klanten te lozen. Die zien al lang aankomen dat ze straks de rente van "al die klanten" niet meer kunnen betalen.
Stel gewoon een bezopen voorwaarde, en de mensen vertrekken massaal. Geniaal, een bank die zelf al zn klanten wegjaagt, en dan de tent sluit. Dan hoeft Lakeman er deze keer niet aan te pas te komen.
Ben benieuwd of er reactie op gaat komen...quote:Beste,
Vanochtend heb ik de e-mail ontvangen waarin de nieuwe voorwaarden duidelijk worden gemaakt. Vooral het punt dat er elke 10 dagen ingelogd moet worden trok mijn (en velen met mij op internet) aandacht. Wat is hier de gedachte achter? Er wordt geadverteerd met onbeperkte voorwaarden, ik vind een verplichting van een keer inloggen per 10 dagen toch echt een beperkende voorwaarde....Wat nu als je op vakantie bent?
Het is een spaarrekening, dit houdt in dat velen niet elke week even kijken naar hun saldo. Eventuele nieuwsberichten of wijzigingen kunnen prima medegedeeld worden via een e-mail, op dezelfde manier als de nieuwe voorwaarden zijn gecommuniceerd.
Ik vind het jammer en vreemd dat zo'n beperkende maatregel wordt ingesteld. Ik wil hierbij dan ook aangeven dat ik niet akkoord ga met de nieuwe voorwaarden en per direct mijn rekening heb opgezegd.
Vriendelijke groeten,
*naam*
Naja, het is m'n probleem ook niet meer.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nu weet ik niet hoe ze het precies hebben geregeld, maar MoneYou heeft natuurlijk nog andere activiteiten behalve sparen. Als ze hierdoor in de problemen komen wat betreft sparen lijkt mij dat de andere activiteiten als leningen en verzekeringen ook in gevaar komen?
Het is ook raar. Het zou mij echter niet verbazen dat na hen ook andere aanbieders met vreemde voorwaarden komen. Ze doen uiteindelijk toch elkaar naquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:56 schreef QBay het volgende:
Inmiddels ook trending op Twitter en verschillende sites melden de vreemde wijziging. Ben benieuwd of ze vrijdag nog bestaan .
Kortom, als je niet akkoord gaat, dan wordt je spaarrekening door MoneYou opgeheven.quote:Wanneer je niet akkoord bent, neem dan vóór 5 september 2011 contact met ons op via een e-mail aan klantenservice@moneyou.nl. In dat geval blijven voor jou de oude voorwaarden gelden, maar worden je producten volgens de daarvoor geldende regels zo snel mogelijk beëindigd.
Mooi dus dat ik nu mijn geld er weg heb, want met deze regel ga ik echt niet akkoord, ik heb wel wat beters te doenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:18 schreef RJD het volgende:
Dit zie ik nu staan bij de "veelgestelde vragen" op de website van MoneYou:
[..]
Kortom, als je niet akkoord gaat, dan wordt je spaarrekening door MoneYou opgeheven.
Volle dochter van ABN dus denk het welquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:56 schreef QBay het volgende:
Inmiddels ook trending op Twitter en verschillende sites melden de vreemde wijziging. Ben benieuwd of ze vrijdag nog bestaan .
Vandaar al die vergrendelde rekeningen de laatste tijdquote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:23 schreef RJD het volgende:
Ik lees trouwens net via Twitter dat je bij Bank of Scotland verplicht bent om 1x per 14 dagen in te loggen. Daar dus blijkbaar ook zo'n zelfde verplichting en daar hoor je hier niemand over. Vreemd.
EDIT: Inderdaad, artikel 6.5 van de voorwaarden van BoS geeft aan dat je daar verplicht bent om 1x per 14 dagen in te loggen om je berichten te bekijken.
Juist niet. Hoppers kijken al vaak, ik kijk nóóit. Ben superstabiel daar. Maar enfin, weg maar bij MoneYou dan..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:40 schreef Drassss het volgende:
Is men niet gewoon bezig om stabiel spaargeld te selecteren onder hun spaarders door de nieuwe regels van Bazel III. Stabiel spaargeld is voordeliger voor de bank dan de hoppers die een spaarrekening bezitten. Op deze manier ram je alle hoppers uit je klantenbestand en heb je gewoon zoveel % stabiel spaargeld op je balans staan.
Als je de klantenservice belt schijnt het bevestigd te worden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:41 schreef Schroevendraaier het volgende:
Ik vraag me echter af bij MoneYou:
Is de mail wel echt?, want als ik naar de details kijk verschilt de verzender van de andere MY mails. Ik heb nog maar pas geleden de MY rekening geopend, dus heb verder alleen maar mails betreft het activeren gekregen enzo. Misschien kan iemand met meer gekregen MY mails het even nakijken?
Verder kan ik op de site van MY zelf nergens iets over die 10 dagen vinden, of ik ben gewoon scheel.
Echt vreemd allemaal. Toch heb ik mijn geld voor de zekerheid eraf gehaald, mocht het omvallen. Maar ik wacht even de reactie van MoneYou af, zodat ik het daarna eventueel weer terug kan zetten.
Staat wel degelijk op de site van Moneyou. Lees de nieuwe voorwaarden, of de FAQ op de website maar eens.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:41 schreef Schroevendraaier het volgende:
Ik vraag me echter af bij MoneYou:
Is de mail wel echt?, want als ik naar de details kijk verschilt de verzender van de andere MY mails. Ik heb nog maar pas geleden de MY rekening geopend, dus heb verder alleen maar mails betreft het activeren gekregen enzo. Misschien kan iemand met meer gekregen MY mails het even nakijken?
Verder kan ik op de site van MY zelf nergens iets over die 10 dagen vinden, of ik ben gewoon scheel.
Echt vreemd allemaal. Toch heb ik mijn geld voor de zekerheid eraf gehaald, mocht het omvallen. Maar ik wacht even de reactie van MoneYou af, zodat ik het daarna eventueel weer terug kan zetten.
Gaat meer om dat de hoppers veel op spaarrekeningen zitten, maar dat je stabiele klanten wilt hebben die deposito's nemen etc. Vaste klanten die niet om 0,1% om de paar maanden naar een andere bank gaan. Dat is straks niet meer voordelig voor een bank Liever kwijt dan rijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:43 schreef macondo het volgende:
[..]
Juist niet. Hoppers kijken al vaak, ik kijk nóóit. Ben superstabiel daar. Maar enfin, weg maar bij MoneYou dan..
^^ Dat.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een kansloze rukker ben jij toch zeg
Als je inlogt staat het ook bij de Berichten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:41 schreef Schroevendraaier het volgende:
Ik vraag me echter af bij MoneYou:
Is de mail wel echt?, want als ik naar de details kijk verschilt de verzender van de andere MY mails. Ik heb nog maar pas geleden de MY rekening geopend, dus heb verder alleen maar mails betreft het activeren gekregen enzo. Misschien kan iemand met meer gekregen MY mails het even nakijken?
Verder kan ik op de site van MY zelf nergens iets over die 10 dagen vinden, of ik ben gewoon scheel.
Echt vreemd allemaal. Toch heb ik mijn geld voor de zekerheid eraf gehaald, mocht het omvallen. Maar ik wacht even de reactie van MoneYou af, zodat ik het daarna eventueel weer terug kan zetten.
Jij hebt inzage in de bedrijfsvoering van LPB. Het zou kunnen hoor, dat ik nu toevallig tegen een directielid aan zit te Fokken die exact weet in welke produkten zn spaarcentjes belegd worden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:46 schreef RemcoDelft het volgende:
LPB is juist de enige bank die z'n geld ECHT gebruikt voor ECHTE producten, en niet voor het opkloppen van bubbles met geleend en niet-bestaand geld.
De nieuwe voorwaarden gaan in per vandaag.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:06 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb me daar al minstens twee weken niet ingelogd en heb nog niks gehoord, dus het zal wel loslopen.
Stap twee zou dan een AV-aanpassing zijn waarbij er wel vermeld wordt dat een rekening tijdelijk geblokkeerd wordt? Ik snap ook niet dat er nu niet duidelijk een gevolg bij staat.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:40 schreef Drassss het volgende:
Op deze manier ram je alle hoppers uit je klantenbestand en heb je gewoon zoveel % stabiel spaargeld op je balans staan.
Kortom, bij ASN Bank ben je verplicht om wekelijks je saldi en mutaties te controleren. Daar hoor je niemand over. Blijkt dus een hele normale voorwaarde te zijn, die meerdere banken in hun algemene voorwaarden hebben opgenomen.quote:Hoofdstuk 3. Berichtgeving en controle
7. Berichtgeving en controle
1. De Bank stelt informatie over het verloop van de
Rekening beschikbaar via ASN Online Bankieren. De
Klant heeft via ASN Online Bankieren altijd inzage
in het saldo en de mutaties van de Rekening(en) die
vallen onder de Overeenkomst. Hij is verplicht om de
saldi en saldomutaties periodiek, maar minstens één
keer per week, te controleren.
quote:Minimaal 1 x per dag te controleren of
hij zijn eigen Bankkaart nog heeft;
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef BertV het volgende:
Triodos:
[..]
Over internetbankieren kan ik niks vinden.
Maar het lijkt op de digitale versie van het ouderwets indekken tegen alle risico's.
Daar had ik vroeger ook een rekening, waren die niet gestopt .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:02 schreef AQuila360 het volgende:
Heb het meeste gewoon lekker bij Argenta staan. Een saaie bank!
Neequote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:03 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Daar had ik vroeger ook een rekening, waren die niet gestopt .
ING heeft dat ook, continue controleren of je pasjes nog in je portemonnee zitten... Ze vinden zichzelf echt heel interessant en belangrijk blijkbaar.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef BertV het volgende:
Triodos:
[..]
Over internetbankieren kan ik niks vinden.
Maar het lijkt op de digitale versie van het ouderwets indekken tegen alle risico's.
Nu, bij verlies van de kaart kun je de klant verwijten dat hij te laat heeft gereageerd maar bij internetbankieren valt er niet te liegen...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
ING heeft dat ook, continue controleren of je pasjes nog in je portemonnee zitten... Ze vinden zichzelf echt heel interessant en belangrijk blijkbaar.
quote:MoneYou draait strenge inlogverplichting terug
Laatste update: 5 juli 2011 16:19 info.
DEN HAAG - MoneYou zal de maatregel dat klanten elke tien dagen verplicht moeten inloggen, terugdraaien.
''Volstrekt onhandig en onduidelijk gecommuniceerd'', noemt financieel dienstverlener MoneYou de mededeling aan spaarders dat zij eens in de tien dagen verplicht moeten inloggen op de persoonlijke pagina.
Na alle ophef die dinsdag door de oproep ontstond, heeft de ABN Amro-dochter besloten de beslissing terug te draaien.
Oude regel
Klanten van MoneYou krijgen dinsdag opnieuw een e-mail van de onlinebank. Daarin staat dat de oude regel dat klanten de eigen rekening eens per maand dienen te checken, blijft gelden.
Volgens een woordvoerder van MoneYou hebben de meeste onlinebanken die regel opgenomen in hun algemene voorwaarden. ''Voor alle duidelijkheid: niet inloggen eens per maand betekent niet dat je geen klant meer bent bij MoneYou'', aldus de e-mail.
Raarquote:
Die zijn zich geheid kapot geschrokken van de vele spaarders die vertrokken zijn. Oops!quote:
quote:Beste heer X,
Vanochtend heb je een e-mailbericht van ons gekregen over onze nieuwe voorwaarden. Wij betreuren het dat de daarin genoemde verplichting om voortaan iedere tien dagen op de Persoonlijke pagina van MoneYou in te loggen (in plaats van eens per maand), tot verwarring heeft geleid. Wij hebben daarom besloten dat de oude termijn van eens per maand blijft gelden. Onze excuses voor de ontstane onduidelijkheid.
Waarom wel deze termijn?
MoneYou is een online dienstverlener. De communicatie verloopt hoofdzakelijk via e-mail en de Persoonlijke pagina. Ook de dienstverlening zoals adreswijzigingen, saldo checken, telefoonnummer aanpassen en tegenrekening wijzigen, gebeuren online. Daarom vinden we het belangrijk dat klanten geregeld inloggen om op de hoogte te blijven van berichten die via de Persoonlijke pagina gecommuniceerd worden. MoneYou onderschrijft de regels van veiligbankieren.nl en wil met deze termijn benadrukken dat je als klant hierin ook een eigen verantwoordelijkheid hebt.
Voor alle duidelijkheid: ook als je niet eens per maand inlogt, blijf je klant bij MoneYou.
Zijn er vragen?
We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je vragen hebben, dan verwijzen wij je naar de veelgestelde vragen te vinden op onze website. Je kunt natuurlijk ook bellen met de MoneYou Klantenservice op 0800 - 666 3993 (kosteloos). Deze is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 21:00 en op zaterdag van 10:00 tot 17:00.
Wat willen ze dan met die regel?quote:Ook als je niet eens per maand inlogt blijf je klant.
Op het moment dat je account wordt geplunderd, heeft er wel iemand ingelogd...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:24 schreef BertV het volgende:
[..]
Nu, bij verlies van de kaart kun je de klant verwijten dat hij te laat heeft gereageerd maar bij internetbankieren valt er niet te liegen...
Dan kan het alleen naar mijn vaste tegenrekening, daar kijk ik vaak genoeg.quote:stel: je bankrekening wordt online-leeg gehaald maar je keek niet regelmatig...
Net als veel andere banken dus.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |