abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:55:04 #251
228921 poepa
Nergens vies van
pi_99061600
Nou is het raak hoor met het stijgen van de spaarrentes. Het is een groot kartel die banken. :')
Daar sta je dan.
pi_99061628
Inmiddels ook trending op Twitter en verschillende sites melden de vreemde wijziging. Ben benieuwd of ze vrijdag nog bestaan :W .
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:00:52 #253
228921 poepa
Nergens vies van
pi_99061817
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:56 schreef QBay het volgende:
Inmiddels ook trending op Twitter en verschillende sites melden de vreemde wijziging. Ben benieuwd of ze vrijdag nog bestaan :W .
Het is ook raar. Het zou mij echter niet verbazen dat na hen ook andere aanbieders met vreemde voorwaarden komen. Ze doen uiteindelijk toch elkaar na :')
Daar sta je dan.
pi_99062401
uit voorzorg toch maar al mijn geld daar weggehaald
staat iets meer dan gemiddeld en heb geen zin in gedoe om het straks weer terug te krijgen
pi_99062422
Dit zie ik nu staan bij de "veelgestelde vragen" op de website van MoneYou:
quote:
Wanneer je niet akkoord bent, neem dan vóór 5 september 2011 contact met ons op via een e-mail aan klantenservice@moneyou.nl. In dat geval blijven voor jou de oude voorwaarden gelden, maar worden je producten volgens de daarvoor geldende regels zo snel mogelijk beëindigd.
Kortom, als je niet akkoord gaat, dan wordt je spaarrekening door MoneYou opgeheven.
pi_99062470
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:18 schreef RJD het volgende:
Dit zie ik nu staan bij de "veelgestelde vragen" op de website van MoneYou:

[..]

Kortom, als je niet akkoord gaat, dan wordt je spaarrekening door MoneYou opgeheven.
Mooi dus dat ik nu mijn geld er weg heb, want met deze regel ga ik echt niet akkoord, ik heb wel wat beters te doen :)
pi_99062533
pi_99062572


We kunnen nu wel reclame gaan maken voor alle andere banken, maar dat heeft weinig zin. Ik ben wel erg benieuwd of dit voor Moneyou nog een staartje krijgt. Ofwel ze verliezen heel veel klanten, ofwel ze passen hun voorwaarden aan. Maar misschien is het ook maar slechts een heel klein percentage van het klantenbestand die een klaagmail stuurt.
^O^

Ik lees trouwens net via Twitter dat je bij Bank of Scotland verplicht bent om 1x per 14 dagen in te loggen. Daar dus blijkbaar ook zo'n zelfde verplichting en daar hoor je hier niemand over. Vreemd.

EDIT: Inderdaad, artikel 6.5 van de voorwaarden van BoS geeft aan dat je daar verplicht bent om 1x per 14 dagen in te loggen om je berichten te bekijken.

[ Bericht 28% gewijzigd door RJD op 05-07-2011 13:37:52 ]
pi_99063148
En wat als je niet inlogt eens in de 14 dagen?
pi_99063176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:56 schreef QBay het volgende:
Inmiddels ook trending op Twitter en verschillende sites melden de vreemde wijziging. Ben benieuwd of ze vrijdag nog bestaan :W .
Volle dochter van ABN dus denk het wel ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:40:15 #261
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_99063178
Is men niet gewoon bezig om stabiel spaargeld te selecteren onder hun spaarders door de nieuwe regels van Bazel III. Stabiel spaargeld is voordeliger voor de bank dan de hoppers die een spaarrekening bezitten. Op deze manier ram je alle hoppers uit je klantenbestand en heb je gewoon zoveel % stabiel spaargeld op je balans staan.
pi_99063212
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:23 schreef RJD het volgende:
Ik lees trouwens net via Twitter dat je bij Bank of Scotland verplicht bent om 1x per 14 dagen in te loggen. Daar dus blijkbaar ook zo'n zelfde verplichting en daar hoor je hier niemand over. Vreemd.

EDIT: Inderdaad, artikel 6.5 van de voorwaarden van BoS geeft aan dat je daar verplicht bent om 1x per 14 dagen in te loggen om je berichten te bekijken.
Vandaar al die vergrendelde rekeningen de laatste tijd :P
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:41:21 #263
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_99063220
Ik vraag me echter af bij MoneYou:

Is de mail wel echt?, want als ik naar de details kijk verschilt de verzender van de andere MY mails. Ik heb nog maar pas geleden de MY rekening geopend, dus heb verder alleen maar mails betreft het activeren gekregen enzo. Misschien kan iemand met meer gekregen MY mails het even nakijken?

Verder kan ik op de site van MY zelf nergens iets over die 10 dagen vinden, of ik ben gewoon scheel.

Echt vreemd allemaal. Toch heb ik mijn geld voor de zekerheid eraf gehaald, mocht het omvallen. Maar ik wacht even de reactie van MoneYou af, zodat ik het daarna eventueel weer terug kan zetten.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:43:57 #264
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_99063326
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:40 schreef Drassss het volgende:
Is men niet gewoon bezig om stabiel spaargeld te selecteren onder hun spaarders door de nieuwe regels van Bazel III. Stabiel spaargeld is voordeliger voor de bank dan de hoppers die een spaarrekening bezitten. Op deze manier ram je alle hoppers uit je klantenbestand en heb je gewoon zoveel % stabiel spaargeld op je balans staan.

Juist niet. Hoppers kijken al vaak, ik kijk nóóit. Ben superstabiel daar. Maar enfin, weg maar bij MoneYou dan..
Overal verstand van.
pi_99063417
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:41 schreef Schroevendraaier het volgende:
Ik vraag me echter af bij MoneYou:

Is de mail wel echt?, want als ik naar de details kijk verschilt de verzender van de andere MY mails. Ik heb nog maar pas geleden de MY rekening geopend, dus heb verder alleen maar mails betreft het activeren gekregen enzo. Misschien kan iemand met meer gekregen MY mails het even nakijken?

Verder kan ik op de site van MY zelf nergens iets over die 10 dagen vinden, of ik ben gewoon scheel.

Echt vreemd allemaal. Toch heb ik mijn geld voor de zekerheid eraf gehaald, mocht het omvallen. Maar ik wacht even de reactie van MoneYou af, zodat ik het daarna eventueel weer terug kan zetten.
Als je de klantenservice belt schijnt het bevestigd te worden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_99063439
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:41 schreef Schroevendraaier het volgende:
Ik vraag me echter af bij MoneYou:

Is de mail wel echt?, want als ik naar de details kijk verschilt de verzender van de andere MY mails. Ik heb nog maar pas geleden de MY rekening geopend, dus heb verder alleen maar mails betreft het activeren gekregen enzo. Misschien kan iemand met meer gekregen MY mails het even nakijken?

Verder kan ik op de site van MY zelf nergens iets over die 10 dagen vinden, of ik ben gewoon scheel.

Echt vreemd allemaal. Toch heb ik mijn geld voor de zekerheid eraf gehaald, mocht het omvallen. Maar ik wacht even de reactie van MoneYou af, zodat ik het daarna eventueel weer terug kan zetten.
Staat wel degelijk op de site van Moneyou. Lees de nieuwe voorwaarden, of de FAQ op de website maar eens.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:47:47 #267
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_99063505
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:43 schreef macondo het volgende:

[..]

Juist niet. Hoppers kijken al vaak, ik kijk nóóit. Ben superstabiel daar. Maar enfin, weg maar bij MoneYou dan..
Gaat meer om dat de hoppers veel op spaarrekeningen zitten, maar dat je stabiele klanten wilt hebben die deposito's nemen etc. Vaste klanten die niet om 0,1% om de paar maanden naar een andere bank gaan. Dat is straks niet meer voordelig voor een bank :) Liever kwijt dan rijk.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:49:31 #268
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99063586
Nog een keer:
Poll: MoneYou opgezegd in de week van 5juli?
Nee, ik heb geen moneyou
Nee, al eerder opgezegd
Nee, ik ga niet opzeggen
Ja, opgezegd
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:46:34 #269
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99065910
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat een kansloze rukker ben jij toch zeg :')
^^ Dat.

LPB is juist de enige bank die z'n geld ECHT gebruikt voor ECHTE producten, en niet voor het opkloppen van bubbles met geleend en niet-bestaand geld.
Wel logisch dat ze een renteverlaging combineren met het openstellen voor nieuwe rekeninghouders, zo houden ze de kosten beperkt terwijl ze voldoende kapitaal hebben, en ze voorkomen een "bankrun" aan nieuwe klanten.
censuur :O
pi_99066039
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:41 schreef Schroevendraaier het volgende:
Ik vraag me echter af bij MoneYou:

Is de mail wel echt?, want als ik naar de details kijk verschilt de verzender van de andere MY mails. Ik heb nog maar pas geleden de MY rekening geopend, dus heb verder alleen maar mails betreft het activeren gekregen enzo. Misschien kan iemand met meer gekregen MY mails het even nakijken?

Verder kan ik op de site van MY zelf nergens iets over die 10 dagen vinden, of ik ben gewoon scheel.

Echt vreemd allemaal. Toch heb ik mijn geld voor de zekerheid eraf gehaald, mocht het omvallen. Maar ik wacht even de reactie van MoneYou af, zodat ik het daarna eventueel weer terug kan zetten.
Als je inlogt staat het ook bij de Berichten.

Mijn geld is ondertussen bij de Rabo aangekomen en staat daar nu op de spaarrekening even :)
pi_99066459
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:46 schreef RemcoDelft het volgende:

LPB is juist de enige bank die z'n geld ECHT gebruikt voor ECHTE producten, en niet voor het opkloppen van bubbles met geleend en niet-bestaand geld.

Jij hebt inzage in de bedrijfsvoering van LPB. :o ^O^ Het zou kunnen hoor, dat ik nu toevallig tegen een directielid aan zit te Fokken die exact weet in welke produkten zn spaarcentjes belegd worden. :P
pi_99066521
Iemand van ASN Bank twittert net dat ASN het ook in de voorwaarden heeft staan. Schijnt dus een normale voorwaarde te zijn bij meerdere banken.
pi_99066706
Ik heb me daar al minstens twee weken niet ingelogd en heb nog niks gehoord, dus het zal wel loslopen.
pi_99066925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:06 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb me daar al minstens twee weken niet ingelogd en heb nog niks gehoord, dus het zal wel loslopen.
De nieuwe voorwaarden gaan in per vandaag.
pi_99067215
Ik heb het over ASN.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:26:27 #276
37248 BertV
Klei indiaan
pi_99067463
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:40 schreef Drassss het volgende:
Op deze manier ram je alle hoppers uit je klantenbestand en heb je gewoon zoveel % stabiel spaargeld op je balans staan.

Stap twee zou dan een AV-aanpassing zijn waarbij er wel vermeld wordt dat een rekening tijdelijk geblokkeerd wordt? Ik snap ook niet dat er nu niet duidelijk een gevolg bij staat.
Dit soort dingen zijn iig nooit toeval of in het nadeel van de bank.

edit: zoals al gezegd, juist de hoppers kijken vaker.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_99067542
Ben overigens benieuwd wat ze gaan doen met mensen die straks niet elke 10 dagen inloggen. Wordt je rekening dan automatisch opgezegd of gebeurd er helemaal niks. Ik lees niks over sancties of voeren ze dat later sneaky in dmv een berichtje in inbox (ipv een e-mail)
Get it and Bet it
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:44:16 #278
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_99068204
Heb zelf in ieder geval een klein bedragje overgemaakt, just in case, zodat ik de komende weken door kan komen in het geval de bank omvalt. (Wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt :) )
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_99068436
Uit de voorwaarden van ASN Bank:
quote:
Hoofdstuk 3. Berichtgeving en controle
7. Berichtgeving en controle
1. De Bank stelt informatie over het verloop van de
Rekening beschikbaar via ASN Online Bankieren. De
Klant heeft via ASN Online Bankieren altijd inzage
in het saldo en de mutaties van de Rekening(en) die
vallen onder de Overeenkomst. Hij is verplicht om de
saldi en saldomutaties periodiek, maar minstens één
keer per week, te controleren.

Kortom, bij ASN Bank ben je verplicht om wekelijks je saldi en mutaties te controleren. Daar hoor je niemand over. Blijkt dus een hele normale voorwaarde te zijn, die meerdere banken in hun algemene voorwaarden hebben opgenomen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:59:08 #280
37248 BertV
Klei indiaan
pi_99068795
Triodos:
quote:
Minimaal 1 x per dag te controleren of
hij zijn eigen Bankkaart nog heeft;
:D

Over internetbankieren kan ik niks vinden.
Maar het lijkt op de digitale versie van het ouderwets indekken tegen alle risico's.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:00:42 #281
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99068861
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef BertV het volgende:
Triodos:

[..]

:D

Over internetbankieren kan ik niks vinden.
Maar het lijkt op de digitale versie van het ouderwets indekken tegen alle risico's.
_O-
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:02:15 #282
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_99068915
Heb het meeste gewoon lekker bij Argenta staan. Een saaie bank!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:03:46 #283
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99068979
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:02 schreef AQuila360 het volgende:
Heb het meeste gewoon lekker bij Argenta staan. Een saaie bank!
Daar had ik vroeger ook een rekening, waren die niet gestopt :?.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:05:10 #284
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_99069037
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:03 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Daar had ik vroeger ook een rekening, waren die niet gestopt :?.
Nee :?

http://www.argenta.nl/
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:05:58 #285
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99069078
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:05 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Nee :?

http://www.argenta.nl/
pi_99069446
MoneYou: binnenkort volgt een nieuwe mail aan alle klanten. (op Twitter gelezen)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:23:00 #287
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99069805
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef BertV het volgende:
Triodos:

[..]

:D

Over internetbankieren kan ik niks vinden.
Maar het lijkt op de digitale versie van het ouderwets indekken tegen alle risico's.
ING heeft dat ook, continue controleren of je pasjes nog in je portemonnee zitten... Ze vinden zichzelf echt heel interessant en belangrijk blijkbaar.
censuur :O
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:24:49 #288
37248 BertV
Klei indiaan
pi_99069879
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

ING heeft dat ook, continue controleren of je pasjes nog in je portemonnee zitten... Ze vinden zichzelf echt heel interessant en belangrijk blijkbaar.
Nu, bij verlies van de kaart kun je de klant verwijten dat hij te laat heeft gereageerd maar bij internetbankieren valt er niet te liegen...

stel: je bankrekening wordt online-leeg gehaald maar je keek niet regelmatig...
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_99070015
quote:
MoneYou draait strenge inlogverplichting terug

Laatste update: 5 juli 2011 16:19 info.

DEN HAAG - MoneYou zal de maatregel dat klanten elke tien dagen verplicht moeten inloggen, terugdraaien.

''Volstrekt onhandig en onduidelijk gecommuniceerd'', noemt financieel dienstverlener MoneYou de mededeling aan spaarders dat zij eens in de tien dagen verplicht moeten inloggen op de persoonlijke pagina.

Na alle ophef die dinsdag door de oproep ontstond, heeft de ABN Amro-dochter besloten de beslissing terug te draaien.

Oude regel

Klanten van MoneYou krijgen dinsdag opnieuw een e-mail van de onlinebank. Daarin staat dat de oude regel dat klanten de eigen rekening eens per maand dienen te checken, blijft gelden.

Volgens een woordvoerder van MoneYou hebben de meeste onlinebanken die regel opgenomen in hun algemene voorwaarden. ''Voor alle duidelijkheid: niet inloggen eens per maand betekent niet dat je geen klant meer bent bij MoneYou'', aldus de e-mail.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:30:08 #290
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_99070071
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:05 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Raar :?

Nouja nu in elk geval al weer een hele tijd, nu zitten ze op 2,5%
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_99070790
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:28 schreef RJD het volgende:

[..]

Dat zal wel een duur foutje geweest zijn.
pi_99071073
Dat brengt mij aan het twijfelen om het weer terug te storten :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:23:20 #293
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_99072712
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:28 schreef RJD het volgende:

[..]

Die zijn zich geheid kapot geschrokken van de vele spaarders die vertrokken zijn. Oops!

Overigens kende ik die regel van eens per maand ook niet, dat haal ik vaak niet, maar nog nooit problemen mee gehad.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_99073012
De nieuwe e-mail:

quote:
Beste heer X,

Vanochtend heb je een e-mailbericht van ons gekregen over onze nieuwe voorwaarden. Wij betreuren het dat de daarin genoemde verplichting om voortaan iedere tien dagen op de Persoonlijke pagina van MoneYou in te loggen (in plaats van eens per maand), tot verwarring heeft geleid. Wij hebben daarom besloten dat de oude termijn van eens per maand blijft gelden. Onze excuses voor de ontstane onduidelijkheid.

Waarom wel deze termijn?
MoneYou is een online dienstverlener. De communicatie verloopt hoofdzakelijk via e-mail en de Persoonlijke pagina. Ook de dienstverlening zoals adreswijzigingen, saldo checken, telefoonnummer aanpassen en tegenrekening wijzigen, gebeuren online. Daarom vinden we het belangrijk dat klanten geregeld inloggen om op de hoogte te blijven van berichten die via de Persoonlijke pagina gecommuniceerd worden. MoneYou onderschrijft de regels van veiligbankieren.nl en wil met deze termijn benadrukken dat je als klant hierin ook een eigen verantwoordelijkheid hebt.

Voor alle duidelijkheid: ook als je niet eens per maand inlogt, blijf je klant bij MoneYou.

Zijn er vragen?
We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je vragen hebben, dan verwijzen wij je naar de veelgestelde vragen te vinden op onze website. Je kunt natuurlijk ook bellen met de MoneYou Klantenservice op 0800 - 666 3993 (kosteloos). Deze is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 21:00 en op zaterdag van 10:00 tot 17:00.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:33:45 #295
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_99073250
Heb het in ieder geval weer teruggestort. Zover ik het begrijp hanteren vele banken deze regel en heeft het geen gevolgen als je er niet aan houdt. Anders had ik allang een boze ING voor mijn deur gehad. :')

Mijn grootste zorg was dat MY door al dat gedoe om zou vallen: had mijn geld er dus even van af gehaald. Maar ik vermoed dat dit ophef gewoon tijdelijk is.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 5 juli 2011 @ 18:00:19 #296
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_99074479
quote:
Ook als je niet eens per maand inlogt blijf je klant.
Wat willen ze dan met die regel?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_99074893
Hun aansprakelijkheid afdekken.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:35:48 #298
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99078335
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:24 schreef BertV het volgende:

[..]

Nu, bij verlies van de kaart kun je de klant verwijten dat hij te laat heeft gereageerd maar bij internetbankieren valt er niet te liegen...
Op het moment dat je account wordt geplunderd, heeft er wel iemand ingelogd...

quote:
stel: je bankrekening wordt online-leeg gehaald maar je keek niet regelmatig...
Dan kan het alleen naar mijn vaste tegenrekening, daar kijk ik vaak genoeg.
censuur :O
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:19:08 #299
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99080206
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:10 schreef k_man het volgende:
Hun aansprakelijkheid afdekken.
Net als veel andere banken dus.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:19:24 #300
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99080215
Dus nu zet iedereen het terug? :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')