Je maakt het alleen maar erger voor je. In de Q&A tav die statuten staat:quote:woensdag 8 juni 2011 13:07 schreef Caland het volgende:
Die inspraak is gewoon vastgelegd, droplul. Leer nou eens lezen.
http://www.feyenoord.nl/content/html/vvf/index_supp.html
Je laat dus wederom niks zien, je blijft steken bij vage verhaaltjes en dito verdachtmakingen.quote:Op de eerste plaats is deze actie bedoeld om Feyenoord gezond te maken.
Daarnaast krijg je ook stemrecht, maar alleen in de SSF en dus niet in de voetbalclub of direct in de VvF. Als lid heb je per ¤ 10,- een stem in de algemene ledenvergadering van de SSF. Vanuit deze vereniging worden twee mensen gekozen uit alle leden van de SSF die in het bestuur van het hiervoor beschreven STAK komen. Het bestuur van deze stichting stuurt één afgevaardigde naar de VvF. De afgevaardigde schuift aan bij de VvF en kan dus mee beslissen met de VvF.
Dat is voor alle donateurs. Dat heeft niks te maken met de afgevaardigde die naar de RvC zou gaan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:18 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je maakt het alleen maar erger voor je. In de Q&A tav die statuten staat:
[..]
Je laat dus wederom niks zien, je blijft steken bij vage verhaaltjes en dito verdachtmakingen.
Kan je wel zeggen, maar bij b.v. Ajax was een nieuw bestuur ook zo gevormd.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik dus met irreële eisen, wensen of verlangens.
Want dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.![]()
Dat is hetzelfde als een hele spelersgroep naar huis sturen ipv de trainer bij slechte prestaties. Klinkt leuk, maar in de praktijk lijkt mij dat onhaalbaar.
Want dan moet je zo maar even het hele bestuur opnieuw gaan invullen. Zie maar eens de geschikte mensen te vinden, en de vraag is of diegenen willen instappen in een functie met zoveel afbreuk risico.
Bovendien vraag ik me af wat de noodzaak is om juist nú het vertrouwen op te zeggen in de directie van Feyenoord en de Raad van Commissarissen, en waarom is dit niet al veel eerder gebeurd? Juist nu Feyenoord, dankzij Pim Blokland, weer wat visie toont en op de goede weg lijkt te zijn.
Met de nadruk op lijkt want echt oordelen erover kan ik vooralsnog ook niet.
Maar ik krijg al met al sterk de indruk dat de VG zich geschoffeerd voelde doordat ze niet serieus werden genomen (door die irreële eisenlijst waar ik het al eerder over had) en uit het overleg zijn gestapt en een soort "haat-campagne" zijn begonnen tov de directie van Feyenoord, en dat Huigen en de Supportersvereniging als een soort populistisch standpunt zich solidair hebben getoond met de VarkenoordGroep onder het mom van "supporters worden niet serieus genomen".
Ja leuk maar dat heeft niets met die RVC plaats te maken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:18 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je maakt het alleen maar erger voor je. In de Q&A tav die statuten staat:
[..]
Je laat dus wederom niks zien, je blijft steken bij vage verhaaltjes en dito verdachtmakingen.
Dat snap ik ook wel maar Caland verwees mij naar die niet-relevante Q&A om zijn 'argumenten' kracht bij te zetten. Dat is het hele probleem met die SSF/ VG .... ze zijn vaag, niet concreet en reageren niet ter zake op indringende vragen van sceptici.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:24 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ja leuk maar dat heeft niets met die RVC plaats te maken.
Uit datzelfde stukje van je.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:28 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel maar Caland verwees mij naar die niet-relevante Q&A om zijn 'argumenten' kracht bij te zetten. Dat is het hele probleem met die SSF/ VG .... ze zijn vaag, niet concreet en reageren niet ter zake op indringende vragen van sceptici.
Er komt dus een afgevaardigde in de VvF, niet in de RvC. Zou ook onzin zijn.quote:Vanuit deze vereniging worden twee mensen gekozen uit alle leden van de SSF die in het bestuur van het hiervoor beschreven STAK komen. Het bestuur van deze stichting stuurt één afgevaardigde naar de VvF. De afgevaardigde schuift aan bij de VvF en kan dus mee beslissen met de VvF.
Ok, helder duidelijk plaatje. Dank je.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Uit datzelfde stukje van je.
[..]
Er komt dus een afgevaardigde in de VvF, niet in de RvC. Zou ook onzin zijn.
De SsF staat compleet, echt compleet los van de VG. Dus waar jij het in godsnaam over hebt mag Joost weten.
In de SsF zit iedere supporter die geld heeft gestort als lid. De SsF heeft een voorzitter (Huigen) en een secretaris (Menno Been). Huigen is ook een van de leden van de VvF. Beide zijn opgestapt, omdat de directie min of meer heeft aangegeven het miljoen niet nodig te hebben.
M.a.w. (eigen mening), ze zitten niet te wachten op enig inspraak van welke supporter dan ook (VG of niet). Inspraak zal overigens echt niks zijn wat te maken heeft met de dagelijkse gang van zaken, maar eerder met supporters gerelateerde onderwerpen, shirts, evementen dat soort zaken. En die ene afgevaardigde zal natuurlijk een spreekbuis zijn voor de rest van de leden van het SsF. Dus ook onvrede over bepaalde zaken zullen gecommuniceerd kunnen worden in de VvF (waarvan die afgevaardigde dus onderdeel vanuit zal gaan maken).
Niks wereldschokkends in mijn ogen.
Dit heeft in de verste verte niks van doen met mensen uit de Varkenoord groep. Dus waarom dat verband nou constant wordt gelegd door sommigen?
Zo ziet het er dus uit.
[ afbeelding ]
Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Er is werkelijk geen touw meer aan vast te knopen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:35 schreef Peak het volgende:
Ik lees al een hele tijd mee en vond het niet echt nodig om me in deze discussie te mengen maar één ding begrijp ik niet en zou ik toch graag eens besproken willen zien.
Vaakt komt de discussie weer terug op dat een deel van de VVF zich terug getrokken heeft door de opstelling van het bestuur ten opzichte van het bewuste miljoen van de SSF en de zetel in de RVC. Als dit zo is dan lijkt het me dat de VG daar een goed punt heeft.
Echter als de VG bestaat uit zeer intelligente mensen (zoals advocaten, zakenlui enz) dan snappen ze toch ook hoe je een standpunt in moet nemen? Waarom horen we niets van deze investeerders die niet meer mee willen doen. Ik denk dat alle supporters zich achter de VG zouden scharen als Hennie Huigen zich zou uitspreken en het verhaal zou bevestigen. Nu blijft het bij verdachtmakingen zonder harde bewijzen of zonder dat we iets horen van de hoofdbetrokkenen. Ik snap niet dat je op zulke voorwaarde naar buiten treed. Wees dan slim en wacht tot je of echt bewijs hebt of tot je een blok kan vormen samen met de VVF. Zo ga je alleen maar een welles-nietes-discussie aan en ik heb in groep 4 wel al geleerd dat je die nooit gaat winnen. Voorlopig heb ik bij de VG het idee dat ze vast wel goede argumenten hebben maar de manier waarop ze het naar buiten brengen is niet sterk en ook niet overtuigend.
Disclaimer: Ik weet niet wie of wat ik moet geloven. De VG, het bestuur, de VVF die zit, het deel VVF dat weg is enz. Ik heb dus ook (nog) geen mening over wat er moet gebeuren. Verder ben ik ook geen lid van de harde kern en kom niet al 100 jaar naar de kuip. Als je me op deze gronden wil afbranden dan moet je dat vooral doen, maar een inhoudelijk antwoord zou ik prettiger vinden
Dat is i.m.o het grootste probleem nu. Daarvan zijn ze ook wel op de hoogte nu. Ze zijn bezig met een vervolgverhaal, waarvan ik hoop dat ze die snel naar buiten zullen brengen. En waarin het een en ander duidelijker uiteen gezet staat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:35 schreef Peak het volgende:
Voorlopig heb ik bij de VG het idee dat ze vast wel goede argumenten hebben maar de manier waarop ze het naar buiten brengen is niet sterk en ook niet overtuigend.
Er is dus geen sprake van rechtstreekse zitting in de RvC. Uit de brief van Pim Blokland aan de supporters:quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:33 schreef Paul-89 het volgende:
Het is gewoon raar dat nu het miljoen bereikt is we ineens niets meer horen over die plek in de RVC.
Als ze dat dus niet waar kunnen/willen maken zijn alle supporters dus voorgelogen.
quote:Zodra er door supporters, zoals jij, gezamenlijk ¤ 1 miljoen bijeen is gebracht, wordt van dit geld een volwaardige participatie in de VvF genomen. De supporters worden met deze participatie betrokken bij het reilen en zeilen van de club. De VvF heeft nu al iets meer dan 30 procent van de aandelen van Feyenoord in bezit. Het percentage kan door extra stortingen oplopen tot zelfs 49 procent. Bovendien heeft de VvF inmiddels het recht binnenkort al twee zetels in te nemen in de Raad van Commissarissen, het hoogste toezichtorgaan van de club. Samen met de mede-initiatiefnemers van dit plan – de Feyenoord Supporters Vereniging (FSV) en Feyenoords eigen supportersclub Het Legioen - zullen we er dus op toezien dat het geld van de supporters goed wordt besteed.
Ey, jou waardevolle bijdrage hebben we hier nog gemist.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:00 schreef rubje het volgende:
Wat is nou de meerwaarde van die kleine groep die altijd meent dat zij het geweten en kennis vd club zijn? Zijn dat diezelfde gasten als waar Ron van Delft en Mickeytoebehoren en die elke keer als eerste bij de hoofdingang staan als het weer reltijd is?
Als lid van de SSF heb je kans om als afgevaardigde van de SSF in de VVF zitting te nemen en dus mee te beslissen (met de nadruk op mee) wie er van de VVF in de RvC zitting gaat nemen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Er is dus geen sprake van rechtstreekse zitting in de RvC. Uit de brief van Pim Blokland aan de supporters:
[..]
Happel jij zit behoorlijk dicht op het vuur! Wil je de VG vragen om er een kort duidelijk bericht van te maken. Gewoon dit is wat we nu willen en hoe we de toekomst zien. Zonder machotaal en beschuldigingen. Ik denk dat als neutrale supporter zo'n bericht me veel meer aan zou spreken, dan de uiteenzettingen die ik tot nu toe gelezen heb.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is i.m.o het grootste probleem nu. Daarvan zijn ze ook wel op de hoogte nu. Ze zijn bezig met een vervolgverhaal, waarvan ik hoop dat ze die snel naar buiten zullen brengen. En waarin het een en ander duidelijker uiteen gezet staat.
Van de hoofdbetrokkenen zullen we denk ik niet zo snel horen hoe alles zit. Waarom kan ik je niet zeggen. Zou het wel eens na kunnen gaan, maar verwacht niet dat daar een antworod op komt.
Mensen met Delft in hun naamquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:00 schreef rubje het volgende:
Wat is nou de meerwaarde van die kleine groep die altijd meent dat zij het geweten en kennis vd club zijn? Zijn dat diezelfde gasten als waar Ron van Delft en Mickeytoebehoren en die elke keer als eerste bij de hoofdingang staan als het weer reltijd is?
Dus is het, gegeven het feit dat in ruil voor dat miljoen sowieso al vrij weinig invloed 'gekocht' zou worden, des te merkwaardiger als de directie van Feyenoord gezegd heeft dat ze geen behoefte hebben aan dat geld.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:05 schreef voice-over het volgende:
[..]
Als lid van de SSF heb je kans om als afgevaardigde van de SSF in de VVF zitting te nemen en dus mee te beslissen (met de nadruk op mee) wie er van de VVF in de RvC zitting gaat nemen.
Dat is dus heel weinig invloed maar dat stond van tevoren al vast.
Delftquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:10 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Mensen met Delft in hun naam.
Wat is daar mis mee? Leuk stadje hoor. Ik woon er niet zelf maar zou er geen bezwaar tegen hebben.quote:
Carefull ey.quote:
Dat klopt, het is eigenlijk niet meer dan een spreekbuisfunctie. Maar dat ze dan zelfs deze hele kleine invloed weigeren terwijl het ze een miljoen oplevert, spreekt wel heel, heel sterk tegen de directie, zeker nu ze daar achteraf pas mee komen. Daar dien je absoluut niet het clubbelang mee, enkel je eigen belang. Als dit tenminste waar is, vind ik het compleet terecht dat die Huigen er uit is gestapt, en snap ik dat er ook investeerders opstappen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:05 schreef voice-over het volgende:
[..]
Als lid van de SSF heb je kans om als afgevaardigde van de SSF in de VVF zitting te nemen en dus mee te beslissen (met de nadruk op mee) wie er van de VVF in de RvC zitting gaat nemen.
Dat is dus heel weinig invloed maar dat stond van tevoren al vast.
Volgens mij is dat zelfs strafbaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:14 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Dat klopt, het is eigenlijk niet meer dan een spreekbuisfunctie. Maar dat ze dan zelfs deze hele kleine invloed weigeren terwijl het ze een miljoen oplevert, spreekt wel heel, heel sterk tegen de directie, zeker nu ze daar achteraf pas mee komen. Daar dien je absoluut niet het clubbelang mee, enkel je eigen belang. Als dit tenminste waar is, vind ik het compleet terecht dat die Huigen er uit is gestapt, en snap ik dat er ook investeerders opstappen.
Lamprou of Darley hoeft er dus al niet meer op te rekenen naar Excelsior te kunnen als ze 3e doelman zijn bij Feyenoord. Slechte zaak voor de ontwikkeling wmb. Schenkeveld naar Excelsior sturen zou ik een domme move vinden gezien de huidige bezetting van de achterste linie. Nelom zou toch sowieso volgend jaar aansluiten bij F1? Verder toch opmerkelijk verhaal van die Isoufi.quote:Excelsior heeft weer drie spelers gestrikt voor komend seizoen. De doelmannen Michael Termijn en Jordy Deckers moeten gaan strijden met Wesley de Ruiter, wiens komst definitief is afgerond, om de plek onder de Kralingse lat. Ook spits Mick van Buren speelt vanaf de zomer op Woudestein.
Excelsior was enkele dagen geleden al rond met De Ruiter, die overkomt van FC Utrecht. Vandaag werden ook twee andere keepers vastgelegd. Michael Termijn is afkomstig uit de eigen A1, terwijl Jordy Deckers van Ajax komt. Hij speelde eerder drie duels in de Jupiler League namens Telstar en Almere City FC. Een andere goalie, Cees Paauwe, vertrekt definitief. Zijn contract wordt niet verlengd.
Spits Mick van Buren komt van de A1 van Feyenoord en krijgt een kans bij de selectie van de nieuwe trainer John Lammers. Van Buren stond ook in de belangstelling van diverse amateurclubs.
Voorts heeft de club Tim Eekman en Tim Vincken een nieuw contractvoorstel gedaan. Feyenoord zal na de voorbereiding vermoedelijk ook nog spelers naar Kralingen sturen. Op dit moment komen Bart Schenkeveld, Ricky van Haaren, Jordy Clasie, Kaj Ramsteijn, Shabir Isoufi en Miquel Nelom hiervoor in aanmerking. De laatste vier speelden afgelopen seizoen al voor Excelsior. Al deze spelers krijgen echter eerst de kans Feyenoord-trainer Mario Been te overtuigen.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:58 schreef Caland het volgende:
Doedzak is definitief weg bij PSV.
Krabbendam:
MkrabbyMartijn Krabbendam
Vertrek Dzsudszak bij PSV kan consequenties hebben voor #Feyenoord. Zie straks Voetbal International
quote:PSV had zich al gemeld bij #Feyenoord, maar wil nu snel tot zaken komen over de transfer van #Wijnaldum
quote:PSV kan betalen wat #Feyenoord wil hebben: 5 miljoen euro
Mwah. Zie ik niet zo snel veel gevolgen hebben, ze zullen toch eerst een vervanger moeten halen, en gezien ze daar Assaidi voor voor ogen hadden en die ook niet goedkoop is....quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:58 schreef Caland het volgende:
Doedzak is definitief weg bij PSV.
Krabbendam:
MkrabbyMartijn Krabbendam
Vertrek Dzsudszak bij PSV kan consequenties hebben voor #Feyenoord. Zie straks Voetbal International
Waar is de realiteitszin zeg, die jongen heeft een contract voor een jaar en zit bij een club die het oud papier van Excelsior zelfs pikt omdat iedere euro er eentje is.quote:
Nouja, als PSV 14 krijgt voor Doedzak moet Van Geel er wel 6 uit kunnen slepen. En anders legt de gemeente Eindhoven toch een miljoen bij.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:23 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Waar is de realiteitszin zeg, die jongen heeft een contract voor een jaar en zit bij een club die het oud papier van Excelsior zelfs pikt omdat iedere euro er eentje is.
En zoveel blijft er niet over, sowieso weer een kwart naar die geweldige talentenpool.
Contract tot 2015, international, smaakmaker van PSV en de stabiele factor in Eindhoven ... is wel een gigantisch verschil he met de grillige Wijnaldum die nog geen seizoen goed heeft gedraaid, dit seizoen veel scoorde uit penalty's en intikkers en sporadisch een 7 of hoger haalde en in de zomer van 2012 gratis weg kan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja, als PSV 14 krijgt voor Doedzak moet Van Geel er wel 6 uit kunnen slepen.
absoluut.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja, als PSV 14 krijgt voor Doedzak moet Van Geel er wel 6 uit kunnen slepen. En anders legt de gemeente Eindhoven toch een miljoen bij.
Ik wou geen vergelijking makken tussen de spelers. Doelde er meer op dat PSV een meer dan aardige zak met geld heeft en dat je daarom wat hoger moet gaan zitten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:27 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Contract tot 2015, international, smaakmaker van PSV en de stabiele factor in Eindhoven ... is wel een gigantisch verschil he met de grillige Wijnaldum die nog geen seizoen goed heeft gedraaid, dit seizoen veel scoorde uit penalty's en intikkers en sporadisch een 7 of hoger haalde en in de zomer van 2012 gratis weg kan.
Die griek verhuren en Dudek 4 koffiebonnen biedenquote:Jurek Dudek denkt voorlopig niet aan stoppen. De inmiddels 38-jarige ex-Feyenoorder nam onlangs afscheid van Real Madrid waar hij vier seizoenen dienst deed als reservekeeper.
‘Ondanks mijn leeftijd ben ik nog niet klaar. Van clubs uit Engeland, Spanje en Turkije heb ik aanbiedingen. Bij het maken van een keuze zal ik rekening houden met de familie, maar mijn vrouw vindt het goed dat we nog een tijdje in het buitenland blijven’, vertelt de doelman aan France Football.
Dat Dudek nog minimaal een jaar actief blijft, hangt mogelijk samen met zijn rol als ambassadeur voor Euro 2012, dat volgend jaar plaatsheeft in zowel zijn vaderland Polen als Oekraïne. Voor de Poolse ploeg kwam hij 59 keer uit.
Dudek, die tussen 1996 en 2001 met Feyenoord onder meer de landstitel (1999) won, kwam de voorbije jaren zelden aan spelen toe. Na het winnen van de Champions League met Liverpool in 2005 degradeerde hij tot tweede keus. Vier seizoenen Real Madrid leverden naast wedstrijden in het Spaanse bekertoernooi slechts twee duels op in de Primera División.
‘Het bizarre is dat mijn relatie met Iker Casillas (eerste doelman) heel goed is’, stelt Dudek. ‘We waren concurrenten, maar Iker is een grote professional met een sterk karakter. Ik waardeer zijn manier van werken. In die vier seizoenen is hij een vriend geworden.’
Gratiesj spelertsssquote:Geen beroep meer mogelijk voor RBC Roosendaal
RBC Roosendaal verdwijnt definitief uit het betaalde voetbal. De Brabantse club kan niet in beroep gaan tegen het uitgesproken faillissement, meldt Voetbal International.
RBC had de keuze om zelf het faillissement aan te vragen, maar kon dat ook door de bewindvoerder laten doen. Omdat er voor de eerste mogelijkheid gekozen is is een beroep niet mogelijk.
Crisismanager Ad van Alebeek laat weten dat RBC zestig procent van de benodigde 1.3 miljoen euro binnen had. "Dat er geen beroep meer mogelijk is, komt best hard aan. Er zijn zeker
nog partijen die verder hadden willen praten, maar we zijn ingehaald
door de tijd. Ik ben er kapot van", laat hij weten.
Die is toch nooit beloofd man.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:24 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ja leuk maar dat heeft niets met die RVC plaats te maken.
Daar krijgen ze 14 voor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:20 schreef Siyara het volgende:
Tegenwoordig is het niet meer zo dat je 10 miljoen voor een goede speler krijgt... Kijk naar Dzudzak, die toch al wat meer heeft laten zien dan Wijnaldum...
Rekenen is niet je sterkste vak?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:17 schreef Stokstaart het volgende:
5 miljoen voor Wijnaldum dan gaat er dus 25% is 750k af vanwege die talentpool = 4,25 miljoen voor Feyenoord.
Toch wel redelijk karig voor je sterspeler van vorig jaar....
Wat is je bron? Geweldig als dat waar zou zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:15 schreef Caland het volgende:
Schone is nu nadrukkelijk in beeld bij Feyenoord, Van Geel heeft zich al over hem uitgesproken.
1,25 eraf dus 3.75 overquote:
quote:'Lasse Schøne in beeld bij vertrek Wijnaldum'
De nieuwe uitgave van Voetbal International meldt dat Lasse Schøne in beeld is bij Feyenoord in het geval dat Georginio Wijnaldum vertrekt. Dat zou dan via een aparte constructie moeten gaan, aangezien Feyenoord vanwege de plaats in Categorie I geen spelers mag kopen. ‘Het enige dat ik kan zeggen, is dat wij Lasse Schøne een interessante en goede speler vinden’, aldus Martin Van Geel in VI.
Alleen al het feit dat Van Geel het een interessante speler noemt geeft al aan dat hij in beeld is. Verder heeft hij nog een 1-jarig contract, 25 jaar, redelijk voor een prikkie op te halen dus en weinig risico voor de investeerder(s) die hem wil kopen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:38 schreef Stokstaart het volgende:
Nadrukkelijk in beeld valt ook wel mee
25% van 5 miljoen = 1,25 miljoen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:17 schreef Stokstaart het volgende:
5 miljoen voor Wijnaldum dan gaat er dus 25% is 750k af vanwege die talentpool = 4,25 miljoen voor Feyenoord.
Toch wel redelijk karig voor je sterspeler van vorig jaar....
Ja... had het al gecorrigeerdquote:
Klopt, maar als de investeerders, wie dat dan ook zijn, de knip willen trekken geef ik alleen aan dat Schone wel een aankoop is met zeer weinig risico.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:44 schreef Stokstaart het volgende:
Dost noemde hij ook de ideale speler voor Feyenoord bij B & B. Met dezelfde opmerking erachter dat geld niet beschikbaar is en dat het dus afhankelijk is van de geldschieters.
Laat je nou gisteren hier een heel betoog hebben gehouden dat die gasten onderling overhoop liggen en er niets van deugt....
Neemt niet weg dat het natuurlijk wel een perfecte aankoop zijn.
Kan Blokland en zijn vriendjes dat niet regelen dan?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, maar als de investeerders, wie dat dan ook zijn, de knip willen trekken geef ik alleen aan dat Schone wel een aankoop is met zeer weinig risico.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Dost voor 5 miljoen aantrekken.
Hadouir en Kah zijn al naar het buitenland jaquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:35 schreef Nitrouz het volgende:
Zou schitterend zijn als Schone komt, maar ik ga er maar niet vanuit. Ik zie graag Dost, Hadouir en Kah komen.Helaas komen ze alle drie niet.
Kunnen? Ja... Willen? Misschien wel, misschien niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Kan Blokland en zijn vriendjes dat niet regelen dan?
'Middlesbrough zet Hadouir in de wacht'quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Hadouir en Kah zijn al naar het buitenland ja
Nou, het zou geweldig zijn als dat niet zo is. Wat een kutvoetballer zeg.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:38 schreef Nitrouz het volgende:
[..]
'Middlesbrough zet Hadouir in de wacht'
Zou geweldig zijn als die toch naar Feyenoord komt.
Wel blessuregevoelig alleen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 01:42 schreef inZanity het volgende:
Hadouir zit ik ook niet op te wachten. Schone daarentegen, lijkt me een prima vervanger voor Wijnaldum.
Vroeger was alles beter.quote:Op donderdag 9 juni 2011 07:29 schreef voice-over het volgende:
Waarom zwelg jij zo in de successen van vroeger, Happel? Het gaat nu om de toekomst van Feyenoord.
Kap nou eens met haten man, is toch een mooi filmpie ofniet dan?quote:Op donderdag 9 juni 2011 07:29 schreef voice-over het volgende:
Waarom zwelg jij zo in de successen van vroeger, Happel? Het gaat nu om de toekomst van Feyenoord.
OKquote:Op donderdag 9 juni 2011 07:32 schreef Stokstaart het volgende:
En dat er straks maar weer meer van zulke momenten mogen volgen ...
Schuift datquote:Feyenoord opent mogelijk nieuwe stadion Petrolul Ploieşti
Roemeense media melden dat Feyenoord de openingswedstrijd zal gaan spelen van het nieuwe stadion Ilie Oană. Feyenoord zou het duel moeten gaan spelen tegen thuisclub FC Petrolul Ploieşti. De Roemeense club promoveerde afgelopen seizoen naar de hoogste klasse in Roemenië. De club probeerde eerder AC Milan en Liverpool vast te leggen, die bleken te duur. Diverse bronnen spreken over maandag 15 augustus als datum voor de openingswedstrijd. Dan is de competitie inmiddels gestart.
http://www.fr12.nl/nieuws(...)l-ploie--351-ti.html
Wat een niveau zeg, lijkt wel of ik naar het huidige Feyenoord kijk.quote:Op donderdag 9 juni 2011 07:48 schreef voice-over het volgende:
[..]
OK
Vooruit dan maar, voor jullie een filmpje om de moed er in te houden.
Picture this, een 16-jarige met zijn broertje van 13 in een afgeladen Kuip (toen nog 68.000 man). Feyenoord moest winnen .... spanning, spanning, spanning ..... heerlijk.
Nou, jij kan de stemming er in houden zeg.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat een niveau zeg, lijkt wel of ik naar het huidige Feyenoord kijk.
Duurt te lang inderdaad. Maar wat ik er van weet, is dat ze bezig zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:41 schreef voice-over het volgende:
Goh, nog geen nieuws van SsF, VG of andere positief ingestelde Feyenoord-groeperingen?
Na jarenlang wanbeleid kunnen we best een paar weken wachten zou ik zeggen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:44 schreef Happel het volgende:
[..]
Duurt te lang inderdaad. Maar wat ik er van weet, is dat ze bezig zijn.
Het kan nu niet anders dan dat zij met een geweldig rapport komen waarin helder, evenwichtig en zakelijk staat beschreven hoe Feyenoord zo snel mogelijk uit de financiële malaise kan geraken en weer sportief gaat strijden om de titels. Uit dat rapport zal blijken dat zij het veel beter weten dan de huidige directie, de RvC en de VvF. Ik verwacht dat een analyse over 'hoe het allemaal zo gekomen is' dit keer achterwege wordt gelaten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:47 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Na jarenlang wanbeleid kunnen we best een paar weken wachten zou ik zeggen.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt, ja. Of dat spoedig is of ergens tegen het eind van het jaar, wanneer er sportief weer niks bereikt wordt. De tijd zal het uitwijzen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:59 schreef voice-over het volgende:
Een hoop verwachtingen maar Happel heeft er alle vertrouwen in.
Is geen goede zaak na de brief aan het begin van de week. Zaak is om het nu door te zetten met goede duidelijke informatie. Bloed het dood dan is dat alleen maar schadelijk voor de Varkenoord groep en bestaat de kans dat ze helemaal niet meer serieus genomen worden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:47 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Na jarenlang wanbeleid kunnen we best een paar weken wachten zou ik zeggen.
Waarom niet? Wil je mij vertellen dat er dan weer een pamflet vol onderbuikgevoelens wordt gepresenteerd? Nee toch, zeker?quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:02 schreef Paul-89 het volgende:
Ze hoeven geen nieuw beleidsplan te maken.
Nee ze moeten gewoon met feiten/documenten komen waaruit blijkt dat de huidige mensen hebben gefaalfd/gelogen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Waarom niet? Wil je mij vertellen dat er dan weer een pamflet vol onderbuikgevoelens wordt gepresenteerd? Nee toch, zeker?
Ik zou daar niet teveel van verwachten, ze hebben al duidelijk aangegeven wie er verantwoordelijk zijn voor de bende die er nu is en denk dat het een kwestie wordt van andere namen naar voren schuiven die moeten worden ingepast in het huidige bestuur en de RvC, waar een breder draagvlak voor is en ik denk dat ze op beleidsmatig gebied weinig veranderingen wensen die een flinke impact hebben omdat de richting die de club is ingeslagen wel de juiste is, alleen heeft men geen vertrouwen in de personen die het moeten uitvoeren en dat is begrijpelijk gezien de gegevens die bekend gemaakt zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het kan nu niet anders dan dat zij met een geweldig rapport komen waarin helder, evenwichtig en zakelijk staat beschreven hoe Feyenoord zo snel mogelijk uit de financiële malaise kan geraken en weer sportief gaat strijden om de titels. Uit dat rapport zal blijken dat zij het veel beter weten dan de huidige directie, de RvC en de VvF. Ik verwacht dat een analyse over 'hoe het allemaal zo gekomen is' dit keer achterwege wordt gelaten.
Een hoop verwachtingen maar Happel heeft er alle vertrouwen in.
quote:Je komt thuis en verwacht je vrouw aan te treffen, maar in plaats daarvan zie je allerlei deurwaarderspapieren op de deur gespijkerd en blijkt je woning leeggehaald en tot overmaat van ramp blijken er ook nog eens schulden gemaakt te zijn door je vrouw die je naar de afgrond brengen.
Je praat erover, zegt dat het zo niet verder kan en je vrouw zweert al huilend dat ze het nooit zo bedoeld heeft en dat het vanaf nu beter gaat, het lijkt een jaar goed te gaan al krijg je af en toe een rekening op de deurmat dat je nog moet betalen, maar he dat kan altijd gebeuren en het is crisis maar na dat jaar blijkt ineens dat ze er een nog grotere teringzooi van heeft gemaakt en allerlei leningen heeft aangenomen om de rekeningen te kunnen betalen, je huis blijkt al niet eens meer van jezelf, de auto staat alweer op naam van een ander en zelfs de TV wordt in beslag genomen.
Ondertussen zegt je vrouw dat er gewoon wat dingen tegen zaten waardoor de boekhouding niet altijd klopte, dat het er echt niet zo slecht uitziet dan dat het lijkt en dat er waarschijnlijk wel weer iemand is die kan helpen en de schulden overneemt en dat ze ondertussen al een mooi Excel-sheetje heeft gemaakt waaruit blijkt dat die schulden binnen 5 jaar allemaal voorbij zijn en dat de mooie tijden dan weer aanbreken.
Zou je je vrouw dan nog een kans geven of denken, weet je wat, krijg de tering maar? Ik zou voor die laatste optie gaan.![]()
Zo, zo, feiten waaruit blijkt dat mensen hebben gefaald. Dat is echt nieuws.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:10 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Nee ze moeten gewoon met feiten/documenten komen waaruit blijkt dat de huidige mensen hebben gefaalfd/gelogen.
Oftewel: De waarheid boven water krijgen.
Kijk, als de strekking van jouw lollige verhaaltje juist is, dus er is meer aan de hand dan tot nu toe officieel is bekendgemaakt, dan zijn de rapen gaar.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:16 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik zou daar niet teveel van verwachten, ze hebben al duidelijk aangegeven wie er verantwoordelijk zijn voor de bende die er nu is en denk dat het een kwestie wordt van andere namen naar voren schuiven die moeten worden ingepast in het huidige bestuur en de RvC, waar een breder draagvlak voor is en ik denk dat ze op beleidsmatig gebied weinig veranderingen wensen die een flinke impact hebben omdat de richting die de club is ingeslagen wel de juiste is, alleen heeft men geen vertrouwen in de personen die het moeten uitvoeren en dat is begrijpelijk gezien de gegevens die bekend gemaakt zijn.
Bekijk het eens op een wat lolligere manier:
[..]
Voor jou niet nee. Jij weet immers alles al.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:08 schreef voice-over het volgende:
[..]
Zo, zo, feiten waaruit blijkt dat mensen hebben gefaald. Dat is echt nieuws.
Vorig seizoen was er natuurlijk zát gelegenheid, op diverse momenten. Ook diréct na VVV uit had bijvoorbeeld nog gekund.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:15 schreef Caland het volgende:
Tsja, wat is dan wel een goed moment?
Vorig seizoen was dat het niet omdat we in degradatienood waren, toen speelden we mee om Europees voetbal, nu is het de voorbereiding, nieuwe seizoen weer degradatie en zo kan je nog wel even doorgaan.
Zal het nog maar een keer uitschrijven dan. Ze hebben maanden met de directie en de VvF om de tafel gezeten. Goede gesprekken gehad, totdat de directie opeens alle gemaakte afspraken introk en niet meer inging op afspraken. Waaraan dat ligt weet ik niet, Vlak daarna zijn er al meerdere goed beargumenteerde artikelen gepubliceerd.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:10 schreef Gert het volgende:
De publiciteit wordt nu nadrukkelijk als middel gebruikt. Ik vraag me af of dat niet anders kan, of de VG-vertegenwoordigers niet te eager zijn om die publiciteit te zoeken.
Dat hebben ze expres niet gedaan, omdat ze de rust wilde bewaren. Feyenoord stond 14de en het ging slecht op het veld. Meerdere keren (na psv uit, De Graafschap thuis) hebben ze de rust weten te bewaren onder de supporters die wel verhaal wilde gaan halen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Vorig seizoen was er natuurlijk zát gelegenheid, op diverse momenten. Ook diréct na VVV had bijvoorbeeld nog gekund.
Zijn ze als het goed is mee bezig, rustig maar.quote:Komt bij dat ik de communicatie niet helder vind.
Hoe zit het nou preciés met dat miljoen dat geweigerd zou zijn bijvoorbeeld. Is het zo moeilijk om man en paard te noemen, inclusief de data waarop e.e.a plaatsvond?
Wie van de directie heeft dat miljoen geweigerd.
Wanneer
Op welke gronden
Hoe (per mail of brief? Laat maar zien)
Die avatar vind ik allemaal niet zo boeiend. Gaat om wat ze te melden hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:02 schreef Peak het volgende:
Ik ben het niet met je eens. Krachtig is een avatar waarin je zet:
1. Jacobs weg
2. Dick van Well weg
3. Inspraak in de VvF
Dat is actie, daar krijg je mensen achter, daarmee geef je aan wat je wilt en dat je constructief bent (ook al is het op een destructieve wijze). Met een schattig tegeltje waarmee je van Well van liegen beticht krijg ik alleen maar het gevoel dat men wil schoppen.
Jouw steun zullen ze alleen kunnen krijgen door duidelijk uiteen te zetten wat er nu allemaal aan de hand is. Dat is de enige manier.quote:Happel ik snap dat jij het misschien anders ziet omdat jij veel dichter bij het vuur zit en ongetwijfeld meer details kent. Ik bekijk het meer als de Feyenoord fan die zoiets heeft van waarom wordt er ook namens mij gesproken. Ik denk dat als de VG echt wat wil ze nu achter mijn steun aan moeten. Jouw steun hebben ze per slot van rekening al.
Hier sluit ik me ook bij aan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Vorig seizoen was er natuurlijk zát gelegenheid, op diverse momenten. Ook diréct na VVV uit had bijvoorbeeld nog gekund.
Maar nu is Van Geel voortvarend gestart met de beperkte middelen die hij heeft, lijkt er weer wat nieuw elan in de club te sluipen en krijgen we wéér gezeik dat in het openbaar schijnt te moeten worden uitgevochten, ook nog eens overduidelijk aangevoerd door emotionele types.
Ik geloof diréct in de goede bedoelingen en hart voor de club, maar of dit goéd is voor Feyenoord, op deze manier.. denk het niet eigenlijk.
Komt bij dat ik de communicatie niet helder vind.
Hoe zit het nou preciés met dat miljoen dat geweigerd zou zijn bijvoorbeeld. Is het zo moeilijk om man en paard te noemen?
- Wie van de directie heeft dat miljoen geweigerd.
- Wanneer
- Op welke gronden
- Hoe (per mail of brief? Laat maar zien)
Dus? Moet er persé worden beschreven wie allemaal in die groep zitten? Het stuk vind ik vrij duidelijk. Nagenoeg iedereen die er iets over hoort zegt: "Ah, daar heb je de hooligans weer, ze maken de club kapot."quote:
Dat is waar! Laat ik daarom nog maar even rustig afwachten. Meningloos zijn hou ik nog wel even volquote:Op donderdag 9 juni 2011 13:37 schreef Happel het volgende:
Jouw steun zullen ze alleen kunnen krijgen door duidelijk uiteen te zetten wat er nu allemaal aan de hand is. Dat is de enige manier.
Gast, even serieusquote:Op donderdag 9 juni 2011 12:12 schreef voice-over het volgende:
[..]
Kijk, als de strekking van jouw lollige verhaaltje juist is, dus er is meer aan de hand dan tot nu toe officieel is bekendgemaakt, dan zijn de rapen gaar.
Maar voor de 1000e x: "WAAR ZIJN DE BEWIJZEN?"
Dus laten 'ze' nu wat zien of laten ze dan voorgoed hun kop houden.
Petrolulquote:
Ja trek het maar in het belachelijke.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:48 schreef Caland het volgende:
Misschien wil Tomatenboer wel kopieën van elk paspoort en eventueel strafblad zien?
Waarom is dat zo belangrijk voor jou om te weten?quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja trek het maar in het belachelijke.
Je kunt gewoon niet beweren dat dit voldoende informatie is als je begint met als kop "Wie is die varkenoordgroep dan wel niet joh", en dan in allerlei algemeenheden blijven hangen. Ik hoef niet persé namen en rugnummers te weten (al zou dat wellicht wel handig zijn voor de beeldvorming), maar wie zijn die mensen dan, wat voor hoge functies bekleden die mensen, etc. etc.
Om te weten of ze serieus zijn te nemen. Als ze allerlei relevante functies bekleden dan weten ze waarover ze praten en dan zegt de communicatie die niet perfect verloopt in mijn ogen verder niet zoveel.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:38 schreef Happel het volgende:
[..]
Waarom is dat zo belangrijk voor jou om te weten?
Het zijn in ieder geval niet enkel doorgesnoven randdebielen die ieder moment aangrijpen om eens iemand op z'n muil te stompen, al lopen die er ook bij moet ik toegeven.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik hoef niet persé namen en rugnummers te weten (al zou dat wellicht wel handig zijn voor de beeldvorming), maar wie zijn die mensen dan, wat voor hoge functies bekleden die mensen, etc. etc.
Klopt, zo kan ik mij niet van het beeld ontrukken dat wij te maken hebben met een terroristische groepering die een aanslag in het Maasgebouw voorbereidt. Beeldvorming is nu eenmaal een kwestie van aktie-reaktie. Vaagheid en schimmigheid leiden al gauw tot speculaties.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja trek het maar in het belachelijke.
Je kunt gewoon niet beweren dat dit voldoende informatie is als je begint met als kop "Wie is die varkenoordgroep dan wel niet joh", en dan in allerlei algemeenheden blijven hangen. Ik hoef niet persé namen en rugnummers te weten (al zou dat wellicht wel handig zijn voor de beeldvorming), maar wie zijn die mensen dan, wat voor hoge functies bekleden die mensen, etc. etc.
Ze zijn zelf groot voorvechter van transparantie en openheid bij de leiding en gang van zaken bij Feyenoord, maar zelf blijft hun hele handel en wandel achter een mistgordijn hangen.
Als dit de manier van argumenteren is van de VarkenoordGroep dan zijn mijn verwachtingen over de komende "bewijzen" erg laag.
De tering. Je kan het ook overdrijven.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt, zo kan ik mij niet van het beeld ontrukken dat wij te maken hebben met een terroristische groepering die een aanslag in het Maasgebouw voorbereidt.
Ik stond dan niet tijdens de wedstrijd tegen die wand aan, maar wordt het nu niet enorm overdreven?quote:KNVB wilde cupfinale staken.
De KNVB wilde op 16 mei de ‘kleine bekerfinale’ tussen de beloftenteams van Vitesse en Feyenoord staken.
De politie Rotterdam stak daar een stokje voor. Dat zegt de KNVB in een brief aan Vitesse, waarvan de inhoud op de website van de club werd gepubliceerd.
Het duel op Het Kasteel, stadion van Sparta, dreigde maandag 16 mei volledig uit de hand te lopen toen Rotterdamse supporters zich massaal op de Arnhemse fans wilden storten. Er werd door de Rotterdamse aanhang, zo’n vijfduizend in getal, brand gesticht en er werden vernielingen aangericht. Supporters van Vitesse lieten na afloop weten doodsangsten te hebben uitgestaan.
Jong Vitesse, gesteund door zo’n tweehonderd fans won de finale met 1-0 door een treffer van Rogier Molhoek.
De KNVB heeft de zaak voorgelegd bij de aanklager, die nog geen actie heeft ondernomen.
Vitesse meldt het volgende op haar website: ‘In een reactie op de brief laat de KNVB aan Vitesse weten dat deze finale ook voor hen ronduit teleurstellend is verlopen. Met name die supporters die wel met goede bedoelingen aanwezig waren in het Sparta-stadion zijn de dupe geworden. Tevens geeft de KNVB aan dat zij in de voorbereiding er alles aan hebben gedaan de organisatie zo goed mogelijk te laten verlopen. Tijdens de wedstrijd zelf heeft de voetbalbond gepleit voor definitieve staking van de wedstrijd. De politie Rotterdam-Rijnmond heeft op basis van eigen inschattingen en verantwoordelijkheden er echter voor gekozen de wedstrijd door te laten spelen’.
Tot slot meldt de KNVB dat de wanordelijkheden van die avond voorgelegd zijn aan de aanklager. De uitkomsten hiervan worden nu afgewacht.
Wat ik bizar vond er liepen mannetjes rond met rugzakken vol vuurwerk.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik stond dan niet tijdens de wedstrijd tegen die wand aan, maar wordt het nu niet enorm overdreven?
Zoveel was er imo echt niet aan de hand.
Doe effe normaal man.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:50 schreef voice-over het volgende:
[..]
Onder invloed van drank en pillen verkerende hooligans vinden dat ook altijd.
Was wel veel vuurwerk ja, maar kwam ook pas laat binnen en zat op lange zijde.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat ik bizar vond er liepen mannetjes rond met rugzakken vol vuurwerk.
Ik was aan de lange zijd, komt er zo jochie van 16 doet bengaals vuurwerk aansteken, houdt hem 10 seconden in de lucht en legt hem tegen stoeltje aan, dan denk ik waarom?
Zag op een ogenblik dit ook gebeuren achter het doel waar echt veel, heel veel rook was.
Als het mis was gegaan, bv. door vuurwerkbom in het vitessevak, of grote brand waar mensen elkaar vertrappen tijdens het weglopen/ rennen.
Was pas 1900 in het stadion, dus heb niets gezien van het gezeur met de vitesse-supporters.
Dus kan me wel voorstellen dat de KNVB denkt dit is geen feestje voor Vitesse, normale feyenoordsupporters en neutrale supporters.
Wat wel olie op het vuur was, dat de feyenoordsupporters naast vitesse zat.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt, zo kan ik mij niet van het beeld ontrukken dat wij te maken hebben met een terroristische groepering die een aanslag in het Maasgebouw voorbereidt.
En dan heb jij telkens commentaar over de wijze van communiceren van de VG?quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:50 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee man, er werd ook vuurwerk in het uitvak gegooid toen wedstrijd net begon..quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Was wel veel vuurwerk ja, maar kwam ook pas laat binnen en zat op lange zijde.
Vond het pas echt onrustig worden toen de ME kwam, net op het moment dat er niet veel aan de hand was. Maar weet ook niet echt wat daarvoor is voorgevallen.
Ik zeg alleen maar dat jouw uitspraak ook wordt gedaan door hooligans. Ik beweer niet dat jij een hooligan bent.quote:
Ik geloof ook niet dat jij al 12 jaar oud bent.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:55 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
[..]
En dan heb jij telkens commentaar over de wijze van communiceren van de VG?
En dan beweer je ook nog minimaal in de 40 te zijn? Sorry, maar wat ben jij een kansloze idioot.
Geen idee of die nog gevolgd werd, maar die kunnen we dus ook weer vergeten.quote:De Graafschap heeft zich versterkt met Michael de Leeuw. De 24-jarige middenvelder komt over van BV Veendam. Hij ondertekent een contract voor 3 jaar bij de Superboeren. De Leeuw was in het seizoen 2009-2010 topscorer van de eerste divisie met 25 treffers. In 67 duels trof hij 38 keer doel voor BV Veendam.
Zo veel heb ik niet van hem gezien, maar z'n statistieken zijn opzich netjes, en gezien waar hij vandaan komt zal hij weinig kosten. Zal daarnaast denk ik wel meer toevoegen dan een Van Haaren ofzo. Wil ik niet mee zeggen dat we hem hadden moeten halen hoor, dat weet ik simpelweg niet.quote:
Hadden hem toch niet kunnen betalen. Dus haalbaar was hij sowieso niet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:54 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Zo veel heb ik niet van hem gezien, maar z'n statistieken zijn opzich netjes, en gezien waar hij vandaan komt zal hij weinig kosten. Zal daarnaast denk ik wel meer toevoegen dan een Van Haaren ofzo. Wil ik niet mee zeggen dat we hem hadden moeten halen hoor, dat weet ik simpelweg niet.
Als Feyenoord zijnde een eerste divisie speler niet kunnen halenquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Hadden hem toch niet kunnen betalen. Dus haalbaar was hij sowieso niet.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:05 schreef PIETR het volgende:
[..]
Als Feyenoord zijnde een eerste divisie speler niet kunnen halen![]()
![]()
In die situatie zitten we. Dat is iets wat allang bekend is. Vorig jaar konden we hem ook al niet halen. Toen moest die ¤750K kosten. Zal nu niet veel minder zijn geweest.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:05 schreef PIETR het volgende:
[..]
Als Feyenoord zijnde een eerste divisie speler niet kunnen halen![]()
![]()
Als hij zoveel had gekocht had de graafschap hem vast niet gehaald.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:11 schreef Happel het volgende:
[..]
In die situatie zitten we. Dat is iets wat allang bekend is. Vorig jaar konden we hem ook al niet halen. Toen moest die ¤750K kosten. Zal nu niet veel minder zijn geweest.
Je reactie vind ik daarom een beetje vreemd...
Topklasse spelers zijn nou ook weer niet zo goedkoop. Volgens mij heeft Ajax zelfs een miljoen betaald voor Boerrigterquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:17 schreef PIETR het volgende:
Wat zijn we toch diep gezonken zeg dat het normaal is dat we een eerste divisie speler niet naar de Kuip kunnen halen ..
Wie hier exact schreeuwt op hem dan, mafkeesquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:32 schreef Caland het volgende:
Gaat het nu serieus om zo'n enorm middelmatige speler als De Leeuw hier. Kom op zeg.
Volgens mij degene die het hardst om hem schreeuwt heeft hem nog nooit zien voetballen maar gaat op wat statistiekjes af.
Stel je niet zo aan. Ik vermeld het alleen even omdat hij hier een tijdje terug regelmatig werd genoemd. PIETR gaf juist aan dat hij blij was dat hij niet kwam, enkel dat het triest is dat we hem niet eens KUNNEN halen...quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:47 schreef Caland het volgende:
Die PIETFR, of gaan we elke transfer binnen Nederland nu bespreken en dan huilen dat we hem niet gehaald hebben?
Zo vreemd is dat toch niet als je geen geld hebt?quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:17 schreef PIETR het volgende:
Wat zijn we toch diep gezonken zeg dat het normaal is dat we een eerste divisie speler niet naar de Kuip kunnen halen ..
Precies. Ook die 'paar' ton kunnen we niet ophoesten. Alleen transfervrije en huur spelers zijn haalbaar voor de club.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 04:58 schreef Stokstaart het volgende:
Ja leuk, maar ook een half miljoen hebben we niet.
In de salarissfeer kun je misschien met marges werken, maar volgens mij mogen we van de KNVB ivm met Cat 1 nog steeds geen spelers aantrekken, zelfs niet voor 'slechts' 5 ton.
Gadverdamme, ik ben zo ziek van dit soort typetjes. Van die volwassen mannen die als een stelletje kleine kinderen gaan lopen janken en k******* dat het allemaal maar weer weg moet. Het type dat altijd als eerste staat te schreeuwen dat het allemaal kut is maar zelf geen idee hebben hoe het beter moet. Verstand op 0, nog even een lijntje doen en weer gaan staan schreeuwen en dingen slopen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:49 schreef Lastpost het volgende:
Het zou voor de beeldvorming goed zijn wanneer ze een communicatief vaardig en charismatisch iemand naar voren schuiven als spreekbuis namens de VG en wat 'bekende' gezichten die zich openlijk achter deze groep scharen.
Tuurlijk, geef maar geen antwoord. Die heb je toch niet.quote:
Wat een treurig figuur ben jij zeg.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:50 schreef voice-over het volgende:
[..]
Valt mij van je tegen Paul-89, ik wist niet dat je een aanhanger van relclub FSV was.quote:
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:57 schreef voice-over het volgende:
[..]
Enfin, lees de Feyenoord internetfora er maar op na. Ik schat dat 90% van de sympathisanten van Feyenoord de FSV/ VG een sneu stelletje onruststokers vindt.
Of is het kinderlijke FR12 tegenwoordig ook al het thuishonk voor de zware cokesnuivende bad-boys of een gemanipuleerde stemming?quote:Poll
Ook ik heb geen vertrouwen meer in de directie
Geen vertrouwen (4156 stemmen, 66%)
Inderdaad wel een beetje kort door de bocht om simpel af te gaan op een internetpoll. Overigens laten veel Feyenoordsupporters zich ook blind leiden door de bekende sites ipv zelf kritisch een mening te vormen heb ik de indruk, natuurlijk uit onvrede die ik net zo goed ervaar, maar je moet wel blijven zoeken naar draagvlak en realistische oplossingen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:29 schreef Lastpost het volgende:
[..]
[..]
Of is het kinderlijke FR12 tegenwoordig ook al het thuishonk voor de zware cokesnuivende bad-boys of een gemanipuleerde stemming?![]()
En de AD-stemming is natuurlijk volop beantwoord door onze Amsterdamse vrienden om zo Feyenoord een schop naar de afgrond te geven of zouden het Amerikaanse praktijken zijn en is het gewoon een fotoshop, die doorgesnoven debielen zijn er natuurlijk gek genoeg voor.![]()
[ afbeelding ]
Natuurlijk zit er een hoop tuig tussen, ook in de VG, in het vak waar je je seizoenskaart hebt, in je straat etc.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad wel een beetje kort door de bocht om simpel af te gaan op een internetpoll. Overigens laten veel Feyenoordsupporters zich ook blind leiden door de bekende sites ipv zelf kritisch een mening te vormen heb ik de indruk, natuurlijk uit onvrede die ik net zo goed ervaar, maar je moet wel blijven zoeken naar draagvlak en realistische oplossingen.
Overigens klinkt Voice-Over's stelling over hooligans en de FSV wat vergezocht, maar ik moet toegeven dat ik ooit met een georganiseerde busreis van de FSV naar Klagenfurt ben gereisd en daar zat toch een hoop tuig tussen. Bovendien werd er ieder tankstation massaal geplunderd / proletarisch gewinkeld.
Maar goed, in principe kan natuurlijk iedereen lid worden van de FSV, daar heeft de vereniging zelf verder weinig invloed op.
Ik dacht dat de VG voornamelijk bestond uit advocaten en managers van grote bedrijven? Nou ja, daar zit ook tuig tussen weliswaar zonder tatoeages, petjes en capuchonnetjes.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:48 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Natuurlijk zit er een hoop tuig tussen, ook in de VG ....
Een positief stuk dus.quote:Dost moet slagroom op taart worden bij Feyenoord
AD
10-6-2011
Ook deze zomer roert Feyenoord zich nauwelijks op de transfermarkt. De Rotterdamse club is nog altijd druk bezig om de forse schuldenlast weg te poetsen. Onder leiding van investeerder Pim Blokland en 'zijn' vermogende Vrienden van Feyenoord gaat dat de goede kant op.
Ook de nieuwe technisch directeur Martin van Geel kan geen transfersommen op tafel leggen voor spelers die in De Kuip een meerwaarde kunnen zijn. Van Geel klaagt echter niet en keek eerst bij kleine broer Excelsior rond of daar potentiële versterkingen waren te vinden. Guyon Fernandez en Miquel Nelom werden vastgelegd, Jordy Clasie en Kaj Ramsteijn mogen zich in de voorbereiding bewijzen.
De grootste winst die Van Geel in zijn eerste maand boekte was het langer vastleggen van de centrale verdedigers Ron Vlaar en Stefan de Vrij. Samen met de terugkeer van de afgelopen seizoen langdurig geblesseerden Sekou Cisse, Dani Fernandez en eventueel zelfs Ruben Schaken en Bart Schenkeveld geeft hij trainer Mario Been een selectie die beter moet kunnen dan plek tien van afgelopen seizoen.
Fer, Wijnaldum en Dost
Van Geel jaagt nog fanatiek op een langer aanblijven van Leroy Fer en Georginio Wijnaldum en de terugkeer van huurling Ryo Miyaichi. En als slagroom op de taart een trefzekere spits, met als hoofdtarget nog altijd Bas Dost van Heerenveen.
De kans dat de lange goaltjesdief vanuit Friesland komt, wordt veel groter als Feyenoord nog een speler voor veel geld verkoopt (Wijnaldum?) en overbodige spelers als Adil Auassar, Andre Bahia en Karim El Ahmadi verdwijnen.
Trainingskampen
De ploeg zal een normale voorbereiding kennen met trainingskampen in Ermelo en Engeland. Omdat er geen Europees voetbal wordt gespeeld kan Been in zijn vooralsnog laatste contractjaar rustig toewerken naar de start van de competitie, waarin wraak moet worden genomen voor de tegenvallende laatste editie. (Mikos Gouka)
AD.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:18 schreef voice-over het volgende:
[..]
Een positief stuk dus.Caland's vriendjes van de FSV/VG zullen vanmiddag helaas weer met een zeikstuk komen waar weer geen feiten in staan en waar de onderbuikgevoelens niet onderdrukt worden. Een afgang dus, wat ik je brom. Mijn messen zijn al geslepen.
Jammer dat dat botte messen zijn, oudje.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:18 schreef voice-over het volgende:
[..]
Een positief stuk dus.Caland's vriendjes van de FSV/VG zullen vanmiddag helaas weer met een zeikstuk komen waar weer geen feiten in staan en waar de onderbuikgevoelens niet onderdrukt worden. Een afgang dus, wat ik je brom. Mijn messen zijn al geslepen.
En ik trap niet in de verhaaltjes van het AD.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:24 schreef voice-over het volgende:
[..]
Yep, de krant die niet in de vage verhaaltjes van de 'supportersvereniging' trapt.
Dat. Een verhaal zonder enig inhoud om de supporters 'tevreden' te houden. Die Salomon is me er eentje zeg.quote:
Caland, jij bent een jonge vent. Hoe komt het toch dat jij je dagen slijt in totale verzuring? Wees eens wat positiever.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Jammer dat dat botte messen zijn, oudje.
Overigens zou ik de komst van Dost niet toejuichen, kost te veel geld, mentaal zwak en ik acht hem gewoonweg niet in staat om Feyenoord naar grotere hoogtes te brengen. Zoals eerder aangegeven zou ik voor die IJslander gaan als je toch zo nodig veel geld moet uitgeven. Maar die wil weer heel graag naar Ajax, net als Dost eigenlijk
Eigenlijk staat er ook helemaal geen nieuws in dat stuk. Soort van opsomming van dingen die al bekend zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat. Een verhaal zonder enig inhoud om de supporters 'tevreden' te houden. Die Salomon is me er eentje zeg.
En ga nou niet in op voice-over. Die gast is niet goed in zijn hoofd.
Niet voornamelijk, er zit van alles tussen waaronder ook advocaten en managers van regionale grote bedrijven en ook studenten, havenarbeiders, werkelozen, drugsgebruikers, gameverslaafden een kapster, een IT'er en ook wat lieden met een strafblad m.b.t voetbalzaken, met andere woorden een afvaardiging van de doorsnee supporter die een wedstrijd bezoekt waarbij de een op het rode pluche zit, de andere staat op de noordzijde en weer een ander rustig onderuit gezakt op de lange zijde zit en weer een ander uit Friesland komt en de wedstrijden betaald van z'n bijbaantje bij de AH.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:05 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik dacht dat de VG voornamelijk bestond uit advocaten en managers van grote bedrijven? Nou ja, daar zit ook tuig tussen weliswaar zonder tatoeages, petjes en capuchonnetjes.
Net als dat bericht over de open dag gisteren, moest er weer even deze toevoeging bij:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat. Een verhaal zonder enig inhoud om de supporters 'tevreden' te houden. Die Salomon is me er eentje zeg.
Goh, mag het een keer.quote:De Rotterdamse club komt hiermee tegemoet aan de wensen van haar achterban en houdt zo vast aan haar tradities.
Helemaal mee eens. Graag zelfs. Waar kan ik mij aanmelden?quote:‘Jarenlang wanbeleid: Tijd voor een nieuw begin’
Goede vraag.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:35 schreef Lastpost het volgende:
@Happel: Is er ook een manier om posts van bepaalde leden niet meer weer te geven?
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:24 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
En ik trap niet in de verhaaltjes van het AD.
Ah, dat alu-hoedjes verhaal dat het AD onder controle zou staan van Feyenoord ofzo omdat ze vriendjes zijn met Salomon.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:25 schreef Happel het volgende:
[..]
En ga nou niet in op voice-over. Die gast is niet goed in zijn hoofd.
Net als de meeste berichtgeving van de Varkenoordgroep tot nu toe dus.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:27 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Eigenlijk staat er ook helemaal geen nieuws in dat stuk. Soort van opsomming van dingen die al bekend zijn.
Stonden voor mij toch echt wel dingen in die ik niet wist.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
[..]
Ah, dat alu-hoedjes verhaal dat het AD onder controle zou staan van Feyenoord ofzo omdat ze vriendjes zijn met Salomon.
Ik vind het zelf een beetje vergezocht hoor.
[..]
Net als de meeste berichtgeving van de Varkenoordgroep tot nu toe dus.
Nu nog hopen dat ze niets overkomt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:48 schreef Calciumdude het volgende:
Ben overigens erg blij met Vlaar's contract verlenging..
die andere pipo's boeien me niet zo.
centrum vd verdediging staat in ieder geval komend seizoen.
Ik zeg ook niet dat ik alles wist, maar het meeste was wel al bekend toch? Niet tot in alle details inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:50 schreef Caland het volgende:
Ik wist ook voor die publicaties niet over de opzet van het FiF en de latere toevoeging van bijvoorbeeld een El Ahmadi aan dat FiF. Ook niet dat alleen al daardoor een schuld van zo'n 12,5 miljoen er bovenop is gekomen (zonder enig risico voor de investeerders) was mij niet bekend.
Hoe wist jij dat, Tomatenboer?
Dat is inderdaad een hele geruststelling, en ik heb ook wel vertrouwen in bijvoorbeeld Ramsteijn als back up.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:48 schreef Calciumdude het volgende:
Ben overigens erg blij met Vlaar's contract verlenging..
die andere pipo's boeien me niet zo.
centrum vd verdediging staat in ieder geval komend seizoen.
Thanks. Ik zet het wellicht allemaal wat sterk aan maar dat schept duidelijkheid. Duidelijkheid die Happel cs niet kunnen verschaffen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:56 schreef Gert het volgende:
Ik vind dat voice over weliswaar af en toe overdrijft, met z'n pillen en lijntjes dit en dat, maar dat zijn kritische houding tegenover de 'akties' van FSV/VG verder wel degelijk hout snijdt.
Het moet die ondankbare hond toch wel steken dat Van Marwijk spelers als Maduro, Strootman en Wijnaldum (vooral die) wel een kans geeft in Oranje.quote:'De Guzman op het lijstje van Atlético Madrid'
Jonathan de Guzman kan na één seizoen mogelijk alweer vertrekken bij Real Mallorca. De middenvelder staat volgens AS, een doorgaans goed ingelichte sportkrant in Spanje, namelijk op het lijstje van Atlético Madrid.
De Guzman heeft nog een contract tot medio 2013 bij de eilandbewoners. Echter heeft trainer Gregorio Manzano van Atlético laten weten hem graag naar de Spaanse hoofdstad te halen. Door het doorlopende contract van de 23-jarige geboren Canadees, heeft Real Mallorca de mogelijkheid om flink te cashen met een transfer van de jeugdinternational van Nederland.
Atlético wil De Guzman overigens niet alleen binnenhalen met een transferbedrag. Rúben Perez, Juan Valera en Diego Costa staan op de nominatie om als ruilmiddel te fungeren. De Guzman speelde het voorbije seizoen 33 wedstrijden en maakte daarin vijf doelpunten.
Wat een hooligan praat.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:31 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het moet die ondankbare hond toch wel steken dat Van Marwijk spelers als Maduro, Strootman en Wijnaldum (vooral die) wel een kans geeft in Oranje.
En koesteren wrok tegen spelers die niet ideaal zijn vertrokken.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Hooligans praten over zaken als Hamas, gas, etc.
Vind jij De Guzman dan een sympathieke vent?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:51 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
En koesteren wrok tegen spelers die niet ideaal zijn vertrokken.
Misschien dat wat ze zeggen over Schaken, die het elftal beter zou makenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:36 schreef Gert het volgende:
[ afbeelding ]
bron
Er staat echt niéts nieuws in hè..![]()
Mwah, dat is niet een typisch hooligan trekje.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:51 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik deed even mee aan voice-over praktijken. Oftewel : Iedereen over een kam scheren, zonder het fijne ervan te weten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Mwah, dat is niet een typisch hooligan trekje.![]()
Als je héél lang geblesseerd je forse salaris hebt gevangen en je loopt vervolgens gratis de deur uit, dan vinden wel meer mensen dan alleen hooligans dat niet zo sympathiek.
Feyenoord had gewoon moeten weigeren hem medisch te behandelen toen hij geblesseerd was .... hij ging toch transfervrij vertrekken. Niks naar Canada laten gaan om te revalideren, gewoon in zijn huisje in Rotterdam laten zitten en laten verkommeren.quote:
Dat is je dan totaal niet gelukt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:59 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik deed even mee aan voice-over praktijken.
negeert gewoon allen de kuttrollquote:Feyenoord nog niet concreet voor Schöne
"Een interessante speler", zei technisch directeur Martin van Geel van Feyenoord eerder deze week over Lasse Schöne. Maar voor een transfer is het voorlopig nog te vroeg.
Nu het seizoen voorbij is komt de transfercarrousel langzaam op gang. De media worden beheerst door geruchten en zaakwaarnemers zijn vaak de enigen die duidelijkheid kunnen geven. Zo werd Schöne in verband gebracht met Feyenoord. Van Geel sprak van een "interessante en goede speler". Dat de Deense middenvelder hoog op het lijstje staat is geen geheim meer. Concreet zijn de Rotterdammers in ieder geval nog niet.
"Bij ons is er niets bekend van Feyenoord", zegt Rob Groener, zaakwaarnemer van Schöne, in gesprek met Goal.com. "Er is niets concreet. Niet van Feyenoord, en ook niet van andere clubs." Maar dat wil niet zeggen dat Schöne volgend seizoen nog het shirt van NEC draagt. "Er zijn wel meerdere opties. Maar op dit moment speelt er niets."
Schöne heeft in Nijmegen een doorlopend contract. Hierdoor zal er een transfersom op tafel moeten komen en daar heeft Feyenoord moeite mee. Feyenoord is door de KNVB ingedeeld in categorie 1, wat wil zeggen dat het toestemming moet vragen bij de Nederlandse voetbalbond als er uitgaven worden gedaan die hoger uitvallen dan vijftigduizend euro. Desondanks zou een transfer mogelijk zijn. Voetbal International meldde eerder al dat er constructies zijn om een transfersom op tafel te leggen.
Heb dit altijd een overdreven en onbegrijpelijke situatie gevonden. Ja hij zal vrij veel verdienen, maar dat deed de Cler ook. Sterker nog, die verdiende volgens mij een paar ton meer. Op de een of andere manier vallen ze eigenlijk vrijwel vanaf het begin al over z'n salaris, maar wat ze nu doen is ook een gigantische devaluatie van een transfersom van ruim 5 miljoen. Vind dit allemaal vrij onbegrijpelijk. Gewoon verkopen ALS er een fatsoenlijk bedragje wordt neergelegd door een buitenlandse club, en anders gewoon aan laten sluiten komend seizoen.quote:El Ahmadi: Mijn kwaliteiten niet 't probleem bij Feyenoord
Karim El Ahmadi vertrok in januari bij Feyenoord voor een avontuur in Dubai. Een langer verblijf bij Al Ahli ziet de middenvelder (26) niet zitten. En dus moet hij zich 26 juni melden op de eerste trainingsdag van Feyenoord in de Kuip. Technisch directeur Martin van Geel: 'Er speelt helemaal niets rond Karim, hij is er straks weer gewoon bij.'
Loop jij er inderdaad tussen als Feyenoord op 26 juni aan de voorbereiding op het seizoen begint?
El Ahmadi: 'Zoals het er nu voor staat nog wel. Mijn contract bij Feyenoord loopt nog door tot medio 2013. Als er geen andere club komt om mij over te nemen, dan begin ik gewoon aan het seizoen in Rotterdam. Maar iedereen kent de situatie. We proberen voor die tijd tot een oplossing te komen, maar eenvoudig is dat niet.'
Een langer verblijf in Dubai is geen optie?
'Nee, dat is uitgesloten. Al Ahli is een leuke club en ik heb er enkele mooie maanden gehad. Maar het niveau van de competitie is gewoon te laag. Het is vergelijkbaar met de zwakste ploegen in de eredivisie, al behoort Al Ahli tot de beste ploegen. De clubleiding wilde graag met mij verder, maar ik zie het zelf niet zitten. Ik wil weer op niveau voetballen in Europa.'
Technisch directeur Martin van Geel was erg gecharmeerd van je. Hij probeerde je ooit los te weken bij FC Twente om naar Ajax te verhuizen. Jij koos voor Feyenoord.
'Dat klopt. Martin van Geel zal ook niet twijfelen aan mijn kwaliteiten. Het probleem is dat mijn salaris te zwaar op de begroting van Feyenoord drukt. Ik heb nog met Mario Been gebeld. Hij gaf aan dat er moet worden gekeken naar een oplossing. Maar als die er niet komt, dan start ik in Rotterdam.'
Ga jij net Dubai verlaten, strijkt jouw grote held Diego Maradona als trainer neer in jouw omgeving. Slechte timing.
'Maradona is trainer geworden van Al Wasl en de president van die club is een broer van onze president bij Al Ahli. Ze probeerden meteen Diego Forlan weg te halen bij Atlético Madrid, maar dat is niet gelukt. Aan geld absoluut geen gebrek hier. Veel spelers uit mijn elftal zijn al op de foto gegaan met Maradona. Ik heb hem nog niet zien lopen. Er strijken hier veel beroemde namen neer. Zo is Fabio Cannavaro mijn ploeggenoot bij Al Ahli. Hij is nog steeds goed, alleen de snelheid is verdwenen.'
Tot slot, Feyenoord en jij zoeken een oplossing. Is dat een andere club in Nederland?
'Dat zal lastig worden, want er is nauwelijks geld in Nederland. Ik denk toch meer aan 'iets' over de grens. Maar het zal niet eenvoudig worden. Feyenoord heeft heel veel middenvelders in huis en zoekt vooral versterking in de voorhoede. Mijn vertrek is beter voor de club, er moet wel snel duidelijkheid komen. Feyenoord moet verder en ik ook. Het seizoen in Dubai loopt nog heel even door en bijna aansluitend begint Feyenoord aan de voorbereiding. Er moet de komende tijd wel schot in de zaak komen.'
Wat had hij dan moeten doen, zeggen sorry, ik wil graag zoveel miljoenen ontvangen. Maar ik blijf bij Feyenoord? Dat doet niemand. Geld is nou eenmaal het belangrijkst in het voetbal tegenwoordigquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Mwah, dat is niet een typisch hooligan trekje.![]()
Als je héél lang geblesseerd je forse salaris hebt gevangen en je loopt vervolgens gratis de deur uit, dan vinden wel meer mensen dan alleen hooligans dat niet zo sympathiek.
Wat een onzin, dan ben je toch niet gelijk een hooligan die slecht samengestelde brieven schrijft?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:51 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Wijnaldum gaat binnenkort met een beetje pech net zo "ondankbaar" weg.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:31 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het moet die ondankbare hond toch wel steken dat Van Marwijk spelers als Maduro, Strootman en Wijnaldum (vooral die) wel een kans geeft in Oranje.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:16 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wat een onzin, dan ben je toch niet gelijk een hooligan die slecht samengestelde brieven schrijft?
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:59 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik deed even mee aan voice-over praktijken. Oftewel : Iedereen over een kam scheren, zonder het fijne ervan te weten.
Nemen ze net die ene foto van Dost in dat lelijke Heerenveen uit-shirt dat er niet eens gaat komen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:36 schreef Gert het volgende:
[ afbeelding ]
bron
Er staat echt niéts nieuws in hè..![]()
Ah, dat verklaard een hoop. Je weet ook het fijne niet van wat de Varkenoord groep nou precies wil en wat er precies is gebeurt in het Maasgebouw, dus wat is precies je punt hier?quote:
Als je het de afgelopen dagen een beetje had gevolgd hier, dan had je het wel geweten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:25 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ah, dat verklaard een hoop. Je weet ook het fijne niet van wat de Varkenoord groep nou precies wil en wat er precies is gebeurt in het Maasgebouw, dus wat is precies je punt hier?
Terugkomend op de manier waarop jullie het uiteindelijk doel willen bereiken ..... druk uitoefenen zodat de directie en de RvC gaan zwichten. Echte druk kan je alleen realiseren als de landelijke media het verhaal van de VG in de breedste zin van het woord oppikt. Dat is nu nog lang niet het geval. Wat er nu gebeurt is alleen maar schadelijk voor de club. Elke keer wordt er weer gal gespuwd in de hoop iets te bereiken. Tegelijkertijd sluimert het allemaal maar door en wordt de gehele voorbereiding naar de klote geholpen, inclusief contractonderhandelingen en het aantrekken van potentiële geldschieters. Gooi die hele strontemmer leeg, zie wat er gebeurt en reageer daar accuraat op. Nu elke keer een stukje info naar buiten brengen zet geen zoden aan de dijk, dat zie je. Als aparte stukjes is de kracht ervan een stuk minder dan wanneer alles op tafel komt te liggen, feitelijk goed onderbouwd natuurlijk zonder vermoedens en aannames.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:16 schreef Happel het volgende:
Ik vertel ook alleen wat ik weet. Zit niet in de Varkenoordgroep, dus weet niet alle ins-en-outs Verder vind ik het, na het lezen van alle stukken, dat er absoluut iets moet veranderen binnen de club willen we echt iets gaan betekenen in de toekomst.
Dat verhaal met het miljoen is pas recent gebeurd en daarover, zoals al vele malen gezegd, volgt naar van wat ik weet nog nader uitleg.
Ja, je hoort het van de kant van de ''aanklagers''. Maar maakt dat het meteen waar? Dan is misschien BNW wel een mooi gedeelte van dit forum voor je.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:27 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Als je het de afgelopen dagen een beetje had gevolgd hier, dan had je het wel geweten.
Nu ga ik weer iets zeggen, wat ik waarschijnlijk weer zal moeten onderbouwen met feiten en dergelijke, maar El Ahmadi is niet meer welkom. Hij moet sowieso weg. Echt alleen maar vanwege zijn salaris.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:11 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Heb dit altijd een overdreven en onbegrijpelijke situatie gevonden. Ja hij zal vrij veel verdienen, maar dat deed de Cler ook. Sterker nog, die verdiende volgens mij een paar ton meer. Op de een of andere manier vallen ze eigenlijk vrijwel vanaf het begin al over z'n salaris, maar wat ze nu doen is ook een gigantische devaluatie van een transfersom van ruim 5 miljoen. Vind dit allemaal vrij onbegrijpelijk. Gewoon verkopen ALS er een fatsoenlijk bedragje wordt neergelegd door een buitenlandse club, en anders gewoon aan laten sluiten komend seizoen.
Ben ik helemaal mee eens, buiten dat het contractonderhandelingen en dergelijke in de weg zit. VG ziet dat echter anders.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:29 schreef voice-over het volgende:
[..]
Terugkomend op de manier waarop jullie het uiteindelijk doel willen bereiken ..... druk uitoefenen zodat de directie en de RvC gaan zwichten. Echte druk kan je alleen realiseren als de landelijke media het verhaal van de VG in de breedste zin van het woord oppikt. Dat is nu nog lang niet het geval. Wat er nu gebeurt is alleen maar schadelijk voor de club. Elke keer wordt er weer gal gespuwd in de hoop iets te bereiken. Tegelijkertijd sluimert het allemaal maar door en wordt de gehele voorbereiding naar de klote geholpen, inclusief contractonderhandelingen en het aantrekken van potentiële geldschieters. Gooi die hele strontemmer leeg, zie wat er gebeurt en reageer daar accuraat op. Nu elke keer een stukje info naar buiten brengen zet geen zoden aan de dijk, dat zie je. Als aparte stukjes is de kracht ervan een stuk minder dan wanneer alles op tafel komt te liggen, feitelijk goed onderbouwd natuurlijk zonder vermoedens en aannames.
Volgens mij snap je het nog steeds niet, maar laat ook maar.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:30 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja, je hoort het van de kant van de ''aanklagers''. Maar maakt dat het meteen waar? Dan is misschien BNW wel een mooi gedeelte van dit forum voor je.
De Guzman was niet zómaar een speler die gratis de deur uit liep.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:13 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Wat had hij dan moeten doen, zeggen sorry, ik wil graag zoveel miljoenen ontvangen. Maar ik blijf bij Feyenoord? Dat doet niemand. Geld is nou eenmaal het belangrijkst in het voetbal tegenwoordig.
Nou weet ik het hele verhaal natuurlijk niet, maar ik vind het sowieso altijd een beetje simpel als supporters boos worden op spelers omdat ze "lullig" weg gaan. Wist overigens niet dat hij nog zo jong was, die de Guzman.
Eens. Vlaar laat zien dat het ook anders kan.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:38 schreef Gert het volgende:
[..]
De Guzman was niet zómaar een speler die gratis de deur uit liep.
Hij is heel lang geblesseerd geweest. Maar wel twee modale jaarsalarisen per maand door de club aan je laten betalen. Je zou dan best wat terug mogen doen, door een nieuw contract te tekenen. Eventueel met een gelimiteerde transfersom en tekengeld. Maar niét gratis weglopen. Bij een club die tóch al tientallen miljoenen schuld heeft. Dat is gewoon hufterig.
Daarom heeft De Guzman als mens bij mij veel krediet verspeeld. Vlaar daarentegen - ook 2 jaar geblesseerd geweest met behoud van salaris - heeft ondanks zijn matige seizoen bij mij veel krediet opgebouwd.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:38 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij is heel lang geblesseerd geweest. Maar wel twee modale jaarsalarisen per maand door de club aan je laten betalen. Je zou dan best wat terug mogen doen, door een nieuw contract te tekenen. Eventueel met een gelimiteerde transfersom en tekengeld. Maar niét gratis weglopen. Bij een club die tóch al tientallen miljoenen schuld heeft. Dat is gewoon hufterig.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Nu ga ik weer iets zeggen, wat ik waarschijnlijk weer zal moeten onderbouwen met feiten en dergelijke, maar El Ahmadi is niet meer welkom. Hij moet sowieso weg. Echt alleen maar vanwege zijn salaris.
Dat hij daarnaast ook vanaf z'n 12e alles van de club heeft gehad weegt extra zwaar mee. Vlaar is "maar" gekocht, de Guzman opgeleid, maakt het alleen maar triester.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:38 schreef Gert het volgende:
[..]
Denk niet dat veel mensen zeggen, doe mij maar salarisverlaging.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:56 schreef Calciumdude het volgende:
met de informatie die ik nu heb vind ik het eigenlijk wel terecht dat El Ahmadi wegmoet .
ik bedoel , als hij zo begaan is om te voetballen bij Feyenoord , kan hij ook een regeling treffen zoals Makaay en v Bronkhorst hadden gedaan..
En nou weet ik wel dat hij veel minder opgebouwd heeft al in zijn carriere , maarre
het is niet alsof hij op een houtje moet bijten..
Feit dat hij zelf zo loopt te verkondigen dat het alleen maar om zijn prijskaartje gaat zegt mij dat het een egoistische broodvoetballer is..
Zelfde verhaal als met Landzaat. Op zich een goede speler, maar alleen in een goed draaiend team.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar goed, El Ahmadi was gewoon enorme miskoop. Zonde van de centen...
was ook geen verlaging hoor..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Denk niet dat veel mensen zeggen, doe mij maar salarisverlaging.
Maar goed, El Ahmadi was gewoon enorme miskoop. Zonde van de centen...
El Ahmadi had ik weleens met Meeuwis willen zien spelen ;xquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als met Landzaat. Op zich een goede speler, maar alleen in een goed draaiend team.
Dit is overigens niet het beloofde respons van de Varkenoord Groep, voordat we daar over beginnen te vallen. Het zou een zwaktebod zijn, na de open brief.quote:De waarheid over de Open Dag
Gepubliceerd op 10 juni 2011 - 18:00
In de avond van 11 mei jl publiceerden wij een artikel met als titel ‘Afbraak clubcultuur: Open Dag geschrapt’. Onderstaande passage uit dit artikel leidde -terecht!- tot woedende reacties onder het Legioen:
Ten slotte is daar de Open Dag van Feyenoord. Sinds mensenheugenis is de Open Dag van Feyenoord hét moment waarop supporters hun helden voor het nieuwe seizoen ontvangen. Sinds 2008 probeert de directie de Open Dag van Feyenoord te hervormen, in de hoop dat het publiek van Feyenoord hierin ook mee zou gaan. Feyenoord huurde daar het bedrijf Mark Events –gevestigd in ‘Neerlands grootste poel des verderfs’- voor in. Deze hernieuwde Open Dag voorzag in allerlei oninteressante activiteiten waarbij de presentatie van de spelers slechts een bijzaak was. De supporters waren hier duidelijk niet van gediend en lieten in drie jaar tijd de Open Dag varen:
Open Dag 2005 (woensdag 27 juli 2005) – 18 gr, bewolkt/regen – 55.000 bezoekers
Open Dag 2006 (woensdag 2 augustus 2006) – 20gr, zon – 50.000 bezoekers
Open Dag 2007 (woensdag 1 augustus 2007) – 27gr, zon – 50.000 bezoekers
Open Dag 2008 (zaterdag 19 juli 2008) – 18gr, stromende regen – 40.000 bezoekers
Open Dag 2009 (woensdag 22 juli 2009) – 21gr, bewolkt/droog – 30.000 bezoekers
Open Dag 2010 (zaterdag 10 juli 2010) – 30gr, zon – 15.000 bezoekers
Feyenoord zelf gooide het op de extreme weersomstandigheden, wij gooien het op het feit dat de Open Dag de afgelopen jaren niet meer ‘Feyenoord’ was. De weersomstandigheden zijn namelijk al jaren wisselvallig. Het wordt helaas nog erger: wat Feyenoord immers heeft verzuimd om te laten weten is dat de Open Dag 2011 helemaal niet door zal gaan. Wederom is een traditie om zeep geholpen. Juist de traditie die zovele jonge supporters de liefde voor onze club bijbrengt…
Feyenoord bedankt!
Gisteren kondigde Feyenoord echter aan dat de Open Dag op donderdag 28 juli 2011 ‘gewoon’ georganiseerd wordt. ‘Vanwege organisatorische redenen en in de hoop dan een volledig volle Kuip te hebben, is er gekeken of de Open Dag gecombineerd zou kunnen worden met de jaarlijkse openingswedstrijd, maar Feyenoord kiest er voor om het unieke karakter van beide evenementen overeind te houden. De Rotterdamse club komt hiermee tegemoet aan de wensen van haar achterban en houdt zo vast aan haar tradities.’, aldus Feyenoord. En: ‘Naar aanleiding van de uitkomsten van onderzoek onder de supporters is er voor gekozen om het binnenprogramma tijdens de Open Dag compact te houden.’
In tegenstelling tot Feyenoord hechten wij wél waarde aan de waarheid. Bij deze dus:
Na de verkwanseling van de Open Dag in de laatste jaren en de dientengevolge sterk teruglopende bezoekersaantallen, hebben een aantal supporters vorig jaar het initiatief genomen zich bij Feyenoord te melden met het aanbod van de Open Dag weer echt een Feyenoord Dag te maken om zo de bezoekers terug te winnen en met name jonge kinderen warm te maken voor onze mooie club.
Na de eerste gesprekken tussen de Varkenoordgroep en de club is het balletje verder gaan rollen en is een van deze supporters, mede-eigenaar van een evenementenbureau, gaan werken aan een plan van aanpak voor de Open Dag 2011. Vele uren heeft deze Feyenoorder hier ingestoken, voor hem was deze ‘klus’ ook een soort jongensdroom. Zijn Feyenoord helpen, mooier kan niet. Al die tijd liet Feyenoord hem ook weten dat de club enthousiast was over zijn plannen.
Feyenoord sprak zijn voorkeur uit voor zijn plannen. Prachtig natuurlijk: eindelijk maakte Feyenoord op een positieve manier gebruik van de betrokkenheid van het Legioen. Eindelijk zou de eens zo mooie Open Dag weer een echt Feyenoord-gezicht krijgen.
Tot dinsdag 3 mei jl. Toen ontving de bewuste supporter onderstaande e-mail van Feyenoord. Geen Open Dag. Al die tijd had de club hem aan het lijntje gehouden. Tot de aanlooptijd inmiddels te kort was om nog een fatsoenlijke Open Dag te organiseren. De bewuste e-mail van Feyenoord was ruim een week later voor ons aanleiding het Legioen te informeren dat ook de Open Dag om zeep was geholpen door de club. Gevolg, zoals bovenstaand gemeld: een stroom woedende reacties. En dus besloot Feyenoord in allerijl toch maar iets van een Open Dag op te tuigen.
En zo ontving de bewuste supporter die aanvankelijk de organisatie grotendeels voor zijn rekening zou nemen gisteren een telefoontje van de club. Boodschap: er komt toch een Open Dag, we zijn hiervoor in zee gegaan met een ander bureau, maar willen graag nog wel een aantal van je voorstellen gebruiken. Hierop heeft de supporter laten weten als lid van de Varkenoordgroep niet langer met dit bestuur samen te willen werken. En dat zijn loyaliteit en eigen normen en waarden zwaarder wegen dan het zakelijke aspect.
Ergo: Feyenoord is ziek, doodziek. Trouwe supporters aan het lijntje houden, in de steek laten, liegen, bedriegen en geen enkel gevoel voor wat er onder het Legioen leeft. Doodzonde, want Hand in Hand met zo’n betrokken Legioen als dat van Feyenoord zouden we de grootste club van Nederland zijn. Nu zijn we dat enkel nog buiten de lijnen…
Doe er wat aan. Binnenkort is er een forumavond van de supportersvereniging. Kun je je gal gaan spuien.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:43 schreef voice-over het volgende:
Godallemachtig, weer zo'n jankverhaal. Ik begin het kotsbeu te worden.
Ik ben verhinderd. Zou je AUB mijn visie over de gebeurtenissen van de afgelopen dagen aan de heren willen overbrengen? Alvast bedankt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Doe er wat aan. Binnenkort is er een forumavond van de supportersvereniging. Kun je je gal gaan spuien.
Het werkt niet, zoveel is wel duidelijk geworden na al die jaren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:53 schreef voice-over het volgende:
Na alles te hebben gelezen, werkelijk alles, van de aktiegroeperingen binnen de Feyenoord-familie, komt de VG bij mij over als een groep gefrustreerde supporters die geen benul hebben van wat het is om een bedrijf te runnen. Ze hebben geen idee van financiële zaken, arbeidsrechtelijke zaken, marketing en hoe een bestuur/management en RvC werkt. Dat is weer duidelijk te zien aan bovenstaande response. Het lijkt er op of het allemaal gebaseerd is op emotie zonder enige kennis van zaken.
Zou je, als je er zo moe van wordt, dan ook op willen houden hier je gal te spuien? Ik kom hier vaak genoeg in dit topic kijken om de veelal interessante discussies over Feyenoord te lezen, maar jij ontneemt me het plezier daarin best wel ergquote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:53 schreef voice-over het volgende:
Na alles te hebben gelezen, werkelijk alles, van de aktiegroeperingen binnen de Feyenoord-familie, komt de VG bij mij over als een groep gefrustreerde supporters die geen benul hebben van wat het is om een bedrijf te runnen. Ze hebben geen idee van financiële zaken, arbeidsrechtelijke zaken, marketing en hoe een bestuur/management en RvC werkt. Dat is weer duidelijk te zien aan bovenstaande response. Het lijkt er op of het allemaal gebaseerd is op emotie zonder enige kennis van zaken.
Ik word hier zo moe van.
Leuk is dat. Ik moet dus op mijn handen zitten wanneer Happel die verzuurde diarree van de VG/ SsF hier neerplempt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:59 schreef Divje het volgende:
[..]
Zou je, als je er zo moe van wordt, dan ook op willen houden hier je gal te spuien? Ik kom hier vaak genoeg in dit topic kijken om de veelal interessante discussies over Feyenoord te lezen, maar jij ontneemt me het plezier daarin best wel erg
Maar jongen toch, je slaat de spijker op zijn kop. 'Verbitterd en vol aannames' ..... actie en reactie. Ik houdt de SsF/VG met zijn oorlogszuchtige taal gewoon een spiegel voor.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:04 schreef Divje het volgende:
Ik vraag je niet om je stil te houden, maar je reageert altijd zo verbitterd en vol aannames. Wat minder zou ook wel mogen zeg maar
Goed laat ik eens zakelijk reageren op 'De Open Dag brief':quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:11 schreef Divje het volgende:
Hetgeen ik heb gelezen zit niet vol aannames zoals jij ze rondstrooit, verbitterd misschien maar wat verwacht je anders?
Klopt, ik ridiculiseer ze en breek ze verbaal af. Maar dat komt omdat ze de arrogantie hebben te beweren namens een zeer groot gedeelte van het Legioen te spreken. Lees de bekende internet fora er op na en je ziet het tegendeel.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:21 schreef Divje het volgende:
Punt is dat JIJ dat er uithaalt en daarna weer af gaat geven op de VG, je ridiculiseert alles en weigert ook maar iets wat zij schrijven te accepteren, of erover na te denken zonder direct een oordeel klaar te hebben over de schrijver.
Wat probeer je ermee te bereiken? Ga zelf in gesprek met de Varkenoord-groep, daar bereik je meer meequote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:11 schreef Divje het volgende:
Ik zie gewoon niet in wat jij probeert te bereiken door de SsF/VG speciaal in dít topic een spiegel voor te houden
Dus jij stelt voor dat ik met een knokploeg moet praten?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:30 schreef Divje het volgende:
Ik herhaal:
[..]
Wat probeer je ermee te bereiken? Ga zelf in gesprek met de Varkenoord-groep, daar bereik je meer mee
Wil je hiermee stoppen. Niet alleen, omdat ik me er aan irriteer, maar ook omdat het onmogelijk is normaal een discussie met je aan te gaan, wanneer je telkens dit soort zinloze berichten plaats.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:32 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dus jij stelt voor dat ik met een knokploeg moet praten?![]()
Goed hoor. Ik kan niet wachten op het volgende bericht van onze bezorgde leden van de VG/ SsF.quote:
Ja, grappig. Je mag zeggen wat je wil. Dat pretentieuze mag je alleen voor je laten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:51 schreef voice-over het volgende:
[..]
Goed hoor. Ik kan niet wachten op het volgende bericht van onze bezorgde leden van de VG/ SsF.
En dat gelul van de VG/ SsF waar jij ons telkens op trakteert, moeten we dus maar slikken?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:04 schreef Happel het volgende:
Dat pretentieuze mag je alleen voor je laten.
Happel zet hier berichtjes neer van 'supportersverenigingen', en ik reageer daar op.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:07 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Jullie discussiëren wel vaak over hetzelfde hé? Het is nu de laatste 4 dagen alleen maar elke dag hetzelfde gezeur geweest.
Je bewijst het weer met je eerste zin. Ik laat je verder lekker in je sop gaar koken. De moeite niet waard, zo een figuur als jij.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:08 schreef voice-over het volgende:
[..]
Happel zet hier berichtjes neer van 'supportersverenigingen', en ik reageer daar op.
Maar Happel vind dat ik pretentieus ben.
Waar blijft dan die openheid van zaken die jij al dagenlang belooft. Je bent toch een insider?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:10 schreef Happel het volgende:
[..]
Je bewijst het weer met je eerste zin. Ik laat je verder lekker in je sop gaar koken. De moeite niet waard, zo een figuur als jij.
Ik ben het grotendeels met je analyses eens m.b.t de akties c.q publicaties van de VG.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:17 schreef voice-over het volgende:
[..]
Waar blijft dan die openheid van zaken die jij al dagenlang belooft. Je bent toch een insider?
Als er nou eens een behoorlijk verhaal komt, zal ik ook een behoorlijke reactie geven. Tot nu toe is het huilen met de pet op wat de VG betreft.
Akkoord, ik zal mijn pijlen minder richten op Happel - die jongen heeft het al zo zwaar als moderator - en mijn toonzetting wat matigen. Dat laatste is wel lastig maar ok.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je analyses eens m.b.t de akties c.q publicaties van de VG.
Als je nou nét iets minder zou doorslaan, blijft het volgens mij wat beter discussiëren hier. Want discussiëren mag natuurlijk,. Maar steeds weer roepen dat Happel de insider is die openheid van zaken moet geven, is gewoon klieren. Hij heeft vanmiddag nog aangegeven dat er ook volgens hem absoluut meer duidelijkheid moet komen, over dat miljoen, en dat hij niet "in" de VG zit maar via-via info krijgt.
Dus hem persoonlijk verwijten dat er (nog) geen duidelijkheid is, slaat nergens op.
En voor alle duidelijkheid: ik zeg dit als user. Ik heb in dit forum niks te zeggen als mod, en ik babbel ook niet achter de schermen met Happel.
Ik vind je inbreng wel verfrissend hier, voice-over, alleen verpest het nou niet door te provoceren.
Minder. Hier moet namelijk echt wat aan gedaan worden.quote:Feyenoord vangt bot bij KNVB
10 juni 2011
De KNVB gaat niet verder met het onderzoek naar zaakwaarnemer Soren Lerby. Feyenoord had de voetbalbond gevraagd om een onderzoek te doen naar de handelswijze van Lerby bij de mogelijke transfer van Karim Rekik.
De Deen zou al voor de zestiende verjaardag van de speler zijn belangen behartigen. Volgens de regels van de FIFA mag dit niet. Rekik zou door Lerby mogelijk de overstap van Feyenoord naar het Engelse Manchester City gaan maken. De aanklager van de KNVB ziet bij deze zaak geen aanleiding voor vervolging.
Vind ik ook. Ben geen fan van hem, maar je hebt meer aan hem als je hem de kans geeft zich in de kijker te spelen dan als je hem weg laat rotten in een zandbak. Het was ff mooi meegenomen dat die zandbak zijn salaris wilde ophoesten, maar ik snap best dat hij daar weg wil. Het is niet alsof hij net als Cannavaro daar in de herfst van zijn carriere nog even wat geld naar binnen harkt, hij moet nog een tijdje.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:11 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Heb dit altijd een overdreven en onbegrijpelijke situatie gevonden. Ja hij zal vrij veel verdienen, maar dat deed de Cler ook. Sterker nog, die verdiende volgens mij een paar ton meer. Op de een of andere manier vallen ze eigenlijk vrijwel vanaf het begin al over z'n salaris, maar wat ze nu doen is ook een gigantische devaluatie van een transfersom van ruim 5 miljoen. Vind dit allemaal vrij onbegrijpelijk. Gewoon verkopen ALS er een fatsoenlijk bedragje wordt neergelegd door een buitenlandse club, en anders gewoon aan laten sluiten komend seizoen.
Daarentegen:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Minder. Hier moet namelijk echt wat aan gedaan worden.
quote:Tuchtcommissie behandelt transfer Feyenoorder (15)
De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft de behandeling van het dossier rond zaakwaarnemer Daan Kramp doorverwezen naar de tuchtcommissie.
De afgelopen periode heeft de integriteitseenheid van de bond onderzoek gedaan naar de handelwijze van diverse spelersmakelaars met betrekking tot het benaderen van spelers jonger dan 16 jaar. De aanklager is van mening dat het dossier van Kramp zich niet leent voor het aanbieden van een schikkingsvoorstel.
Kramp zou als zaakwaarnemer een rol hebben gespeeld bij de transfer van de 15-jarige Nathan Aké van Feyenoord naar Chelsea.
Ook heeft de aanklager het optreden van zaakwaarnemer Sören Lerby bij de eventuele transfer van speler Karim Rekik naar Manchester City onderzocht. Feyenoord vroeg de KNVB om actie te nemen tegen Lerby omdat hij de regels zou hebben overtreden. De aanklager ziet hierbij geen aanleiding om de zaak verder te vervolgen.
quote:De eisen omtrent de spelers
De gestelde eisen omtrent de spelers waren wellicht niet slim maar die kan ik jullie als volgt verklaren: Deze eisen zijn gesteld na de wedstrijd tegen de Graafschap, dat was echt een ontspoorde wedstrijd waarin de emotie voor (Coen Moulijn) en na (verlies) hoog opliep. Als je de fotoverslagen van LN bekijkt dan zie je dat supporters en niemand anders die avond de rust hebben bewaard met de belofte dat er dingen aangepakt/opgepakt zouden worden. Feyenoord wilde eerst niet om tafel want Blokland en Koevermans zaten een wijntje te drinken en vonden het te gezellig om de skybox te verlaten en met supporters te praten. Uiteindelijk is dit toch gebeurd, in de tussentijd had Wijnaldum op TV na de wedstrijd verkondigt dat hij niet verwacht had dat ze zouden gaan zingen en fluiten terwijl het 0-0 stond. Dat schoot in het verkeerde keelgat. Bruins en Biseswar zijn een ander verhaal, op de dag van het overlijden van Coen Moulijn gaf Feyenoord ook de nieuwjaarsreceptie. Supporters waren die dag volop bezig met organisatie van de herdenking van Coen in de avond om 20:00 bij het beeld van Coen. Tijdens de receptie zijn alle spelers en trainers en directieleden gevraagd om ook bij deze wake te verschijnen. Biseswar en Bruins zaten samen aan een tafel en vertelden "dat ze wel wat beters te doen hadden". Need i say more? Uiteindelijk kwam de gehele selectie niet eens kijken in de avond, dit heeft erg veel kwaad bloed gezet terwijl het zo eenvoudig was voor die mannen om goodwill te kweken. Ook hier weer een kanttekening voor directie, om 20:00 gingen de fakkels aan en stonden Aad van der Laan (sportclub) en Gerard Meijer te huilen bij het beeld (zie foto's LN). Toen het afgelopen was kwamen om 20:15 directie (Gudde, Jacobs), RvC, Mario Been en Joris van Benthum aanlopen. Toen de opmerking werd geplaatst: 'Zo, komen jullie ook nog een keer, het is al afgelopen hoor', kwam het antwoord: 'Jullie moeten gewoon even wachten op ons...'. Als je erbij was dan weet je dat het volledig ontspoorde. Er zijn geen klappen gevallen maar dat scheelde weinig. Gerard Meijer vond dit zo erg dat binnen de poorten van de Kuip de discussie zo hoog opliep dat die oude baas huilend naar huis is gegaan en riep dat hij nooit meer terug zou komen...
De motieven van de Varkenoordgroep
De motieven zijn eigenlijk vrij logisch: als zeer betrokken supporters horen, zien en maken zij dingen mee die de gemiddelde supporter niet meemaakt. Vele jongens en dames uit de VG zijn 24/7 bij de club te vinden, bij trainingen, in de brasserie, vergaderingen, werken bij Feyenoord of bij de Sportclub. Dit zorgt ervoor dat er heel veel verhalen zijn over de ware gezichten van de medewerkers van Feyenoord en die liegen er niet om. Dit zorgt ervoor dat er een moment is gekomen dat de supporters het niet meer pikten. Vervolgens liep het VvF plan en op uitnodiging van de investeerders zijn er toen een paar supporters bij betrokken, dit resulteerde in de uiteindelijke VvF, SsF, SsF Wedstrijd, Shirtsveiling en diverse verbeterpunten. Helaas kwam in december de klad erin, toen is er een supportersoverleg geweest met directie waarin zij 10 punten hebben aangekaart die storend zijn voor supporters en de sfeer rond wedstrijden verzieken. Feyenoord beloofde om die binnen afzienbare tijd op te pakken of terug te koppelen, in elk geval voor 30 januari 2011. Je raad het al: Ze wachten er nog op. Daar is de grootste irritatie begonnen, de VvF was afgerond, SsF ook en vervolgens kwam de minachting weer naar supporters...
Gudde en Koevermans
Gudde en Koevermans hoefden in origine niet te vertrekken, maar dat heeft te maken met de recente ontwikkelingen waarin Feyenoord een grote rol speelde. Dit heeft ervoor gezorgd dat er geen basis van vertrouwen meer is vanuit de supportersdelegaties. Hierover gaat op korte termijn een stuk gepubliceerd worden. Dit heeft in elk geval he-le-maal niks te maken met de eisen uit januari. Op initiatief van de supporters hebben ze op 14 april opnieuw de dialoog geopend met directie en RvC. Op die avond zijn de punten afgekaart en terzijde geschoven voor de vooruitgang van Feyenoord. Het is dan ook heel triest dat Feyenoord dit er weer bij haalt, terwijl het helemaal niet relevant is voor hetgeen er recent gebeurd is. Nu Feyenoord als directie en RvC één blok vormt (zie latere punt over Blokland) zit er voor ons niks anders op dan volledig schoon schip te maken: een rotte appel uit een kist rotte appels halen heeft geen effect. De kist moet leeg, schoonmaken, en nieuwe appels erin!
Van Geel
Martin van Geel is geen directielid, hij is titulair technisch directeur, oftewel technisch manager. Dat betekent dat hij GEEN onderdeel is van de directie, hij heeft geen beslissende stem en kan ook geen invloed uitoefenen op het beleid. Dit is zo sneaky opgezet zodat naar buiten toe Feyenoord nu loopt te koketteren met de beeldvorming dat ze iemand weg willen hebben die ze zelf aan hebben gesteld. Trieste propagandapraktijken, omdat Feyenoord weet dat ze de VG moeten beschadigen om zo onze integriteit in twijfel te trekken. Dat Van Geel geen directeur is betekend ook dat als hij iets wil doen, dit ten alle tijden moet lopen via Jacobs en Gudde.
Blokland
Pim Blokland zit als enige van de VvF in de RvC, samen met zijn vriend Dick van Well. Dit betekend dat ze samen 66,67% van de stemmen in de RvC hebben en dus volledige macht. Dit komt doordat er al sinds maart 2011, 2 plaatsen vacant zijn in de RvC die men niet WIL invullen, verder zitten er nog twee figuren in de RvC waarvan er één al -op papier- niet meer mag zitten, maar er blijkbaar toch zit. Pim Blokland is nu dus de "baas" bij Feyenoord en handelt ook zo. De gluipers van de directie hebben hem helemaal in de watten gelegd en hebben bijna een vrije hand om te doen en laten wat ze willen. Voorbeelden (en nee dit is geen geintje): Mark Koevermans is de chauffeur voor Blokland als hij ergens heen moet en Van Benthum haalt de hele dag koffie en wijn voor hem. Kortom: een zieke situatie waarin ze allemaal vinden "dat het wel lekker gaat", dit terwijl de sportieve resultaten zo gigantisch slecht zijn, dat zijn ze in jaren al niet geweest. Daarnaast is de salarishuishouding een drama en zijn er diverse wurgcontracten afgesloten met sponsoren (PUMA, Opel) terwijl er vele betere contracten lagen van andere sponsors (en dan bedoel ik véél beter), alleen omdat er bekenden en vrienden werkten bij PUMA en Opel. Zo krijgt Feyenoord nu 500.000 euro minder van PUMA omdat ze op de 10e plaats zijn geëindigd en moet Feyenoord verplicht XX nieuwe auto's afnemen bij Opel per jaar. Kortom: vriendjespolitiek waar iedereen bij gebaat is behalve de clubkas en de toekomst van Feyenoord!
quote:Natuurlijk is het een zielig verhaal, Jack.
De Open Dag gaat gewoon door, prima, een deel van onze clubcultuur blijft in stand gehouden.
Toon daar je tevredenheid over, opper dat dat mede komt door de druk die de supporters onder aanvoering van de VG aan de clubleiding hebben opgelegd, pak je punt.
Maar nee, wat volgt is een jankverhaal over een of andere zakenkennis die een deal aan zich voorbij zag gaan, totaal niet relevant, iets wat niet ten koste is gegaan van ons clubbelang maar alleen van het eigen belang van de VG.
En was het adagium niet: Clubbelang voor eigen belang, Jack?
Natuurlijk, Jack, Gini tekent veel liever bij als er een andere directeur zit.
Zijn voorkeur zou zonder twijfel uitgaan naar iemand die door jouw VG wordt gesteund.
Bij iemand die je een 'rotte appel' noemt, dat geeft je een veel beter gevoel, nietwaar Jack?
Dat Feyenoord zijn imagerechten verdedigd is hun goed recht, nog sterker, dat is geheel in ons clubbelang.
Dat dat dan ten koste gaat van de fotoreportage op jouw site is dan jammer, een site overigens die journalistiek gezien geen enkele meerwaarde heeft en die in de volksmond wordt betiteld als een kindersite, maar dat terzijde.
Ook ik vind het jammer dat er in en rond de Kuip zoveel beperkingen van kracht zijn maar denk je ook niet dat het gedrag van een deel van onze 'supporters' daar debet aan is geweest?
Ik vind het prima hoor al die revolutieplannen van jullie, soms zelfs aandoenlijk.
Maar kom wat mij betreft eerst maar eens met duidelijke antwoorden, dan lullen we verder.
Want wie krijgt straks op bestuurlijk niveau de touwtjes in handen?
Welk beleid gaat er gevoerd worden, wat zijn de toekomstplannen?
Welke structuur heeft men voor ogen, m.a.w. komt er weer een RvC die het beleid gaat controleren en wie gaan er in de RvC plaatsnemen?
Wat is de positie van de VvF t.o.v. jullie plannen en wat zijn uiteindelijk de financiele consequenties voor onze club?
En hebben we straks als alle posities bekleedt worden door goed gezinden van de VG niet hetzelfde 'old boys network' waar nu zo tegen geageerd wordt?
Mag toch aannemen dat er binnen zeer afzienbare tijd meer duidelijkheid daarover is want maandenlange onrust is zeker niet in het clubbelang.
En dan niet tijdens zo'n forumavondje ergens in een achteraf zaaltje maar in alle openheid, er is meer dan genoeg ruimte op het internet.
Laat ik jou en je vrienden nog een ongevraagd advies geven.
Stay to the point, dwaal niet af naar bijzaken, wees duidelijk in je eisen en je plannen en vermijdt bovenal teksten als 'rotte appels' of 'Koevermans zit er tot z'n schouder bij Blokland in', hierdoor maak je je niet alleen belachelijk maar blijft er ook van enige geloofwaardigheid niets over.
Het duel op Het Kasteel, stadion van Sparta, dreigde maandag 16 mei volledig uit de hand te lopen toen Rotterdamse supporters zich massaal op de Arnhemse fans wilden storten. Er werd door de Rotterdamse aanhang, zo'n vijfduizend in getal, brand gesticht en er werden vernielingen aangericht. Supporters van Vitesse lieten na afloop weten doodsangsten te hebben uitgestaan.quote:
Je kan het toch niet laten, hè.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 07:27 schreef voice-over het volgende:
Het is maar een suggestie hoor maar zou het niet beter zijn dat de FSV en VG hier aandacht aan besteden? Hoeveel miljoenen aan sponsorgeld is Feyenoord de afgelopen jaren misgelopen door de akties van 'supporters'? Hoeveel tonnen heeft Feyenoord moeten betalen aan boetes door de akties van de eigen 'fans'? Is dat al eens berekend door de heren van de VG die de huidige directie van alles en nog wat beschuldigen?
Ah, weer een suggestief jankverhaal van iemand van de VarkenoordGroep. Niveautje hoor.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 06:40 schreef voice-over het volgende:
Zonder commentaar (jullie kennen mijn mening over de VG al)
Een fragment van een email-uitwisseling van een forumlid elders en 'iemand binnen de VG'
[..]
Zo kan ik ook wel telkens quotes gaan plaatsen van mensen die een tegenovergestelde mening zijn toegedaan, niveautje ADquote:Op zaterdag 11 juni 2011 07:13 schreef voice-over het volgende:
Interessant is te lezen hoe elders men over de VG denkt, kennelijk ben ik niet de enige (hoe verrassend)
[..]
Nee is geen officieel stuk van de VarkenoordGroep, maar het is wel een uitleg van een representant van de VarkenoordGroep. Als dat schijnbaar de gangbare manier van beredeneren en argumenteren is binnen de VarkenoordGroep dan is de VarkenoordGroep niet serieus te nemen wat mij betreft.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo kan ik ook wel telkens quotes gaan plaatsen van mensen die een tegenovergestelde mening zijn toegedaan, niveautje AD
Dat verhaal is slechts een uitleg van iemand over die janauri-brief,trouwens. Geen officieel gepubliceerd stuk meen ik.
Je weet dat de Varkenoordgroep uit meer dan 1 persoon bestaat hopelijk.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee is geen officieel stuk van de VarkenoordGroep, maar het is wel een uitleg van een representant van de VarkenoordGroep. Als dat schijnbaar de gangbare manier van beredeneren en argumenteren is binnen de VarkenoordGroep dan is de VarkenoordGroep niet serieus te nemen wat mij betreft.
Uiteraard weet ik dat, daarom zei ik ook dit:quote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Je weet dat de Varkenoordgroep uit meer dan 1 persoon bestaat hopelijk.
De overige verhalen die ik van de VarkenoordGroep heb gelezen doen niet anders suggereren in ieder geval.quote:als dat schijnbaar de gangbare manier van beredeneren en argumenteren is binnen de VarkenoordGroep....
Het is hún waarheid inderdaad. Tot nu toe vind ik veel stukken van de VarkenoordGroep erg suggestief en vol aannames. Zowel de officiële stukken als verhalen van leden uit die groep.quote:En er staan ook eigenlijk geen onwaarheden in.
Ja het is mij wel duidelijk dat de emotie de boventoon voert in de verontwaardiging van de VG.quote:Nogmaals, de directie meende om terug te moeten komen op die eisenlijst van januari. Dit is een uiteenzetting van hetgeen daarvoor gebeurde. Dan kan je de emotionele eisen van toen misschien in een wat ander daglicht plaatsen.
Dat was toen inderdaad, in principe doet die hele eisenlijst er totaal niet meer toe en is het compleet irrelevant op dit moment.Feyenoord meende echter die oude koe uit de sloot te trekken.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja het is mij wel duidelijk dat de emotie de boventoon voert in de verontwaardiging van de VG.
Op dat moment absoluut begrijpelijk inderdaad. Maar ik bespeur die emotie eigenlijk door alle publicaties van de VG.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat was toen inderdaad, in principe doet die hele eisenlijst er totaal niet meer toe en is het compleet irrelevant op dit moment.Feyenoord meende echter die oude koe uit de sloot te trekken.
Ik kan trouwens wel begrijpen dat de emoties de boventoon voerden na het overlijden van Coen Moulijn en alles wat daarbij kwam kijken + die wanprestatie tegen De Graafschap. Ik zat op dat moment ook wel redelijk aan het plafond, zeg maar.
Mwah, in die 5 delen over Onno Jacobs en co. werd er gewoon op een hele normale manier uiteengezet wat er nu precies fout is gegaan incluis de officiele papieren erbij om het te onderbouwen. Ik vond dat geen toonbeeld van emotionele stukken eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op dat moment absoluut begrijpelijk inderdaad. Maar ik bespeur die emotie eigenlijk door alle publicaties van de VG.
Heel fraai, een mooi 'historisch prentje'. Ik mis alleen het Bengaals vuur.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:09 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi plaatje, zo zonde dat het oude trainingsveld er niet meer is
Ook zonde dat FR12 meent dat onder elke afbeelding zo'n 'stempel' moet
waarom weer zon sarcastische toon ? Heel irritantquote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:13 schreef voice-over het volgende:
[..]
Heel fraai, een mooi 'historisch prentje'. Ik mis alleen het Bengaals vuur.
Volgens mij viel dat deze keer wel mee.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom weer zon sarcastische toon ? Heel irritant
Goed gedacht. Ik vind het een mooi plaatje. Het doet mij denken aan oude foto's van mijn opa. Hij was een VUC-supporter (en dan heb ik het over de jaren '30 van de vorige eeuw)quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij viel dat deze keer wel mee.
ja als het "tussen haakjes" zet en gezien je andere posten.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:45 schreef voice-over het volgende:
[..]
Goed gedacht. Ik vind het een mooi plaatje. Het doet mij denken aan oude foto's van mijn opa. Hij was een VUC-supporter (en dan heb ik het over de jaren '30 van de vorige eeuw)
Is dit sarcastisch dan?
Vind jij 'mensen' die anderen doodsangsten bezorgen, de boel slopen en de club zeer veel schade berokkenen supporters dan? Denk na voordat je antwoord geeft.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja als het "tussen haakjes" zet en gezien je andere posten.
Ik reageer op een totaal andere post.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:08 schreef voice-over het volgende:
[..]
Vind jij 'mensen' die anderen doodsangsten bezorgen en de boel slopen supporters dan? Denk na voordat je antwoord geeft.
Halen?quote:Nicky Hofs stapt naar de internationale voetbalbond FIFA. De voormalig Feyenoorder heeft nog salaris tegoed van de Cypriotische club AEL Limassol. 'Het gaat wel om veel geld,' laat Hofs weten aan Omroep Gelderland. Ook sportief was zijn avontuur op Cyprus geen onverdeeld succes.
'Ik heb het naar mijn zin gehad, maar het is anders gelopen dan ik had gedacht. Na drie wedstrijden werd de trainer die mij haalde ontslagen.' Hofs is nu transfervrij: 'Ik sta overal voor open. Tot nu toe is er nog niks concreet.'
Nicky Hofs en Vennegoor zijn transfervrij, wat hun salariseisen zijn weet ik verder ook niet maar daar vraag ik ook niet naar. Vraag is of jullie Hofs een versterking vinden?quote:
Ik vind ze geen van drie een versterking. En ga er maar vanuit dat de salariseisen hoog zijn, te hoog.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:03 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Nicky Hofs en Vennegoor zijn transfervrij, wat hun salariseisen zijn weet ik verder ook niet maar daar vraag ik ook niet naar. Vraag is of jullie Hofs een versterking vinden?
Die eerste zin is tekenend voor de situatie .....quote:Inmiddels is bekend geworden dat het bestuur en de RvC, in een verwoede poging om de eigen baan te behouden, een eigen twitteraccount zijn begonnen. Het eigenbelang gaat dus echt voor het clubbelang. Inmiddels is de twitter account (waar volgens als Gide Vader en andere medewerkers van Feyenoord actief waren) verwijderd en heeft Feyenoord de bedrijfsrecherche ingeschakeld.
Feyenoord, hoe zielig!
Even lezen...quote:Feyenoord reageert niet inhoudelijk op de FSV
Gepubliceerd op 11 juni 2011 - 17:23
Met grote verbazing heeft de Feyenoord Supportersvereniging (FSV) kennis genomen van de reactie die Feyenoord Rotterdam N.V. via haar officiële website heeft gegeven op het door de FSV in een Open Brief maar door de supporters breed gesteunde opzeggen van het vertrouwen in de directie en Raad van Commissarissen. De reactie van Feyenoord gaat namelijk op geen enkele wijze in op de punten die ten grondslag liggen aan het besluit van de FSV.
In haar reactie stelt Feyenoord dat de puntenlijst in de januari-brief de reden is voor het opzeggen van het vertrouwen. Eenieder die de Open Brief van de FSV d.d. 6 juni jl. aandachtig heeft gelezen, zal echter concluderen dat daarin op geen enkele wijze en met geen woord over deze zogenaamde puntenlijst wordt gerept.
De bewuste puntenlijst uit de januari-brief zijn na afloop van de thuisnederlaag (0-1) tegen De Graafschap opgesteld en gecommuniceerd naar de club. De puntenlijst was een samenstelling van punten aangedragen door de woedende supporters voor het Maasgebouw, punten die reeds eerder waren besproken met directielid Mark Koevermans en een aantal investeerders (thans: Vrienden van Feyenoord) en punten voortkomend uit het gevoerde wanbeleid.
Op 14 april jl hebben de FSV en de zg. Varkenoordgroep op voorspraak van de FSV een hernieuwd gesprek gevoerd met de directie en Raad van Commissarissen van Feyenoord. Tijdens dit overleg, waarbij ook de Voetbaleenheid van de Rotterdamse politie aanwezig was, hebben de FSV en de zg. Varkenoordgroep in een rustige, gekalmeerde ambiance gezamenlijk opnieuw de dialoog met de club opgestart. Deze avond heeft Feyenoord bij monde van Mark Koevermans aangegeven dat de punten uit die bewuste januari-brief een gedane zaak zijn.
De brief van 6 juni jl., omtrent de door de FSV en door supporters breed gesteunde opzeggen van het vertrouwen in de directie en Raad van Commissarissen, staat dan ook volledig op zich zelf. De voornaamste redenen die aan deze brief ten grondslag liggen, zijn:
De financiële, organisatorische en sportieve afgrond waarin de directie onze club, onder toeziend oog van de Raad van Commissarissen, gestort heeft en waarvan de gevolgen nog jarenlang voelbaar zullen zijn;
Het aantoonbaar ontbreken van het echte Feyenoord-gevoel binnen de organisatie en de minachting naar alle Feyenoord-supporters;
Het feit dat zowel de voorzitter als de secretaris van de vereniging Supporters steunen Feyenoord zich door handelingen vanuit de club genoodzaakt voelden hun functie neer te leggen;
Het door de club consequent frustreren van supportersactiviteiten, waaronder alle voor de club positieve activiteiten van het zogenaamde TIFO-team van de FSV;
Het slepende conflict met RTV Rijnmond, de grootste regionale omroep, waardoor wedstrijden slechts door een zeer kleine groep live gevolgd kunnen worden;
De clubcultuur is, en wordt, ernstig in gevaar gebracht door het gevoerde beleid en heeft geen enkele prioriteit van de directie en/of RvC
Het tweede punt uit bovenstaande opsomming wordt door de reactie van Feyenoord op de Open Brief van de FSV direct bevestigd. Terwijl de club rept over een kleine groep aanhangers, wordt het opzeggen van het vertrouwen in de directie en Raad van Commissarissen van de club breed gesteund door de supporters. Maar liefst dertien vooraanstaande Feyenoord-websites steunden de FSV door de brief over te nemen en een gezamenlijke banner op de website te plaatsen: Opzeggen van vertrouwen! Wij zien geen toekomst meer met de huidige directie en Raad van Commissarissen.
Eens. Het is een herhaling van zetten. De geloofwaardigheid van de VG neemt met de dag af.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:27 schreef Happel het volgende:
edit II: Nietszeggend stuk. Jammer, had meer verwacht...
De toon, vol suggesties en aannames, en wederom niet goed onderbouwd.quote:[b]De waarheid over Feyenoord en relatiebeheer[/b
]Gepubliceerd op 11 juni 2011 - 17:48
Ooit was Feyenoord de rijkste club ter wereld. Slimme bestuurders met enorme netwerken zorgden ervoor dat Feyenoord de beschikking kreeg over een eigen stadion met enorme recettes. Deze gelden werden omgezet in vastgoed en in de hoogtijdagen waren vele gebouwen en gronden in Rotterdam in het bezit van de club.
Aan alle gouden tijden komt een einde en dus zitten we nu zonder slimme bestuurders, zonder enorme netwerken, zonder vastgoed en zonder geld. De potentie om geld binnen te halen is er echter altijd gebleven. Feyenoord heeft de beschikking over de persoonlijke gegevens van 200.000 supporters die actief bij de club betrokken zijn of waren. Voor grote bedrijven zijn dergelijke aantallen geweldig, betrokken mensen die zich graag willen identificeren met het merk én toestemming hebben gegeven om benaderd te worden door (partners van) Feyenoord.
Echter lukt het de goedbetaalde bestuurders bij Feyenoord keer op keer maar niet om die potentie om te zetten in voor Feyenoord gunstige deals. Hier liggen verschillende redenen aan ten grondslag, waarvan onkunde en eigen belang de voornaamsten zijn. Enkele voorbeelden:
Clubbelang of eigen belang?
Toyota was in het seizoen 2009-‘10 autosponsor van Feyenoord, maar de directie had dat contract zo slecht opgebouwd dat Feyenoord zo’n beetje alles zelf moest betalen. De enige die er beter van werd, was Toyota en dat was Mark Koevermans –sinds 1 april 2009 in dienst als commercieel directeur- een doorn in het oog. Behalve Feyenoord betaalden ook de spelers zich helemaal suf en dus besloot Feyenoord om het laatste half jaar met Toyota af te kopen, kostenpost voor de club: 200.000 euro! Dat Feyenoord bereid was dit bedrag wegens ‘sponsorderving’ op tafel te leggen, lijkt ons voldoende bevestiging van de voor Feyenoord waardeloze deal.
Achter de schermen was Feyenoord in het najaar van 2009 druk bezig met het vinden van een nieuwe autosponsor. Er waren enkele gegadigden, maar de spelersgroep van Feyenoord had haar voorkeur uitgesproken voor Volkswagen. Immers, de gedachte was dat als je Volkswagen neemt je ook Audi kan rijden en dat merk past uiteraard prima bij het imago dat voetballers zich graag aanmeten. De onderhandelingen met Volkswagen liepen in het najaar van 2009 ook voorspoedig: er werd een voor Feyenoord fantastisch contract opgesteld, waarbij de club zelfs geld op zou strijken per auto die via de club zou worden verkocht of geleased. Mark Koevermans liet Volkswagen dan ook weten te hopen dat ze er samen uit zouden komen. Feyenoord blij. Volkswagen blij. Spelers blij. Geld in de clubkas. Toyota over de jank (nog bedankt voor onderstaande autolijst!).
Feyenoord had op dat moment bijna honderd (!) leaseauto’s rijden met een totale fiscale waarde van ¤ 3.409.538. Oftewel: bijna elke medewerker rijdt een auto van de zaak. Zo kan Salomon zelf naar het AD rijden om zijn stukjes voor de website of de krant in te leveren, kunnen jeugdtrainers de honderd meter naar huis afleggen met de auto, heeft elke speler een auto, had Veerle Schrier een auto om haar Ajax-vaantjes in te hangen en hebben ook medewerkers van andere bedrijven zoals Bernard Gerritsma (Sport & Event Security) een eigen auto op kosten van de club.
Afijn, uiteindelijk maakte het allemaal niets uit, want Volkswagen kreeg de deal ondanks diverse toezeggingen op het laatste moment niet en Eef en Huub met haar hoogwaardige Opels bleken veel mooier dan de Audi’s van VW. Naar verluidt hebben Eef en Huub 250.000 euro betaald aan Feyenoord om te mogen sponsoren. Dit geld zou naar de jeugdopleiding gaan, maar onze contacten aldaar hebben het nooit zien aankomen. Sterker nog: op Varkenoord krijgen ze al jaren te horen “dat er niks mogelijk is”.
Feyenoord ging dus in zee met Opel, en dat terwijl de voertuigen van mindere kwaliteit zijn, de prijs per stuk hoger ligt en de spelers nadrukkelijk hun voorkeur hadden uitgesproken voor Volkswagen. En daar komt de aap uit de mouw: waar de waardeloze Toyota-deal was gesloten met ‘een goede bekende’ van Onno Jacobs, is de deal met Eef en Huub het directe gevolg van het feit dat de zoon van Mark Koevermans in hetzelfde elftal als de zoon van de eigenaar van Eef en Huub speelt. Clubbelang of eigen belang?
‘Ze bekijken het maar’
Het volgende voorbeeld waarbij Feyenoord het clubbelang niet laat prevaleren speelt rond dezelfde periode: eind 2009. Rond die tijd meldt Ben Mandemakers zich bij Feyenoord. Mandemakers is op dat moment met zijn bedrijf Mandemakers Keukens al jarenlang de grote geldschieter bij RKC Waalwijk, maar wil nu ook graag sponsor worden bij Feyenoord, voor een bedrag “met ten minste zes nullen”. Samen met enkele relaties vraagt hij businesskaarten aan bij Mark Koevermans. Uiteraard heeft het zieltogende Feyenoord elke stuiver op dat moment nog hard nodig en dus wordt een handvol kaarten verstrekt aan Ben Mandemakers en een kennismakingsgesprek ingepland.
Op de dag van de wedstrijd komt Mandemakers met zijn relaties aan bij het stadion om zijn kaarten op te halen in het Maasgebouw. Daar hebben ze met een groep potentiële sponsors een kwartier staan wachten alvorens een medewerker kwam kijken hoe het met ze ging. Die avond sprak Mandemakers de woorden: “ze bekijken het maar”.
Binnen de Nederlandse sponsorwereld gaat dit verhaal over de behandeling bij Feyenoord als een lopend vuurtje de rondte. Dat verklaart gelijk waarom Feyenoord voor een nieuwe hoofdsponsor in Oman gaat kijken. Niet dat het daar veel beter ging, bij twee van de belangrijke netwerkmeetings was de helft van de directie niet aanwezig en de andere helft te laat. Over beeldvorming gesproken. Verwonderlijk is het niet dat een trouwe sponsor als ASR die al 25 jaar (!) met de club is verbonden van de één op de andere dag niets meer met Feyenoord te maken wil hebben.
‘En u bent?’
Je zou verwachten dat ze hier bij Feyenoord iets van leren, maar vorig seizoen kwam de topman van één van de grootste sponsoren van Feyenoord geregeld naar wedstrijden. Iemand van de sponsorafdeling van Feyenoord heeft zich in twee maanden tijd tot drie keer toe voorgesteld aan deze persoon… over beeldvorming gesproken. Soms denken wij wel eens dat ze bij Feyenoord helemaal geen geld nodig hebben!
niet goed onderbouwd ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:12 schreef Tomatenboer het volgende:
En weer een tendentieus stukje namens de VarkenoordGroep op LN:
[..]
De toon, vol suggesties en aannames, en wederom niet goed onderbouwd.
Tot zover niets op aan te merken.quote:De waarheid over Feyenoord en relatiebeheer
Gepubliceerd op 11 juni 2011 - 17:48
Ooit was Feyenoord de rijkste club ter wereld. Slimme bestuurders met enorme netwerken zorgden ervoor dat Feyenoord de beschikking kreeg over een eigen stadion met enorme recettes. Deze gelden werden omgezet in vastgoed en in de hoogtijdagen waren vele gebouwen en gronden in Rotterdam in het bezit van de club.
Aan alle gouden tijden komt een einde en dus zitten we nu zonder slimme bestuurders, zonder enorme netwerken, zonder vastgoed en zonder geld. De potentie om geld binnen te halen is er echter altijd gebleven. Feyenoord heeft de beschikking over de persoonlijke gegevens van 200.000 supporters die actief bij de club betrokken zijn of waren. Voor grote bedrijven zijn dergelijke aantallen geweldig, betrokken mensen die zich graag willen identificeren met het merk én toestemming hebben gegeven om benaderd te worden door (partners van) Feyenoord.
Echter lukt het de goedbetaalde bestuurders bij Feyenoord keer op keer maar niet om die potentie om te zetten in voor Feyenoord gunstige deals. Hier liggen verschillende redenen aan ten grondslag, waarvan onkunde en eigen belang de voornaamsten zijn. Enkele voorbeelden:
Clubbelang of eigen belang?
Toyota was in het seizoen 2009-‘10 autosponsor van Feyenoord, maar de directie had dat contract zo slecht opgebouwd dat Feyenoord zo’n beetje alles zelf moest betalen. De enige die er beter van werd, was Toyota en dat was Mark Koevermans –sinds 1 april 2009 in dienst als commercieel directeur- een doorn in het oog. Behalve Feyenoord betaalden ook de spelers zich helemaal suf en dus besloot Feyenoord om het laatste half jaar met Toyota af te kopen, kostenpost voor de club: 200.000 euro! Dat Feyenoord bereid was dit bedrag wegens ‘sponsorderving’ op tafel te leggen, lijkt ons voldoende bevestiging van de voor Feyenoord waardeloze deal.
Hier ook niets op aan te merken.quote:Achter de schermen was Feyenoord in het najaar van 2009 druk bezig met het vinden van een nieuwe autosponsor. Er waren enkele gegadigden, maar de spelersgroep van Feyenoord had haar voorkeur uitgesproken voor Volkswagen. Immers, de gedachte was dat als je Volkswagen neemt je ook Audi kan rijden en dat merk past uiteraard prima bij het imago dat voetballers zich graag aanmeten. De onderhandelingen met Volkswagen liepen in het najaar van 2009 ook voorspoedig: er werd een voor Feyenoord fantastisch contract opgesteld, waarbij de club zelfs geld op zou strijken per auto die via de club zou worden verkocht of geleased. Mark Koevermans liet Volkswagen dan ook weten te hopen dat ze er samen uit zouden komen. Feyenoord blij. Volkswagen blij. Spelers blij. Geld in de clubkas. Toyota over de jank (nog bedankt voor onderstaande autolijst!).
Zo'n toon hoeft dus niet in een stukje waarin je met "de waarheid" wilt komen, en serieus genomen wilt worden.quote:Feyenoord had op dat moment bijna honderd (!) leaseauto’s rijden met een totale fiscale waarde van ¤ 3.409.538. Oftewel: bijna elke medewerker rijdt een auto van de zaak. Zo kan Salomon zelf naar het AD rijden om zijn stukjes voor de website of de krant in te leveren, kunnen jeugdtrainers de honderd meter naar huis afleggen met de auto, heeft elke speler een auto, had Veerle Schrier een auto om haar Ajax-vaantjes in te hangen en hebben ook medewerkers van andere bedrijven zoals Bernard Gerritsma (Sport & Event Security) een eigen auto op kosten van de club.
Suggestief en niet nodig, verder irrelevant.quote:Afijn, uiteindelijk maakte het allemaal niets uit, want Volkswagen kreeg de deal ondanks diverse toezeggingen op het laatste moment niet en Eef en Huub met haar hoogwaardige Opels bleken veel mooier dan de Audi’s van VW.
"Naar verluidt" - suggestief dus.quote:Naar verluidt hebben Eef en Huub 250.000 euro betaald aan Feyenoord om te mogen sponsoren. Dit geld zou naar de jeugdopleiding gaan, maar onze contacten aldaar hebben het nooit zien aankomen. Sterker nog: op Varkenoord krijgen ze al jaren te horen “dat er niks mogelijk is”.
Wat heeft dat er mee te maken? Bovendien niet waar.quote:Feyenoord ging dus in zee met Opel, en dat terwijl de voertuigen van mindere kwaliteit zijn,
Suggestief.quote:de prijs per stuk hoger ligt en de spelers nadrukkelijk hun voorkeur hadden uitgesproken voor Volkswagen. En daar komt de aap uit de mouw: waar de waardeloze Toyota-deal was gesloten met ‘een goede bekende’ van Onno Jacobs, is de deal met Eef en Huub het directe gevolg van het feit dat de zoon van Mark Koevermans in hetzelfde elftal als de zoon van de eigenaar van Eef en Huub speelt. Clubbelang of eigen belang?
Als je zo geinteresseerd bent in een club dan loop je niet zomaar even weg. Feyenoord had dit handiger kunnen aanpakken maar dit valt net zo goed Ben Mandemakers zelf aan te rekenen.quote:‘Ze bekijken het maar’
Het volgende voorbeeld waarbij Feyenoord het clubbelang niet laat prevaleren speelt rond dezelfde periode: eind 2009. Rond die tijd meldt Ben Mandemakers zich bij Feyenoord. Mandemakers is op dat moment met zijn bedrijf Mandemakers Keukens al jarenlang de grote geldschieter bij RKC Waalwijk, maar wil nu ook graag sponsor worden bij Feyenoord, voor een bedrag “met ten minste zes nullen”. Samen met enkele relaties vraagt hij businesskaarten aan bij Mark Koevermans. Uiteraard heeft het zieltogende Feyenoord elke stuiver op dat moment nog hard nodig en dus wordt een handvol kaarten verstrekt aan Ben Mandemakers en een kennismakingsgesprek ingepland.
Op de dag van de wedstrijd komt Mandemakers met zijn relaties aan bij het stadion om zijn kaarten op te halen in het Maasgebouw. Daar hebben ze met een groep potentiële sponsors een kwartier staan wachten alvorens een medewerker kwam kijken hoe het met ze ging. Die avond sprak Mandemakers de woorden: “ze bekijken het maar”.
Dat ASR opeens niets meer met Feyenoord te maken wil hebben is wederom suggestief.quote:Binnen de Nederlandse sponsorwereld gaat dit verhaal over de behandeling bij Feyenoord als een lopend vuurtje de rondte. Dat verklaart gelijk waarom Feyenoord voor een nieuwe hoofdsponsor in Oman gaat kijken. Niet dat het daar veel beter ging, bij twee van de belangrijke netwerkmeetings was de helft van de directie niet aanwezig en de andere helft te laat. Over beeldvorming gesproken. Verwonderlijk is het niet dat een trouwe sponsor als ASR die al 25 jaar (!) met de club is verbonden van de één op de andere dag niets meer met Feyenoord te maken wil hebben.
Wederom niet handig, maar ook niet zo'n big issue lijkt mij. Moet daar nou zo'n ophef over gemaakt worden?quote:‘En u bent?’
Je zou verwachten dat ze hier bij Feyenoord iets van leren, maar vorig seizoen kwam de topman van één van de grootste sponsoren van Feyenoord geregeld naar wedstrijden. Iemand van de sponsorafdeling van Feyenoord heeft zich in twee maanden tijd tot drie keer toe voorgesteld aan deze persoon… over beeldvorming gesproken. Soms denken wij wel eens dat ze bij Feyenoord helemaal geen geld nodig hebben!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |