quote:FIFA 12 komt met de gloednieuwe Player Impact Engine, een fysica-engine die voor nog realistischere interacties op het veld zorgt. Ervaar hoe spelers elkaar in het echt uitdagen, om balbezit vechten, en fysieke confrontaties aangaan. Bij elk contact zijn er oneindig veel natuurlijke en geloofwaardige gevolgen. Spelers voelen zich sterker aan de bal, duwen en trekken in de strijd om balbezit en herstellen zich sneller van lichte tackles.
De revolutionaire vernieuwingen in de gameplay maken FIFA 12 nog interactiever en spannender. Met de nieuwe precisiedribbels krijg je nog meer controle over de bal in kleine ruimtes. Je krijgt meer tijd aan de bal om beslissingen te nemen en je bepaalt zelf het tempo van het spel. Verdedigen is nu net zo geavanceerd en belangrijk als in het echte voetbal. De tactische verdedigingsopties zorgen ervoor dat positie kiezen, passes onderscheppen en tackelen allemaal even zwaar meetellen. Tactiek en timing zijn cruciaal.
FIFA 12 is spannend van begin tot einde, van de voorbereiding op de wedstrijd tot het laatste fluitsignaal. Je voelt de spanning van een wedstrijddag. Het navigeren gaat sneller en makkelijker, en je kunt kiezen uit meer dan 500 officiële clubs. Een aantal nieuwe features:
Pro Player Intelligence
De CPU-spelers beschikken over het inzicht van een profspeler en nemen beslissingen op basis van hun eigen vaardigheden en de sterke en zwakke punten van hun teamgenoten. Spelers met een uitzonderlijk spelinzicht zien bijvoorbeeld als enige die ene kans voor een steekpass. Een speler als Kaká van Real Madrid zal eerder (en sneller) een loopkans zien voor een teamgenoot dan een speler met minder inzicht. Teams houden bij hun aanval rekening met de sterke punten van hun veldspelers, en de zwakke punten van de tegenstander, waardoor elke wedstrijd een unieke en levensechte ervaring wordt.
Tactische verdedigingsopties
Verandert het verdedigen compleet: positie kiezen, passes onderscheppen en op het juiste moment tackelen tellen allemaal even zwaar mee bij het verdedigen. Tactiek en timing zijn cruciaal.
Precisiedribbels
Geniet van nieuwe manieren om tegenstanders te passeren. Je krijgt meer tijd aan de bal om beslissingen te nemen en je bepaalt zelf het tempo van het spel. Gebruik korte dribbels in de kleine ruimte, op de vleugels en zelfs bij het afschermen van de bal voor een tegenstander.
Echte blessures
De Player Impact Engine houdt de interactie tussen spelers continu in de gaten, analyseert de kracht van het contact en de impact op het lichaam om na te gaan waar echte blessures ontstaan. Daardoor wordt het speltype Carrière nog spannender en krijgt het nog meer inhoud. Je wordt geconfronteerd met spelers die te kampen hebben met nieuwe soorten blessures en moet beslissen of het verantwoordelijk is om een nog herstellende speler het veld op te sturen.
Nieuwe presentatie
Wedstrijden lijken nog meer op echte televisie-uitzendingen. De belichting is drastisch verbeterd, het publiek levensechter en de nieuwe standaardcamera zorgt ervoor dat elke wedstrijd een waar spektakel wordt.
Verbeterde navigatie
Het menusysteem is vernieuwd en biedt een snelle en eenvoudige navigatie. Het hoofdmenu kan worden aangepast aan je arenaspeler, Virtuele prof en favoriete club.
Compleet authentiek
Met ruim 500 officiële clublicenties en meer dan 15.000 spelers.
quote:Interessante #FIFA12 tweets
@Dave797
New Kit selection is epic! Full player models now instead of just kit graphics. #FIFA12
@Adam_Bhatti
First of all new intro to the game. First clip shows select player celebrating and warming up, then shows teams in tunnel. #FIFA12
@Adam_Bhatti
Emirates Stadium has a lower swinging camera compared to Stamford Bridge, very nice #FIFA12
@Adam_Bhatti
OMG! Seamless throwin’s! No cutscene! ball goes out, you chase it, pick up and throw! Even throw from way behind the line! #FIFA12
@Dave797
Haha players now kick the ball back to the opposition after fouls/injuries. Lovely cosmetic touch. #FIFA12
@Adam_Bhatti
Yeh, day time graphics are special. really impressed with the new filter #FIFA12
@Adam_Bhatti
player rating screens after the game have real life pictures of players! Nice touch! #FIFA12
@Adam_Bhatti
Dribbling = Win. Very similar to PES in terms of close control. Massive difference from FIFA 11. Impressive animation! Messi = God! #FIFA12
@Adam_Bhatti
Dribbling is so different, and so many context animations too. Love it
@Dave797
Shooting is much heavier now. Which I for one love. Power bar now divided in to four chambers instead of 3. #FIFA12
@Adam_Bhatti
Wow to the shooting! Brand new ball physics guys! Finally…low hard crackers! #FIFA12
@tem1985
First thought, Shooting feels WAY better.
@Suffwan
Impact engine looks good. Almost Backbreaker-esque. Tackling and defending harder this year.
@Dave797
Amazing. Just had Walcott pull up mid run with a muscle injury. Extra time and he was scythed by Lampard earlier. sweet! #FIFA12
@Adam_Bhatti
First OMG moment! Player down injured. Ref stops play AFTER a few seconds. Sub him off. Restart, drop ball, and player kicks back to keeper!
@tem1985
First player injure themselves with a muscle strain in game. Looks sick! #FIFA12
quote:Echte gezichten in FIFA 12
De gezichten in FIFA worden zo nauwkeurig mogelijk nagemaakt. Dit wordt allemaal in een enorme hoge kwaliteit gedaan door middel van EA Motion en 18 camera’s met 15 megapixels. Voeg daar nog een super computer bij en je krijgt een levensecht gezicht in een game. In een aflevering van EA Sports TV is te zien dat het Duitse elftal op bezoek mag komen en onder al het geweld van de camera’s worden hun gezichten nauwkeurig vastgelegd. Ook zien we spelers terug van Aston Villa in het lijstje.
Release: 30 september 2011quote:FIFA 12 EA Sports Football Club
EA Sports introduceerde de EA Sports Football Club voor FIFA 12. Hieronder volgen de screenshots van de nieuwe feature. Voor de EA Sports Football club kies je je favoriete team en probeert zo hoog mogelijk te eindigen op verschillende ranglijsten. Ook zal je verschillende uitdagingen moeten spelen om aan meer punten te komen.
• EA Sports Football club is het eerste jaar geheel gratis.
• Kies je favoriete club, maar speel als elke team om punten te krijgen voor je team om hogerop te komen op de ranglijsten.
• Alles wat je doet zal ervoor zorgen dat je team een stapje dichterbij de virtuele kop komt.
• Houd de voortgang bij van je vrienden op elk platform. Bekijk het via FaceBook, mobiele telefoon of via je Ipad.
• De live service zorgt ervoor dat fans van over de hele wereld tegen elkaar kunnen spelen.
• Verdien experience points (XP) en bereik een hoger level om zo je status op te bouwen. Hou alles bij van je vrienden, challenges en je status via easportsfootballworld.com
• De echte verhaallijnen zullen ervoor zorgen dat EA Sports Football Club altijd interessant blijft en met nieuwe dingen komt.
Ergens anders staat weer:quote:FIFA 12 krijgt een speciale editie
Het pre-orderen van FIFA 12 geeft je extra voordeel; EA heeft namelijk bekend gemaakt dat er een Special Edition van het spel komt die vooraf te bestellen is. Deze geeft je onder andere achttien Gold packs.
Achttien Gold packs krijg je, verspreidt over zes maanden, met het bestellen van FIFA 12. Dat zijn er dus drie per maand. Deze Gold packs geven je de mogelijkheid om aan je FIFA 12 Ultimate Team te werken. Met deze actie wil EA Sports ervoor zorgen dat meer mensen het spel alvast zullen bestellen, zodat het bedrijf voor dag één haar kassa al mag laten rinkelen.
Maar wat zijn die Gold packs eigenlijk? Een Gold pack bestaat uit twaalf verschillende voorwerpen, denk maar aan spelers, contracten, stadions, personeel, gezondheid, ballen, en nog veel meer. Eén van die twaalf is overigens een zeldzaam voorwerp, die bijvoorbeeld ervoor kan zorgen dat een bepaalde speler een stuk beter wordt. Dit allemaal voor de Ultimate Team, dat in FIFA 11 ook aanwezig was.
Dit allemaal voor je Ultimate Team. Het lijkt erop dat EA Sports deze modus een stuk belangrijker wil maken. Dat is dan ook logisch, aangezien Ultimate Team voor FIFA 11 zeer goed verkocht.
Op dit moment lijkt de Special Edition alleen in Engeland te komen. In Nederlandse winkels is deze nog niet te bestellen. We hopen dat EA binnenkort meer informatie geeft over deze editie en de pre-order acties voor ons land.
quote:Gamers die FIFA 12 alvast bestellen, oftewel pre-orderen, krijgen vierentwintig Gold Packs voor hun Ultimate Team. Je krijgt ze echter niet allemaal in één keer, maar elke maand mag je er vier ontvangen.
Denk dat het nog bekend gemaakt zal worden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:32 schreef KentdeBruin het volgende:
Kan je dan ook Pre-ordereren bij bijv. GameMania voor die goldpacks?
quote:David Rutter beantwoordt vragen community
Belangrijkste uitspraken David Rutter:
• Er zal geen Kinect ondersteuning komen in FIFA 12. In 2013 zullen we er wel ‘iets’ mee gaan doen
• Kan je doodgaan in #FIFA12? Het antwoord: NEE
• Zullen alle stadions in #FIFA12 dag en nacht omstandigheden hebben? We proberen het, maar het lukt ons niet bij allemaal
• Er komt een interactieve tutorial voor Tactical Defending #FIFA12
• Volledig 3D publiek? Nog niet. We hebben de nadruk gelegd om de oefenarena zo goed mogelijk te maken
• Multi-player celebrations zijn op het moment nog niet mogelijk
• Creation Centre is een belangrijke zaak voor ons. We zullen het blijven ondersteunen. Meer details later dit jaar
• Player Impact Engine: Over de top botsingen zijn zeldzaam. Het zal voornamelijk subtiele botsingen opleveren
• De FIFA 12 demo komt uit….later dit jaar:) De datum is nog niet bekend!
• Weer: we proberen zo goed mogelijk het weer na te bootsen op de locatie. Elke weeromstandigheid op elke locatie van de wereld? Nee
• Hands is nog steeds niet een enorme prioriteit voor ons, maar we werken continu aan de gameplay en de AI
• Je hebt een blijvend account voor EA Sports Football Club
• We hebben veel echte gezichten vast gelegd om de faces zo goed mogelijk te laten lijken
• We proberen zoveel mogelijk speler achternamen op te nemen, om een zo realistisch mogelijk commentaar te creëren
• Vragen over FIFA 12 op de PC kan ik momenteel nog niks over zeggen, maar ik garandeer je als we erover vertellen dat je er blij van wordt!:)
• Vrije trappen: geen enorme veranderingen, maar enige ontwikkelingen zullen we je later laten weten
• Veel dingen met een verhaal dit jaar en we proberen het zo goed mogelijk in de game te implementeren
• Klopt het dat FIFA 12 Arabisch commentaar zal hebben? <— JA!
• In juli hebben we meer informatie over alle FIFA 12 online modi!
quote:[*] Klopt het dat FIFA 12 Arabisch commentaar zal hebben? <— JA!
Waaromquote:
Nee, maar het is gewoon grappig.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:59 schreef emokid het volgende:
[..]
Waarom? Voetbal is daar net zo populair als hier, waarom mogen zij dan geen eigen commentaar optie hebben? Jij zal immers gewoon op Engels spelen, en er niets van merken.
Wat een drama is dat inderdaad. Ten Napel heeft het onmogelijke gepresteerd door in de game nog slechter en vervelender te zijn dan op televisie.quote:
Eerste wat ik in FIFA 11 deed was het commentaar op Engels zetten, nog voor al mijn andere instellingen. God, wat slecht, dat Nederlands commentaar. Laat het er dan uit...quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:29 schreef mash_ het volgende:
Wat ook zo irritant was (wat er wel snel uitgehaald werd) Is als je met Ajax speelde en enoh aan de bal kwam. Elke keer zeiden ze dan zijn voledige naam Eyong Tarkang Enoh
Wie speelt er dan ook met Ajax...quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:29 schreef mash_ het volgende:
Wat ook zo irritant was (wat er wel snel uitgehaald werd) Is als je met Ajax speelde en enoh aan de bal kwam. Elke keer zeiden ze dan zijn voledige naam Eyong Tarkang Enoh
De tegenstander, omdat ik met Vitesse tegen ze moest spelen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:04 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Wie speelt er dan ook met Ajax...
We zullen het zienquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:02 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Over dat 'Football club' hè... Stel dat ik dan inderdaad Vitesse kies (er vanuitgaande dat dit mogelijk is en het niet alleen om de grote Europese clubs gaat), dan kom je toch nooit in de top te staan in de ranglijsten? Dus dan kiest toch iedereen voor Barcelona, Real Madrid en Chelsea?
Goddelijkquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:07 schreef StijnDa het volgende:
[..]
We zullen het zienMaakt mij niet zo heel veel uit, ik kies gewoon voor PSV.
Is dat lekker trouwens een tosti met tomaat en kaas?
Eerste FIFA 11 halen hèquote:
Dan ga ik dat even proberenquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:10 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Goddelijk
[..]
Eerste FIFA 11 halen hè
Klopt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:10 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Goddelijk
[..]
Eerste FIFA 11 halen hè
Lol wat? Fifa 11 dribbelt echt heerlijk en nee, ik gebruik NOOIT trucjes.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:52 schreef gniffie het volgende:
Dribbelen gaat dus de PES kant op, daar faalde FIFA altijd zo hard in
En geen kiddy graphics meer![]()
Ook grappig dat PES het pass gevoel van FIFA dan weer probeert te benaderen
Inclusief Ultimate team trouwens. Kan best leuk wordenquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:12 schreef mash_ het volgende:
EA SPORTS FIFA
FIFA 12 on PC is announced! Same game engine and features as 360/PS3, full details: http://easf.www.easports.com/uk/football/news/fifa12-pc-02
Je kan niet iemand puur op techniek passeren, mede doordat je tegenstander automatisch en perfect getimed zijn poot uitzet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Lol wat? Fifa 11 dribbelt echt heerlijk en nee, ik gebruik NOOIT trucjes.
Je lult echt compleet onzin, beter post je gewoon helemaal niet. 'Momentum'quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:14 schreef gniffie het volgende:
[..]
Je kan niet iemand puur op techniek passeren, mede doordat je tegenstander automatisch en perfect getimed zijn poot uitzet.
Ook is er geen gevoel van momentum.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:33 schreef emokid het volgende:
[..]
Je lult echt compleet onzin, beter post je gewoon helemaal niet. 'Momentum'Dat je gewoon niet goed genoeg bent om te kunnen dribblen wil niet gelijk zeggen dat het slecht is uitgewerkt.
Euhm, juist wel. Ik time altijd mijn kap en draai momenten zo dat ik er vrijwel altijd langs kom...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:14 schreef gniffie het volgende:
[..]
Je kan niet iemand puur op techniek passeren, mede doordat je tegenstander automatisch en perfect getimed zijn poot uitzet.
Ook is er geen gevoel van momentum.
Ik ben absoluut niet goed in dribbelen, maar zelfs ik kom langs tegenstanders heen zonder truukjes. Timing + richtinggevoel, dipshit.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:56 schreef gniffie het volgende:
[..]jij bent ook niet serieus te nemen. Je kan enkel passeren met truukjes, niet door de verdediger op het verkeerde been te zetten. Dat jij dat niet ziet, kan ik niks aan doen
Beetje jammer dat je gewoon sinds oktober, bijna een jaar lang, het spel verkeerd hebt geïnterpreteerd. Het is echter niet te laat, je kunt het nog leren. FIFA 12 komt pas in september uit.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:56 schreef gniffie het volgende:
[..]jij bent ook niet serieus te nemen. Je kan enkel passeren met truukjes, niet door de verdediger op het verkeerde been te zetten. Dat jij dat niet ziet, kan ik niks aan doen
Volgens mij ging het over wie wel en wie niet met 'truukjes' in FIFA 11 zijn tegenstander kan passeren. En in die discussie wil ik me niet eens mengen, dus ik hou het nog maar even bij politieagent uithangenquote:Op zondag 26 juni 2011 03:34 schreef emokid het volgende:
Dit gaat nog steeds over FIFA 11 ten opzichte van dat wat FIFA 12 moet worden. Je mag je best in de discussie mengen maar ga geen politieagent uithangen hier.
Nee, het ging over de vooruitgang van het passeren in FIFA 11 ten opzichte van FIFA 12. En aangezien ook jij niet kunt lezen zal ik het voorkauwen, de titel van dit topic is: "Fifa 12".quote:Op zondag 26 juni 2011 03:55 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Volgens mij ging het over wie wel en wie niet met 'truukjes' in FIFA 11 zijn tegenstander kan passeren. En in die discussie wil ik me niet eens mengen, dus ik hou het nog maar even bij politieagent uithangen
Juist ja. Eigenlijk gaat het dus over de achteruitgang in FIFA 12? Duidelijk. Ga gerust verder met de discussie, ik bemoei me nergens meer mee..quote:Op zondag 26 juni 2011 12:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee, het ging over de vooruitgang van het passeren in FIFA 11 ten opzichte van FIFA 12. En aangezien ook jij niet kunt lezen zal ik het voorkauwen, de titel van dit topic is: "Fifa 12".
Dat zie jij heel goed, volgens Gniffie althans.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:09 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Juist ja. Eigenlijk gaat het dus over de achteruitgang in FIFA 12? Duidelijk. Ga gerust verder met de discussie, ik bemoei me nergens meer mee..
Kreeg je een epileptische aanval toen je een username moest intikken ofzo?quote:
Puur toeval.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:24 schreef invine het volgende:
is bovenste rij van je toetsenbord heen en terug...
Och, ik vind het gewoon vermakelijk.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:56 schreef Tim86 het volgende:
Waarom zou je NL commentaar überhaupt aan zetten?
Rest vh commentaar ben ik ook al snel zat..vaak volume laag en muziek erbij hier.
quote:Op zondag 26 juni 2011 20:11 schreef Captainp00face het volgende:
Ja, hij raakte hem gewoon niet goed genoeg Evert!
Dat is bij het Engels commentaar ook wel eens, geef je een voorzet en dan zeggen ze: "Not a good corner!"quote:Op maandag 27 juni 2011 13:04 schreef Romanus het volgende:
Of dat ze zeggen dat de bal er via de lat inging, terwijl je hem toch echt via de grond erin schoof..
Interressant idee hoe ze handelingssnelheid hebben uitgewerktquote:
Al punt hij wel enkel negatieve dingen aan, terwijl het schieten (ball physics) en dribbelen best goed schijnt te zijn.quote:So for those who didn't know, on July the 11th a small group got to go to Guildford to playtest FIFA 12's career mode and gameplay. We had opportunity to play the PC, PS3, and 360 games, with almost any team in the game, and were given freedom to alter the assistance and gameplay options. The build we were playing with was a few weeks older than the builds we'd played before (we'd actually played Career mode at the same time as the last test but this was embargoed), so there is a fair amount of new information. I won't go over stuff which hasn't changed unless I feel it is particularly warranted, so my previous gameplay hands on is here: click here.
I'd like to once again thank EA for their hospitality and time. This time around David Rutter (line producer) and Ian Jarvis (PC) were present, so it gave us some opportunity to discuss things directly with people at the head of FIFA. Hopefully then, things we passed on will get listened to. In terms of getting feedback regarding gameplay and career mode passed on, I think we did pretty well. The ball is certainly in EA's court with that one and I feel that we represented this communities' feelings pretty well.
DISCLAIMER: Everything played is from an alpha build from mid June of FIFA 12. There is no certainty that things in the build I played will be in the demo and final build, though will try to estimate how I feel things will turn out in the end, as that is really what matters.
Gameplay
It's safe to say that I wasn't overwhelmed with the gameplay on display last time. Aside from a host of bugs and glitches, I didn't feel that some of the new additions quite hit home, but more importantly far too many things which were problematic in FIFA 11 were still present in all their glory. Unfortunately (and perhaps not surprisingly) not a huge amount has changed since then. Polish has generally improved considerably and there is still a long way to go with that.
Impact Engine
In June I left fearing somewhat that the Impact Engine could well release as a badly buggy addition - there were considerable problems with glitchy interactions, and occasionally shocking refereeing decisions. The improvement over the last couple of weeks (a lot of the glitchiness had been eradicated) renews my confidence and while there were still some odd refereeing decisions it looks well on track. The only major concern with this is that the off the ball collisions are still happening all over the place. The potential exploitability of this in OTP/Clubs is tremendous, so EA really need to come up with a solution to this fast. Ideally we need to move to a situation where players who are off the ball don't try to stand strong against eachother - and rather brush past eachother.
Flair Passing
Unfortunately, the biggest change between June and July was something I cannot praise at all. The new flair passing, activated by the left trigger and the various pass buttons, causes your player to do the same kind of skill type passes that used to happen with only players with the flair trait, in specific contexts, and with not a huge degree of predictability. The new flair passing on the other hand has almost no restrictions whatsoever. Any player, any context, immediate and ridiculous flair passes, with seemingly similar accuracy as normal passes. It sounds like this is caused by a bug - I suspect it's meant to be only for players with the correct traits, but even so, I really don't want to see half the Barcelona team doing this stuff for every pass, and that's what this will turn into. The error needs to be tuned up even for the best players. I should feel that a flair pass is risky, regardless of who it is with - the advantage is one of style, or, one of fooling your opponent, and that needs to be balanced. These are things which happen a few times a match with the creme de le creme - it must not be every pass.
It is not just that it seems to be completely unaffected by error, or the player doing it, there is also something deeply questionable by design. The left trigger is used for far too many things for it to be a modifier like this - for anyone trying to an intricate pass and move game, the left trigger is critical. It acts as the trap/turn button, so that as you get the ball you turn on it without moving, and the slow movement modifier. It's therefore very difficult to be letting go of LT as you pass when you don't want to do a flair pass (which would always be most of the time). I don't see the point of it. It seems to be put in there to please those who want to replicate the antics of Hjerpseth et al. but even if they radically reduce the ability for lesser players to do this, I feel the use of the left trigger button is really naive, especially given that for direct/through passes the RB button is spare. The left trigger button is also used to indicate you want to volley, and that seems fine from the small number of times I tried using it. It's really quite good to finally be able to remove the ambiguity of whether you want to volley or head.
AI, Passing, Movement
The problems I outlined in my original hands on with AI, passing, and movement mechanics remain, so make sure to read/reread as appropriate if interested in those areas. However, David Rutter did enlighten us somewhat in regards to AI. Firstly, we had ample opportunity to make our feelings about the AI's hyper-reaction and almost mind-reading like ability to David Rutter, so hopefully that will get listened to. If it isn't, however much career mode comes on this year, it will be let down entirely by the unrealistic, personalityless and dull AI which simply feels like it's not playing the same game to you.
In terms of the defensive and attacking team AI, David Rutter informed us that this is one of the absolute last things which they dial in, so hopefully it will be improved quite a lot before release. I still think it's a bit concerning that EA aren't doing this at an earlier stage - it's not like the AI has been a strong suit over the last few years (FIFA 12's AI currently is pretty much FIFA 11's afterall), but given that we have a pretty solid promise that there will be considerable change in this area, we just have to trust that and hope.
Vision AI is still more or less invisible, perhaps this is something which isn't properly tooled into the game at this stage, but as one of EA's bigger gameplay announcements it is fairly disappointing to not really sense this on the ball or off it. I am still not entirely sure whether Vision AI is actually intended to have an effect on the controlled player, but I'll hopefully find the answer out to this soon. Certainly, if it doesn't, I'd be fairly disapponted as at the very least I expected this to eradicate some of the 180 degree pass accuracy that still plagues FIFA. So far, I don't sense it, and, I'm not sure I'd notice Vision AI had I not been told to look for it.
Sliders
Sliders are indeed going to make their appearance in the game for FIFA 12, which will please a lot of people. On the face of it a lot of the things which I feel are somewhat wrong with FIFA do have sliders so you can fiddle with them. I suspect that this area of the game may see some quite big shakeups before release and now, as they do feel unfinished to a large extent. I do have some concerns though, first, as a matter of usability, it feels quite clumsy. There are a good 20 or so sliders, from error sliders and speed sliders to power bar charge speeds and acceleration, but none of these have any reference to them. You have a bar with maybe 50 settings on them, with the default stuck directly in the middle. The sliders at the moment have such considerable play in them, and it's difficult to guess what the effect of the sliders will be (with some it's not obvious which direction on the bar will correlate with an increase/decrease in the effect too). You can set each slider differently for the user and the AI - but unfortunately these are done on two seperate menu with no 'mirror' function, so it's awkward to replicate the settings for both you and the CPU.
Unfortunately at this moment, these sliders are not going to realise the dream of allowing one to fix FIFA or make it more realistic. The sliders do not give you enough control over enough areas to affect things in the way you'd want. For example, if I wanted to alter the passing error, I can only increase/decrease the amount of error. I have no way of dictating what is causing the error, or how that error is represented, and thus if I try to increase the directional error on the passes as I believe should happen, what it tends to mean is that passes become more lethargic and more bouncy long before you get the desired directional effect. There are some tweaks and touches you'd be able to improve, but it's minimal so far, and currently I feel that a lot more thought will have to be put into how these sliders work (or, a massive increase in the sliders available) if they are going to supply the potential for a simulation. I'm also slightly worried that there are a few different sliders right now which affect things like defensive AI (line depth, width, full back positioning and so on). These feel like they should not be gameplay sliders so much as tactical settings. At the moment, these will be things you can use to improve FIFA a smidgeon here and a smidgeon there. They will not open up the possibilities some have hoped for in terms of setting trading to perfect a simulation of the game.
Some of what these revealed was also quite worrying. The passing error slider only affects ground passes, and the shooting error slider does not affect finesse shots. This not only means that the two areas which are probably most wrong (lobbed passes and finesse shots) are not slider-alterable, but it perhaps also implies that the way error is handled on these works in a different way to how it is for normal shots/passes. As both finesse shots and long passes/lobbed through balls are far too accurate, that perhaps is reason. The simple question of why 180 degree clearances with the long pass button seem to land at the strikers feet every time may be answered very simply by that: there is (basically) no contextual error on long passes and chipped through balls.
Shooting
Ball physics are generally really good, though finesse shots are still the clear exception, and shooting has a good ping to it. The goalkeepers still having over-the-top reaction times means that far too many unstoppable shots get saved with far too much predictability - and I'd still suggest that AI move to reduce shooting accuracy (in particular for assisted/semi) while at the same time reducing goalkeeper reaction, to keep the goal scoring in balance while hopefully radically increasing the enjoyability and variety of goals (as well as having the nice side effect of balancing the assisted-semi-manual issue).
Heading feels good, but still deeply flawed by the fact that it seems that just one player on each team is allocated to go for the ball, and this could well mean that heading will be overpowered again (and I think crossing is still looking quite over-accurate, there are still remarkably few occasions of crosses going long, and they all too often seem to be perfectly aimed onto the attackers head. It still feels preordained, and out of your control. The winner of the header is usually dictated primarily by the luck of which defensive player is picked to head the ball. A striker surrounded by four defenders seems no less likely to win the header than one who is marked by just one, such is the problem with this one on one system.
Tactical Defending
The new defensive system could still do with a little work in terms of its intuitiveness, but I think people will grasp it within time. I hope that by FIFA 13 they will manage to remove the contain system too, but until they make considerable alterations to the way the CPU AI reactions work and to the player weight/momentum/inertia, it would probably be somewhat disastrous. The system thus far just doesn't quite feel natural, but it's a big step in the right direction, and worlds better than the pressure fest of FIFA 11, even if it is still a long way from being perfected. Frankly, I still think it could feel better if they swapped the buttons around a bit. Having the tackle button as X/A, contain as R1/RB, and secondary contain as B or O, would be an easy way of removing a part of the learning curve. It is a pity, but EA seem to have once again caved to the fear of a casual revolt by putting an assistance option to revert back to the old defending style. Online I suspect this will be forced off, like with pro passing assistance, but it's another sign of EA not having the confidence to push people to try something new which takes time to get used to on the grounds that it's better.
and finally
Tactical and strategic setup is still a real weakpoint, but is patently something which will have to be for FIFA 13 at the earliest - nothing has really changed in this area, so the sluggish and clumsy tactical side of FIFA, which should really be at the heart of the gameplay, still remains one of its weakest areas. Having said that, there is a small but nice addition here where, instead of swapping players on and off the bench by scrolling up and down endlessly, you can press triangle/Y on the player you want to swap out, and then you can press left/right (which brings up a compare) to show alternative players to put in that spot. Really neat, and definitely saves a lot of time.
At the end of my last hands on I listed a bulleted list of what I thought needed to be changed, though the game has improved since last test, the list remains identical to previously, with one big addition, and one small.
Priority Changes which need to be addressed
• Flair passing – so arcadey
• Defensive AI – simply gamebreaking
• Attacking AI – lacks of variety
• CPU AI Psychic Nature –severely damaging to single player
• Momentum/Inertia/Touch –key issue in FIFA’s lack of realism
• Passing – lethargic when it should be simple, still far too possible to make ridiculous passes
Other Issues
• On-the-ball movement penalty needs to be decreased
• Heading needs to be less of a 1 on 1 event
• Shooting accuracy needs to be decreased
• Goalkeeper reaction speeds need to be decreased
• Some work really needs to be done to long pass and finesse shot accuracy
Career Mode
We were able to play career mode and though no-one got hugely far into it, between the two days I've had time to play CM I feel quite positive about what I've seen. The consensus amongst the group was that, while FIFA 11's CM was severely below satisfactory, the new attempt is more than passable. It's not FIFA's strongest point, but it's certainly not its weakest anymore, and in fact I feel that the gameplay is probably letting CM down more than the mechanics specific to CM. I'm not a massive CM buff (as simply put the last few efforts have kept me from getting interested in it), so I won't go into too much depth.
For the first year in a while, I could actually envisage playing this years CM, at least, if the CPU AI gets to the point where I could enjoy playing against it long term. The new interface is mostly really smooth, but let down badly in some specific areas. The email screen is as boring as you could imagine and could really do with some optimisation, as far too much time is spent going in and out of messages and the email itself. The way news stories are represented though is excellent, and, assuming that the stories do not become repetitive, they should make sure that you feel part of a football world, rather than slogging through match after monotonous match. The commentary is at its absolute best here too - the new commentary team(s) seem to have quite a lot of lines which refer to how the career is going, and it benefits quite a lot from an increased attention to man management, as players will make their feelings known to you regarding your management and their position in the squad.
Form and morale return, and player stats have been made massively easier to interpret and compare as they are now colour coded. The new 'squad report' screen allows a much more in depth look at each player, all his attributes shown on one page, and on another page it details his current form, morale, and how he's doing on the pitch. It's a huge pity that this way of showing all stats on one page has not been replicated across the game, and most of the time you are looking at player stats, it is still a case of scrolling through many pages. FIFA is still a game which struggles when it comes to screen space management, and slow menus - a lot of space is still not used around the edge of the screen, and FIFA is in desperate need of a better way of quickly showing you a players stats. The hexagon/pentagon based representation which is used in PES, is something it could definitely do with, and this is something which has been passed on, so hopefully next year it shall be there.
Transfers and loans have been worked on, and even though there are some upsetting things missing (like player+cash deals, player swaps and so forth), as well as a surprising inability to negotiate with clubs looking to buy, and the ability to loan players who aren't listed is in the game.
The youth scouting function will be your way of getting in on new players, and the youth players you find will be randomly generated. You can select a region to scout in and specify what type of player you want to search for, and you can have up to three scouts at the same time. Every so often the scouts will come up with some suggestions of players you can pick, who can be as young as 14, who will then join your youth academy. You get an estimate of their overall, and over time you start getting estimates of their statistics, which hone in over time as you get the decision of whether to take them on or ditch them. There is no normal scouting system however (though there is still the scout picks on the transfer search), and hopefully this is something they'll look into for next year.
The biggest let down right now is certainly the sluggishness. The amount of time it takes to fiddle with your formation, to receive bids, to go through the days (especially in the transfer window) is frustrating, and simming games is as minimal as it could possibly be still.
But what FIFA 12 represents is a satisfactory manager mode. One which, in itself, is enjoyable, and lively enough to make it feel like more than a series of games against the CPU. When it comes to the enjoyability of CM, I feel that the CPU AI is more likely to be a problem than the mode itself, which is solidly made though there is still a lot further to go. It does give me a lot of confidence in next years version too - EA are on the right track and from a couple of conference calls with Humber and others on the CM team, I think FIFA 13 could have a very good career mode indeed. CM will not be the gem in FIFA 12's achievements, nor is it the quality of Football Manager, but it's getting there.
Conclusion
There is still time for FIFA 12 to go from being a game which is better than FIFA 11 to being a really great football sim. The career mode is coming along nicely, and even though there is simply no way it's going to be 'great' this year, it's looking that it may well manage to be 'good'. The gameplay problems are primarily AI based, so hopefully the AI will improve once they start working on it towards the end of the cycle. It's always difficult to estimate how much people will like something, but I'll give it a go, splitting it dependent on how people feel about FIFA 11:
Someone who is still enjoying FIFA 11
Will find that the game they like has improved, but not in any drastic way. It's still FIFA, but hopefully some of the frustrations have been removed, and hopefully the new defensive system will revolutionise the way people have to play in defence. The precision dribbling and impact engine will likely give you a lot of extra fun.
Someone who is finding FIFA 11 frustrating
Is likely to still find some of their frustrations in FIFA 12 - some have gone, but many remain. The newness of the title may give a few months of joy, but after that I suspect it will be back to feeling the frustration.
Someone who is teetering between FIFA11 & PES 2011
May well find that another year of slow change in key areas is a bit of a last straw
Someone who prefers PES 2011 to FIFA 11
Likely to not have their mind changed a huge amount. Still lacks in key areas
So that's it really - some may find this pretty depressing, but it's only an estimate from an eternal pessimist. Naturally I'll be happy to answer questions as best I can, on career mode, and gameplay, and I'll make sure to add anything I've forgotten to the thread if I remember. I'm not really into discussing boots and hair though, so you know.
Galamagalalgalalalaggaglalaglaglaglaglgalalala al qaeda gallaglaglagglagl robben.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:37 schreef Doublepain het volgende:
Arabisch commentaar.Lijkt me wel lache een keertje.
Nee meer meteen na een goal: ALLAHHHHHHHHHHHHH glaalglaguaghaouhuoeheRobbenquote:Op woensdag 13 juli 2011 18:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Galamagalalgalalalaggaglalaglaglaglaglgalalala al qaeda gallaglaglagglagl robben.
Of zoiets
Altijd beter dan Nederlands.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Galamagalalgalalalaggaglalaglaglaglaglgalalala al qaeda gallaglaglagglagl robben.
Of zoiets
quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Galamagalalgalalalaggaglalaglaglaglaglgalalala al qaeda gallaglaglagglagl robben.
Of zoiets
Hoe oud zijn jullie?quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:40 schreef gniffie het volgende:
En na de wedstrijd wordt het verliezende team gestenigd op het veld en moeten hun fans hun eigen stad opblazen
Ik mag geen persoonlijke informatie vrijgeven op internet van mijn papa en mamaquote:
Nou mag hopen dat die functie er niet komt. Dan gaan mensen online niks anders doen dan de heletijd liggenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:06 schreef Erik1991 het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat er in Fifa12 een functie komt waarin je jezelf kunt laten vallen. Niet eens zozeer om een schwalbe te maken , maar meer om te vallen wanneer je wordt aangetikt in het strafschopgebied. Je krijgt dan altijd alleen een strafschop als je speler valt en niet als hij net blijft staan op zo'n moment, terwijl je buiten het strafschopgebied in die vallen wel altijd een vrije trap mee krijgt of op zijn minst voordeel.
Fifa 2097quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:28 schreef Ivotje het volgende:
Wanneer komt het zaalvoetballen weer terug.....:)
Kan niet wachten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:25 schreef WSquater het volgende:
13 september FIFA 12 demo
Verder Gamescom Trailer:
In de nieuwe FIFA Streetquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:28 schreef Ivotje het volgende:
Wanneer komt het zaalvoetballen weer terug.....:)
Nee eerder minder..quote:Op woensdag 17 augustus 2011 02:00 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Kost het extra om te pre-orderen?
Waar kost het minder dan?quote:
http://www.budgetgaming.nl/games/1/fifa%2012/console-all.htmlquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:43 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Waar kost het minder dan?
Ja, 7 euro extra.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 02:00 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Kost het extra om te pre-orderen?
Alle online pubertjes dus weer met Barca spelend.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:52 schreef Kamikazie het volgende:
http://twitter.com/#!/koenweijland
Nederlands kampioen fifa 11, hij post even de in-game stats van paar barca vedettes:
Barça stats: Iniesta 92 , Xavi 92 , Messi 95 , Villa 91 !!! En ga zo maar door. #FIFA12
Post wel meer over fifa 12, dat het goed is enzo misschien interessant?
Mensen die daar over zeurenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Alle online pubertjes dus weer met Barca spelend.
Lekker boeiend, lijkt me heel sterk dat je daar nou echt meer mee gaat winnen dan een Brazilie/Real/Chelsea.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Alle online pubertjes dus weer met Barca spelend.
Dat is één van die zinnen die je bijna nooit hoort, geweldig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:00 schreef Thas het volgende:
[..]
Lekker boeiend, lijkt me heel sterk dat je daar nou echt meer mee gaat winnen dan een Brazilie/Real/Chelsea.
Het beste Nederlandse commentaar ooit blijft overigens "Ze zijn onafscheidelijk. Een man, en zijn bal."
Fifa op de PCquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:57 schreef Thas het volgende:
Speel al 2 jaar Fifa 10, eerst 10 op de PS3 en daarna 11 (oftewel console 10) op de PC, maar dit moet toch maar een pre-order gaan worden.. Alleen welk platform, lastig..
quote:
Maar gast, er is geen verschil. Je sluit je PC aan op je TV en je kan je xbox/ps3 controller gewoon gebruiken met de PC en het verschil is (bij fifa 12 dan he) gereduceerd tot 0 behalve waar de het cdtje instopt. Hoe kan er nou iets "beter spelen op consoles" als het precies hetzelfde is (bij fifa 12).quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:15 schreef LinQ het volgende:
[..]
Maar Fifa is ongeveer de enige game die op de consoles beter spelen dan op de PC. Welke versie je dan neemt ligt dan aan je eigen persoonlijke voorkeur. Ik vind de controller van de 360 fijner, dus speel hem daar op.
Ok als je Fifa speelt met een controller aangesloten op je PC dan is het verschil 0 en gaat hetgeen wat ik zei niet opquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:34 schreef Thas het volgende:
[..]
Maar gast, er is geen verschil. Je sluit je PC aan op je TV en je kan je xbox/ps3 controller gewoon gebruiken met de PC en het verschil is (bij fifa 12 dan he) gereduceerd tot 0 behalve waar de het cdtje instopt. Hoe kan er nou iets "beter spelen op consoles" als het precies hetzelfde is (bij fifa 12).
dan neem jij chelsea due zijn beter.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Alle online pubertjes dus weer met Barca spelend.
Je hebt online geen schijn van kans als je met het toetsenbord speelt (is inderdaad zwaar kut) dus eigenlijk iedereen speelt wel met een console controllerquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:37 schreef LinQ het volgende:
[..]
Ok als je Fifa speelt met een controller aangesloten op je PC dan is het verschil 0 en gaat hetgeen wat ik zei niet op
je kan gewoon filmpjes uploaden naar EA sports hoorquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:15 schreef Thas het volgende:
[..]
Je hebt online geen schijn van kans als je met het toetsenbord speelt (is inderdaad zwaar kut) dus eigenlijk iedereen speelt wel met een console controller
Maar toch denk ik dat ik deze keer maar voor de PS3 versie ga omdat sowieso meer mensen die gaan spelen, alleen jammer dat ik dan niet goed filmpjes kan maken maar ach.
Ik doel dan op compilaties, je kan op de consoles alleen maar 1 highlight uploaden per keer ofzo en dan kan je hem 0 editen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:33 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
je kan gewoon filmpjes uploaden naar EA sports hoor
Tof, heb het net ook besteld. Is ook nog eens de special edition van Fifa 12; "Pre-order FIFA 12 and receive 18 Gold packs (3 packs per month for 6 months) to build your dream club in FIFA 12 Ultimate Team."quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 02:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Iedereen al op de hoogte van de FIFA + ondergoed actie van TheHut.com
Preorder FIFA 12 + DKNY boxers voor 35 pond.
Inderdaad, erg goede deal. Even geld op m'n Paypal zetten en dan bestel ik hem daar deze week ook.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 02:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Iedereen al op de hoogte van de FIFA + ondergoed actie van TheHut.com
Preorder FIFA 12 + DKNY boxers voor 35 pond.
Koppel je rek nummer aan paypal hoef je dat ook nooit meer te doen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:25 schreef Erik1991 het volgende:
[..]
Inderdaad, erg goede deal. Even geld op m'n Paypal zetten en dan bestel ik hem daar deze week ook.
Niet zo vreemd, denk dat je enkel bij webshops in Nederland het op de dag van release zou krijgen. Hier staan een aantal ervaringen; http://www.budgetgaming.nl/shopsurvey/winkel-78.html Oftewel, best snel nog gezien het uit Engeland moet komen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:36 schreef Santello het volgende:
Iemand ervaringen met TheHut? Krijg het vast niet op de release
Moet je wel zo'n speciaal ding kopen enzo, kost aardig wat al wil je 720p. 480 is niet meer van deze tijd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:54 schreef Kamikazie het volgende:
Je kunt met xbox net zo goed alles wat je doet recorden het is alleen iets meer moeite. (http://jacobsmalls.hubpag(...)to-Desktop-or-Laptop) weet zeker dat er voor ps3 ook wel dit soort methode zijn.
Weggeven met een loting op de FOK!s.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:02 schreef mash_ het volgende:
Ik kreeg gister een sms van game menia dat ik een gratis fifa 12 t shirt krijg omdat ik bij de eerste mensen hoorde die hem ge pre orderd hebwtf moet ik met een fifa shirt.
Dat wisten we toch eigenlijk al van Youtubequote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:45 schreef Tim86 het volgende:
EA onthult teams voor demo FIFA 12
Bron: Twitter
Electronic Arts heeft via het heerlijke medium Twitter bekendgemaakt met welke teams we straks in de demo van FIFA 12 aan de slag kunnen. Spelers kunnen kiezen uit Barcelona, Arsenal, Manchester City, Borussia Dortmund en AC Milan.
Eerder werd al gemeld dat de demo van FIFA 12 op 13 september zal verschijnen. De volledige game ligt eind september in de winkels.
zo'n 50K pakje is in ieder geval ¤3,59. De goedkoopste is 99 centquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:11 schreef Thas het volgende:
Hoeveel kost een goldpack op de PS3 in euro's?
[..]
Dat wisten we toch eigenlijk al van Youtube?
Meer mogelijkheden?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:50 schreef zerokil het volgende:
Weet iemand waar ik Fifa 12 het goedkoopst kan kopen?
(Nederlandsbedrijf dus ik wil het spel binnen hebben op de release en de Fut bonus)..
You're welcome.quote:
Mediaofferquote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:50 schreef zerokil het volgende:
Weet iemand waar ik Fifa 12 het goedkoopst kan kopen?
(Nederlandsbedrijf dus ik wil het spel binnen hebben op de release en de Fut bonus)..
Hoe weet je dat je daar de FUT bonus krijgt?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:59 schreef Romanus het volgende:
[..]
Mediaoffer
¤ 49,95 voor xbox 360 en ps3, (er staat wel dit achter: Na release 30-09-2011, 0-3 werkdagen)
¤ 37,95 voor pc
Alles met 5 at the back en Bent en Aggie als duo voorin.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:50 schreef DannyDeko het volgende:
Hmm wat is de ultieme formatie voor het engelse pacehoeren team?
Ik ga denk eens 5-2-1-2 proberen. Werkt ik laatst een keer helemaal door weggetikt. Die man tikte paar keer op het middenveld en gaf vervolgens diep op aggie of odemwingie en weg was ik..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:03 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Alles met 5 at the back en Bent en Aggie als duo voorin.
Ik snap echt niet dat je daarmee wil spelen, maar goed. Enige wat je kan doen is je backs op laten komen met 1-2tjes en lange ballen naar voren rammen. Je hebt amper een middenveld eigenlijk en de bal is heel veel op jouw helft doorgaans. Enige voordeel is dat je zelfs met je ogen dicht de 0 kan houden als je enige skill hebt, maar het is echt saai.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:10 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ik ga denk eens 5-2-1-2 proberen. Werkt ik laatst een keer helemaal door weggetikt. Die man tikte paar keer op het middenveld en gaf vervolgens diep op aggie of odemwingie en weg was ik..
Maar dan heb ik helaas wel weinig aan Young en Wallcott. Welke backs komen veel op, zoals Alves?
Ach ik heb al t andere al eens geprobeerd dus dacht i kdoe eens wat andersquote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:17 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat je daarmee wil spelen, maar goed. Enige wat je kan doen is je backs op laten komen met 1-2tjes en lange ballen naar voren rammen. Je hebt amper een middenveld eigenlijk en de bal is heel veel op jouw helft doorgaans. Enige voordeel is dat je zelfs met je ogen dicht de 0 kan houden als je enige skill hebt, maar het is echt saai.
Nog nergensquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:01 schreef zerokil het volgende:
Waar hebben jullie Fifa 12 gepreorderd?
Gewoon 60 euro daar neem ik aan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:25 schreef mash_ het volgende:
Game menia, nu krijg ik een gratis t shirt!
The Hut, krijg 3 onderbroeken er zomaar bijquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:01 schreef zerokil het volgende:
Waar hebben jullie Fifa 12 gepreorderd?
Geen idee. Stond nog geen prijs op het moment dat ik pre order deed. Maar het boeid me echt niks of ik hem nou voor 60 of voor 40 heb. Ging mij meer op de pre order actie die ik nog nergens anders gezien had. En dat ik het zelf kan komen op halen op de dag zelf.quote:
Bij thehut krijg je hem niet op de release date?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:07 schreef Slickk het volgende:
[..]
The Hut, krijg 3 onderbroeken er zomaar bij
Oja, dat is waar, vergeten erbij te zetten. Maar dat maakt me persoonlijk niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:10 schreef zerokil het volgende:
[..]
Bij thehut krijg je hem niet op de release date?
Je moet gewoon de hele wedstrijd terug kunnen kijken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:19 schreef Yi-Long het volgende:
Ik hoop dat dat ze de herhalingen hebben gefixed.
- Moeten langer dan 10 seconden.
- Je moet er meer dan 5 kunnen saven naar je HDD (sowieos idioot dat daar een limiet op zit)
- Je moet er meer dan 5 kunnen uploaden
- Dat hele EA gebeuren via de site is ruk.
Daarnaast het liefst gewoon net als bij PES een in-game player-editor.
Daar ga ik t ook maar bestellen denkquote:Op woensdag 7 september 2011 15:57 schreef StijnDa het volgende:
www.zavvi.nl kan ook nog, is Nederlands in ieder geval, ¤49.
http://topdealgames.com/xbox-360/fifa-12.htmlquote:Op woensdag 7 september 2011 16:12 schreef zerokil het volgende:
http://topdealgames.com/
UT Bonus + je krijgt hem op de release date.
42,-
Hij heeft het over de PC-versiequote:Op woensdag 7 september 2011 16:14 schreef StijnDa het volgende:
[..]
http://topdealgames.com/xbox-360/fifa-12.html
¤50?
paypal kan ook gewoon via je bankrekening hoorquote:Op woensdag 7 september 2011 18:36 schreef DannyDeko het volgende:
Bah zavvi wil of een CC of paypal.... waarom geen iDEAL
Ik mag toch aanmenen dat je een paypal account etc nodig hebt? En dat je dan via je bank daarheen geld moet overmaken etc etcquote:Op woensdag 7 september 2011 19:10 schreef jpg97 het volgende:
[..]
paypal kan ook gewoon via je bankrekening hoor
je hebt een PP account nodig die gekoppeld is aan je rekening, meer heb je niet nodig.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:25 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ik mag toch aanmenen dat je een paypal account etc nodig hebt? En dat je dan via je bank daarheen geld moet overmaken etc etc
59 dollar!quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:03 schreef mash_ het volgende:
[..]
Die heb ik besteld. Omdat die hd dingen niet te betalen zijn.
Weetje wat debiel isquote:
Hm ja, wel nog 10 dollar sjipping. Eventueel wel een leuk verjaardagscadeau ofzo..quote:Op woensdag 7 september 2011 22:54 schreef mash_ het volgende:
[..]
Weetje wat debiel isga naar die zelfde site maar dan .nl dan is hij opeens 99euro
bestel hem op de .com site en je betaald 60dollar
6dollar shipping. ik was in totaal 70 euro kwijt. dus dat ding + kabels + verzend kostenquote:Op woensdag 7 september 2011 22:56 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Hm ja, wel nog 10 dollar sjipping. Eventueel wel een leuk verjaardagscadeau ofzo..
Het ziet wel stuk mooier uit ofniet?quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:07 schreef Nick-GizMo het volgende:
http://multiplayer.it/vid(...)5-settembre-2011.lo/
Veel info opzich, weet niet of ie al gepost is?
Oh als dit te vaak voorkomt, is het een fijne game hoor
Hier word ik niet vrolijk van nee.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:07 schreef Nick-GizMo het volgende:
http://multiplayer.it/vid(...)5-settembre-2011.lo/
Veel info opzich, weet niet of ie al gepost is?
Oh als dit te vaak voorkomt, is het een fijne game hoor
volgens mij niet, komt uit engeland dus jaquote:Op donderdag 8 september 2011 15:12 schreef zerokil het volgende:
Krijg je bij zavvi Fifa 12 op de release date binnen?
Anders probeer ik mijn order nog te stoppen.
Scoop turn = Eriksen-movequote:
Ik doe net de PS3 versie in m'n winkelwagentje en die kost maar 42 dan..quote:Op woensdag 7 september 2011 16:28 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Ooh, tja ik over x360, sorry voor de onduidelijkheid
Irritant die standaard PI.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:56 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ik doe net de PS3 versie in m'n winkelwagentje en die kost maar 42 dan..
quote:
Ja had het al even nagekeken, maar het is serieus irritantquote:Op vrijdag 9 september 2011 17:00 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Het was trouwens een leugen. De BTW komt er later pas bij.
www.zavvi.nlquote:Op vrijdag 9 september 2011 17:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
Weet iemand waar je Fifa 12 voor onder de 50 euro kan preorderen met de code erbij?
Zavvi heeft toch meestal een levertijd van 7 dagen omdat het uit de UK moet komen?quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:58 schreef StijnDa het volgende:
[..]
www.zavvi.nl
Wel paypal geen ideal.
Ja klopt...quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:04 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Zavvi heeft toch meestal een levertijd van 7 dagen omdat het uit de UK moet komen?
Ja maar bij sommige winkels krijg je 12 gold packs bij FUT als je preorderedquote:Op vrijdag 9 september 2011 18:45 schreef mr-green het volgende:
Bij mediamarkt kost Fifa 12 waarschijnlijk gewoon 50 euro (of 55 euro). Is al jaren zo alleen je moet wel snel zijn voordat het spel op is
Had ik vorige jaar bijvoorbeeld: toen kwam ik rond 13.00 aan bij de mediamarkt en toen was de eerste bulk al op. Toen moest ik wachten tot 15.00 tot de volgende levering binnenkwam
dit dusquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:49 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Omdat hij die één keer succesvol uitgevoerd heeft?
Heb jij hem dan al op de console voor 50 inclusief code bij een Nederlandse webshop kunnen vindn?quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
Weet iemand waar je Fifa 12 voor onder de 50 euro kan preorderen met de code erbij?
Hadden ze Marcus Berg ook wel bij kunnen zettenquote:Op zaterdag 10 september 2011 12:34 schreef Lindgren. het volgende:
The Impossible
Score with Fernando Torres![]()
![]()
quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:34 schreef Lindgren. het volgende:
The Impossible
Score with Fernando Torres![]()
![]()
mis ik iets ?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:34 schreef Lindgren. het volgende:
The Impossible
Score with Fernando Torres![]()
![]()
Denk dat de benen van je sterspelers in de eerste 10 minuten gebroken gaan worden. Vrees dat dat de nieuwe ergernis gaat worden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoe gaan ze blessures online nu doen? vond het altijd zo nep dat je speler maar een minuut geblesseerd was
http://fifasoccerblog.com/blog/the-fsb-guide-to-the-fifa-12-demo/quote:The FSB Guide To The FIFA 12 Demo
Ok, so we’ve seen quite a lot of FIFA 12 gameplay videos from gamescom all of which can be found here. But some common complaints from you guys have been, where is Tactical Defending? Where is Precision dribble? Why is it playing like FIFA 11?
The simple answer to those questions is that the people at gamescom were picking up FIFA 12 most likely for the first time and due to building queues probably only had one match before they were unceremoniously booted from the console. Neither of these things help the quality of videos and as we detailed in our gameplay impressions some of the new elements can take hours and hours to get to grips with. In fact I still don’t feel totally competent using Tactical Defending.
So to guide you through the treacherous waters of the new FIFA 12 gameplay features we bring you, the Official FSB Guide to the FIFA 12 Demo.
World Class or Legendary?
First things first, game difficulty. Now I know we all love to brag on forums and to our mates about how we battered the AI on Legendary difficulty and romped to the league title by 15 points, but FIFA 12 is a very different, very complex landscape, which deserves a lot more time and adjustment than its predecessor. David Rutter and Aaron McHardy have both openly admitted that by design FIFA 12 is a much tougher prospect on the higher difficulty settings this year, to try and add some longevity to the AI’s challenge. So to allow yourself time to get to grips with the new gameplay mechanics (especially Tactical Defending) in the FIFA 12 Demo our recommendation is to drop down to Professional difficulty for your first few games, at least. Then ramp things up as you become more comfortable with the new mechanics and controls.
How to Dribble with Precision
One of the most highly talked about new gameplay features is without doubt Precision Dribble. The extra level of fidelity in player ball control is something the FIFA community has craved and now that dexterity is finally at our disposal. The name “Precision Dribble” is perhaps a touch ambiguous though because it sort of implies that its main use is for going past defenders, when in reality that’s probably about 10% of Precision Dribbles actual use.
Precision Dribbles main purpose is for getting yourself out of dangerous, high pressure scenarios to create space. If you were being hounded by multiple defenders in FIFA 11 you’d be dispossessed instantly but in FIFA 12 the advantage has swung violently towards the attacker. The destiny of these close proximity encounters is now firmly in your hands and with a touch of L1 you can be in and out of trouble with consummate ease. Precision Dribble is all about creating that precious half yard of space to slide through a killer pass, hold up play, or simply shift your body weight to fire off a snap shot. It’s high fidelity control at its best, but a tool for passing players consistently, it is not.
Our advice, try to be experimental when using Precision Dribble and you’ll get by far the most out of it. If you only ever use it to try and jink your way through a crowded penalty box, that 10% I spoke about earlier is all you’re going to see. Delve a little deeper and you’ll wonder how FIFA has ever managed with out it.
Containing The Opposition
One of the new features added to the defensive side of FIFA 12 is Contain, which along with a few other elements make up Tactical Defending. It’s by far the most difficult new gameplay mechanic to master and finding the balance of where and when to use it, is crucial to its success. You activate Contain by pressing X or A when not in possession and your defender will then be in “Contain Mode”. You can then use the analogue stick to either close down or drop off the attacker.
To start with, try to get used to the feeling of being in “Contain Mode” as it does feel a little weird at first. Maniacally player switching between defenders as attacks build, won’t help this adjustment and this can throw you off track to begin with. There may even be a point where you think “why don’t I just use standard jockey (L2) all the time instead” and if that thought does cross your mind the chances are you’re using Contain in the wrong situations.
If the passing is moving around quickly then jockey (L2) will be better suited for defensive cover but if you need to hold someone up, or Ronaldo is running at you with verve then Contain is the best tool for the job. Contain is quite difficult to explain in written form as it’s all about feeling but when it clicks, you’ll know exactly where and when to deploy it, and how to strike that tactical balance.
Timing The Tackles
As well as the steep learning curve of Contain you now have to time your tackles in FIFA 12. This caused some confusion at the early FIFA 12 playtests because we all know the standing tackle button is X or A. That’s still true unless your defender is using Contain, which is also controlled by X or A. So when in “Contain Mode” the timed standing tackle button moves out to O or B. Confusing eh?
You need to take your time and judge tackles in FIFA 12 now because if you go in to early, you’ll be bypassed in a flash and go in too late and it’s going to be a similar outcome or a blatant foul. Again it’s all about feel, so jockey the attacker, bide your time and then when you feel the urge initiate the tackle. The first time you get this right it feels so special and as you glide away from the dispossessed attacker you’ll smile knowing it was all your own work.
Timed tackles and Contain go hand in hand in FIFA 12, but we’d recommend you try and get used to them individually first and then begin to blend them over time. Don’t dive in, take your time and as Rio Ferdinand would say “stay on your feet”.
Shooting
One of the things everyone who’s played FIFA 12 has raved about is the new ball physics while are exemplary throughout. The area where they’ve had the biggest impact though is with shooting. The ball now carries a lot more weight and when shots are stuck with power you feel that “thud” as the momentum transfers to the ball. The trajectory of shots is a a lot shallower now and the wild left to right curl from FIFA 11 has been smoothed in to a realistic arc.
The new ball physics open up endless new opportunities to score different and more realistic goals, so its well worth taking a pot shot from even the most unlikely of angles. You can drill the ball hard and low from distance, but most impressive perhaps is the ability to hit snap shots in and around the box to surprise static, unaware goalkeepers.
The first time you are dumped in the arena, take a few steps and unleash your first FIFA 12 shot, you’ll feel the difference. Shooting in FIFA 12 is majestic, so pull the trigger, be inventive and you won’t be left disappointed.
Time and Space
Plain and simple you now have time and space in FIFA 12. With the ridiculous ”homing missile” pressure removed and a more refined defensive system that focusses on jockeying and timing, you’ll get the time and space pass the ball around, building methodically. But this is heavily reliant on you not trying to do everything in FIFA 12 at 100 miles per hour. If you hold down the sprint button every time you pick up the ball then the AI will naturally gravitate towards you, as you’ll be perceived as a threat. If you have open grass to run in to then by always utilise sprint, but in the middle of the park a more conservative approach is advised.
One of the things Tom has raved about in FIFA 12 so far if the ability to beat players just with the left analogue stick alone, something we’ve all been after for a while. So chances are you won’t need to sprint so continuously any more in FIFA12 and if you do find yourself in deep trouble you have Precision Dribble to find that half yard of space too.
Getting success out of the new FIFA 12 gameplay is as much about the way you play the game as the mechanics that are implemented. Pass when you should be passing, clear the ball when in danger, get your play maker on the ball and play some flowing, easy on the eye football. But treat FIFa 12 with an open mind, it’s a new game, perhaps not revolutionary, but still very different.
Assisted, Semi, Manual?
We’ve had the assisted, semi, manual controls debate on FSB many a time over the last few years and to be brutally honest I’m bored with it. Just play the game the way you want to play it and don’t comment about anyone else’s personal control preference. But being FIFA connoisseurs we do believe that some of the Assisted rails should be removed, purely because the game plays better. No agendas, no holy than thou attitude, just a belief that when off fully assisted FIFA plays a more relaistic version of the beaturftiful game.
So as a bare minimum we’d recommend having passing and shooting set to Semi in Wireless Controller Settings. Then if you want to splice in some manual here and there, go for it. Taking the stabilisers off can be a daunting task for a lot of FIFA gamers but rest assured the benefits are ten fold.
So that’s it, tomorrow (13th) for Xbox 360, PC and US PS3 users the FIFA 12 will drop and then a day later (14th) European PS3 users will get their FIFA fix. There will be an endless flow of videos, opinions, debate, arguments and I’m sure a lot of love too but remember, it’s just a demo and the real thing will be with us in just a few weeks.
Our biggest bit of advice? Enjoy the FIFA 12 Demo.
Overmorgen.quote:
Alleen eu ps3 overmorgen dus. Dus gewoon even amerikaans account aanmaken.quote:Op maandag 12 september 2011 15:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Overmorgen.
So that’s it, tomorrow (13th) for Xbox 360, PC and US PS3 users the FIFA 12 will drop and then a day later (14th) European PS3 users will get their FIFA fix.
Edit, overmorgen dus alleen voor de PS3, de rest morgen
inderdaad. Ultimate teamquote:Op maandag 12 september 2011 17:39 schreef SoldMayor het volgende:
Kei veel van die ultimate team archievements.
Dan snap je het hele FIFA-concept niet denk ik.quote:Op maandag 12 september 2011 18:01 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ik speel dat dus nooit.
Of manager of tegen vrienden.
Het hele fifa concept?quote:Op maandag 12 september 2011 18:03 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dan snap je het hele FIFA-concept niet denk ik.Sinds een aantal jaar gaat alles om de online-ervaring. (Of idd tegen vrienden) Die hele manager-optie kan me gestolen worden. Ik speel echt nooit offline.
Begin je nu weer te bashen over PES?!quote:Op maandag 12 september 2011 20:42 schreef SoldMayor het volgende:
Nou morgen demo.
Ben benieuwd.
En woensdag komt ook demo voor PES.
Wat?quote:Op maandag 12 september 2011 20:58 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Begin je nu weer te bashen over PES?!
in het fifa 11 topic stond een quote van twitter dat het vanaf 2pm PST erop zou staan, oftewel 7 uur onze tijd... Of ik dat moet geloven weet ik niet, maar het zou wel baas zijnquote:Op maandag 12 september 2011 21:19 schreef Johnbon het volgende:
Vanaf hoelaat denken jullie dat de demo er op gaat staan?
Ik las 11:00.quote:Op maandag 12 september 2011 21:23 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
in het fifa 11 topic stond een quote van twitter dat het vanaf 2pm PST erop zou staan, oftewel 7 uur onze tijd... Of ik dat moet geloven weet ik niet, maar het zou wel baas zijn
Geen xboxquote:Op maandag 12 september 2011 23:07 schreef SoldMayor het volgende:
Ben pas om 5 uur thuis van school.
Hoe een Amerikaanse account aanmaken?quote:Op maandag 12 september 2011 15:03 schreef mash_ het volgende:
[..]
Alleen eu ps3 overmorgen dus. Dus gewoon even amerikaans account aanmaken.
vrij. Jelly?quote:Op maandag 12 september 2011 23:07 schreef SoldMayor het volgende:
Ben pas om 5 uur thuis van school.
Chase & Statusquote:Op maandag 12 september 2011 23:28 schreef brainbird het volgende:
Tracklisting FIFA 12![]()
http://www.ea.com/uk/football/news/fifa-12-soundtrack-2
11:00, nog 30 min wachten en dan nog 30-60 min wachten omdat de hele wereld tegelijk de demo gaat downloadenquote:Op dinsdag 13 september 2011 10:22 schreef mr-green het volgende:
Is fifa 12 al te downloaden voor ps3?
Ja. Jammer alleen dat je niet weet waarom iemand disconnect... Technische issues kan je niets aan doen.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:39 schreef Edskimo het volgende:
als iemand disconnect moeten ze gewoon gelijk 30 minuten time out op die account zetten, leren ze het zo af.
voor ps3 komt ie morgen pasquote:Op dinsdag 13 september 2011 10:22 schreef mr-green het volgende:
Is fifa 12 al te downloaden voor ps3?
schijnt deze versie eindelijk weer goed te zijn.quote:
Hoeft niet op een klein scherm. En je zit vaak ook stuk dichter bij.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:01 schreef Catch22- het volgende:
op een klein scherm
Vanavond Fifa knallen, op de xbox
en op de beamer!
impressie: http://www.twitvid.com/MCSGF
Nopequote:
quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:15 schreef Pijve.Stiemel het volgende:
WAAR BLIJFT DIE IS DE AMERIKAANSE PS3 STORE??!!?!?!??!?!?!??!?!?!!?!??!
vanaaf pas geloof ik.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:15 schreef Pijve.Stiemel het volgende:
WAAR BLIJFT DIE IS DE AMERIKAANSE PS3 STORE??!!?!?!??!?!?!??!?!?!!?!??!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sniffquote:We have the exact hour when the demo will be released!The demo is scheduled to be available at 10:00 AM BST (London,UK) tomorrow!For the PS3 users in Europe the demo will be available on 14th of September at 18:00 PM BST(London,UK).
Fuckers, er staat hier nog niks op de Market.twitter:EASPORTSFIFA twitterde op dinsdag 13-09-2011 om 11:47:11We're downloading the #FIFA12Demo on Xbox in the UK office... We have the full game too, but we're completists. reageer retweet
waarom zouden hun de demo nog gaan downloaden als ze de final al hebbenquote:Op dinsdag 13 september 2011 11:53 schreef psychedelicate het volgende:
Fuckers, er staat hier nog niks op de Market.twitter:EASPORTSFIFA twitterde op dinsdag 13-09-2011 om 11:47:11We're downloading the #FIFA12Demo on Xbox in the UK office... We have the full game too, but we're completists. reageer retweet
da´s sarcasme ouwequote:Op dinsdag 13 september 2011 12:01 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
waarom zouden hun de demo nog gaan downloaden als ze de final al hebben
Fifa op de ps3 is sowiesoquote:Op dinsdag 13 september 2011 12:15 schreef Pijve.Stiemel het volgende:
KLOTE PS3 WAAR IS DIE NOU IS US STORE
quote:
Is DLC, komt volgende week uit voor ¤15,-quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laten we lekker linQ gaan doen!
Inderdaadquote:Op dinsdag 13 september 2011 12:22 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
tis ook altijd wat met die computers he
of gewoon dat bestand googlen en downloadenquote:Op dinsdag 13 september 2011 12:25 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Misschien iets met DirectX, even updaten, heropstarten enzo, misschien doet hij het dan wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |