Vervloekte pragmaticus.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:49 schreef GSbrder het volgende:
Ik voel trots noch schaamte voor een bepaalde hoeveelheid grond aan de monding van enkele Europese rivieren.
Ach, ik voel ook nauwelijks trots voor regio`s, voorvaderen en familieledenquote:
Wees trots op jezelf voor prestaties die je zelf gedaan hebt...quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus je mag niet trots zijn op je zelf? Ik zal het onthouden als ik in het buitenland ben, mensen er vooral op wijzen dan dat Nederland een inferieur kutland is.
das pronken met andersmans veren... je hebt geen vinger uitgestoken toendertijdquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
Overigens ben ik wel trots op Nederland, en dan met name ons verleden en waar het ons gebracht heeft.
Ah, ik zal voortaan ook stoppen met juichen als het Nederlands elftal scoort, speel immers niet mee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
das pronken met andersmans veren... je hebt geen vinger uitgestoken toendertijd
Hehehequote:Op woensdag 8 juni 2011 13:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, ik zal voortaan ook stoppen met juichen als het Nederlands elftal scoort, speel immers niet mee.
Kwast.
Dat is geen kul, dat is jezelf verdiepen. Mensen zijn nochtans trots op dingen die helemaal niet bij Nederland horen. Veel van dat soort mensen zijn trots op de tijd waarin zij kind waren, een roes van nostalgie, dat is waar ze trots op zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:43 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Als men het verleden van NL niet kent en toch trots wil zijn, wat let ze dan? Ik wil trots zijn maar oh nee uit het verleden blijkt dat ik niet trots kan zijn. Dat is behoorlijke kul. Het is pas waar als men aangeeft niet trots te zijn vanwege kennis van het verleden.
Oh god, dus we mogen ook niet trots zijn op sportprestaties van het NL'se elftal, op prestaties van onze kinderen op school, van onze ouders op werk of van collega's? Wat ben je bizar aan het redeneren zeg. Je bent hier een soort van individualistische utopie aan het propageren.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
das pronken met andersmans veren... je hebt geen vinger uitgestoken toendertijd
Natuurlijk werkt het wel .. als mensen willen dat het werkt.... Velen die in Nederland zijn opgegroeid voelen zich ook Nederlands... Maar door de verschillen te benadrukken en die mensen in het hokje 'niet-nederlands' te plaatsen veroorzaak je ook dat mensen zich buitengesloten voelen en zich niet-nederlands of lastig gaan gedragen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:11 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, das mooi gepoogd door Eberhardje maar de situatie van afro-amerikanen is niet te vergelijken met die van Marokkanen. Omdat de voorouders van afro-amerikanen al eeuwen kunnen rondlopen daar en dat is toch anders dan in de jaren 60 hierheen komen.
Het idee is goed, maar het werkt niet echt in NL denk ik.
svp niet zielig doen en suggereren dat je van mij iets niet mag...dat is zo calimero-achtig.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Oh god, dus we mogen ook niet trots zijn op sportprestaties van het NL'se elftal, op prestaties van onze kinderen op school, van onze ouders op werk of van collega's? Wat ben je bizar aan het redeneren zeg. Je bent hier een soort van individualistische utopie aan het propageren.
te juich of niet te juich...dat is jouw zaak...quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, ik zal voortaan ook stoppen met juichen als het Nederlands elftal scoort, speel immers niet mee.
Kwast.
15% deelt zijn visie, nog eens 35% accepteerd zijn visie. De andere helft (en dit is geen verwijt, maar een constatering) heeft niet genoeg positiviteit om hun negativiteit in balans te brengen, ook zij vertonen angstig gedrag en dergelijke, alleen kunnen zij dit gevoel genoeg onderdrukken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus, die 85%, die een absolute meerderheid is laat jij niet opwegen tegen 15% onderbuikstemmers/zwevende kiezers? Leuk is dat
In Nederland zelf voel ik me niet een 'Nederlander', maar in het buitenland draag ik graag de verdraagzaamheid uit die Nederland nog steeds kenmerkt. Dat 15% net zo hart schreeuwt als 85% laat ik me niet door ontmoedigen.
Justquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
svp niet zielig doen en suggereren dat je van mij iets niet mag...dat is zo calimero-achtig.
ik vertel toch hele normale meningen, kennelijk komt het je uit net te doen alsof ik zo alleenstaand ben hier in...
maar het gebruik van het woord "trots" voor het waarderen van prestaties van mensen die heel direct naast je staan is van een andere orde... dat was het onderwerp niet..... maar ook hier geld... blijf nuchter en ga niet de verdiensten van iemand die je heel na is claimen als gedaan door jouw ego..
[..]
te juich of niet te juich...dat is jouw zaak...
ik zal ook niet terugschelden... dat is jouw onvermogen
maar je gaat nu toch niet zielig doen en suggereren dat je van mij niet mag juichen ?
Leid de aandacht maar af van waar het mij om ging, dat als je trots bent op iets, dat niet mag als dit door iemand anders is gedaan, want dat is (quote) "pronken met andermans veren". Of jij je nu wel/niet schappelijk voelt bij Nederland ging het even niet om.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
svp niet zielig doen en suggereren dat je van mij iets niet mag...dat is zo calimero-achtig.
ik vertel toch hele normale meningen, kennelijk komt het je uit net te doen alsof ik zo alleenstaand ben hier in...
maar het gebruik van het woord "trots" voor het waarderen van prestaties van mensen die heel direct naast je staan is van een andere orde... dat was het onderwerp niet..... maar ook hier geld... blijf nuchter en ga niet de verdiensten van iemand die je heel na is claimen als gedaan door jouw ego..
[..]
te juich of niet te juich...dat is jouw zaak...
ik zal ook niet terugschelden... dat is jouw onvermogen
maar je gaat nu toch niet zielig doen en suggereren dat je van mij niet mag juichen ?
Ik ging daar zeker wel op in. !! Ik noemde de situatie dat mensen het woord 'trots' gebruiken voor de waardering van iemand waar men emotioneel mee is verbonden ... Dat is een andere situatie dan dode landgenoten van 300 jaar geleden die iets geweldigs gedaan hebben.. Of de nog levende voetballende landgenoten die gewonnen hebben...quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Leid de aandacht maar af van waar het mij om ging, dat als je trots bent op iets, dat niet mag als dit door iemand anders is gedaan, want dat is (quote) "pronken met andermans veren". Of jij je nu wel/niet schappelijk voelt bij Nederland ging het even niet om.
Die trots is direct verbonden aan het trots zijn op je natie. Daarom snap ik dat jij het hier niet mee eens bent, omdat je niet vind dat Nederland begerenswaardig is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ging daar zeker wel op in. !! Ik noemde de situatie dat mensen het woord 'trots' gebruiken voor de waardering van iemand waar men emotioneel mee is verbonden ... Dat is een andere situatie dan dode landgenoten van 300 jaar geleden die iets geweldigs gedaan hebben.. Of de nog levende voetballende landgenoten die gewonnen hebben...
En houd eens op daar een "mag" of "niet mag" kwestie van te maken. Niemand verbied je iets
Welke zin dan?quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:45 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het feit dat jij nu praat over vlaggen in de voortuin laat al zien dat het dus wel zin heeft.
Jij begon over doelen dienen. Ik zie trots meer als een gevoel. Buitenlanders overtuigen uit wat voor mooi land je komt is zinvoller dan je landgenoten overtuigen? Ik zou het niet weten hoor.quote:
Je concludeert te snel... denkpatronen wat voor jou geldt, hoeft niet te gelden voor anderen...quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:39 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die trots is direct verbonden aan het trots zijn op je natie. Daarom snap ik dat jij het hier niet mee eens bent, omdat je niet vind dat Nederland begerenswaardig is.
waardering... maar ontzag dan? Mag je dat wel hebben?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ging daar zeker wel op in. !! Ik noemde de situatie dat mensen het woord 'trots' gebruiken voor de waardering van iemand waar men emotioneel mee is verbonden ... Dat is een andere situatie dan dode landgenoten van 300 jaar geleden die iets geweldigs gedaan hebben.. Of de nog levende voetballende landgenoten die gewonnen hebben...
En houd eens op daar een "mag" of "niet mag" kwestie van te maken. Niemand verbied je iets
van wie mag je ontzag hebben ? iemand dwingt of verbied je iets?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:36 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
waardering... maar ontzag dan? Mag je dat wel hebben?
En electriciteitquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:32 schreef eriksd het volgende:
Ik ben wel trots op ons rioleringsstelsel btw.
De rotondes.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:34 schreef eriksd het volgende:
De kwaliteit van stoeptegels is ook bijzonder.
Stoeptegels vind ik ook zo ontzettend Nederlands. Ziet er niet uit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:34 schreef eriksd het volgende:
De kwaliteit van stoeptegels is ook bijzonder.
Asfalt wel?quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:36 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Stoeptegels vind ik ook zo ontzettend Nederlands. Ziet er niet uit.
Bepaalde putdeksels.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:37 schreef eriksd het volgende:
Staalkwaliteit lantaarnpalen: ongeevenaard.
Nee, wel hoe veilig, kneuterig, prettig NL in feite nog is op veel plaatsen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:47 schreef GSbrder het volgende:
Dit bord vat voor mij de nationale trots wel goed samen.
[ afbeelding ]
Dit is een artist impression van Karst T. Je weet niet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:48 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nee, wel hoe veilig, kneuterig, prettig NL in feite nog is op veel plaatsen.
Ja, inderdaad, we zijn goed af zeg:quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:48 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nee, wel hoe veilig, kneuterig, prettig NL in feite nog is op veel plaatsen.
Qua prijzen niet, maar qua sociale controle wel meer. Bovendien zijn die huizen in de VS van karton. het is mooi groot maar het is geen kwaliteit vaak.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, we zijn goed af zeg:
[ afbeelding ]
versus
[ afbeelding ]
Voor exact dezelfde prijs.
Wat een koopje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |