hij was gelovig als kindquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Is hij het geworden dan, was hij eerst theist of agnost?
Dat is een hele interessant vraagstuk, ook met betrekking tot de wiskunde. Ik zou dit in elk geval niet met zoveel zekerheid durven stellen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:38 schreef mariox het volgende:
[..]
De fundamenten van logica gaat uit van waarnemingen/ervaringen.
Dit begrijp ik niet. Veel vroege natuurwetenschappers waren juist geen atheist.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:04 schreef mariox het volgende:
Laten we eerlijk zijn, alles wat er bestaat roept zo hard naar het bestaan van een God als creator en voorziener, dat zelfs atheisten zoiets als het bestaan van een wazige 'natuur' in het leven hebben geroepen
Volgens wiskundigen als Poincaré drukt de verzameling natuurlijke getallen de manier uit hoe we tellen, en bijvoorbeeld de verzameling reeële getallen de schijnbare continuïteit van de natuur (er zijn geen "gaten"). Of je de basis van de wiskunde zo volledig kunt verklaren, weet ik niet, maar het is een interessant idee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:07 schreef SingleCoil het volgende:
"Wat zit je te doen, schat?"
"Ik ervaar een aftelbare deelverzameling"
"...ah..."
Gelovig is een groot woord. Zoals altijd geldt voor kinderen. Dawkins genoot weliswaar een normale christelijke opvoeding, maar had op zijn 9e al zijn twijfels alles wat hij over 'God' hoorde. Toen hij wat later over de evolutietheorie las, verwierp hij het hele idee van een 'God'. Al ver voordat hij enige betekenis zou hebben binnen de wetenschap.quote:
Wellicht ken jij hem alleen als fanatiek voorvechter van het atheïsme, maar hij is ook gepromoveerd aan de universiteit van Oxford, hoogleraar geweest en is verantwoordelijk voor belangrijke concepten binnen de evolutietheorie.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:00 schreef SingleCoil het volgende:
Heeft Dawkins dan ook enige betekenis binnen de wetenschap?
Die wil ik juist hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:35 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dawkins is een drammeringe beroepsatheist
Het is evolutionair heel goed verklaarbaar dat veel mensen er nog genoeg waanideeën op nahouden. Vooral in groepsverband.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:04 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik en misschien 90% van de wereldbevolking ziet dat blijkbaar wel. Het is maar de vraag hoe je er naar kijkt. Laten we eerlijk zijn, alles wat er bestaat roept zo hard naar het bestaan van een God als creator en voorziener, dat zelfs atheisten zoiets als het bestaan van een wazige 'natuur' in het leven hebben geroepen
Is in die zin de wetenschap dan niet het zoeken naar de waarheid?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:54 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Wat de meerheid gelooft/denkt, zegt helemaal niets over de waarheid.
Wellicht zijn de christmas lectures van Dawkins wat voor je. Vijf delen in totaal waarin evolutie wordt uitgelegd. (Soms is het niveau wat kinderlijk en soms vraagt hij wat geforceerd hulp van het publiek, maar dat was - zoals hij zelf aangeeft - een van de opdrachten voor het houden van de lectures.)quote:
Let op dat zijn in het totaal 3 of 4 delen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:02 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Wellicht zijn de christmas lectures van Dawkins wat voor je. Vijf delen in totaal waarin evolutie wordt uitgelegd. (Soms is het niveau wat kinderlijk en soms vraagt hij wat geforceerd hulp van het publiek, maar dat was - zoals hij zelf aangeeft - een van de opdrachten voor het houden van de lectures.)
Deel I:
Je gelooft wel degelijk dat iets uit het niets is ontstaan, nml god zelf.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:09 schreef naatje_1 het volgende:
Ik kan niet geloven dat iets uit niets kan ontstaan, of dat iets er altijd kan zijn als je het bestaan van een God ontkent, maar ik hoopte dus dat atheïsten mij zouden kunnen overtuigen waarom zij dan wel God kunnen ontkennen. Dat overtuigen is (nog) niet gelukt.
Nee vijf. Zoals ik al zei.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Let op dat zijn in het totaal 3 of 4 delen.
Is het bekend of Hitler ooit wel eens in een kerk kwam?quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:55 schreef Mannfred het volgende:
[..]
Helaas als we het zo zien, zou geen enkel stuk bewijs, zelfs niet een document waarin zou staan "Ik ben een christen" Ondertekend door Hitler zelf bewijs zijn van zijn geloof.
Ofhoewel, wat hij ook gezegt zou hebben, het is geen bewijs....
quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is het bekend of Hitler ooit wel eens in een kerk kwam?
Wetenschappers hebben idd "de Natuur" nodig als metafysisch uitgangspunt en voorzover je niet in een persoonlijke God gelooft valt dit begrip vrijwel samen met "God"quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:04 schreef mariox het volgende:
Ik en misschien 90% van de wereldbevolking ziet dat blijkbaar wel. Het is maar de vraag hoe je er naar kijkt. Laten we eerlijk zijn, alles wat er bestaat roept zo hard naar het bestaan van een God als creator en voorziener, dat zelfs atheisten zoiets als het bestaan van een wazige 'natuur' in het leven hebben geroepen
Ik bedoel echt als misbezoeker. Dat het occultisme hoogtijd vierde in de Nazi-top mag nou geen geheim genoemd worden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Wat denk je, als je deze foto's ziet?
Nee, ik denk dat je dat precies moet zien als ons koningshuis of een gemiddelde president. Die doen ook alsof ze hartstikke christelijk zijn om het christelijke onderdanen/ stemvee te paaien.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik bedoel echt als misbezoeker. Dat het occultisme hoogtijd vierde in de Nazi-top mag nou geen geheim genoemd worden.
Misschien zelfs de knakkers van de SP nog wel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:43 schreef Daniel1976 het volgende:
(Gaat D66 nu ook over mijn woord stemvee vallen?)
Een gelovige met een hele hoop explosieven ?quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:21 schreef Daniel1976 het volgende:
En het lopen op water. Er is geen enkel verhaal bekend van een persoon die het onder gecontroleerde omstandigheden is gelukt om over water warmer dan 0 graden en langzamer dan 35 KM per uur te lopen. (20 KM/u is de minimale snelheid voor waterskien en voor blootvoet waterskiën moet je nog iets harder).
Het zelfde boek zegt ook dat geloof bergen kan verzetten. Hoe vaak zie jij een vroom gelovig iemand een berg of wat dan ook verzetten door middel van gebed of vurig geloof?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |