Komt hij weer aan met zn terugbetalenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, richt het op eigen verantwoordelijkheid. Spijbelen? Het wordt niet geadviseerd, maar het is niet verboden. Als jij toch je diploma haalt, heb je aan de eisen voldaan. Haal je niet je diploma, dan betaal je al je kosten incl. rente terug.
De zwakkeren moeten wel worden ontzien. Als een zwakkere leerling meer tijd nodig heeft, dan moet het hem op de middelbare school niets kosten. Echter, als een leerling spijbelt en toch lage cijfers haalt (met andere woorden: niet de middelen aanneemt die het krijgt aangereikt), dan draait het zelf op voor de kosten. Eigen verantwoordelijkheid stimuleren.quote:
Ik mag geen zelfmoord plegen.quote:
Eerst verplichten naar school te gaan en daar voor te betalen en daarna verplichten ze geld te betalen als ze niet gaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correct. Laat die gastjes er maar zelf voor op draaien. Elke dag spijbelen is ¤ 100,00.
Ben je even geen vakkenvuller? Betaal je het maar na je schoolperiode wanneer je een baantje hebt.
Dat zal ze leren.
Tuurlijk wel, de vervuiler betaald. En hij kiest blijkbaar een niveau dat te hoog ligt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De zwakkeren moeten wel worden ontzien. Als een zwakkere leerling meer tijd nodig heeft, dan moet het hem op de middelbare school niets kosten. Echter, als een leerling spijbelt en toch lage cijfers haalt (met andere woorden: niet de middelen aanneemt die het krijgt aangereikt), dan draait het zelf op voor de kosten. Eigen verantwoordelijkheid stimuleren.
Ik ben ook voor leerplicht. Maar waarom moet een goede leerling in bepaalde vakken 40 uur per week op school spenderen, als hij maar 20 uur nodig heeft? De goede leerling zal zich alleen te pletter vervelen en als gevolg daarvan irritant gedrag vertonen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt hij weer aan met zn terugbetalenWe hebben het over kinderen, ZW. Die houd je maar lekker op school.
Je mag prima zelfmoord plegen hoor, niemand die het je verbiedt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik mag geen zelfmoord plegen.
Ik mag geen belasting ontduiken.
Net of een puber verantwoordelijke keuzes maken. Of dwingt de leerkracht de scholier weg te blijven?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben ook voor leerplicht. Maar waarom moet een goede leerling in bepaalde vakken 40 uur per week op school spenderen, als hij maar 20 uur nodig heeft? De goede leerling zal zich alleen te pletter vervelen en als gevolg daarvan irritant gedrag vertonen.
Laat hem 20 uur lessen volgen als hij goede cijfers haalt, en besteed de overige 20 uur aan zwakke leerlingen die op deze manier extra aandacht verkrijgen.
In Nederland bestaat geen "recht" op euthanasie. De beslissing om aan een euthanasieverzoek te voldoen is aan de behandelende arts.quote:
Euthanasie is natuurlijk wat anders dan zelfmoord.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In Nederland bestaat geen "recht" op euthanasie. De beslissing om aan een euthanasieverzoek te voldoen is aan de behandelende arts.
En wat heeft dat te maken met zelfmoord mogen plegen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In Nederland bestaat geen "recht" op euthanasie. De beslissing om aan een euthanasieverzoek te voldoen is aan de behandelende arts.
Jawel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:09 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je mag prima zelfmoord plegen hoor, niemand die het je verbiedt.
Oh?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:10 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Euthanasie is natuurlijk wat anders dan zelfmoord.
Maak bijv. 20 uur verplicht. Als je goede cijfers haalt (en dus de stof beheerst), hoef je die overige 20 uur niet op school te spenderen. Je maakt het cijfergerelateerd. Haal je slechte cijfers, dan ben je wel verplicht om de volle 40 uur per week mee te draaien.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of een puber verantwoordelijke keuzes maken. Of dwingt de leerkracht de scholier weg te blijven?
Loop met een bijl op een agent op en roep dat je hem gaat vermoorden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Neehoor, zelfmoord mag, je mag alleen niet iemand helpen die zelfmoord wil plegen.quote:
Vaag gebiedquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neehoor, zelfmoord mag, je mag alleen niet iemand helpen die zelfmoord wil plegen.
Het zijn wel Nederlandse agenten waarvan een groot gedeelte niet eens door de schiettesten komt, dus je moet denk ik wel een tijdje staan zwaaien met je bijl.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Loop met een bijl op een agent op en roep dat je hem gaat vermoorden.
Dikke kans dat hij je dan voor z'n flikker schiet.
Suicide by cop heet dat.
Dan ben je strafbaar. Toch?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Loop met een bijl op een agent op en roep dat je hem gaat vermoorden.
Dikke kans dat hij je dan voor z'n flikker schiet.
Suicide by cop heet dat.
Hmm ja, zelf de daad plegen of directe assistentie van een medisch professional krijgen is natuurlijk precies hetzelfde.quote:
Dat wel, maar ik heb ze nog nooit een lijk de rechtszaal zien binnenslepen.quote:
Gewoon bijvoorbeeld je eigen polsen doorsnijden, dan ben je niet strafbaar, of het nou lukt of niet.quote:
Tenzij je het met een verboden wapen deed.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Gewoon bijvoorbeeld je eigen polsen doorsnijden, dan ben je niet strafbaar, of het nou lukt of niet.
Vind het nogal overbodig, eerlijk gezegd. Het zijn van die maatregelen die leuk klinken, maar een probleem oplossen dat eigenlijk helemaal niet bestaat.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maak bijv. 20 uur verplicht. Als je goede cijfers haalt (en dus de stof beheerst), hoef je die overige 20 uur niet op school te spenderen. Je maakt het cijfergerelateerd. Haal je slechte cijfers, dan ben je wel verplicht om de volle 40 uur per week mee te draaien.
De puber maakt dus geen keuze. De keuze wordt aan de hand van zijn cijfers en voortgang bepaald.
Dat vind ik eng, liever dan een kogel voor mijn harsens.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Gewoon bijvoorbeeld je eigen polsen doorsnijden, dan ben je niet strafbaar, of het nou lukt of niet.
Ook niet. Hoe kom je daar toch bij? Je hebt hooguit iets maatschappelijks onwenselijk gedaan, maar dat is nog niet verkeerd volgens de wet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tenzij je het met een verboden wapen deed.
Nee, je wordt uit praktisch oogpunt niet vervolgd, maar je hebt wel iets verkeerds gedaan.
Uiteraard. Met Kees Kankerkachel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:16 schreef von_Preussen het volgende:
Kent iemand deze kwaliteitsserie nog?
Uitschot van de samenleving.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:16 schreef von_Preussen het volgende:
Kent iemand deze kwaliteitsserie nog?
Er bestaan wel degelijk problemen. De goede leerling in een klas heeft bijvoorbeeld voldoende aan 20 uur les. De zwakere leerling in dezelfde aan 40 uur les. Waarom de goede leerling dan verplichten om alle 40 uur uit te zitten? Dat is niet efficient om gaan met de middelen (klassengrootte, inzet van docenten etc.)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het nogal overbodig, eerlijk gezegd. Het zijn van die maatregelen die leuk klinken, maar een probleem oplossen dat eigenlijk helemaal niet bestaat.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand die zichzelf heeft toegetakeld moest voorkomen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ook niet. Hoe kom je daar toch bij? Je hebt hooguit iets maatschappelijks onwenselijk gedaan, maar dat is nog niet verkeerd volgens de wet.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:17 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand die zichzelf heeft toegetakeld moest voorkomen.
Jij denkt ook dat het strafbaar is om jezelf in je gezicht te slaan?quote:
Hetzelfde gaat op voor werknemers. Helaas is het bij veel bazen nog niet toegestaan donderdag en vrijdag vrijaf te nemen omdat je weet dat je meer hebt geproduceerd dan je collegae.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er bestaan wel degelijk problemen. De goede leerling in een klas heeft bijvoorbeeld voldoende aan 20 uur les. De zwakere leerling in dezelfde aan 40 uur les. Waarom de goede leerling dan verplichten om alle 40 uur uit te zitten? Dat is niet efficient om gaan met de middelen (klassengrootte, inzet van docenten etc.)
Neen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij denkt ook dat het strafbaar is om jezelf in je gezicht te slaan?
Men zegt dat proleten beschermd moeten worden, maar ik denk eerder dat de elite beschermd moet worden tegen proleten.quote:
Zelfbeschikkingsrecht, zou ik zeggen. Maar of de verzekering dan zo blij is....quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt.
Zou ook een smerige boel worden.
Gated communities ftw.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:20 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Men zegt dat proleten beschermd moeten worden, maar ik denk eerder dat de elite beschermd moet worden tegen proleten.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:20 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Men zegt dat proleten beschermd moeten worden, maar ik denk eerder dat de elite beschermd moet worden tegen proleten.
Zonder enige twijfel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:20 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zie die problemen niet, maar goed. Verder vergeet je natuurlijk gemakkelijk dat die ene leerling misschien wel goede cijfers behaalt juist omdat hij of zij altijd aanwezig is. Waarom zou je dat willen doorbreken?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er bestaan wel degelijk problemen. De goede leerling in een klas heeft bijvoorbeeld voldoende aan 20 uur les. De zwakere leerling in dezelfde aan 40 uur les. Waarom de goede leerling dan verplichten om alle 40 uur uit te zitten? Dat is niet efficient om gaan met de middelen (klassengrootte, inzet van docenten etc.)
Exact. Werknemers die hun werk voor die periode afhebben, laat je voor niets op het werk verschijnen, waardoor hun motivatie afneemt. Werknemers/scholieren/studenten moet je continu blijven prikkelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hetzelfde gaat op voor werknemers. Helaas is het bij veel bazen nog niet toegestaan donderdag en vrijdag vrijaf te nemen omdat je weet dat je meer hebt geproduceerd dan je collegae.
Juist, exact, en als die leerling in eerste instantie minder les geniet, kan je precies bepalen in hoeverre het totale lesaanbod nut heeft:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zie die problemen niet, maar goed. Verder vergeet je natuurlijk gemakkelijk dat die ene leerling misschien wel goede cijfers behaalt juist omdat hij of zij altijd aanwezig is. Waarom zou je dat willen doorbreken?
En intussen heeft hij of zij al tal van lessen gemist waardoor de achterstand weer moet worden ingehaald. Doet mij een beetje denken aan de Tweede Fase, dat was ook al zo'n faalplan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:23 schreef Zienswijze het volgende:
- Haalt hij lagere cijfers, dan moet hij weer het volledige lesaanbod volgen.
Jij komt wel elitair over.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:20 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |