Door ze het zelf te laten doen. Studievaardigheden opbouwen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:31 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Want zelfstandigheid wordt volledig bepaald door huiswerk maken?
Je zult zelf ook wel inzien dat het leeftijdsverschil terdege in rol speelt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Door ze het zelf te laten doen. Studievaardigheden opbouwen.
Of wil je ze straks in het hoger onderwijs ook blijven pamperen door ze op de hogeschool of uni over te laten blijven voor hun huiswerk?
Nou ja, snap je wat ik bedoel? Ik denk dat het verzuim in bijvoorbeeld een fabriek ook niet afneemt door werknemers te verplichten om een kwartier voor werktijd een pasje voor een prikklok te houden. Het is inhoudsloos, het heeft geen betekenis, het levert stress op. Nu ga jij zeggen dat ik mezelf tegenspreek, maar ik vind half negen geen goed moment om te starten met zelfstudie.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:28 schreef Picchia het volgende:
[..]
Maar als je huiswerk daarna af was dan was het niet zo erg.
Dat gaat dan ook weer te ver....quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:33 schreef Zienswijze het volgende:
Zelfstandigheid wordt bepaald door niet klakkeloos anderen over te nemen (docenten bijvoorbeeld), maar door op eigen kracht je beslissen te nemen welke lessen wel en welke niet belangrijk voor je zien en op deze manier tóch je diploma halen.
Ik snap ook wel dat je volledig onbegeleid onderwijs niet bedoelde als alternatief op (t)huiswerk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:35 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nou ja, snap je wat ik bedoel? Ik denk dat het verzuim in bijvoorbeeld een fabriek ook niet afneemt door werknemers te verplichten om een kwartier voor werktijd een pasje voor een prikklok te houden. Het is inhoudsloos, het heeft geen betekenis. Nu ga jij zeggen dat ik mezelf tegenspreek, maar ik vind half negen geen goed moment om te starten met zelfstudie.
Dat regime stelde ik voor voor spijbelaars die overlast veroorzaken en daar meerdere malen voor zijn opgepakt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:35 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nou ja, snap je wat ik bedoel? Ik denk dat het verzuim in bijvoorbeeld een fabriek ook niet afneemt door werknemers te verplichten om een kwartier voor werktijd een pasje voor een prikklok te houden. Het is inhoudsloos, het heeft geen betekenis, het levert stress op. Nu ga jij zeggen dat ik mezelf tegenspreek, maar ik vind half negen geen goed moment om te starten met zelfstudie.
Absoluut. Daarom zeg ik: wel een voorgeschreven lespatroon. Misschien een gedeelte van het huiswerk op school laten maken, maar de rest wel degelijk thuis laten doen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je zult zelf ook wel inzien dat het leeftijdsverschil terdege in rol speelt.
Ja joh? Welk bericht? MBO diploma-fraude?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:01 schreef remlof het volgende:
Er was zelfs een kamervraag n.a.v. berichtgeving in De Stentor.
Topje ijsberg. Het onderwijs is jaren failliet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Over een onterecht verstrekt diploma bij één of andere ICT-opleiding.
Je had bij mij op school mensen die zich uit een soort "kick" de klas uit lieten sturen, en daarna op het schoolplein gingen roken, zo van "Kijk mij eens stoer zijn." Maar de meeste scholieren, waaronder Nout, dachten: "Wat een loser" en niet "Wat een bink".quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat regime stelde ik voor voor spijbelaars die overlast veroorzaken en daar meerdere malen voor zijn opgepakt.
Spijbelen zodat jongeren lekker een joint roken tijdens de vrije uurtjes die zij zichzelf hebben toegeeigend?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. De helft van de zooi die je op de middelbare school leert, is toch bullshit waar je niets mee doet.
Ik juig het verantwoord spijbelen van lessen waar je niets aan hebt toe
Hm, een beetje micro-management.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Over een onterecht verstrekt diploma bij één of andere ICT-opleiding.
Als jij je verantwoordelijkheid neemt om tóch je diploma te behalen, is er niets mis mee.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Spijbelen zodat jongeren lekker een joint roken tijdens de vrije uurtjes die zij zichzelf hebben toegeeigend?
Hm. Ik volg de laatste tijd wel eens avondcolleges, en dan zit er steevast zo'n bijdehante kale gozer schuin tegenover me.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:37 schreef Boze_Appel het volgende:
Studeren.![]()
Als ik weereens een cursus oid. doe en de hele dag in de 'schoolbanken' zit ga ik altijd weer een beetje dood van binnen.
In Rotterdam?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:46 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Hm. Ik volg de laatste tijd wel eens avondcolleges, en dan zit er steevast zo'n bijdehante kale gozer schuin tegenover me.
Ik ben altijd erg sceptisch over dergelijke Kamervragen. Ja, het onderwerp moet worden aangekaart, maar vind dit altijd ietwat hopeloos. De kans is groot dat de problemen in het onderwijs veel dieper liggen. Vind het daarom een beetje onzinnig dat de Kamer navraag doet naar specifieke gevallen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Check Kamervragen over fraude bij Landstede Zwolle
Die extra aandacht krijgen zij in de vorm van bijles.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als jij je verantwoordelijkheid neemt om tóch je diploma te behalen, is er niets mis mee.
Ik bedoel, niet alle lessen zijn even nuttig. Waarom moet je in de les zitten wanneer je toch 9'ens voor Engels haalt? Moet je dan naar het voor jouw nutteloze gebral van de docent blijven luisteren? De leerlingen die het goed doen, zijn vrij. De leerlingen die moeite hebben, moeten in de les blijven. Daardoor krijg je kleinere klassen, waardoor de zwakkere leerlingen extra aandacht verkrijgen.
Het gaat ook puur om de schijn dat de politiek "ermee bezig is".quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben altijd erg sceptisch over dergelijke Kamervragen. Ja, het onderwerp moet worden aangekaart, maar vind dit altijd ietwat hopeloos. De kans is groot dat de problemen in het onderwijs veel dieper liggen. Vind het daarom een beetje onzinnig dat de Kamer navraag doet naar specifieke gevallen.
Oei, inkomensdiscriminatiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die extra aandacht krijgen zij in de vorm van bijles.
Daar komt het wel op neer inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:51 schreef waht het volgende:
[..]
Het gaat ook puur om de schijn dat de politiek "ermee bezig is".
Dat kost enkel meer geld en de goede leerlingen vervelen zich te pletter, waardoor hun motivatie afneemt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die extra aandacht krijgen zij in de vorm van bijles.
Naar mijn weten zijn naschoolse studieklasjes gratis.quote:
Oke man.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kost enkel meer geld en de goede leerlingen vervelen zich te pletter, waardoor hun motivatie afneemt.
Maak het bijwonen van lessen cijfergerelateerd. Stel: 3 uur Engels p/w staat op het programma. Degenen die goede cijfers halen, wonen 1 of 2 uur p/w bij. De leerlingen die moeite hebben (bijv. lager dan een 7 of 8 halen) moeten de 3 uur p/w bijwonen. Zo krijgen de zwakke leerlingen extra aandacht door kleinere klassen.
Tevens vormt het ook een motivatie om goed je best te doen en hoge cijfers te halen. Immers, als je hoge cijfers haalt, hoef je minder lessen bij te wonen en houd je minder vrije tijd over.
Voor wie dubbelzinnig denkt....quote:Als je de grootte en de potentie van de economie als maatstraf zou nemen
Oei, herverdeling en overheidsinefficientiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn naschoolse studieklasjes gratis.
Ik heb een vrije dag en heb simpelweg geen zin jouw fantasierijke gebral.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tjsa, als je het er niet mee eens bent, kan je ook argumenten opwerpen.
Waarom reageer je er dan op als je het toch enkel fantasie vindt?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb een vrije dag en heb simpelweg geen zin jouw fantasierijke gebral.
Eensch, hier hoef je geen tijd en moeite aan te besteden, een reactie ter kennisneming is ruim voldoende.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb een vrije dag en heb simpelweg geen zin jouw fantasierijke gebral.
Ik gaf je de kans om tot inkeer te komen nadat je spijbelgedrag propageerde, maar helaas verloor je jezelf weer eens in je wilde gedachtekronkels.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom reageer je er dan op als je het toch enkel fantasie vindt?
Negeer het gewoon als je er niet mee om kan.
Correct. Laat die gastjes er maar zelf voor op draaien. Elke dag spijbelen is ¤ 100,00.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:
Spijbelgedrag is niet anders dan werkweigering.
En we moeten stakers ook boetes opleggenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correct. Laat die gastjes er maar zelf voor op draaien. Elke dag spijbelen is ¤ 100,00.
Ben je even geen vakkenvuller? Betaal je het maar na je schoolperiode wanneer je een baantje hebt.
Dat zal ze leren.
Bij werkweigering is er een arbeidsovereenkomst. Over het algemeen tekent men geen leerovereenkomst.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:
Spijbelgedrag is niet anders dan werkweigering.
Ik vind dat staken ook verboden moet worden
Sja, wat jij wilde gedachtenkronkels noemt, vindt een ander weer niet. We verschillen van mening, en daardoor is juist een discussieforum geschikt om beargumenteerd van gedachten te wisselen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik gaf je de kans om tot inkeer te komen nadat je spijbelgedrag propageerde, maar helaas verloor je jezelf weer eens in je wilde gedachtekronkels.
Ik teken ook geen leefovereenkomst met de Nederlandse staat.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij werkweigering is er een arbeidsovereenkomst. Over het algemeen tekent men geen leerovereenkomst.
Leerplicht.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij werkweigering is er een arbeidsovereenkomst. Over het algemeen tekent men geen leerovereenkomst.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En we moeten stakers ook boetes opleggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, richt het op eigen verantwoordelijkheid. Spijbelen? Het wordt niet geadviseerd, maar het is niet verboden. Als jij toch je diploma haalt, heb je aan de eisen voldaan. Haal je niet je diploma, dan betaal je al je kosten incl. rente terug.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correct. Laat die gastjes er maar zelf voor op draaien. Elke dag spijbelen is ¤ 100,00.
Ben je even geen vakkenvuller? Betaal je het maar na je schoolperiode wanneer je een baantje hebt.
Dat zal ze leren.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Beter. Maar ik geloof in een tweede kans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
Een soort langscholiersboete?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, richt het op eigen verantwoordelijkheid. Spijbelen? Het wordt niet geadviseerd, maar het is niet verboden. Als jij toch je diploma haalt, heb je aan de eisen voldaan. Haal je niet je diploma, dan betaal je al je kosten incl. rente terug.
Heb jij een leefplicht?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik teken ook geen leefovereenkomst met de Nederlandse staat.
Toch moet het van ze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |