quote:Op maandag 6 juni 2011 14:38 schreef remlof het volgende:
[..]
De waarheid doet soms pijn, ik snap het
Anderswaardig.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:33 schreef remlof het volgende:
"Homoseksualiteit is een ziekte en vrouwen zijn minderwaardig aan mannen. Die filosofie onderschrijft de VVD door de SGP niet uit te sluiten. Sterker nog, ze omarmen dit gedachtegoed."
quote:Op maandag 6 juni 2011 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, heerlijk, Rick Santorum doet een gooi naar het presidentschap, je moet zijn naam eens Googlen![]()
Nu Bachman (evolutie is onzin) en Palin (Paul Revere waarschuwde de Britten) nog en dan wordt het pas echt smullen!
Toch fijn dat zelfs de minder bedeelden een gooi mogen doen naar het hoogste ambt.
quote:In a 2002 Washington Times op-ed article Santorum wrote that intelligent design "is a legitimate scientific theory that should be taught in science classes"
Deze notie wens ik te steunen.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:43 schreef Nautilus. het volgende:
Ja, ik vind het rare gevolgtrekking, vol van selectieve verontwaardiging. Waarom zou een partij alle idealen van een (gelegenheids)coalitiepartner onderschrijven?
Anderswaardig? Vrouwen mogen niet in bestuursfuncties en homo's niet voor de klas van de SGP.quote:
Android zit behoorlijk logisch in elkaar. Het enige dat ik echt mis is dat je geen mapjes op je desktop kan aanmaken, zoals in iOs4.quote:
Tja, Judeo-Christelijke tradities, toch? Trots zijn op Europa en niet zo veel zelfhaat hebben, remlof!quote:Op maandag 6 juni 2011 14:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Anderswaardig? Vrouwen mogen niet in bestuursfuncties en homo's niet voor de klas van de SGP.
Minderwaardig dus.
Zelfhaat, moi?quote:Op maandag 6 juni 2011 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, Judeo-Christelijke tradities, toch? Trots zijn op Europa en niet zo veel zelfhaat hebben, remlof!
Not quite....maar dichtbijquote:Op maandag 6 juni 2011 14:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij doelde hierop: http://en.wikipedia.org/wiki/Santorum_(neologism)
Ja, zelfhaat, dat is wat de linksen drijft en onze beschaving vernietigd die dan vervangen wordt door een caliphaat.quote:
Dat krijgen ze er toch niet doorquote:Op maandag 6 juni 2011 14:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Anderswaardig? Vrouwen mogen niet in bestuursfuncties en homo's niet voor de klas van de SGP.
Minderwaardig dus.
Dat staat ook in dat wiki-artikel, alleen jouw link wel is wel wat meer to the point.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Not quite....maar dichtbij
http://www.spreadingsantorum.com/
Begin jij nou ook al? Kon m'n vriendin ook al niet aanzetten tot een aanrechtfunctie.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Minderwaardig dus.
Wat heb ik gemist?quote:Op maandag 6 juni 2011 14:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
![]()
Ik moet toegeven dat zijn uitspraak in netwerk niet heel handig was
Dat kan welquote:Op maandag 6 juni 2011 14:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Android zit behoorlijk logisch in elkaar. Het enige dat ik echt mis is dat je geen mapjes op je desktop kan aanmaken, zoals in iOs4.
Ze hoeven natuurlijk niet lid te worden van de SGP, maar kunnen als ze politiek actief willen zijn ook lid worden van een andere partij met andere regels.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Minderwaardig dus.
Wat dat zijn onhandige uitspraak?quote:
Of een stofzuiger besturen.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze hoeven natuurlijk niet lid te worden van de SGP, maar kunnen als ze politiek actief willen zijn ook lid worden van een andere partij met andere regels.
Vrouwen houden nou eenmaal van mannen die hard to get zijn.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze hoeven natuurlijk niet lid te worden van de SGP, maar kunnen als ze politiek actief willen zijn ook lid worden van een andere partij met andere regels.
U hebt duidelijk geen autoriteit.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Begin jij nou ook al? Kon m'n vriendin ook al niet aanzetten tot een aanrechtfunctie.
Mijn Archos 70 nietquote:Op maandag 6 juni 2011 14:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tablets hebben 3.0 of 3.1 over het algemeen, remlof.
http://amerika.blog.nl/algemeen/2011/01/18/ordinaire-familieruzie-bij-de-reagansquote:Omdat Ron Reagan in zijn nieuwe boek beweert dat zijn vader al alzheimer had toen hij nog president was, heeft zijn broer hem – middels de media – keihard aangepakt.
Ron schrijft in zijn boek dat er in 1983 al “iets mis was” met zijn vader. “Ik kon het niet benoemen”, zegt Ron. “Toch weet ik achteraf wat het was: alzheimer.” Het boek komt uit ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van Reagan.
Zijn vader, Ronald Reagan senior, was president van 1980 tot 1988. In 1994 bracht de voormalige president naar buiten dat er bij hem alzheimer was geconstateerd, hij was toen 83 jaar oud. Sindsdien leefden de voormalige president en zijn vrouw Nancy een teruggetrokken bestaan. Reagan overleed in 2004.
In een reactie op het boek stelt de Reagan Presidential Library, dat het woord voert namens zijn vrouw Nancy, dat er bij de president nog geen alzheimer geconstateerd was toen hij nog in het Witte Huis woonde.
Een andere zoon van de president, Michael Reagan, reageert een stuk feller. “Mijn broer is een beschaming”, zo stelt hij. “Mijn broer was al een beschaming voor mijn vader toen hij nog leefde, en nu is hij dat nog.”
Overigens geeft Michael ook een eigen boek uit, en presenteert hij een rechts radioprogramma. Moeten beide heren hun vader niet eren door hun familieruzies binnenskamers uit te vechten? Ik denk het wel.
Ow ik wist helemaal niet dat hij dat gezegd heeft, thanksquote:Op maandag 6 juni 2011 14:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Rutte zijn draaikonterij: Rutte, in 2010: 'Ondenkbaar dat pgb verdwijnt'
Anders kan je vast wel custom-firmwares doenquote:Op maandag 6 juni 2011 14:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn Archos 70 niet
Maar zal het straks eens proberen.
Ja, dan had je maar een echt tablet moeten kopen zoals Erik (en ik heb hem besteld) heeft gedaanquote:Op maandag 6 juni 2011 14:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn Archos 70 niet
Maar zal het straks eens proberen.
'tis traditie, dat moet je in stand houden.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Ah, het oude links/rechts-gebash is weer terug. Vroeg me al af hoe lang het uitbleef.
Ik kan er alles mee wat ik wilquote:Op maandag 6 juni 2011 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dan had je maar een echt tablet moeten kopen zoals Erik (en ik heb hem besteld) heeft gedaan
Hoe graag u het ook zou willen, ik wil bij deze ten krachtigste ontkennen, uw broer te zijn.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:53 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
http://amerika.blog.nl/algemeen/2011/01/18/ordinaire-familieruzie-bij-de-reagans
Herkenbaar.
Zolang je maar weet dat alles de schuld van de PvdA is.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
'tis traditie, dat moet je in stand houden.
7" is te klein voor mij, size does matter sometimesquote:Op maandag 6 juni 2011 14:57 schreef remlof het volgende:
Ik kan er alles mee wat ik wil
En hij past in m'n binnenzak.
Ook dat is traditie.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zolang je maar weet dat alles de schuld van de PvdA is.
Uiteraard, ik zou niet anders willen.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zolang je maar weet dat alles de schuld van de PvdA is.
Mjah, ik heb niet zo'n compensatiedrang als sommigen hierquote:Op maandag 6 juni 2011 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
7" is te klein voor mij, size does matter sometimes
Dat zei mijn wederhelft ook vannacht.quote:
Zeg ik ook als ik iets niet kan betalenquote:Op maandag 6 juni 2011 14:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah, ik heb niet zo'n compensatiedrang als sommigen hier
Oh, da's wel heel zwak, ik zeg gewoon dat ik het niet kan betalen...nou ja, niet dat zoiets mij ooit gebeurt maar you get the ideaquote:Op maandag 6 juni 2011 15:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zeg ik ook als ik iets niet kan betalen
Money is not the issue. Functionality is.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zeg ik ook als ik iets niet kan betalen
Voor een biertje kom je erachter.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:10 schreef eriksd het volgende:
Ben toch wel benieuwd wie er nou achter Picchia schuiltZit op de UvA, gaat een stoere master volgen.
More money, more functionallity.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Money is not the issue. Functionality is.
Integendeel.quote:
"Hey hoi, ik ken jouw ex van een internetforum en zou graag wat meer over hem weten. Koffie?"quote:Op maandag 6 juni 2011 15:15 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Of een kop koffie met je ex-vriendin.
Remlof, Minister van de Fancy.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:17 schreef remlof het volgende:
[..]
"Hey hoi, ik ken jouw ex van een internetforum en zou graag wat meer over hem weten. Koffie?"
Jep, dat ga ik doen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:18 schreef Nautilus. het volgende:
Even zonder aanziens des persoons: aan dat masterprogramma Fiscaal Recht aan de UvA kun je ook beginnen met een bachelor Nederlands Recht. Toch?
Jup, die fiscale master wel. De andere vereist volgens mij de bachelor Fiscaal Recht.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:18 schreef Nautilus. het volgende:
Even zonder aanziens des persoons: aan dat masterprogramma Fiscaal Recht aan de UvA kun je ook beginnen met een bachelor Nederlands Recht. Toch?
Ik zit op mijn luie gat en krijg dezelfde baan. Wie is hier nou pwnd?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jup, die fiscale master wel. De andere vereist volgens mij de bachelor Fiscaal Recht.
Picchia zijn mastervakken zijn mijn bachelorvakken. Pwnd!
Moet je maar een fatsoenlijke jas kopenquote:Op maandag 6 juni 2011 15:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, een 10" tablet gaat nooit in mijn binnenzak passen
Hmmm. Geen internationaal belastingrecht meneertje. Daar ga je al.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:21 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik zit op mijn luie gat en krijg dezelfde baan. Wie is hier nou pwnd?
Pwnd? Belazerd, zul je bedoelen. Jij dan.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jup, die fiscale master wel. De andere vereist volgens mij de bachelor Fiscaal Recht.
Picchia zijn mastervakken zijn mijn bachelorvakken. Pwnd!
quote:Op maandag 6 juni 2011 15:23 schreef remlof het volgende:
Whehe de Postcodeloterij heeft zeshonderd fietsen weggegeven in dezelfde wijk. Dat geeft de nodige problemen
No shit.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Identieke fietsen ook nog. De plaatselijke fietsenhandelaar is not amused.
Hij moet niet zaniken, 600 onderhoudsklusjes aan fietsen t.z.t.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Identieke fietsen ook nog. De plaatselijke fietsenhandelaar is not amused.
Ik zie nu dat ons eerste semester hetzelfde is. Misschien komen we elkaar nog tegen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmmm. Geen internationaal belastingrecht meneertje. Daar ga je al.
Goedkope inkoop voor export naar Polen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hij moet niet zaniken, 600 onderhoudsklusjes aan fietsen t.z.t.
Zie post 2. Nu moet ik weer vriendjes met je worden anders ben ik de sjaakquote:Op maandag 6 juni 2011 15:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik zie nu dat ons eerste semester hetzelfde is. Misschien komen we elkaar nog tegen.![]()
Doch, inkoop is een term die Oostblokkers onbekend is; vordering lijkt me beter van toepassing.quote:
quote:Vijfhonderd fietsen naar Groet
Gepubliceerd op 24 mei 11, 16:40 Laatst bijgewerkt op 25 mei 11, 07:58
GROET - Groet, een dorp van iets meer dan vijftienhonderd zielen, is vijfhonderd fietsen rijker. De inwoners met de postcode 1873, die deelnamen aan de Postcode Loterij, krijgen volgende week de inmiddels bekende fiets van het kansspel.
In sommige garages moet extra ruimte worden gevonden, want veel gezinnen wonnen meer dan één fiets. Eén inwoner heeft zelfs vijf winnende loten.
In Groet viel in februari de Fietsprijs van de Postcode Loterij. Het enorme aantal fietsen wordt in twee dagen aan de winnaars uitgereikt: dinsdag 31 mei en woensdag 1 juni.
De Postcode Loterij introduceerde in 2009 de Fietsprijs. Inmiddels rijden er al ruim 55.000 fietsen rond. De fietsen zijn voor de Postcode Loterij ontworpen - vallen direct op door de kleurencombinatie van groen, oranje en wit - en van het merk Union.
Where is the fun in that?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zie post 2. Nu moet ik weer vriendjes met je worden anders ben ik de sjaak
Nivellering is het, niemand meer op de Brabus of Gazelle, allemaal aan de gratis gesponsorde fiets.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:29 schreef remlof het volgende:
Ow het zijn er maar 500. Op een dorp van 1500
[..]
Ik haat inkoopquote:Op maandag 6 juni 2011 15:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Doch, inkoop is een term die Oostblokkers onbekend is; vordering lijkt me beter van toepassing.
Hoi, is Groet bij jou in de buurt?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nivellering is het, niemand meer op de Brabus of Gazelle, allemaal aan de gratis gesponsorde fiets.
Geen idee, nooit van gehoord.quote:
Land of the free, home of the idiots.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:33 schreef Tijger_m het volgende:
Oh god, Amerikaanse politiek, wat een circus. Het schijnt dat de aanhang van Palin nu op Wikipedia de entry over Paul Revere probeert te veranderen volgens haar (behoorlijk foute) versie, je kan het toch niet verzinnen, he? Wat een klapmongolen.
Nouja, zijn "vraag" valt weg, dus ook z'n "aanbod" kan hij niet kwijt.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:36 schreef GSbrder het volgende:
Maar die fietsenmaker is gewoon boos dat hij niet heeft meegedaan aan de Postcodeloterij?
Of wat is zijn probleem precies?
Niemand koopt meer een barrel bij hem.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:36 schreef GSbrder het volgende:
Maar die fietsenmaker is gewoon boos dat hij niet heeft meegedaan aan de Postcodeloterij?
Of wat is zijn probleem precies?
Ah, hij leeft in de veronderstelling dat zijn beroep beschermd moet worden.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nouja, zijn "vraag" valt weg, dus ook z'n "aanbod" kan hij niet kwijt.
Iemand die net 5 fietsen wint gaat geen nieuwe fiets kopen bij de fietsenhandelaar.
Zeker.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, hij leeft in de veronderstelling dat zijn beroep beschermd moet worden.
Wat is je belang?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:38 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg Erik, als ik een limited in Engeland heb die mij dividenden betaalt, dan kan ik dat toch gewoon in Nederland onder box 2 laten belasten?
Of het halve dorp een gratis autoquote:Op maandag 6 juni 2011 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker.
Hij had uiteraard liever gehad dat het halve dorp een paar duizend euro kreeg, en dat ze bij hem kwamen winkelen.
Het liefste ze opzadelen met zo'n kut Prius of iets dergelijks.quote:
Och, tuinders worden ook beschermd omdat ze geen groente meer kunnen slijten nu dus zo bezien...quote:Op maandag 6 juni 2011 15:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is ietwat lullig natuurlijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat ik op basis van commissie een product in Nederland verkoop, echter (nog) geen B.V. wil oprichten. De commissie factureer ik dan via een eigen Engelse limited, zodat ik dit als dividend kan uitbetalen en zodoende de Nederlandse inkomstenbelasting (in dit geval zou het immers via een eenmanszaak gaan) ontloop omdat ik de inkomsten als dividend in box 2 laat vallen.quote:
Zo bezien is protectionisme nog altijd fout?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, tuinders worden ook beschermd omdat ze geen groente meer kunnen slijten nu dus zo bezien...
Eh, ik zeg nergens dat het goed of fout is?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zo bezien is protectionisme nog altijd fout?
Naja hij klaagt enkel, verder niks geen consequenties me dunkt.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zo bezien is protectionisme nog altijd fout?
Ja hoor, dat kan. Ik weet niet exact wat voor verdragen NL met de UK heeft ter voorkoming van dubbele heffing, maar ik gok dat er daar wel bepalingen voor zijn. Want een buitenlander die een AB heeft in een nederlandse BV, is hier, ondanks dat hij in het buitenland woont, ook belastingplichtig, weet niet hoe dat in de UK zit.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat ik op basis van commissie een product in Nederland verkoop, echter (nog) geen B.V. wil oprichten. De commissie factureer ik dan via een eigen Engelse limited, zodat ik dit als dividend kan uitbetalen en zodoende de Nederlandse inkomstenbelasting (in dit geval zou het immers via een eenmanszaak gaan) ontloop omdat ik de inkomsten als dividend in box 2 laat vallen.
Dank voor de info.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan. Ik weet niet exact wat voor verdragen NL met de UK heeft ter voorkoming van dubbele heffing, maar ik gok dat er daar wel bepalingen voor zijn. Want een buitenlander die een AB heeft in een nederlandse BV, is hier, ondanks dat hij in het buitenland woont, ook belastingplichtig, weet niet hoe dat in de UK zit.
Dan haal je twee dingen door elkaar.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:50 schreef Nautilus. het volgende:
Je kunt geen d-ga zijn van een eenmanszaak, maar goed, de casus is voor mij als Arabisch. Onbegrijpelijk.
Als ik de systematiek van de Nederlandse wet omgekeerd toe zou passen, zou je ook UK belastingplichtig zijn. Uiteraard moet je niet onze wet nemen, maar ik neem aan dat ze wel een soortgelijke bepaling hebben om te voorkomen dat half europa een brievenbus LTD op gaat zetten daar.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dank voor de info.
Maar begrijp ik het goed dat ik, als ik een Engelse ltd. heb en in Nederland woon, mijn inkomstenbelasting (dus niet vennootschapsbelasting) in Engeland moet voldoen?
Mijn idee was het juist om vanuit die Engelse ltd. dividenden uit te betalen, die ik vervolgens in Nederland in box 2 belast. En zoals je idd aangeeft, er zullen ongetwijfeld binnen Europa verdragen zijn om dubbele heffingen te voorkomen.
Dit kan. Maar nogmaals, kijk even hoe het dividend ook in de UK belast wordt.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan haal je twee dingen door elkaar.
Als ik het goed heb begrepen is een Engelse ltd. vergelijkbaar met een Nederlandse B.V., alleen dat het in Engeland veel makkelijker op te richten is.
Het is dan de keus die je maakt, of een "makkelijke" Engelse ltd. en dan de inkomsten als dividend in box 2 laten vallen. Of, in Nederland een eenmanszaak oprichten (immers een B.v. is nog net wat te hoog gegrepen) en dan gewoon inkomstenbelasting betalen, wat mij echter onvoordeliger lijkt.
Zoiets waren ze hier ook van plan. Oprichtingskapitaal afschaffen maar de "rechtspersoon" beperken waarbij DGA niet langer onbeschermd blijft.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan haal je twee dingen door elkaar.
Als ik het goed heb begrepen is een Engelse ltd. vergelijkbaar met een Nederlandse B.V., alleen dat het in Engeland veel makkelijker op te richten is.
Het is dan de keus die je maakt, of een "makkelijke" Engelse ltd. en dan de inkomsten als dividend in box 2 laten vallen. Of, in Nederland een eenmanszaak oprichten (immers een B.v. is nog net wat te hoog gegrepen) en dan gewoon inkomstenbelasting betalen, wat mij echter onvoordeliger lijkt.
Och, als het van dat ons-kent-ons factuurwerk is, waarbij je gebruik maakt van je netwerk is dat natuurlijk geen bezwaar.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:54 schreef betyar het volgende:
Jammer dat veel bedrijven een "nederlandse" Ltd niet vertrouwen.
Waren? Dat gaat daadwerkelijk gebeuren.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zoiets waren ze hier ook van plan. Oprichtingskapitaal afschaffen maar de "rechtspersoon" beperken waarbij DGA niet langer onbeschermd blijft.
Waar dat op slaat mag joost weten.
Ben even niet op de hoogte, maar ik hoor dit al meer dan 5 jaar.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waren? Dat gaat daadwerkelijk gebeuren.
Uhu, het is er eindelijk grotendeels doorheen. Grotere aansprakelijkheid DGA's ziet volgens mij op ongeoorloofde dividenduiterkingen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ben even niet op de hoogte, maar ik hoor dit al meer dan 5 jaar.
En mogelijk blijf je dat de komende 5 jaar nog wel horen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ben even niet op de hoogte, maar ik hoor dit al meer dan 5 jaar.
Wanneer het daadwerkelijk ingevoerd gaat worden blijft een volgende vraag inderdaad.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:57 schreef Picchia het volgende:
[..]
En mogelijk blijf je dat de komende 5 jaar nog wel horen.
Mja, ik zie het verschil met een eenmanszaak wel verdwijnen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu, het is er eindelijk grotendeels doorheen. Grotere aansprakelijkheid DGA's ziet volgens mij op ongeoorloofde dividenduiterkingen.
Dat weet ik nog zo net niet. Veel ondernemers zien dit soort constructies liever niet. Ook je bestaande contacten niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, als het van dat ons-kent-ons factuurwerk is, waarbij je gebruik maakt van je netwerk is dat natuurlijk geen bezwaar.
Ik zie voor niemand een probleem eigenlijk. Mij zou het niets uitmaken in ieder geval, zeker als ik de persoon ken.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet. Veel ondernemers zien dit soort constructies liever niet. Ook je bestaande contacten niet.
"ons-kent-ons" brengt veelal familiair gedrag met zich mee. Ik vind het lang niet altijd een voordeel.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet. Veel ondernemers zien dit soort constructies liever niet. Ook je bestaande contacten niet.
Het gaat puur om het factureren van werkzaamheden naar een goede vriend van mij, en ik zit zelf eventjes wat te brainstormen over wat welke structuren er tot de mogelijkheden behoren. Dan is het handig als je hier ook wat kennis ter beschikking hebt om één en ander te spiegelen, ook al is het (nog!quote:Op maandag 6 juni 2011 15:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat is je issue hierin dan?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het gaat puur om het factureren van werkzaamheden naar een goede vriend van mij, en ik zit zelf eventjes wat te brainstormen over wat welke structuren er tot de mogelijkheden behoren. Dan is het handig als je hier ook wat kennis ter beschikking hebt om één en ander te spiegelen, ook al is het (nog!) geen professional.
Omslagpunt ZZP/ROW of BV/LTDquote:
Ik snap de link m.b.t. tot factureren niet.quote:
Juist, en ik moet er ook rekening mee houden dat ik mijn studiefinanciering niet verlies, dat zou ook nog eens negatieve consequenties kunnen hebben.quote:
Dat klopt. Bovendien is het met de huidige rentestanden fiscaal aantrekkelijker even in je BV te sparen. Altijd leuk meegenomen. Moet wel over redelijke bedragen gaan dan.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Juist, en ik moet er ook rekening mee houden dat ik mijn studiefinanciering niet verlies, dat zou ook nog eens negatieve consequenties kunnen hebben.
Als je een B.V. / LTD hebt hoef je dat geld niet noodzakelijk uit te betalen en zou je het eventueel vast kunnen houden.
Oh, pfff.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Juist, en ik moet er ook rekening mee houden dat ik mijn studiefinanciering niet verlies, dat zou ook nog eens negatieve consequenties kunnen hebben.
Als je een B.V. / LTD hebt hoef je dat geld niet noodzakelijk uit te betalen en zou je het eventueel vast kunnen houden.
Is geen studie voor nodig. Gewoon ondernemer worden en je leert het vanzelf. Is ook een must.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:07 schreef Voorschrift het volgende:
Goddank heb ik niet jullie richting gestudeerd.
Nog erger.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is geen studie voor nodig. Gewoon ondernemer worden en je leert het vanzelf. Is ook een must.
Vertelquote:
Dacht ik eerst ook. Qua B.V. snapte ik er de ballen van. Het wordt steeds leuker. Collega's en concurrenten die je truukjes leren, onder het genot van een sigaar en cognacje/koffie.quote:
Geen idee. Omdat ze knap is?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:12 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Waarom mag Jojanneke van den Berge daar columns voor schrijven?
Ik denk dat de redactie daarvoor toestemming heeft gegeven.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:12 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Waarom mag Jojanneke van den Berge daar columns voor schrijven?
Ja maar haat het idee dat ik iets moet opbouwen anders dan puur m'n eigen en dat ik er aan vast zit, ga veel liever voor een multinational aan de slag waar ik weg kan wanneer ik wil zonder al teveel gezanik. Hou van controle, met een eigen bedrijf en alle financiële bijkomstigheden heb ik dat niet (in diezelfde mate) dus wil ik 't niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook. Qua B.V. snapte ik er de ballen van. Het wordt steeds leuker. Collega's en concurrenten die je truukjes leren, onder het genot van een sigaar en cognacje/koffie.
Of je maakt je baan van het adviseren van ondernemingen hoe om te gaan met het een en anderquote:Op maandag 6 juni 2011 16:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar haat het idee dat ik iets moet opbouwen anders dan puur m'n eigen en dat ik er aan vast zit, ga veel liever voor een multinational aan de slag waar ik weg kan wanneer ik wil zonder al teveel gezanik. Hou van controle, met een eigen bedrijf en alle financiële bijkomstigheden heb ik dat niet (in diezelfde mate) dus wil ik 't niet.
Zou eventueel later best een zaak "voor de lol" willen opstarten als ik ben waar ik wil zijn, maar eerder niet.
Dat doe ik nu al, maar vrij weinig met financiën eerlijk gezegd.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Of je maakt je baan van het adviseren van ondernemingen hoe om te gaan met het een en ander
Het is net als kinderen. Als ze van jezelf zijn houd je er intenser van dan ze van een ander zijn.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar haat het idee dat ik iets moet opbouwen anders dan puur m'n eigen en dat ik er aan vast zit, ga veel liever voor een multinational aan de slag waar ik weg kan wanneer ik wil zonder al teveel gezanik. Hou van controle, met een eigen bedrijf en alle financiële bijkomstigheden heb ik dat niet (in diezelfde mate) dus wil ik 't niet.
Zou eventueel later best een zaak "voor de lol/uitdaging" willen opstarten als ik ben waar ik wil zijn, maar eerder niet.
quote:Op maandag 6 juni 2011 16:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is net als kinderen. Als ze van jezelf zijn houd je er intenser van dan ze van een ander zijn.
Ik verbaas me ook steeds dat vaders en moeders die groene poep kunnen opruimen zonder over hun nek te gaan. Het geheim schijnt hem daarin te zitten.
Die is dan weer belezen.quote:
Omgekeerd, ik doe wat voor hem.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oh, pfff.
Ik ben en was altijd al van "boter bij de vis" mentaliteit. Ik neem aan dat die vriend betaald moet worden voor zijn geleverde diensten? In mijn geval was het al over geboekt.
Momenteel gaat het nog om relatief kleine bedragen, dus dat regelen we onderling.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef eriksd het volgende:
Mja, V_P, van essentieel belang is dat je even te weten komt hoe dividend uit een LTD in de UK (vestigingsplaats van de onderneming) belast wordt.
Hoe ga je nu om met de omzetbelasting btw?
Au contraire, goud geld verdienen door je mening te spuien.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:18 schreef waht het volgende:
Adviseurs & consultanten... wortel van alle kwaad.
lol...quote:Op maandag 6 juni 2011 16:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat zal 't 'm zijn, laat ik mijn houding maar classificeren als de afwezigheid van een kinderwens dan.
Eerder "verlengstuk".quote:Op maandag 6 juni 2011 16:18 schreef waht het volgende:
Adviseurs & consultanten... wortel van alle kwaad.
Dat is anders ook een hele onderneming.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
lol...
Ondernemerschap moet wel in je zitten. Bij jou krijgt dat geen kans ofzo omdat er bij jou telkens wat anders in zit.
Bazinga!
Dat bedoel ik, te mooi om waar te zijn.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Au contraire, goud geld verdienen door je mening te spuien.
Als Nederlander zeer makkelijk.
Logisch uiteraard. De LTD is een goede tussenvorm als ik het zo bezie, tussen IB-ondernemer en BV. Hou er wel rekening mee dat wanneer je vanuit een LTD/BV gaat lopen factureren, dat ook vaak impliceert dat je OB gaat betalen. Daar ontkom je dan niet meer aan. Uiteraard biedt dat ook weer perspectieven.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omgekeerd, ik doe wat voor hem.
[..]
Momenteel gaat het nog om relatief kleine bedragen, dus dat regelen we onderling.
Maar hij wil actief de Nederlandse markt opgaan en dan ligt het voor de hand dat werkzaamheden en omzet omhoog gaan, dat laat zich dan niet meer onderhands regelen. Vandaar dat ik momenteel aan het denken ben hoe je één en ander zou kunnen organiseren, vooral omdat dit soort zaken nogal eens vrij rapide willen groeien.
Nadeel is inderdaad in de beginfase op scherven lopen, een misstap en je reputatie is weg en meteen je carrière.quote:
Hanteer de "Teach the teacher" methode.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nadeel is inderdaad in de beginfase op scherven lopen, een misstap en je reputatie is weg en meteen je carrière.
Vind haar niet eens zo slecht, maar de zon schijnt in m'n scherm dus er is een margin of error aanwezig.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:21 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mijn broer is Jojanneke een 'ranzig wijf'. Daar sluit ik me bij aan.
Nah, m'n hart ligt er niet echt, zou later best consultancy/advies willen geven weer, maar ik wil nu graag veranderen.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hanteer de "Teach the teacher" methode.
Dat is toch die aso met grote bek van GeenStijl/PownedTV?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:21 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is bovendien wel een van de minder charmante foto's die ik van haar voorbij heb zien komen.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vind haar niet eens zo slecht, maar de zon schijnt in m'n scherm dus er is een margin of error aanwezig.
quote:Op maandag 6 juni 2011 16:21 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oke, je kent die methode niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nah, m'n hart ligt er niet echt, zou later best consultancy/advies willen geven weer, maar ik wil nu graag veranderen.
't Is geen mening, he. Zo van: "Ja, meneer, ik sta niet zonder meer negatief tegenover de deelnemingsvrijstelling." (Dat zou wel makkelijk zijn tijdens tentamens.)quote:Op maandag 6 juni 2011 16:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Au contraire, goud geld verdienen door je mening te spuien.
Als Nederlander zeer makkelijk.
NOB adviseurs hebben toch ook beroepsaansprakelijkheid en tuchtrechtspraak?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:25 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
't Is geen mening, he. Zo van: "Ja, meneer, ik sta niet zonder meer negatief tegenover de deelnemingsvrijstelling." (Dat zou wel makkelijk zijn tijdens tentamens.)
't Zijn feiten, godverdomme!
Uiteraard is er onderbouwing, maar de conclusie is altijd een mening.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:25 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
't Is geen mening, he. Zo van: "Ja, meneer, ik sta niet zonder meer negatief tegenover de deelnemingsvrijstelling." (Dat zou wel makkelijk zijn tijdens tentamens.)
't Zijn feiten, godverdomme!
Ik zal haar niet mijn bed uittrappen.quote:
Ja, net als artsen. Maar wat heeft dat met meningen te maken?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
NOB adviseurs hebben toch ook beroepsaansprakelijkheid en tuchtrechtspraak?
Vrij weinig, je moet al aardig met opzet een verkeerd advies willen geven dat zo opvalt wil je daarvoor in aanmerking komen. Net als artsen inderdaad.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:28 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ja, net als artsen. Maar wat heeft dat met meningen te maken?
Ik geef je gelijk dat het niet zo vrijblijvend is als sommigen hier voor doen komenquote:Op maandag 6 juni 2011 16:28 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ja, net als artsen. Maar wat heeft dat met meningen te maken?
Nee, maar je moet 't dan vaak wel erg bont maken.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk dat het niet zo vrijblijvend is als sommigen hier voor doen komen
Als jouw "vragenuurtje" alles ingevuld heeft kun je met je advies nooit misschieten.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar je moet 't dan vaak wel erg bont maken.
Je mening is natuurlijk nooit voor 100% de waarheid, dus een afwijking is er altijd, maar wanneer je er volkomen met de pet naar gooit dan heb je een probleem inderdaad. Adviesrapporten moeten wel enigszins de meest gunstige situatie schetsen of weergeven, of juist bedrijfsplannen onderbouwd afkeuren mocht dat uit het onderzoek komen.
Hmmm. Dat durf ik niet te beweren. Althans, in mijn vakgebied.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als jouw "vragenuurtje" alles ingevuld heeft kun je met je advies nooit misschieten.
Hoezo?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmmm. Dat durf ik niet te beweren. Althans, in mijn vakgebied.
Kan wel, wanneer tijdens het vragenuurtje belangrijke data achtergehouden wordt, en dat gebeurt nog wel eens. Heb laatst nog een bedrijf gehad die z'n financiën niet wou weergeven, tja hoe moet ik dan advies geven over expansieplannen? Bovendien kan het ook vaak outdated zijn, gatenkaas informatie of simpelweg mismanagement die in de weg staat van goed hoor/-wederhoor.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als jouw "vragenuurtje" alles ingevuld heeft kun je met je advies nooit misschieten.
Dan vertrouwen ze je niet als adviseur. Met slecht gereedschap kun jij geen ambacht kweken.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kan wel, wanneer tijdens het vragenuurtje belangrijke data achtergehouden wordt, en dat gebeurt nog wel eens. Heb laatst nog een bedrijf gehad die z'n financiën niet wou weergeven, tja hoe moet ik dan advies geven over expansieplannen?
Ze waren zeer ontevreden over mijn conclusie, maar je kan gewoon onderbouwen waarom.
Kan altijd wel wat over het hoofd zien.quote:
Dat doe je dan ook, je zet het gewoon in het adviesrapport dat je met ontbrekende cruciale data geen afweging kan maken over wat wel of niet zou moeten gebeuren binnen het bedrijf, en dus het advies geen fundamentele basis heeft.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan vertrouwen ze je niet als adviseur. Met slecht gereedschap kun jij geen ambacht kweken.
Is zou ze dat gewoon zeggen.
Dan moet je jezelf trainen in juiste vragen stellen. Ervaring van je vak is daarin ook sterk.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan altijd wel wat over het hoofd zien.
Dat noem ik een gemiste kans. Je zou voor het aanvangen van je rapport je client erop kunnen wijzen en vriendelijk dwingen jou van alle info te voorzien.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat doe je dan ook, je zet het gewoon in het adviesrapport dat je met ontbrekende cruciale data geen afweging kan maken over wat wel of niet zou moeten gebeuren binnen het bedrijf, en dus het advies geen fundamentele basis heeft.
Het komt dan wel eens voor dat ze klachten indienen bij je werkgever, of zelfs dreigementen uiten. Maar dat zijn vaak de MKB's.
Je kan ze niet dwingen als externe, je kan er enkel om vragen. Wanneer ze het weigeren te geven zal je het er mee moeten doen, je kan enkel werken met het gereedschap dat je hebt en dat je gegeven wordt, en cijfers uit de lucht plukken om hun waanideeën te staven begin ik niet aan.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat noem ik een gemiste kans. Je zou voor het aanvangen van je rapport je client erop kunnen wijzen en vriendelijk dwingen jou van alle info te voorzien.
Sja, ik heb de brutaliteit om ze recht in het gezicht te zeggen op die wijze geen advies te kunnen geven. Wat heb daar aan? Ik zou mezelf al niet eens zo willen neerzetten: een half advies afgeven op basis van gebrekkige cijfers.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je kan ze niet dwingen als externe, je kan er enkel om vragen. Wanneer ze het weigeren te geven zal je het er mee moeten doen, je kan enkel werken met het gereedschap dat je hebt en dat je gegeven wordt, en cijfers uit de lucht plukken om hun waanideeën te staven begin ik niet aan.
Een half advies geef je dan ook niet, je krijgt gewoon duizenden euro's en je schrijft op: n.a.v. gegeven informatie, documentatie en vertrouwelijke gesprekken komt er niet genoeg informatie aan bod om over dit onderwerp een oordeel te vellen ten goede of ten slechte, en zal het bedrijf in kwestie ofwel bij een volgend adviesrapport meer openheid moeten bieden ofwel stoppen met haar intenties.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, ik heb de brutaliteit om ze recht in het gezicht te zeggen op die wijze geen advies te kunnen geven. Wat heb daar aan? Ik zou mezelf al niet eens zo willen neerzetten: een half advies afgeven op basis van gebrekkige cijfers.
Advies is all or nothing.
Wat is de vraag?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:47 schreef Nautilus. het volgende:
Ondertussen heb ik geen enkel advies (lees: antwoord op een oefententamen) kunnen bedenken doordat ik discussies probeer te volgen die me boven de pet gaan.
Op die fiets. Je hebt naast gedegen advies ook gebakken lucht waar je facturen voor schrijft.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een half advies geef je dan ook niet, je krijgt gewoon duizenden euro's en je schrijft op: n.a.v. gegeven informatie, documentatie en vertrouwelijke gesprekken komt er niet genoeg informatie aan bod om over dit onderwerp een oordeel te vellen ten goede of ten slechte, en zal het bedrijf in kwestie ofwel bij een volgend adviesrapport meer openheid moeten bieden ofwel stoppen met haar intenties.
Daar worden ze wel eens boos over, maar het is hun eigen probleem, niet de mijne.
Blijft een beetje appel en peren verhaal.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:46 schreef Voorschrift het volgende:
Een arts kan bijv. ook geen kanker constateren wanneer de patiënt niet wil meewerken met het onderzoek, dan kan je als arts enkel weglopen en zeggen; jammer dan, ik heb het geprobeerd, als je dan toch uitsluitsel wil zal je moeten meewerken, klaar.
De arts zal in deze ook niet liable zijn, tenzij hij al op de hoogte was, maar dat is dus niet het geval.
U bent de belastingadviseur van een bekende terrorist. Bedenk een leuke truc met BTW-carrouselfraude, zodat hij zijn activiteiten kan doorzetten.quote:
Kaaiman eilanden?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:50 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
U bent de belastingadviseur van een bekende terrorist. Bedenk een leuke truc met BTW-carrouselfraude, zodat hij zijn activiteiten kan doorzetten.
Plof-bv?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:50 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
U bent de belastingadviseur van een bekende terrorist. Bedenk een leuke truc met BTW-carrouselfraude, zodat hij zijn activiteiten kan doorzetten.
Ohja. Leuk was dat zegquote:Op maandag 6 juni 2011 16:51 schreef Nautilus. het volgende:
Nee, ik ben jaarrekeningen aan het consolideren.
"Staffelen, elimineren en doortellen!"
"Dochter rijker, moeder rijker!"
Dat is waar, en dat is ook goed, maar ook jij moet tegen cliënten zeggen die niks kwijt willen; sorry maar dan kan ik niks voor je doen. En ja ik factureer daar wel voor, want er gaan wel uren in zitten. Ik ga niet m'n tijd stoppen in bedrijfsanalyses van te voren waar ze op lokatie gewoon informatie gaan achterhouden zonder daar betaald voor te krijgen.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Op die fiets. Je hebt naast gedegen advies ook gebakken lucht waar je facturen voor schrijft.
Dat zou ik al niet kunnen. Ik heb/wil een reputatie van 100% onderbouwd advies/verkoop.
Ouderwetse gedachte maar ik boer er goed van. Past ook beter bij me en mijn bedrijf. Dat grootbrallerigheid heb ik niets mee.
Je ontkomt er volgens mij niet aan om soms bepaalde waardes aan te moeten nemen. Een 100% onderbouwd advies is volgens mij in veel gevallen niet mogelijk. Er is niet mis met aannames, mits in beschreven waarom ze zijn genomen.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Op die fiets. Je hebt naast gedegen advies ook gebakken lucht waar je facturen voor schrijft.
Dat zou ik al niet kunnen. Ik heb/wil een reputatie van 100% onderbouwd advies/verkoop.
Ouderwetse gedachte maar ik boer er goed van. Past ook beter bij me en mijn bedrijf. Dat grootbrallerigheid heb ik niets mee.
Exact.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:53 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je ontkomt er volgens mij niet aan om soms bepaalde waardes aan te moeten nemen. Een 100% onderbouwd advies is volgens mij in veel gevallen niet mogelijk. Er is niet mis met aannames, mits in beschreven waarom ze zijn genomen.
Maar dat bedoel ik nou juist.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is waar, en dat is ook goed, maar ook jij moet tegen cliënten zeggen die niks kwijt willen; sorry maar dan kan ik niks voor je doen. En ja ik factureer daar wel voor, want er gaan wel uren in zitten. Ik ga niet m'n tijd stoppen in bedrijfsanalyses van te voren waar ze op lokatie gewoon informatie gaan achterhouden zonder daar betaald voor te krijgen.
Je gaat van je eigen situatie uit waarin jij als ondernemer de volledige waarheid op tafel wilt gooien, echter in de praktijk zijn er genoeg ondernemers die dat niet doen, en derhalve tijdens het vragenuurtje daar ook niet op komen. Die denken goed advies te kunnen krijgen met zo min mogelijk informatie, en daar kom je pas gaandeweg achter aangezien ze dat dus in het begin trachten te verhullen of gewoon simpelweg informatie beloven die ze later niet geven.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik nou juist.
Ik neem aan dat je tijdens je vragenuurtje dat allemaal boven water haalt, danwel de client op de gevolgen wijst. Achterhouden is einde gesprek, want kutadvies besteed ik mijn tijd niet aan. En dat half uurtje wat inmiddels besteed is? Steek maar in je zak. Daar ga ik niet qua omzet aan onderdoor.
Als ik zon adviseur had, die zulke ballen toont en zijn advies duidelijk boven mijn argwaan stelt, zou mijn respect voor hem in 2 seconden 400% toenemen en kan die rekenen op flinke reclame bij collega's.
Goed voor de werkgelegenheid.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Exact.
Daar gaat dan ook 't meeste werk in zitten.
Kijk dan gewoon de herhaling van Federer - Nadal, ofzo!!quote:
Koop een tablet.quote:
Zeker, ben het zelf echter zat, al die achtergrond informatie napluizen en mensen op de hielen zitten om elk stukje rottige informatie die ze al dan wel of niet kwijt willen (ook al is 't in hun eigen voordeel). Ik zoek liever een andere tak van sport.quote:
Mja, ik heb wel weer een antwoord die in dezelfde strekking ligt... maar anderzijds ken ik je doelgroep/clienten ook niet. Niet dat ik daarmee 100% van jou overtuigt ben maar je krijgt het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je gaat van je eigen situatie uit waarin jij als ondernemer de volledige waarheid op tafel wilt gooien, echter in de praktijk zijn er genoeg ondernemers die dat niet doen, en derhalve tijdens het vragenuurtje daar ook niet op komen. Die denken goed advies te kunnen krijgen met zo min mogelijk informatie, en daar kom je pas gaandeweg achter aangezien ze dat dus in het begin trachten te verhullen of gewoon simpelweg informatie beloven die ze later niet geven.
Jij bent hierin te prijzen, maar niet iedereen is zo.
Neem een vriendin.quote:
Ondernemer worden en knullen zoals jij aannemen die dat allemaal moeten doen.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, ben het zelf echter zat, al die achtergrond informatie napluizen en mensen op de hielen zitten om elk stukje rottige informatie die ze al dan wel of niet kwijt willen (ook al is 't in hun eigen voordeel). Ik zoek liever een andere tak van sport.
Hoewel het meerendeel gewoon goed werk is hoor, genoeg super leuke, meewerkende en vriendelijke bedrijven.
Ja we verdedigen verschillende belangengroepen me dunkt.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mja, ik heb wel weer een antwoord die in dezelfde strekking ligt... maar anderzijds ken ik je doelgroep/clienten ook niet. Niet dat ik daarmee 100% van jou overtuigt ben maar je krijgt het voordeel van de twijfel.
Bier?
Ik ga vanavond tienen. Je mag komen als je wilt.quote:
Ja maar dan zit ik er weer aan vast, meh.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ondernemer worden en knullen zoals jij aannemen die dat allemaal moeten doen.
Tot 15.00 uur uiteraard, dan gaan de shutters dicht en de kleding uit.![]()
Jouw bedrijf, jouw spelregels.
Onzin.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar dan zit ik er weer aan vast, meh.
Meh? Van wie heb je dat?quote:Op maandag 6 juni 2011 17:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar dan zit ik er weer aan vast, meh.
Haha, thanks voor het aanbod, maar ik verveel me omdat ik moet studerenquote:Op maandag 6 juni 2011 17:05 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik ga vanavond tienen. Je mag komen als je wilt.
Eén is al voldoende, ook qua onderhoud enzo.quote:
Een column is de ultieme uiting van narcisme. Net zoals alle andere uiting van mening waarbij de afzender zich niet in de anonimiteit verschuilt.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:09 schreef Nautilus. het volgende:
Ik houd sowieso niet van columns, maar toch, ik snap niet waarom de auteursfoto meer ruimte in beslag zou moeten nemen dan de tekst.
Welk onderhoud?quote:Op maandag 6 juni 2011 17:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eén is al voldoende, ook qua onderhoud enzo.
quote:
"No one ever likes the right person."quote:Op maandag 6 juni 2011 17:14 schreef waht het volgende:
[..]
Een column is de ultieme uiting van narcisme. Net zoals alle andere uiting van mening waarbij de afzender zich niet in de anonimiteit verschuilt.
Een onderhoudend gesprek bijv.quote:
Ik dacht dat dat vertier was, en soms een aanzet tot...quote:
Onderhoud als in, contact houden.quote:
quote:
quote:Op maandag 6 juni 2011 17:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat vertier was, en soms een aanzet tot...
quote:
quote:
quote:
De bezuiniging op het PGB was de aanleiding voor de TT.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:23 schreef Cerbie het volgende:
*kijkt naar TT*
Welk staatsruifje waar remlof uit vreet heeft Rutte dit keer afgeknepen?
quote:Op maandag 6 juni 2011 17:33 schreef GSbrder het volgende:
PGB is goed, als het gebruikt wordt door max 15.000 burgers.
Geen idee, herken je 't?quote:
Ik moest lachen, maar paraplu's zijn heilig.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:33 schreef 3-voud het volgende:
Mooi stukje op GeenStijl:
Houd een sop met huilen over #kutregen
Het is toch godnondeju niet te geloven? Twee spetters regen en #kutregen is bijkans trending in Nederland. Begrijpen jullie er dan helemaal niks van? Het moet gedverdegedver twee weken lang nonstop regenen willen we weer een beetje op ons waterschema lopen. De eindbazen van de weerspellingen op onweer-online (a.k.a. beste weerforum van Nederland) laten echter vooral verdere droogte zien. Serieus, hoeveel hersencellen zijn er door de zon weggebrand als je in deze tijd gaat klagen over #kutregen? Een beetje miezerige hemelpis en dan gelijk gaan lopen foeteren als een refo met homoseksuele heavy metalfans (v) als buren. Dan heb je echt het weertechnisch inzicht van Piet Paulusma. Van die types die tijdens het wandelen door het hemelwater een bek trekken alsof ze zojuist hun toompje aan gort gefapt hebben. Die nat worden van regen erger vinden dan rond sjokken in een mansgrote condoom en dat dan 'regenpak' noemen. "Oh, #kutregen, wacht, ik verkleed me even als de buttplug van de Grote Vriendelijke Reus". Of de straat op met een paraplu. Vanwege wat nattigheid. Een paraplu is een Ugg op een stok. Een uitvouwbare jumpsuit. Zoals bekend: hoe groter de plu, hoe kleiner de piemel. En die types eisen nu dus totale droogte met alle consequenties van dien. Angstige Aries. Elke spetter is nodig, juist nu. Er mag er geen eentje verspild worden op regenpak of paraplu. Doe als deze man, weersta de regen als een baas. We have nothing to fear but the regenmietjes zelf.
Zo waar als een grazende koe.
Dat kloptquote:Op maandag 6 juni 2011 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Klopt het dat je voor Linux geen virusscanner nodig hebt?
Stuur je pc even op naar nigeria, daar kijken ze het na.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet verplicht bij een aanbieder in moeten kopen zou toch aan moeten spreken?quote:Op maandag 6 juni 2011 17:33 schreef GSbrder het volgende:
PGB is goed, als het gebruikt wordt door max 15.000 burgers.
Ja, hoezo?quote:Op maandag 6 juni 2011 17:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet verplicht bij een aanbieder in moeten kopen zou toch aan moeten spreken?
Nee, natuurlijk niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Heb er op windows ook geenquote:Op maandag 6 juni 2011 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
quote:Op maandag 6 juni 2011 17:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Stuur je pc even op naar nigeria, daar kijken ze het na.
Dat is volgens mij het voordeel van een PGB. Anders zitten je verpleeghuizen ook zo weer overvolquote:
Nieuwe verpleeghuizen zijn goedkoper dan die honderdduizenden verkwanselaars.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is volgens mij het voordeel van een PGB. Anders zitten je verpleeghuizen ook zo weer overvol
Ja, maar en kunnen toch ook zielen opstaan die ze voor linux makenquote:Op maandag 6 juni 2011 17:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat het bekend staat om het hebben van geen virussen
Als je minder mensen een PGB geeft, moeten ze zelf betalen voor hun zorg. Dan overconsumeren ze zorg niet en heb je weer meer ruimte in de verpleeghuizen.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is volgens mij het voordeel van een PGB. Anders zitten je verpleeghuizen ook zo weer overvol
Die paar procent marktaandeel is het niet waard voor virusbouwers.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar en kunnen toch ook zielen opstaan die ze voor linux maken
Je kan ze ook gewoon blokkeren.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:45 schreef robin007bond het volgende:
Worden jullie ook zo gestalkt op whatsapp?
Japp, part of modern lifequote:Op maandag 6 juni 2011 17:45 schreef robin007bond het volgende:
Worden jullie ook zo gestalkt op whatsapp?
Dat weet ik zo net nog niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nieuwe verpleeghuizen zijn goedkoper dan die honderdduizenden verkwanselaars.
Netwerken, my friend, soms heb je ze nodig of sturen ze je handige dataquote:
Tja, das ook waarquote:Op maandag 6 juni 2011 17:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die paar procent marktaandeel is het niet waard voor virusbouwers.
Ik heb jou nergens op Social Media.quote:
Of het gewoon niet nemen. Oprotten met die bende.quote:
Je hebt mijn mobiele nummer.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb jou nergens op Social Media.
Erik, jij bent mijn jaren 80-telefoonheldquote:Op maandag 6 juni 2011 17:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Of het gewoon niet nemen. Oprotten met die bende.
Dat is waar ook, even kijken of je in WhatsApp staat.quote:
Fiet-fieuw!quote:
Jaloers? Jouw nieuwe tablet heeft vast ook een whatsapp-functie, snoesjequote:
Ik heb VS op facebook dacht ik. Eat that!quote:Op maandag 6 juni 2011 17:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jaloers? Jouw nieuwe tablet heeft vast ook een whatsapp-functie, snoesje
Is ook een duikboot dacht ik. Het fijne is dat ze zinken.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Leuke windows-verkenner vervanger
Inderdaad, we zijn officieel social media vrienden, hurr durr durr.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb VS op facebook dacht ik. Eat that!
Oei, blauwtje gelopen.quote:
Het werkt inderdaadquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |