Als je dat persé wil oprakelen:quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:19 schreef mlg het volgende:
[..]
Onder welke kloon las je dat?
Ik ken je geen eens. Mijn eerste post reageerde je met 'krijg kanker'. Die welkom was meteen onze afscheid.
Dat was wel een gevoelig puntje he.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als je dat persé wil oprakelen:
Dat zei ik inderdaad nadat jij mij kleineerde. Het kwam erop neer dat ik een loser was en mijn meningen alleen had omdat ik niks had bereikt en zou bereiken. Niet bepaald sjiek. Dat is het enige dat ik erover zeg.
Het is nog even wennen op fok. Allemaal nieuwe mensen, ik snap dat je een beetje verlegen bent, maar over een paar weken ben je zo weer de oude hoor!quote:
Ja, *koekkoek* jij was er niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:34 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb me laten overtuigen door een aantal mensen die zeiden dat het er wat beter aan toe ging.
Het is minder erg dan een verbod op drugs.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:33 schreef LXIV het volgende:
Het zijn allemaal maar kleine druppeltjes, maar langzaam komt die emmer wel vol. Nu willen ze in een Spaanse stad honden gaan verbieden in islamitische wijken (want onrein).
Op zich vind ik het prima als honden uit bewoonde gebieden geweerd worden (want ik heb ondertussen te vaak met een stokje de poep van de schoenen van mijn kinderen af moeten peuteren om nog een rasechte hondenliefhebber te zijn), maar ik vind het toch opmerkelijk dat moslims die hier ongevraagd zijn zoiets durven te eisen!
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=12885
Kom op, LXIV. Het vrije volk? Als brón?quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:33 schreef LXIV het volgende:
Het zijn allemaal maar kleine druppeltjes, maar langzaam komt die emmer wel vol. Nu willen ze in een Spaanse stad honden gaan verbieden in islamitische wijken (want onrein).
Op zich vind ik het prima als honden uit bewoonde gebieden geweerd worden (want ik heb ondertussen te vaak met een stokje de poep van de schoenen van mijn kinderen af moeten peuteren om nog een rasechte hondenliefhebber te zijn), maar ik vind het toch opmerkelijk dat moslims die hier ongevraagd zijn zoiets durven te eisen!
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=12885
bron: Dagblad Trouwquote:Kabinet neemt afstand van cultuurrelativisme
ANP − 16/06/11, 21:55
Gezichtsbedekkende kleding zoals de niqaab mogen straks niet meer in de openbare ruimte worden gedragen. ©ANP
De Nederlandse samenleving en de 'waarden waarop deze berust' moeten in ons land centraal staan. Dat schrijft minister Piet Hein Donner ( Binnenlandse Zaken) in vervolg op het Regeerakkoord in zijn donderdagavond verschenen Integratienota. Zo wordt gelaatsbedekkende kleding in de openbare ruimte verboden, als het aan Donner ligt. Dat zou per 1 januari 2013 moeten ingaan.
Hij spreekt van een 'koerswijziging' waarmee het kabinet 'afstand neemt van het relativisme dat besloten ligt in het model van de multiculturele samenleving'. De samenleving verandert, ook door de komst van migranten, maar mag 'niet uitwisselbaar zijn voor welke andere samenleving dan ook'.
Het is verder niet aan de overheid om mensen te laten integreren, maar aan de migranten zelf om daar hun best voor te doen. Die moeten uit zichzelf proberen een nuttig lid van onze samenleving te worden. Integratiebeleid voor specifieke groepen gaat van de baan. Donner vindt dat het reguliere beleid op tal van terreinen (arbeid, scholing, wonen) genoeg moet zijn voor elke burger om naar vermogen een zelfstandig bestaan op te bouwen. Ook wordt normoverschrijdend en crimineel gedrag aangepakt zonder te kijken of de afkomst van de pleger een rol heeft gespeeld.
Er komt voorts een wetsvoorstel voor de strafrechtelijke aanpak van huwelijksdwang. Ook moeten gemeenten regelen dat streng wordt opgetreden tegen mensen die hun kansen op de arbeidsmarkt belemmeren door gedrag of kleding. Zonodig komt het kabinet nog met een extra voorstel hiervoor. Van mensen die zakken voor het inburgeringsexamen wordt de verblijfsvergunning ingetrokken, tenzij ze een heel goede verklaring hebben.
Verplichte inburgering voor Turken is in strijd met de associatieovereenkomst EU-Turkije. Daar heeft de rechtbank in Rotterdam zich over uitgesproken. Het kabinet hecht echter ook erg aan de integratie van mensen van Turkse afkomst en gaat kijken of er toch nog iets te halen valt.
Fantastisch als het ECHT doorgevoerd wordt allemaalquote:
Van dat "streng optreden tegen mensen die hun kansen op de arbeidsmarkt belemmeren door gedrag of kleding" zie ik nog wel heel andere groepen de dupe worden dan de weinig authentiek Hollandse.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Fantastisch als het ECHT doorgevoerd wordt allemaal
En het mooiste is eigenlijk nog: ze doen het niet omdat ze het willen, maar omdat de centen op zijn. Is die crisis toch nog ergens goed voor
En ook dat is positief. Elke uitvreter - allochtoon of autochtoon - mag wat mij betreft streng worden aangepakt. Als een kraker met 50 piercings en dreads geen baan kan krijgen vanwege die piercings vind ik dat dat net zo aangepakt mag worden als een baardaap in vodden die geen vrouwelijke handen wil schudden of als een extreem vet persoon die het mooi vind om elke 5 minuten een keiharde boer te laten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Van dat "streng optreden tegen mensen die hun kansen op de arbeidsmarkt belemmeren door gedrag of kleding" zie ik nog wel heel andere groepen de dupe worden dan de weinig authentiek Hollandse.
Cultuur is allemaal leuk en aardig, maar als een hulpmiddel een last wordt, is het hoog tijd dat hulpmiddel los te laten. De 'onderontwikkeling' van Afrika is geen eendimensionaal iets, het is een multidimensionale kwestie. Die onder anderen veroorzaakt wordt door een machtsstrijd waar o.a. verschillende Europese regeringen en bedrijven in verwikkeld zijn. Dat is een feit.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het is maar goed dat Europese politici als Gordon Brown, Nicolas Sarkozy en Angela Merkel het multiculturele beleid van afgelopen decennia afwijzen. Alleen op die manier kan Europa haar culturele zelfmoord voorkomen en haar klassieke waarden herstellen. De wereld zal er beter mee af zijn.
Dat schrijft voormalig VVD-leider en Europees commissaris Frits Bolkestein in The Wall Street Journal. In een opinieartikel in de Amerikaanse zakenkrant vraagt hij zich af hoe het zo ver heeft kunnen komen dat Europese regeringen in het immigratie- en integratiebeleid niet durfden op te komen voor hun eigen cultuur. "De westerse tradities van zelfevaluatie en zelfkritiek zijn in hun moderne vormen vaak gedegradeerd tot sentimentele zelfkastijding", aldus Bolkestein. "Neem, Afrika, waarvan veel mensen denken dat de onderontwikkeling de schuld van het westen is."
Hahaha, in de klassieke oudheid waren veel gebieden verder ontwikkeld dan Europa, en zeker het moeras dat Nederland toen was.quote:De vraag is volgens Bolkestein niet waarom sommige landen arm zijn, maar waarom rijke landen rijk zijn. "Immers, in het begin waren we allemaal arm. Wie de opkomst van het westen en de wortels van onze welvaart wil bestuderen, moet teruggaan tot de Renaissance, zo niet tot de klassieke oudheid."
Sympathie is een symptoom van zelfhaat? Ga toch fietsen.quote:Als symptoom van de Europese zelfhaat ziet Bolkestein ook de grote sympathie met het lot van de Palestijnen. Het erelid van de VVD begrijpt het mededogen met het Palestijnse volk, maar snapt niet waarom tegelijkertijd er nauwelijks sympathie is voor de positie van christenen in het Midden-Oosten. "Hun situatie is zeker zo erg als die van de Palestijnen, zo niet erger."
Godwin.quote:De oorzaak van het Europese wantrouwen tegen de eigen cultuur, komt voort uit de gebeurtenissen in de 20ste eeuw. Twee wereldoorlogen, de Holocaust, Stalinisme, de maatschappelijke chaos van 1968, "deze gebeurtenissen lijken al onze culturele zekerheden te hebben uitgehold en luidden het tijdperk in van het multiculturalisme, dat ons opdraagt 'niet te oordelen' over dat wat anders is."
De protestanten, de christenen, de islamieten... 't zijn allemaal aanhangers van (oude) Joodse sektes, gebaseerd op dezelfde grondbeginselen.quote:Ook de aard van het christendom zelf speelt een rol, stelt Bolkestein. Waar de islamitische samenleving de schaamtecultuur kent, daar is schuld een kenmerk van het christendom. "Neem het evangelie van Mattheus, dat stelt dat 'wie zichzelven verhogen zal, die zal vernederd worden; en wie zichzelven zal vernederen, die zal verhoogd worden'. Friedrich Nietzsche karakteriseerde dit als slavenmoraal. Maar men hoeft niet ver te kijken om te realiseren dat deze uitspraken, samen met instructies als 'de andere wang toe keren' en 'de extra mijl gaan', mensen niet bepaald aansporen op te komen voor zichzelf."
Papist!quote:Dit had geen probleem hoeven te zijn als tradities als de biecht, boetedoening, verzoening of andere theologische en liturgische rituelen om de zonden af te wassen nog geloofwaardig waren. Die tijd heeft Europa achter zich gelaten, constateert Bolkestein. "Schuldgevoel wordt dus niet meer gesublimeerd. Dit geldt ook voor het calvinisme, dat in haar zuiverste vorm geen kwijtschelding van schuld in dit leven kent. De effecten daarvan zijn diep in Europa verankerd, en gaan langer mee dan de leer zelf."
Want Europese waarden zijn van nature superieur aan niet Europese waarden en in geen geval tegenstrijdig, toch? Mooi, prachtig. Laten we dan gelijk alle Europese grenzen laten verdwijnen en verder gaan als een groot Judeo-Christelijk poepie laten ruiken.quote:Dat de wereld beter af is als Europa meer voor haar waarden opkomt, illustreert Bolkestein met de huidige situatie binnen de Verenigde Naties. Binnen dit instituut - ooit opgericht door het westen - houdt tegenwoordig een meerderheid zich alleen bezig met afgeven op datzelfde westen en Israel, stelt Bolkestein. Als voorbeeld noemt hij de verkiezing van de Libische leider Moeammar Kadaffi in de VN-raad voor mensenrechten en de benoeming van een antiwesterse Senegalees die dertien jaar lang Unesco mocht leiden 'alsof het een Afrikaans dorp was en hij de stamoudste'. "In 1984 verlieten de VS Unesco, in 1985 gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Singapore. De continentale Europese landen bleven zitten en lieten zich naar behoren tuchtigen."
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)eg-in-zelfhaat.dhtml
Hier kan ik me goed in vinden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:12 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het een positief stuk van Donner. We hoeven immigranten niet zielig te vinden. Ze krijgen hier genoeg kansen binnen het algemene bestaande beleid om een mooi bestaan op te bouwen en daarmee moeten ze er zelf wat van gaan maken, net als elke andere Nederlander; nieuw in dit land of niet.
Tegelijkertijd moeten we beseffen dat verschillen zullen blijven bestaan. Soms lijkt het wel of diverse Nederlanders met al het afwijkende gedrag moeite hebben. Een Turk die Nederlands spreekt, zich aan de wet houdt en een baan heeft mag van mij best het Turkse voetbalelftal steunen en toeteren als er goed wordt gepresteerd op het WK.
Prima toch? Onzin allemaal dat mensen met 34 piercings in het gezicht een uitkering krijgen omdat ze geen werk kunnen krijgen. Mooi gevalletje eigen schuld.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Van dat "streng optreden tegen mensen die hun kansen op de arbeidsmarkt belemmeren door gedrag of kleding" zie ik nog wel heel andere groepen de dupe worden dan de weinig authentiek Hollandse.
Jaja, tsja, nou ja, tsjonge. Kortom: eigenlijk ben ik het wel met je eens, maar. Maar de overheid heeft de verplichting van het garanderen van een bestaansminimum op zich genomen. Niemand zal omkomen van de honger enzo. Dat heeft effectief alle private bedeling de nek omgedraaid, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima toch? Onzin allemaal dat mensen met 34 piercings in het gezicht een uitkering krijgen omdat ze geen werk kunnen krijgen. Mooi gevalletje eigen schuld.
Onzin. Dat soort mensen kiezen zelf voor die onzin, mogen ze ook zelf de consequenties dragen. Dat is niet meer dan normaal.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Jaja, tsja, nou ja, tsjonge. Kortom: eigenlijk ben ik het wel met je eens, maar. Maar de overheid heeft de verplichting van het garanderen van een bestaansminimum op zich genomen. Niemand zal omkomen van de honger enzo. Dat heeft effectief alle private bedeling de nek omgedraaid, bijvoorbeeld.
Ik vind het erg discutabel om eerst die plicht als overheidstaak te nemen en daarna de burgers voorwaarden op te leggen. Binnen marges wel, maar de vraag is welke marges.
Waarom zou iemand met een tattoo op z'n kop na ontslag daarvoor meer verantwoordelijk zijn dan iemand die in een risicovolle sector gaat werken en ontslagen wordt?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin. Dat soort mensen kiezen zelf voor die onzin, mogen ze ook zelf de consequenties dragen. Dat is niet meer dan normaal.
Er is een verschil tussen een handicap waar je niet om gevraagd hebt en een zelfgekozen belemmeringquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom zou iemand met een tattoo op z'n kop na ontslag daarvoor meer verantwoordelijk zijn dan iemand die in een risicovolle sector gaat werken en ontslagen wordt?
Een persoon die geen handen wil schudden is natuurlijk niet onbemiddelbaarder dan iemand zonder rechterhand - toch krijgt die handeloze geen volledige WAO. Want die kan bést werken. Zelfs als 'ie twee handen mist nog wel denk ik.
Omdat het ene een bewuste keuze is misschien? Kom op zeg.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom zou iemand met een tattoo op z'n kop na ontslag daarvoor meer verantwoordelijk zijn dan iemand die in een risicovolle sector gaat werken en ontslagen wordt?
Je gaat bewuste keuzes toch niet vergelijken met handicaps????quote:Een persoon die geen handen wil schudden is natuurlijk niet onbemiddelbaarder dan iemand zonder rechterhand - toch krijgt die handeloze geen volledige WAO. Want die kan bést werken. Zelfs als 'ie twee handen mist nog wel denk ik.
Een tattoo kan prima, als je hem maar niet ziet als dat belemmerend in je werk werkt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:37 schreef Lagrinta het volgende:
Half Nederland heeft inmiddels tattoos. Ook van dat HBO volk. Wat moet je ermee, je kan als accountant ook niet een 5-serie voor de deur zetten. Een Volveau wordt slechts geaccepteerd.
Op het moment dat de overheid moet bijspringen om bestaansminimum te garanderen, dan is niet de vraag hoe het zo gekomen is, maar wat iemand kan en moet. Iemand die geen hand kan geven, is volgens de overheid heel best in staat tot werk. Of die persoon zonder hand geboren is, z'n hand heeft afgeknald met vuurwerk (eigen keuze!), of de hand niet reikt aan sommigen, maakt voor die bemiddelbaarheid niet uit.. Er zijn best banen voor handelozen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat het ene een bewuste keuze is misschien? Kom op zeg.
[..]
Je gaat bewuste keuzes toch niet vergelijken met handicaps????
Mee eens, maar binnenin hebben we te maken met dezelfde tokkie. Kiest een werkgever iemand met onzichtbare tattoo, of iemand zonder tattoo (mocht ie het weten). Of ook leuk, foto's op hyves met idioot gedrag.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een tattoo kan prima, als je hem maar niet ziet als dat belemmerend in je werk werkt.
Iemand die een baan hád met tattoo kan in alle redelijkheid aanvoeren dat het niet belemmerend werkt. Vandaar het vergelijk tussen ontslagen tattoopersoon en ontslagen persoon in risicovolle sector. Allebei "keuzes" voor extra risico.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een tattoo kan prima, als je hem maar niet ziet als dat belemmerend in je werk werkt.
Want iedereen moet confectiekleertjes dragen. Nu nog een wet die zorgt dat vrouwen, in de zomer, zich alleen nog maar in openbare ruimtes mogen vertonen met kleren waarbij tenminste 25% van hun boezem zichtbaar is.quote:Gezichtsbedekkende kleding zoals de niqaab mogen straks niet meer in de openbare ruimte worden gedragen.
Populisme +1, realisme -1. Goed gedaan Donner.quote:Hij spreekt van een 'koerswijziging' waarmee het kabinet 'afstand neemt van het relativisme dat besloten ligt in het model van de multiculturele samenleving'. De samenleving verandert, ook door de komst van migranten, maar mag 'niet uitwisselbaar zijn voor welke andere samenleving dan ook'.
Fuck Yeah! Individualisme ftw!quote:[...] Integratiebeleid voor specifieke groepen gaat van de baan. [...] Ook wordt normoverschrijdend en crimineel gedrag aangepakt zonder te kijken of de afkomst van de pleger een rol heeft gespeeld.
Belachelijk.quote:Ook moeten gemeenten regelen dat streng wordt opgetreden tegen mensen die hun kansen op de arbeidsmarkt belemmeren door gedrag of kleding. Zonodig komt het kabinet nog met een extra voorstel hiervoor.
Een groot deel van de Nederlanders zou niet slagen voor die farce...quote:Van mensen die zakken voor het inburgeringsexamen wordt de verblijfsvergunning ingetrokken, tenzij ze een heel goede verklaring hebben.
Pwnd!quote:Verplichte inburgering voor Turken is in strijd met de associatieovereenkomst EU-Turkije. Daar heeft de rechtbank in Rotterdam zich over uitgesproken. Het kabinet hecht echter ook erg aan de integratie van mensen van Turkse afkomst en gaat kijken of er toch nog iets te halen valt.
Ah kijk, een echte linkse rakker die het schandelijk vind dat mensen niet zomaar gratis geld voor allerlei onzin krijgen! Schande! Fascisme! Populisme! Onderbuik!quote:
Er is inmiddels een apart topic voor Donners integratienota: Multiculti moet wijken voor Hollandse waardenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:37 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Want iedereen moet confectiekleertjes dragen. Nu nog een wet die zorgt dat vrouwen, in de zomer, zich alleen nog maar in openbare ruimtes mogen vertonen met kleren waarbij tenminste 25% van hun boezem zichtbaar is.
[..]
Populisme +1, realisme -1. Goed gedaan Donner.
[..]
Fuck Yeah! Individualisme ftw!
[..]
Belachelijk.
[..]
Een groot deel van de Nederlanders zou niet slagen voor die farce...
[..]
Pwnd!
Janken van " ze noemen ons fascisme' Dat is idd populisme van je . Inspelen op de onderbuik..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah kijk, een echte linkse rakker die het schandelijk vind dat mensen niet zomaar gratis geld voor allerlei onzin krijgen! Schande! Fascisme! Populisme! Onderbuik!
Dat is de man te weinig eer geven en erg kort door de bocht.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:11 schreef Louis22 het volgende:
Wat een wannabe, die Bolkestein. In het land der randdebielen (VVD), is iemand die 2 boeken heeft gelezen een intellectueel, zullen we maar zeggen.
Nee, Louis22 ziet het als zijn taak om tegen het establishment in te gaan. Ongeacht alles.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:15 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Dat is de man te weinig eer geven en erg kort door de bocht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |