Ook daar is absoluut een stroming relativistisch, maar zij hebben nog immer de boost van de 'Good Guys' zijn tijdens WOII. De Holocaust was en is toch een Europese aangelegenheid.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:04 schreef sigme het volgende:
[..]
In de VS zit men toch ook al een hele tijd op een respectabel welvaartsniveau en hun cultuur(achtergrond) lijkt op de Europese. Is men daar ook cultuurrelativistisch?
Tegen de 80quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:08 schreef Nachtjager het volgende:
Hoe oud is die kerel nu? Hou ouder hij begint te worden, hoe meer onzin hij uitkraamt.
Nee, dat heeft Bolkestein ook uitgelegd. Het is de rol van het Christendom, met name de Calvinisten zoeken de schuld bij zichzelf. Veel linksen waren eerst protestant (of zijn het nog) en zo is de weg-met-ons levensbeschouwing ontstaan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 07:51 schreef sigme het volgende:
Er zijn nogal veel meer cultuurgebieden waarin in de basisbehoeften voorzien is. Zijn die even cultuurrelativerend als de Europese?
Welkom terug, amigo!!quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:49 schreef Klopkoek het volgende:
Ik dacht dat rechtsen dat juist propageerden: de schuld bij jezelf zoeken.
Bijna goed.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:49 schreef Klopkoek het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Maar als we de overheid hadden afgeschaft, dan was jij als plebejer ook nergens meer?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon recht(s) van de sterkste. Overheid afschaffen en zo. Maar als we dat hadden gedaan was Bolkenstein nergens geweest.
Calvinisme is rechts.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:49 schreef Klopkoek het volgende:
Dan had ik (nog) meer mogelijkheden. Maar ik gun anderen ook wat.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar als we de overheid hadden afgeschaft, dan was jij als plebejer ook nergens meer?
Man man man, je was mijn slaaf geweest, vriend.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan had ik (nog) meer mogelijkheden. Maar ik gun anderen ook wat.
In your wet dreamsquote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Man man man, je was mijn slaaf geweest, vriend.
Kinderbijslag is zonder overheid ook niet mogelijk, dus waarschijnlijk lag je al ergens in een goot te roesten toen je geboren werd. Of ik had je moeten voeden om op later leeftijd (8) op mijn erf te laten werken.quote:
Ik deed het al zonder ouders toen ik 8 was, met 12 had ik al slaven van jouw kaliber.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:43 schreef mlg het volgende:
[..]
Kinderbijslag is zonder overheid ook niet mogelijk, dus waarschijnlijk lag je al ergens in een goot te roesten toen je geboren werd. Of ik had je moeten voeden om op later leeftijd (8) op mijn erf te laten werken.
Yeah right, anarchistische autist. Jij in het bijzonder maakt zonder politiek geen kans mijn vriend.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik deed het al zonder ouders toen ik 8 was, met 12 had ik al slaven van jouw kaliber.
Je liegtquote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Yeah right, anarchistische autist. Jij in het bijzonder maakt zonder politiek geen kans mijn vriend.
In een samenleving waar ongeremd het recht van de sterkste geldt heeft niemand een kans om het maximale uit zijn of haar leven te halen. Dit soort samenlevingen stierven in het verleden snel uit.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Yeah right, anarchistische autist. Jij in het bijzonder maakt zonder politiek geen kans mijn vriend.
Dat is wat ik bedoel, wise ass. Echter, nu beweert één van de zwakkeren in onze samenleving, dat we de overheid moeten afschaffen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In een samenleving waar ongeremd het recht van de sterkste geldt heeft niemand een kans om het maximale uit zijn of haar leven te halen. Dit soort samenlevingen stierven in het verleden snel uit.
En een maatschappij zonder overheid is net zoiets als een mensheid zonder kinderen. Er hebben altijd overheden bestaan die bepaalde kerntaken uitvoerden van overheden. Misschien niet zo georganiseerd en democratisch als nu maar ze bestonden wel.
Wat ben je heerlijk genuanceerd.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel, wise ass. Echter, nu beweert één van de zwakkeren in onze samenleving, dat we de overheid moeten afschaffen.
Je bent afhankelijk van drugs, wat ben je dan wel niet van de samenleving? Uberhankelijk? Hoe noemen ze dat?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat ben je heerlijk genuanceerd.
Excuses, ik dacht dat jij dat altijd bepleitte.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel, wise ass. Echter, nu beweert één van de zwakkeren in onze samenleving, dat we de overheid moeten afschaffen.
Onder welke kloon las je dat?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Excuses, ik dacht dat jij dat altijd bepleitte.
We zijn allemaal afhankelijk van elkaar. Je hebt een avatar met een sjieke hoed erin staan maar in sommige maatschappijen was het behoorlijk onbeschoft om een hoofddeksel te dragen. In onze maatschappij is het om de één of andere reden een symbool van de gegoede klasse, in andere samenlevingen in het geheel niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Je bent afhankelijk van drugs, wat ben je dan wel niet van de samenleving? Uberhankelijk? Hoe noemen ze dat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |